LuiG
Mon, 17 Dec 2007 - 21:44
Art. 13: GŁÓWNY WYŁĄCZNIK PRĄDU
Główny wyłącznik prądu musi wyłączać wszystkie obwody instalacji elektrycznej (akumulator, al-ternator lub prądnica, światła, sygnały dźwiękowe, zapłon, odbiorniki elektryczne, itp.), musi rów-nież unieruchamiać silnik.
Tzn jak ona ma być zamontowany??
Na kablu "+" nie wystarczy bo będzie dalej auto z alternatora korzystać, na "-" ??
Bartek-CRX
Mon, 17 Dec 2007 - 22:01
Jeśli musi wyłączac obwód to wystarczy założyć go na + wtedy gdy jest w pozycji WYŁ nastepuje " rozerwanie " obwodu i kaput nie ma prądu.
LuiG
Mon, 17 Dec 2007 - 22:24
to tak samo jakbyś zdjął plusową klemę z akumulatora, i co? Auto dalej chodzi
Koniu
Mon, 17 Dec 2007 - 23:30
LuiG
Tue, 18 Dec 2007 - 00:10
Czyli w grę wchodzi tylko wyłącznik 6cio punktowy?
Koniu
Tue, 18 Dec 2007 - 06:38
nie... jest na to inny sposób
CYTAT
Trzeba było kupić dwa typowe wyłączniki (takie jak w starym żuku lub nysie) po 25,00 zł. Jeden z nich wykorzystać do wyłączenia masy akumulatora, a drugi włączyć w obwód włącznika zapłonu (stacyjki). Następnie zamontować je obok siebie i tak poprowadzić cięgna, że pociągnięcie linki powoduje jednoczesne wyłączenie obu wyłączników. Mam takie rozwiązanie i przechodzi każde badanie na zawodach różnej rangi: pociągnięcie linki powoduje wyłączenie zapłonu (silnik gaśnie) i jednoczesne wyłączenie masy akumulatora (zasilanie wyłączone). Skutek: wydane ok. 50,00 zł na wyłączniki, grosze na dwie linki. Najdroższy okazał się uchwyt, który chciałem mieć elegancki i kupiłem od linki rozruchu kosiarki - 30,00 zł - ale to trzeba potraktować jako luksus. Niektóre firmy żadają za montaż głównego wyłącznika 900,00 zł!!! Rachunek chyba jest prosty.
Używam tego systemu od 1994 roku, tak samo jak innych patentów, które odbierają chleb "fachowcom". Oczywiście są elementy, które zakupuję np. u P. Kałuży, bo nie będę wyważał otwartych drzwi. Ale wyłącznik zdał egzamin zarówno w RSMP, WSMP oraz ostatnio w GSMP. Nie wiem o co chodzi z tą homologacją wyłącznika. Regulaminy mówią tylko, że pociągnięcie linki powinno unieruchomić silnik i odciąć prąd w całej instalacji. A te rzeczy mój wyłącznik potrafi i na BT Sędziowie po prostu ciągną za linkę i patrzą co się dzieje. Jeżeli znasz jakieś zapisy regulaminowe mówiące dotyczące homologacji wyłączników, to podziel się informacją. Może ja też czegoś nie wiem. Jako anegdotę mogę podać, że pierwszy mój wyłącznik zbudowany był z wyłącznika od Żuka (1 szt.) oraz zmostkowanej kostki (nie pamiętam od czego) elektrycznej. Linka wyłączała hebel i zasilanie całej instalacji a druga część linki wyciągała przewód (zapłon - pociągnięty ze stacyjki) tak jak wtyczkę z kontaktu. Efekt był jak w regulaminie: silnik stoi, prądu nie ma. Cały sezon ówczesnego Pucharu CC (1994 r.) samochód jeździł, żadnych problemów na BT.
Smasher E30
Tue, 04 Mar 2008 - 19:01
Czy ma ktoś u siebie zamontowany wyłącznik 2 punktowy i może wyrazić swoją opinię co do jego sposobu działania/skuteczności? dzięki
chedder
Tue, 04 Mar 2008 - 19:58
CYTAT(Smasher E30 @ Tue, 04 Mar 2008 - 19:01)
Czy ma ktoś u siebie zamontowany wyłącznik 2 punktowy i może wyrazić swoją opinię co do jego sposobu działania/skuteczności? dzięki
- mozesz zamontowac na kabel z + od akumulatora - wtedy wylaczysz prad z aku ale silnik dalej dziala , jedynie po zgaszeniu juz go nie odpalisz jezeli masz wylaczony wlacznik.
- mozesz zamontowac na glownym ukladzie elektrycznym - po wylaczeniu silnik zgasnie ale nadal masz prad w aucie (zadziala mniej wiecej jak stacyjka)
Moze ja zle rozumuje ale nie widze sensu zakladania 2 pkt wylacznika bo jak by nie robil to pojedynczy taki nic nie poprawi w kwesti bezpieczenstwa.
Chyba ze sie zamontuje dwa działajace tak jak w zacytowanym przez Konia fragmencie rownolegle.
Krolikson
Tue, 04 Mar 2008 - 20:19
montowanie dwoch podwojnych wydaje siie bez sensu zakup takich dwoch to koszt jakis 80-90 PLN natomiast 6 punktowy mozna dostac juz za 130 zlotych wiec roznica 5 dych nie jest chyba duza a ma sie przynajmniej wiecej miejsca na desce
tomeQ
Tue, 04 Mar 2008 - 22:18
Schemat 6cio punkta, takiego jak wkleil Koniu, troche bardziej rozrysowane.
chedder
Tue, 04 Mar 2008 - 23:28
CYTAT(Krolikson @ Tue, 04 Mar 2008 - 20:19)
montowanie dwoch podwojnych wydaje siie bez sensu zakup takich dwoch to koszt jakis 80-90 PLN natomiast 6 punktowy mozna dostac juz za 130 zlotych wiec roznica 5 dych nie jest chyba duza a ma sie przynajmniej wiecej miejsca na desce
wogole bez sensu sa te 2 punktowe
chyba ze ktos chce miec fajny hebelek to odpalania wycieraczek
no chyba ze ktos sobie zrobi sam taki 2 x 2 punktowy naprawde po taniosci to moze i ma to sens ... ale z drugiej strony to tak jak Krolik mowi 6 pkt wylacznik mozna miec za 130 pln, a jednak mamy cos bardziej pewnego. Tu chodzi o nasze bezpieczenstwo a nie o glupi wymog.
ziober
Fri, 07 Mar 2008 - 07:21
Witam!
Ja mam w wyscigowym cienkim wylacznik pradu 2-wu punktowy. Jeden punkt jest podlaczony pod + akumulatora, a drugi punkt idzie jako masa. Po przekreceniu hebla silnik gasnie i nic nie da sie uruchomic, bo zwyczajnie nie ma pradu. Nie wiem skad niektorzy biara jakies wnioski z kosmosu ze 2 punktowy wylacznik jest do bani.
pozdro
KIVI
Fri, 07 Mar 2008 - 08:37
A po co jest ten rezystor na drugiej parze pinów?
Feluke
Sat, 08 Mar 2008 - 13:39
CYTAT(RedKivi @ Fri, 07 Mar 2008 - 08:37)
A po co jest ten rezystor na drugiej parze pinów?
Jak wylanczasz przelacznik to prawdpodobnie ta para jest zwierana i poprzez rezystor jest odpowadzany ladujek z kabla, kondesatorow, cewek oraz innych urzadzen.
bajcik
Tue, 23 Jun 2009 - 11:43
Przewód z akumulatora do rozrusznika ma iść przez ten wyłącznik czy go omijać?
CZUCZU
Wed, 24 Jun 2009 - 12:28
Ja dałem zły rezystor i spaliło alternator wiec nauczke mam że dedykowany duży opornik.
A wyłącznik 6 pkt kosztował mnie 119 zł wiec dla 50-60 zł po co kombinowac z 2pktowymi
lodoo
Tue, 30 Jun 2009 - 09:42
hmmm a nie lepiej podpiąć alternator bezpośrednio pod akumulator plusem, potem z klemy grubas na wyłącznik i z wyłącznika dopiero na silnik, stacyjkę, osprzęt itp... i wyłączamy wszystko zwykłym wyłącznikiem z 1 parą styków za 20zł....
LuiG
Tue, 30 Jun 2009 - 22:47
Nie spełnia to wymogów regulaminowych, nie odcina całego prądu
bajcik
Mon, 06 Jul 2009 - 16:38
A co z moim pytaniem o rozrusznik? Na logike włączyk powinnien odcinać wszystko, a z drugiej strony w jakiejś ofercie takiego hebla mignęło mi 50A - chyba malutko jak na rozruch.
LuiG
Mon, 06 Jul 2009 - 18:09
Chyba chodziło o prąd ciągły, chwilowy pewnie jest dużo większy
koyot100letni
Sat, 02 Oct 2010 - 18:07
Witam kolegów mam jedno małe pytanko mam nadzieje ze mnie nie wysmiejecie
gdzie można kupic ten przełącznik 6pkt
Necak
Sat, 02 Oct 2010 - 18:34
allegro, google....
CZUCZU
Sat, 02 Oct 2010 - 19:21
A I tak kup w rallyshopie. i dobra rada dla kupujących akcesoria Fia. kupujcie tylko na fv i zachowujcie je bo już była afera gdzie zabrali strój podrobiony ale kupiony za normalną kasę.
silikone
Sat, 26 Mar 2011 - 13:56
odswieze temat...
potrzebuje wylacznik w srodku i na zewnatrz. jak to zrobic?
da rade za pomoca takiej linki i wylacznika?
http://www.rallyshop.pl/index.php?p706,lin...temu-gasniczegohttp://www.rallyshop.pl/index.php?p704,wyl...gunowy-sandtler
Forest 200sx
Sat, 26 Mar 2011 - 23:23
tak
wyłącznik montujesz w środku tak żebyś miał do niego dostęp jak jesteś zapięty w pasach . Linke montujesz w okolicach lewego przedniego słupka i prowadzisz do wyłącznika .
pozdro
silikone
Mon, 28 Mar 2011 - 12:05
tylko ze nie widze mocowania lini w tym wylaczniu...
jest tam gdzies z tylu?
Skiba
Wed, 30 Mar 2011 - 22:10
mocowanie linki to ten otworek w prawym gornym rogu pokrętła na tym obrazku
silikone
Thu, 31 Mar 2011 - 12:06
dzieki
uxon
Fri, 18 Mar 2016 - 10:46
Odgrzeje kotleta. Mam zalozony taki hebel i podpieta pod niego linke. Ale okazalo sie, ze linka sie calkowicie zapiekla w pancerzu (z zewnatrz nie da sie jej pociagnac). Czy taka linke moge zastapic dowolna (moze ktos ma pomysl z czego wziac?), da sie jakos wymienic linke w dzwigience, czy to jedna czesc? Czy musze kupic specjalna do systemu gasniczego?
GrzesiekK.
Fri, 18 Mar 2016 - 11:09
Szkoda zachodu, nowa linka do hebla albo systemu gaśniczego to 40-60zł w zalezności od długości - zamówić online i po sprawie, więcej czasu zmarnujesz i paliwa jeźdżąc za tym.
CZUCZU
Fri, 18 Mar 2016 - 15:46
Nowa linka 60 i za rok to samo. Linka rowerowa w twflonie a koniec robisz pętle, termokurcz czerwony i zacisk linki rowerowy. Tak mi zrobił kolega 7 lat temu i do dzisiaj nie zapiekło...
GrzesiekK.
Fri, 18 Mar 2016 - 17:13
CYTAT(CZUCZU @ Fri, 18 Mar 2016 - 15:46)
Nowa linka 60 i za rok to samo. Linka rowerowa w twflonie a koniec robisz pętle, termokurcz czerwony i zacisk linki rowerowy. Tak mi zrobił kolega 7 lat temu i do dzisiaj nie zapiekło...
HHS2000 w linkę aż wypłynie drugim końcem z pancerza i nigdy nie stanie dęba
CZUCZU
Fri, 18 Mar 2016 - 17:38
ja wlałem motula i to samo, ale mówie jak to rozwiązywali ludzie w gsmp i o dziwo tyle lat i działa
uxon
Sat, 19 Mar 2016 - 18:26
CYTAT(GrzesiekK. @ Fri, 18 Mar 2016 - 17:13)
HHS2000 w linkę aż wypłynie drugim końcem z pancerza i nigdy nie stanie dęba
Ten smar na swieza linke, czy na zastana tez jest skuteczny?
usuniety
Sun, 20 Mar 2016 - 08:39
Zerknijcie sobie na coś takiego jak spray cable firmy Ipone. Jest to do motocykli offroad'owych właśnie do pancerzy linek wykorzystywane, czasami pomaga.
kidzio_r5gtt
Sun, 20 Mar 2016 - 18:20
elektroniczny wyłącznik prądu nie ma takich problemów...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.