Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [m30] Walek schricka
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Marcin_
kto moze mi zalatwic taki walek?? dodam ze ma miec 284 stopnie i ma byc do motronika wraz ze sprezynkami oczywiscie. Od kilku dni jest ogloszenie w dziale "kupie" i cisza wiec moze ktos tu mi pomoze rolleyes.gif
LUKAS_E30
Hello!

SCHRICKiem niewiem kto handluje.

Mam kontakt do goscia z CatCamsa.
Robił mi kosztorys do M20.
Prawdopodobnie będę brał odniego wałek do siebie.
Pozatym CatCams posiada w swojej ofercie wałek 284/284 do M30.

PZDR!
Marcin_
Zastanawialem sie tez i nad ta firma z tego co wiem to tez dobre walki i cena minimalnie nizsza...
Jakos tak uparlem sie na tego schricka, ale mysle ze mozna pomyslec i rozwazyc zakup razem! zawsze cos bedzie mozna sie potargowac rolleyes.gif
Kucza
Czy zorientowałeś się już ile kosztuję te wałi, tzn ile Schick a ile CatCams?
Marcin_
kolega pytal sie jakis czas temu o walek schricka ze sprezynkami u wroga i wychodzilo jakos 450/470 ojro wiem, ze catcams bedzie troche tanszy, to sa ceny orietancyjne bo nie mam info od konkretnej osoby ktora handluje takimi zabawkami dry.gif
Marcin_
i co z tym namiarem LUKAS_E30 bo wyslalem Ci pw i cisza...
piechur
nie prosciej skontaktowac sie z dystrybutorem CatCamsa? http://www.g-force.pl
Marcin_
CYTAT(piechur @ Sun, 27 Jan 2008 - 15:57) *
nie prosciej skontaktowac sie z dystrybutorem CatCamsa? http://www.g-force.pl



wielkie dzieki za pomoc wstepnie juz rozmawialem i teraz jestem w fazie podejmowania decyzji smile.gif


no wiec waleczek jest juz zamowiony i jednak bedzie 299stopni, a nie 284 i nie Schricka tylko CatCamsa w koncu jak szalec to szalec rolleyes.gif do tego sprezynki i talerzyki smile.gif
riderwawa
CYTAT(Marcin_ @ Wed, 30 Jan 2008 - 15:39) *
wielkie dzieki za pomoc wstepnie juz rozmawialem i teraz jestem w fazie podejmowania decyzji smile.gif


no wiec waleczek jest juz zamowiony i jednak bedzie 299stopni, a nie 284 i nie Schricka tylko CatCamsa w koncu jak szalec to szalec rolleyes.gif do tego sprezynki i talerzyki smile.gif



czesc

masz silnik 3,0 czy 3,5 ?

i jak z walkiem ?
zamontowales ?
jak wrazenia z inwestycji ?
ile Cie kosztował ?
Marcin_
Oczywiście 3,5 a co do wałka to wolne obroty się pogorszyły co było do przewidzenia niestety nie zdążyłem wszystkiego wystroić bo po dotarciu kiedy auto śmigało coraz lepiej urwał się jeden zawór i zrobił mi mały bałagan w silniku ehh teraz szukam tłoków kpl ale tych od e34/e32...

Co do kosztów to były spore bo robiłem kpl remont kupa nowych cześć i wolałem nie liczyć żeby nie dostać póżniej zawału serca smile.gif

Co do wrażeń to auto było mocniejsze niz przed zabawą z wałkiem kiedy miało 215km i 325 niutków, silnik robie na nowo wiec jak uda mi sie wszystko doprowadzić do końca to się pochwale, ale to dopiero na wiosnę smile.gif
riderwawa
CYTAT(Marcin_ @ Mon, 10 Nov 2008 - 20:20) *
Oczywiście 3,5 a co do wałka to wolne obroty się pogorszyły co było do przewidzenia niestety nie zdążyłem wszystkiego wystroić bo po dotarciu kiedy auto śmigało coraz lepiej urwał się jeden zawór i zrobił mi mały bałagan w silniku ehh teraz szukam tłoków kpl ale tych od e34/e32...

Co do kosztów to były spore bo robiłem kpl remont kupa nowych cześć i wolałem nie liczyć żeby nie dostać póżniej zawału serca smile.gif

Co do wrażeń to auto było mocniejsze niz przed zabawą z wałkiem kiedy miało 215km i 325 niutków, silnik robie na nowo wiec jak uda mi sie wszystko doprowadzić do końca to się pochwale, ale to dopiero na wiosnę smile.gif


ile kosztowal Cie walek ?

wlasnie mam rozebrany m30b35
w srode bede mial dól po pomiarach
i tez zabieram sie do skladania motorku

zastanawiam sie co przy okazji w nim poprawic
Marcin_
z tego co pamiętam sam wałek kosztował 1200pln

w jakim aucie będziesz miał ten silnik?? i czy miałeś jakiś pomiar na hamowni przed rozebraniem??
riderwawa
silnik jest w e30 cabrio

nie mialem poimiaru na hamowni bo nie nadawalo sie do pomiaru (uszk. glowica)
jutro bede wiedzial w jakim jest stanie blok
glowice kupilem nowa

jesli blok okaze sie w porzadku - zakladam glowice i jade na hamownie
jak wszystko bedzie cacy - chce wymienic walek i przeprogramowac komputer

dasz namiar gdzie ten walek mozna kupic ?
Santino
Z tego co sie orientuje to w M30B30 znajduje sie ostrzejszy wałek ktory pasuje do M30B35 ale jakie sa dokladnei jego parametry to nie pamietam, gdzies takie info na tym forum znalazlem
Marcin_
Od razu mówię, że te silniki nie trzymają mocy więc sie nie rozczaruj po shamowaniu, a co do wymiany wałka to warto bawić sie dwa razy w rozbieranie i składanie silnika??

ja przy tak ostrym wałku 299stopni wymieniłem jeszcze talerzyki i sprężynki bo docelowo auto ma sie kręcić ponad 7tys i niestety do tego obowiązkowo trzeba podciąć tłoki pod zawory :/ i w tym miejscu utknąłem po urwaniu zaworu bo nie mam tłoków, a kupić jakieś w dobrym stanie nie jest do końca takie łatwe...


Życzę powodzenia w Twoim projekcie wink.gif
jendrek e-30
Tu poczytaj o wałku kolego od cabrio , moim zdaniem ja bym wolał wsadzić taki wałek jak w tym wątku http://www.streetracing.pl/forum/glowica-3...tka-t59271.html gdzie nowy można kupić za jakieś 500zl 600zł bardzo dobrej firmy zmiana będzie odczuwalna zapewne ja robiłem parę razy coś takiego. A co do tego że m30 nie trzymają mocy to się nie zgodzę kilka wykresów widziałem kilka m30 miałem i najgorszy wynik jaki widziałem to 205km 270nm a najlepszy to 218km 300nm i ten lepszy wynik był w silniku który przy poprzednim hamowaniu miał 186km niutków nie pamiętam myśleliśmy że kapota ale wróciliśmy do serii czy ori dolot zwykły wkład (poprzednio stożek) i zainstalowaliśmy nową pompę paliwa o wiele wydajniejszą niż fabryczna ( poprzednia była niby od m30b35) wydech też powrót do ori więc nie wydaje mi się żeby ten słabszy wynik był taki słaby .


POZDRO ph34r.gif
Marcin_
no to i tak najlepszy wykres jaki widziałeś i tak nie miał fabryki jeśli chodzi o niutki wink.gif a co do moich doświadczeń to też kilka wykresów widziałem i z wieloma m30 miałem do czynienia na przełomie 6 lat i w porównaniu do mojego auta mocno odstawały wiec dlatego twierdze, że silniki te są na ogól w kiepskim albo średnim stanie co nie znaczy, że nie ma motorów w bdb kondycji smile.gif
riderwawa
CYTAT(Marcin_ @ Tue, 11 Nov 2008 - 18:44) *
Od razu mówię, że te silniki nie trzymają mocy więc sie nie rozczaruj po shamowaniu, a co do wymiany wałka to warto bawić sie dwa razy w rozbieranie i składanie silnika??

ja przy tak ostrym wałku 299stopni wymieniłem jeszcze talerzyki i sprężynki bo docelowo auto ma sie kręcić ponad 7tys i niestety do tego obowiązkowo trzeba podciąć tłoki pod zawory :/ i w tym miejscu utknąłem po urwaniu zaworu bo nie mam tłoków, a kupić jakieś w dobrym stanie nie jest do końca takie łatwe...


Życzę powodzenia w Twoim projekcie wink.gif


Obecnie dwukrotnie robieranie silnika nie jest az tak kosztowne
wiec wole miec pewnosc ze bede modyfikowal dobry egzemplarz

podobnie jak Ty chce zmienic wraz z walkiem talezyki i sprezynki
gdyz odcinke chce miec okolo 7500 obr
nie wiedzialem ze trzeba podcac tłoki (kto moze to wykonac w wawie ?)

mozesz dac namiar gdzie kupiles walek 299 , sprezynki i talezyki ? (kupilbym chetnie taki sam zestaw)

zastanawiam sie jeszcze nad zmiana przeplywki na termiczna i wystrojeniu tego wszystkiego po zlozeniu
(sprawdze jeszcze wydajnosc wtryskow i wydajnosc pompy)
ktos w wawie moze mi napisac program do tego motorku (oczywoscie z hamownia)

co jeszcze warto zrobic jak juz mam otwarty motor ?
prosze o porady
Karol_e28
CYTAT(riderwawa @ Wed, 12 Nov 2008 - 10:58) *
Obecnie dwukrotnie robieranie silnika nie jest az tak kosztowne
wiec wole miec pewnosc ze bede modyfikowal dobry egzemplarz

podobnie jak Ty chce zmienic wraz z walkiem talezyki i sprezynki
gdyz odcinke chce miec okolo 7500 obr
nie wiedzialem ze trzeba podcac tłoki (kto moze to wykonac w wawie ?)

mozesz dac namiar gdzie kupiles walek 299 , sprezynki i talezyki ? (kupilbym chetnie taki sam zestaw)

zastanawiam sie jeszcze nad zmiana przeplywki na termiczna i wystrojeniu tego wszystkiego po zlozeniu
(sprawdze jeszcze wydajnosc wtryskow i wydajnosc pompy)
ktos w wawie moze mi napisac program do tego motorku (oczywoscie z hamownia)

co jeszcze warto zrobic jak juz mam otwarty motor ?
prosze o porady

wtryski i pompa napewno wytrzyma do 260KM
wtryski są chyba 200ccm
riderwawa
no i lipa ... dostalem sygnal z warsztatu
ze dol mojego motoru jest slaby
pekniety pierscien na 3 i 6 cylindrze, na 3 cylindrze jest rysa na gladzi zrobiona przez ow pierscien
wiec wymiana samych pierscieni nie pomoze ...

mam ogromny sentyment do m30b35 - fajnie chodzil z dolu, fajnie brzmial i wtedy gdy go mialem w e30 (1995rok)
nikt nawet o tym nie mazyl ... byl to jeden z pierwszych m30b35 w e30
dlatego chcialem go reanimowac .. zrobic na nowke i dalej się nim cieszyc ... ale nie za wszelka cene ... nie wsadze kilka tys zł w remont parcha
wolalbym ciut dolozyc i wlozyc s50 ...
nie wiem co robic ... kupic drugi taki motor ??? grom wie co sie kupi ...

ehhh .. załamka
jendrek e-30
Kup sobie kolego sam dół na allegro za 300zł 400zł można trafić coś w spoko stanie ostatnio kupiliśmy za 350zł wrzuciliśmy czapkę i lata nic nie sprawdzaliśmy gania przyzwoicie.
Wrócę do mocy niutków do fabryki brakowało 5 lub 10 zleży jakie źródło, co do ostrych wałków w BMW to powiem tak parę lat do tyłu mocno walczyłem z przeróbkami tworzyłem różne hybrydy , i jedna taka na fest co pamiętam że latało po kozaku to był dół super eta głowica b25 i bardzo ostry wałek talerzyki sprężyny polerowane kanały cuda wianki wyważany wał korby tarowane tłoki odleżane pieniędzy worek ale miał ten silnik jednego felera urywające się zawory to był standard i wbite w tłoki do puki nie wymieniłem wszystkich (robionych na zamówienie u Paradowskiego) to co 500 1000 km zawór w tłoku znaczy w misce bo go dziurawiło. Potem auto sprzedałem koledze on już polatał ale słyszałem i widziałem parę razy po założeniu ostrego wałka takie akcje , nie wiem czy warto tak ostry wałek zakładać i narażając się na takie szkody moim skromnym zdaniem sytuacja się powtórzy na seryjnych zaworach jak nie ten to następny się urwie. Za ostro klepią po gnieździe podczas zamykania za szybko się zamyka to moje skromne zdanie mimo tego życzę powodzenie i czekam na wykres ile daje taki wałek. Tak jeszcze do mocy wrócę widziałem też parę takich myków że silnik po kapitalce szlif wału honowanie cylindrów pierścienie cała głowica zrobiona gniazda zawory prowadnice nowy wałek i dźwigienki wtryski sprawdzane nowa pompa paliwa wszystko na oryginalnych gratach składane, wpada na hamownię i zong koników nawet 220km ale nitków 280 kilka max 300 mondre książki mówią i stara szkoła że silnik po remoncie to 90% nowego nie bardzo ja w to wieżę ale tak mówią i to by tłumaczyło nie osiągnięcie fabryki po kapitalce. Pozdrawiam i życzę powodzenia i wytrwałości



POZDRO ph34r.gif
riderwawa
dzieki za odpowiedz i rady doswiadczonego kolegi

szukam wlasnie po allegro dolu do m30b35 (cos tam namierzylem)
jutro podzwonie po ludziach

dales mi duzo do myslenia
wydaje mi sie ze nie ma sensu chyba ladowac kapusty ... w zaawansowane modyfikacje motoru
skoro ciagle ma sie cos urywac ... a niewiele te modyfikacje przyniosa .. powoli sklaniam sie do poskladania motorku na oryginale
tak jak byl

wiesz ja chce autkiem jezdzic sporadycznie ... od czasu do czasu
, a nie co niedziele pod nim lezec ... lecz chcialbym zeby dawal mi frajde z jazdy

chyba poprostu kupie std dół, zaloze nowe panewki i pierscienie , glowice mam juz zrobiona
poskladam do kupy - zastosuje modyfikacje elektroniki i chyba na tym koniec

zastanawiam sie jeszcze nad tym walkiem catcams albo shrick
ale moze poprostu kupic uzywany od 3,0 (wyjdzie 1000zł taniej)
a pozostale pieniadze mozna np zainwestowac w kpl wydech .. ?

jendrek
co o tym myslisz?
jendrek e-30
Ja też tak myślę wałek od m30b30 lub b28 będzie fajny nie straci kultury pracy na wolnych obrotach a zmiana będzie odczuwalna silnik będzie bardziej agresywny na dole po prostu będzie szybsza reakcja na gaz , co do modyfikacji to ja bym założył jeszcze lekkie koło zamachowe czyli koło tarcza docisk od m20b25 tylko trzeba wtedy wieniec przełożyć żeby rozrusznik działał i lekko koło podtoczyć to od m20 żeby wieniec wszedł , lub założyć koło jedno masowe od m30 ale to znowu ciężko zdobyć nawet bardzo.



POZDRO ph34r.gif
riderwawa
CYTAT(jendrek e-30 @ Thu, 13 Nov 2008 - 10:20) *
Ja też tak myślę wałek od m30b30 lub b28 będzie fajny nie straci kultury pracy na wolnych obrotach a zmiana będzie odczuwalna silnik będzie bardziej agresywny na dole po prostu będzie szybsza reakcja na gaz , co do modyfikacji to ja bym założył jeszcze lekkie koło zamachowe czyli koło tarcza docisk od m20b25 tylko trzeba wtedy wieniec przełożyć żeby rozrusznik działał i lekko koło podtoczyć to od m20 żeby wieniec wszedł , lub założyć koło jedno masowe od m30 ale to znowu ciężko zdobyć nawet bardzo.
POZDRO ph34r.gif


a kola od m30 nie da sie przerobic ?
szukac od m20b25 ?
jendrek e-30
Nie wiem ja zakładałem od m20b25 lub jedna masa m30 ale ciężko zdobyć



POZDRO ph34r.gif
Karol_e28
CYTAT(jendrek e-30 @ Thu, 13 Nov 2008 - 10:58) *
Nie wiem ja zakładałem od m20b25 lub jedna masa m30 ale ciężko zdobyć



POZDRO ph34r.gif

ja mam b28 i kopa dostaje przy 4 tys to wlasnie walek od b35 idzie z dolu
jendrek e-30
Zgadzam się z tobą że m30b28 dostaje kopa od 4 tyś obr ale tu mowa o innym silniku o b35 i jak zamontujesz wałek od b30 lub b28 do b35 to zobaczysz że będzie bardziej agresywny bo wałek jest ostrzejszy b28 i b30 to te same walki. Inny stopień sprężania większa pojemność i dlatego jest taki efekt zgadzam się że m30b35 idzie z samego dołu ale jak założysz ostry wałek to będzie bardziej agresywny. A jak tam Karol prace nad twoim silniczkiem chcesz te flansze czy masz inny pomysł.




POZDRO ph34r.gif
Marcin_
A tak z ciekawości orientuje się może ktoś ile trzeba waluty na zrobienie 12 zaworów z twardszego, odporniejszego na ostry wałek materiału tak, aby sie nie urwały ?? Czy to ma sens czy i tak sie urwie dry.gif bo nie uśmiecha mi się po raz kolejny wymieniać dziurawy tłok wraz z głowica w która wbije się zawór sad.gif jendrek e-30 możesz coś więcej napisać o tych zaworach na zamówienie, czy po wymianie nie było już problemów??

Do wiosny mam czas na poskładanie wszystkiego i chce to zrobić tak jak się najlepiej da, żeby wykluczyć wszystkie słabe punkty mojego projektu rolleyes.gif
T.C.
ja w moim M70 też chciałem zmienić wałki , ale po przeczytaniu waszych wypowiedzi na temat zabawy z wałkami zmieniam plany....
zakładam lepszy dolot ( BMC CDA ) , kolektory wydechowe ( barany ) oraz chip , może jeszcze wypoleruje kanały .... bo mam już rozebrany silnik i czeka mnie remont.....
killme
CYTAT(Marcin_ @ Mon, 17 Nov 2008 - 20:51) *
A tak z ciekawości orientuje się może ktoś ile trzeba waluty na zrobienie 12 zaworów z twardszego, odporniejszego na ostry wałek materiału tak, aby sie nie urwały ?? Czy to ma sens czy i tak sie urwie dry.gif bo nie uśmiecha mi się po raz kolejny wymieniać dziurawy tłok wraz z głowica w która wbije się zawór sad.gif jendrek e-30 możesz coś więcej napisać o tych zaworach na zamówienie, czy po wymianie nie było już problemów??

Do wiosny mam czas na poskładanie wszystkiego i chce to zrobić tak jak się najlepiej da, żeby wykluczyć wszystkie słabe punkty mojego projektu rolleyes.gif


Myśle ze problemem przy urywaniu zaworów nie sa same zawory, ale spreżyny które przy ostrzejszych wałkach i większym wzniosie powodują że zawory przy zamykaniu wpadają w wibracje, "odskakują" od gniazda
slawo
nie lepiej walek dbilas dynamics?
swietne walki i dosc tanie:

tu masz 280°/280°

http://cgi.ebay.de/DBilas-Nockenwelle-280-...A1%7C240%3A1318

a tu 290°/290°

http://cgi.ebay.de/DBilas-Nockenwelle-290-...A1%7C240%3A1318
Marcin_
Killme wydaje mi się, że takie objawy wykluczyłem wymieniając wszystkie prowadnice na nowe żeby nie było żadnych luzów i zakładając podwójne sprężynki zalecane przez catcamsa do tego wałka

A te linki slawo1 to bez sensu zapodałeś bo ja już mam kupiony wałek od dawna i uważam, że dokonałem dobrego wyboru jeśli sie nie doczytałeś, a problemem jest urwany zawór...
slawo
wrzucilem dla potomnosci,sam sie przymierzam do zakupu takiego walka do m30b35
sa dostepne od reki i cena uwazam niezla nawet
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.