2fast4you
Sat, 12 Jan 2008 - 13:27
Przede wszystkim chcialbym sie przywitac w dziale bmw. Mamy pod opieka kilka samochodow marki BMW dokladnie to m5 e39 m5 e60 kilka 540 i 750. Chcialbym zbudowac cos" taniego ". Wybor jak narazie padl z racji tego ze kolega Kyser sprzedal mandaryne na e30 w m techniku. Silnik 325. oto wstepny plan
1. e30 m technik pomalowana od podstaw ( bude zdrowa juz znalazlem zero szpachli lakier ori )
2. jakies kultowe felgi np bbs lub ori m3
3. klatka
4. kubelkowe fotele sparco lub bimarco futura lub jak sie znajdzie ori skora od m3
5. kierownica galki itp wszystko ori zegary ori m3
6. szpera
7. silnik hmm tu najwiecej rozterki gdyz generalnie zastanawiam sie do czego auto bedzie sluzylo ale w planach generaleni turbo gdyz ori 170 koni byloby najwolniejszym autem jakie mialem. Chyba ze jakis swap ?
I tu nadchodzi pytanie ktore kazdy mi zadaje czy nie lepiej kupic ori m5 i delektowac sie z kultowego ori samochodu ewentualnie po jakims czasie wziac sie za turbienie motoru ?
STAN
Sat, 12 Jan 2008 - 13:52
Jak miało by być bardzo szybkie to..ja bym sie nie zawachał włożyć
do budy E30 M silnika z BMW M3 E46 (troszke ich jest na sprzedaż z całym osprzętem)
Stara buda w miare nowe serce...
Jak dla mnie bomba oczywiscie kolor biały lub czarny albo niebieski nie za jasny i aby nie zabardzo w granat nie wchodził...
Felgi...
hmm
oczywiście że 18' BBS CH
Sane
Sat, 12 Jan 2008 - 14:04
jedną z zalet E30 M3 są podobno jej właściwości jezdne... a ma to związek zapewne z tym, że S14 jest silnikiem R4 o stosunkowo małej pojemności...
auto z S54 będzie z pewnością dużo szybsze na prostej i technologicznie zupełnie inna bajka, ale ciekawi mnie jak będzie z prowadzeniem...
czy ktoś się orientuje jaka jest różnica w masie między S14 a S54?
2fast4you
Sat, 12 Jan 2008 - 14:11
Stan prosze cie bbs ty juz masz wiec odpadaja poza tym ty najwiekszy fanie bmw powinienes wiedziec ze e30 to stary samochod ktorego rozstaw srob jest 4x100 a twoje bbs maja pewnie 5x120 . Nie stosuje czegos takiego jak dystans ze zmiennym rozstawem wiec one odpadaja. Caly czas sie waham czy robic turbo czy miec w garazu wkoncu jakiegos wolnossaka. Jezdzilem u Karmiego kiedys swapem 3.0 benzyna i 3.0d bylo calkiem nice. Generalnie auto bedzie sluzyc przyujemnosci oka oraz do wieczornych ulicznych driftow. Zadne zawody pdf nie wchodza w gre. Czekam na dalsz opinie i przypominam ze silnik to 325 ! Stasiu co do koloru to tez nie trafiles biala perłe juz mam w " rs4 " wiec teraz czas na cos zupelnie innego
STAN
Sat, 12 Jan 2008 - 14:32
No ja dałem pare propozycjii odnośnie koloru... to może przybliże Ci pare propozycjii
BTW (Silnik wybrałem taki że sam projekt byłby imponujący i przyciągał by uwage...bo ile jest e30stek po swpach z takim sercem ;]
co prawda nie CH ale BBS i niechciany kolor biały
a tu i BBS CH i taki kolorek
kolor fajny ale felgi :/
P.S
Adam na street nie mam BBS'ów
2fast4you
Sat, 12 Jan 2008 - 14:55
ok widzialem ta granatowa jest mistrzowska lecz tak jak pisalem wczesniej Rafal sprzedal gdzies mandaryne i slad po niej zaginal w sumie z checia bym odkupil i tam napewno by poszly owe bbs . W przypadku m technika bedzie ciezko o blotniki i 18 z dystansem na obnizonym zawieszeniu. Raczej 17 max a nawet 16 bym widzial. Musze sie przyznac ze na moim pulpicie pojawilo sie wlasnie zdjecie owej grantaowej m3 az dziw mnie bierze ze zniknelo moje rs4
Nadal nie wiem co robic czy e30 i budowac czy m5 ? Chyba ze zostawic wolnossaca wtedy napewno e30 gdyz wyjdzie x razy mniej $ niz turbo. Budzet nie jest za duzy wiec prosze o wszystki za i przeciw przypominam auto streetowe wieczory + jakies wlasne driftowe wyglupy zadne zawody
Davide30
Sat, 12 Jan 2008 - 14:57
CYTAT(2fast4you @ Jan 12 2008, 02:11 PM)
Stan prosze cie bbs ty juz masz wiec odpadaja poza tym ty najwiekszy fanie bmw powinienes wiedziec ze e30 to stary samochod ktorego rozstaw srob jest 4x100 a twoje bbs maja pewnie 5x120 .
A jaki problem zmienic zawieche na 5x120?
p.s.Na e30 najladniej wygladaja polerowane bbs rs
_robi_
Sat, 12 Jan 2008 - 16:05
Przy budowie auta z mocnym silnikiem wypadalo by zmienic hamulce na wieksze, wtedy masz pole do popisu. Wrzucajac wahacze na tyl od compacta i przod od M3 E36 po drobnych kombinacjach masz juz 5X120. Ja mialem zawieszenie 5X120 sprzedalem juz komplet za dobra kase, ale nie powiedziane ze sie nie da znalezc. Nie rob czerwonego
kolor jest juz zarezerwowany na moje E30 w m techu, BBS RS tez
srbenda
Sat, 12 Jan 2008 - 16:10
CYTAT
Chyba ze jakis swap ?
Tak też można
2fast4you
Sat, 12 Jan 2008 - 17:07
No to cie musze zmartwic kolor briliant rot felgi bbs moze nie ch ale zobaczymy
korona
Sat, 12 Jan 2008 - 18:33
CYTAT(Sane @ Jan 12 2008, 02:04 PM)
jedną z zalet E30 M3 są podobno jej właściwości jezdne... a ma to związek zapewne z tym, że S14 jest silnikiem R4 o stosunkowo małej pojemności...
A ja proponuję takie coś:
318is turbo, waga praktycznie będzie taka jak z S14, dostęp do części bardzo dobry, miejsca pod maską też zostanie sporo co nie jest bez znaczenia.
Don Pablo
Sat, 12 Jan 2008 - 21:11
Jak ma być szybko, w miarę niedrogo, ekonomicznie i bezawaryjnie- polecam swap na m52b28 lub m54b30.
2fast4you
Sat, 12 Jan 2008 - 21:42
Jeszcze jedno pytanie . Czy moze slyszeliscie gdzies gdzie mozna kupic bude e30 m3 ? Wiem ze to glupie pytanie ale moze ktos cos slyszal. Mobile przegladalem allegra ebaye itp tez jakby ktos slyszal to prosze dac info na priv bede wdzieczny. Jesli moje plany dojda do skutku to bedzie to wspolpraca 2 firm tuningowych i moze wyjsc z tego calkiem zacny projekt pozdrawiam
_robi_
Sat, 12 Jan 2008 - 22:58
Ja bede szukal w USA. Znalazlem nawet jedna sztuke kompletnie ori za 12 tys zl w przeliczeniu na PLN'y do PL ze wszystkim ok 22 tys by wyszlo mysle.
ravaglia
Sun, 13 Jan 2008 - 20:15
uzbieraj na produkt oryginalny
za 15 tys. euro masz na mobilu M3E30 do jazdy
Just
Sun, 13 Jan 2008 - 20:22
CYTAT(ravaglia @ Sun, 13 Jan 2008 - 20:15)
uzbieraj na produkt oryginalny
za 15 tys. euro masz na mobilu M3E30 do jazdy
A czy oprocz wartosci kolekcjonerskich sa jakies zalety posiadania budy M3 E30?
Wiem, ze ma krotszy rozstaw osi wiec moze sie inaczej (lepiej?) prowadzic.
Poniewaz wiecej roznic nie znam zakladam, ze po wladowaniu 15 tys € w normalne E30 mozna miec cos, co bedzie "troche" lepiej jezdzic od oryginalnej M3 E30
i na prostej i na zakretach...
Zgadza sie, czy cos mi umknelo?
_robi_
Sun, 13 Jan 2008 - 21:40
Ale zwykle E30 a M3 E30 to sa dwa zupelnie inne samochody, wedlug mnie nie mozna jednego z drugim porownywac -da sie zrobic ze zwyklej E30 M3 E30, dolozyc poszerzenia, daszek na szybe, zmienic zawieszenie na 5 szpilek, dac ori klape z M3 i nawet jesli nikt tego nie odrozni nie bedzie to prawdziwe M3 E30, tak samo bylo z moja (brak silnika, srodka i napedow) -wkoncu stwierdzilem ze to bedzie M3 E30 tylko i wylacznie z wygladu i nic wiecej, dla tego postanowilem znalezc oryginal od A do Z i postanowilem ze w przyszlosci zaplace ile bedzie trzeba zeby to bylo auto jakim ma byc a nie udawanym -moze uda mi sie zrealizowac kiedys ten plan.
Just
Sun, 13 Jan 2008 - 21:44
Pytam w kontekscie robienia auta pod katem tego jak ma jezdzic a nie wygladac.
Jest jakas praktyczna przewaga M3 nie bedaca zwiazana z radoscia posiadania oryginalu?
bobr4
Sun, 13 Jan 2008 - 21:59
a jak sie ma E30 M3 w normalnej budzie E30 - waska, z silnikiem S14. czy ma ona blizej do zwyklej E30 czy pod zwykla karoseria jest prawdziwe M3?
zdaje sie ze na Wlochy takie robili.
2fast4you
Sun, 13 Jan 2008 - 22:49
no ori m3 jest przede wszystkim szersze i bardziej masywniejsze niz zwykle e30 masz foty wyzej te co stan wkleil to jest wlasnie m3 . A e30 w m technik 2 nie ma poszerzen za to ma pakiet stylistyczny listwy na dzwiach spojler na tyl oraz srodek kierownica galka ale uwierz mi brakuje jej duzo do m3. Mniej wiecej jak s4 i rs4 w przypadku audi niby podobne a jakie rozne
Sane
Sun, 13 Jan 2008 - 23:14
CYTAT(bobr4 @ Sun, 13 Jan 2008 - 21:59)
a jak sie ma E30 M3 w normalnej budzie E30 - waska, z silnikiem S14. czy ma ona blizej do zwyklej E30 czy pod zwykla karoseria jest prawdziwe M3?
zdaje sie ze na Wlochy takie robili.
piszesz o wersji znanej także jako 320is... silnik S14 w tej wersji różni się głównie pojemnością skokową (2.0) od M3 z innych rynków (2.3)
poza tym 320is nie ma poszerzeń...
hcsss...
Mon, 14 Jan 2008 - 01:25
s4 ma duzo wiecej wspolnego z rs4
niz
e30 325 mpakiet2 z e30 m3
GR44Z
Mon, 14 Jan 2008 - 04:40
Nie wiem czy akurat ten silnik jest najlepszą opcją, ale...
http://moto.allegro.pl/item295005585__siln...5km_super_.htmlJak zależy na Ci na poważnych mocach za w miarę niewielkie pieniądze to przemyśl opcję z M30B35+T.
Silnik starszy niż świat i zaawansowany technicznie jak cegła, ale żywotny, tani w serwisie i bardzo lubi turbiny.
Oczywiście prowadzenie ucierpi na tym. Np:
http://www.youtube.com/watch?v=oBueqNPsM9EJak moc może być mniejsza i ma się jeszcze w miarę prowadzić to pakuj M52B28, silnik jest dużo lżejszy od M50B25.
Bardzo niewielkim kosztem robi z się z tego 210 peesów, a tyle już w E30 chyba wystarczy.
Akurat z BMW jest o tyle komfortowa sytuacja, że jaki ten silnik by nie był, to ostatecznie i tak jest dobry
piechur
Mon, 14 Jan 2008 - 14:50
CYTAT(bobr4 @ Sun, 13 Jan 2008 - 21:59)
a jak sie ma E30 M3 w normalnej budzie E30 - waska, z silnikiem S14. czy ma ona blizej do zwyklej E30 czy pod zwykla karoseria jest prawdziwe M3?
zdaje sie ze na Wlochy takie robili.
320iS ma silnik (tyle ze zmniejszony do 2L), skrzynie biegow (z jedynka do dolu) i naped z M3. Uklad kierowniczy, hamulce, piasty na 4sruby, zawieszenie, takie jak 6cylindrowki. Nadwozie sedan i coupe jak kazda zwykla E30.
Just
Fri, 18 Jan 2008 - 10:30
2fast4you
Thu, 24 Jan 2008 - 02:19
Gr mialbym prosbe co to znaczy lubi turbiny
Generalnie w planach i tak bylo kucie ale .... jakie doladowanie moze wytrzymac M30B35 zakladajac stan motorowni na przyzwoity. turbo w planach nic duzego cos w okolicach evo 9 lub sti big 16
korona
Thu, 24 Jan 2008 - 07:50
CYTAT(2fast4you @ Thu, 24 Jan 2008 - 02:19)
Gr mialbym prosbe co to znaczy lubi turbiny
Generalnie w planach i tak bylo kucie ale .... jakie doladowanie moze wytrzymac M30B35 zakladajac stan motorowni na przyzwoity. turbo w planach nic duzego cos w okolicach evo 9 lub sti big 16
Chodzi chyba o to że w tym wypadku
małe doładowanie + duża pojemność = duża moc. Ale masa przodu będzie naprawdę spora a miejsca pod maską wcale - w takich swapach są problemy by sam silnik zmieścić w E30, a co dopiero reszta osprzętu pod turbo, orurowanie itp. Ja bym uturbiał IS jak auto ma fajnie latać po zakrętach, koszt zakucia też mniejszy bo to tylko 4-cyl.
2fast4you
Thu, 24 Jan 2008 - 09:07
Tak w tej chwili biore juz tylko 3 opcje pod uwage ktore pewnie beda sie same powoli eliminowac.
318is turbo to bardzo madry pomysl lecz ........... nie powiem kilka fajnych filmikow z tym motorem w wykonaniu budy 5 obejrzalem
Wiec dalej poprosze o info 3.5 + t . Co to za piekielna konstrukcja skoro " lubi turbo " thx
PMN
Thu, 24 Jan 2008 - 09:34
"lubi turbo" w zasadzie wszystko co nie posiada wad konstrukcyjnych, a charakteryzuje się toporną, żeliwną budową.
To, moim zdaniem kluczowe w przykładzie M30B35. Małe skomplikowanie, mocny blok i reszta podzespołów (pewnie wyjąłbym z tej wyliczanki tłoki) dają duży margines bezpieczeństwa.
Tysiąckroć wspominana wada - masa. Ma znaczenie zarówno w prowadzeniu w zakrętach, jak i osiągach na 1/4mili.
+1 na uturbienie is'a. Pamiętacie dziesiątkowego Escorta z ostatniego KOE? 4cyl. dają radę
Poza tym, nie ma takich projektów zbyt wiele...
Just
Thu, 24 Jan 2008 - 10:05
A czy ktos moglby rzucic okiem na filmiki, ktory wkleilem wyzej i pokazac mi gdzie to E30 z silnikiem S50 ma problem z prowadzeniem sie na zakretach?
Jakos nie moge dojrzec i uslyszec tego charakterystycznego wyjezdzania przodu, jak na przyklad tu:
http://www.youtube.com/watch?v=pwnQBXm0Ejoalbo tu:
http://www.youtube.com/watch?v=Fanb679LB_s
2fast4you
Thu, 24 Jan 2008 - 11:44
Piotrus jakbys mi i Mackowi do zrobienia swoje bmw pewnie teraz bym nie szukal ale cos mnie ostatnio wzielo na uturbienie bmki
. Karmiego meczyle juz od 2 mc zeby sprzedal mi m5 e34 ale uparci sa
. Dlatego szukam szukam i jeszcze raz szukam .
2fast4you
Fri, 25 Jan 2008 - 23:54
Witam dzisiaj bylem ogladac to
http://allegro.pl/item302592463_bmw_m5_3_6...imatronik_.html i jakby ktos mial sie zamiar wybierac to radze napisac do mnie na priv
bobr4
Sat, 26 Jan 2008 - 12:46
napisz czy cos z nia nie tak?
jakis ulep czy warto sie zastanowic?
OT - jeszcze nie znalazlem tych wtryskiwaczy
2fast4you
Sat, 26 Jan 2008 - 17:42
jesli ktos chce z tego czegos zrobic m5 godna uwagi to musi dolozyc 10 tys do tej ceny pod warunkiem ze da sie ja zarej w naszym kraju . Mi przez telefon powiedziano ze papiery sa ze tablice sa na sprowadzajacego a na miejscu dupa owszem tablice jakies sa ale Hiszpanskie
. Poza tym wszedzie pekajaca szpachla + motor z gruzlica
ale czgo mozna sie spodziewac po tej cenie hmmm ludzilem sie bo ktos mnie podkupil e30
2fast4you
Sun, 27 Jan 2008 - 23:52
chcialbym ale wy uparcie nie chcecie oddac swojego ? heheh jak tam prace ida nad m5 ?
karmi
Mon, 28 Jan 2008 - 09:11
ale ta co stoi u Nas to jest wersja europejska
prace idą swoim tempem hehe
--orzech--
Thu, 20 Mar 2008 - 17:40
Odnosnie wagi z przodu to ja np bardzo odczulem roznice w prowadzeniu e30 po zmianie silnika z 1.8is na M52B28.
Na długich łukach daje sie jeszcze wytrzymać jednakże przy ciasnych łukach jest juz gorzej. Trzeba pamietac ze 318is
było nazywane w niemczech jako M3 dla ubogich, ponieważ miało zawieszenie od 6 garówek a wage bardzo niską bo to
w końcy 4 garowiec. W dodatku o mocy ciut wiekszej od 2.0 i wadze niższej. Rozłożenie wagi przód i tył było bliskie 50/50.
Na torze w Bydgoszczy udało mi się jeszcze ze starym silnikiem pogonić boxtera... Na 3 okrązeniach stracilem tylko niecałe 2s.
A po swapie na M52B28 auto juz nie dawało się tak łatwo kontrolować w dodatku stało sie nerwowe na środkowej częsci łuku.
Co do osiągów to mysle ze jakbyś lekko pokombinował z M52B28 to zejdziesz ponizej 6s do setki.
Tu masz fotki e30 mix. To jest zwykła e30 tylko ze z poszerzeniami od M3 bez zmienionej tylnej szyby i z seryjna klapa i spojlerkiem M-technicII, w dodatku ma nieznacznie zwiększoną moc
tak jakos na 1000KM
Just
Thu, 20 Mar 2008 - 20:00
Ladna... Ciekawe, ze wiekszosc robionych E30 jest czarna albo biala.
Ewentualnie szary delfin.
--orzech--
Thu, 20 Mar 2008 - 20:10
bo czerwone kiepsko sie prezentują... nawet moja była niby fajna a jednak nie miala tego czegos...
czerne maja taki wewnetrzny pazór
daniel325
Thu, 20 Mar 2008 - 20:32
teraz tak czarny i biały kilka lat temu jasno niebieski itp. inne czasy i tyle;)
bimmerholic
Sat, 22 Mar 2008 - 08:28
proszę niech ktoś zrobi wreście isa-turbo......i przestanie wciskać ciężkie kloce w e30tke
Just
Sat, 22 Mar 2008 - 09:26
CYTAT(bimmerholic @ Sat, 22 Mar 2008 - 08:28)
proszę niech ktoś zrobi wreście isa-turbo......i przestanie wciskać ciężkie kloce w e30tke
Patrzac na wysyp uturbianych obecnie beemek ludzie nabiora doswiadczenia i pewnie to nie bedzie niedlugo problemem, ale jak na razie pewniejszym rozwiazaniem jest wsadzenie ciezszego silnika i odciazenie przodu o jakies 20 kilo (lekka maska i blotniki).
Dla mnie jako nie-mechanika lepsze jest auto z lekko przeciazonym przodem jezdzace ciagle niz wywazone, ktore jezdzi od awarii do awarii...
2fast4you
Sat, 22 Mar 2008 - 14:37
narazie z racji tego ze zglosily sie do nasz na przerobke 2 sztuki bmw moj prywatny pomysl musialem uspic. Oba projekty beda bardzo wymagajace i mam nadzieje ze wyjda nam tak dobrze jak dotychczasowe prace. 318 IS TURBO jestem za
ale chce bude min m technik lub m3. Dowiadywalem sie o te poszerzenia do m3 i w aso to jakis dramat widzialem ze ktoras firma w usa proponuje jakis body kit macie moze linka ?
jendrek e-30
Mon, 24 Mar 2008 - 20:03
Jeżeli chodzi o poszerzenie to też się dowiadywałem jak miałem 2 furtki i można kupić nie pamiętam jak się firma nazywa w wawie oczywiście nie ori na tył około 800zł na strone przednie błotniki około 380zł na strone .Dwa tygodnie okres oczekiwania .A co do m30b35 turbo to nie dlatego że silnik jest toporny tylko dlatego że stopień sprężania jest 9.1 do 0,8b będzie działał pod warunkiem odpowiedniego strojenia .A na marginesie właśnie uturbiam taki motor jestem na końcówce czekam jeszcze na kilka drobiazgów i dokończę topic w dziale projekty i ich rezultaty mam nadzieje że z pozytywnym wynikiem . Odpalić odpaliłem ale jeszcze kilka drobiazgów no i cały dolot wyrzeźbić . Ciężki przód ale ja powiem tak miałem e-30 m30b35 mi się podobało to uczucie ciężkiego przodu ,i w tą sobotę jeździłem e-30 z m50b25 vanos silnik po hamowni wykazał fabrykę i powiem tak że nie lata to tak jak m30b35 bez porównania według mnie tu trzeba było czekać na moc a w m30 ogień i jedzie i się nie czeka na nic a czy się lepiej prowadziła kwestia gustu .No i m50b25 nie odcina tak jak BMW powinno odcinać i mi się to cholernie nie podoba jak bym nie BMW jechał
POZDRO
Just
Mon, 24 Mar 2008 - 20:17
CYTAT(jendrek e-30 @ Mon, 24 Mar 2008 - 20:03)
Jeżeli chodzi o poszerzenie to też się dowiadywałem jak miałem 2 furtki i można kupić nie pamiętam jak się firma nazywa w wawie oczywiście nie ori na tył około 800zł na strone przednie błotniki około 380zł na strone .Dwa tygodnie okres oczekiwania .
Z czego robia te poszerzenia? Mam na mysli, czy mozna przy okazji troche zejsc z masy.
jendrek e-30
Tue, 25 Mar 2008 - 21:28
To są takie normalne błotniki metalowe i ewentualnie to się masa podniesie .Po zamontowaniu takiego bajeru tylko wygląd się zmieni nic pozatym ja miałem jeszcze jeden pomysł ale sprzedałem a teraz mam 4 furtki i nic nie wyżeźbie tylko wruce do fabryki tak cicho ciemna
POZDRO
PioterW
Wed, 26 Mar 2008 - 18:43
nie tylko wygląd chyba - można wstawić szersze koła/zmienić rozstaw osi, które dzięki temu nie będą wystawać poza obrys auta
Vendorowicz
Sat, 29 Mar 2008 - 21:43
Dla ścisłości - z rozstawem osi byłoby chyba trochę ciężko go zmieniać.
Osobiście jestem przeciwny wkładaniu cięzkich silników do e-30.
M3 e-30 prowadzi sie świetnie, jest bardzo przewidywalne i łatwe do opanowania - tak w odniesieniu do innych aut.
Ja osobiście wolę jeździć po zakrętach niż po prostej i nie wkładałbym cięzkiego żeliwnego motoru, tylko najchetniej (jesli chodzi o niskie koszty) załozył 1.8 is turbo.
Glaniu
Thu, 01 Apr 2010 - 19:15
CYTAT(Sane @ Sat, 12 Jan 2008 - 14:04)
auto z S54 będzie z pewnością dużo szybsze na prostej i technologicznie zupełnie inna bajka, ale ciekawi mnie jak będzie z prowadzeniem...
czy ktoś się orientuje jaka jest różnica w masie między S14 a S54?
Odswieze poniewaz nikt nie odpowiedzal ,a mnie ciekawi relacja wagowa S14 vs M52B28
Pozdrawiam
rpautosport
Thu, 01 Apr 2010 - 23:19
S14 jest ok.10kg lżejszy.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.