Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Przepis na wydech do m50b25 w e36...(propozycje)
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
zakręt
Jaki przepis na wydech proponujecie w silniku m50b25 ? (podniesienie mocy).
Przykład: kolega ma taką konfiguracje - wywalone wkłady katów - zostały puszki, wywalone środkowe przelotówki, powiekszona średnica rur idących od kolektora do ostatniego tłumika(60 mm), ostatni tłumik dziewica ori. Robine na życzenie klienta.
Efekt - spadek mocy.... Niewiem o ile ale napewno(brak danych).
Jakie propozycje ???
SONIC
tzn. przepis na co?? na zwiekszenie mocy czy hałasu???
ja np. mam tłumik końcowy firmy G-POWER dedykowany pod ten silnik ale oprócz tego ,ze jak przez jakąś wies przelece na pełnym gazie i póżniej krowy przez tydzien mleka nie daja to innych skutków nie powoduje (a na pewno nie wzrost mocy:D )
zakręt
Chodzi o podniesienie mocy. Poprawiłem .
SONIC
http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm

tu masz wszystko.
Pozdr.
zakręt
Bardziej mi chodzi o sprawdzone metody a nie o teorie....teorie znam.
SONIC
no cóż zostaje Ci tylko skołowanie "baranów" reszta wydechu jest obliczona optymalnie i ciezko cos poprawić no ewentualnie końcowy tłumik dedykowany pod ten silnik bądz tez cały układ wydechowy ale ceny takiego zestawu to
polizei
jedno co jest pewne to wywalenie katów zdecydowanie pogarsza charakterystyke silnika..nie ma dolu!!
rennen
Zostaw ten wydech w spokoju jak nie robisz innych modów silnika, bo zmienisz na gorsze tylko to nie turbo.
Chris320
CYTAT("rennen":2hbbcg94)
Zostaw ten wydech w spokoju jak nie robisz innych modów silnika, bo zmienisz na gorsze tylko to nie turbo.

Zgadzam się,ewentualnie cały układ Supersprinta - ale to już większa kasa.
..:: MAXX ::..
proponuje wyciąć katy, troche sie polepszy ciąg., przynajmniej u mnie pomogło
daniel325
zakręt napisz jaki masz nr. kompa sterujacego pracą silnika powiem szczerze że w moje 2,5 po wycięciu katów i wspawaniu w ich miejsce rórki o identycznym przekroju auto radziło sobie lepiej niestety nie było po tych zmianach na hamowni a to że było lepiej załwazyłem po próbach z autem które przed wycięciem uciekało mi trochę potem ja delikatnie dawałem mu radę u mnie jednak był inny program jezeli masz kompa boscha z końcówką 402 to mam jeszcze do niego taki program czyli tak jezeli coś tylko usuniecie kata bez zmiany średnicy przelotu plus chip (koszt dobra wódka) jezeli chesz coś profesjonalnego - wydech i masz na zbyciu minim.. 2500 masz MG MOTORSPORT
zakręt
Na dzień dzisiejszy mam do kupienia sportowe kolektory wydechowe , tylko obawiam się ,że mogą być raczej niewiadomo jakiej firmy - i kwestia czy jest sens coś takiego kupować ?
k64
pewnie ci chodzi o te z allegro:

http://allegro.pl/item259021861_sportow ... 5_2_8.html


a tutaj druga opcja


http://allegro.pl/item227959799_kolekto ... z3_z4.html


i teraz pytanie ktore beda lepsza - ja jestem juz zdecydowany z tego wzgledu ze robie swapa i nie mam portek i bede miec gdzie sonde wlozyc a cena
nie duza zobaczymy jak z moca bedzie ...


co do tlumika w bmw - srodkowy musi zostac jakis a skoro bmw ma kat+srodkowy razem to cos innego nalezy wymyslec - nie ma srodkowego nie ma wytworzonego cisnienia tak? = spadek mocy ...pelny przelot to tylko turbo a bmw ma byc ciche i jechac
..:: MAXX ::..
katy są przed środkowym tłumikiem, spokojnie można je wyciąć i zastąpić rurami, a środkowy tłumik zostaje bez problemu.
k64
CYTAT("..:: MAXX ::..":1cxqislz)
katy są przed środkowym tłumikiem, spokojnie można je wyciąć i zastąpić rurami, a środkowy tłumik zostaje bez problemu.
w jakiej ver silnikowej tak jest?
Łysol
Chociażby w m50b25...
k64
CYTAT("Łysol":20q6v4e2)
Chociażby w m50b25...
to w takim wypadku co ma zrobic koles ktory swapuje ...

wydechowy kolektor bedzie miec taki jak wyzej wymieniony ...

a mechanik mu poleca ponadto:

pociagnac wlasnie dla pojemnosci 2,5l 60mm rure (zamiast wiadomo dwoch) od kolektora ,pozniej srodkowy 60mm michaela (nie strumienica) i koncowy oryginalny lub cos dedykowanego dla 2,5 byle nie przelotowy ...

NIe mam ochoty na kupowanie katalizatora

no chyba ze zainwestowac w jakis sportowy kat skoro ktos tutaj napisal ze bez kata to od niskich obrotow nie ciagnie - a to chyba wedlog mnie nie wina KATA a samego braku srodkowego tlumika (?)?
Łysol
Po co to 60mm w jedną rurke....? Są dwie to najlepiej jak właśnie te dwie zostaną, to nie turbo. Zamiast katów wstawić o tej samej srednicy rurke. Wydechy bmw są dość dopracowane więc najlepiej przy nich za dużo nie kombinować - sprawdzone , no chyba ze sprawdzone firmy i konkretnie pod dany model.
korona
w M50B20 też jest kat osobno, w mniejszych silnikach jest połączony z tłumikiem środkowym (nie wiem jak w IS). Co do wydechu to kup używany na allegro i po sprawie, po co kombinować jak możesz kupić gotowca i oryginał. Przednia część bez katów ok 50zł, tylna część z tłumikiem 150-250zł
k64
CYTAT("korona":1ykfnp29)
w M50B20 też jest kat osobno, w mniejszych silnikach jest połączony z tłumikiem środkowym (nie wiem jak w IS). Co do wydechu to kup używany na allegro i po sprawie, po co kombinować jak możesz kupić gotowca i oryginał. Przednia część bez katów ok 50zł, tylna część z tłumikiem 150-250zł
ok ... no to moze jeszcze cos o wyzesz wspomnianych kolektorach z allegro (2 linki)
Łysol
CYTAT("k64":1a6915tl)
CYTAT("korona":1a6915tl)
w M50B20 też jest kat osobno, w mniejszych silnikach jest połączony z tłumikiem środkowym (nie wiem jak w IS). Co do wydechu to kup używany na allegro i po sprawie, po co kombinować jak możesz kupić gotowca i oryginał. Przednia część bez katów ok 50zł, tylna część z tłumikiem 150-250zł
ok ... no to moze jeszcze cos o wyzesz wspomnianych kolektorach z allegro (2 linki)

Myśle że kolektory są wierną kopią np. supersprinta , także napewno będą tak samo dobrze pracować. Zostaje tylko kwestia materiału z jakiego są zrobione , ale myśle że przy ewentualnych pęknięciach zawsze można je pospawać.
k64
CYTAT("Łysol":rnlhquqz)
CYTAT("k64":rnlhquqz)
CYTAT("korona":rnlhquqz)
w M50B20 też jest kat osobno, w mniejszych silnikach jest połączony z tłumikiem środkowym (nie wiem jak w IS). Co do wydechu to kup używany na allegro i po sprawie, po co kombinować jak możesz kupić gotowca i oryginał. Przednia część bez katów ok 50zł, tylna część z tłumikiem 150-250zł
ok ... no to moze jeszcze cos o wyzesz wspomnianych kolektorach z allegro (2 linki)

Myśle że kolektory są wierną kopią np. supersprinta , także napewno będą tak samo dobrze pracować. Zostaje tylko kwestia materiału z jakiego są zrobione , ale myśle że przy ewentualnych pęknięciach zawsze można je pospawać.
tez widzialem inne fotki ... wygladaja tak samo ale wiadomo jak to zdjecia ... ze spawaniem nie bede miec akurat problemu ... ale nie mozna od razu zakladac ze musza sie rozleciec biore na 100% niestety nie bede miec porownania w mocy - silnik wkladamy i od razu bierzemy kolektory wyzej napisane ...
Baran_
http://www.mtuning.pl/sklep/product_inf ... ts_id=1080

co myslicie o takim kolektorze ? i o trwalosci tego chromu ? i do dodawaniu mocy oczywiscie ? ma to sens ?
k64
CYTAT("Baran_":2ph1m3um)
http://www.mtuning.pl/sklep/product_info.p...roducts_id=1080

co myslicie o takim kolektorze ? i o trwalosci tego chromu ? i do dodawaniu mocy oczywiscie ? ma to sens ?
wedlog mnie to jest wsystko identycznie TO SAMO. w 100% to samo ... z tym ze na allego ten pierwszy co pokazalem o 50zl taniej ,..
Baran_
ale ja pytalem rowniez o trwalosc chromu ( wiadomo kolektory sie bardzo grzeja ) , i czy realny jest jakis oprzyrost mocy czy to jest czysty pic ?
k64
CYTAT("Baran_":2zbtw4pk)
ale ja pytalem rowniez o trwalosc chromu ( wiadomo kolektory sie bardzo grzeja ) , i czy realny jest jakis oprzyrost mocy czy to jest czysty pic ?
napewno lepszy przeplyw spalin bedzie przy takim nowym wypolerowanym baranku niz przy starych zardzewialych KROTKICH 3-1 3-1 kolektorach jakie masz teraz. O trwalosci juz tez pisali wyzej. SIe okaze! Mysle ze nic sie nie stanie - to chyba nie jest chrom - ze szlachetnej stali kwasoodpornej,,,, wypolerowanej , albo nikiel -jesli techniczny to napewno nic sie temu nie stanie. pozdro
zakręt
Czy dwururka która idzie przez cały układ w m50 może być zastapiona jedną rurą o tej samej pojemności bez strat na wydechu w mocy i momencie. Czy dwie rury a jedna to jednak róznica ?
Taffarel
ale sobie przypomniałeś o temacie wink.gif

zastępując dwie mniejsze rurki jedną dużą zmienisz cisnienie w wydechu, tym samym zjawiska falowe w nim zachodzące mogą negatywnie wpłynąć na napełnianie cylindrów.
zakręt
A nie jest tak, że dwururka poprawia moment w niższym zakresie obrotów ,w porównaniu z jedną rurą ?
Np. m52b28 za kolektorami jest wąsko -45 mm, no i momencik całkiem niezły. Wiem że to nie tylko zasługa wydechu...
Taffarel
ztc zaobserwowalem, to jak sie za bardzo "rozluźni" wydech w N/A, to najbardziej po dupie dostaje dół. góra też, ale mniej. Generalnie w całym zakresie obrotów bedzie mniej momentu, ale im wyzej, tym mniejsze straty. Nie robiłbym tego na Twoim miejscu, chyba, ze Ci na mocy nie zależy biggrin.gif
k64
CYTAT(Taffarel @ Sun, 09 May 2010 - 01:54) *
ztc zaobserwowalem, to jak sie za bardzo "rozluźni" wydech w N/A, to najbardziej po dupie dostaje dół. góra też, ale mniej. Generalnie w całym zakresie obrotów bedzie mniej momentu, ale im wyzej, tym mniejsze straty. Nie robiłbym tego na Twoim miejscu, chyba, ze Ci na mocy nie zależy biggrin.gif

a ja w m50b25 akurat inaczej zauwazylem jako NA, luzniejszy wydech poprawil mocno dol znacznie wyczuwalne, natomiast gora lipa, a potem odechcialo mi sie ryczacego ukladu i po zwezeniu ukladu (srednica z 2.0 i koncowy z 2,0) pozniej pokazalo 164HP i az 230nM mam gdzies wykres ...
Taffarel
CYTAT(k64 @ Sun, 09 May 2010 - 09:39) *
a ja w m50b25 akurat inaczej zauwazylem jako NA, luzniejszy wydech poprawil mocno dol znacznie wyczuwalne, natomiast gora lipa, a potem odechcialo mi sie ryczacego ukladu i po zwezeniu ukladu (srednica z 2.0 i koncowy z 2,0) pozniej pokazalo 164HP i az 230nM mam gdzies wykres ...


jesli masz wykresy, to wklej, bo kompletnie sie z Tobą nie zgadzam smile.gif

nie jest to moim zdaniem mozliwe i wydaje mi się, że Cię Twoja dupohamownia po prostu oszukała wink.gif bo to, co napisałeś, ze shamowałeś po przesadnym zwężeniu układu jest zgodne z tym, co napisałem. 230Nm, czyli 10 mniej niz seria, ale tylko 164hp, czyli góra umarła, co jest zupelnie naturalne. Jak przesadnie rzluźnisz, bedzie odwrotnie. Max moment powinieneś mieć przy 4200rpm (u Ciebie z tym wydechem pewnie troche wczesniej) i trzymać powinno do chyba 5900rpm (pozniej spada) i tu powinno byc ok.190hp. Jak go zatkales, to Ci zaczelo spadac wczesniej i wyplulo tylko 164konie.
choody
Taffarel, a dlaczego przejście z dwóch rur na jedną miałoby pogorszyć osiągi?? Zakładamy że pojemność i długość wydechu jest taka sama, a tłumiki stawiają taki sam opór spalinom. Przecież dwu rurka w bmw ma wspólne tłumiki więc działa jak jedna rurka. Do tego jest X pipe, nie sądzę aby fala nadciśnienia i podciśnienia zmieniła się na tyle aby pogorszyć osiągi.

Jestem zdania, że jeśli jedna rura będzie miała takie samo pole przekroju jak dwie rury (plus reszta czynników będzie jak w serii) to wydech będzie działał tak samo.

Wydaje mi się, że gdyby cały układ był odseparowany od siebie to byłby sens w tym co piszesz, ale oprócz rur łączących tłumiki wszystko jest wspólne.

Jeśli chodzi o fale, istotnie skrócą się, ale ich amplituda wzrośnie, więc wyjdzie na to samo, ciśnienie nie zmaleje, więc prędkość przepływu także, a to ze względu na to że jedna rura przyjmie "ładunek" z dwóch rur.
Taffarel
choody... ale te tłumiki mają w środku dwie rury !
k64
CYTAT(Taffarel @ Sun, 09 May 2010 - 21:17) *
jesli masz wykresy, to wklej, bo kompletnie sie z Tobą nie zgadzam smile.gif

nie jest to moim zdaniem mozliwe i wydaje mi się, że Cię Twoja dupohamownia po prostu oszukała wink.gif bo to, co napisałeś, ze shamowałeś po przesadnym zwężeniu układu jest zgodne z tym, co napisałem. 230Nm, czyli 10 mniej niz seria, ale tylko 164hp, czyli góra umarła, co jest zupelnie naturalne. Jak przesadnie rzluźnisz, bedzie odwrotnie. Max moment powinieneś mieć przy 4200rpm (u Ciebie z tym wydechem pewnie troche wczesniej) i trzymać powinno do chyba 5900rpm (pozniej spada) i tu powinno byc ok.190hp. Jak go zatkales, to Ci zaczelo spadac wczesniej i wyplulo tylko 164konie.

moja dupochamownia wie tyle ze auto lepiej sie zbieralo jak tlumik byl odetkany , na wyzszych obrotach ciezko mi stwierdzic, za to za pare dni wkleje wykres jak tlumik byl zdlawiony i bylo 16x KM i 2XX nM jakos tak juz nie pamietam dokladnie,po co bym mial opowiadac glupoty , sprawdzalem ten temat wiele razy niestety faktycznie nie mam wykresu jak wtlumik byl odetkany. na Cwiartke jednak pol przelot lepiej sie spisywal niz wyciszona i zdlawiona jego ver z oczywistych powodow (nie potrafil odprowadzic spalin) , mysle ze nM bylo natomiast wiecej jak byl zdlawiony a konie mniej. bez urazy pozdrawiam wink.gif
choody
Taffarel - wiem o tym, ale są to rury perforowane, i zamknięte w jednej obudowie, czyli spaliny się w jakimś stopniu mieszają, a zmienne fale pozwalają przenikać spalinom z jednej rury do drugiej, oczywiście nie w całości ale w jakiejś części.

Wg. mnie nie ma różnicy pomiędzy dwiema rurami a jedną. To że komuś moc spadła w wyniku przejścia z dwóch na jedną to wynik złego dobrania przekroju rury i konstrukcji tłumików. No nie ma bata, na samą logikę, mamy dwa takie same przepływy, takie same opory przepływu itd itp. więc efekt musi być taki sam.
Taffarel
po kolei Panowie smile.gif



k64 - o żadnym urażaniu się nie ma mowy i nie mówie, ze gadasz głupoty (może przez pomyłkę się źle/nieprecyzyjnie wyraziłes smile.gif ), ale napisałeś, że:
CYTAT(k64 @ Sun, 09 May 2010 - 09:39) *
luzniejszy wydech poprawil mocno dol znacznie wyczuwalne, natomiast gora lipa,

i tylko z tym sie nie zgadzam, bo moim zdaniem to nie mozliwe. Poza tym, mam wrazenie, ze Ty tez sie nie zgadzasz ze swoim powyższym stwierdzeniem, o czym świadczy to zdanie:
CYTAT(k64 @ Mon, 10 May 2010 - 20:52) *
na Cwiartke jednak pol przelot lepiej sie spisywal niz wyciszona i zdlawiona jego ver z oczywistych powodow

smile.gif jednak dochodzimy obaj do tych samych wniosków laugh.gif o proszę:
CYTAT(k64 @ Mon, 10 May 2010 - 20:52) *
mysle ze nM bylo natomiast wiecej jak byl zdlawiony a konie mniej

i to odczucie Twojej dupohamowni doskonale rozumiem, gdyż zwężony wydech wg mojej opinii przesunął zbliżoną do seryjnej (choć niższą) maksymalnej wartości momentu obrotowego po obrotach w dół i auto lepiej szło z dołu, za to na górze była lipa dlatego wypluł 164konie. I na odwrót w przypadku wydechu przez Ciebie odetkanego: zdołu zbierał się gorzej, ale góra była powiedzmy w porządku (stąd lepsze wyniki na ćwiartkę, bo ćwiartkę jedziemy górą smile.gif ) i teraz popatrz na pierwsze cytowane przeze mnie zdanie. O tę niespójność mi chodzi smile.gif
Mam nadzieję, że już się rozumiemy, również pozdrawiam smile.gif



choody - bezsprzecznie teoria, którą wyznajesz jest słuszna smile.gif jednak w praktyce moim zdaniem nie do zrealizowania na seryjnych tłumikach. Już wyjaśniam dlaczego: znalazłem nawet gdzies w sieci rysunek poglądowy http://www.cad.pl/rys/tlumik.JPG ... i teraz tak - mamy w nim dwie rury, watę i przegrody; jak do takiego tłumika (zbudowanego do racy na dwóch rurach) podłączymy jedną rurę o większej, dwukrotnie większej średnicy, to moim zdaniem nie ma bata, żeby taki tłumik zachował seryjne właściwości - no kamann smile.gif
Jedynym wyjściem, by dwururkowy układ wydechowy zastąpić jednorurkowym z zachowaniem właściwości zbliżonych do seryjnych, lub - co porządane - działającego in plus na sprawność silnika, jest zastosowanie zupełnie nowych tłumików, zbudowanych od początku do pracy z wydechem opartym na jednej rurze, czyli de facto jestesmy zmuszeni do zastosowania całego - dedykowanego układu wydechowego. Są firmy w Polandzie, które potrafią takie wydechy wykonać i właśnie tą drogą bym poszedł, zamiast robić rzeźbę (w praktyce ta rzeźba wyglądała by tak, że trzebaby zaślepić jedną rurę w tłumiku, powiększyć dziurę w ściance i wspawać powiedzmy dwukrotnie większą rurę do tłumika... nie wyobrażm sobie tego, jak by to wyglądało, jak zemsta szalonego spawacza, a działałoby moim zdaniem dywersyjnie). Mario wytłumaczył by to najlepiej.
pozdrawiam smile.gif
choody
Taffarel - źle się zrozumieliśmy bo miałem na myśli właśnie to co napisałeś smile.gif Oczywiście masz rację!!!!! Jeśli zostawimy seryjne tłumiki DWU RURKOWE i połączymy je JEDNĄ RURKĄ (nie ważne w tym układzie nawet jakiej średnicy) To będzie lipa na całej linii. Od samego początku pisałem o CAŁYM wydechu JEDNORURKOWYM, czyli tak jak piszesz z nowymi jednorurkowymi tłumikami. Wydawało mi się to tak naturalne, że po prostu o tym nie pisałem, przypuszczałem, że pisząc "oba układy mają takie same właściwości, a różnią się tylko ilością kanałów, zamiast dwóch jest jeden", zrozumiesz, że i tłumiki zostają zamienione na "jednokanałowe".


Pozdrawiam.


EDIT: Również chciałbym, aby Mario zabrał tutaj głos, i rozwiał wszelkie wątpliwości swoją wiedzą praktyczną.

EDIT2: Taffarel, jeśli chcesz zrobić wydech działający In plus, trzeba zwiększyć dzięki niemu dwa parametry, szybkość opróżniania komory ze spalin i falę podciśnienia dzięki której podniesiemy stopień napełnienia komory świeżą mieszanką. Jedno jest pewne, w całym zakresie obrotów nie uda się tego uczynić, podniesiemy średnie obroty i górę, ale dół musi ucierpieć, ze względu na zmniejszenie nadciśnienia w układzie, a dlaczego góra się podniesie?? Góra się podniesie w wyniku lepszego opróżnienia komory i co za tym idzie lepszego napełnienia.

Ale na potwierdzenie tego Mario musi się udzielić w temacie, ja mam za małe doświadczenie aby być tego pewnym na 110%
Taffarel
choody - no to sie ciesze, ze mamy jasność smile.gif Myślałem, że sie ze mna nie zgadzasz, to dziwne zdanie wink.gif mnie zmyliło:
CYTAT(choody @ Mon, 10 May 2010 - 22:15) *
Taffarel - wiem o tym, ale są to rury perforowane, i zamknięte w jednej obudowie, czyli spaliny się w jakimś stopniu mieszają, a zmienne fale pozwalają przenikać spalinom z jednej rury do drugiej, oczywiście nie w całości ale w jakiejś części.


do autora wątku: konkluza jest taka, zebyś się zgłosił do usera Mario po nowy wydech biggrin.gif
choody
CYTAT(Taffarel @ Tue, 11 May 2010 - 23:25) *
choody - no to sie ciesze, ze mamy jasność smile.gif Myślałem, że sie ze mna nie zgadzasz, to dziwne zdanie wink.gif mnie zmyliło:


No a nawet nie wiesz jak ja się cieszę z tego, że Ty się cieszysz smile.gif Po prostu mam mały problem czasem z "ubieraniem swoich myśli w słowa", a rysować mi się nie chce smile.gif

CYTAT(Taffarel @ Tue, 11 May 2010 - 23:25) *
do autora wątku: konkluza jest taka, zebyś się zgłosił do usera Mario po nowy wydech biggrin.gif



I po sprawie smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.