Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Układ wydechowy M3 do 325i(e36)
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
nonam3
Witam
Kupiłem układ wydechowy od M3 (e36) , układ jest komplentny od katalizatorów do tłumika końcowego ( Barany dopiero mi kuzyn przywiezie z Niemiec za 2 miesiace). Czy jest sens narazie zakładac układ tak jak na zdjeciu ponizej ? czy lepiej poczekac i założyć całość ?? Druga sprawa to katalizatory które za rozsypane , i teraz niewiem czy poprostu je wybebeszysc , czy założyc tłumik przelotowy ( gdzie taki dostane ) ?

Dziekuje za odp.
keyser
lepiej poczekaj,
a katy wytnij i wstaw w to miejsce rurki
nonam3
Jesli wstawie rurki , to nie bedzie metalicznego dzwieku jak w syrence ??
Dudek II
Rurki albo coś takiego http://moto.allegro.pl/item210931069_st ... 800cm.html

na to sam wyjdzie,albo zamiast łączonego pojedyncze o odpowiedniej średnicy.

Added after 5 minutes:

CYTAT("nonam3":3u5aizz2)
Jesli wstawie rurki , to nie bedzie metalicznego dzwieku jak w syrence ??


jak wybebeszysz katalizatory i je zostawisz to wtedy będzie........
A te katy to wstaw na pożarcie tym sępom z allegro
..:: MAXX ::..
Popieram, wytnij "katy" i sprzedaj po 250zł/szt bedzie troche kasy. W ich miejsce wstaw rury, nie zadne strumienice. Ja tak mam u siebie. Dzwięk czysty, basowy i czasem strzela jak schodzi z obrotów i przy szybkiej redukcji
nonam3
Czy takie dwa wystarcza na miejsce katalizatorów ?? http://www.allegro.pl/item213144847_tlu ... _awg_.html
Gallardo
Podlacze sie do tematu , czy jak wywale tłumik srodkowy w m3 i wstawie rury to bedzie duzo głosniej ? Sa jakies polskie zamienniki tłumika srodkowego do m3 e36 ?
///M3
Firm polskich jest kilka, ale to rzemiosło, więc dorobią Ci pod to co wycinasz.. W jakim celu chcesz wywalić środkowy? Wywal katalizatory oraz środkowy a w ich miejsce dwa dłuższe przelotowe. Finalnie będzie głośniej. Jednak najgłośniej jest po wywaleniu i zamienieniu końcowego.
Gallardo
KOD
Firm polskich jest kilka, ale to rzemiosło, więc dorobią Ci pod to co wycinasz.. W jakim celu chcesz wywalić środkowy? Wywal katalizatory oraz środkowy a w ich miejsce dwa dłuższe przelotowe. Finalnie będzie głośniej. Jednak najgłośniej jest po wywaleniu i zamienieniu końcowego.


Katalizatry i koncowy wydech mam dobry . Tłumik srodkowy chce wywalic bo jest dziurawy.
///M3
No to wywal razem z katalizatorami.
Gallardo
I zamiast tego wsadzic 4 pojedyncze przelotowe ?? jakiej firmy najlepiej kupic ??
keyser
napisał dwa przelotowe, ale moim zdaniem po wywaleniu katów, i środkowego, można by wstawić jeden przelotowy, pamiętać tylko o x-pipe i luzik, będzie rasowo brzmiało, nie będzie kichy, bo końcowy jest mocnotłumiący
Gallardo
KOD
pamiętać tylko o x-pipe i luzik
Mozna jasniej ? Mozna powiedziec ze jestem zielony odnosnie układów wydechowych .
nonam3
Z pewnej strony www
KOD
o ile dobrze mysle to poprzez kompensacje spalin tworzy lepsza fale powrotna w wydechy i jezeli przy otwartym zaworze wydechowym cos ucieknie nam jakas niedopalona mieszanka to fala ja spowrotem wtloczy do cylindrow -right?  :)


Gallardo
Dostane gdzies takiego x-pipe gotowego ? czy musze szukac osoby która mi to wykona ??
///M3
CYTAT("keyser":wdau2jfo)
napisał dwa przelotowe, ale moim zdaniem po wywaleniu katów, i środkowego, można by wstawić jeden przelotowy, pamiętać tylko o x-pipe i luzik, będzie rasowo brzmiało, nie będzie kichy, bo końcowy jest mocnotłumiący


Dwa przelotowe - mam na myśli na dwóch rurach, przed lub za x(h)-pipe. Czyli dwa pojedyncze ułożone równolegle.
nonam3
Jest sens zakładać x-pipe do bmw z silnikiem 2.5 L ?
Dudek II
CYTAT("nonam3":2h3p1hux)
Czy takie dwa wystarcza na miejsce katalizatorów ?? http://www.allegro.pl/item213144847_tlu ... _awg_.html


Wystarczą tylko napisz do gościa albo najlepiej zmierz sam średnice rur,oczywiście pod 3.0.
keyser
CYTAT("///M3":2jair3x0)
CYTAT("keyser":2jair3x0)
napisał dwa przelotowe, ale moim zdaniem po wywaleniu katów, i środkowego, można by wstawić jeden przelotowy, pamiętać tylko o x-pipe i luzik, będzie rasowo brzmiało, nie będzie kichy, bo końcowy jest mocnotłumiący


Dwa przelotowe - mam na myśli na dwóch rurach, przed lub za x(h)-pipe. Czyli dwa pojedyncze ułożone równolegle.


a jaki jest sens dawać dwa osobne?? bo minusy widzę takie:
głośniejsze, bo mniejsza pojemność, cieższe bo więcej materiału,
trudniej zmieścić

przy przelotowym, to nie ma większego znaczenia czy będzie jedna pucha, czy dwie, na wydajność przepływu, ale na tłumienie owszem
///M3
Materiału niewiele więcej. Czy głośniejsze? Kwestia budowy i wielkości. Czy trudniej zmieścić? Też zależy od wielkości. Ja mam dwa równoległe właśnie, stąd tak zasugerowałem. Jeżeli ma to być jeden, to i tak środek musi być podwójny, tylko obudowa jako jedność.
nonam3
///M3 jakiej firmy masz te przelotowe ? Jest sens zakładac x-pipe do bmw z silnikiem 2,5 ?? podobno takie rozwiazania stosuje sie do silników o wiekszej pojemnosci . Czy miedzy xpipem a h-pipem jest jakas rożnica oprócz tego ze rury sa inaczej połaczone ??
///M3
Ja wydech robiłem w El-Tec. W mojej M3 nie mam ani X ani H-pipe, chociaż niektórzy mi sugerowali, że jak założę jedno z rozwiązań to dolne obroty sie poprawią, które po wymianie wydechu osłabły. Między X a H nie ma różnicy, tzn też tak słyszałem. Chodzi po prostu o wyrównanie ciśnień.
Mój wydech wygląda tak, że nie mam katalizatorów, nie mam środkowego a zamiast nich mam jak wyżej napisałem dwa równolegle położone przeloty. Zamiast końcowego (który seryjny bardzo wycisza, ale też potężnie dławi spaliny) mam końcowy także El-Tec. Całość wydechu robiłem w El-Tecu. Bardzo poprawił mi się zakres średnich i wysokich obrotów, a niskie albo osłabły albo co najwyżej się nie poprawiły, stąd subiektywne odczucie o słabym dole. Samochód jest znacznie głośniejszy od serii. Dźwięk jest fajny, ale na dłuższą metę męczy.
Aha, jeszcze jedno. Z X-pipe, H-pipe jest jeszcze jeden problem, że odległość ich osadzenia w wydechu powinna być ściśle określona (wyliczona), stąd jeżeli zamierzasz takie rozwiązanie użyć u siebie, to musisz porozmawiać z kimś kto ma o tym pojęcie.
keyser
z El-tec'iem miałem 2 razy do czynienia, raz jak miałem 325 i drugi raz po kilku latach (mieli nam wykonać tłumiki)......
... o dwa razy za dużo
Twoje wyniki zresztą też o tym mówią. Oni są bardzo mili i fajni. Robią bardzo ładnie, zawsze wszystko wypolerowane itd. Ale ich ukł.wydechowe mają mało wspólnego z byciem "sportowymi", a twój przypadek to nie jedyny przypadek braku efektu.
Nie wystarczy, że wydech będzie luźniejszy, z kwasówki, i wypolerowany. I brak x(h)-pipe'a u ciebie jest na to kolejnym przykładem.
///M3
Być może, jednak sądząc po wynikach na 1/4 mili, po porównaniach z innymi M3, a także po rzeczy której nie lubię - hamowni, przyrost był. I to spory.

Co do samego wykonnia tłumika to nie jestem zadowolony, ale jeżeli rozmawiamy o przyroście mocy to taki był napewno.

Nie chce mi się tego drugi raz wałkować. Jest gdzieś na forum, więc każdy sobie może przeczytać.

Jeżeli chodzio X-pipe to rozmawiałem z brt, miałem nawet podjechać na modyfikacje, ale finalnie temat pozostawiłem. Niestety mało kto chciał się brać za x-pipe w ogóle. A młody Grabowski, żeby umyć ręce od robienia tłumika w ogóle, krzyknął za niego 8 tys PLN. Tyle to nawet Pachoń nie brał razem z projektowaniem. Po prostu przestraszył się mocnego wolnossącego wydechu, którego wtedy prawdopodobnie jeszcze nigdy nie robił, ale to inna bajka.
Gallardo
Hmmm chyba zrezygnuje z tego x-pipe , z tego wzgledu ze nie mma pojecia kto mi to wyliczy za rozsadna cene .
Bedzie Jakas rożnica jak zamontuje zamiast (jednego podwójnego przelotowego ) dwa takie ?( w miejsce katalizatorów i tłumika środkowego) Bedzie ciut ciszej/głosniej ?
///M3
Ciut głośniej niż w oryginale powinno być. Różnicy w zamontowaniu dwóch przelotowych lub jednego podwójnego nie będzie - poza masą, cały układ z dwoma przelotami będzie cięższy o 0,5-1 kg. Ważne, żeby te tłumiki były dobre jakościowo, żeby chociaż trochę tłumiły hałas (ważne jest czym są wypełnione), bo jeżeli ma to być jakiś szajs to lepiej wspawaj zwykłe rurki.
Jeżeli chodzi o x-pipe to spróbuj porozmawiać w Tomaracing. Pogadaj z Bartkiem. W rozmowie ze mną robił wrażenie, że wie o czym mówi.
Karol M5 E34
W mojej 325 po wycięciu katalizatorów i po wspawaniu rurek zrobiło się zdecydowanie głośniej. Dzwięk jest moim zdaniem nieprzyjemny i "pusty". Mocy tez raczej nie przybyło i teraz żałuje. Swoim beczeniem przypomina rozklekotane e30. Zastanawiam sie jak to teraz odkręcić
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.