Rafał323i
Fri, 21 Sep 2007 - 16:40
Witam! Muszę napisać ten temat bo kompletnie nie wiem co robic... Sprawa wygląda tak, że moja bunia 323i e36 dostała nowe serce (m52b28) niestety sprzęgło wogole nie daje rady:/ puszcza calkowicie pow. 3,5tys. obr a o szybszym ruszeniu nie ma nawet mowy.Napewno musze je zmienić na conajmniej z b28. Conajmniej dlatego ze auto teraz jest po lekkich modyfikacjach(dolot), dojdzie jeszcze strojenie, nowy wydech z kwasówki(jak dobrze pojdzie z baranami)+ regulator paliwa 3.8bara, wiec moze opłaca się zainwestować np w sprzęgło od m3 3.0? Tylko czy do obecnego kola zamachoweg bedzie pasował taki kompecik?(ew z m52b28 jezeli jest inne)? sprzęgło oczywiscie bym kupił nówke. A moze coś podejdzie z diesla? Proszę o porady i wypowidzi ludzi którzy ewentualnie tez się borykali z tym problemem.
Pozdro
korona
Fri, 21 Sep 2007 - 21:14
Sprzęgło w 323 ma średnicę 228mm, w 328, M3 i dieslu M57 średnice to 240mm. Gdy większa jest tarcza inne jest też koło zamachowe i docisk. Rozstaw otworów jest ten sam, ale inna jest "powierzchnia robocza" i po prostu tarcza 240mm nie wejdzie do koła z 228mm.
Ja w chwili obecnej mam sprzęgło 240mm z diesla M57. Jest to najbardziej kłopotliwy zestaw w montażu ponieważ inna jest średnica wielowypustu na wałek skrzyni i trzeba to przerobić (przetoczyć i wspawać ze starej tarczy). Całkowicie inny jest też docisk który ma inne odsadzenie co pociąga za sobą konieczność stosowania specjalnych podkładek między niego i koło zamachowe (jeśli użyjesz starego z benzyniaka), ale za to dobierając grubość przekładek można jeszcze docisk wzmocnić regulując nacisk sprężyny Trzeba też przetoczyć oryginalne koło zamachowe na większą tarczę (można chyba zastosować koło z M57 wtedy nie ma tego problemu)
Najmniej skomplikowanym rozwiązaniem będzie przełożenie kompletnego sprzęgła z M52B28, ewentualnie kupić nową tarczę i docisk a dwumas roztoczyć pod tarczę 240mm. Sprzęgło wytrzyma na pewno, nie wiem na jakie moce liczysz ale powyżej 220KM raczej nie będzie. Pozdr
Rafał323i
Sat, 22 Sep 2007 - 01:17
Się okaże sadze ze barierę 220km spokojnie przekroczę widze ze z dieselkiem duzo modzenia jest... ciekawe jak z m3 i czy wogóle jest sens bawienia się może same oryg z m52b28 starczy, wole teraz się dorbze zastanwoić niż za jakis czas znowu zmieniać caloe sprzęgło.
Rafał323i
Sun, 23 Sep 2007 - 16:46
Ja chciałem się jeszcze zapytać czy sprzęgło z m3e36 3.0 bedzie mi na 100% pasowało, zeby nie kupic zonka. Oczywiscie kolo zamachowe tez bedzie odpowiednie. Prosze o wasze posty liczę się z waszym zadniem jak z zadnym innym. Pozdro, pomocy!
osti!
Mon, 29 Sep 2008 - 16:38
Bedzie pasowalo na 100%, sam teraz latam na dwumasie z b28. Tarcza i docisk z m3 3.0 Dziala rewelacyjnie i nie ma mowy o jakimkolwiek poslizgu. Pedal jest troche twardszy ale to nawet lepiej
Porsche911
Tue, 30 Sep 2008 - 14:39
a ja mam zamach i docisk z diesla M57 a tarczę z 2.8 i pasowało plug&play do mojego m50b25
Mario
Tue, 30 Sep 2008 - 14:56
Tarcza,docisk+koło zamachowe z M3 pasuje P&P do m52b25 czy 28.
Wiem bo mam taki zestaw u siebie.
I chyba mam docik i sprzęgło używane na sprzedanie bo dwumas mam ale jest on do regenercji
MM Hammer
Wed, 08 Oct 2008 - 19:52
Czyli panowie bo nie wiem czy w 100% wszystko pojołem
Mam M52B28 (328 E46)
Kupuje tarcze + docisk od S52B30 (m3 E36) I WSZYSTKO JEST PLUG&PLAY ???
CZY MUSZĘ JESZCZE KUPIĆ KOŁO ZAMACHOWE ??? Jest inne niż w M52B28 - może lżejsze
Pomóżcie bo sprzęgło mi się kończy
MM Hammer
Tue, 14 Oct 2008 - 23:41
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.