Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [YT] Audi quattro Group B pure sound
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Classic rally, race & sportscars
Stron: 1, 2
Leo
http://www.youtube.com/watch?v=2cbDem2oaFc

prawie 10 minut ryku pięciu cylindrów. Kilka ujęć których nie widziałem w innych filmach.
calibra16
...mmmmmmmm... Audi quattro żywa legenda. Chciałbym przenieść sie do tamtych czasów i zobaczyć też inne auta takie jak np. Lancia Delta
macpl
Prawdziwa B grupa zaczyna się od ok4:55s filmu......niesamowite auto i pomyśleć że to ponad 20lat temu....
Albert
miodzio
Just
Pierwszy i ostatni samolot AUDI.
lightman
Vorsprung durch Technik
Albert
CYTAT("calibra16":1t8xffcu)
...mmmmmmmm... Audi quattro żywa legenda. Chciałbym przenieść sie do tamtych czasów i zobaczyć też inne auta takie jak np. Lancia Delta


Delta nie jezdziła w tym okresie, wtedy było S4.
rennen
CYTAT("Albert":1zqesqem)
CYTAT("calibra16":1zqesqem)
...mmmmmmmm... Audi quattro żywa legenda. Chciałbym przenieść sie do tamtych czasów i zobaczyć też inne auta takie jak np. Lancia Delta


Delta nie jezdziła w tym okresie, wtedy było S4.


Ale czy to wlasnie nie byla Delta S4?
aLLy
niesamowite jak rajdy wygladaly w tamtych czasach , ile kunia mialo takie audi group b?
Just
CYTAT("aLLy":bw3l4vzl)
niesamowite jak rajdy wygladaly w tamtych czasach , ile kunia mialo takie audi group b?


Z filmu mozna wywnioskowac, ze to byly pegazy a nie konie
Albert
CYTAT("aLLy":16v5vcej)
niesamowite jak rajdy wygladaly w tamtych czasach , ile kunia mialo takie audi group b?


http://en.wikipedia.org/wiki/Group_B

Added after 45 seconds:

CYTAT("rennen":16v5vcej)
CYTAT("Albert":16v5vcej)
CYTAT("calibra16":16v5vcej)
...mmmmmmmm... Audi quattro żywa legenda. Chciałbym przenieść sie do tamtych czasów i zobaczyć też inne auta takie jak np. Lancia Delta


Delta nie jezdziła w tym okresie, wtedy było S4.


Ale czy to wlasnie nie byla Delta S4?


racja aczkolwiek do 1985 jeździło 037
Krystian
trzeba przyznać ze jazda wyglądała wtedy bardziej efektownie niż teraz, tylko ciekawe czy efektywnie w porównaniu np. do współczesnych WuRCów
Moce co prawda 2 razy wyższe ale technika, szczególnie napędów i zawieszeń zdecydowanie gorsza.

No i co mi się rzuciło w oczy to kibice
Teraz by rajdu nie puścili za takie stanie na luzie na wyjściach z zakrętu itp.
Leo
dwie rzeczy odróżniają kierowców tamtych aut od współczesnych - wyrażone ich własnymi słowami:

"Michael Schumacher popełnił więcej błędów w jednym wyścigu F1 niż ja przez całą karierę."

"Z założenia jesteś w myśleniu zbyt powolny dla tych aut."
mha
Koraszewski takie cudo wybudowal. W miare dokladny opis w najnowszym WRC. (jak cos ,moge zapodac skana)
Na Barb. Warszawska pojechalem specjalnie zeby zobaczyc oryginalne S1, no i niestety nie jechal. Zachorowal,a poza tym nie dokonczyl kilku szczegolow.

Sprzet jednym slowem fenomenalny.
Bedzie do ogladania w wyscigach gorskich
FilipN
CYTAT("Krystian":1q23pvd0)
No i co mi się rzuciło w oczy to kibice
Teraz by rajdu nie puścili za takie stanie na luzie na wyjściach z zakrętu itp.


no toż właśnie kibice byli jednym z głównych powodów zlikwidowania Bgrupy.
Słynne były opowieści kierowców, że jeśli nie widzisz gdzie masz jechać wal tam gdzie stoi najwięcej kibiców - to na pewno będzie środek drogi!
w 1986r na rajdzie Portugalii tak skutecznie weszli na drogę, że zginęło 3 a ponad 30 było rannych - po tym wypadku zaczęto się zastanawiać nad poważnymi ograniczeniami w B grupie (zwłaszcza nad ograniczeniami dla kierowców - wprowadzenia superlicencji, itd). Krótko po tym wypadku odbył się rajd Korsyki, na którym Toivonen spłonął żywcem w swojej Lancii Delcie S4. I to był koniec - FIA ogłosiła, że od sezonu 87 likwiduje Bgrupę, a Audi i Ford poszły nawet dalej i wycofali się od razu po rajdzie Korsyki
Albert
tylko że audi miało już projekt auta do grupy S. Ale FIA po tym incydencje ogłosiło iż grupa S nie powstawanie.
FilipN
CYTAT("Albert":161vodea)
tylko że audi miało już projekt auta do grupy S. Ale FIA po tym incydencje ogłosiło iż grupa S nie powstawanie.


Nie tylko Audi. Toyota też miała już gotowca do Sgrupy.
Zresztą mieli też idiotyczny pomysł wystartowania w sezonie '87 w Bgrupie 600KM MR2 może dobrze, że nie było im dane...
Leo
tutaj jest mała nieścisłość, bo kibice nie weszli na drogę tylko niedoświadczony kierowca w nich wjechał, i po tym incydencie zastanawiano się też nad wprowadzeniem superlicencji na Bgrupę, żeby żółtodzioby nie jeździły tymi potworami, ale wypadek na korsyce załatwił wszystko, pozatym nie było żadnego świadka o dziwo tego wypadku , gdzie Toivonen i jego copilot spłonęli żywcem...
..:: MAXX ::..
Heh.. jednak trzeba przyznać, kierowcy rajdowi z tamtej epoki to prawdziwi "herosi" ludzie którzy śmierci sie nie bali, dziś takich ze świecą szukać... "Chwała im za to..."
raW
CYTAT("Leo":1oh1t626)
"Michael Schumacher popełnił więcej błędów w jednym wyścigu F1 niż ja przez całą karierę."

to akurat chyba Jackie Stewart powiedział
(z resztą można by to zbić bez problemu ciętą ripostą)
Albert
podaje link jak by ktos chcial sobie o Audi Grupy S poczytac

Tu po FR http://www.audipassion.com/univers_audi ... /index.php

A tu po ENG
http://translate.google.com/translate?u ... n&ie=UTF-8
Ictus
o tym celowaniu w srodek drogi to raczej tekst z czasow najwiekszej popularnosci czyli troche po B grupie
a jak ktos chce poogladac S1 S2, delty, stratosy itp to polecam rallye deutschland smiesznie blisko a popatrzec na co jest
Daniel
potwory z tamtych lat http://pl.youtube.com/watch?v=quDX36WJM7k Ci kierowcy byli naprawdę fenomenalni właśnie przeczytałem bardzo ciekawy wywiad w "Motomagazynie" z Walterem Röhrlem jedna z jego wypowiedzi na temat Audi "Utrzymanie auta było trudne,ludzie popełniali sporo błędów.Na przykład z 10-kilometrowego odcinka specjalnego 1 km dało się przejechać "s1" bez problemów z wciśniętym pedałem gazu.Reszta trasy to operowanie gazem i manewrowanie graniczące z szaleństwem.Teraz dla porównania ten sam odcinek przejeżdżamy samochodem grupy A, i pokonujemy 9km bez trudności na pełnym gazie, zakręt nie zakręt.To mnie nie bawi"
KORU
Na tym filmie co wrzucil Leo fajnie patrzy sie na te drifty kiedy Audi wchodzi w zakret przy duzej predkosci i bez zadnych trudnosci z niego wyjezdza. Widac tez ta ogromna moc podczas przyspieszania. Jazda takim mocnym jak na tamte czasy modelem S1 na odcinku gorskim byla nie lada wyczynem (Pikes Peak) Trzeba bylo poprostu umiec zapanowac nad tym samochodem. Dlatego trudno sie dziwic ze pan Walter Rohl jest kierowca testowym firmy Porsche Co tu wiecej pisac... Audi quattro zawsze bedzie rajdowa legenda.

http://pl.youtube.com/watch?v=9_QlSbhKH ... re=related
Evo 8 vs. Audi quattro

http://pl.youtube.com/watch?v=LoyxwWeFi ... re=related

Tutaj pojedynek Sport quattro ze wspolczesnym Mitsu Lancer Evo VI
mimo wieku Audi dotrzymuje mu kroku choc na prostej nieznacznie szybsze jest Mitsu. Tak panowie nalezy sie szacunek dla firmy z Ingolstadt za ten model.
Ictus
zauwazcie jak mocno wtedy fury byly zeszperoane... tam gdzie wolne nawroty chce jechac na okraglo to fura prawie wogole nie skreca...
Daniel
Polskie Sport Quattro http://weteranszos.pl/index.php?s=read_news&nwsid=123
Japoniec
http://pl.youtube.com/watch?v=nYhiJeRPg ... re=related to lepsze Tribute B group . Fajny podklad muzyczny.

Nie chcę tu toczyć wojen bo B group i Audi to naprawdę rewelacyjne auto ale 350 koni z 1.5 w R5 robi na mnie większe wrażenie niż 500 w 5 cylindrowym audi.

http://www.youtube.com/watch?v=JViBOjo7 ... re=related

tfister
CYTAT("Japoniec":o8kk0rli)
http://pl.youtube.com/watch?v=nYhiJeRPgdw&feature=related to lepsze Tribute B group . Fajny podklad muzyczny.



masz na myśli Unforgiven czy dźwięk silników ?
Japoniec
i to i to . Podkład i niektóre ujęcia dobrane idealnie
kamil.k
jaki stopien sprezania mialo to renault ze ładowali takie cisnienie

Ictus ma racje co do tych wolnych nawrotów ;kiepsko to wyglada

no i ci kibice niezle trzeba miec nawalone we łbie zeby stac tak jak oni
Ictus
CYTAT("Krystian":2nr8zgzn)
trzeba przyznać ze jazda wyglądała wtedy bardziej efektownie niż teraz, tylko ciekawe czy efektywnie w porównaniu np. do współczesnych WuRCów
Moce co prawda 2 razy wyższe ale technika, szczególnie napędów i zawieszeń zdecydowanie gorsza.

niektore odcinki lub ich fragmenty sa te same obecnie jak i w 85roku... robiono porownania i wurce juz sa szybsze
Ricoshet
Wydaje mi się że Suzuki Escudo Pikes Peak tez można zaliczyc do tych rajdowych potworów.

Napęd-AWD
Masa-855kg
Pojemność-2l
Moc-987KM

Pare linków z nowszą wersją tej besti:D

http://www.youtube.com/watch?v=BqqH1WoJS9M

http://www.youtube.com/watch?v=nM6qz_Jv ... re=related
srbenda
CYTAT("kamil.k":3d6cflpp)
jaki stopien sprezania mialo to renault ze ładowali takie cisnienie


Coś kojarzę że około 7:1
FilipN
CYTAT("Japoniec":18g397ph)
Nie chcę tu toczyć wojen bo B group i Audi to naprawdę rewelacyjne auto ale 350 koni z 1.5 w R5 robi na mnie większe wrażenie niż 500 w 5 cylindrowym audi.


a na mnie większe robi ponad 500KM z 1759ccm w Delcie S4
240Z
CYTAT("kamil.k":1wn9ej0c)
jaki stopien sprezania mialo to renault ze ładowali takie cisnienie


Fabrycznie 7:1, w wersji rajdowej być może jeszcze mniej...
macpl
CYTAT("FilipN":emka44y3)
CYTAT("Japoniec":emka44y3)
Nie chcę tu toczyć wojen bo B group i Audi to naprawdę rewelacyjne auto ale 350 koni z 1.5 w R5 robi na mnie większe wrażenie niż 500 w 5 cylindrowym audi.


a na mnie większe robi ponad 500KM z 1759ccm w Delcie S4

a ja dodam że miała kompressor i turbo jako jedyne w B-grupie.....ale i tak dzwięk 5 cylindrów powala
wojti RAYLLE
A czy ktoś jest mi w stanie odpowiedzieć czym był sterowany silnik s1 czy to był wtrysk mechaniczny k-jet czy już było w tamtych czasach sterowanie jak dzisiejsze audi s2 elektroniką . i jakie było mniej wiecej doładowanie
Albert
CYTAT("Japoniec":3ciktk2v)
Nie chcę tu toczyć wojen bo B group i Audi to naprawdę rewelacyjne auto ale 350 koni z 1.5 w R5 robi na mnie większe wrażenie niż 500 w 5 cylindrowym audi.


w 5 cylindrowym Audi w Pikes Pike było ponad 700KM, a potem IMSA na treningach miała okolice 1000KM.
spd
jak już offtopicujemy mógłby ktoś (kto orientuje się też w historii f1) przybliżyćzdementować anegdotkę, że ktoś rajdówką grupy B wykręcił na jakimś torze czas, który w tamtym roku byłby jednym z czołowych w kwalifikacjach do GP?
bo oddając cały należny tym potworom szacunek, do jazdy po torze to one stworzone nie były...
GTR R 34
Wydaje mi się że w którymś filmiku na youtubie mówi o tym jakiś kierowca ale u mnie z angielskim nie za bardzo więc jak znajdę ten filmik to podam link.
mile
Toivonen is often reported to have tested his Delta S4 at the Estoril circuit and to have set a fastest lap time that would have qualified him in sixth position at the 1986 Portuguese Grand Prix
Bullitt
CYTAT("FilipN":18nlgjbi)
Audi i Ford poszły nawet dalej i wycofali się od razu po rajdzie Korsyki


Hipotetyzując- gdyby nie zamknęli grupy B, w następnym sezonie Ford wystawiajac RS200 by wszystko pozamiatał. Był od Audi szybszy, lepiej się prowadził i w ogóle był zajebistszy. Audi S1 wbrew temu co się o nim pisze wszędzie- miało wielkie problemy z dojechaniem do mety. Do historii przeszły sceny z któregoś tam rajdu, jak Rohl naprawiał na odcinku skrzynię biegów młotkiem który woził w bagażniku (!). Zacinające się skrzynie biegów, pourywane przeguby i półosie- to w Audi była codzienność.

Ford escort RS200- był pozbawiony tych wad- i był autem zbudowanym na konstrukcji rurowej, z kevarowym nadwoziem, zaprojektowanym od podstaw tylko i wyłącznie do rajdów. Z samochodem produkcyjnym nie miał prawie nic wspólnego (poza tym, ze musieli na podkładkę wyprodukować te 200 sztuk jako cywilne auta). Szkoda ze przejechał w sumie tylko kilkanaście odcinków i zamknęli mu możliwość startu...
Albert
no dobra pobawmy się dalej, Audi miało w połowie roku obcykany prototyp który po pierwszych testach został opisany tak "Jeździ się nim znacznie lepiej niż najlepiej ustawionym S1." A to był jedno dniowy początkowy test auta .... trudno sobie pomyśleć co działo by się po dopracowaniu ustawien.


Bullitt
Tak to prawda- mam gdzieś zdjęcia tego auta z muzeum Audi. Wygląda podobnie do Forda.
Leo
CYTAT("macpl":1fikpcmz)
CYTAT("FilipN":1fikpcmz)
CYTAT("Japoniec":1fikpcmz)
Nie chcę tu toczyć wojen bo B group i Audi to naprawdę rewelacyjne auto ale 350 koni z 1.5 w R5 robi na mnie większe wrażenie niż 500 w 5 cylindrowym audi.


a na mnie większe robi ponad 500KM z 1759ccm w Delcie S4

a ja dodam że miała kompressor i turbo jako jedyne w B-grupie.....ale i tak dzwięk 5 cylindrów powala


nie, nie jedyna. Jeszcze był ford, a także metro bodajże. (mogę się mylić, słyszałem tylko)

Added after 3 minutes:

CYTAT("Bullitt":1fikpcmz)
Tak to prawda- mam gdzieś zdjęcia tego auta z muzeum Audi. Wygląda podobnie do Forda.


to chyba nie jest to o czym mówisz, w muzeum stoi RS002 a to nie to samo, pozatym stoi bardzo fajny quattro spider
Albert
CYTAT("Bullitt":3antenvl)
Tak to prawda- mam gdzieś zdjęcia tego auta z muzeum Audi. Wygląda podobnie do Forda.


Gdy FIA podjeło decyzję o zakazaniu Grupy B i wprowadzeniu Grupy S, Audi przygotowując się do tego wykonało ten oto model auta.

Erhabe
Pytanie mam, kiedys slyszalem ze powstal film dokumentalny o B grupie, moze ktos to potwierdzic, albo dac na niego jakikolwiek namiar?

btw. mam sugestie, moze by w tym temacie zostawic tylko posty z filmami a pozostale przeniesc na forum Classic Rally, Race, Sportscars, bo bardzo ciekawa i madra dyskusja sie tutaj wywiazala.

pozdro.
simpson
CYTAT("Erhabe":2wsz4o0u)
Pytanie mam, kiedys slyszalem ze powstal film dokumentalny o B grupie, moze ktos to potwierdzic, albo dac na niego jakikolwiek namiar?

Z tych które znam (mam)
The best of group B (3CD)
Too Fast To Race (history of group cool.gif
FilipN
CYTAT("Leo":k4wy5kq0)
nie, nie jedyna. Jeszcze był ford, a także metro bodajże. (mogę się mylić, słyszałem tylko)


który Ford? bo RS200 był na Garrett'cie T3. A Metro 6R4 było wbrew panującemu trendowi wolnossące.
Erhabe
CYTAT("simpson":2sfm4oko)
The best of group B (3CD)


to jest to samo?
[url:2sfm4oko]http://video.google.com/videoplay?docid=-1370390418907086777&q=rs200[/url:2sfm4oko]

CYTAT("simpson":2sfm4oko)
Too Fast To Race (history of group cool.gif


Ooo wlasnie o to mi chodzilo, dzieki, sproboje poszukac.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.