Bombel
Thu, 21 Feb 2008 - 23:48
Tak sobie mysle i teoretyzuje na temat wzmocnienia M3. Turbo = kosmiczne koszty i mozliwosc wysrania. Kompressor = brak informacji do tego silnika. Moze by po prostu zalozyc NITRO do S50B32?? Taki strzal powiedzmy 75-100KM. Probowal ktos?? Silnik to wytrzyma?? Instalacja sucha, mokra?? Jakies wskazowki??
Taki strzal na cwiartke orientacyjnie duzo pomoze??
PMN
Fri, 22 Feb 2008 - 00:01
25KM na cylinder nie powinno być problemem.
Zainwestuj w mokry zestaw, może Direct Port.
Świece raczej powinny podołać.
Efekt na 1/4 gorszy niż przy takim samym przyroście mocy z turbo.
Pamiętam, kiedyś w Modlinie jechałem 325 Turbo w parze z 325 N2O. Drugie auto z podtlenkiem miało taką samą moc jak moje z turbo.
Na początku chwilę go z boku widziałem, później... gdzieś przepadł
Wracając do Twojego S50B32. Jeśli teraz kręciłbyś średnie 13, to stawiam, że po takim strzale byłoby niskie 13, ew. wysokie 12.
///M3
Fri, 22 Feb 2008 - 15:33
Na ulicę takie nitro to fajna zabawka
Szczególnie na jakieś Porsche.
Bombel
Fri, 22 Feb 2008 - 23:53
PMN, czy te 150KM poparte jakimis przykladami, czy teoria??
Rozumiem, ze instalacja progresywna, odpalanie zapewne dopiero na dwojce ze wzgledu na trakcje.
Kto takie cos wystroi i do kogos sie zglosic po montaz?? Jakie sa rowniez zalety (realne) direct porta w stosunku do zwyklej instalacji??
hz10
Sat, 23 Feb 2008 - 00:05
instalacja nitro owszem tania w montażu ale w utrzymaniu już nie... jak lubisz często dac do oporu ( a kto tego nie lubi z tego forum) to na dłuższą mete turbo wychodzi taniej
Bombel
Sat, 23 Feb 2008 - 00:10
CYTAT(hz10 @ Sat, 23 Feb 2008 - 00:05)
instalacja nitro owszem tania w montażu ale w utrzymaniu już nie... jak lubisz często dac do oporu ( a kto tego nie lubi z tego forum) to na dłuższą mete turbo wychodzi taniej
Teoretycznie tak, ale powiedz mi kto mi zalozy w PL turbo do takiego zabytka i da jakakolwiek szanse na bezawaryjne go uzytkowanie??
PMN
Sat, 23 Feb 2008 - 00:14
Chodzi Ci o to, czy sam strzelałem +150 do S50B32? Nie. I wątpię by ktokolwiek tu czegoś takiego próbował. Jeśli chcesz przykładów, trzeba poszukać na zagranicznych stronach.
ZTCW do +75 nie ruszasz softu. Później musisz cofnąć zapłon. Ale, może jednak odpowie Ci ktoś z praktyką, w takim konkretnym przypadku...
rb25det
Sat, 23 Feb 2008 - 00:38
CYTAT(Bombel @ Sat, 23 Feb 2008 - 00:10)
Teoretycznie tak, ale powiedz mi kto mi zalozy w PL turbo do takiego zabytka i da jakakolwiek szanse na bezawaryjne go uzytkowanie??
hmm na tym forum chyba temat uturbienia m3 e36 byl juz poruszany nie raz przeciez teraz mario od zółtego m3 takie żeczy robi dotego tez urzytkownik artix ma juz doswiadczenie tez z tym tematem odpowiednie
hz10
Sat, 23 Feb 2008 - 00:40
CYTAT(Bombel @ Sat, 23 Feb 2008 - 00:10)
Teoretycznie tak, ale powiedz mi kto mi zalozy w PL turbo do takiego zabytka i da jakakolwiek szanse na bezawaryjne go uzytkowanie??
a kto ci da gwarancje na instalacje nitro że silnik nie wybuchnie
musisz rozgraniczyć dwie rzeczy albo ryzyk fizyk albo pozostajesz przy serii
bimmerholic
Sat, 23 Feb 2008 - 19:54
....myślę że w tym temacie powinien sie wypowiedziec aniolek mial m3e36 i mial nitro i mial problemy z 6cylindrem.....tylko direct port w r6 bmw.
Bombel
Sun, 24 Feb 2008 - 15:32
CYTAT("hz10")
a kto ci da gwarancje na instalacje nitro że silnik nie wybuchnie musisz rozgraniczyć dwie rzeczy albo ryzyk fizyk albo pozostajesz przy serii
Zle sie wyrazilem. Chodzi o ingerencje w auto, ktore w przypadku turbo jest zdecydowanie wieksza, wymagajaca wiekszej wiedzy i kosztow. Gaz nie jest taki drogi i rozklada ten proces w czasie, wiesz... Takie raty bez odsetek
Poza tym w zwiazku z turbo tez mamy jakies dodatkowe koszty typu wieksze zuzycie paliwa... Nie wazne. Nie o tym temat. Czekam na za i przeciw nitro w M3 e36 3,2
a nie o wyzszosci turbo/kompressor nad nitro.
lato01
Sun, 09 Jan 2011 - 19:17
Minęło trochę czasu, przybyło M3, przybyło kasy po kryzysie
to może teraz temat spotka się z konkretnymi odpowiedziami na pytania Bombla.
Jakie nitro, jaki strzał, jakiej marki i gdzie montaż
No i czy silnik to wytrzyma
A tak na marginesie jaka jest różnica pomiędzy inst. progresywną a podająca na maksa cały czas przy WOT?
Taki link zanlazłem i wygląda zacnie:
http://www.bmwm.beep.pl/tuning/nitro.htm
Kajman
Tue, 11 Jan 2011 - 14:27
Kwestia ile chcesz psikać. Ja by, w M więcej niż 150-200 na direct porcie i 100 bez nie strzelał raczej. Progresywny sterownik zawsze jest wskazany,aczkowliek wielu jeździ na +100 bez i żyją (ale pewnie krócej
).
Producent NX lub Cold Fusion, ale to wg uznania.
lato01
Tue, 11 Jan 2011 - 21:48
tylko słyszałem że jest problem to opanować bo NO2, jak to gaz jest bardzo czuły na temperatury a sposób dawkowania jest chyba od tego zależny
SONIC
Tue, 11 Jan 2011 - 23:40
co opanowac? za butla zapewne jest reduktor a dysze maja jakas tam srednice na x koni i tyle
lato01
Wed, 12 Jan 2011 - 09:06
gęstość gazu w jednostce objętości w temperaturze się zmienia. Innymi słowy: napełniasz butlę w temp 20C do ciś 1 bara. Potem butla dostaje temp. 35C i ma ciśnienie 2bar. Teraz psikasz podtlenek, który ma ustalone ciśnienie przy 20C. Ciśnienie po redukcji pozostaje takie samo ale gęstość gazu (ilość cząsteczek upakowanych w jednostce objętości) jest mniejsza. Podobny fakt odnotowują auta turbo - zimno to jeżdzą lepiej, z tą tylko różnicą, że auto regulują sondy lub każdorazowo w autach zmodzonych poddaje się je dostrojeniu do warunków atm.
Tutaj jest właśnie ten problem, że jak jest zimno i masz gęstszy NO2 to zaczyna brakować paliwa i temp leci do kosmos co sprawia ze Twoj silnik tez leci w kosmos a Ty lecisz w kosmiczne koszty
P.S.
Mogę się mylić
SONIC
Wed, 12 Jan 2011 - 16:05
ale bez wzgledu na temperature ilosc gazu jest taka sama .nie moze sie zwiekszac bo wtedy wódke tez bysmy pili ciepłą (fuj)
ja tez moge sie mylic ale jeszcze przypomnialo mi sie cos takiego jak kocyki grzewcze ktore podnosza cisnienie w butli
Kajman
Thu, 13 Jan 2011 - 13:04
NIe ma reduktora, ciśnienie jest ok. 1200psi. Bez koca pod koniec butli auto ma coraz bogatszą mieszankę, bo ciśnienie gazu jest ciut mniejsze a paliwa idzie tyle samo.Ale silnikowi to nie zaszkodzi na szczęście.
lato01
Thu, 13 Jan 2011 - 14:36
ok. A jak wygląda sprawa gęstości gazu? Tam jest jakiś odparowalnik lub coś takiego? Czy wtryskiwany gaz będzie miał zawsze taką samą temp? Jeśli będzie inna to objętościowe dozowanie może być na tyle błędne że do silnika może trafić za dużo podtlenku względem benzyny. Kg gazu to 22,4m3 w war. normalnych a przy niskiej temp. ta objętość się zmniejsza i to znacznie więc czas otwarcia trysku który ma zalać np. 20mikrolitrów przy niskiej temp. dostarczy w rzeczywistości 30. Jeśli jest odparowalnik, który pozwala odparować podtlenkowi to temat się w sumie rozwiązuje bo praktycznie utrzymuje on gaz w jednakowej temp.
Kajman
Thu, 13 Jan 2011 - 14:42
Gaz jest wtryskiwany w formie płynnej tylko
Więc temat się rozwiązuje.
lato01
Sat, 15 Jan 2011 - 06:39
Ok. To sporo zmienia. A jakie jest ciśnienie podawanego gazu?
A jest ktoś tutaj kto ma doświadczenia z NO2? Najlepiej DP i w emce.
Kajman
Sat, 15 Jan 2011 - 07:30
lato01
Sat, 15 Jan 2011 - 16:07
to mocno zgrzebane 330i. Pytanie czy zakute czy nie. Dobrze byłoby poznać opinie użytkownika w takim silniku niż wnioskować na podstawie innych motorów ze stajni bmw
Kajman
Sat, 15 Jan 2011 - 18:06
No mówię że nie zakute
lukasz_61
Sat, 15 Jan 2011 - 23:35
ale chyba nie seryjne? bo przyrost serii w pierwszym pomiarze jest 7KM, co na takie NA to nie malo
Kajman
Sat, 15 Jan 2011 - 23:40
Kolektor od S50 tylko zabrał 7KM. Auto poza tym ma w silniku kolektory wydechowe zrobione, wydech, brak katów. Elektronika i wiele pierdoł o których nie mam pojęcia. Ale silnik dół seria. Za to reszta...też znam szczegółów,ale zerknij do środka:
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.