Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Hamulce 325 mm z E46 330i w E36 328i
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Stron: 1, 2, 3
Just
Podobno przeszczep, szczegolnie tylko przodu jest banalny.
Czy ktos to robil?
Mam 3 pytania:
1. jak przeszczepic przod - 325 mm (co potrzebuje zmienic)
2. jak przeszczepic tyl -320 mm (j.w.)
3. czy jest sens przeszczepic tylko przod? jakie sa wady i konsekwencje takiego rozwiazania?
Gasper
Witam Just,

tutaj masz najpopularniejszą stronkę do tego tematu:

http://www.bmw-syndikat.de/bmw-syndikat ... index.html


Pozdro
Just
Dzieki ale to jest przekladka z 286 mm na 300 mm.
Jesli cos zmieniac to porzadnie. Myslalem o 325 mm z 330i.
Ale to chyba wymiana praktycznie calego ukladu hamulcowego?

EDIT:
Jesli bym sie jednak zdecydowal na wymiane na 300 mm, to idac za wnioskami z tej strony moge po prostu kupic sportowe tarcze i klocki E46 300 mm, dorzucic zaciski i montowac ?
krzysztof325
Z tego co pamiętam wystarczy zmienić, jarzma, zaciski, tarcze i jest wszystko OKI, ale musiałbym się dokładnie upewnić.
Just
Pogrzebalem troche - 300 mm z E46 montuja w E36 od biedy nawet bez zmiany zaciskow.

Zeby zamontowac 325 mm z E46 330i, trzeba jeszcze przelozyc :
- 2x Bremssättel
- 2x Bremssattelhalter

Czy po polsku to beda zaciski i jarzmo?
Just
Hamulce juz od jakiegos czasu przeszczepione.
Dawca bylo BMW E46 330d z 2001.

Stare:



Nowe:



Do przeszczepu potrzebne sa czesci 1, 2 i 7 z ponizszego rysunku.

Numery czesci

Oraz oczywiscie tarcze 325mm i odpowiednie klocki.
U mnie sa to Zimmermanny Sport i Ferodo Performance.
Przeszczep jest totalnie Plug & Play.

Wrazenia? Przy normalnym hamowaniu nie czuc wiekszej roznicy.
Ale kiedy depne mocniej, auto po prostu sie zatrzymuje, na ile pozwala na to przyczepnosc opon. <!-- s8) --><!-- s8) -->
ww#296
sorki za "kotlet" ale pytanko i moze sie przydac - aby wymienic na tarcze 300 mm to co jest potrzebne i czy zmieszcza sie wtedy hamulce w 16' ?
g69
Pytanie,jak rozwiazac problem z hamulcem ręcznym z tyłu,bo owszem tarcze 325mm przód pasuje p&p ale tył po wrzuceniu z 330 e46 bedzie bez ręcznego... Ma ktos łatwe rozwiazanie?
piotres
Spytaj korony, on cos mial dokladnie z tym modzic, pierwotny jego pomysl to bylo wspawanie w tarcze z 330i wycietego "pierscienia" ze starej tarczy z 325i tylko po to by wlasnie szczeki recznego o ten pierscien "lapaly" . czy doszlo do realizacji - nie wiem .
volpek
Dla zainteresowanych jak zrobić w miare prosto hamulec ręczny w e36 po zmianie tarcz na 320mm z modelu e46 300 odsyłam do wątku : http://www.m5board.com/vbulletin/alpinaboa...toration-6.html
korona
CYTAT(volpek @ Wed, 13 Jan 2010 - 22:54) *
Dla zainteresowanych jak zrobić w miare prosto hamulec ręczny w e36 po zmianie tarcz na 320mm z modelu e46 300 odsyłam do wątku : http://www.m5board.com/vbulletin/alpinaboa...toration-6.html


Patent z wykorzystaniem przerobionych szczęk ręcznego sprzedawałem na forum ze dwa lata temu wink.gif jak widać można znaleźć kreatywnych mechaników i poza naszym krajem. Podobnie z pierścieniem wspawanym do środka tarczy. Ja do dziś nie mam ręcznego, przygotowane części zaginęły w akcji, a od jakiegoś czasu przymierzam się do hudrauliki na tył. Zresztą i tak hamulce znowu przerabiałem na większe.
tdserek
korona jak bys znalazl ten zestaw do przerobki to z checia odkupie bo mam heble od m3 e46 i chcialbym zalozyc komplet a nie tylko przod... pozdrawiam
piotres
Jest tez taki patent na tyl z m3 e46 :





tdserek - masz PW smile.gif
tdserek
wole przerobic szczeki niz psuc tarcze:D
volpek
Odbiegając trochę od tematu może ktoś wie jak wstawić zaciski z e38 do e36, jak wiadomo różnią się trochę od tych z serii 8 które są plug&play ale z moich porównań wynika że cała różnica jest w oddaleniu otworów montażowych i otworu do przewodu hamulcowego.

Pewności jednak nie mam bo posiadam tylko zaciski z e38 ale takie są moje wnioski z porównania przeskalowanych zdjęć. Stąd też moja prośba jeśli ktoś posiada tarcze (może być jedna) od m3 e46 zużytą lub pękniętą i może ją odstąpić tanio do testów to byłbym bardzo wdzięczny, ewentualnie może ktoś mógłby taką tarczę dokładnie z wymiarować i podesłać mi jej wymiary (najważniejsza głębokość osadzenia na piaście) bo ponoć m3 ma piastę grubszą o 6mm.

A to już zdjęcie z przymiarki do zwrotnicy i tarczy z 328.
piotres
Ja wlasnie jestem w trakcie pasowania zaciskow z E38 brembo do tarcz z m3 e46 i zwrotnic z E36 smile.gif . Tzn czekam az mi dojda zwrotnice, reszta jest no i biore sie za projektowanie adapterow.
volpek
Rozumiem że kolega ma już tarcze od m3 a zwrotnice mają być od serii czy również od m3 - jak pisałem piasta jest chyba grubsza o 6mm. Wracając do tarcz może mógłbyś dla mnie ją pomierzyć wtedy i ja może wymyśle jakieś adaptery - rezultatami chętnie się podzielę.
piotres
CYTAT(volpek @ Thu, 14 Jan 2010 - 20:30) *
Rozumiem że kolega ma już tarcze od m3 a zwrotnice mają być od serii czy również od m3 - jak pisałem piasta jest chyba grubsza o 6mm. Wracając do tarcz może mógłbyś dla mnie ją pomierzyć wtedy i ja może wymyśle jakieś adaptery - rezultatami chętnie się podzielę.


tak mam juz tarcze od m3 e46 oraz jakby mi to nie pasilo to mam i od m3 e36 do przymiarek, zwrotnice maja byc od E36 nie M, tarcza od m3 e46 ma takie same wymiary jak ta od m3 e36 poztym ze jest 10mm wieksza. Widzialem juz tarcze z m3 e46 na zwrotnicach i piastach ze zwyklej e36 (auto korony z forum) wiec problemow z tym akurat nie przewiduje wink.gif.
338i
Witam.
Również od pewnego czasu śledzę temat zacisków od e38 (nawet tak owe zakupiłem) do e36. Pytanie mam jednak jeszcze inne. Wg. real oem e38 posiada 3 średnice tarcz z przodu: 316mm dla najniższych pojemności, 324mm dla v8, 336mm bodajże dla V12...czy rzeczywiście tak to wygląda i jakie są różnice miedzy zaciskami? rolleyes.gif
volpek
Kolego cztero-tłoczkowe zaciski Brembo szły tylko z tymi najmniejszymi tarczami i tylko z tymi mniejszymi pojemnościami od V8 już były zwykłe zaciski. Co ciekawe skuteczność zacisków brembo była chyba na tyle duża ze BMW by zrównoważyć siłę hamowania dawało z tyłu większe tarcze niż z przodu (przód 315 a tył 325). Co się zaś tyczy samej przymiarki bo mam takie zaciski z siódemki i drugie zwrotnice do testów (niemam niestety tarcz z m3 e46) to z suchej przymiarki niestety bez przeróbki zwrotnicy się raczej nie obejdzie. Narazie niemam kasy na te tarcze ale jak znajdę (narazie się niezapowiada:) i coś mi z tego wyjdzie to wrzucę na forum co i jak trzeba przerobić. Na pewno trzeba zastosować dystanse pod tarcze od m3 bo zwrotnice z M3 mają piasty bardziej wysunięte (o jakieś 6mm z tego co pamiętam)
tdserek
w weekend postaram zwymiarowac wam tarcze gdyz posiadam takie wlasnie przod i tyl e46 m3... beda wkladane do mojej e36 z zaciskami od m3 e46 + pompa hamulcowa m3 e36... Mam nadzieje ze znajde czas i podesle wam info przodu i tyłu.pozdraiwam
338i
Kolego volpek dzięki za informacje. Dość ciekawa sytuacja, zauważyłem różnice tarcz i zacisków na real oem ale wziąłem to za niedorzeczne i błąd serwisu a tu proszę. rolleyes.gif


Myślałem raczej żeby podpasywać jakieś sportowe tarcze 325mm z e46 zwykłego a nie pływające od m3 bo ich koszt po prostu boli...

Druga sprawa co z tyłem...jakie zabiegi trzeba wykonać żeby siadło wszystko ok..da się cały hamulec z e46 przeszczepić?
volpek
Oczywiście ze się da z tyłu założyć hamulce z e46 zresztą jest o tym wzmianka w tym wątku - niech kolega przeczyta jeszcze raz wszystkie wypowiedzi. Sam dawałem link do tego jak po wstawieniu tarcz z e46 330 przerobić szczeki ręcznego.
raich
te przednie zaciski z e36 325/328 sa dwutloczkowe na tarczy 286? dry.gif
piotres
CYTAT(raich @ Tue, 09 Feb 2010 - 13:00) *
te przednie zaciski z e36 325/328 sa dwutloczkowe na tarczy 286? dry.gif


Jednotloczkowe (jak znakomita wiekszosc zaciskow od bmw) .
raich
brembo z modelu e38 i 750 typoszeregu e32 maja chyba dwutloczkowe z tego co pamietam mellow.gif
nawet te z modelu e36 M sa jednotloczkowe? happy.gif
k11
CYTAT(raich @ Tue, 09 Feb 2010 - 21:23) *
nawet te z modelu e36 M sa jednotloczkowe? happy.gif


No jak w pysk:


Źródło: http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Coup...ake_pad_sensor/

r.
raich
Bóg zaplac smile.gif
piotres
CYTAT(raich @ Tue, 09 Feb 2010 - 21:23) *
brembo z modelu e38 i 750 typoszeregu e32 maja chyba dwutloczkowe z tego co pamietam mellow.gif
nawet te z modelu e36 M sa jednotloczkowe? happy.gif


Z tego co ja wiem to wszystkie sa jednotloczkowe poza brembo 4 tloczki z E38 i E31 , oraz ATE 4 tloczki (stalowe) z 750 E32 (nie wszystkie) .
sulek
Wie ktoś z was czym różnią się zaciski od E46 3.0i i M3 E46?? Ja mam u siebie w E36 z przodu heble z E46 325x25 - śr. tłoczka 54mm (M3 325x28), ale jak się skończą do trzeba będzie kupować nowe. Czytałem, że tarcze od M3 E46 nie pasują pod taki zestaw do przodu jaki mam, niby inne odsadzenie jest czy coś? A jak jest właśnie z heblami do E36 na tył od M3 E46 i jak ze szczękami?
sulek
Jest jakaś stronka, gdzie można dostać info o odległości miedzy dziurami mocującymi zacisk do zwrotnicy, bo chciałbym się upewnić jakie zaciski pasują P&P do E36.
Yar
Witam,
kupiłem zestaw z 330 na przód do 328 E36, ale na razie zostawię tył standardowy.
Pytanie: jak to się będzie zachowywać?

Podobno najlepiej jest zrobić przód od 330, a tył od 328ci.
tdserek
ja wkoncu zrezygnowalem z dopasowania zaciskow z m3 e46 i wkoncu udalo mi sie nabyc zaciski 4 tloczkowe z e32 750i i one beda spasowane z tarczami m3 e46 mam nadzieje ze bedzie plug play bo kurde juz nie chce mi sie motac:D wg syndikate.de wszystko pasi na strzala oby! tyl to m3 e46 i zaciski m3 e46 (zaciski moze zmienie na zwykle 330d bo bede mial na sprzedaz komplet zaciskow z m3 e46 z klockami biggrin.gif
piotres
CYTAT(tdserek @ Sat, 22 May 2010 - 20:25) *
ja wkoncu zrezygnowalem z dopasowania zaciskow z m3 e46 i wkoncu udalo mi sie nabyc zaciski 4 tloczkowe z e32 750i i one beda spasowane z tarczami m3 e46 mam nadzieje ze bedzie plug play bo kurde juz nie chce mi sie motac:D wg syndikate.de wszystko pasi na strzala oby! tyl to m3 e46 i zaciski m3 e46 (zaciski moze zmienie na zwykle 330d bo bede mial na sprzedaz komplet zaciskow z m3 e46 z klockami biggrin.gif


A zwrotnice masz z m3 e36 ? Bo jak nie to nie sadze ze bedzie plug and play.
sulek
No zwrotnice muszą być M3, bo te zaciski, btw ostatnio na allegro były, być może te same zaciski, o które ja dzwoniłem. Stalowe zaciski, rozstaw otworów to 120 mm w stalowych zaciskach brembo, a M3 E36 ma właśnie też zwrotnice 120mm, zwykłe mają 110mm
piotres
CYTAT(sulek @ Sat, 22 May 2010 - 22:37) *
No zwrotnice muszą być M3, bo te zaciski, btw ostatnio na allegro były, być może te same zaciski, o które ja dzwoniłem. Stalowe zaciski, rozstaw otworów to 120 mm w stalowych zaciskach brembo, a M3 E36 ma właśnie też zwrotnice 120mm, zwykłe mają 110mm


Po pierwsze zaciski z E32 750 sa zeliwne a nie stalowe, po drugie sa ATE a nie brembo, po trzecie zwrotnice zarowno z m3 e36 jak i zwyklej e36 maja taki sam rozstaw otworow mocujacych zacisk/jarzmo czyli 120mm, roznia sie czym innym - czym dokladnie nie wiem, ale chyba odsadzenie tych ramion do przykrecenia jarzma/zacisku jest inne.
Yar
Czy można wstawić sam przód z 330ki a tył zostawić jak jest?
tdserek
wg syndikate.de i ich tam swapow hebli sa to jedyne hamulce 4 tloczkowe pasujace na strzala... wiem ze wiele was z pewnie mysli ze to to samo co 4 tloczki z e38 lecz jest to inna konstrukcja... maja poasowac na strzala z tarczami z m3 e46 gdzie tez tarcza jest nieco inna bede mial chwile zdemontuje przymierze dam znac wiem jednak tyle ze nie trzeba zadnych specjalnych adapterow...jak ktos umie niemiecki to z checia dam do przetlumaczenia artykul:D moze to upewni i mnie i innych pozdrawiam
wb78
CYTAT(Yar @ Sun, 23 May 2010 - 05:22) *
Czy można wstawić sam przód z 330ki a tył zostawić jak jest?


Nie powinieneś, zmieniasz rozkład siły hamowania. Poczytaj o czymś takim jak brake bias.

CYTAT(tdserek @ Sun, 23 May 2010 - 08:27) *
wg syndikate.de i ich tam swapow hebli sa to jedyne hamulce 4 tloczkowe pasujace na strzala... wiem ze wiele was z pewnie mysli ze to to samo co 4 tloczki z e38 lecz jest to inna konstrukcja... maja poasowac na strzala z tarczami z m3 e46 gdzie tez tarcza jest nieco inna bede mial chwile zdemontuje przymierze dam znac wiem jednak tyle ze nie trzeba zadnych specjalnych adapterow...jak ktos umie niemiecki to z checia dam do przetlumaczenia artykul:D moze to upewni i mnie i innych pozdrawiam


Od strzała pasują zaciski Brembo 4 tłoczkowe, ale nie z E38 tak jak piszesz tylko z E31, wtedy właśnie tarcze dajesz z m3 E46.
Yar
CYTAT(wb78 @ Sun, 23 May 2010 - 10:45) *
Nie powinieneś, zmieniasz rozkład siły hamowania. Poczytaj o czymś takim jak brake bias.


Dokładnie.
http://forums.bimmerforums.com/forum/showp...mp;postcount=21

Dla E36 do hamulców E46 330 z przodu idealnie pasują te z E46 325/328, wtedy rozkład siły hamowania jest idealny: 68/32 %.
Podobnie, E46 325/8i front, E36 328iC rear 68% / 32%
Też E36 M3 fronts and E46 330i rears: 67% / 33%
sulek
No głupoty napisałem, żeliwny to jest blok. E32 ma stalowe ATE 4 tłoczkowe. O rozstawie śrub mocujących, to nie wiem czy masz rację. 110 mm jest między środkami otworów w zwykłym E36, a te z E32 mają 120mm, pisze o rozstawie śrub mocujących zacisk do zwrotnicy.
E31 aluminiowe BREMBO 4 tłoczkowe - lepiej odprowadzają ciepło. Obydwa P&P do E36.
tdserek
CYTAT(wb78 @ Sun, 23 May 2010 - 10:45) *
Od strzała pasują zaciski Brembo 4 tłoczkowe, ale nie z E38 tak jak piszesz tylko z E31, wtedy właśnie tarcze dajesz z m3 E46.

Ja nie pisalem z e38 to wiem ze nie pasuja ja posiadam z e32 i one pasuja bo juz przymierzalem ale trzeba je doprowadzic do stanu perfekt... sa to zaciski zeliwne 4 tloczkowe ate... takie udalo sie wyrwac mam tez zaciski z mercedesa e420 ale tam wlasnie rozstaw jest inny i nie pasuja takie jestem w stanie oddac tanio:D sa to rowniez zaciski ate 4 tloczki:D pozdro
wb78
CYTAT(tdserek @ Sun, 23 May 2010 - 21:13) *
Ja nie pisalem z e38 to wiem ze nie pasuja ja posiadam z e32 i one pasuja bo juz przymierzalem ale trzeba je doprowadzic do stanu perfekt... sa to zaciski zeliwne 4 tloczkowe ate... takie udalo sie wyrwac mam tez zaciski z mercedesa e420 ale tam wlasnie rozstaw jest inny i nie pasuja takie jestem w stanie oddac tanio:D sa to rowniez zaciski ate 4 tloczki:D pozdro


Okey, a do tych ATE co montujesz na tył? Jakbyś jakieś fotki zamieścił to byłoby miło.
sulek
Możesz powiedzieć jaki jest rozstaw tych śrub w zaciskach z E32 i jaki rozstaw mają E36, zwykłe mają inny niż M3 E36??
piotres


CYTAT(Yar @ Sun, 23 May 2010 - 11:47) *
Dokładnie.
http://forums.bimmerforums.com/forum/showp...mp;postcount=21

Dla E36 do hamulców E46 330 z przodu idealnie pasują te z E46 325/328, wtedy rozkład siły hamowania jest idealny: 68/32 %.
Podobnie, E46 325/8i front, E36 328iC rear 68% / 32%
Też E36 M3 fronts and E46 330i rears: 67% / 33%


Da sie jakos policzyc ten balans dla innych komfiguracji przod/tyl ??

CYTAT(sulek @ Sun, 23 May 2010 - 13:38) *
No głupoty napisałem, żeliwny to jest blok. E32 ma stalowe ATE 4 tłoczkowe. O rozstawie śrub mocujących, to nie wiem czy masz rację. 110 mm jest między środkami otworów w zwykłym E36, a te z E32 mają 120mm, pisze o rozstawie śrub mocujących zacisk do zwrotnicy.
E31 aluminiowe BREMBO 4 tłoczkowe - lepiej odprowadzają ciepło. Obydwa P&P do E36.


NAPEWNO NIE JEST 110mm w zwyklej E36 ! Mam zwrotnice luzem to jutro zmierze ale jest okolo 120mm (najpewniej rowno), miedzy 118 a 122mm napewno. Oczywiscie od osi do osi otworu bo nikt inaczej nie podaje. smile.gif

Nalezy dodac ze :
zaciski alu z e31 brembo - plug and play z tarcza 325mm M3 e46 ale tylko do zwrotnicy z m3 e36
zaciski zeliwo z e32 750 ate- plug and play z tarcza 325mm M3 e46 do zwrotnicy ze zwyklej e36 (tdserek ma racje).

pozdr
tdserek
na tyl wpada tarcza m3 e46 328/20 z zaciskiem z m3 e46 lub zaciskiem 330d. tylko tego nie przymierzalem jeszcze biggrin.gif
wb78
Cały czas myślę o tych hamulcach. Można przecież użyć korektora siły hamowania-tylko czy ma on jakiś wpływ na pracę absu? Wtedy spokojnie stosując jakieś większe heble dajemy taki korektor i ustawiamy go na taki balans jak fabrycznie. Jeszcze tylko pozostaje kwestia sprawdzenia tej siły, ale to chyba da radę sprawdzić na stacji diadnostycznej. Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi bo to czyste teoretyzowanie. Co do tego liczenia to znalazłem coś takiego http://www.tceperformanceproducts.com/brak...calculator.html choć przyznam szczerze, że nie sprawdzałem.
piotres
CYTAT(wb78 @ Mon, 24 May 2010 - 14:26) *
Cały czas myślę o tych hamulcach. Można przecież użyć korektora siły hamowania-tylko czy ma on jakiś wpływ na pracę absu? Wtedy spokojnie stosując jakieś większe heble dajemy taki korektor i ustawiamy go na taki balans jak fabrycznie. Jeszcze tylko pozostaje kwestia sprawdzenia tej siły, ale to chyba da radę sprawdzić na stacji diadnostycznej. Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi bo to czyste teoretyzowanie. Co do tego liczenia to znalazłem coś takiego http://www.tceperformanceproducts.com/brak...calculator.html choć przyznam szczerze, że nie sprawdzałem.


http://www.autoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1736

Z tego co Tu pisali w autach z ABSem to sie nie sprawdzi raczej .
wb78
No to lipa niestety. Czyli albo wywalić abs co nie jest najlepszym pomysłem, albo kombinować i liczyć konkretny zestaw (np. alu brembo+kombinacja z tyłem). Choć powiem szczerze, że różnica na kompletnym zestawie z 330d/i, a 328ic z tych wyliczeń gościa z bimmerforums jest na tyle minimalna, że pewnie niezauważalna.
Yar
Moim skromnym zdaniem, zawsze lepiej wstawić sprawdzony setup, gdzie wiadomo, że coś pasuje, z czymś innym działa itd, niż kombinować. Bo po co?
BMW to o tyle szczęśliwa marka, że niemal wszystko jest przećwiczone, wiadomo że coś z modelu B pasuje do modelu A, podobnie jak coś innego z modelu C.

No ale jeśli ktoś woli kombinować, jego sprawa, rzecz jasna.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.