Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Rozgrzewanie opon
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
kovi
Czy ktos wie jak dobrze rozgrzac opony? Nie chodzi mi o "palenie gumy" przed startem tylko o sensowne ich rozgrzanie tak aby miec jak najlepszą przeczepnosc. Do jakiej temperatory w zaleznosci od waronkow pogodowych rozgrzewac opony?
camaro
a jak chcesz je rozgrzewac nie palac ich na starcie? zapalniczka? ruszasz kilka razy na hamulcu (mowie o RWD) przez pare sekund i juz
kovi
CYTAT("camaro":1e2gt0xo)
a jak chcesz je rozgrzewac nie palac ich na starcie? zapalniczka? ruszasz kilka razy na hamulcu (mowie o RWD) przez pare sekund i juz


A skąd bedziesz wiedział ze juz jest OK?
Greg
Drogowe opony - rozgrzanie nic Ci nie da, mozesz sobie co najwyzej zakrecic aby pozbyc sie z nich syfu (piasku, kamyczkow itp.)

Drag radiale / slicki - zakrec nimi 3-4 sekundy

'Palenie gumy' przed startem to wlasnie rozgrzewanie, nie widze innej mozliwosci zrobienia tego.
Michał Szulkin
Jest inna mozliwosc :
Kocyk grzewczy z termostatem
zyzy
ewentualnie rolki ale długo by trzbyło na nich kręcić zwykłe oponki
DeeS
Najlepszy sposob i zwykly to jest jezdzenie w stylu S czyli szybkie skrety w lewo i w prawo
Michał Szulkin
oki a ile stopni celsjusza powinna miec normalna mieszanka cywilna - w jakiej temp. ma najlepsza przyczepnosc?
LostBoy
A oto cytat

"...The official will wave you and your competitor forward into the staging/burnout area. Wait until the guys before you take off and then the starter will wave you forward. With 2-wheel drive and street/treaded tires, pull around the burnout box and back in. This keeps all the water off the track and in the box. So, back you car's rear tires into the burn out box and heat-em-up! Be sure to spin all the water off of them after the box so you don't sit and spin at the line.

There are two yellow lights on the top of the tree. When the first light comes on it means your front tires have passed the pre-stage line. You need to pull forward -slowly- another couple of inches until the second light down comes on also. At this point - you are staged. Don't pull forward or roll backwards...or you'll look like a dork. Once your competitor has completed his staging too, the race is soon to begin. The starter will normally start the lights about 5 sec after the last person stages...so be ready. Have your RPM'S up and ready to shift..autos too.



Here we go...this is the rush part...the lights will start to flash downwards. Most street car classes use the Sportsman's tree. Three amber lights will flash at .5 seconds apart and then the green will flash. I leave right on the last yellow....it takes my foot that long to let go of the brake and mash the pedal. This give me reaction times(r/t) of around .6 - .7 , a .5 is a perfect r/t.

"

Tak to się robi w US
Czy cos wyjasniac ??
Michał Szulkin
a chciało by sie komus to przetłumaczyc na polski ?
hell b.
no dobra, wszystko fajnie ale co to jest wlasciwie ten caly "burnout box"?? jak to wyglada? i czy to ta gorąca woda ogrzewa te oponki czy jak? bo ja to rozumiem tak,ze jak masz auto z napedem na jedna oś (tylna ) to mozesz sobie cofnac do tego "czegos", czyli wjechac tam tylnymi kolami, wiadomo, i pojezdzic chwile przod-tyl ...ale wlasnie teraz nie wiem, po tej wodzie? hmm...no i potem trzeba cala wode "wykrecic" z opon, zeby nie naniesc jej na linie startu...? panimaju mnie ktokolwiek?
Dr Red Devil
Wystarczy obejrzeć pierwszy lepszy filmik z zawodów w US, podczas podjeżdżania do startu jest odcinek na którym znajduje się pas wody, od tego odcinka samochód zaczyna palić gumę (jest łatwiej i bezpieczniej dla mechanik, zacząć palić opony ze śliskiego), a później wycofuje samochód do linii startu i jazda.
DeeS
CYTAT("Dr Red Devil":d9eytoix)
Wystarczy obejrzeć pierwszy lepszy filmik z zawodów w US, podczas podjeżdżania do startu jest odcinek na którym znajduje się pas wody, od tego odcinka samochód zaczyna palić gumę (jest łatwiej i bezpieczniej dla mechanik, zacząć palić opony ze śliskiego), a później wycofuje samochód do linii startu i jazda.


Tylko ze to dotyczy przewazie DRAG STEROW wiec ....
LostBoy
CYTAT("DeeS":2dlh26cq)
CYTAT("Dr Red Devil":2dlh26cq)
Wystarczy obejrzeć pierwszy lepszy filmik z zawodów w US, podczas podjeżdżania do startu jest odcinek na którym znajduje się pas wody, od tego odcinka samochód zaczyna palić gumę (jest łatwiej i bezpieczniej dla mechanik, zacząć palić opony ze śliskiego), a później wycofuje samochód do linii startu i jazda.


Tylko ze to dotyczy przewazie DRAG STEROW wiec ....


tak jest na większości torów, przynajmniej tam gdzie ja bywałem, palenie gumy na asfalcie może doprowadzić do wybuchu opony, woda daje szansę ładnie nagrzać opony. Co do robienia ósemek ... to dobre jest to w wypadku 4 napedowców lub na torze wyścigowym, w przypadku 2 napedowców dobra przyczepność liczy się tylko na osi napędowej druga oś jest tylko "zbędnym dodatkiem".
Gr00bY
Nie tylko - w wyścigach na 1/4 widziałem takie rozwiązanie bądź polewanie przed startem kawałka asfaltu zwykłym wężem ogrodowym...
kovi
Ok. Mi chodzilo z tym "paleniem gumy" o to zeby bez sensu nie trzec opon przez kilkanascie sekund, tylko do tego własciwego momentu. Do ilu stopni musimy rozgrzac oponki?
Kajman
Cywilne opony imho nie ma sensu grzac,ich temp optymalna jest w zakresie codziennego uzytkowania...
Greg
"Let's move on to drag radials. The reason for doing a burnout on a drag radial is to heat the tire to its optimum temperature for traction. This temperature ranges from 160-220 degrees fahrenheit, depending on track conditions and your vehicle set up—you'll need a pyrometer to tune by this method"
kichcio
Ogladalem Puchar AR i tam mechanik mowil ze dla opon w Alfach(slicki) najlepsza temperatura to ok. 80C.
Gr00bY
Gdzie można dostać "drag radials" i czy występują w małych rozmiarach typu 160-200 szerokości i 14 cali?
TwinTurbo
CYTAT("Gr00bY":2bxb2qf9)
Gdzie można dostać "drag radials" i czy występują w małych rozmiarach typu 160-200 szerokości i 14 cali?


W USA
Gr00bY
TT - to wiem, ale bardziej chodziło mi o jakiś namiar w sensie link or something A wiesz możesz czy są właśnie w takich nietypowych jak na drag'i rozmiarach?
TwinTurbo
są ale mnie te rozmiary not interesuja więc Ci nie pomogę.
Gr00bY
Dzięki chociaż za to
Greg
Sa Nitto 205/55/R14, szukaj na eBayu albo sklepach online (np. [url=http://hubcap-tire-wheel.com/Nitto.asp:5qbg3e5w]tu[/url:5qbg3e5w])
Gr00bY
Greg - konkret dzięki. Narazie troszkę za szerokie, ale na przyszłość bedą idealne - 150KM przy 700kg w sam raz przeniosą wszystko co potrzeba 103$ to jeszcze bardzo normalna cena przy dzisiejszym kursie dolara - za te pieniądze w Polsce taniej nie dostane kłopotliwego w obsłudze slicka (że nie wspomne o jego zaniżaniu osiągów przy 150KM)



EDIT: jedno mnie rozwaliło - wytrzymują do 15 000 mil w normalnym użytkowaniu
TwinTurbo
Jeśli tyle wytrzymuja to są do dupy a nie do drag racingu
Integra
problem jest taki

co z tego ze masz Drag slicki

jak nie ma jak u nas ich grzac.

Jest to tylko mozliwe dzieki kocom na kola.

W USA drag slicki grzeje sie w wodzie, tzn. pali sie gume ale na polanym woda asfalcie, jakies 20sekund. Wtedy taki slick dziala 100%.
i podczas grzania wogole sie nie zuzywa.

W przypadku jak Drag slicka chcesz podgrzac na suchym asfalcie
kilka obrotow powoduje kosmiczne zuzycie tego slicka i wogole nie podnosi jego temperatury.

poki nie bedzie miejsca polanego woda do burnout to drag slicka mozna uzywac w 50% mozliwosci.
Gr00bY
Integra - no to trzeba nad tym pomyśleć - skierować prośbę do organizatorów. Myślę, że będę na tyle elastyczni i, że da się to zrobić. A jak nie to bojkot i niech każdy zabierze przed startem baniak 5 litrów i rozleje sobie pas wodny

TwinTurbo - lepsze takie do dupy niż zwykłe... Proszę - skończ z tym pompatycznym tonem - przynajmniej do mnie.
TwinTurbo
Jakim pompatycznym tonem? Jakiś nadwrażliwy jesteś

Piszę to na bazie własnych doświadczeń. Od moich drag radialów lepiej trzymają Dunlopy SP9000!!!!!!

Opona sportowa nie może tyle wytrzymać a Ty się tym podniecasz

Opona sportowa powinna żyć max 2000 km przy normalnej jeździe. Ta ich reklama jest antyreklama dla osób znających się na temacie.

Chciałem Ci pomóc zaoszczędzić $$$ ale to był chyba mój błąd.

sorry
Gr00bY
Nie możnabyło tak od razu

Czyli mówisz, że lepsza będzie Dunlop SP SPORT 9000 195/45R14 za 325zł? Czy może poprostu slick? Jakoś nie chce mi się wierzyć, że zwykła drogowa opona będzie lepsza od drag radiala, ale skoro ty próbowałeś to tak może być
TwinTurbo
Kupiłem w USA BF Goodridge Drag Radial 315/35/17 Według mnie i nie tylko (osoby obserwujące moje starty) Dunlop SP9000 285/35/18 trzymał lepiej a nie był nawet nagrzewany. Drag Radiale miały koce.
TwinTurbo
Sądzę, że dobry slick (nowy i z miękkiej mieszanki) będzie najlepszy.
Gr00bY
Ale bierzesz pod uwagę bardzo niską moc mojego samochodu? Więcej niż 150KM napewno nię będzie, a slick daje duże straty w osiągach przez większe tarcie. A 150KM to 600KM tylko 4x mniej
TwinTurbo
Sądzę, że slick będzie najlepszy. Pogadaj jeszcze z Karolem, w jego Civicu miał drag slicki - bardzo miękkie - wyglądały na rewelacyjnie trzymające.
Gr00bY
Thx. Jeżeli chodzi o Karola M3, Civ Turbo to faktycznie - rewelacyjnie trzymały bo 13s zrobił
REN
Gr00by chcesz sobie kupic oponki tanie ale ktore beda trzymaly lepiej od zwyklych drogowych? kup sobie Markgum'y, cena okolo 200PLN, zrobione z bardzo miekkiej mieszanki na karkasach Michelin'a sa naprawde fajna alternatywa, sporo osob na tym sie sciga w Modlinie (m.in. ja )

www: [url:1cub9wrw]http://www.markgum-sport.pl[/url:1cub9wrw]
tel: 605 609 092 p. Jerzy Krzyżagórski
Gr00bY
I znowu konkretna odpowiedź Dzięki - napewno się przyda

EDIT - szkoda tylko, że nie mają bardziej nietypowych rozmiarów (w sensie niższych profili dla niższych szerokości)
Dr Red Devil
Grooby a jak już będziesz miał swoją moc, o której wyżej piszesz, to w Polsce są już do kupienia nalewki używane w wyścigach górskich (MaxSport czy jakoś tak się nazywają). Nalewki są robione w Anglii, i osoby które na tym śmigają, bardzo sobie chwalą stosunek cena-jakość, a można dobrać według składu mieszanki gumy do potrzeb.
kovi
CYTAT("Gr00bY":qn9fei6l)
slick daje duże straty w osiągach przez większe tarcie.


Mozna zastosowac wezsze slicki. A co do tamtych opon. Jesli tak duzo wytrzymoja to musza byc twarde a przez to musza miec slabsza przyczepnosc
kovi
CYTAT("REN":h4vniz9h)
Gr00by chcesz sobie kupic oponki tanie ale ktore beda trzymaly lepiej od zwyklych drogowych? kup sobie Markgum'y, cena okolo 200PLN, zrobione z bardzo miekkiej mieszanki na karkasach Michelin'a sa naprawde fajna alternatywa, sporo osob na tym sie sciga w Modlinie (m.in. ja )

www: [url:h4vniz9h]http://www.markgum-sport.pl[/url:h4vniz9h]
tel: 605 609 092 p. Jerzy Krzyżagórski


to są slicki?
Gr00bY
A czy skoro ma bieżnik jest to slick Jest to poprostu pseudo drag radial bo ma dużo bardziej miękką mieszankę niż normalna guma.
REN
CYTAT("kovi":2ochfj8u)
to są slicki?


robia rozne rodzaje, od normalnych drogowych opon wykonanych z miekkiej mieszanki, przez sliki z miekkiej mieszanki az po prawdziwe sportowe slicki z mieszanek produkowanych przez AVON'a ale tutaj ceny zaczynaja sie od 1000pln/sztuka

zreszta co ja bede mowic, zadzwoncie to sie dowiecie wszystkiego
Gr00bY
Czyli skucha z mojej strony - sugerowałem się tym co na stronce
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.