Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: bardzo dobra cywilna opona letnia 225/45/17
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3
Owko
temat był wiele razy, ale technologia idzie do przodu (lub do tyłu, tak ponoć jest z przeniesieniem produkcji opon do Chin), Wasze doświadczenia są również coraz większe, więc pytam.

pacjent: bmw e46 330d (204hp, stock), kombi, waży circa 1700kg.
przeznaczenie: cywil only.
zależy mi na dobrym trzymaniu bocznym, jeździć szybko w deszczu nie zamierzam.

oparłem się na tej bazie: http://www.opony.com/producent.asp

i tu pytania:

4) Bridgestone RE050A 225/45R17 91 Y
5) Pirelli P Zero Asimmetrico 225/45R17 91 Y, ZR - czy tylko szpan, czy rzeczywiście dobra opona?
6) Pirelli P Zero Rosso 225/45R17 91 Y, ZR - jw, bać się opony z Rumunii?
9) Goodyear EAGLE F1 ASYMMETRIC 225/45R17 94 Y, ZR - jeździłem Audi S4 na którymś Eagle F1 i nie miałem zastrzeżeń, ale Auto Moto napisał, że przeciętne są. jak jest?
UPDATE 14.04:
10) Michelin PS2
11) Continental SportContact 3

uprzejmie proszę o rady/opinie.
1) Bridgestone RE050 EXT 225/45R17 91 W za 778pln - co oznacza EXT, czy warto zapłacić za tą oponę 200pln/szt. więcej niż za 'zwykłą' RE050? ranflatów nie chcemy wink.gif
2) Toyo R 888 225/45R17 94 W - jak to z nią jest na deszczu i czy rzeczywiście zjem ją 2 razy szybciej niż inną oponę? UPDATE: 2 głosy deskwalifikujące Toyo jako cywila, więc przyjmijmy, że odpada.
3) Bridgestone RE050 225/45R17 91 Y za 595brutto -z czego wynika różnica do 778pln za EXT (która ma niższy profil prędkości!)? jeżeli bridgestone to asymetryczna
7) Dunlop SP SPORT 01 A 225/45R17 91 W oba dunlopy skreślam ze względu na przewagę negatywnych opinii.
8) Dunlop SP SPORT MAXX 225/45R17 94 Y XL - czy powinienem obawiać się opony eXtra Load?
nevada
dodać można Hankook Ventus V12 Evo- nowa opona, b. dobrze wypada w testach 225/45R17
dostepne na oponytanio.pl
lub na zakrety Potenza RE-070
GRE
r888 jest głosna w trasie ;/ mam na codzien i pogadac w aucie nie pogadasz wink.gif
Zell
R888 to semi-slick (tak jak Falken Azenis RT215 czy Kumho V70A), IMO opona bardziej do jeżdżenia po torze niż na codzień. Jeśli Toyo do jazdy to T1R.
Aha, mój kolega jeżdżąc na R888 na torze przejechał.... 40 km.
Lysy
P Zero Nero, ew. Rosso ale ona na deszczu nie jest zbyt odporna na aquaplanning. Ew. Michelin PS2. Reszta to kible, a Bridestone'a nie lubie. Sport Maxx tez moga byc ale one pozwalaja raczej na kontrole uslizgu niz zapewniaja maksymalna przyczepnosc, choc imo do auta RWD na Polske bylyby najodpowiedniejsze.
mha
Zdecydowanie polecam Potenza RE 050 A 225/45 R17 94Y XL (wzmacniane boki) - 445,30 zł na oponytanio.pl
Kupowalem kilka dni temu i w tym samym sklepie (wg mnie najtaniej) , realizacja 5 dni

Nie ma sie co zastanawiac , jak do jazdy na codzien do szybkiego autka sa super , i w wersi XL sie nie kladą
warp9
Owko, jesli chodzi o Bridgestony:
RE050A to nastepca RE050, "A" oznacza asymetryczny bieznik. Wg. wiekszosci testow RE050A jest lepsza, a tylko niewiele drozsza.
Nawiasem mowiac polecam oponytanio.pl - ceny o wiele nizsze niz podawane przez Ciebie (dla przykladu RE50 za 429 PLN, transport w cenie).
RE50 EXT to runflat, stad wyzsza cena. Nawet nie mysl o zakladaniu - ciezka tragedia.
Podsumowujac : RE050A
Aha, indeks predkosci: Y (300 km/h) > W (270 km/h

Jedynym kontrkandydatem, ktorego dobrze znam i polecam jest GY F1. Pojezdzilem sporo (rowniez na torze) mocna oska z momentem > 400 niutkow - naprawde dobra przyczepnosc, a nie znika tak jak np. Toyo T1R.

Do jazdy codziennej zarowno GY jak i Bridgestone spisza sie swietnie. IMO roznica miedzy nimi jest niewielka, GY bedzie troche tansza.
Owko
właśnie na to liczyłem panowie, dzięki.

widzę setki tysięcy przejechanych kilometrów przez ludzi, którzy umieją używać auta jakby trochę lepiej niż przeciętny śmiertelnik.

chyba wezmę bridgestony, może ktoś się orientuje, co to znaczy BSW?
+ Potenza RE 050 A 225/45 R17 91Y BSW
+ Potenza RE 050 A 225/45 R17 91Y

i czy XL ma tylko zalety, czy ma również wady?
warp9
CYTAT(Owko @ Thu, 10 Apr 2008 - 16:15) *
może ktoś się orientuje, co to znaczy BSW?

BSW=black sidewall, czyli po prostu czarny bok. Kupujac opone z tym oznaczeniem, masz pewnosc, ze nie dostaniesz sztuki z bialymi napisami biggrin.gif
Keler
CYTAT(Owko @ Thu, 10 Apr 2008 - 17:15) *
właśnie na to liczyłem panowie, dzięki.

widzę setki tysięcy przejechanych kilometrów przez ludzi, którzy umieją używać auta jakby trochę lepiej niż przeciętny śmiertelnik.

chyba wezmę bridgestony, może ktoś się orientuje, co to znaczy BSW?
+ Potenza RE 050 A 225/45 R17 91Y BSW
+ Potenza RE 050 A 225/45 R17 91Y

i czy XL ma tylko zalety, czy ma również wady?


wadą jest większa masa opony i mniejszy komfort (sztywniejsze boki)
Bullitt
Z tych które wymieniłeś używałem wszystkie poza Brigestone. Polecam P0 rosso Assymetrico. Są ZAJBISTE. Jedyny minus to szybka zużywalnośc. Relatywnie. Dunlopa żeby pan bóg bronił. Mam w Miśku Sport Maxx i wiecej tego błędu nie popełnię.
pilachgt
ja tez mam jakies sport maxy i cholernie mi sie klada - wiec sa do d.py
jak dla mnie odkad latam miskiem - podstawowa sprawa jaka sie liczy to to czy sie nei bedzie opona wykladac
Dr Red Devil
Continental SportContact 3 łączy w sobie wszystkie te cechy, których szukasz. Dodatkowo zapewnia dobry start i jeszcze lepsze hamowanie. Do tego jest trwała i zarówno na deszczu jak i na suchym zapewnia dobre prowadzenie.
ppoll27
możesz zajrzeć tu :
http://www.autozeitung.de/online/render.php?render=118040
shafter
Nie wziales pod uwage jednego modelu ktory jest idealnym all-rounderem i pasuje swietnie do chassis E46 czyli

Michelin Pilot Sport PS2

PZERO Rosso to swietnie gumy i napewno bedziesz zadowolony ale nie daja takiego komfortu na deszczu i znikaja duzo szybciej od PS2.

Dunlopa nie tknalbym koncem kija, RE 050A nie bardzo nadaje sie do E46 tak na moj rozum.


http://www.tirerack.com/survey/SurveyComme...tirePageLocQty=

Filter by Vechicle - BMW
Albert
Też posiadam Michelin Pilot Sport PS2 i sobie chwale.

Co najważniejsze na polskich drogach zdarzało mi się kiedyś przebić bok opony przy wpadnięciu w dziurę. Odkąd używam PS2 taka sytuacja nie wystąpiła jeszcze.
F_ado
Tak naprawdę ile ludzi tyle opinii... Ja polecam Yokohama Advan sport
gucior
Potenza RE050 IMO świetna - ciekaw jestem czemu Bullitt uważasz, "wszystko ale nie Bridgestone"? dwa logiczne rzeczowe argumenty?

Mam na dwóch autach i bardzo chwale - na jednym 225/45 na drugim 205/55
Bullitt
CYTAT(gucior @ Fri, 11 Apr 2008 - 16:05) *
ciekaw jestem czemu Bullitt uważasz, "wszystko ale nie Bridgestone"? dwa logiczne rzeczowe argumenty?


No ale gdzie ja to napisałem? Przecież wyraźnie stoi, ze UŻYWAŁEM wszystkie z listy poza Brigestone. Nie napisałem, zę wszystko poza Bridgestone- bo ja po prostu ich nie używałem więc nie wiem.

gucior
kurde sorry - dałbym sobie rękę uciąć, że jak pisałem posta Ty pisałeś, że każdą oponę polecasz byl;e nie Potenze biggrin.gif

chyba czas do domu odpocząć bo na wzrok mi się rzuciło.... one more time sorry

EOT
Owko
kupiłem te: Bridgestone RE050A 225/45R17 91 Y

jak będę miał jakieś wrażenia, to się podzielę
jpatkows
CYTAT(Owko @ Mon, 21 Apr 2008 - 10:36) *
kupiłem te: Bridgestone RE050A 225/45R17 91 Y

jak będę miał jakieś wrażenia, to się podzielę


Koniecznie, ja tez jestem zywo zainteresowany oponami o takich parametrach jak Ty smile.gif
Elberoth
Czy GY F1 GSD3 to jeszcze robią czy całkowicie zastąpili ją F1 Asymmetric ?

Mam F1 w C-Klasie żony i sobie chwalę, więc zastanawiam się, czy sobie takich do A4 nie kupić (obecnie mam Dunlop Sport MAXX).

Głośno myślałem o wspominanych Bridgestone Potenza RE050A, ale tu widzę, że na redaktorach Car and Driver wrażenia nie zrobiły:

http://www.caranddriver.com/reviews/hot_li...e_tread_feature
bartus
CYTAT(Elberoth @ Mon, 21 Apr 2008 - 13:47) *
Czy GY F1 GSD3 to jeszcze robią czy całkowicie zastąpili ją F1 Asymmetric ?


Robią. Kupiłem komplet z DOT 0208 więc raczej z nich nie zrezygnowali.
buni
jezdzilem n a RE050/A - zajebista opona w super cenie.


Elberoth
Również ostatecznie kupiłem RE050A, tyle że w rozmiarze 235/45R17 94 Y.

1900zł z dostawą do domu z oponytanio.pl

Na wszelki wypadek zapłaciłem kartą (gdyby miały nieprzyjść ;-)

Dzięki za info i namiar na tą stronkę !
buni
gratuluje wyboru.
jak dokoncze swoje A539 to rowniez zamawiam RE050A.

pozdr

piechur
CYTAT(bartus @ Mon, 21 Apr 2008 - 17:04) *
Robią. Kupiłem komplet z DOT 0208 więc raczej z nich nie zrezygnowali.

Zalezy od rozmiarow chyba. Potrzebowalem np. dokupic dwie GSD3 235/50/R18 i wszedzie mi mowiono ze juz zaprzestali produkcji. Jedynie na oponytanio.pl mieli koncowke serii.
ziperr
a jak sie ma RE050A do RE070 (w rozmiarze 225/45/17), jezeli chodzi o uzytecznosc na ulice? (jako opony na przod w mocnym RWD) wink.gif
jesli opona bedzie troche 'naciagana' na felge (9 cali) to lepiej brac ze wzmocnionymi boczkami?
Samcrk
witam, mam okazję kupić tanio A539 205/55ZR16 93W z roku produkcji 2003, jest wogóle sens ? są nowe nie używane a cena to połowa nowej ... z racji tego że muszę kupić cztery na raz gra trochę roli ta cena... pytanie czy opona z 2003r nigdy nie używana się do czegoś nada ?

w tej samej cenie mogę mieć to: http://moto.allegro.pl/item352911080_warsz..._avs_sport.html

co wybrać powidzcie...
rennen
Gdzieś czytałem, że nowe opony składowane w prawidłowych warunkach (temperatura, wilgotność, sposób ułożenia) o wieku do 5 lat mogą być sprzedane klientowi jako nowe opony nawet bez podawania informacji o roku ich produkcji, powinny działać jak nowe (prawdopodobnie to nie działają w 100% jak nowe ale różnice nie powinny być duże) - opony nowe o dacie produkcji starszej niż 5 lat również można sprzedawać jako nowe, ale jest obowiązek poinformowania klienta o ich wieku no i co za tym idzie zniżka w cenie. Więc jesteś "na granicy" - sam wybierz smile.gif
Pugi
CYTAT
witam, mam okazję kupić tanio A539 205/55ZR16 93W z roku produkcji 2003, jest wogóle sens ? są nowe nie używane a cena to połowa nowej ... z racji tego że muszę kupić cztery na raz gra trochę roli ta cena... pytanie czy opona z 2003r nigdy nie używana się do czegoś nada ?

w tej samej cenie mogę mieć to: http://moto.allegro.pl/item352911080_warsz..._avs_sport.html

co wybrać powidzcie...

ja bym wybrał AVSy...
nowy
moze komus sie przyda taki test uzytkownikow z za oceanu

testy opon - opinie uzytkownikow

i taki test
czołówka w 225/45/17
Elberoth
Opony RE050A kupione we wtorek na oponytanio.pl przyszły w piątek rano. Niezły czas dostawy, zwarzyszy że przesyłka szła z Niemiec (i była wliczona w cenę opon). Opony mają datę produkcji 01/2008.

Co ciekawe, widnieje na nich również napis ... made in Poland !

Nie wiedziałem że Bridgestone robi u nas również opony klasy UHP.
Ictus
CYTAT
Co ciekawe, widnieje na nich również napis ... made in Poland !

czyli zegnaj trakcjo smile.gif
Elberoth
Z tego co się orientuję, fabryka Bridgestona w Polsce należy do najnowocześniejszych na świecie, więc trzeba się raczej cieszyć, a nie martwić.
Owko
założyłem parę dni temu, na razie jestem zachwycony (komfort, trzymanie boczne, stabilność zwłaszcza w hamowaniu), aczkolwiek nie było jeszcze okazji weryfikować bardziej extremalnie (i nie padało), więc może jeszcze później coś napiszę.
Elberoth
Dzisiaj przyszedł do mnie komplet GY F1 GS-D3 w rozmiarze 205/55 R16 91W do C-Klasy żony, również z oponytanio.pl.

Te niestety (a może i stety) są już Made in China.

Ale przynajmniej cena śmieszna - 550zł za 2szt. z dostawą do domu :-)
Ictus
ojciec ma ten sam rozmiar F1 i tez chinszczyzna... i gowno jakich malo... w takiej samej furze jezdzilem troche na 050 to nie ma podejscia
Elberoth
CYTAT(Ictus @ Mon, 28 Apr 2008 - 12:16) *
ojciec ma ten sam rozmiar F1 i tez chinszczyzna... i gowno jakich malo... w takiej samej furze jezdzilem troche na 050 to nie ma podejscia



Ale co jest tym gównem ?

Najpierw piszesz, że gówno to 050 z Polski, teraz że gówno to F1 z Chin, a 050 dobre.

Po pierwsze to się zdecyduj, a po drugie rozwiń okraś swoją myśl jakimiś rzeczowymi argumentami, bo argumenty typu tak bo tak uważam, są dla ogółu dość mało przekonywające.

Jeżeli masz coś do opon 050 z Polski, to napisz konkretnie na czym opierasz swoje spekulacje. Polskie rączki gorsze ? Fabryka mniej nowoczesna ? Feng shui nie takie ?

A jeżeli piszesz bo "tak ci sie tylko wydaje" to lepiej nic nie pisz bo tylko śmiecisz.

I analogicznie w przypadku F1.
Ictus
widac wyniki badan o czytaniu ze zrozumieniem w kraju maja spore potwierdzenie
Albert
a czemu nikt nie wspomina o Bridgestone Potenza RE-01R ?

http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?ti...=Potenza+RE-01R
Elberoth
Mały update dotycząy Good Yearów F1 205/55/ZR16 "Made in China".

Od momentu założenia zrobiłem na nich 3500km - w tym 2500km po niemieckich autostradach na trasie Warszawa-Monachium, w zmiennych warunkach atmosferycznych (w jedną stronę deszcz praktycznie non stop) i nie zauważyłem aby w jakikolwiek sposób różniły się od "koszernych" F1ek, które żona miała do tej pory na aucie.

W dalszym ciagu jest to jedna z najlepszych opon UHP jakich do tej pory używałem, a na oponach UHP przejeździłem ostatnie 300.000km.

Sam jestem ciekaw jak będą się spisywać RA50A, które sobie włożyłem do Audi, ale na razie mam na nich tylko 100km, więc na jakiekolwiek wrażenia jest stanowczo za wcześnie.
bezduszny
Nokian Z 225/45R18 95 W XL ZR ..... mi bardzo dobrze sie sprawdziły i pewnie następne tez takie będą.
Ictus
CYTAT(Albert @ Sun, 04 May 2008 - 19:21) *
a czemu nikt nie wspomina o Bridgestone Potenza RE-01R ?

http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?ti...=Potenza+RE-01R

bo nie sa dostepne w polsce ???
SzybkiKuba
Odgrzeję temat. Minęło już trochę czasu więc może ktoś ma jakieś nowe spostrzeżenia co do Potenza 050a? Miałem już kupić PS3 ale przejażdżka w Subaru z kolegą co prawda na 070 ( wiem że to zupełnie inna opona ale producent ten sam ) sprawiła że zacząłem się jeszcze zastanawiać nad Bridgestone'm. O jak 050a ma się do s001?
W dziale oft ktoś pytał o opony do Audi, i przeniosę część pytania tu bo też jestem ciekaw czy 050a zwykła będzie zapewniała lepsze "klejenie" się do nawierzchni od wersji run flat? Ja co prawda chce zwykłe 050a ale ciekawi mnie to zagadnienie czy rof gorzej się trzymają?
bezduszny
podobno S001 mniej znika w oczach, reszta w zasadzie tak samo
RF to tylko wzmocnienie ścianek + zwiększenie odrobinę masy opony... więc do trzymania opony nie mają w zasadzie nic
Toldi
jak sie ma zwiekszanie indeksy prędkosci do deklarowanego przez producenta auta?
Znalazlem fajan opone ktora by mnie interesowala ale ma indeks Y - czyli do 300km/h .....
Czy do auta w miare seryjnego ( nie pisze tu o swoim biggrin.gif )mozna zalozyc taka oponę z takim indeksem....?
Mirage
Ja latam na Potenza RE070 225/45R17. Opony tylko Made in Japan. Rewelacyjnie kleją powyżej 20*C lub jak się je nagrzeje, nadają się na wodę i są twaaarde co jakoś chroni felgi. Dodam, iż łatwo im nie jest gdyż mają do czynienia z 564Nm w ośce. Polecam
Czacza
CYTAT(Toldi @ Mon, 04 Apr 2011 - 16:35) *
jak sie ma zwiekszanie indeksy prędkosci do deklarowanego przez producenta auta?
Znalazlem fajan opone ktora by mnie interesowala ale ma indeks Y - czyli do 300km/h .....
Czy do auta w miare seryjnego ( nie pisze tu o swoim biggrin.gif )mozna zalozyc taka oponę z takim indeksem....?


Spokojnie możesz zakładać Y. Poprostu nie wykorzystasz potencjału opony. Nie możesz zato montować np opony z indeksem T do auta, które lata po 250km/h. Albo potencjalnei może latać.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.