korona
Mon, 30 Apr 2007 - 14:55
Mam chłodnicę oleju (z M57) oraz termostat oleju w osobnej obudowie (z kadeta GSI) i mam zamiar włożyć to to do silnika M50 po dołożeniu turbo. I teraz pytanie, gdzie wpiąć się tą chłodnicą żeby to miało ręce i nogi. Można by na przewodzie zasilającym w olej turbinę, ale wtedy chłodzenie oleju po otwarciu termostatu nie będzie w pełni wydajne - przecież na wejściu turbiny jest zwężka która hamuje przepływ oleju. Poza tym i tak schłodzony olej momentalnie podgrzeje turbina.
Gdzie się tym wpiąć tak żeby było to w miarę łatwe - np jakieś czujniki lub zaślepione otwory w bloku
korona
Tue, 08 May 2007 - 12:48
Co, nikt nie wie, czy nikt nie chce powiedzieć sam też coś wymyślę ale liczę na jakieś wskazówki
srbenda
Tue, 08 May 2007 - 18:15
jedyny rozsadny sposob to pod filtrem oleju. tylko ze trzeba zrobic prekladke do ktorej podlaczysz termostat i i chlodnice. aha, podpinanie na miejsce czujnikow itp. nic nie da bo nie bedzie obiegu
magician
Wed, 09 May 2007 - 08:52
CYTAT("srbenda":1jjjpz1x)
jedyny rozsadny sposob to pod filtrem oleju. tylko ze trzeba zrobic prekladke do ktorej podlaczysz termostat i i chlodnice. aha, podpinanie na miejsce czujnikow itp. nic nie da bo nie bedzie obiegu
W BMW to raczej nad filtrem oleju
Trzebaby wykombinować coś takiego:
Albo znaleźć sposób, żeby pod tą pokrywkę wcisnąć "podkładkę" pod filtr oleju np. od C20XE... ale pewnie średnice nie będą pasowały...
Kadet GSI miał osobny termostat oleju ?? (a nie w podkładce pod filtr oleju)
korona
Wed, 09 May 2007 - 09:09
CYTAT("magician":1iz8hy46)
W BMW to raczej nad filtrem oleju
Trzebaby wykombinować coś takiego:
Albo znaleźć sposób, żeby pod tą pokrywkę wcisnąć "podkładkę" pod filtr oleju np. od C20XE... ale pewnie średnice nie będą pasowały...
Kadet GSI miał osobny termostat oleju ?? (a nie w podkładce pod filtr oleju)
I ta opcja wydaje się lepsza niż wyciąganie całej obudowy filtra
W Kadecie też jest termostat w podstawce, mam go w domu (z podstawką i przewodami) przemierzę i zobaczymy, może coś się da zrobić
Jeszcze jedno: olej jest przebychany przez filtr od środka na zewnątrz czy odwrotnie?
magician
Wed, 09 May 2007 - 09:23
Wg. mnie to od zewnątrz do środka... (większa powierzchnia filtra itd.), ale głowy za to nie dam uciąć... chociaż dla mnie to wydaje się być logiczne.
korona
Fri, 11 May 2007 - 18:29
cytat z manuala E36: ".... kanałem środkowym we wkładzie filtru przefiltrowany olej dostaje się do głównego kanału oleju" więc jak widać jednak miałes magician rację
Wizualnie podkładka z termostatem jest mniejsza od obudowy filtra ale do środka nie wejdzie, spróbuję przerobić pokrywę filtra (podobnie jak na foto powyżej), jak się uda dam znać i zrobię zdjęcia
magician
Fri, 11 May 2007 - 20:21
To czekam na zdjęcia - bo też cały czas myślę nad chłodnicą oleju do siebie... ale nie do końca wiem jak przerobić tą pokrywkę... a nigdzie nie widziałem fotki od wewnętrzej strony... Ty możesz zrobić wzorujac się na tej podkładce od GSI...
korona
Fri, 18 May 2007 - 05:31
Po dokładnym przyjrzeniu się podstawce i rozwiązaniu na foto zauważyłem, że olej który będzie przechodził przez chłodnicę będzie nieprzefiltrowany Trzeba dać podstawkę pod filtr a nie nad, lub zastosować drugi filtr oleju ale to bez sensu... Chyba jednak trzeba zrobić specjalną podstawkę pod obudowę filtra z wyjściem i wejściem oleju ale to już dużo więcej roboty
PMN
Sat, 19 May 2007 - 10:15
Słuchajcie... a nie możecie poszukać po prostu magistrali olejowej od M3 (e36, e46) lub (3)525tds?
Pasuje bolt-on i ma wszystko czego potrzeba.
Najprostszy i najlepszy sposób IMO.
korona
Sat, 19 May 2007 - 15:25
Chodzi ci o element nr 1 czyli obudowę filtra? Mogę mieć z M3 ale musze być pewny czego potrzebuję. Gdzie jest termostat w M3 3.0? I gdzie są wyjścia oleju na chłodnicę (zaznacz na schemacie jeśli możliwe )?
Co jeszcze może mi się przydać z M3 3.0 do M50 żeby poprawić fabrykę?
PMN
Sat, 19 May 2007 - 18:05
Termostat w magistrali.
nr 1 - to jest cały element z obudową filtra.
Zaznaczyłem na czerwono wyjście i powrót z chłodnicy oleju, centralnie między nimi jest otwór z gwintem mocujący flanszkę trzymającą przewody:
Jak uturbiasz,to załóż jeszcze ori chłodnicę wody(potrzebujesz zewnętrzny zbiorniczek).
Sprzęgło z kołem zamachowym (ale to już przeniesienie napędu).
Zegary i czujnik temperatury oleju...
Podoba się odpowiedź?
MarasR
Sat, 19 May 2007 - 18:20
Korona wrzuc jakies foto moze ....fajnie bybylo
korona
Sat, 19 May 2007 - 19:07
Dzięki PMN spróbuję zdobyć tę magistralę, dzwoniłem do gościa i ma powiedzieć w poniedziałek czy mi to sprzeda. Sprzęgło już mam zrobione (przeróbka z M57) więc z M3 nie potrzebuję.
Sprawdzałem też magistralę z tds i wg mnie jest całkiem inna niż w M50, czy na pewno to pasuje?
MarasR: fotki czego? termostatu? chłodnicy?
Łysol
Fri, 10 Aug 2007 - 19:17
Wiadomo cos może czy ta magistrala od diesla pasuje ?
m52owner
Mon, 19 Mar 2018 - 20:50
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.