Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: sprzęgło do mojej e36... (m52b25==>m52b28)
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Rafał323i
Witam! Muszę napisać ten temat bo kompletnie nie wiem co robic... Sprawa wygląda tak, że moja bunia 323i e36 dostała nowe serce (m52b28) niestety sprzęgło wogole nie daje rady:/ puszcza calkowicie pow. 3,5tys. obr a o szybszym ruszeniu nie ma nawet mowy.Napewno musze je zmienić na conajmniej z b28. Conajmniej dlatego ze auto teraz jest po lekkich modyfikacjach(dolot), dojdzie jeszcze strojenie, nowy wydech z kwasówki(jak dobrze pojdzie z baranami)+ regulator paliwa 3.8bara, wiec moze opłaca się zainwestować np w sprzęgło od m3 3.0? Tylko czy do obecnego kola zamachoweg bedzie pasował taki kompecik?(ew z m52b28 jezeli jest inne)? sprzęgło oczywiscie bym kupił nówke. A moze coś podejdzie z diesla? Proszę o porady i wypowidzi ludzi którzy ewentualnie tez się borykali z tym problemem.

Pozdro
korona
Sprzęgło w 323 ma średnicę 228mm, w 328, M3 i dieslu M57 średnice to 240mm. Gdy większa jest tarcza inne jest też koło zamachowe i docisk. Rozstaw otworów jest ten sam, ale inna jest "powierzchnia robocza" i po prostu tarcza 240mm nie wejdzie do koła z 228mm.

Ja w chwili obecnej mam sprzęgło 240mm z diesla M57. Jest to najbardziej kłopotliwy zestaw w montażu ponieważ inna jest średnica wielowypustu na wałek skrzyni i trzeba to przerobić (przetoczyć i wspawać ze starej tarczy). Całkowicie inny jest też docisk który ma inne odsadzenie co pociąga za sobą konieczność stosowania specjalnych podkładek między niego i koło zamachowe (jeśli użyjesz starego z benzyniaka), ale za to dobierając grubość przekładek można jeszcze docisk wzmocnić regulując nacisk sprężyny Trzeba też przetoczyć oryginalne koło zamachowe na większą tarczę (można chyba zastosować koło z M57 wtedy nie ma tego problemu)

Najmniej skomplikowanym rozwiązaniem będzie przełożenie kompletnego sprzęgła z M52B28, ewentualnie kupić nową tarczę i docisk a dwumas roztoczyć pod tarczę 240mm. Sprzęgło wytrzyma na pewno, nie wiem na jakie moce liczysz ale powyżej 220KM raczej nie będzie. Pozdr
Rafał323i
Się okaże sadze ze barierę 220km spokojnie przekroczę widze ze z dieselkiem duzo modzenia jest... ciekawe jak z m3 i czy wogóle jest sens bawienia się może same oryg z m52b28 starczy, wole teraz się dorbze zastanwoić niż za jakis czas znowu zmieniać caloe sprzęgło.
Rafał323i
Ja chciałem się jeszcze zapytać czy sprzęgło z m3e36 3.0 bedzie mi na 100% pasowało, zeby nie kupic zonka. Oczywiscie kolo zamachowe tez bedzie odpowiednie. Prosze o wasze posty liczę się z waszym zadniem jak z zadnym innym. Pozdro, pomocy!
osti!
Bedzie pasowalo na 100%, sam teraz latam na dwumasie z b28. Tarcza i docisk z m3 3.0 Dziala rewelacyjnie i nie ma mowy o jakimkolwiek poslizgu. Pedal jest troche twardszy ale to nawet lepiej wink.gif
Porsche911
a ja mam zamach i docisk z diesla M57 a tarczę z 2.8 i pasowało plug&play do mojego m50b25
Mario
Tarcza,docisk+koło zamachowe z M3 pasuje P&P do m52b25 czy 28.
Wiem bo mam taki zestaw u siebie.
I chyba mam docik i sprzęgło używane na sprzedanie bo dwumas mam ale jest on do regenercji
MM Hammer
Czyli panowie bo nie wiem czy w 100% wszystko pojołem
Mam M52B28 (328 E46)
Kupuje tarcze + docisk od S52B30 (m3 E36) I WSZYSTKO JEST PLUG&PLAY ???

CZY MUSZĘ JESZCZE KUPIĆ KOŁO ZAMACHOWE ??? Jest inne niż w M52B28 - może lżejsze biggrin.gif

Pomóżcie bo sprzęgło mi się kończy angry.gifsad.gif dry.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.