Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Gdzie wpiąć chłodnicę oleju w silniku M50 ???
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
korona
Mam chłodnicę oleju (z M57) oraz termostat oleju w osobnej obudowie (z kadeta GSI) i mam zamiar włożyć to to do silnika M50 po dołożeniu turbo. I teraz pytanie, gdzie wpiąć się tą chłodnicą żeby to miało ręce i nogi. Można by na przewodzie zasilającym w olej turbinę, ale wtedy chłodzenie oleju po otwarciu termostatu nie będzie w pełni wydajne - przecież na wejściu turbiny jest zwężka która hamuje przepływ oleju. Poza tym i tak schłodzony olej momentalnie podgrzeje turbina.

Gdzie się tym wpiąć tak żeby było to w miarę łatwe - np jakieś czujniki lub zaślepione otwory w bloku
korona
Co, nikt nie wie, czy nikt nie chce powiedzieć sam też coś wymyślę ale liczę na jakieś wskazówki
srbenda
jedyny rozsadny sposob to pod filtrem oleju. tylko ze trzeba zrobic prekladke do ktorej podlaczysz termostat i i chlodnice. aha, podpinanie na miejsce czujnikow itp. nic nie da bo nie bedzie obiegu
magician
CYTAT("srbenda":1jjjpz1x)
jedyny rozsadny sposob to pod filtrem oleju. tylko ze trzeba zrobic prekladke do ktorej podlaczysz termostat i i chlodnice. aha, podpinanie na miejsce czujnikow itp. nic nie da bo nie bedzie obiegu


W BMW to raczej nad filtrem oleju
Trzebaby wykombinować coś takiego:


Albo znaleźć sposób, żeby pod tą pokrywkę wcisnąć "podkładkę" pod filtr oleju np. od C20XE... ale pewnie średnice nie będą pasowały...

Kadet GSI miał osobny termostat oleju ?? (a nie w podkładce pod filtr oleju)
korona
CYTAT("magician":1iz8hy46)
W BMW to raczej nad filtrem oleju
Trzebaby wykombinować coś takiego:


Albo znaleźć sposób, żeby pod tą pokrywkę wcisnąć "podkładkę" pod filtr oleju np. od C20XE... ale pewnie średnice nie będą pasowały...

Kadet GSI miał osobny termostat oleju ?? (a nie w podkładce pod filtr oleju)


I ta opcja wydaje się lepsza niż wyciąganie całej obudowy filtra
W Kadecie też jest termostat w podstawce, mam go w domu (z podstawką i przewodami) przemierzę i zobaczymy, może coś się da zrobić

Jeszcze jedno: olej jest przebychany przez filtr od środka na zewnątrz czy odwrotnie?
magician
Wg. mnie to od zewnątrz do środka... (większa powierzchnia filtra itd.), ale głowy za to nie dam uciąć... chociaż dla mnie to wydaje się być logiczne.
korona
cytat z manuala E36: ".... kanałem środkowym we wkładzie filtru przefiltrowany olej dostaje się do głównego kanału oleju" więc jak widać jednak miałes magician rację
Wizualnie podkładka z termostatem jest mniejsza od obudowy filtra ale do środka nie wejdzie, spróbuję przerobić pokrywę filtra (podobnie jak na foto powyżej), jak się uda dam znać i zrobię zdjęcia
magician
To czekam na zdjęcia - bo też cały czas myślę nad chłodnicą oleju do siebie... ale nie do końca wiem jak przerobić tą pokrywkę... a nigdzie nie widziałem fotki od wewnętrzej strony... Ty możesz zrobić wzorujac się na tej podkładce od GSI...
korona
Po dokładnym przyjrzeniu się podstawce i rozwiązaniu na foto zauważyłem, że olej który będzie przechodził przez chłodnicę będzie nieprzefiltrowany Trzeba dać podstawkę pod filtr a nie nad, lub zastosować drugi filtr oleju ale to bez sensu... Chyba jednak trzeba zrobić specjalną podstawkę pod obudowę filtra z wyjściem i wejściem oleju ale to już dużo więcej roboty
PMN
Słuchajcie... a nie możecie poszukać po prostu magistrali olejowej od M3 (e36, e46) lub (3)525tds?
Pasuje bolt-on i ma wszystko czego potrzeba.

Najprostszy i najlepszy sposób IMO.

korona
Chodzi ci o element nr 1 czyli obudowę filtra? Mogę mieć z M3 ale musze być pewny czego potrzebuję. Gdzie jest termostat w M3 3.0? I gdzie są wyjścia oleju na chłodnicę (zaznacz na schemacie jeśli możliwe )?

Co jeszcze może mi się przydać z M3 3.0 do M50 żeby poprawić fabrykę?
PMN
Termostat w magistrali.
nr 1 - to jest cały element z obudową filtra.
Zaznaczyłem na czerwono wyjście i powrót z chłodnicy oleju, centralnie między nimi jest otwór z gwintem mocujący flanszkę trzymającą przewody:



Jak uturbiasz,to załóż jeszcze ori chłodnicę wody(potrzebujesz zewnętrzny zbiorniczek).
Sprzęgło z kołem zamachowym (ale to już przeniesienie napędu).
Zegary i czujnik temperatury oleju...
Podoba się odpowiedź?
MarasR
Korona wrzuc jakies foto moze ....fajnie bybylo
korona
Dzięki PMN spróbuję zdobyć tę magistralę, dzwoniłem do gościa i ma powiedzieć w poniedziałek czy mi to sprzeda. Sprzęgło już mam zrobione (przeróbka z M57) więc z M3 nie potrzebuję.
Sprawdzałem też magistralę z tds i wg mnie jest całkiem inna niż w M50, czy na pewno to pasuje?

MarasR: fotki czego? termostatu? chłodnicy?
Łysol
Wiadomo cos może czy ta magistrala od diesla pasuje ?
m52owner
Przez zimę takie coś ulepiłem,zobaczymy czy zda egzamin.
Mocowania podstawy są może prowizoryczne ale trzyma się nawet solidnie i na dzień dzisiejszy nic lepszego nie zrobię tym bardziej że nie mam spawarki.Filtr jest z LT 2,4d a termostat w podstawie otwiera już maksymalnie przy 90°.Do układu dojdzie pewnie ok 2l oleju smile.gif.Zdjęcia w trakcie prac więc wszystko zasyfione.








Jest ciasno ale może będzie dobrze .Alternator nie powinien przeszkadzać ale jakby to zawsze mogę dać mniejszy filtr bo obecny jest potężny smile.gif .Maska też się zamyka.Rura dolotu filtra jest blisko ale się czymś odgrodzi.Zostało jeszcze kupić i zamontować chłodnicę oleju oraz zakuć do niej przewody
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.