Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: JAKI OLEJ DO SILNIKA
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147
Lincoln e30ix
CYTAT(krycha90 @ Tue, 13 Oct 2015 - 21:37) *
Janki, który najlepszy do AGU z 10w60? Castrol, shell czy valvoline? Aktualnie mam zalany valvo 10w60 vr1. Myślałem żeby przejść na shella bo i tak olej zmieniam co 6-8 kkm.


Poszedłbym raczej w stronę Millersa, Penrite, LM.
tomek evo
CYTAT(Tasek @ Sun, 18 Oct 2015 - 10:08) *
A co to jest specol? a dokładnie Specol 5W40 Gold synthetic

Ze Specolem Gold to ciekawa historia bo tej olej jest na PAO i ma wręcz rewelacyjne parametry techniczne a jego cena jest śmiesznie niska. Podobno ma bardzo bogaty pakiet dodatków od renomowanych dostawców. Moim zdaniem Specol ma za słaby marketing i jakoś nie potrafi odpowiednio zareklamować tego oleju. Ale badźmy szczerzy. Kto patrzy na parametry techniczne tongue.gif ? Kowalski woli zalać olej znanej marki nawet półsyntetyczny niż wybrać nieznany sobie olej.
Specol Gold jest chyba niezłym wyborem jeśli nie mamy eko zabawek w aucie (filtry, specjalne katalizatory). Sam zalałem go do ducato 2.3 Multijet (bez DPF) - wcześniej był X-cess Motula. Silnik pracuje jakby ciszej ale to normalne po wymianie oleju.
MisioLBN
Chłopaki bd zmieniał olej i niestety nie moge znalezc 1znacznej odpowiedzi. Silnik ew10j4 upalany od czasu do czasu ale na codzien jezdzi do odcinki bez emerytowania. Lalem valvo 5w50 ale zaczely walic popychacze na zimno. Lac 5w50 czy wrocic do 5w40? Marka millers, fuchs moze LM?? Widzialem fuchsa za okolice 100zl 4l 5w40 titan gt xtl, jest jescze titan supersyn. Z millersa znowu kilka rodzajow, trident najtanszy wiec odpada bo pewnie niczym sie nie rozni od knnych w tej cenie. Lm znowu rozne ceny rozne oliwy a na papierze tak o. Ten fuchs mnie ciekawi bo cena spoko a na papierze wypada dobrze, czy to pelny syntetyk? Co do Specola ktos potwierdzi powyzsze bo cena nizsza niz valvo i to jest podejrzane. Pomoze ktos i moze odrazu sprzeda w dobrej kasie?
tomek evo
Fuchs jest w dobrej cenie i to generalnie dobry olej ale nie pełny syntetyk. Specola golda 5w40 masz pełnego syntetyka (PAO) w śmiesznie niskiej cenie. Ja tego oleju nie badałem w laboratorium ale ma odpowiednią bazę olejową i bardzo bogaty pakiet dodatków. Na papierze wygląda świetnie i na razie nikt nie narzeka choć jeszcze mało kto wypróbował ale jak do tej pory komentarze pozytywne. Jak chcesz coś bardziej renomowanego i za sensowną kasę to zamiast LM Synthoila 5w40 polecam Meguina Super Leichtlauf 5w40, który jest jego odpowiednikiem (patrz karty techniczne). Kupisz w cenie za lit zbliżonej do ceny Fuchsa. Oczywiście Millers zagwarantuje wysoką jakość (szczególnie te z nanotechnologią) ale aby był sens trzeba kupić coś z wyższych serii a to już kosztuje. Jest jeszce australijski PENRITE (polecam bardzo dobre oleje) i cała masa dobrych olejów made in usa ale na niską cenę też nie ma co liczyć. Jak coś więcej to zapraszam na priv.
iktorn92
Trident z Millersa jest PAO czy HC?
tomek evo
TRIDENT to HC
MisioLBN
CYTAT(tomek evo @ Thu, 29 Oct 2015 - 21:32) *
Fuchs jest w dobrej cenie i to generalnie dobry olej ale nie pełny syntetyk. Specola golda 5w40 masz pełnego syntetyka (PAO) w śmiesznie niskiej cenie. Ja tego oleju nie badałem w laboratorium ale ma odpowiednią bazę olejową i bardzo bogaty pakiet dodatków. Na papierze wygląda świetnie i na razie nikt nie narzeka choć jeszcze mało kto wypróbował ale jak do tej pory komentarze pozytywne. Jak chcesz coś bardziej renomowanego i za sensowną kasę to zamiast LM Synthoila 5w40 polecam Meguina Super Leichtlauf 5w40, który jest jego odpowiednikiem (patrz karty techniczne). Kupisz w cenie za lit zbliżonej do ceny Fuchsa. Oczywiście Millers zagwarantuje wysoką jakość (szczególnie te z nanotechnologią) ale aby był sens trzeba kupić coś z wyższych serii a to już kosztuje. Jest jeszce australijski PENRITE (polecam bardzo dobre oleje) i cała masa dobrych olejów made in usa ale na niską cenę też nie ma co liczyć. Jak coś więcej to zapraszam na priv.


Dzięki wielkie za odpowiedź. Zostało znaleźć sklep z oryginałem.
mat13por
Silnik 2.0T 225km renault. 120k ori przelotu.

Co zalac dobrego zeby dopiescic silnik? Fabrycznie lany elf sxr. Cos z millersa? Motula?
tomek evo
Millers z serii Nanodrive będzie dobrym wyborem, choć EE Longlife 5w40 to bardziej eko-olej a CFS 5W40 to już profi sport. Z dobrych polecam Penrite z serii Tenths Premium (są na PAO/Ester) lub HPR 5w40 (też dobry ale nie w pełni PAO). Uważam, ze bardzo dobrą alternatywą może być Meguin Super Leichtlauf 5w40 (baza PAO)- odpowiednik LM Synthoil High Tech 5w40 tylko dużo, dużo tańszy lub nasz krajowy produkt - Specol z serii Gold 5W40 lub 0W40 (oba na PAO).
rOBERTO795
CYTAT(tomek evo @ Thu, 29 Oct 2015 - 22:03) *
TRIDENT to HC


W/g producenta to PAO!
usuniety
Volvo V90 z rzędową szóstką z raczej prawdziwym przebiegiem 320tyś, po zastosowaniu płukanki mogę wlać olej syntetyczny czy będzie kiszka? Nie wiem co wcześniej było zalewane.
tomek evo
Myślę, że jak nie cieknie i zrobisz płukankę to ryzyko, że coś się stanie jest małe. Współczesne syntetyki nie są już tak agresywne dla uszczelek, bardziej chodzi o to, żeby złogi i inne syfy, które mogą być w silniku nie pozapychały kanałów olejowych. Ale jak zrobisz płukanie to ograniczasz to ryzyko.
tomek evo
CYTAT(rOBERTO795 @ Thu, 19 Nov 2015 - 10:35) *
W/g producenta to PAO!


Podaj proszę źródło. Teraz jest tak, że wiele olejów to mieszanina HC z PAO ale jeśli jakiś olej jest z dodatkiem PAO to nie znaczy, że jest to baza PAO. W Polsce wystarczy kropla ojeju syntetycznego dodana do mineralnego aby nazywać ten olej półsyntetycznym. Ja wiem, że w TRIDENCie jest PAO ale wg. moich informacji nie jest to baza PAO. Jeśli się mylę, to wyprowadź mnie z błędu.
Grzesi(E30)k
Pytanie pewnie zadane nie raz ale...

Passat 1.9tdi awx 05' 270kkm. Jaki olej do auta ktore nawija sporo km?
Dodam ze mieszkam w uk wiec sa tu tez te nieco bardziej egzotyczne marki.

Myslalem rowniez o dolaniu dodatku liqui moly z mos2 w koncu pd je walki. Warto?
AdamuS_81
Millers Oils EE Longlife 5w40 505.01
tomek evo
Jak jesteś w UK to Millersa masz pod ręką. Pod wałki można zaleć dodatkowo z Liqui Moly ale nie Mos2 a Cera tec lub jeszcze lepiej Motor Protect ewentualnie Archinola.
Croom
Grzesi: do tego silnika jest bardzo dużo ciekawych pozycji.
Faktycznie pod ręką masz doskonały olej Millers Oils robiony w UK w jednej fabryce.
Np. Millers Oils XF Longlife 5W40 alternatywnie możesz skorzystać z ciekawej oferty uznanego sklepu Opieoil.
Jest tam Don który doradzi i dobierze odpowiedny olej.

Jest oczywiście jeszcze wiele innych ciekawych olejów, Specol faktycznie jest ciekawym produktem.
Nie wiem czy natomiast Megiun jest olejem, który może być sprzedawany w Polsce wszak to bliźniak z LM ale pasowao by dopytać w Liqui Moly Polska jak to wyglada jeśli oleje są oficjalnie oferowane można się rónież takim produktem zainteresować.

CYTAT
tomek evo


Piszesz : TRIDENT to HC
Na jakiej podstawie ?
tomek evo
Może się mylę co do TRIDENTA nie spieram się chciałbym zobaczyć jaki dokładnie ma skład bo z tego co kojarzę, ze to nie jest 100% PAO. Ale mogę się mylić. Co do Meguina to chyba nie Liqui Moly Polska decyduje co może być sprzedawane - PRL mamy na szczęście za sobą i jest wolny rynek biggrin.gif (no chyba ze Prezes to pozmienia).
tomek evo
Z tego co wiem to Liqui Moly Polska nie ma ani wyłączności ani autoryzacji na sprzedaż produktów Meguina więc pytanie nie do nich.
Croom
No ale chyba Meguin to chya marka Liqui Moly ale zapytam z ciekawości :-)
PRL za nami masz rację .
Ale wtedy nie było takiej wolenj amerykanki jak teraz no moze z wyłęczeniem okresu przejściowego królowaniu koników, cinkciarzy i inych kombinatorów :-)

tomek evo
Zgadza się za dużo wolnej amerykanki też niedobrze. Jak wiesz przy zakupie olejów warto mieć zaufane źródło zakupu. Nie kupiłbym ilości hurtowej olejów od firmy, która nie jest oficjalnym partnerem handlowym/przedstawicielem danej marki lub o której wiem na 100%, że zaopatruje się u takiego źródła i/lub ma wyrobioną markę na rynku. Motula do Polski z tego co wiem niejedna firma sprowadza z pominięciem oficjalnego przedstawicielstwa. Na różnych cwaniaków trzeba uważać to fakt bo Polak potrafi tongue.gif
Joe89
Jaki olej najlepiej zalać do 3.0 BiTDi 313km? Mam dostęp do Motula, Castrola i Liqui Moly. Auto ma 90k km.
Joker
Patrzę, że mimo działu DIESEL o benzynach też się pisze.


Pytanie:

Jaka jest optymalna temp. robocza, a raczej jej górna granica (mówię o górnej użytecznej, a nie krytycznej) dla oleju Millers C3 EE LL 5W30 ?

Mam taką oliwę w F10 (sorry Designer, pobili tu u mnie rynek sad.gif ) i jak latam zwyczajnie temp. osiąga ok. 115'C w porywach do 120'C. To ok? 3.0 turbo benzyna, póki co seria. Czy należy przechodzić na jakiś 5W40 ew. 0W40?

Ile temp. 'C oleju nie powinienem przekracać przy ostrej jeździe?
Tasek
Czy ktoś miał styczność z dodatkiem SX6000?
http://www.sx6000.pl/index.php/silniki/oleje-syntetyczne
Dante182
Witam. Na poprzednich stronach widzialem, ze ktos polecal olej Specol. Zainteresowalo mnie to, wiec postanowilem troche poszukac danych w internecie. Faktycznie wedlug specyfikacji wypada bardzo dobrze. Porownywalem go tylko z Motulem X-cess 5w40 i LM top tec 4600 5w30 oraz LM Synthoil High Tec 5w40. Na ich tle jest taki sam lub lepszy.
Za niedlugo bede wymienial olej i powaznie zastanawiam sie nad Specolem Gold Synthetic 5w40. Wczesniej jezdzilem na LM TopTec 4600 5w30 oraz Motul X-cess 5w40. Z racji tego ze marka malo znana to informacji tez malo. Sprawdzi sie tak jak poprzednie oleje?
Dodam tylko ze mam BMW e46 2.0d 150km@ ~200/430.

Pozdrawiam smile.gif
fr86
BMW 330d 231KM M57/T2 z wyciętym DPF. Olej ma spełniać normę LL01. Jaki zalać? Poprzednio w innych autach lałem zawsze Motul X-Cess 5W40. Oczywiście z pewnego źródła.
Czytam teraz, że polecany jest olej Specol 5W40 Gold synthetic 4L. Cena rewelacja, bo około 80 zł za 4 litry i przy 2 bańkach jest to idealna opcja do 3.0d. Te pół litra zostaje na ewentualne dolewki.
Dante182
Ja porownywalem specyfikacje Specola 5w40 do Liqui 5w30, 5w40 i Motula X-cess 5w40 to Specol wypadl lepiej.
Lepsza temp plyniecia oleju, lepsze plukanie, lepsza gestosc i odpornosc na zuzycie. Ogolnie chyba wszystkie wskazniki byly na korzysc tego Specola. Nie pozostale chyba nic innego jak przetestowac biggrin.gif

http://www.iparts.pl/czesc/olej-syntetyczn...ec4-910674.html
Cena 66zl za 4l ohmy.gif Gdzie jest haczyk?! huh.gif
iktorn92
Właśnie też się nad Specolem grubo zastanawiam.. Chyba przetestuje tongue.gif
tomek evo
Nie ma haczyka. Producent po prostu nie ma dużego narzutu na swój produkt. Specol wprowadził właśnie oleje 0w20 i 10W60 a wcześniej 0W30, 0W40 i 10W50. 80 zł za 4 litry to drogo. Można dużo taniej kupić. cool.gif
MisioLBN
To po co ja tego meguina kupiłem xDD Dajcie znać jak się specol sprawuje.
tomek evo
Bo Meguin to bardzo dobry olej jest biggrin.gif Ale Specol w tej cenie praktycznie nie ma konkurencji. Również czekam na opinię na temat tego jak Specol się sprawuje. Sam mam zalany w 3 autach swoich/znajomych/rodziny ale umówmy się poza wrażeniami słuchowymi, które są subiektywne (zwłaszcza zaraz po wymianie) oraz ewentualnym ubywaniem oleju ciężko jest coś konkretnego powiedzieć. Jakieś tam pojęcie daje monitorowanie temperatury i ciśnienia oleju i myślę, ze wiele osób na forum ma do tego narzędzia pomiarowe. Oczywiście nic nie zastąpi testów oleju w laboratorium i dokładnego badania silnika po x km na x oleju.
Lincoln e30ix
Dziś Spec Gold 5w-40 zalany do starego Granda 5.2l, na dniach do x30xe+ z niemałym nalotem, zobaczymy wink.gif
tomek evo
Spec Gold to pełny syntetyk na PAO więc musi być dobrze.
mile
Można dostać tego Specola Gold gdzieś w Wawie od ręki ?
Croom
Jak wprowadzałem Specola do obiegu nikt o tym jeszcze pół roku temu nie słyszał teraz widzę że wielu go docenia, oferta się rozrasta.
Pojawiły się oleje 0W30 , 0W40 któe są na bazach PAO i naprawdę spisują się wybitnie.
Ja to powyzej 150zł wysyłam gratis jak coś :
http://zmienolej.pl/pl/9-oleje-silnikowe#/producent-specol

Co ciekawe oleje mają w porównaniu do wielu odpowiedników na rynku rewelacyjie niski współpczynnik odparowalności NOACK na poziomie max. 8% to naprawdę
dobry wynik i co jest najwązniejsze oleje są robione tylko w jednym zakładzie w Chorzowie a nie w jakiś innych dzikich rozlewniach.

Tasek
niech przynajmniej bańki pozmieniają bo są po prostu nie ładne. Wiem nie szata zdobi człowieka. lecz wg mnie wiele o nim mówi. Ja tam poczekam aż ktoś przejeździ ze 100tyś w turbo klekocie i potem sam wleje do swojego. Ps w lidlu jest 5w40 po 15,99zł może również warto spróbować? Nie polski a wręcz niemiecki!
lukaszzsch
CYTAT(Croom @ Thu, 17 Dec 2015 - 11:31) *
Jak wprowadzałem Specola do obiegu nikt o tym jeszcze pół roku temu nie słyszał teraz widzę że wielu go docenia, oferta się rozrasta.
Pojawiły się oleje 0W30 , 0W40 któe są na bazach PAO i naprawdę spisują się wybitnie.
Ja to powyzej 150zł wysyłam gratis jak coś :
http://zmienolej.pl/pl/9-oleje-silnikowe#/producent-specol

Co ciekawe oleje mają w porównaniu do wielu odpowiedników na rynku rewelacyjie niski współpczynnik odparowalności NOACK na poziomie max. 8% to naprawdę
dobry wynik i co jest najwązniejsze oleje są robione tylko w jednym zakładzie w Chorzowie a nie w jakiś innych dzikich rozlewniach.



kolego,

jak ma się ten SPECOl 0w30 do tego motula:

motul specific 2312

mało mówią mi konkretne parametry, niby Peugeot zaleca do nowych silników tylko oleje z normą PSA 2312, ale już w ASo powiedzieli, że każdy 0w30 będzie dobry.

Po co więc mam lać oleum po 300 za bańkę jak można chwalony i rodzimy SPECOL?
Paweł#G
Co wlać do na razie seryjnego 1.9 TDI PD ASZ. Poprzedni właściciel lał jakiegoś Castrola 5w30 z normą dla pompowtryskiwaczy (do sprawdzenia co dokładnie). Co wlać żeby było tanie, DOBRE i łatwo dostępne? wink.gif coś z 5W40, czy 0w40 będzie odpowiednie do pompowtryskiwaczy, W30 jakoś słabiej do mnie przemawia, ale może to tylko mi się zdaje?
Swoją drogą chyba jakaś kuracja wzmacniająca będzie potrzebna, bo masa Octavi trochę kradnie przyspieszenie przy małych prędkościach.....
cooper

Jak lubisz nowości i nie chcesz przepłacać to lej SPECOLA 5W40 + NORMA DLA WV z Z PD a parametry na kwicie ma bdb
mally
Lej 5w40 z normą 505.01 ostatnio gdzieś w markecie widziałem Venola 4l/60 zl smile.gif
fzhut
Kuszący ten specol. Są jakieś porównania, bardziej laboratoryjne ?
MisioLBN
Może jakaś forumową akcję zróbmy tj oddać do laboratorium kilka próbek specola od różnych osób żeby była pewna próba. Myślę że osoby zainteresowane zrzuciły by się na taki test.
Croom
Ja jako firma www.zmienolej.pl wykonuję takie badania.
tak to wygląda przykładowo z autka Mitsubishi EVO

tomek evo
Jakie są koszty szacunkowe takiego badania i co ono obejmuje? Zlecasz to badanie do laboratorium zewnętrznego jak rozumiem?
MisioLBN
Tak tylko to badanie Millersa tongue.gif Trzeba by samochód który tak benzyna nie narzyga do oleju.
Croom
tomek evo: u mnie to kosztuje 160zł brutto z VAT-em.
Czas trwania to ok. 24 godziny.
Oczywiście korzystam z zewnętrzego laboratorium z któym mamy podpisane stosowne umowy itp.

Misio: no to inny samochód mocy nie ma z samego powietrza hehehe
izdebo
Ten Specol podejrzanie wygląda - niby dobre parametry fiz/chem, ale aprobaty to sobie sami przyznali, nigdzi nie ma potwierdzeń np Dexos dla tego oleju, więc wygląda to na manufakturę rzemieślniczą.

Ma ktoś parametry badane tego oleju? I dobrze byłoby aby były badane zgodnie z normami ASTM, albo chociażby ISO.
cooper


OLIWA 5W40 CHAMPION -BELGIA a co sądzicie to tej oliwie ?

The CHAMPION brand and design are registered trademarks of Champion Chemicals NV – Made in Belgium
NEW ENERGY
5W40
This is a full synthetic


SPECIFICATION LE
VEL
ACEA
A3/B4-12
API
SN/CF
BMW
LONGLIFE-01
MB
229.3
MB
226.5
MB
Approval 229.3
OPEL
GM-LL-B-025
PORSCHE
A40
PSA
B71 2296
R E N A U LT
RN 0700
R E N A U LT
RN 0710
VW
505 00
VW
502 00
TYPICAL CHARACTE
RISTICS
T
est
M
ethod
U
nit
A
verage results
Density at 15°C
ASTM D4052
g/ml
0.858
Kinematic viscosity at 40°C
ASTM D445
m m ²/s
86.0
Kinematic viscosity at 100°C
ASTM D445
m m ²/s
14.4
Viscosity index
ASTM D2270
175
B.N. (HCLO4 method)
ASTM D2896
mg KOH/g
10.5
Pour point
ASTM D6892
°C
-45
CCS viscosity at -30°C
ASTM D5293
mPa.s
6100
Sulfated Ash
A ST M D8 74
Mass %
1.27
Flash Point COC
ASTM D92
°C
220
We reserve the right to alter the general characteristics of our products in order to let our customers benefit of the latest technical evolutions.
hexx
CYTAT(izdebo @ Wed, 13 Jan 2016 - 15:35) *
Ten Specol podejrzanie wygląda - niby dobre parametry fiz/chem

papier przyjmuje wszystko
ale jak ktoś liczy, ze płacąc kilkadziesiąt PLN za 4 litry dostanie wypasiony i zaawansowany olej na bazie polialfaolefinowej...

to szczęścia i dużo zdrowia rolleyes.gif
Croom
Cieszy mnie to że jak to w Polsce bywa na początku zawsze jest krytyka a później produkt w wielu przypadkach sam się broni często jakością i opiniami kleintó.
Myślę że za rok wszystko bedzie jasne i nie będzie niezadowolonych klientów.
Baza PAO kosztuje ok. 3-3.5 euro więc nie ma co przesdzać nie ma olejó 100% PAO bo nie da się tego zmieszać wszystkiego.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.