Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: M52b28 0.4-0.5bar SMT7 vs. ECUMASTER
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
brus_ik
Szukajki użyłem, zadnej konkretnej informacji (zwłaszcza na temat SMT7) która pomogła by mi podjąć ostateczną decyzję nie znalazłem.

Tak jak w temacie - co (najlepiej jeżeli było by to poparte jakimś doświadczeniem) kupić do wystrojenia M52B28 w E36 - DET II (jako alternatywe dla SMT6 - załóżmy że obsługuje już zapłon 60-2) czy SMT7 ?

Nigdy nie będzie tam więcej niż 0.4 - 0.5bar, na stałe w aucie monitoring EGT, AFR, ciśnienie doładowania i temp. oleju - to już w zasadzie jest - i teraz wybór i zakup PIGGYBACKa (z tego co wyczytalem w instrukcjach obslugi i na podstawie opinii użytkowników skłanial bym sie do DETII chocby ze wzgledu na lepszy "support" na miejscu - chociaż na temat SMT7 zbyt wiele wnoszących coś do tematu wypowiedzi nie znalazłem).

Z kilku względów najpierw chcę to "ogarnąc" od strony sterowania tzn. być w stanie modyfikować trwale i świadomie skład mieszanki oraz kat wyprzedzenia zapłonu.

I jeszcze jedno - cena zakupu DETII i SMT7 praktycznie taka sama (kilkadziesiąt zł. róznicy).

Pozdrawiam
kuras
jaki masz sterownik silnika? siemens ms41?
brus_ik
CYTAT("kuras":191rtl0y)
jaki masz sterownik silnika? siemens ms41?


Tak. Siemens ms41. Dwie sondy siemensa 5V przed katalizatorami (5V "ubogo" 0V "bogato"). Co ciekawe w M52b28 z podwójnym Vanosem z e46 sa juz 4 sondy 1V takie same jak w silnikach m50

Z boschem z silników M50 raczej bym sie nie zastanawiał, ale o tym siemensie nie mogę znaleźć zbyt wiele informacji które by mnie interesowały. Na przykład od jakich parametrów, lub ich kombinacji zależy czy pracuje w danym momencie w open czy closed loop...

Druga sprawa to - czy tak jak Motronic boscha przy WOT nie korzysta z sond, ale korzysta z adaptacji "wyuczonych" podczas pracy w closed loop czy też, nie korzysta z tych korekt ?

Dlatego tak jak z M50b25 najpierw chce podłączyc piggybacka i zobaczyć co będę mógł zdziałać...

Pozdrawiam
kuras
obawiam sie ,ze niewiele ale rozumiem ze masz b28 ,czy b28tu?
brus_ik
CYTAT("kuras":2c4audzw)
obawiam sie ,ze niewiele ale rozumiem ze masz b28 ,czy b28tu?


M52B28 BEZ TU
kuras
ja w czwartek odpalilem moje b28 na monotronicku boscha:D (zajelo mi to bardzo duzo czasu naprawde nie jest prosta sprawa tym bardziej ,ze nikt tego jeszcze w polsce nie robil ,ale mi sie udalo:D) teraz jestem na etapie skrecania samochodu do kupy mysle ,ze jutro juz wyjade z garazu (po 2ch miesiacach) zobacze jaki jest afr na epromie z m50b25 zrobimy mala korekte mapy i zobaczymy... efektami napewno pochwale sie na forum . narazie jestem bardzo szczesliwy ze mi sie to udalo!!!! (teraz wszystkie kolejne mody beda o wieeeele latwiejsze)
korona
Pierwsza myśl jaka mi przyszła to wywalić siemensa i zastąpić motronikiem z M50B25 vanos. Przekładasz cały osprzęt, wtryski zostają z 2,8 reszta z M50 i działać musi

@ kuras - dlaczego twierdzisz że to nie jest proste? co sprawiło ci problemy bo ja żadnych nie widzę (zakładając że ktoś zrobi jak napisałem, nawet zmiana map w ECU nie powinna być potrzebna)
kuras
gdzie w m50 jest czujnik polozenia walu? a gdzie jest w m52 ? jest sporo roznic przez ktore samochod nie bedzie chcial odpalic...
tez myslalem tak jak Ty do momentu kiedy sie za to nie zabralem...
korona
co do czujnika położenia wału to nie problem, wystarczy obrócić koło zębate na wale, miałem podobny problem i tak zrobiłem, podaj jakies inne problemy bo według mnie to operacja bardzo prosta
kuras
obejscie pompy paliwa , walka z niedzialajacym obrotomierzem co za tym idzie lampka check engine pozbycie sie ews, pokrywa zaworowa z kablami nie z tej strony , czujniki na ktore brakowalo slotow:) jeszcze sporo tego bylo

jak Twoje wrazenia po "konwersji" obd?
korona
No faktycznie największym problemem może być połączenie wiązki z M50 (pojedyncze okrągłe złącze) z wiązką główną przystosowaną do M52 (dwa okrągłe złącza), potrzebna rozpiska pinów i trochę rzeźby, z tego powodu miałeś też pewnie problemy z obrotomierzem i inne... Co do EWS to w M50 z komputerem Bosch ...413 nie ma immo wiec nie trzeba usuwać ze sterownika, pozostaje podłączyc pompę

Nie twierdzę że to banalnie proste bo tak nie jest, ale mając problemy z osprzętem siemensa według mnie konwersja na Boscha jest rozsądnym rozwiązaniem
kuras
oczywiscie , jest najlepszym wyjsciem tym bardziej jezeli ktos nie uznaje piggybackow(,ktore na niewiele sie przydadza w przypadku ms41). co do ews faktycznie nie trzeba odinstalowywac modulu od ews-u ,ale lepiej to zrobic (tak czy inaczej sprawa nie jest prosta z tym ewsem o tyle ze trzeba jeszcze przy wiazce z tego powodu wprowadzic pewne zmiany - i to juz nie tylko ze wzgledu na roznice w wiazkach). Jest tego jeszcze troche. zmina obdII>I w m52 NIE jest w zadnym wypadku kwestia tylko elektryki i elektroniki - duzo rzezby i to nie tylko z "kabelkami" . w najlbizszym czasie pochwlale sie wynikami na forum
pozdro
brus_ik
Nad konwersja na Motronica tez przez chwile myslalem, ale to ostateczność.
Zrobił bym to TYLKO, jezeli nie bedzie szans na wystrojenie tego z Siemensem (remap m52b28 z tego co mówił jeden z uzytkowników tego forum podobno jest u nas mozliwy - przynajmniej tak zapewnia osoba ktora sie tego podjęła) , ani na znalezienie E36 z M50b25 w zadowalającym mnie stanie.
W takim wypadku sensowniej chyba odprężyć M50b25 i nadmuchać troszkę więcej przy podobnym koszcie operacji (zakładając, że mechanikę robimy i tak sami koncowy stosunek moc/wydatki powinien być bardziej korzystny) niż rzeźbić z m52b28.

Ale wracając do tematu - czy ktoś jest w stanie zasugerować i poprzeć jakimiś doświadczeniami czy wybrać SMT7 czy DET II, lub też może mi napisać, że z całą pewnością szkoda mojego czasu i pieniędzy bo z PIGGYBACKIEM to sie nie uda z takiego czy innego powodu (jak by jeszcze napisał z jakiego to juz była by rewelacja... ) ?

Pozdrawiam
kuras
dlatego ze siemens sie adaptuje do nowych warunkow i robi co chce zreszta jak sam wiesz kazdy swiniak polega na "oszukiwaniu"ecu co nie jest najlepszym rozwiazaniem jezeli istnieja inne... a co do remapu m52 nie slyszalem zeby w polsce ktos to robil ,chcialbym bardzo zobaczyc efekty (wiem ze za granica remap tego nie stanowi wiekszego problemu ,ale tez nie kazdy sie tego podejmuje).
brus_ik
CYTAT("kuras":2a2yeo8e)
dlatego ze siemens sie adaptuje do nowych warunkow i robi co chce zreszta jak sam wiesz kazdy swiniak polega na "oszukiwaniu"ecu co nie jest najlepszym rozwiazaniem jezeli istnieja inne... a co do remapu m52 nie slyszalem zeby w polsce ktos to robil ,chcialbym bardzo zobaczyc efekty (wiem ze za granica remap tego nie stanowi wiekszego problemu ,ale tez nie kazdy sie tego podejmuje).


Motronic Boscha tez adatpuje sie do nowych warunkow i moze nie robi co chce ale robi co tylko moze dążąc do zadanego mu dla danych warunków pracy składu mieszanki.
Jak już masz u siebie Motronica to zrób prosty test (jak by jeszcze była możliwość obserwacji AFRu i np czasów wtrysku to już wogóle wszystko ładnie widać - z tego co znalazłem w sieci to schodzi mu troszeczke dłużej niż siemensowi ale efekt końcowy ten sam).

Zmierz AFR i zerknij na czasy wtrysku przy kilku stanach pracy - potem podnieś sobie ciśnienie paliwa np. o 0.7bar i jeździj tak przez kilkaset km. Czasy wtrysku będą dosyć szybko się zmniejszały, ale przy WOT z początku AFR zejdzie niżej - tzn. będzie więcej paliwa.
Po pewnym czasie jednak AFR w całym zakresie prędkości obrotowych powróci do stanu sprzed podniesienia ciśnienia paliwa - tzn. nawet przy WOT ECU będzie brało pod uwagę fakt, że skoro przy pracy w closed loop musi skrocić czasy wtrysku np o 15% to robi to samo przy WOT z dosyć dobrym rezultatem.
Po tym spowrotem obniżamy ciśnienie paliwa do fabrycznej wartości i sytuacja powtarza się, przez chwilę mamy za ubogo, potem skłąd mieszanki wraca do normy przy pracy w closed loop ale przy WOT mamy cały czas ubogo. Dopiero po kilkudziesięciu kilometrach ECU przy WOT znowu zaczyna korzystać z korekt i również przy WOT zmienia czas wtrysku.

Jednak jeżeli na przykład dolejemy mu MOCNO paliwa, ale tylko powyżej 4000obr/min i całkowitym otwarciu przepustnicy to możemy (kiedy ECU pracuje w open loop) jeździć z AFR w okolicach 10 i nigdy się to nie zmieni, , a ECU nie będzie próbowało z tym walczyć.

To o czym pisze testowałem w M50b25 vanos i wiem na 100%, ze tak to wygląda.

Tak, że coś mi się wydaje, że nie jest to do końca tak, że Motronic jest fajny i daje ze sobą robić co dusza zapragnie a Siemens jest nie do ugryzienia i wogóle be... Po prostu u nas w kraju troche osób już wie jak zaatakować boscha a siemensa nie za bardzo niestety - to tak w kwestii remapu

Czy ktoś wie od czego w siemensie ms41 zależy czy pracuje w OPEN czy CLOSED LOOP ? W samochodzie i tak na stałe jest INNOVATE więc mogę sobie w razie potrzeby wykorzystać programowalne wyjście analogowe aby na przykład przy open loop jeździć z dowolnym wybranym przeze mnie AFR-em (pozostaje tylko kwestia dwóch torów regulacji skladu mieszanki ale to już mniejszy problem), a w open loop to już hulaj dusza piekła nie ma...

Pozdrawiam
kuras
za kilka dni bede madrzejszy w tym temacie:) narazie jestem na etapie skladania fury do kupy (dzis powinienem skonczyc) . jak sam napisales latwiej jest kombinowac z boschem przynajmniej u nas... mysle , ze nie bedzie problemu z wystrojeniem monotronica ,ale wezme pod uwage to co napisales
puz
Kolega w łodzi ma E30 z M52B28 z usunietym EWS i sondami po remapie 220 Ps 315 NM co najzabawniejsze to na seryjnych kolektorach od M52 ssacym i wydechowym, sprawdzane hamownia maha. remap robil nam ten sam gosc z tym ze ja mialem podlaczony ews i sondy co skutkowalo tym ze po okolo 300 km wracal na seryjne mapy. Ja niestety nie dokonczylem projektu ( sprzedalem silnik ) i zwrocili mi kase jednak przy oststniej rozmowie twierdzil ze wie jak to juz zrobic. zatem MS41 tez ogarniaja w Polsce


pozdro
kuras
szkoda tylko ,ze kilku rzeczy dowiedzialem sie od Ciebie dopiero ostatnio jak rozmawialismy przez telefon:( ale zrobie tak jak mowilem czyli remap na obdI (wjade na rolki i zobacze co z tego bedzie) wywale barany i wstawie seryjne kolektory (zobacze wyniki ) dalej pobawie sie z wydechem (bo pewnie jest zbyt rozluzniony) i na koncu wsadze te waleczki od s52 (pomysle nad talerzykami i sprezynkami) . Generalnie plan jest taki ,ze zetka zostanie na cieple dni a ja powoli zaczynam szukac jakiejs zdrowej skorupy e30 i bede sie z Toba kontaktowal
Just
CYTAT("puz":35htxyfr)
(...) Ja niestety nie dokonczylem projektu ( sprzedalem silnik ) i zwrocili mi kase jednak przy oststniej rozmowie twierdzil ze wie jak to juz zrobic. zatem MS41 tez ogarniaja w Polsce
pozdro


To moze zdradzisz kto i za ile w PL zremapuje mi Siemensa na trwale zebym nie musial sie meczyc z przekladaniem 100 czujnikow jak kuras? Kolektor i dolot juz mam, i tez mysle o walkach ale potrzebuje magika ktory przekona MS41 ze bardziej mi zalezy na osiagach niz normach eko.
puz
prosze bardzo


piotr 660420741 powołąj sie na krzyska od 328i e30


a tu stronka http://www.agma-tuning.pl/
mcgiver
CYTAT
No faktycznie największym problemem może być połączenie wiązki z M50 (pojedyncze okrągłe złącze) z wiązką główną przystosowaną do M52 (dwa okrągłe złącza), potrzebna rozpiska pinów i trochę rzeźby
czy ma ktoś takową rozpiskę?? Bardzo by mi się przydała , konkretnie chodzi mi o to duże okrągłe złącze z m50b25 .
korona
CYTAT(mcgiver @ Wed, 01 Oct 2008 - 20:37) *
czy ma ktoś takową rozpiskę?? Bardzo by mi się przydała , konkretnie chodzi mi o to duże okrągłe złącze z m50b25 .


Ściągnij sobie książkę "Bentley Manual E36" (wklejałem linka na forum poszukaj), są tam między innymi dokładne schematy elektryczne do wszystkich silników także do M50B25
mcgiver
dzieki korona , jak bede w domu to sobie sciagne.

korona
Ponieważ stare linki już nie działają, podaje nowe do ściągnięcia B.M.E36, są tam także manuale do E30, E34 i innych aut
http://digital.ktu.lt/autoclub/files.html
mcgiver
Z instrukcji które korona załączył nie ma jasnosci co do połączen pinów w złączu wiazki silnika .Jednak znalazłem w necie taka rozpiskę . Czy moze ktos ja potwierdzić i przetłumaczyć???
Napewno sie przyda nie tylko mnie.
Pin...Kabelfarbe ....Stärke Funktion
4... swbl 0,75
5... swws 0,75 ....Geschwindigkeitssignal?
6... viws 0,75
7... swvi 0,75... OBC ?
10.... blge 1,5.... Rückfahrscheinwerferkontakt
11... brge 0,75.... Kühlmitteltemperatur (nicht genutzt bei E30 Fernthermometergeber)
12... brvi 0,75.... Kühlmitteltemparatur
13... grvi 1,5 ....Benzinpumpe
14... swws 0,75
15... swgn 0,75.... Entlastungsrelais
16... wsge 0,75.... ABS Diagnose
17... wsli 0,75 ....ABS Diagnose
18 swge 1,5.... Anlasser
19... gnws 0,75... SI
20... sw 0,75.... Drehzahlausgang
21... gn 1,5 ....Zündplus
22... grws 1,5.... Rückfahrscheinwerferkontakt
23... brgr 0,75.... Öldruck
24... swws 0,75.... Verbrauch
25... bl 0,75..... Lichtmaschine

zaczerpniete z http://www.e30.de/m50.htm
mcgiver
sorki zdublowało mi posta ohmy.gif

Guta
E34 525ix 2r
Kabelkologia własna

1 niebiesko/biały -poziom oleju
2 niebiesko/żółty -poziom oleju
3 czerwono/biały -poziom oleju
4 czarno/niebieski -poziom oleju
5 czarno/biały/żółty
6 fioletowo/szary
7 czarno/fioletowy
8 szary -check engine
9 zielono/niebieski - -
10 brązowo/czarny -wsteczny
11 brązowy -temperatura wody
12 brązowo/fioletowy -temperatura wody
13 zielono/fioletowy -pompa paliwa
14 brązowo/czerwony -prędkość do kompa
15 czarno/zielony -odłączenie przekażników przy rozruchu
16 biało/żółty -
17 biało/różowy -poziom oleju
18 czarno/żółty -rozrusznik automat
19 biało/zielony -reset kontrolki service
20 czarny -obrotomierz
21 zielony -zapłon
22 zielono/biały -zapłon
23 brązowo/zielony -ciśnienie oleju
24 biało/czarny -ekonomizer
25 niebieski -ładowanie


Pozdrawiam
mcgiver
quta no już coś wiemy biggrin.gif , jednak nie chciałbym siać zwątpienia ,ale czy nie zadużo masz tych poziomów oleju?? aż 5 blink.gif .
Jaką masz końcówke kompa?? ja mam bosch 402.
Guta
CYTAT(mcgiver @ Fri, 03 Oct 2008 - 21:36) *
quta no już coś wiemy biggrin.gif , jednak nie chciałbym siać zwątpienia ,ale czy nie zadużo masz tych poziomów oleju?? aż 5 blink.gif .
Jaką masz końcówke kompa?? ja mam bosch 402.


Końcówka 402
w sumie coś z tymi poziomami zamieszałem,we wtyczce z ix jest 3piny wink.gif
1,2,3,4,5,6,7,10,11(ten zostaje wolny od wody bo czujnik od e30 ma jeden pin),16 i 17 mam nie podłączone,działa wszystko oprócz poziomu oleju biggrin.gif bo czujnika jeszcze nie mam.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.