Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: e23 turbo - ?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
batarki
Witam

Pojawiła się właśnie możliwość zaopiekowania się takim autkiem, dotlenionym k27
[url=http://img296.imageshack.us/my.php?image=dscf4567gm8.jpg:3ne2t0d3][/url:3ne2t0d3]
[url=http://img169.imageshack.us/my.php?image=dscf4564st9.jpg:3ne2t0d3][/url:3ne2t0d3]
[url=http://img299.imageshack.us/my.php?image=dscf4568er5.jpg:3ne2t0d3][/url:3ne2t0d3]
Stan ogólny jest całkiem, całkiem
Stał nieodpalany od x lat
Szukałem trochę info. i silnik jest chyba dość rzadki
Jak z częściami zamiennymi do tego modelu?
Czy drogo będzie odrestaurować taki silnik?
Czy jest to udana konstrukcja?
budyn
Ile za to?Tak z ciekawości tylko
batarki
CYTAT("budyn @ ,,,,":pupslfq8)
Ile za to?Tak z ciekawości tylko


okolice 3000 myślę...
budyn
Próbowałeś to w ogóle odpalic?wink.gif



Na szybko ..... http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_E23
http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/ ... fba38d0fab
batarki
CYTAT("budyn @ ,,,,":39x2xtzt)
Próbowałeś to w ogóle odpalic?wink.gif




Na szybko ..... http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_E23
http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/ ... fba38d0fab


boję się
ale pewnie spróbuję, zaleję turbinę, pościągam odmy, pokręce na sucho i się zobaczy
wszystko jest na miejscu, seria, żadnych "tuningów" więc jestem pełen optymizmu

już chyba wszystko na necie oblookałem, szukam "żywych" świadków
PioterW
rarytas Ci się trafił - mam nadzieję, że uda Ci się go doprowadzić do ładu
Gepard
Mam nadzieje ze to nie jest ta e23 z Opola. Jezeli tak to zycze powodzenia w odbudowie pieknego klasyka. Silnik jest zblizony do zwyklego M30 wiec wiele elementow pasuje zwlaszcza tych zpodstawowej obslugi. Natomias jezeli chodzi o info na temat tego model to juz cizsza sprawa tezeba szukac
GR44Z
Byćmoże użytkownik "KJO" będzie wiedział coś więcej na temat auta, bo miał chyba z takim styczność:
viewtopic.php?t=15993&highlight=e23

CYTAT("jakiś "Helmut" w wikipedii":33mtkoqz)
Als Topmodell kam im Januar 1980 der 745i mit einem 3,2-Liter-Motor aus dem 732i, aber Turbolader und Ladeluftkühlung ausgerüstet auf den Markt. So konnte die Leistung des 732i von 145 kW/197 PS auf 185 kW/252 PS erhöht werden. 1983 gab es eine größere Modellpflegemaßnahme, bei dieser wurde neben anderen Fahrzeugänderungen im Modell 745i der Motor des 735i mit Turboaufladung eingesetzt.
Większość części powinna więc podejść od zwykłych silników 3,2 i 3,5, ale myślę że mogą różnić się np. tłokami (różnica w stopniu sprężania w stosunku do silników bazowych).

Dokładniej o samochód radzę zapytać na http://www.6.com.pl
W [url=http://www.6.com.pl/forum/viewtopic.php?t=218&postdays=0&postorder=asc&start=0:33mtkoqz]TYM[/url:33mtkoqz] topicu też pojawia się coś na temat 745i.

Auto rzeczywiście bardzo interesujące, no i niezła inwestycja finansowa na przyszłość
Powodzenia!
Chester
Polecam forum http://www.6.com.pl/ chlopaki wsadzaja 3 takie silniki do 6 e24, wiec moze Ci pomoga
GR44Z
CYTAT("Chester":272df0ax)
Polecam forum http://www.6.com.pl/ chlopaki wsadzaja 3 takie silniki do 6 e24, wiec moze Ci pomoga

Polecam przeczytać jednego posta wyżej
Jaras E21
silnik to zbudowany na podstawie m30b35 soft turbo ...

jakei roznice ?
w serii moc 252/262 km w zaleznosci od wersji ... zdaje sie był 3
jedna b32 o mocy 252km i dwie b35 o mocach 252 i 262km
seyjnie mialy sporo momentu obrotowego ponad 400nm i ciagneły od niewiarygodnego dołu jak na benzyne chyba cos koło 1800 obr.

dalej ciekawostką jest to ze slnik jest kuty ... ma wprodzaone drobne zmiany jezeli chodzi o głowice... walki rozrząd uzaworowienie pompe wody oleju i inne pierdoły po drobnej zmianie setupu moce rzędu 500-600km to żaden problem ...
czytałem kiedys artykulik o włąsnie czarnej e23 745i która dysponowała mocą prawie 800km przy praktycznie seryjnym wyglądzie.. wciaz była elegancką limuzyną bardoz wysokiej klasy ...silnik rozpedzał to cudo w torche ponad 4s do 100 na cywilnym ogumieniu;) (18") było tam włozone ogromne pojedyncze turbo (spora turbo-dziura) ,przekontruowany cały dolot + ic + zmienione zasilanie paliwem

wciaz takie silniki mozna dostać na ebayu niemieckim ... nie ukrywam ze przymierzam sie do włożenia takiego silnika do mojej e21 ale celuje tlyko w około 300km i długie okresy miedzyprzeglądowe
240Z
Pokazywana przez kolegę na zdjęciach czarna E23 musiała chyba przejść przez niejedną historyjkę blacharsko-lakierniczą... Mimo wszystko za takie pieniądze wziąłbym takie auto z miejsca, chociażby dlatego, że jest tego naprawdę mało w stosunku np. do E32, a fabryczne M30 turbo to rarytas (nie licząc tego silnika i modyfikacji Alpiny, np. w B7 Turbo, M30 wychodziły zawsze wolnossące). Dostępność części do M30 jest w ogóle bardzo dobra, gdyż silniki te (z pewnymi zmianami) były produkowane aż do końca produkcji E34, a blok jest niemal identyczny jak M88/S38 (część tych ostatnich ma nawet odlewy "3.5", jak w M30), co czyni możliwość swapa bardzo kuszącą Osobiście zostałbym jednak przy oryginalnym silniku. Nie wiem tylko na ile realistyczne będzie dostanie oryginalnych cześci do wersji turbo, ale powinno być sporo łatwiejsze niż do takich rarytasów jak Alpina B7 Turbo. IMO gdyby silnik wymagał remontu (co jest dość prawdopodobne), to najlepszym wyjściem byłoby wykorzystanie jak największej ilości części z wolnossącego M30 i ewentualna regeneracja tego, czego nie uda ci się wyrwać od M30 turbo... Powodzenia, trzymam kciuki!
Jaras E21
240z jeśli chodzi o m30 to przebieg rzedu 250-300tys km na tych silnikach nie robi wiekszego wrażenia jeśli są eksploatowane normalnie

takze moze byc tak ze całośc to juz padło a silnik brzytwa podstawa to zmierzyć kompresje

z tego co wiem w aso częsci do tego znajdą sie zaawsze

w każdym razie gdyyby to auto bylo totalnym padłem ja prosze kontakt do własciciela i biore silnik
skomo
bral bym w ciemno ta fure!! mam taki silnik w e30... polecam
batarki
odkopuję...

Ja z właścicielem nie mogłem się dogadać. Jeśli ktoś jest zainteresowany dam numer, sam również zawiozę w miejsce gdzie wrasta w ziemię :/ i służę pomocą gdy już ktoś będzie w moim pięknym mieście. Za często ją widzę, nie mogę patrzeć jak się marnuje.
Kefirsky
Proszę o namiar na PW. Lub sygnał na 692972972. Oddzwonię.
Camil
Ten motor znacznie rozni sie od m30. Juz kiedys wklejalem gdzies najawieksze roznice.
Gepard
podeslij mi namiar na pw
jendrek e-30
Jak ktoś celuje w 300km to nie ma sensu przepłacać za m106 tylko poturbować m30 i bez napinki masz 300km, ja u siebie teraz kilka zmian przeprowadzę łącznie z wymianą turbo, IC , dolotu i jeszcze parę pierdół. Myślę że w granicach 300km to miałem na 0.8 bara bo ścigałem się z autem które było zchamowane na 324km i 456nm tylko on miał trakcję i tu była przewaga, myślę że jak ktoś chce mieć klasyka wrócić go do fabryki to warto jak coś dłubać to zwykłe m30 śmiało wystarczy, moja seria zniosła 1.5 bara w piku potem 1.3 było spoko.




POZDRO ph34r.gif
mrfish
CYTAT(batarki @ Sat, 23 May 2009 - 21:12) *
odkopuję...

Ja z właścicielem nie mogłem się dogadać. Jeśli ktoś jest zainteresowany dam numer, sam również zawiozę w miejsce gdzie wrasta w ziemię :/ i służę pomocą gdy już ktoś będzie w moim pięknym mieście. Za często ją widzę, nie mogę patrzeć jak się marnuje.



Witam jestem tu nowy, czy ta 745 nadal szuka nowego właściciela?
Kefirsky
Zdjęta już ze stanu i stacjonuje w Kętrzynie wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.