PMN
Thu, 22 Nov 2007 - 10:29
CYTAT("paoloz325":3dgd458o)
...a bezpieczna granica dmuchania w m50 to chyba 0.7 a w m52 niewiem czy nie mniej bo tam przeszkadza troche blok aluminiowy
[OT] Zagadka:
- na jakim bloku (z jakiego silnika) opiera się doładowany N54B30?
Dudek II
Thu, 22 Nov 2007 - 10:33
CYTAT("PMN":2kyyfwlk)
CYTAT("paoloz325":2kyyfwlk)
...a bezpieczna granica dmuchania w m50 to chyba 0.7 a w m52 niewiem czy nie mniej bo tam przeszkadza troche blok aluminiowy
[OT] Zagadka:
- na jakim bloku (z jakiego silnika) opiera się doładowany N54B30?
Opiera się na m54b30 a ten wychodzi z z m52b28 chyba.........
Just
Thu, 22 Nov 2007 - 10:35
CYTAT("PMN":1kb4gq7b)
CYTAT("paoloz325":1kb4gq7b)
...a bezpieczna granica dmuchania w m50 to chyba 0.7 a w m52 niewiem czy nie mniej bo tam przeszkadza troche blok aluminiowy
[OT] Zagadka:
- na jakim bloku (z jakiego silnika) opiera się doładowany N54B30?
"Surprisingly the engine block of the N54B30 is similar to the older generation BMW M54B30 engine - all aluminum with cast iron cylinder liners" - Wikipedia
A co z nikasilem ? Nie przeszkadza w dmuchaniu?
EDIT: Nikasilu nie ma juz w M54, tak ?
PMN
Thu, 22 Nov 2007 - 10:43
Dudek II - Zwycięzcą
Just - Nikasil jest problemem szczególnie przy próbie montażu kutych tłoków. Spory problem jest już ze szlifem. Producenci kutych tłoków (np. Wiseco), sugerują, że raczej to nie zadziała...
Natomiast M54 i ZTCW późniejsze M52, miały już gładzie cylindryczne stalowe.
Bartek-CRX
Thu, 22 Nov 2007 - 10:45
Dlaczego Nikasil jest problemem, w czym przeszkadza w dmuchaniu i od kiedy nie był stosowany w M52 ?
PMN
Thu, 22 Nov 2007 - 11:07
CYTAT("Bartek-CRX":240ltgh3)
Dlaczego Nikasil jest problemem, w czym przeszkadza w dmuchaniu i od kiedy nie był stosowany w M52 ?
Cylinder pokryty jest warstwą Nikasil'u, bardzo twardego materiału.
Niezwykle ciężko jest go obrabiać, stąd problemy przy szlifie pod kute tłoki. Poza tym, zeszlifowując Nikasil pozbawia się warstwy po której pracują pierścienie...
Zmiany zaszły w 1998r. lecz nie wiem czy było to na wszystkich rynkach (czy nie np. tylko na angielskim). Info nie zweryfikowane - do sprawdzenia.
Precyzując - nie blok jest problemem, a warstwa pokrywająca cylindry.
Kiedyś ktoś - chyba artix - wspominał o wyciąganiu gwintów w głowicy, chętnie poznałbym szczegóły tej sytuacji.
korona
Thu, 22 Nov 2007 - 11:16
CYTAT("PMN":2lvt196v)
..... i ZTCW późniejsze M52, miały już gładzie cylindryczne stalowe.
Chodzi o tuleje wprasowane w blok? Skąd takie info, od kiedy to było stosowane?
Added after 7 minutes: CYTAT("PMN":2lvt196v)
Precyzując - nie blok jest problemem, a warstwa pokrywająca cylindry.
Kiedyś ktoś - chyba artix - wspominał o wyciąganiu gwintów w głowicy, chętnie poznałbym szczegóły tej sytuacji.
Problemem jest także częste zrywanie śrub w bloku (kupiłem wczoraj któryś kolejny już silnik z zerwanymi śrubami). Problem chyba leży w zbyt dużej różnicy w rozciągliwości aluminiowego bloku i hartowanych śrub, w M50 nie było tego problemu. Pewnie ARP załatwiło by sprawę, czy ktoś ma podobne spostrzeżenia?
Bartek-CRX
Thu, 22 Nov 2007 - 11:21
CYTAT("PMN":bpzo7903)
CYTAT("Bartek-CRX":bpzo7903)
Dlaczego Nikasil jest problemem, w czym przeszkadza w dmuchaniu i od kiedy nie był stosowany w M52 ?
Cylinder pokryty jest warstwą Nikasil'u, bardzo twardego materiału.
Niezwykle ciężko jest go obrabiać, stąd problemy przy szlifie pod kute tłoki. Poza tym, zeszlifowując Nikasil pozbawia się warstwy po której pracują pierścienie...
Zmiany zaszły w 1998r. lecz nie wiem czy było to na wszystkich rynkach (czy nie np. tylko na angielskim). Info nie zweryfikowane - do sprawdzenia.
Precyzując - nie blok jest problemem, a warstwa pokrywająca cylindry.
Kiedyś ktoś - chyba artix - wspominał o wyciąganiu gwintów w głowicy, chętnie poznałbym szczegóły tej sytuacji.
A jak sie nie chce kuć tylko sofcik to nie będzie większych problemów ?
hz10
Thu, 22 Nov 2007 - 11:24
robiłem narazie dwie sztuki alu bmw i w żadnym nie zerwałem gwintu przy dokręcaniu głowicy ... podejrzewam że jeżeli ktoś nie posmaruje gwintu śruby oraz łba to może takie cuda sie dzieją , robiłem już natomiast wiele razy silniki z blokiem żeliwnym które miały pozrywane gwinty w bloku (ostatnio m30b35) więc ja uważam że to nie ma reguły czy alu i żeliwo wszystko zależy od mechanika
PMN
Thu, 22 Nov 2007 - 11:54
CYTAT("korona":qr4h6zy4)
Chodzi o tuleje wprasowane w blok? Skąd takie info, od kiedy to było stosowane?
W M54B30 tuleje napewno są stalowe.
W M52B28 - nie jestem pewien. Napewno na rynku US mieli żeliwne bloki. Jednak słyszałem/czytałe gdzieś, że w europie silniki po 1998r miały stalowe tuleje zamiast powłoki Nikasil'u. Czy to prawda? Nie wiem - sam jestem ciekaw.
CYTAT("Bartek-CRX":qr4h6zy4)
A jak sie nie chce kuć tylko sofcik to nie będzie większych problemów ?
Znam kilka przykładów "soft turbo" w M52B28 i M52B25. Żaden (pomimo dobrego wystrojenia i nie przekraczania doładowania na poziomie 0,45b.) nie wytrzymał za długo. Problem standardowy - odma kopci jak parowóz - przedmuchy do skrzyni korbowej. Żadne z aut nie stanęło, po prostu, to mało przyjemne w użytkowaniu
Bartek-CRX
Thu, 22 Nov 2007 - 12:18
CYTAT("PMN":3ab2gpo6)
CYTAT("Bartek-CRX":3ab2gpo6)
A jak sie nie chce kuć tylko sofcik to nie będzie większych problemów ?
Znam kilka przykładów "soft turbo" w M52B28 i M52B25. Żaden (pomimo dobrego wystrojenia i nie przekraczania doładowania na poziomie 0,45b.) nie wytrzymał za długo. Problem standardowy - odma kopci jak parowóz - przedmuchy do skrzyni korbowej. Żadne z aut nie stanęło, po prostu, to mało przyjemne w użytkowaniu
Czyli z M50B25 nie będzie takich problemów ?
paoloz325
Thu, 22 Nov 2007 - 12:55
właśnie o tych wadach w m52 mówiłem to co KORONA pisał było już tu na forum że silniki m50 są lepsze na takie mody ze względu na blok żeliwny i to że jak większe doładowanie to szpilki nie wyłażą z bloku i poza tym można większym momentem dokręcić tak mi sie zdaje
PMN
Thu, 22 Nov 2007 - 13:13
paoloz325 - nie dyskutujemy o tym czy lepiej uturbić M50.
Zastanawiamy się jak to jest z doładowaniem wyszczególnionych w temacie wiadomości jednostek.
Kilka osób wypowiedziało się rozsądnie na temat wyciągania gwintów.
Jeśli chciałbyś dodać jakieś informacje popychające niniejszą dyskusję we właściwym kierunku - zapraszam.
Równocześnie - łatwiej będzie nam się porozumieć używając znaków przestankowych.
Bartek-CRX
Thu, 22 Nov 2007 - 13:21
i równocześnie chciałbym sie dowiedzieć czy te przedmuchy tez występują w M50B25 bo jesli tak to nie widze sensu, zebym przepłacał koło 5000 zł za E36 z M52B28
PMN
Thu, 22 Nov 2007 - 13:30
Z doświadczenia, w M50B25 działo się to samo, ale po zdecydowanie dłuższym czasie...
Jeśli Turbo, to moim zdaniem tylko żeliwne bloki (np. w USA M52B28 był żeliwny), albo ze stalowymi tulejami, jak w M54B30.
Pytanie nadal otwarte - czy w M52B28 faktycznie występowały stalowe tuleje?
Colin
Thu, 22 Nov 2007 - 13:43
CYTAT("PMN":16mflucr)
Z doświadczenia, w M50B25 działo się to samo, ale po zdecydowanie dłuższym czasie...
Jeśli Turbo, to moim zdaniem tylko żeliwne bloki (np. w USA M52B28 był żeliwny), albo ze stalowymi tulejami, jak w M54B30.
Pytanie nadal otwarte - czy w M52B28 faktycznie występowały stalowe tuleje?
Co do wczesniejszych wypowiedzi, to ja bym nie dramatyzowal z tym nikasilem - jezeli zakuwac, to nie ma wiekszego problemu z wlozeniem stalowych tulei. Natomiast zdaje sie, ze zostajac przy seryjnych tlokach nie ma sensu ruszac bloku.
Co do przedmuchow, to sprawa jest oczywista - wyjac tloki i zastanowic sie dlaczego popekaly. Potem zastanowic sie jeszcze raz i dojsc do wniosku, ze nie ma co oszczedzac na elektronice i stroic asekuracyjnie bardzo.
GR44Z
Thu, 22 Nov 2007 - 14:01
Wklejam post, który napisałem wcześniej w innym temacie, po prostu nie zauważyłem wcześniej tego.
CYTAT("GR44Z":s92stnle)
CYTAT("paoloz325":s92stnle)
...a bezpieczna granica dmuchania w m50 to chyba 0.7 a w m52 niewiem czy nie mniej bo tam przeszkadza troche blok aluminiowy
Właśnie, to jest ciekawe że na forum ten alublok jest powszechnie postrzegany jako papierowy.
Pisałem do właściciela tego samochodu jakiś miesiąc temu, odpisał mi ze przyśle dokładny spec samochodu, jak tylko będzie miał chwilę czasu, ale do tej pory nic jeszcze nie mam.
http://www.youtube.com/watch?v=vGFKHUhQRsQ
PMN
Thu, 22 Nov 2007 - 17:40
CYTAT("Colin":hqascvzc)
Co do wczesniejszych wypowiedzi, to ja bym nie dramatyzowal z tym nikasilem - jezeli zakuwac, to nie ma wiekszego problemu z wlozeniem stalowych tulei. Natomiast zdaje sie, ze zostajac przy seryjnych tlokach nie ma sensu ruszac bloku.
Co do przedmuchow, to sprawa jest oczywista - wyjac tloki i zastanowic sie dlaczego popekaly. Potem zastanowic sie jeszcze raz i dojsc do wniosku, ze nie ma co oszczedzac na elektronice i stroic asekuracyjnie bardzo.
Koszt stalowych tulei z montażem i obróbką to faktycznie opcja, choć, niestety relatywnie droga. Koszt obróbki 6cyl. bloku żeliwnego pod kute tłoki to ok. 800PLN. Próba zrobienia tego samego z blokiem pokrytym Nikasilem, to już ok. 2000PLN, z zastrzeżeniem, że może nie działać...
Nie orientuję się jak wygląda możliwość/koszta zatulejowania takiego bloku.
Colin - chętnie udostępnie popękane tłoki do analizy. Mam ich tak... przynajmniej paręnaście Pękały bez względu na to czy auto było strojone na SMT6, na Autronic'u. Również stroicieli było kilku o raczej dobrej reputacji...
A jeśli nawet tłok nie zdąży pęknąć (przypominam, że chodzi o półki między pierścieniami - powierzchnia tłoka jest bez skazy), to pierścienie puszczą
GR44Z - w USA M52B28 miały żeliwne bloki. Nie oglądałem jeszcze link'a dokładnie, ale to może być własnie to.
artix
Thu, 22 Nov 2007 - 19:15
cos znalazlem
M52TU maja stalowe tuleje
M52 maja nicasil
alu blok moze puszczac na gwintach od momentu obrotowego a takze stwarzac problemy podczas przegrzania
mozna zmienic gwinty na wieksze stalowe po rozwierceniu ich i wpuszczeniu w blok
problem z przegrzewaniem pozostanie
korona
Thu, 22 Nov 2007 - 19:17
CYTAT("PMN":243bjwds)
chętnie udostępnie popękane tłoki do analizy. Mam ich tak... przynajmniej paręnaście Pękały bez względu na to czy auto było strojone na SMT6, na Autronic'u. Również stroicieli było kilku o raczej dobrej reputacji...
A jeśli nawet tłok nie zdąży pęknąć (przypominam, że chodzi o półki między pierścieniami - powierzchnia tłoka jest bez skazy), to pierścienie puszczą
Jeżeli to możliwe to wklej zdjęcia tej kolekcji jakieś dokładniejsze zdjęcia też, ile średnio jeździły i na jakim doładowaniu?
maleckis
Thu, 22 Nov 2007 - 20:29
W USA M52B28 w E36 miał żeliwny blok. Jedynie blok silnika M52B28 w Z3 z późniejszych lat produkcji oraz we wczesnych E39 528i był aluminiowy.
Z tego, co czytałem, to M52B28 ma żeliwne tuleje.
http://www.usautoparts.net/bmw/engines/nikasil.htm
http://www.usautoparts.net/bmw/engines/m52.htm
GR44Z
Thu, 22 Nov 2007 - 21:31
CYTAT("Colin":3isb6mqi)
Co do przedmuchow, to sprawa jest oczywista - wyjac tloki i zastanowic sie dlaczego popekaly. Potem zastanowic sie jeszcze raz Smile i dojsc do wniosku, ze nie ma co oszczedzac na elektronice i stroic asekuracyjnie bardzo.
Co mają przedmuchy wspólnego ze strojeniem?
To, że powstają przedmuchy może być wynikiem tego, że BMW nie przewidziało iż na innych rynkach paliwo jest mniej odsiarczane. A właśnie zawartość siarki w składzie benzyny ma decydujące znaczenie dla nikasilu.
Zdarzało się, że pierwsze B28 (jeszcze z nikasilem) robiły na ameryckim paliwie po kilkadziesiąt tysięcy przebiegu i wymagały wymiany, mowa o seryjnych silnikach. Kompresja spadała dramatycznie.
Przy doładowaniu sprawa się pogarsza, bo wyższa temperatura w cylindrze działa w tym procesie jak katalizator.
CYTAT("PMN":3isb6mqi)
GR44Z - w USA M52B28 miały żeliwne bloki. Nie oglądałem jeszcze link'a dokładnie, ale to może być własnie to.
Zgadzam się, ale oni zrobili ten samochód w RPA.
W dodatku bazą było 328 od Schnitzer'a. Wydaje mi się że Schnitzer stosował bloki takie jak w niemieckich M52B28.
-------------
ZTCW zmiana na stalowe tuleje miała miejsce po wrześniu 98r (w M52B28).
(w M60 też był nikasil, ale później BMW wprowadzając M62 zmieniło blok na alusilowy)
Colin
Thu, 22 Nov 2007 - 21:48
CYTAT("GR44Z":2kunsvty)
CYTAT("Colin":2kunsvty)
Co do przedmuchow, to sprawa jest oczywista - wyjac tloki i zastanowic sie dlaczego popekaly. Potem zastanowic sie jeszcze raz Smile i dojsc do wniosku, ze nie ma co oszczedzac na elektronice i stroic asekuracyjnie bardzo.
Co mają przedmuchy wspólnego ze strojeniem?
To, że powstają przedmuchy może być wynikiem tego, że BMW nie przewidziało iż na innych rynkach paliwo jest mniej odsiarczane. A właśnie zawartość siarki w składzie benzyny ma decydujące znaczenie dla nikasilu.
Zdarzało się, że pierwsze B28 (jeszcze z nikasilem) robiły na ameryckim paliwie po kilkadziesiąt tysięcy przebiegu i wymagały wymiany, mowa o seryjnych silnikach. Kompresja spadała dramatycznie.
Przy doładowaniu sprawa się pogarsza, bo wyższa temperatura w cylindrze działa w tym procesie jak katalizator.
CYTAT("PMN":2kunsvty)
GR44Z - w USA M52B28 miały żeliwne bloki. Nie oglądałem jeszcze link'a dokładnie, ale to może być własnie to.
Zgadzam się, ale oni zrobili ten samochód w RPA.
W dodatku bazą było 328 od Schnitzer'a. Wydaje mi się że Schnitzer stosował bloki takie jak w niemieckich M52B28.
-------------
ZTCW zmiana na stalowe tuleje miała miejsce po wrześniu 98r (w M52B28).
(w M60 też był nikasil, ale później BMW wprowadzając M62 zmieniło blok na alusilowy)
Przedmuchy maja to ze strojeniem wspolnego, ze jak popekaja tloki to sie robia przedmuchy
PMN: Co do stroicieli itp to ja sie nie czepiam, ale widocznie tloki sa na tyle slabe, ze nie wybaczaja niczego - a czy sie cos nie wydarzylo po strojeniu na gownianym paliwie czy w jakichs innych niesprzyjajacych okolicznosciach to pewno juz nie wiadomo :/
Mario
Thu, 22 Nov 2007 - 22:36
Ogólnie większość firm robi kute tłoki standard i pod szlif do M52 B25 czy B28 więc chyba problemów z zakuwaniem takich silników nie powinno być.
Sam stoję przed dylematem uturbienia swijej 323i E36 97/98 rok.
Chciałem zrobić soft ale zastanawiam się czy nie dać metalowej uszczelki pod głowicę i pompować 0.6 bar.
hz10
Thu, 22 Nov 2007 - 22:58
pękanie półek w tłokach ma związek tylko i wyłącznie z ich wytrzymałością bo w oplach pękają mimo że nie ma doładowania a silniki sa całkowicie seryjne
PMN
Fri, 23 Nov 2007 - 00:03
CYTAT("Mario":gyffa052)
Ogólnie większość firm robi kute tłoki standard i pod szlif do M52 B25 czy B28 więc chyba problemów z zakuwaniem takich silników nie powinno być.
Sam stoję przed dylematem uturbienia swijej 323i E36 97/98 rok.
Chciałem zrobić soft ale zastanawiam się czy nie dać metalowej uszczelki pod głowicę i pompować 0.6 bar.
Mario, jak zainteresujesz się bliżej tematem, zobaczysz sam jak to jest z tłokami do np. M52B25.
Ostatnio pytałem WISECO o pierścienie, które dostarczają z tłokami. Odpisali, że próby użycia ich w alu blokach z powłoką skończyły się fiaskiem i choć teoretycznie pierścienie powinny działać w takim układzie, jednak polecają bloki żeliwne, bądź ze stalowymi tulejami.
Poza tym jak już kilka osób, w tym ja, pisało, w USA M52B28 mają właśnie bloki ŻELIWNE - i to do nich głównie adresowane są wspomniane tłoki.
Mario
Fri, 23 Nov 2007 - 15:20
Od biedy korby i wał można zapodać od M52B28 i tym samym zwiekszyć sobie pojemność i chyba zmniejszyć stopień sprężania jak dobrze pamiętam więc to rozwiązanie wydaje się najbardziej ekonomiczne choć tak naprawdę cenowo wszystko wyjdzie pewnie tyle samo jak przy zakupie kutych tłoków.
Wolę bazować na gotowych "patentach" bo najgorzej jest przecierać nowe ścieżki
paoloz325
Fri, 23 Nov 2007 - 16:01
to jak to jest to może na ameryke szły silniki m52b28 a w rzeczywistości mogły to być silniki m50a tłoki od 2.8czy źle myśle ??
no bo skoro tłoki i korby wał podchodzi od 2,8 do m50b25 to myśle że nie robili by innych bloków
zamotane ale ....
korona
Fri, 23 Nov 2007 - 16:15
CYTAT("paoloz325":1zt0x29a)
to jak to jest to może na ameryke szły silniki m52b28 a w rzeczywistości mogły to być silniki m50a tłoki od 2.8czy źle myśle ??
no bo skoro tłoki i korby wał podchodzi od 2,8 do m50b25 to myśle że nie robili by innych bloków
zamotane ale ....
zapewne było dokładnie tak jak mówisz tzn blok był z M50, i taki swap bloku żeliwnego w miejsce aluminiowego będzie o niebo lepszą i tańszą opcją niż tulejowanie M52
ROTOR
Sun, 25 Nov 2007 - 15:28
to ja juz sie pogubilem , co jest watek o turbo w bmw to sa sprzeczne informacje
pmn - w jednym zdaniu polecasz zeliwne bloki do turbo a linijke wczesniej mowisz ze w m50b25 po jakims czasie kopci odma-pekniety tlok itp.
to jak to jest w koncu
z tego co rozumiem
m50b25 bez vanosa - zeliwny blok ,brak nikasilu , dobry i wytrzymaly , nie oprezany wytrzyma okolo 300km
m52b28 - wczesny alu blok z nikasilem - kopa
pozniejszy blok z alu ze stalowymi tulejami -ok
m52b28us- zeliwny blok , dobry pod turbo
m52b25 - alu blok ,nikasil - kopa
m54b30 - alu blok , stalowe tuleje - dobry do wszystkiego w sumie
szczegolnie interesuje mnie wkoncu wyjasnienie sprawy m50b25 bez vanosa - czy taki silnik wytrzyma bez odprezania softowe doladowanie - powiedzmy 100-150 tysiecy km, mowa o idealnym silniku
PMN
Sun, 25 Nov 2007 - 18:31
CYTAT("ROTOR":2fzfybhh)
to ja juz sie pogubilem , co jest watek o turbo w bmw to sa sprzeczne informacje
pmn - w jednym zdaniu polecasz zeliwne bloki do turbo a linijke wczesniej mowisz ze w m50b25 po jakims czasie kopci odma-pekniety tlok itp.
to jak to jest w koncu
Widzisz... mówimy o różnych rzeczach. Oczywiście podtrzymuję to co pisałem wcześniej o M50B25. Jak już było centylion razy pisane to pancerny blok.
I zupełnie nie wyklucza to kolejnego zdania - TŁOKI w tych silnikach po pewnym czasie się poddają. Pękają półki i zaczyna się kopcenie z odmy.
Oba zdania są prawdziwe i nie wykluczające się, bo: jedno mówi o BLOKU, drugie o TŁOKACH.
Mam nadzieję, że rozjaśniłem nieco
CYTAT("ROTOR":2fzfybhh)
z tego co rozumiem
m50b25 bez vanosa - zeliwny blok ,brak nikasilu , dobry i wytrzymaly , nie oprezany wytrzyma okolo 300km
m52b28 - wczesny alu blok z nikasilem - kopa
pozniejszy blok z alu ze stalowymi tulejami -ok
m52b28us- zeliwny blok , dobry pod turbo
m52b25 - alu blok ,nikasil - kopa
m54b30 - alu blok , stalowe tuleje - dobry do wszystkiego w sumie
szczegolnie interesuje mnie wkoncu wyjasnienie sprawy m50b25 bez vanosa - czy taki silnik wytrzyma bez odprezania softowe doladowanie - powiedzmy 100-150 tysiecy km, mowa o idealnym silniku
To powyżej się zgadza - dobre podsumowanie
Odn. M50B25, wytrzyma, tym bardziej jeśli w idealnym stanie, pojawia się tylko pytanie - ile?
Odpowiedź zalezy od mnóstwa czynników, m.in. od tego jak wystrojone auto, na jakim doładowaniu, jak użytkowane itd.
ROTOR
Sun, 25 Nov 2007 - 18:54
CYTAT("PMN":2e6qbixg)
CYTAT("ROTOR":2e6qbixg)
to ja juz sie pogubilem , co jest watek o turbo w bmw to sa sprzeczne informacje
pmn - w jednym zdaniu polecasz zeliwne bloki do turbo a linijke wczesniej mowisz ze w m50b25 po jakims czasie kopci odma-pekniety tlok itp.
to jak to jest w koncu
Widzisz... mówimy o różnych rzeczach. Oczywiście podtrzymuję to co pisałem wcześniej o M50B25. Jak już było centylion razy pisane to pancerny blok.
I zupełnie nie wyklucza to kolejnego zdania - TŁOKI w tych silnikach po pewnym czasie się poddają. Pękają półki i zaczyna się kopcenie z odmy.
Oba zdania są prawdziwe i nie wykluczające się, bo: jedno mówi o BLOKU, drugie o TŁOKACH.
Mam nadzieję, że rozjaśniłem nieco
CYTAT("ROTOR":2e6qbixg)
z tego co rozumiem
m50b25 bez vanosa - zeliwny blok ,brak nikasilu , dobry i wytrzymaly , nie oprezany wytrzyma okolo 300km
m52b28 - wczesny alu blok z nikasilem - kopa
pozniejszy blok z alu ze stalowymi tulejami -ok
m52b28us- zeliwny blok , dobry pod turbo
m52b25 - alu blok ,nikasil - kopa
m54b30 - alu blok , stalowe tuleje - dobry do wszystkiego w sumie
szczegolnie interesuje mnie wkoncu wyjasnienie sprawy m50b25 bez vanosa - czy taki silnik wytrzyma bez odprezania softowe doladowanie - powiedzmy 100-150 tysiecy km, mowa o idealnym silniku
To powyżej się zgadza - dobre podsumowanie
Odn. M50B25, wytrzyma, tym bardziej jeśli w idealnym stanie, pojawia się tylko pytanie - ile?
Odpowiedź zalezy od mnóstwa czynników, m.in. od tego jak wystrojone auto, na jakim doładowaniu, jak użytkowane itd.
duzo rozjasniles - dzieki ,
jeszcze musze cie wykorzystac do konca - hehe
przyjmijmy takie zalozenie m50b25
doladowanie pol bara
bez odprezania
powiedzmy z gt28rs
wystrojone tak ze moze byc afr 11 non stop, najprawdopodobniej remap
wszystko dla jakwiekszego bezpieczenstwa
auto doinwestowane i urzywane weekendowo-zadne na codzien
ile to moze pochodzic - wytrzyma 20 tysiecy /znak zapytania/
pisze bo juz mi glowa peka, kupione zostalo e30 z m50b25 /silnik puzowy/, jezdzi wszystko dobrze tylko tej mocy zamalo, w czasie kupna bylem przeswiadczony ze bedzie mozna przyjemnie doladowac ten silnik a tu takiego ze tak powiem zonka przeczytalem w twoim poscie jesli tak jest ze tloki pekaja to do dupy z tym samochodem i calym bmw
z gory dzieki za odpowiedz
PMN
Sun, 25 Nov 2007 - 23:29
Hmm, odpowiedź na Twoje pytanie to trochę takie wróżenie z fusów (a propos).
Spróbuję tak:
wg. moich doświadczeń z różnymi silnikami w różnym stanie, strojonymi przez różne osoby na różnej elektronice, półki między pierścieniami w oryginalnych tłokach pękają. Prędzej, lub później.
Dlaczego?
Widzę w tej chwili trzy odpowiedzi:
a) bo tłoki nie są przystosowane do takich obciążeń
bo silniki nigdy nie były dobrze wystrojone ( - Colin)
c) bo tłoki były frezowane i to powodowało ich osłabienie/niewłaściwy rozkład termiczny ( -choć tłoki znajomego w M52B25 popękały mimo tego, że nie były frezowane...);
M50B25 to świetny silnik, również do turbo. Mimo wszystko zainwestowałbym w kute tłoki z pierścieniami, uszczelkę i śruby do głowicy.
Jeśli tak, jak piszesz, auto ma być używane sporadycznie, to możesz uturbić, dobrze wystroić i jeździć. W tym czasie zbierać na graty. Jak z odmy zacznie kopcić jak parowóz, to będzie znak, że pora nadeszła
Odpowiadając wprost na Twoje pytanie - nie wiem.
Nie mogę wykluczyć, że przejedziesz tym 20k km., ale nie mogę również potwierdzić. Powyżej 10k km. byłbym zadowolony, powyżej 15k szczęśliwy...
Artix - w Szwecji M50B25 na seryjnym dole robią jakieś przebiegi?
Swoją drogą, auta tam przygotowywane to jakiś fenomen, wszystko pięknie działa
keyser
Mon, 26 Nov 2007 - 06:58
fenomen, bo ładnie wyglądają, zrobią ze dwa filmiki, dużo fotek...
ale jak padną to nikt nie pokazuje
tylko naprawiają, wstawiając jeszcze więcej "kasy", i robią kolejne fotki
ot fenomen
PMN
Mon, 26 Nov 2007 - 08:55
CYTAT("keyser":alomeasn)
fenomen, bo ładnie wyglądają, zrobią ze dwa filmiki, dużo fotek...
ale jak padną to nikt nie pokazuje
tylko naprawiają, wstawiając jeszcze więcej "kasy", i robią kolejne fotki
ot fenomen
No i wszystko jasne - czuję się podbudowany z rana
Dzięki za backstage info.
korona
Mon, 26 Nov 2007 - 09:07
Pociągnę temat tłoków: czy w M20 tłoki pękają podobnie jak w M50?
CYTAT
Powyżej 10k km. byłbym zadowolony, powyżej 15k szczęśliwy...
@PMN - Czy to odnosi się do tych tłoków które masz w garażu? Wkleisz jakieś fotki "do analizy" ?
PMN
Mon, 26 Nov 2007 - 09:29
CYTAT("korona":yfmjhq69)
@PMN - Czy to odnosi się do tych tłoków które masz w garażu? Wkleisz jakieś fotki "do analizy" ?
Wkleję, tylko muszę się wybrać do tegoż garażu, a idzie to opornie
Sądzę, że next week powinno się udać.
Odn. M20, nie wypowiadam się - nie wiem.
Bartek-CRX
Thu, 29 Nov 2007 - 12:38
Jako, że w temacie o M3 Turbo PMN fajnie wyliczył co do turbo jest potrzebne, to moze tutaj tez by ktoś jakoś fajnie napisał ile jest optimum dla softa M50525, M52B28 oraz czy korby wytrzymują softa, a w póxniejszym czasie, ile kute korby i kute tłoki wytrzymają doładowania. Z tego co wiem M52B28 ma kuty wał, ale nie wiem czy to prawda ...
paoloz325
Thu, 29 Nov 2007 - 13:12
Z tego co wiem M52B28 ma kuty wał, ale nie wiem czy to prawda ...[/quote]
a czego miał by być kuty on poprostu jest wytrzymały tak jak w każdym BMW a po co mieli by zakuwać wał a wszystko inne zostawić nie kute jak dlamnie bezsensu by było , no chyba że sie myle
Colin
Thu, 29 Nov 2007 - 13:15
[quote="paoloz325":2zvpvw1g]Z tego co wiem M52B28 ma kuty wał, ale nie wiem czy to prawda ...[/quote]
a czego miał by być kuty on poprostu jest wytrzymały tak jak w każdym BMW a po co mieli by zakuwać wał a wszystko inne zostawić nie kute jak dlamnie bezsensu by było , no chyba że sie myle [/quote]
Mylisz sie. Jest juz troche na tym forum (nawet calkiem niedawno pisane) o rzeczach kutych i kutych. Dla przypomnienia bardzo czesto w silnikach sa kute waly i korby a tloki juz niezmiernie zadko. Jedne korby sa piekielnie mocne a drugie sa bardzo slabe, mimo ze kute. Wszystko zalezy od danego silnika i konstrukcji elementow, a nie tego czy kute czy nie.
PMN
Mon, 03 Dec 2007 - 22:19
CYTAT("korona":s7nmzghb)
CYTAT("PMN":s7nmzghb)
chętnie udostępnie popękane tłoki do analizy. Mam ich tak... przynajmniej paręnaście Pękały bez względu na to czy auto było strojone na SMT6, na Autronic'u. Również stroicieli było kilku o raczej dobrej reputacji...
A jeśli nawet tłok nie zdąży pęknąć (przypominam, że chodzi o półki między pierścieniami - powierzchnia tłoka jest bez skazy), to pierścienie puszczą
Jeżeli to możliwe to wklej zdjęcia tej kolekcji jakieś dokładniejsze zdjęcia też, ile średnio jeździły i na jakim doładowaniu?
Tak jak obiecywałem, przywiozłem kilka tłoków (pierwszą z brzegu paczkę ).
Poniżej tłok z M50B25, lekko frezowany. Nie pamiętam na jakim ciśninieniu jeżdżone. Strzelam w ok. 1b
Jeśli pochodzi z silnika, o ktorym myślę, to przejeździł nawet sporo ponad pół roku...
Bartek-CRX
Mon, 03 Dec 2007 - 22:29
No a jakby tak nie jezdzić na 1 Bar tylko na mniej np 0.6 ?
Łysol
Mon, 03 Dec 2007 - 23:12
CYTAT("Bartek-CRX":gqwj8d27)
No a jakby tak nie jezdzić na 1 Bar tylko na mniej np 0.6 ?
Wydaje mi się że pojeździ się poprostu troche dużej...
Bartek-CRX
Mon, 03 Dec 2007 - 23:16
Pytanie tylko ile to jest troche
korona
Tue, 04 Dec 2007 - 05:16
Pierwszy tłok ewidentnie zatarty co mogło być przyczyną pęknięcia półki (nie pilnowało się pewnie EGT )
PMN
Tue, 04 Dec 2007 - 09:10
CYTAT("korona":3mh46yrv)
Pierwszy tłok ewidentnie zatarty co mogło być przyczyną pęknięcia półki (nie pilnowało się pewnie EGT )
No właśnie nie do końca... Zegar EGT z pamięcią... EGT z tego co pamiętam nigdy nie przekraczało 900st.
Być może przy tej wartości seryjny tłok ma zbyt ciasne pasowanie i stąd efekt przycierania.
artix
Tue, 04 Dec 2007 - 14:25
CYTAT("PMN":fsgj3nbr)
CYTAT("korona":fsgj3nbr)
Pierwszy tłok ewidentnie zatarty co mogło być przyczyną pęknięcia półki (nie pilnowało się pewnie EGT )
No właśnie nie do końca... Zegar EGT z pamięcią... EGT z tego co pamiętam nigdy nie przekraczało 900st.
Być może przy tej wartości seryjny tłok ma zbyt ciasne pasowanie i stąd efekt przycierania.
a gdzie zamontowany byl czujnik ?
PMN
Tue, 04 Dec 2007 - 14:48
Heh
Nie pamiętam czy to na tym cylindrze pękła półka, jeśli o to pytasz.
Gdybyś pytał czy nie był zbyt daleko - tuż przy głowicy.
Teraz mam sześć miejsc na sondy. Tak w razie czego.
mcgiver
Mon, 12 Jan 2009 - 20:51
ok odgrzejemy kotleta.
załóżmy że do bloku m50b25 wkładamy seryjne tłoki z innego bmw odpręzające komorę na około 8,5:1 bez frezowania .
Tłoki w silniku z którego pochodzą pracują orginalnie na cr 10:1 , i mają dośc niski płaszcz boczny w stosunku do srednicy (54/85) .tłoki sa nowe i trzeba zrobić szlif cylindrów pod nie.
pytanie:
-jakie powinno być pasowanie , zakładając że dmuchniemy około 0,6-0,7bar ??
-jakie powinno być pasowanie , aby tłoki się nie ukosowały w cylindrze,
-jakie powinno być pasowanie , aby tłoki się nie przytarły przy egt około900st i aby nie popękały półki?
-ile to wytrzyma??
mcgiver
Tue, 13 Jan 2009 - 18:01
elo , napiszcie coś bo niewiem czy brać te tłoki
pasowanie na 0,1mm będzie ok?? tak mi jeden koles podpowiada.
ile to pociągnie ??
EDIT:
CYTAT(PMN @ Mon, 03 Dec 2007 - 22:19)
Jeżeli to możliwe to wklej zdjęcia tej kolekcji jakieś dokładniejsze zdjęcia też, ile średnio jeździły i na jakim doładowaniu?
Tak jak obiecywałem, przywiozłem kilka tłoków (pierwszą z brzegu paczkę ).
Poniżej tłok z M50B25, lekko frezowany. Nie pamiętam na jakim ciśninieniu jeżdżone. Strzelam w ok. 1b
Jeśli pochodzi z silnika, o ktorym myślę, to przejeździł nawet sporo ponad pół roku...
to nie są tłoki z m50b25 ani vanos ani non vanos , pomijam to ze są zfrezowane z dołu , kształt koło sworznia w m50b25 jest inny więc z czego te tłoki??
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.