Japoniec
Wed, 02 May 2007 - 03:00
Mam jak widać te pare fotek i mam też kilka pytań
- na jakim modelu felgi jezdzi ten maluch
- moze ktoś wie jaki wymiar ma ogumienie
- czy te nadbudowane nadkola to wizja dowolna czy też sa jakies wymagania co do tego typu rozwiazania w homologacji z tamtych lat
- moze ktoś wie ile ten konkretnie 126 ma koni
- moze ktoś wie ile koni miały maluchy startujace na wloskich torach
- czy ktoś ma schemat jak wykonac taki obieg oleju w malcu bo chyba to nie jest rozwiazanie fabryczne
- co sadzicie o produktach
http://www.123ignition.nl do fiata 126
Za wszelkie info dotyczace w/w fiata dziekuje moze ktoś gdzies sie natknol na strone z ktorej te zdjecia pochodzą jakby zródlo i nie mowie tu o fiat126.nu lub jakiejs polskiej strony a moze strona wlasciciela tego auta lub mu podobnych wlascicieli fiatow 126 wloskich przygotowanych do sportu
flapjck1
Wed, 02 May 2007 - 08:27
felgi to KBS ( 7*13) z uno turbo
laczki to 175/50/13
nadkola dowolne byle zakrywaly grzbiet opony
240Z
Wed, 02 May 2007 - 11:23
Celowanie ile ten konkretny egzemplarz ma koni jest dość ryzykowne, bo tak naprawdę większość zależy od tego, co się znajduje w środku. Torowe Maluchy, 500 i 600 niekiedy osiągały moce nawet powyżej 50-60KM, ale tego rodzaju przeróbki w znacznym stopniu ograniczały żywotność silnika - na ten temat pisał kiedyś natenczas. 123 Ignition robi fajne aparaty zapłonowe, i nie słyszałem złego słowa na ich temat. Sam się zastanawiam nad tego rodzaju sprzetem, bo fabryczny zapłon może niedomagać. Z kolei według załącznika K (chyba) w przepisach FIA dotyczących aut zabytkowych zabroniona jest zmiana modułu mechanicznego na elektroniczny, dlatego takie auto automatycznie traci możliwość startu w imprezach pod patronatem FIA.
blady_krzych
Wed, 02 May 2007 - 12:07
W rallycrosie maluszki miały po 40 50 km. Słyszalem ze te silniki wyrzymywaly tylko kilka wyscigów a czasmi nawet tylko jeden.
Japoniec
Wed, 02 May 2007 - 14:14
rozumiem ze rozstaw srub z uno t jest identyczny jak w 126 i felga wchodzi bez problemu?
Dwa czy ktoś miał doczynienia z firmą TRS , ktora przerabia fiaty
Interesuje mnie jakość ich układow hamulcowych do fiatow 126 a dokladnie zmiana seryjnych hamulcy na tarczowe nawiercane z FSO polonez
http://www.trs-racing.yoyo.pl/hamulce%2 ... 20126p.htm
oraz tył
http://www.trs-racing.yoyo.pl/hamulce%20126%20tyl.htm
flapjck1
Wed, 02 May 2007 - 14:39
o nitro zlego slowa nie slyszalem wiec chyba mozna polecic
bardzo duzo info o modyfikacjach maluchow ( i nie tylko ) znajdziesz na forum klubu "fiat and furious" na serwerze motonews.pl
slonek69
Wed, 02 May 2007 - 14:51
Japoniec rozstaw śrub jest taki sam w uno jak i w maluchu, sprawdzone organoleptycznie. tarcze w 126 to wchodzenie na cienki lód, gdyż policjant moze zabrać Ci dowód za niedozwolone przeróbki i są dobre tylko na asfalcie. Wtedy zatrzymuje się jak wryty.
Jak wykonać samodzielnie hamulce tarczowe w maluchu:
http://www.fiat-furious.pl/html/tuning_ ... v2_126.htm
tutaj jak włożyć chłodnicę oleju do malucha (chłodnicę zastąp sobie filtrem z dorobioną podstawką):
http://www.fiat-furious.pl/html/artykuly/chlod_olej.htm
Japoniec
Wed, 02 May 2007 - 15:02
dziekuje za pomoc wlasnie o to mi chodzi bo przegladanie wszystkich stron i szukanie godzinami mija sie z celem potrzebuje cennego info.
Z tymi hamulcami to wlasnie o to chodzi ze auto bedzie tylko na asfalty żadne rallycrosy , kjs itp sprawy w gre nie wchodza asfalt zakrety i tyle. Zawias setup na asfalt tak wiec hebel bedzie tarcza , o policje sie nie boje bo auto i tak bedzie za głośne , sprute do blach , z klatką i kubłem oraz szelkami wiec kazdy patrol bedzie mial sie do czego przyczepić heh .
Interesuje mnie odpowiedz na kolejne pytanie jaka wage koła zamachowego polecacie do malca ?
Generalnie interesuja mnie linki do stron gdzie sie z malucha krzesa iskry mocy. Co jak gdzie podciac ile gdzie stoczyć by bylo lepiej . Żywotność ? auto bedzie weekendowe sobota , niedziela tak wiec duzo km to sie nie nakreci jednak silnik moglby być żywotniejszy niż na jedną godzine heh .
240z masz moze link lub w formie elektronicznej ten zalacznik F.i.A ?
slonek69
Wed, 02 May 2007 - 16:12
Co chcesz wiedzieć Rasowanie maluch nie jest trudne
Głowicę jedziesz w dół 3mm i wstawiasz miedzianą uszczelkę ciętą wodą, poprawiasz jej kształt komory spalanie na "błysk" polerujesz, tak samo zawory, wycinasz prowadnice zaworów ssących, zgrywasz kolektorki wydechowe z głowicą, podstawkę pod gaźnik, dajesz pusty tłumik.
Wywarzasz dól silnika robisz 700cm na tłokach z cc 700 robisz 800na tłokach z garbusa Koło zamachowe toczysz do wieńca mozesz porobić jeszcze duże otwory w kole ale wtedy maluch nie podjedze pod górkę ale wkręcać sie będzie jak szlifierka kątowa
tutaj kilka linków:
http://www.np126p.za.pl/
http://www.simon126.prv.pl/
240Z
Wed, 02 May 2007 - 16:24
CYTAT("Japoniec":3ivcgqsr)
240z masz moze link lub w formie elektronicznej ten zalacznik F.i.A ?
Proszę bardzo...
[url=http://www.fia.com/resources/documents/264307339__AppK_2007.pdf:3ivcgqsr]Załącznik K na rok 2007 po angielsku i po francusku - prawoklik i "Zapisz jako..."[/url:3ivcgqsr]
[url=http://www.fia.com/sport/Regulations/histappjregs.html:3ivcgqsr]Lista przepisów "z epoki" dla aut z danego rocznika - lewoklik[/url:3ivcgqsr]
Cieszę się że mogłem pomóc.
EDIT: Japoniec, ja rozumiem że jesteś szczodrym i sympatycznym facetem, ale bez przesady z tymi zielonymi paskami!
Japoniec
Wed, 02 May 2007 - 17:05
wiedze należy docenić 240z taka prawda.
Z grubsza wiem pare spraw wyjdzie jeszcze wiec napewno pytania tu umieszczać bede.
Ktoś zna jakies strony starych teamow włoskich ktore jezdziły lub jezdzą fiatami 126 ? Ciezko mi znalezsc w necie bo po wlosku nie szprecham kompletnie i nie wiem jak znalezsc np teamy lub kierowcow ktorzy takimi bablami sie poruszali lub tuninguja je.
Koniu
Wed, 02 May 2007 - 17:58
CYTAT("slonek69":3uca081j)
Co chcesz wiedzieć Rasowanie maluch nie jest trudne
Głowicę jedziesz w dół 3mm i wstawiasz miedzianą uszczelkę ciętą wodą, poprawiasz jej kształt komory spalanie na "błysk" polerujesz, tak samo zawory, wycinasz prowadnice zaworów ssących, zgrywasz kolektorki wydechowe z głowicą, podstawkę pod gaźnik, dajesz pusty tłumik.
Nie wróżę tak przygotowanemu silnikowi więcej niż 30KM.
tomeQ
Wed, 02 May 2007 - 19:10
Tutaj masz homologacje A-grupy [url=http://s002.wyslijto.pl/index.php?file_id=00442311154254549822:1wvj9ihs]126agrupa.rar[/url:1wvj9ihs] max co sie podobno da z tego wycisnac to troche ponad 40km, takie optimum kasa/zysk/trwalosc , dodatkowo skrzynia z krotkim 3,4 i mozna sie gdzies potoczyc zwawiej. Zalezy do czego ma byc fiacik, ale wieksze moce to juz duza kasa i niska trwalosc, chyba dwa sezony temu w rc na budowe i badanie roznych konfiguracji jeden zawodnik wylozyl 7kzl. Mozna zrobic jakas rzezbe na tlokach od 700 albo z garbusa do tego gaznik z motoru albo dobrego webera, tylko na takie akcje to trzeba miec juz niezle w glowie pojebane, bo i tak nie zrobisz z malucha mega szybkiego wymiatacza, przynajmniej nie na 2cyl. Za podobna kase bez chwili namyslu wsadzilbym do malucha silnik ze scigacza + naped lancuchem i z zeszperowanym mech. roznicowym.
Niestety malucha nalezy zaczynac robic od zawieszenia, jeden kolega mial ~50km drugi ma ~80km i nic z tej mocy nie przychodzi bo zawieszenie nie daje sobie rady z tym samochodem i dobrze przygotowane 2cyl objezdzaja/ly te sprzety.
Sposob na chlodzenie oleju--> chlodnica oleju z zaporozca +duza alu miska, poszerzenia--> pare osob w polsce takie albo podobne robilo, mega duzo informacji na f&f: 5sek w wyszukiwarce na forum i
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=172537&c=0&f=25 ,
http://www.fiat-furious.pl/html/artykuly/krowa.htm
Tam sa prawdziwi pasjonaci tego modelu, ja go wole obchodzic szerszym lukiem i nie naduzywac slowa samochod aczkolwiek fajnie zobaczyc jak 126 popedza jakies saxo czy astre na probie, czy oesie, jak np. Janecki podczas Magurskiego, zreszta niedawno jego maluch byl opisany w wrc.
pablo999
Thu, 03 May 2007 - 15:45
CYTAT("slonek69":2lskaw9e)
Co chcesz wiedzieć Rasowanie maluch nie jest trudne
Głowicę jedziesz w dół 3mm i wstawiasz miedzianą uszczelkę ciętą wodą, poprawiasz jej kształt komory spalanie na "błysk" polerujesz, tak samo zawory, wycinasz prowadnice zaworów ssących, zgrywasz kolektorki wydechowe z głowicą, podstawkę pod gaźnik, dajesz pusty tłumik.
Wywarzasz dól silnika robisz 700cm na tłokach z cc 700 robisz 800na tłokach z garbusa Koło zamachowe toczysz do wieńca mozesz porobić jeszcze duże otwory w kole ale wtedy maluch nie podjedze pod górkę ale wkręcać sie będzie jak szlifierka kątowa
tutaj kilka linków:
http://www.np126p.za.pl/http://www.simon126.prv.pl/
myśmy zrobili troche inaczej: tłoki i zawory z bmw 528, chłodzenie wodą, sportowe wałki i wydech i splanowana głowica
[url=http://img434.imageshack.us/my.php?image=zdjcie148sp.jpg:2lskaw9e]
[/url:2lskaw9e] [url=http://img468.imageshack.us/my.php?image=zdjcie151ju.jpg:2lskaw9e]
[/url:2lskaw9e] [url=http://img468.imageshack.us/my.php?image=zdjcie164xq.jpg:2lskaw9e]
[/url:2lskaw9e]
frytol
Thu, 03 May 2007 - 18:40
Glowica z Pandy, planowanie glowicy, rozwiert kanalow, wieksze zawory, poziomy gaznik (Weber, albo Del Orto), odelzone kolo zamachowe, lekki aluminiowy wentylator, wieksze kolo pasowe na alternatorze, ostry walek dobrze przefazowany, chlodnica oleju, dolot zrobiony 'na slonia' - wyciete dno puszki filtra i dobicie powietrza na gaznik, duza duraluminiowa miska olejowa z przegroda, na wydech tzw 'breda'.
Zakladasz kola R13, resor klepiesz na prosto i ewentualnei dokladasz jedno pioro, z tylu obciecie sprezyn, gumy w sprezyny, twarde amory (mozna wymienic olej w seryjnych albo zainwestowac w Billsteina), tarcze na przod i na tyl, hydrauliczna lapa, 2 kubly, klatka, szelki.
Mozesz jeszcze zainwestowac w krotka skrzynie (nawet klowa jak kto lubi) i masz torowego kapsla w wersji 'zrob to sam' z moca w okolicach 45KM - jezdzi takim np niejaki evil z Plocka (hamowane 44KM)
narcodrive
Thu, 03 May 2007 - 20:44
Witam
Włosi pakują od 13 po 15 cali koła. Do tego mają skrzynie motocyklowe od 4 do 6 biegów. Wszystko to w zależności od długości torów. Z silników robią 800cm3 i dotego dodają webera 45 albo wtrysk paliwa. Na gaźniku mają 70 koni a wtrysk do 90koni. Chłodzone powietrzem oczywiśie.
Proponuje poszukać na Włoskich stronach i nawiązać kontakt.
Najmocniejszy maluch w RC miał 54konie na seryjnym gaźniku.
Pamiętam że był kiedyś maluch z głowicą od coswortha (znaczy połową głowicy ) ale się przegrzewał. Z tego co wiem to wszystkie próby chłodzenia malucha cieczą kończyły się fiaskiem.
pozdr
pablo999
Thu, 03 May 2007 - 21:22
ten który pokazałem 2 posty wcześniej jest chłodzony wodą i nigdy sie nie przegrzał
narcodrive
Thu, 03 May 2007 - 22:12
Cieszę się że sie udało
Ile kucy to posiada?
Kanały wodne wywiercone?
pablo999
Thu, 03 May 2007 - 23:57
tam pół bloku jest dorobione(na zdjeciach widać że jest prostokątny). licznik zamyka bez problemu nie wiem ile ma koni bo sie nie hamowaliśmy. auto za jakiś czas bedzie na sprzedaż (troche pordzewiał nam tłumik ale jest sportowy)
narcodrive
Fri, 04 May 2007 - 09:00
To jest link do strony mojego znajomka z Rzymu. Co w płaskich malaczami jeździ.
http://www.carlocastelli.com/home.htm
ps
Nie zna angielskiego jak by ktoś chciał pisać.
Arkadius3
Fri, 04 May 2007 - 09:18
http://tcez.tuchola.pl/index.php?rozwin=tcezteam2
w zeszłym sezonie 50KM hamowane... w tym roku troszke zmian ale aktualnie to mniej wiecej tak:
pojemnosc seria
sport wałek
wtrysk
skrzynia dorabiana na prostych żebach niestety ale daje rade
plan głowicy
i wiele innych pierdół
malczanek zdobył w zeszłym sezonie mistrza w swojej klasie
nevada
Fri, 04 May 2007 - 11:02
CYTAT("Japoniec":f3celsn2)
auto bedzie tylko na asfalty żadne rallycrosy , kjs itp sprawy w gre nie wchodza asfalt zakrety i tyle. Zawias setup na asfalt tak wiec hebel bedzie tarcza , o policje sie nie boje bo auto i tak bedzie za głośne , sprute do blach , z klatką i kubłem oraz szelkami wiec kazdy patrol bedzie mial sie do czego przyczepić heh
czyli maluch będzie do LanSu... szkoda auta
nawiercane tarcze, duże fele, głośny wydech
pojedź w KJS, zobaczysz do czego maluch służy
Booyac
Fri, 04 May 2007 - 12:53
Qulek
Fri, 04 May 2007 - 22:14
http://www.126group2.com/
Ludzie z OBR + jakcys fanatycy odbudowują repliki rajdówek ze starych dobrych lat..
PitGTR
Sat, 05 May 2007 - 09:01
po pierwsze wejdz na forum Fiat and Furious, tam masz wszystko napisane.
http://motonews.pl/forum/?op=fvf&c=0&f=25
-zestawy od TRS, są OK.
Tarcze zakłada sie tylko na przód (tarcza, zacisk od CC,SC 240mm), na tył przedni cylinderek i szczeki ferodo.
Reszte sensownie opisał frytol, oprocz zawieszenia...jesli auto ma sie trzymać w winklu i skrecac, jak szalone to: oczywiscie 4x bilstein B6, resor seryjny klepniety na 14cm (nie dodawac lagi!) i spreżyny seryjne ciete o 1 zwój (bez żadnych gum). Opony 155/65/13 są wporzadku na asfalt, ew. cos szerszego i nizszego, ale nic to nie da zbytnio.
Jak masz pytania to chetnie odpowiem, a moze nawet co nieco pokaże
k11
Sat, 05 May 2007 - 19:44
CYTAT("narcodrive":js5puwhv)
Do tego mają skrzynie motocyklowe od 4 do 6 biegów.
Po co im motocyklowe, jak można kupić skrzynię piątkę małkersową, bądź zestaw z piątym biegiem do normalnej skrzynki?
r.
Kubek
Sat, 05 May 2007 - 19:56
Tak przy okazji, to jakim momentem dysponuje silnik 650 cm3?
Koniu
Sat, 05 May 2007 - 19:59
45-50Nm
PitGTR
Sat, 05 May 2007 - 20:11
seryjny ma 43Nm, koksy powyżej 60.
narcodrive
Sat, 05 May 2007 - 21:14
CYTAT("k11":3t1g58ll)
CYTAT("narcodrive":3t1g58ll)
Do tego mają skrzynie motocyklowe od 4 do 6 biegów.
Po co im motocyklowe, jak można kupić skrzynię piątkę małkersową, bądź zestaw z piątym biegiem do normalnej skrzynki?
r.
Dłuższe przełożenia i przełączanie biegów jak w sekwencji.
No i do zwykłej skrzyni 6 już nie dołożysz. Jak pisałem oni jeżdzą tymi autami w wyścigach płaskich a nie w KJS-ach.
Qulek
Sat, 05 May 2007 - 21:35
CYTAT("k11":1cwm5mlh)
CYTAT("narcodrive":1cwm5mlh)
Do tego mają skrzynie motocyklowe od 4 do 6 biegów.
Po co im motocyklowe, jak można kupić skrzynię piątkę małkersową, bądź zestaw z piątym biegiem do normalnej skrzynki?
r.
Tylko np. maluchowe skrzynie z 5 biegami robione u Kałuży nie mają wstecznego..
k11
Sat, 05 May 2007 - 22:23
CYTAT("Qulek":22uq4yq8)
Tylko np. maluchowe skrzynie z 5 biegami robione u Kałuży nie mają wstecznego..
Mam na myśli [url=http://www.fiat500sport.com/articoli.asp?t=2&l=ENG&sku=1F936092B70#0113:22uq4yq8]takie[/url:22uq4yq8].
r.
Added after 10 minutes: CYTAT("narcodrive":22uq4yq8)
Dłuższe przełożenia i przełączanie biegów jak w sekwencji.
Do dwucylindrówek też wkładają? Do wydumek z silnikami motocyklowymi jak znalazł, ale postawić to wzdłużnie i dorzeźbić jeszcze do tego dyfer? Nie mówię, że to nie jest możliwe, tylko jakby... projekto- i pracochłonne.
CYTAT
No i do zwykłej skrzyni 6 już nie dołożysz. Jak pisałem oni jeżdzą tymi autami w wyścigach płaskich a nie w KJS-ach.
Bober Gp2, na krótkiej, czterobiegowej skrzyni dyga ponad 130km/h, na normalnej 160. A tu masz jeszcze jeden bieg, nie jest tak źle.
r.
narcodrive
Sun, 06 May 2007 - 09:50
No wnioskuje że jest to im potrzebne skoro tak robią.
W czerwcu tam będe pojeździć tym malcem. Zrobie szczegółowe foto jak to jest zmontowane.
grooby.hc
Sun, 06 May 2007 - 10:52
k11na krótkiej kiście troszeczke ciężko o 130km/h.
ten motorek przy 7500rpm i krótkiej 3,4 od Kałuży więcej jak 115 nie pojedzie ale fakt przy piatce to na tore może pośmigać. jeśli auto faktycznie na tor to wsteczny napewno nie jest tak ważny jak np na kjs gdzie wypadnięcie na zielone, jakiś obrót są dużo częstsze.
silnik na zdjeciu to 800cc,wał wyrobeni w instytucie lotnictwa, korby z dacii, 2xmikuni i kilka innych diwajsów.
ryk przy tych gaźnikach niesamowity w sparwie szczegółów i przygotowania takiego silnika PW
tfister
Sun, 06 May 2007 - 12:35
z ciekawości - ile taki skoksowany malacz, powiedzmy wykręcony na 40HP ma do 100. O spalanie nie pytam ale strzelam - 10/100 to pewnie minimum
PitGTR
Sun, 06 May 2007 - 13:08
mój własnie taki 40km i na krótkiej skrzyni (3,4) miał około 15s do paczki.
Co to 130km/h na krótkim 3,4 to równiez uwazam, ze to bujda. U mnie przy 7300rpm na 4 miałem okolice 110km/h, takze wiecej niz 115km/h jest raczej nie mozliwe.
k11
Sun, 06 May 2007 - 17:26
Pytanie jeszcze, jakie miałeś włożone przełożenie główne.
http://sherif063.googlepages.com/technicalspecification (126p Gp2, przełożenia są podane)
ale kłócić się o to też nie zamierzam (nie chciało mi się przeliczać tych danych).
r.
nevada
Sun, 06 May 2007 - 21:34
przyspieszenie mozna sprawdzić Pi razy oko dzieląc mase auta przez moc,
np. Rallycrossowy Maluch 500kg : 50koni = ~10sek do 100km/h
taki szybki uliczny 600kg : 40koni = ~15sek do 100km/h
Kubek
Mon, 07 May 2007 - 02:37
Ze wzgledu na cene mozna to tylko potraktowac jako ciekawostke, ale jak zobaczylem ten silnik, to od razu pomyslalem o Maluchu.
http://www.nova-racing.com/
waga 15kg
48KM przy 7800, kreci sie do 10300
47Nm przy 4500
mdf
Mon, 07 May 2007 - 11:10
CYTAT("slonek69":2c4fw7eo)
...tarcze w 126 to wchodzenie na cienki lód, gdyż policjant moze zabrać Ci dowód za niedozwolone przeróbki i są dobre tylko na asfalcie.
Obecnie mam w maluchu z silnikiem z seja 899spi wsadzone tarcze na przód też z seja i jestem na etapie załatwiania zmiany pojemności w dowodzie rej.
Pojechałem do rzeczoznawcy i nie chciał mi wypisać papierka, że są zamontowane hamulce tarczowe (chciałem tylko samą pojemność, ale przypadkowo zobaczył, że mam tarczówki).
Będę teraz uderzał do innego rzeczoznawcy, jak sie uda bądź nie to napiszę
Co do zawieszenia to seryjna sprężyna cięta (wedle uznania) + nowy Bilstein B6 (nie wiem czy to ten, ale były 3 twardości i mam na myśli ten najtwardszy) może i wystarcza do seryjnego silnika, ale po wsadzeniu np 899/903cc jest już trochę za miękko - silnik trochę cięższy i maluch ma tendencje do bujania się i przysiadania tyłem w zakrętach (testowane na własnej dupie.. oczywiście amorki mam nowe "ze sklepu", przebiegu mają już około 3 tys km w tym kilka kjs'ów).
k11
Mon, 07 May 2007 - 11:14
Kubek, to żadna sztuka wsadzić wankla czy silnik od motocykla do małkersa -- trochę zresztą takich jeździ. Sztuką jest zrobić dużo koni z tego dychawicznego dwucylindrowca ))
r.
grooby.hc
Mon, 07 May 2007 - 12:05
CYTAT
Kubek, to żadna sztuka wsadzić wankla czy silnik od motocykla do małkersa -- trochę zresztą takich jeździ. Sztuką jest zrobić dużo koni z tego dychawicznego dwucylindrowca Wink))
dokładnie tak! jeszcze jakies 2 lata temu był na wszelkich KJS'ach szał na szalone swapy typu 1,1 1,2 czy centralnie 1,1 turbo a teraz znikło to i znów pojawia sie duzo Agrupowych silniczków a samych maluchów stylizowanych na OBRowe a nie jakies wydymki poszeżene po 15cm na strone.
ju-by
Wed, 09 May 2007 - 22:49
Koniu
Wed, 09 May 2007 - 22:58
CYTAT("ju-by":3hpc06u7)
o jakości tych linków świadczy chociażby to:
"Najprostszym sposobem jest tzw. soft-tuning .
Dotyczy on zmiany świec , filtra powietrza, założęnie
magnetyzerów.
Koszty takiej operacji to zazwyczaj : ok. 35 pln - Świece , ok.
60 pln - Filtr powietrza, ok. 100 pln -Magnetyzer.
Razem ok . 200 złotych."
ja bym raczej proponował zachodnie, głównie włoskie strony:
http://www.ilcinquino.it/
http://www.fiat500sport.com/
ju-by
Wed, 09 May 2007 - 23:11
Jasne, ale jak ktos umie szukac to tu znajdzie bardzo duzo przydatnych informacji jak cos zrobic we wlasnym zakresie.
Jaqo
Wed, 09 May 2007 - 23:17
wlosi owszem duzo maja ale w Polsce rasowanie maluchow jest bardzo mocno przerobione i wystarczy u nas poszukac 99% czesci jest. A co do materialow to tak jak juz ktos powiedzial fiat-furious forum chyba najlepsze zrodlo informacji, tam tez jest duzo linkow do innych zrodel.
Koniu
Wed, 09 May 2007 - 23:30
CYTAT("Jaqo":16yhjzup)
wlosi owszem duzo maja ale w Polsce rasowanie maluchow jest bardzo mocno przerobione i wystarczy u nas poszukac 99% czesci jest. A co do materialow to tak jak juz ktos powiedzial fiat-furious forum chyba najlepsze zrodlo informacji, tam tez jest duzo linkow do innych zrodel.
Są u nas części, przy czym głównie seryjne, lub seryjne modyfikowane. Ciężko dostać części do budowy 'mocnego' silnika (45KM+), a chyba o taki chodziło autorowi tego wątku.
Wiem z własnego doświadczenia jakie szczęście trzeba mieć żeby trafić na oryginalne części z Fiata 126 gr.2 (głowica 2-kanałowa, wałek Abartha). We Włoszech części tego typu dostaniesz nowe i od ręki, chociażby w wymienionych przeze mnie sklepach. W Polsce musisz szukać po byłych zawodnikach czy byłych inżynierach OBRu.
W Polsce z kolei jest duża grupa ludzi, którzy potrafią zbudować mocne A-gr silniki. Tutaj procentuje doświadczenie zdobyte przez 30 lat eksploatacji tych samochodów w różnej maści zawodach.
Jaqo
Thu, 10 May 2007 - 00:44
czym sie rozni walek abartha od walkow polskich producentow? Parametry mozesz miec jakie chcesz wiec ...
Glowica dwukanalowa? Zaden problem - pand duzo sprzedaja. Owszem we Wloszech graty sa latwo dostepne ale to samo mozesz miec za 1/10 ceny w pl jesli wiesz i poszperasz
GR44Z
Thu, 10 May 2007 - 02:10
CYTAT("Koniu":35a7zzj6)
W Polsce z kolei jest duża grupa ludzi, którzy potrafią zbudować mocne A-gr silniki. Tutaj procentuje doświadczenie zdobyte przez 30 lat eksploatacji tych samochodów w różnej maści zawodach.
IMO racja. I u takich ludzi właśnie szukałbym dokładnych info, oczywiście jeśli już opcja ze swapem odpada.
O ile dobrze pamiętam, to Chojnacki ładnych parę lat temu zrobił na maluchowym silniku 86 koni.
Ktoś podobno wyczarował i 100ps, na czterech wtryskiwaczach ale samochód spalił się podczas testów.
Na tej stronie m. in. wykres A grupy (ok 52ps)
http://www.chojnacki.com.pl/testy.php#
Co do części to warto polować nawet na allegro, ale zobacz ile dobra kryje w sobie [url=http://search.ebay.it/search/search.dll?sofocus=bs&sbrftog=1&catref=C6&from=R10&satitle=fiat+500+abarth&sacat=-1%26catref%3DC6&sargn=-1%26saslc%3D3&sadis=200&fpos=CAP&ga10244=10425&ftrt=1&ftrv=1&saprclo=&saprchi=&fsop=1%26fsoo%3D1&coaction=compare&copagenum=1&coentrypage=search&fgtp=:35a7zzj6]WŁOSKI EBAY[/url:35a7zzj6].
k11
Thu, 10 May 2007 - 10:04
CYTAT("Koniu":3tlylpcr)
o jakości tych linków świadczy chociażby to:
"Najprostszym sposobem jest tzw. soft-tuning
I oczywiście wszystko jest poparte zarżniętą do oporu Poprawą dynamiki... Januły i Szczecińskich. Autorzy z tantiem chyba już sobie pokupowali rezydencje w ciepłych krajach ;)))
r.
Added after 6 minutes: CYTAT("Jaqo":3tlylpcr)
czym sie rozni walek abartha od walkow polskich producentow? Parametry mozesz miec jakie chcesz wiec ...
Glowica dwukanalowa? Zaden problem - pand duzo sprzedaja. Owszem we Wloszech graty sa latwo dostepne ale to samo mozesz miec za 1/10 ceny w pl jesli wiesz i poszperasz
Idąc dalej tym tokiem rozumowania, nie ma różnicy między tłokami od Garbatego i tulejowanymi cylindrami, a zestawem tłoków i cylindrów pod jakąś 800-kę?
Owszem, na pewnych rzeczach można przyoszczędzić, pewne rzeczy mamy w kraju dobre. Ale mimo wszystko daleko nam do makaroniarzy w dłubaniu tych autek.
r.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.