Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [E36] hydrauliczny ręczny
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
paoloz325
witam poszukuje porady a dokładnie fotek jak zamontować ręczny do bmw e36 coupe z tarczobębnami było troche na forum ale jakoś nie mogłem fotek znaleść
a może jest jakaś inna metoda na dobry ręczny? w becie bo ten ori to trzeba ciągnąć a i tak koła ciężko zblokować
Porsche911
najpier to musisz zobaczyc jak u Ciebie wygląda układ hamulcowy a głownie ile przewodów idzie na tył - będzie to raczej jeden ale zawsze lepiej sprawdzić. potem kup pompę - najlpiej "pompę sprzęgła z dużego fiata) koszt około 45zł. potem musisz zanieść ją do tokarza żeby przerobił Ci ją pod końcówki przewodów hamulcowych w wzmocnił przedniego zegerka bo to gówno na bank nie wytrzyma cisnienia i wywali ci płyn do auta. potem już tylko wizyta i jakiegoś spawacza coby wyrzeźbił mechanizm ręcznego i możesz montować.

mnie wyszło to:
45zł pompa
50 zł przerobienie pompy
300 zł mechanizm reczengo
150 zl przewody
200 zł montaz + płyn

+ benzyna zmarnowana na podróże po mieście

jakieś 800 - 900zł....

teraz bym to zrobił połowe taniej
paoloz325
no dobra ale jakie rozpieraki zastosować z czego ??
w tarczobębnach niema za dużo miejsca na takie coś
Porsche911
ej ale nie czaje o co Ci chodzi ? wpinasz się w normalny układ co idzie na tył i nic nie kombinujesz...
paoloz325
ale jak sie wpinam w układ ?? w zaciski?? jak to niby mam zrobić jakiś trójnik czy co
ja mam tarczo-bebny czyli klocki do zasadniczego hamulca a szczęki do pomocniczego (czyli ręcznego )
Porsche911
zastępujesz przewód idący z pompy do tyłu ( czyli jak to nazwałeś od zasadniczego hamulca ) i nowym przewodem wychodzisz z pompy do recznego a z recznego do tyłu.

taaak całe ciśnienie w czasie hamowania idzie przez reczny i o ile bedziesz miał odpowiednia pompę np. wzmocnioną pompe sprzegła z f125 to bedzie si

( moze jakaś pochwa by wpadła )
Kornel1983
Hej. Można też założyć dodatkowe zaciski na tył i osobny obwód do hamulca ręcznego, będzie bezpiecznej:) Ja używam pompy sprzęgłowej od Hondy Accord za 50zł plus dorobione króćce za 20 zł u tokarza, mocowanie ręcznego brat mi pospawałsmile.gif Pompa nie jest wzmocniona, ale to jest układ Fiata 126p więc daje radęsmile.gif Efekt zabójczy:) Jutro jakąś fotkę wrzucęsmile.gif

[url=http://img471.imageshack.us/my.php?image=dscn0086ju3.jpg:2t1yjgq7][/url:2t1yjgq7]
racesupport
wybaczcie że odkopuje temat, ale mam pytanko, jestem na etapie montażu, wiem mniej więcej jak to sie robi już, zresztą wygląda to na banalnie proste, rozumiem, że pompa przy ręcznym ma 2 wyjścia, pod jedno wyjście podpinam przewód od ręcznego do pompy w samochodzie a do drugiego od ręcznego do hamulców tylnych, mam BMW na tarczo-bębnach, skoro piszecie tutaj, że tam idzie 1 przewód to znaczy, że w którymś miejscu ten przewód rozdwaja się na 2 koła tak ? i do tego miejsca gdzie sie rozdwaja ciągne od ręcznego nowy przewód tak ? smile.gif

i powiedzcie mi jeszcze na jakiej zasadzie działa korektor siły hamowania ? co sie dzieje jak go zakręce na max a co sie dzieje jak go odkręce.



wpinamy się tutaj pod numerek 1 tak ?
racesupport
tyle ludzi sie na tym zna, ale nikt nie chce pomóc bo nie może napisać 2 zdań... :/
maleckis
Przewód idący do tylnich zacisków od pompy hamulca nożnego przecinasz pompą od hamulca hydraulicznego. W jedno wyjście wpinasz przewód od pompy przy serwie, a od drugiego wyjścia prowadzisz przewód do trójnika, który masz na schemacie. Trójnik znajduje się po stronie kierowcy „przed dyfrem” - przewód do niego idzie razem z odpowietrzeniem baku paliwa i przewodami paliwowymi.
racesupport
ok, to było w sumie dla mnie jasne ale wolałem żeby to ktoś potwierdził, a powiedz mi jeszcze jedną rzecz, czy korektor siły hamowania zakładać czy nie jest taki potrzebny i z kolei jak jego sie zakłada ? wpina się go przed czy za ręcznym czy to bez różnicy ? i rozumiem, że go sie zakłada na takiej samej zasadzie jak ręczny tak ? czyli Serwo->pompka ręcznego->korektor->trójnik przy dyfrze.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.