Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: polerka kanalow
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Muscle Cars
Michorspowr
witam przyszla zima wiec mam nieco wiecej czasu i postanowilem przy okazji wymiany roller rockersow poprawic nieco fabryke i wypolerowac kanaly dolot i wylot w glowicy ford mustang 5.0 GT pierwsze co mnie zdziwilo po zdjeciu glowic to to ze sa wykonane z zeliwa! a nie jak to zwykle bywa z aluminium kiedys robilem takie cos w mercedesie 124 3.0E ale tam to byla naprawde tylko polerka a tutaj kanaly sa poprostu zminiaturyzowane jak z reszta jak caly uklad dolotowy i wylotowy tego auta w serii (pewnie dlatego ma tylko 218KM) , mam stare czesci sprzed wymiany. U mnie jest wymieniony caly dolot i kompletny uklad wydechowy na sporo wiekszy zamiennik dobrych firm. I tu moje pytania czy robil ktos cos takiego w "amerykanie" czego sie wystrzegac? z czym nie przesadzic? jesli chodzi o powiekszanie kanalow i czy warto zjechac przy planowaniu wiecej glowice aby zwiekszyc sprezanie z seryjnych 9 atmo na jakies np.10? jak tak to ile powinnienem dac sciagnac materialu z nich?(wiem ze sa na to wzory do obliczenia ale dla mnie jest to czarna magia) za wszystkie podpowiedzi z gory dziekuje
Grzeho
Polerka dolotu to raczej kosmetyka niż jakieś realne podniesienie osiągów.
kompot
Witaj!
Optymalne osiągi(szeroko rozumiana kwestia) w funkcji chropowatośćci kanałów ssących, to temat rzeka. Szczerze mówiąc lepszy efekt da polerka dolotu z zewnątrz, przynajmniej będzie na co popratrzećsmile.gif
Co do zmian średnicy, raczej szukaj na hamerykańskich forach muscle...
Jeśli chodzi o planowanie głowicy-trzeba by pomierzyć najpierw ile można, później można się zastanowić nad tym. Chojnacki? Dr Vette się zajmuje takimi pierdołkami w Stangach?
Tak czy inaczej powodzenia.
Michorspowr
CYTAT("kompot":wk7jwrsw)
Witaj!
Optymalne osiągi(szeroko rozumiana kwestia) w funkcji chropowatośćci kanałów ssących, to temat rzeka. Szczerze mówiąc lepszy efekt da polerka dolotu z zewnątrz, przynajmniej będzie na co popratrzećsmile.gif
Co do zmian średnicy, raczej szukaj na hamerykańskich forach muscle...
Jeśli chodzi o planowanie głowicy-trzeba by pomierzyć najpierw ile można, później można się zastanowić nad tym. Chojnacki? Dr Vette się zajmuje takimi pierdołkami w Stangach?
Tak czy inaczej powodzenia.
znalazlem troche wiadomosci na temat powiekszania(metodami domowymi)i polerowania kanalow dol. i wyl. w glowicach i z wiadomosci jakie udalo mi sie uzyskac to wychodzi ze zabieg ten jest oplacalny i przynosi w przypadku mustanga spore kozysci pytalem sie tylko czy mial ktos stycznosc z taka obrobka w Amerykanie i ma jakies doswiadczenie z takimi pracami.Prosze tylko zerknac na zdjecia z linku ktory wkleilem widac kanal wylotowy po obrobce i przed.JESLI TO NIE DA KILKUNASTU KONI TO MI KAKTUS..... http://www.sa-motorsports.com/diyport.aspx
kompot
Mowisz o pkt. 2, tak?
Po prawej jest "partially finished". A ten po lewej jest "matched to the gasket". To chyba jasne.
Jeśli znalazłeś info nt. powiększania i są to pewne informacje-droga wolna. Ale chropowatość to naprawdę trudny temat. Peace!
Kubek
Chyba naprawde powinienes poczytac zanim zaczniesz kombinowac. Tak na szybko uzywajac google, w kazdym artykole na temat ekonomicznego podnoszenia mocy w 5.0 sa glowice do wymiany. Nie chodzi o to ze nikomu sie nie chce ich powiekszac i polerowac, ale o to ze ksztalt kanalow jest zly i nic tego nie zmieni, bo jak obrobisz za duzo materialu to zrobisz dziury do kanalow plynu chlodzacego.
Z tego co widze to z tanszych i najczesciej stosowanych rozwiazan jest uzycie glowic i kolektora dolotowego z Forda Explorera 97-01 oraz wiekszej przepustnicy.

Np: http://www.allfordmustangs.com/Detailed/614.shtml
"Aftermarket heads are 100% recommended, this is the biggest restriction of the 5.0 engines."
400hp za $2500
http://www.jason.fletcher.net/tech/sherman/sherman.htm
Michorspowr
mam zamontowane power rure wraz z filtrem stozkowym,nowym przeplywomierzem i przepustnica 85mm!!(65mm seria) firmy BBK. do tego kompletny uklad ssacy EDELBROCK RPM stageII i caly uklad wydechowy od kolektorow do konca 2,5' FLOWMASTER kanaly w moich glowicach sa poprostu o przynajmniej 30% za male widac po odbiciu uszczelek nie chce wydawac na nowe Tuningowe zamienniki glowic ze stanow za jakies 3000zl chce tylko w wolnym czasie poprawic troche fabryke spoko ze lepij wymienic to na nowe, rownie mozna dolozyc jeszcze 5 tys. i wstawic supercharger
Kubek
Para glowic od Explorera na ebay to niezale $400.
http://www.allfordmustangs.com/reviewpo ... /336/cat/8
Michorspowr
jednak zabralem sie za polerowanie i rozwiercanie tych kanalow w glowicach musze powiedziec ze szlifierka na sprezone powietrze i frezem z weglikow sp. mozna niezle wyskrobac w zeliwie z kanalu wydechowego ktory mial obietosc 42 mililitry robie na 51 mililitrow pozostawiajac mysle okolo 1,5 do 2 mm. grubosci scianki wiec mysle jaki kon z tego bedzie glowica z forda explorera nie jest dobra do mojego auta ma zaokraglane kanaly a moje w dolocie sa prostokatne
Michorspowr
moze to nikogo nie zainteresuje ale itak sie pochwale rolleyes.gif kilka dni temu skonczylem skladanie mojego silnika w aucie po zdarciu "nieco" materialu z kanalow glowicy wypolerowaniu ich na lusterko i montazu nowych popychaczy zaworowych i splanowaniu glowicy o 1mm.Auto odpalilem chodzi bez zarzutow no i najwazniejsze; poprawa osiagow jest rewelacyjna do setki nie mierzylem bo za mokro jest ale od 100km/h do 200km/h jest teraz 15,5 sekundy a bylo okolo 18 sek.z calej "zabawy" z glowicami mam zrobione fotorelacje.Takze mysle ze osoby ktore twierdza ze polerowanie kanalow i zwiekszanie stopnia sprezania poprzez mocniejsze zjechanie glowicy nic nie daje i moze uszkodzic silnik, zwyczajnie sie madruja, albo kij wie o co im chodzi
grzenio
Z planowaniem głowicy trzeba uważać na kolizyjność zaworów z tłokiem i żeby zbyt mocno nie zwiększyć kompresji.
Sporo osób bierze swoje doświadczenia z aut europejskich i japońskich, a auta z USA to trochę inna bajka.
Silniki w USA ma dużą pojemność, niską kompresję i stosunkowo małą moc z 1litra, producenci nie przykładają się do szczegółów z racji cięcia kosztów dlatego wszelkie poprawienie fabryki przynosi spore efekty.
W nowszych silnikach jest już trochę lepiej, ale i tak jest możliwość podniesienia mocy o 30-50HP bez ingerencji w wnętrze silnika. Poprzez zmianę dolotu, kompletnego wydechu, przepustnicy i poprawienie programu sterującego pracą silnika.

Gratuluję miłych efektów ciężkiej pracy! smile.gif
Łukasz_Opel
Sorry, że zaśmiecam ale na tej stronie, która podał Michorspowr http://www.sa-motorsports.com/diyport.aspx jest coś takiego jak Cartridge rolls .Wiem żę to zabrzmi głupio, ale jak to odmienić na polski bo szukam wszędzie,w translatorach nie idzie przetłumaczyc a do obróbki głowy jest potrzebne, bo nigdy wiecej juz nie chce robic tego ręcznie.Chodzi mi jedynie o PL nazwę.

Z góry dzięki za odp.

PS.Zgadzam się z Michorspowr, ze obróbka kanałów i zwiekszenie st.sprężania daje odczuwalne efekty.Moje autko(nie USA,ale jednak) po polerce k.wydechowych,polerce k.wydechowego,spasowaniu tych elementów,wyczyszczeniu zaworów i leciutkiej obróbce komory spalania zmieniło sie nie do poznania tak podczas przyspieszania od 0-100 jak i późniejszych prędkości.Nawet moja dziewczyna była w szoku laugh.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.