Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Spiek czy większa tarcza sprzęgła w ABFie ...???
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
LCQ
Witam


Jaką tarcze lepiej zastosować w ABFie, który ma być uturbiony(ok 250-280 PS) ?? myśle czy zainwestować np: w spiek z 4 klockami(na tarczy z 2E czyli 210 mm) czy użyć jakieś większej tarczy z innego modelu?? słyszałem że z VR6 nadaje się pod ABFa, czy to prawda??jakie inne sprzegła można zastosować w tym silniku??


Dzięki za wszelkie info

Pozdrawiam
wladas
CYTAT("LCQ":30t8c5ds)
Witam


Jaką tarcze lepiej zastosować w ABFie, który ma być uturbiony(ok 250-280 PS) ?? myśle czy zainwestować np: w spiek z 4 klockami(na tarczy z 2E czyli 210 mm) czy użyć jakieś większej tarczy z innego modelu?? słyszałem że z VR6 nadaje się pod ABFa, czy to prawda??jakie inne sprzegła można zastosować w tym silniku??


Dzięki za wszelkie info

Pozdrawiam


210 nie wytrzyma tak samo jak skrzynia jesli nie wzmacniana srubami na róznicówce moze powiedziec dowidzenia

przy wiekszej tarczy 228 Vr/ABF trzeba zmieniac skrzynie, sterowanie skrzynią - sprzęgłem

a tak wyglada zestaw od Radzikowskiego 228 mm tarcza
tarcza i docisk z VR6 koło z 2.0 16V



pavel
A dlaczego na tarczy 210mm z 2E skoro ABF ma sprzęgło 228mm?
Koło zamachowe i sprzęgło w ABF jest identyczne jak np. PG (G60).
Czy podejdzie też 228mm z AAA?- raczej nie, ale z PG będzie wystarczająco wytrzymałe.

Ja przy skrzyni typu 02A i 280KM nie ryzykowałbym ze spiekiem. Kilka skrzyń tego typu udało mi sie zdewastować na tradycyjnym sprzęgle, o ilości ukręconych przegubów już nie wspominając.

Pozdr
wladas
CYTAT("pavel":x9iwu7cb)
A dlaczego na tarczy 210mm z 2E skoro ABF ma sprzęgło 228mm?
Koło zamachowe i sprzęgło w ABF jest identyczne jak np. PG (G60).
Czy podejdzie też 228mm z AAA?- raczej nie, ale z PG będzie wystarczająco wytrzymałe.

Ja przy skrzyni typu 02A i 280KM nie ryzykowałbym ze spiekiem. Kilka skrzyń tego typu udało mi sie zdewastować na tradycyjnym sprzęgle, o ilości ukręconych przegubów już nie wspominając.

Pozdr


tarcza i doscisk z AAA podchodzi do PG/ABF jedynie koło zmachowe nie pasuje w AAA jest 10 otworów mocujących koło do wału
pavel
CYTAT("wladas":fdby5o3r)
tarcza i doscisk z AAA podchodzi do PG/ABF jedynie koło zmachowe nie pasuje w AAA jest 10 otworów mocujących koło do wału


Tak- zgadza się- to właśnie miałem na myśli, że koło AAA nie podejdzie do wału ABF
szymonrs
CYTAT("pavel":2dt71vwn)
A dlaczego na tarczy 210mm z 2E skoro ABF ma sprzęgło 228mm?
Koło zamachowe i sprzęgło w ABF jest identyczne jak np. PG (G60).
Czy podejdzie też 228mm z AAA?- raczej nie, ale z PG będzie wystarczająco wytrzymałe.

Ja przy skrzyni typu 02A i 280KM nie ryzykowałbym ze spiekiem. Kilka skrzyń tego typu udało mi sie zdewastować na tradycyjnym sprzęgle, o ilości ukręconych przegubów już nie wspominając.

Pozdr

dlatego do PG Turbo wystarczy zamontować zwykłe sprzęgło od VR6 i mamy do dyspozycji w miare duzą wytrzymałość (są auta gdzie utrzymuje 450Nm) oraz organiczny charakter sprzęgła co pozwala na oszczędzenie i tak mocno obciążonej skrzyni...
LCQ
kilka osób co zrobili SWAP z 2E na ABF zostawili skrzynie jeśli mieli CHE (240km/h) i tarcze 210 mm, planuje SWAP u GTO i też nic nie mówił że trzeba skrzynie z ABFa, właśnie rozmawiałem z panem radzikowskim i doszliśmy do wniosku że jeśli 210mm to polecił mi 4 spiekowca , i chyba tak sie nastawie , jeśli miałby ktoś jeszcze jakieś zastrzeżenia prosze o wypowiedz
pavel
Myśle, że jeżeli planujesz 280KM to GTO też doradzi Ci zmianę na 228mm o ile takowego nie masz przy 2E w serii. Co do spieku mam mieszane uczucia
LCQ
Nie,napewno jest 210 mm niedawno wymieniałem sprzęgło, musze to jeszcze przemyśleć bo znów trzeba by skrzynie z Cupry/Golfa GTI zapodać przy 228mm, Pavel czyli mówisz że lepiej większa tarcza i bez spieków??
szymonrs
CYTAT("LCQ":2se73hav)
... czyli mówisz że lepiej większa tarcza i bez spieków??

raczej wszyscy Ci to powiedzą, a sprzęgło od VRa jest na tyle mocne że utrzyma spokojnie 280PS(u mnie narazie utrzymuje 330PS i 440Nm). A różnica w obciążeniu skrzyni biegów jest kolosalna. Swoją drogą skrzynia 02A jest mocniejsza od 02J więc zmiana wyjdzie tylko plus...
Coobcio
Zaatakuj Janka u niego w ABF bardzo dobrze sprawuje się sprzęgło z VR6 - co najważniejsze jest PnP i bez problemu przenosi moment obrotowy rzędu 400Nm z małym haczykiem i to na kołach 17 w budzie GOLF III - dociążony LPG
GTO
jak chcesz ABFa wolnossacego to 210mm + spiek - ładnie sie sprawuje , miałem kiedys taki setup i dawal rade ,pod turbo tylko 228 + spiek - w mojej bylej mk2 jezdzi taki spiek od poltora roku i nadal jest OK z max momentem 370nm.

p.s.
predzej bym sie pozniej martwił o skrzynie,
w ciapku (mk1 1.8T) bylo zwykle sprzeglo 228mm i sie posypało nowemu wlascicielowi , na dodatek zakatowal skrzynie.
LCQ
CYTAT("Coobcio":er5sgcxm)
Zaatakuj Janka u niego w ABF bardzo dobrze sprawuje się sprzęgło z VR6 - co najważniejsze jest PnP i bez problemu przenosi moment obrotowy rzędu 400Nm z małym haczykiem i to na kołach 17 w budzie GOLF III - dociążony LPG


Przyglądałem się jego projektowi, i właśnie widziałem też że ma z VRki sprzęgło ale chyba bez spieka, nie pamiętam dokładnie , ale i tak dzięki za info


CYTAT("GTO":er5sgcxm)
jak chcesz ABFa wolnossacego to 210mm + spiek - ładnie sie sprawuje , miałem kiedys taki setup i dawal rade ,pod turbo tylko 228 + spiek - w mojej bylej mk2 jezdzi taki spiek od poltora roku i nadal jest OK z max momentem 370nm.

p.s.
predzej bym sie pozniej martwił o skrzynie,
w ciapku (mk1 1.8T) bylo zwykle sprzeglo 228mm i sie posypało nowemu wlascicielowi , na dodatek zakatowal skrzynie.


Dzięki bardzo Krzysiek, wyjaśniłeś mi tak jak chciałem , zapytam sie jeszcze czy można wzmocnić tą skrzynie do tarczy 228 mm ??

Pozdrawiam
qbejs
Odgrzebe kotleta bo mam zastanawiam się nad sprzęgłem do swojego 2.0 16V turbo. W moim 9A jest seryjnie sprzęglo 228mm i teraz pytanie czy wytrzymałość jego jest analogiczna do VR6/G60/GTI ( 16V 150hp ) ? Docelowa moc to 300hp ale obecnie celuje w 250-260hp. Chciałbym uniknąć spieka a spotkałem się z różnymi opiniami na temat sprzęgieł 228mm - raz że wszystkie mają podobną wytrzymałość, od innej osoby znów że mocniejsze są sprzegla z dociskiem ktory posiada podwojne sprezynki ( taki posiadam ). Skrzynia to 5'ka 02A AYK, a turbosprężarka to TD05H-16G6 9.8T z Evo, także boost zacznie się budować przy ~3k rpm by osiągnąc 0.8 bara w okolicach ~4k rpm (moze ciup nizej). Także podsumowując, 2.0 16V na TD05H z Evo, skrzynia 5'ka 02A, boost 0.8 bara - docelowo 1 bar, sprzęgło 228mm. Jakie wybrać sprzęgło serie, vr6, g60, golf mk3 gti czy może jednak koniecznie spiek.

Pozdrawiam,
Kuba
olozwirski
Zostaw kolo i daj docisk z tarcza z VR6.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.