Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [e36] SILNIK 4.4 V8 W BMW E36
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
MEWA318
Czy ktoś słyszał, przerabiał temat silnika 4.4 V8 w bmw e36??????potrzebuje wszelkiego rodzaju informacji, stronki itp:)


kontakt:
gg: 2322657
e-mail: mewa.m3@wp.pl

Maciek
Krystian
w ś.p. KSR wkładali ale nie wiem jak się to skończyło i czy doszło w 100% do skutku
Raceboy
Poszukaj usera o ksywie Ogień - ma takie cuś smile.gif
bimmerholic
coś kiedyś obiło sie o uszy oczy widziałem słyszałem.......ża trza szukać miski od Alpiny!

smok/kopyto jest po odwrotnej stronie w e36 niż e38/e39/e34 czyt. dawcy.
PMN
Uderz do Łodzi na św. Teresy.
Robili E36 compact Pawła Jagiełło, najlepiej wykonana przeróbka tego typu, jaką widziałem w PL.

I tak, to prawda, że miska nie hula z belką. Można ciąć belkę i wystawiać silnik do przody (taniej - gorzej), albo kupić dół od Alpiny.
Nie wykluczam, że są jeszcze inne wyjścia.
MEWA318
dzieki za odpowiedzi!

powoli powstaje projekt takiej wlasnie e36, ale chetnie usysze wszelkie informacje przede wszystkim wziete z praktyki.

prawdopodobnie postepy budowy beda opisane na stronce w internecie za jakis czas wiec zamieszcze na forum linka:)

pozdrawiam i pisac jesli ktos wie cos w tym temacie.

pozdrawiam.
Porsche911
życze powodzenia !!

sam zabierałem się za taki projekt ale chciałem żeby to miało ręce i nogi a np. bez tej "magicznej" miski przestawało to tak wygladać a nie chciałem zeby silnik wisiał przed przednimi kołami.

rennen
Coś o takim projekcie też kiedyś pisał Jacek z Poznania. Temat niewątpliwie fajny smile.gif
Maco66
Kończę (a właściwie kończy go dla mnie mój przyjaciel) taki projekt i jesteśmy już po wszystkich możliwych "przejściach".Jeżeli masz jakieś pytania to chętnie odpowiem.Możesz na forum,lub telefonicznie 508-985-617.
PMN
To ja powtórzę pytanie, które już tu padło.
Jak poradziliście sobie z miską oleju vs belka i maglownica?
Maco66
Mieliśmy różne koncepcje,ale...Chcąc to zrobić porządnie trzeba jak najbardziej zbliżyć się do oryginału Alpiny B8.Zakup miski Alpiny ze zintegrowaną pompą olejową to finansowy koszmar,więc zapadła decyzja o samodzielnym przeniesieniu pompy,przekonstruowaniu kanałów olejowych i dorobieniu nowej miski.Problem maglownicy przestał być problemem.Mam kilka zdjęć zrobionych telefonem.Może uda mi się to jakoś tu umieścić.Jeżeli ktoś będzie chciał o tym porozmawiać to telefon albo skype han.solo75
Maxim555
Żaden tam telefon ani skype, na forum prosze pisaćsmile.gif
Maco66
Podesłałem część zdjęć do PMN-a.Nie mam czasu umieszczać ich na serwerze a kolega był tak uprzejmy i zaoferował pomoc,więc powinny niebawem być na forum.Projekt po ukończeniu będzie do sprzedania.Trochę przeinwestowaliśmy a inne projekty czekają.Nie ma to jak brak płynności finansowej...
PMN
Fotki Maco66:




Maco66
Zapomniałem dopisać...Żeby taki projekt miał sens,nieodzowny jest manual 6-cio biegowy.Zdobycie go to kolejny koszmar,ale mnie się udało.Cena zaporowa (dałem więcej za skrzynię niż za kompletny silnik),ale efekt też będzie diametralnie inny niż przy zastosowaniu 5-cio biegowej skrzyni.
VTEC
Witam, ja do Pana właśnie dzisiaj dzwoniłem smile.gif

Mam takie pytanie, czy przy zastosowaniu 5 biegowej skrzyni ze szperą auto będzie NO WŁAŚNIE JAKIE ? Bo mi w sumie chodzi tylko o to, zeby miało takie przełozenie, żeby było jaknajlepsze do driftu.
Maco66
Hmmmm....Temat driftu jest mi raczej obcy i nie będę się tutaj wymądrzał.Nam chodziło o zachowanie przełożeń podobnych do Alpiny B8,czyli ma mieć "czad",ale przy zachowaniu rozsądnego apetytu na paliwo przy większych prędkościach no i żeby jadąc w okolicach 160-180 nie wyło w budzie jak w kabriolecie.Na forum na pewno jest sporo specjalistów od driftu,więc nie będzie pewnie problemu z odpowiedzią na Twoje pytanie.Sorry,ale w tej kwestii nie mogę Ci pomóc.
yanaki
na jakim etapie realizacji projektu jesteście?
Maco66
To już właściwie końcówka.W tym tygodniu odbieramy miskę w wersji ostatecznej i silnik ląduje w budzie.Sprzęgło skompletowane.Pozostaje nam jeszcze sprawa serwa,ale wszystko jest już dograne i "wyląduje" tam gdzie miało czyli do przodu za lampę.Nie wiem czy kończącym projekt będę jeszcze ja bo jest zainteresowany,chcący kupić go na tym etapie (reszta prac do chwili wyjazdu na miejscu).Zastanawiam się,ale kto wie bo kasa "dusi" a trzeba jeszcze dopieścić E24 z silnikiem M5 no i w garażu czeka C4.Nie da się robić wszystkiego jednocześnie a wiosna za pasem...
shaft45
To ładne sztuki tam rzeźbicie smile.gif
PMN
CYTAT(VTEC @ Fri, 08 Feb 2008 - 16:42) *
Witam, ja do Pana właśnie dzisiaj dzwoniłem smile.gif

Mam takie pytanie, czy przy zastosowaniu 5 biegowej skrzyni ze szperą auto będzie NO WŁAŚNIE JAKIE ? Bo mi w sumie chodzi tylko o to, zeby miało takie przełozenie, żeby było jaknajlepsze do driftu.



Jak to rozumieć? Mam nadzieję, że jako pomyłkę językową. Bo chyba nie chodziło Ci o skrzynię ze szperą?


Przy dyfrze 3,15 (M3 E36) i skrzyni 6b (540i E39) tak będą wyglądały prędkości na poszczególnych biegach przy 6800RPM na 255/40/17 (założyłem rozmiar opon jako rozsądny dla tego setupu):
60
102
155
210
259
312

Dla skrzyni 5b (z E39 530i) i tych samych zmiennych:
61
104
156
209
259

Różnice w przełożeniach skrzyni, poza brakiem 6 biegu, nie są wielkie... 5b. ma minimalnie dłuższe przełożenia.
6b.
4,23/2,53/1,67/1,26/1,00/0,83
5b.
4,21/2,49/1,66/1,24/1,00

Przełożenia główne natomiast, mocno się różnią (2,81 dla 540i i 3,07 dla 530i), ale to nie ma znaczenia przy zastosowaniu dyfra z E36.




Maco66
Wszystko się zgadza...Chodziło nam właśnie o to żeby 6-ty bieg zapinać przy wyższych prędkościach w nazwijmy to normalnej eksploatacji.To bardzo podobna sytuacja jak w moim poprzednim Camaro z silnikiem 5,7 litra i skrzynią 5-cio ,a potem 6-cio biegową.Różnice niby nieznaczne a jednak w normalnej jeździe to coś zupełnie innego.Poza tym tak jak pisałem wcześniej, wszystko zaczęło się od fascynacji B8-ką.Tak czy inaczej w tym projekcie jest skrzynia 6-cio biegowa.
Maco66
Sorry bardzo...Odpowiadam na pytania nie skierowane do mnie.
korona
Maco66 - widać na zdjęciach że wałek zdawczy do pompy przeniesionej w tył silnika jest bez łożysk (tylko otwór wywiercony przez mocowania) - zgadza się? Czy zastosowane zębatki po obu stronach wałka są identyczne?

A tak wogóle to niezłe autko będzie wink.gif
Maco66
Zdjęcia są robione w początkowej fazie projektu.Teraz już są łożyska i wszystko jest zrobione z zachowaniem wszelkich zasad mechaniki.Zębatki są identyczne także obroty pompy pozostały takie same.Nie mam zdjęć z dalszych prac gdzie widać już przeniesiony kanał olejowy i całą resztę.W poniedziałek wyjeżdżam,ale jak mi się uda to zamieszczę więcej zdjęć.
keyser
koszt miski, pompy i łapy silnika oscylował koło 8000zł z tego co pamiętam, tanio
cycek
mam takie pytanko; jak sobie poradziliscie z elektronika w tym swapie?
pzdr
boss881123
A ja mam pytanie ile jest takich e36 z takim motorkiem szykuje powoli cos takiego i chciałbym troche zorientowac sie w temacie smile.gif ZA ODPOWIEDZI DZIEKI
Maco66
Do niedzieli jestem w kraju i w tym czasie postaram się odpowiedzieć na wszystkie pytania.
cycek
Ja widzialem 3sztuki compact 4.6alpina , Z3 4,4 i e36 sedan ten co w drifcie lata.
Pzdr.
boss881123
Ja mam pytanie slyszalem ze najlepiej przeniesc motor tak do tylu ze miska przestaje byc problemem i przeciac sciane grodziowa i wtedy otrzymamy lepsze wywazenie,to wtedy dorobic lapy na podluznice czy za mocno to nie obiciazy karoseri????Wedlug was jak najlepiej umiejscowic silnik ??? ZA ODPOWIEDZI DZIEKI
VTEC
Podejrzewam, że konstruktor MACO66 sam by taki manewr zastosował gdyby to było najlepszym wyjściem rolleyes.gif
boss881123
Wiec jak najlepiej wstawic silnik???Podobnie jak u ,,ognia'' ???wystajacy poza maske jak wtedy wyglada rozklad masy???bo przerabianie smarowania to raczej trudna rzecz ??
VTEC
Z MACO66 gadałem chyba z pół godziny przez telefon a zanosiło się na więcej i wspominał tylko o tym, zeby silnik przesunąć lekko do przodu o ile pamietam, ale zaznaczył, ze to się kijowo by prowadziło. O silniku bardziej z tyłu i u góry nic nie wspominał.
boss881123
Wiec wstawiac silnik w stadnardowe otwory na poduchy???Ale jak jest z ta rzezba ukladu smarowania??? dla mnie to najwieksza nie wiadoma a chcem zeby to profi i zeby dobrze sie prowdzilo zero druciarstwa smile.gif
Maco66
Za kilka dni zamieszczę zdjęcia gotowej miski i "zamkniętego" już dołu.Niestety na oryginalną miskę ze zintegrowaną pompą olejową i łapą od B8 nie było mnie stać (ok.8 tysięcy) więc przerobienie układu smarowania było konieczne.Konstruktorem i pomysłodawcą jest mój przyjaciel Jacek Pytrus i wykonał tą przeróbkę perfekcyjnie.Jasne,że można silnik wywalić do przodu i problem miski przestaje istnieć,ale rozmieszczenie mas a co za tym idzie,prowadzenie diametralnie się zmieniają.Coś za coś...Jak się nie ma wystarczającej ilości szmalu,trzeba kombinować.Silnik ma być tak jak w oryginalnej Alpinie B8...koniec-kropka.Wtedy ma to sens.No chyba,że ktoś szykuje takie coś do driftu,ale to już zupełnie inna bajka i nie będąc w temacie nie wypowiadam się.Na pewno zamieszczę zdjęcia i podzielę sie wszystkimi,możliwymi informacjami.Nie chcę robić tego na raty bo nic z tego nie wynika i ciągle są jakieś wątpliwości.Jeszcze dwa,trzy tygodnie i zamieszczę pierwsze info z jazd próbnych.
mich007
Ja mam pytanko czy ktoś sie orientuje jak to wygląda w przypadku silnika 4.0 V8. Czy też występują problemy z miską i serwem? Z tego co zasłyszałem w M60B40 smok i pompa jest inaczej rozwiązana niż w m62 ??

Jakie jeszcze utrudnienia występują?

Oczywiście mówie o 4.0 V8 w e36 coupe.

Pozdrawiam
bimmerholic
jeden i drugi bodajże siedział tylko w e38 czy e39 czyt, serjach 5 i 7 wiec problem dalej wystepuje.....jakby to ująć w e36 kopyto miski olejowej jest na odwrót niz w innych beemkach.

co do prszesuniecia silnika wgłąb nadwozia raczej dużego problemu nie ma....spawasz łapy,grodz i skracasz wał.....a co ze skrzynią?lewarek masz za plecami.....siedzisz na tylnym fotelu?
Joker
CYTAT(bimmerholic @ Thu, 13 Mar 2008 - 23:15) *
jeden i drugi bodajże siedział tylko w e38 czy e39 czyt, serjach 5 i 7 wiec problem dalej wystepuje


5 i 7, to także E34 i E32, także tam był M60B40
boss881123
własnie jak jest z tym przesunieciem silnika do tylu??? czy nie lepszym jest rozwiazaniem na seryjnych miejscach???jak wyglada rozklad masy da sie tym jezdzic???
Maco66
Sprawa silnika została zakończona.Miska wylądowała na swoim miejscu w finalnej postaci.Sprzęgło,docisk,koło zamachowe...wszystko gotowe do wpakowania w furę...Niestety pojawił się problem czasowy,czyli więcej mnie nie ma w kraju jak jestem a bryka potrzebna na "już".Bardzo poważnie zastanawiam się nad sprzedażą gotowego kompletu razem ze skrzynią a do swojej coupe zamontuję 2,5 lub 2,8 l.Byle szybko bo będę musiał zacząć jeździć "stopem".Jeszcze się waham,ale sprawa jest raczej przesądzona.Jutro znowu wyjeżdżam więc do wieczora pewnie wszystko wyląduje w dziale "sprzedam".Takie życie...
rumpel_ski
Witam MACO66, jeżeli chcesz sprzedać napisz na PW numer zadzwonię nie twierdzę że na 100% jednak jeżeli masz orientacje co do wymiarów gabarytowych tego silnika wraz z osprzętem to nie wykluczone. Chodzi mi o to ile miejsca zajmuje silnik tak jakby go w jakiś sześcian wrzucić - to jakie muszą być wymiary i jeszcze mnie interesi jaka waga silnika kpl. Pozdrawiam.
lokiecgb
witam . czy ktos moze pomoc w/s podlaczenia elektryki? potrzebuje schemat podlaczenia silnika pod instalacje auta m60 =} e36. ewentualnie sam schemat zlacza w e36 . schemat pinow wiazki silnika m60 posiadam . gorzej z pinami auta . jezeli ktos moze podeslac to dzieki z gory .
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.