CYTAT("kuras":2a2yeo8e)
dlatego ze siemens sie adaptuje do nowych warunkow i robi co chce zreszta jak sam wiesz kazdy swiniak polega na "oszukiwaniu"ecu co nie jest najlepszym rozwiazaniem jezeli istnieja inne... a co do remapu m52 nie slyszalem zeby w polsce ktos to robil ,chcialbym bardzo zobaczyc efekty (wiem ze za granica remap tego nie stanowi wiekszego problemu ,ale tez nie kazdy sie tego podejmuje).
Motronic Boscha tez adatpuje sie do nowych warunkow i moze nie robi co chce ale robi co tylko moze dążąc do zadanego mu dla danych warunków pracy składu mieszanki.
Jak już masz u siebie Motronica to zrób prosty test (jak by jeszcze była możliwość obserwacji AFRu i np czasów wtrysku to już wogóle wszystko ładnie widać - z tego co znalazłem w sieci to schodzi mu troszeczke dłużej niż siemensowi ale efekt końcowy ten sam).
Zmierz AFR i zerknij na czasy wtrysku przy kilku stanach pracy - potem podnieś sobie ciśnienie paliwa np. o 0.7bar i jeździj tak przez kilkaset km. Czasy wtrysku będą dosyć szybko się zmniejszały, ale przy WOT z początku AFR zejdzie niżej - tzn. będzie więcej paliwa.
Po pewnym czasie jednak AFR w całym zakresie prędkości obrotowych powróci do stanu sprzed podniesienia ciśnienia paliwa - tzn. nawet przy WOT ECU będzie brało pod uwagę fakt, że skoro przy pracy w closed loop musi skrocić czasy wtrysku np o 15% to robi to samo przy WOT z dosyć dobrym rezultatem.
Po tym spowrotem obniżamy ciśnienie paliwa do fabrycznej wartości i sytuacja powtarza się, przez chwilę mamy za ubogo, potem skłąd mieszanki wraca do normy przy pracy w closed loop ale przy WOT mamy cały czas ubogo. Dopiero po kilkudziesięciu kilometrach ECU przy WOT znowu zaczyna korzystać z korekt i również przy WOT zmienia czas wtrysku.
Jednak jeżeli na przykład dolejemy mu MOCNO paliwa, ale tylko powyżej 4000obr/min i całkowitym otwarciu przepustnicy to możemy (kiedy ECU pracuje w open loop) jeździć z AFR w okolicach 10 i nigdy się to nie zmieni, , a ECU nie będzie próbowało z tym walczyć.
To o czym pisze testowałem w M50b25 vanos i wiem na 100%, ze tak to wygląda.
Tak, że coś mi się wydaje, że nie jest to do końca tak, że Motronic jest fajny i daje ze sobą robić co dusza zapragnie a Siemens jest nie do ugryzienia i wogóle be... Po prostu u nas w kraju troche osób już wie jak zaatakować boscha a siemensa nie za bardzo niestety - to tak w kwestii remapu
Czy ktoś wie od czego w siemensie ms41 zależy czy pracuje w OPEN czy CLOSED LOOP ? W samochodzie i tak na stałe jest INNOVATE więc mogę sobie w razie potrzeby wykorzystać programowalne wyjście analogowe aby na przykład przy open loop jeździć z dowolnym wybranym przeze mnie AFR-em (pozostaje tylko kwestia dwóch torów regulacji skladu mieszanki ale to już mniejszy problem), a w open loop to już hulaj dusza piekła nie ma...
Pozdrawiam