Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Fuel surge tank w klasyku z wtryskiem
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Classic rally, race & sportscars
PietereQ
Tak, wiem, jest temat w kompendium ale niestety nie można tam zadawać pytań... Głównie co udało mi się znaleźć w sieci to rozwiązania do gaźnikowców, albo jakieś super wypucowane bolt-ony, z których niewiele wynika dla mnie. O co mi chodzi: System wtryskowy L-jetronic, jedna pompa zewn. Czy zakładając surge tank mogę jako drugą pompę w komorze zastosować taką samą jak ta główna? Czy nawet w przypadku auta seryjnie wyposażonego w EFI muszą być pompy o "różnych" ciśnieniach? (napotykałem się na rozwiązanie: pompa niskośnieniowa z baku, potem wysokociśnieniowa do listwy, ale jak mówiłem, było to w przypadku konwersji gazników na EFI)
PietereQ
Nikt nie wie? sad.gif
speedway
Nie spodziewalbym sie odpowiedzi niestety...

Merytorycznie MOZE ktos cos tutaj by mogl , teoretycznie....

Ale sa dwa powody dla ktorych raczej nie dostaniesz zadnej sensownej odpowiedzi...:


1. Na tym forum nie lubi sie Alfa Romeo - bicie konia toczy sie wokol japan/niemcy.tdi
2. Nie ma tutal ludzi ktorzy nawet wiedza , co to jest GTV6, nie mówiac o takim modzie


gratuluje auta ;-).
*Sajmon
CYTAT(speedway @ Tue, 11 Mar 2008 - 21:58) *
1. Na tym forum nie lubi sie Alfa Romeo - bicie konia toczy sie wokol japan/niemcy.tdi
2. Nie ma tutal ludzi ktorzy nawet wiedza , co to jest GTV6, nie mówiac o takim modzie


gratuluje auta ;-).


Przepraszam za [OT]
1. Pierwszy link z brzegu z szukajki:
LINK
Rzeczywiście zjechali go jak burą s*kę dry.gif I to nie jest jakiś wyjątek.
To, że na forum mało włoszczyzny w formie Alfy Romeo to tylko wynika z tego, że tych aut używa zdecydowana mniejszość, a nie, że mają tutaj do tego auta jakiś uraz. A czemu mniejszość? No to odpowiedź nasuwa się raczej sama...

2. Zdziwiłbyś się jeszcze na jaki temat ludzie tutaj mogą mieć wiedzę i pojęcie.

[/EOT]
czyżykbmw
niewiem czy to jeszcze aktualne ale napisze moze sie komus przyda to jest tak ze do surge tank'a musisz podawac paliwo równie szybko albo szybciej niz jest z niego zabierane przez pompe zasilającą wtryskiwacze niewazne czy pompa jest wysoko czy nisko cisnieniowa(i tak zadne tam cisnienie niepowstaje, a przynajmniej niepowinno) wazne zeby miała odpowiednią wydajnosc (chodzi mi cały czas o tą pompe co podaje paliwo do surge tanka) jesli bedzie miała wiekszą wydajnosc to nie problem bo paliwo z powrotem popłynie do baka głównego przewodem powrotnym (przewód musi byc odpowiednio duzej srednicy i im krótszy tym lepiej bo niepowstaje wtedy nadcisnisnie w surge tank'u które zwiekszyło by ci cisnienie na wtryskach w sposób niekontrolowany, nie są to duze zmiany ale jednak jakies są wiec przewód powrotny gruby i mozliwie krótki przy okazjji mozna tez poprawic odpowietrzenie głównego baka jesli by było za słabe smile.gif
PietereQ
Oo myślałem że temat umarł, już nawet subskrypcja się wyłączyła. Powiedziano mi w innych miejscach że można zastosować drugą taką samą pompę. Jak coś ulepię to dam znać
czyżykbmw
taka sama pompa to praktycznie taka sama wydajność wiec na pewno sie nadaje
powodzenia smile.gif
kania_
W niektórych przypadkach w "surge tank" pompa zasilajaca zbiornik wcale nie musi miec wydajnosci wiekszej niz zasilajaca listwe wtryskowa.
pavel
CYTAT(kania_ @ Tue, 02 Sep 2008 - 22:51) *
W niektórych przypadkach w "surge tank" pompa zasilajaca zbiornik wcale nie musi miec wydajnosci wiekszej niz zasilajaca listwe wtryskowa.


Mało tego- w niektórych przypadkach pompę podającą można całkowicie odłączyć, bo paliwo z wyżej położonego zbiornika (odpowiednio grubszym wężykiem) i tak grawitacyjnie zdąży napelniać surge tank. Przykład pierwszy z brzegu: vw golf 2 gti- pompa w zbiorniku potrzebna jest tylko wtedy gdy do zera wyjeździ sie paliwo- poza tym jest właściwie zbędna (sprawdzone).
kidzio_r5gtt
przy surge tank czy swirl pot - obojętne jak to nazwiemy optymalnym rozwiązaniem jest zastosowanie popy niskociśnieniowej do zasilania zbiorniczka a pompy docelowej np. wysokociśnieniowej do EFI albo niskociśnieniowej do gaźników.
Co do wydajności pomp to dobrze jest jak jest ona zbliżona.
W przypadku mniejszej wydajności pompy zasilającej zbiorniczek mogą być problemy przy dużych mocach silnika ale ok 10-15% różnicy jest niezauważalne.
Co do stosowania 2 identycznych pomp - można ale nie w każdym aucie - zależy to głównie od konstrukcji i ułożenia linii paliwowych - zdarzało się np. że pompa zasilająca zbiorniczek w wyniku wytworzenia dużego ciśnienia pracowała na granicy spalenia i albo padała elektryka na zasilaniu pompy, albo padała pompa...
Można bez problemu kupić pompy paliwowe niskociśnieniowe i problem z głowy.

np. 1 albo 2 takie


albo przy dużych mocach większe np.

PietereQ
O widzę że ruszyło w temacie, porobiłem dalszy risercz i nie powinno się stosować dwoch pomp wysokociśnieniowych; jedynie niskociśnieniową podającą do surge tanka i EFI podającą do listwy. Tak u siebie to rozwiązuję, jeszcze się zastanawiam czy kupować oryginalnego boscha czy zamiennik:
Kupiłem taki surge tank od Allisport'a

Chociaż myślę że ma spartolone parę rzeczy, np średnica wylotu do pompy EFI wydaje mi się trochę za mała, różnica w średnicach między wlotem pompy to jakieś 4mm.

Surge tank będzie w komorze, ale walczyłem myślami czy go gdzieś pod bagażnikiem nie wsadzić. Oczywiście wszytko będzie termicznie zaizolowane.




pompę postaram się umocować maksymalnie nisko tak żeby zawsze była zalana przez paliwo, tu wstępne przymiarki:



Pompa podająca "z grubsza" w miejscu seryjnej pompy





Dane pompy niskociśnieniowej 0,24 bara 65lh. Spiąłem na krótko z aku i napełniła półlitrową butelkę w jakies 3 sekundy więc myślę że powinna dać radę nawet przy WOT cie z zasilaniem pompy EFI (max ciśnienie 3,5 bara max ciśnienie na listwie 2,5 bara)

Jedynie czego się obawiam to nadciśnienie w surge tanku przy jałowych i niższych obrotach gdzie większość paliwa wraca do baku, do nominalnej ilości trzeba będzie doliczyć tą podawaną przez pompę gaźnikową. No i ten nieco za mały wylot z surge tanka do pompy, hmmm nie będzie problemu?

Jakieś sugestie?
kania_
kidzio_r5gtt napisał "Co do stosowania 2 identycznych pomp - można ale nie w każdym aucie - zależy to głównie od konstrukcji i ułożenia linii paliwowych - zdarzało się np. że pompa zasilająca zbiorniczek w wyniku wytworzenia dużego ciśnienia pracowała na granicy spalenia i albo padała elektryka na zasilaniu pompy, albo padała pompa..."

Dlaczego miałoby się tak dziać? Pompa zasilająca "przepycha" tylko paliwo, pod ciśnieniem które wytworzy się od najmniejszego przekroju. To tak jakby przy zwykłym układzie odpiąć regulator cis paliwa.
Ciśnienie się wytworzy ,ale na pewno o rząd wielkości mniejszy od zakresu poprawnej pracy. Układ ciśnieniowy jest tylko od surge tanka do listwy paliwowej jeśli regulator paliwa jest na niej zamontowany.

p.s.
Ja u siebie w F125 mam dwie wysoko wydajne pompy z układów wtryskowych wielopunktowych, jedna jest zamontowana w zbiorniku (zmodyfikowany zbiornik polonezowy z pompa wew.), a druga zewnętrzna pod autem. Mam narazie ustawione fabryczne ciśnienie (oryginalny regulator). Mam wpięty na stałe manometr i ciśnienie na listwie nie różni sie od fabrycznego pomijając niski stan paliwa i długie winkle tam jest wielka zmiana na 2l paliwa można jeszcze podziczeć tongue.gif

Dodać muszę że nie mam zróżnicowanych średnic węży wszystko fi 6 , działa to poprawnie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.