Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: SMG w BMW M3 E36.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Stron: 1, 2
Aniołek
Jak w waszej ocenie sprawdza sie ta skrzynia, sam niewiele wiem ze scislych danych na ten temat mimo ze mialem juz M3 jak i wile innych beemek.
Przymiezam sie zeby znowy wrocic do korzeni czyli do BMW M3.

Ps.Stara miłośc nie rdzewieje
rottie
A to nie dopiero w E46?

Tutaj fajna strona.
http://www.m3smg.com/tech_info.html
Aniołek
Nie nie E36 bodaj od 1997r byly w opcji i takich M-ek u nas w kraju jest przynajmniej 3 jedno cabrio i 2 coupe.
rottie
Ah ok, nie wiedzialem, nigdy nie widzialem E36 z SMG.
Teoretycznie dobra sprawa, ciekawe jak w praktyce w tych pierwszych modelach.
Wydaje mi sie ze dopiero SMGII jest naprawde ciekawe z jej wszystkim funkcjami i zmiana biegow przy kierownicy.
rennen
Ponoć SMG w E36 jest marne. Tak piszą wszędzie w sieci, ale organoleptycznie nigdy nie miałem okazji. Ja bym jednak postawił na zwykły manual.
Bodek
a jakie przyspiesznie ma wersja SMG i czy mozna ruszac z obrotow ?
KORU
Dokladnie SMG 1 generacji byla montowana w modelu ///M3 E-36 Tutaj krotka dyskusja na temat skrzyn SMG. Jeremy Clarkson smial sie z SMG III z tego co jest montowane do BMW ///M6 ze jest skomplikowana w obsludze i ma duzo ustawien no i ze odbiera frajde z jazdy. Prawdziwe auto sportowe powinno miec jednak manual gearbox

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=98954
PioterW
CYTAT
Prawdziwe auto sportowe powinno miec jednak manual gearbox

patrz F1
idąc tym tropem powinno też mieć sportowe gaźniki
shiro
CYTAT("PioterW":3w151013)
patrz F1


Tak, tylko nie wiem, co ma bolid F1 do samochodow turystycznych. Mysle, ze lepiej szlifowac umiejetnosci, zamiast bawic sie w zawodne i drogie gadżety. Wystarczy nauczyc sie redukowac z międzygazem piętą, szybciej zmieniac biegi i SMG nie bedzie Ci potrzebne.
PioterW
była mowa o samochodach sportowych - nie turystycznych

ja też lubię wachlować lewarkiem, ale nie* zgodzę się z twierdzeniem, że udogodnienia typu smg są bez sensu i że prawdziwe sportowe auto ich nie potrzebuje

w robocie mi wcięło i wypaczyło to sens mojej wypowiedzi

*mam raczej na myśli to, że nowinki techniczne są jak najbardziej OK i nie tylko klasyczne rozwiązania sprawiają, że auto jest sportowe, co mam nadzieję jest logiczną kontynuacją mojego poprzedniego posta ...
Aniołek
Auto to zakupie z mysla o 1,4mili,mam zamiar jako pierwszy chyba w Pl.profi przygotowac M3 do wyscigow choc z góry dobże o tym wiem że i tak nie zbuduje najszybszego w swojej klasie samochodu. Orietujecie sie może jakie czasy sa przy zmianie biegow w SMG pierwszej generacji bo własciwie tylko to mnie interesuje,czy istnieje mozliwosć zmiany seryjnych ustawien SMG i czy bardzo drastycznie spadnie wtedy zywotnosc takiej skrzynki?
shafter
CYTAT("PioterW":3pv72r5a)
ja też lubię wachlować lewarkiem, ale zgodzę się z twierdzeniem, że udogodnienia typu smg są bez sensu i że prawdziwe sportowe auto ich nie potrzebuje


A jezdziles kiedys z SMGII ? Ja tak i to dosc duzo, i SMG jest naprawde swietne bo jakos nie widze zebym mial 1000 razy dziennie wykonywac tak szybka zmiane biegu jak robi to SMG. I wcale nie odbiera przyjemnosci z jazdy a wrecz daje jej wiecej bo nie trzeba rak odrywac od kierownicy.

Aniolek: O SMGI zapomnij, z tego co wiem dziala kiepsko i jest powolne, jedyne SMG jakie mozna brac pod uwage to II z E46 no i 7-biegowe z M5/6.

Malolatow uwazajacych ze to co powie Clarkson(ktorego swoja droga lubie) za swietosc serdecznie pozdrawiam ;p
Dudek II
A jezdził ktoś z was m3 e36 z skrzynią smg że tak sie wypowiadacie
Krystian
CYTAT("shafter":31aehxol)
A jezdziles kiedys z SMGII ? Ja tak i to dosc duzo, i SMG jest naprawde swietne bo jakos nie widze zebym mial 1000 razy dziennie wykonywac tak szybka zmiane biegu jak robi to SMG. I wcale nie odbiera przyjemnosci z jazdy a wrecz daje jej wiecej bo nie trzeba rak odrywac od kierownicy.


Boże Shafter nie zaczynaj teraz znów od nowa tutaj
Juz kiedyś na TDI Racing ustaliliśmy że SMG jest decydowani gorszym pomysłem w M3 niż manual co potwierdzili Maros i Mateush, a oni chyba wiedza co mówią bo mają i manuala i SMG.
Ja mam podobne spostrzeżenia, w M3 SMG jeździłem tylko jako pasażer, za to w Z4 3,0 SMG już jako kierowca i nadaje się dla kobiety albo jak ktos stawia ponad frajdę jazdy autem gadanie przez tel. lub jedzeniu hamburgerów i chce mieć wolna rękę.
///M3
SMG z Z4 to zupełnie inna bajka niż z eMek.

Zwykłe SMG jest wolne i przerzuca samo biegi.

Nie wiem jak w E36 - moim zdaniem w E36 SMG to nieporozumienie, ale w M6 SMG na najszybszym trybie masakruje.
Jeden z klientów, który jeździ na codzień Carrera działanie SMG z M6 na najszybszym trybie porównał do skrzyni o podobnej budowie Ferrari jakim miał przyjemność ostatnio jeździć. Zmiana biegów na szóstym trybie w M5/M6 naprawdę robi piorunujące wrażenie.
mateush
CYTAT("Krystian":i2vxwwkx)
Juz kiedyś na TDI Racing ustaliliśmy że SMG jest decydowani gorszym pomysłem w M3 niż manual co potwierdzili Maros i Mateush, a oni chyba wiedza co mówią bo mają i manuala i SMG.


Krystian ja nic takiego nie mowilem
W zyciu bym nie zamienil SMGII na manual.
Shafter bardzo trafnie to podsumowal.
keyser
SMGII jest naprawdę fajne i szczerze.... a jeździłem i manualem i SMGII.... to wolałbym (gdybym miał teraz kupić M3 E46, w co wątpię) to wybrałbym SMG
KORU
CYTAT("shafter":1xa0h2rl)
...Malolatow uwazajacych ze to co powie Clarkson(ktorego swoja droga lubie) za swietosc serdecznie pozdrawiam ;p


Jakich malolatow ? ales wymyslil pozdrowienie Lubisz go ja tez ale nie zawsze. Clarkson sie smial ze trzeba instrukcje obslugi czytac zeby wiedziec jak ja ustawic, tak duzo ustawien ma. Przeciez nie na tym polega jazda sportowym samochodem, gdzie powinno sie wsiasc i od razu jezdzic a nie zastanawiac sie nad wyborem ustawien skrzyni biegow. Dzisiaj to sobie pojade na tym ustawieniu Przypomnialo mi sie jeszcze ze jak byl odcinek BMW ///M3 E-46 VS Audi S4 to powiedzial zeby unikac tej skrzyni bo jest do bani, wlasnie w modelu ///M3 E-46 I jaka mi tutaj swietosc w tym ze to powiedzial. Tutaj jest Streetracing Forum na ktorym wyrazamy cudze i swoje opinie na dany temat. Clarkson mogl sobie tak powiedziec bo jezdzil prawie wszystkimi sportowymi furami swiata i ma porownanie jezeli chodzi o skrzynie biegow. Ja tylko wspomnialem co mowil o SMG III. Wiedzialem ze zaraz bedzie zacieta dyskusja zwolennikow i przeciwnikow SMG.
Aniołek
Może zanim temat zupełnie zejdzie na SMG II oraz III to po krótce powiecie mi czy SMG I zminia biegi szybciej niż my recznie czy też wolniej.
VectorC
CYTAT("Aniołek":1xiisoa2)
Może zanim temat zupełnie zejdzie na SMG II oraz III to po krótce powiecie mi czy SMG I zminia biegi szybciej niż my recznie czy też wolniej.

Witam
Dołączm sie do pytania
i jeszcze jak wygląda różnica w przyspieszeniu z SMG a manualem
i czy można startować z obrotów ?
Pozdrawiam
Jelen
CYTAT("shiro":3azr715k)
CYTAT("PioterW":3azr715k)
patrz F1


Tak, tylko nie wiem, co ma bolid F1 do samochodow turystycznych.

A skrzynia z bolidu F1 w "samochodzie sportowym" F430 czy Enzo to nie słyszeli?
CYTAT("Aniołek":3azr715k)
Auto to zakupie z mysla o 1,4mili,mam zamiar jako pierwszy chyba w Pl.profi przygotowac M3 do wyscigow

Jako pierwszy? raczej nie... 1/4 to nie są wyscigi. T.Myszkier juz hoho temu mial bardzo mocne E36 N/A w wyscigach płaskich ,więc nie łudź się że bedziesz pierwszy
CYTAT("KORU":3azr715k)
Przeciez nie na tym polega jazda sportowym samochodem, gdzie powinno sie wsiasc i od razu jezdzic a nie zastanawiac sie nad wyborem ustawien skrzyni biegow. Dzisiaj to sobie pojade na tym ustawieniu

CO ZA BZDURA... Nie wiem moze chodzi ci o jakiś inny sport samochodowy? bo z tego co mi wiadomo to już od wieków w znanym Mi sporcie samochodowym podzespoły takie jak nie tylko skrzynia bo zawieszenie ,opony ,stabilzatory, czy nawet silnik przygotowywane są do rodzaju nawierzchni ,krętości odcinka ,warunków pogodowych itd ,itp... a w najszybszych seriach wyścigowych nawet szczegółowo pod pojedyncze zakręty toru... Przeciez kolgego nie wstawisz króciutkiej skrzyni ,slicków + twardego i niskiego zawiasu na szutrowy odcinek z duża ilością prostych ,podobnie jak nie zastosujesz długiej skrzyni ,opon z kolcami i mega pontonu na asfaltowy odcinek z duzą ilością nawrotów!. Tak więc imo mozliwosci dostosowania wlasciwosci samochodu/podzespolów pod dany odcinek jest baardzo duzą zaletą... profesjonalizm nie idzie w parze z plug&play
CYTAT("KORU":3azr715k)
Jeremy Clarkson smial sie z SMG III .Prawdziwe auto sportowe powinno miec jednak manual gearbox Wink

Kolejna herezja, słuchaj Clarksoona to bedziesz w zimie w sandalach chodził... on ocenia auta kaprysem ,smakiem a dopiero pozniej mozliwosciami dlatego nie raz objechał dobre auto
Dawidow
CYTAT("Jelen":1e2v0gn4)
CYTAT("KORU":1e2v0gn4)
]
Jeremy Clarkson smial sie z SMG III .Prawdziwe auto sportowe powinno miec jednak manual gearbox Wink

Kolejna herezja, słuchaj Clarksoona to bedziesz w zimie w sandalach chodził... on ocenia auta kaprysem ,smakiem a dopiero pozniej mozliwosciami dlatego nie raz objechał dobre auto


Dokladnie.Ludzie zrozumcie że TG to jest SHOW a nie normalny program zajmujący się testami aut.Oni tam mają inne wyznaczniki dobrego auta i tak jak napisał JELEN głownie kierują się swoimi odczuciami,a jak wiadomo każdy ma inne
Avus
Podczas jazdy ze standardowym programem SMG I w trybie SPORT manual szybkosc zmiany biegów jest praktycznie taka sama jak w wersji manualnej , dla szybszej zmiany biegów jest przeznaczony program - RACING START który mozna wgrac w serwisie BMW (ok.200zł).
Jelen
CYTAT("Avus":2ky739vu)
Podczas jazdy ze standardowym programem SMG I w trybie SPORT manual szybkosc zmiany biegów jest praktycznie taka sama jak w wersji manualne

Pokaze ci takich co w "wersji manualnej" zmieniają biegi przechodząc przez luz i trwa to do paru sekund ,pokaze ci takich co robią to w ułamkach sekund...
Avus
... chodzilo mi oczywiscie o tych drugich, rozmawiamy o sciganiu sie a nie o wycieczce babci do koscioła.
rennen
Jak chcesz budować szybkie auto do sportu czy tam 1/4 to bierz manuala. Abstrahując od tego która skrzynia szybsza to pomyśl o tym, że jest taka opcja, że skrzynia się posypie. Jak manual to jeszcze ale SMG I to nie wiem gdzie będziesz szukać.
Avus
Sama skrzynia biegów jest taka sama jak w manualu i trudniej ją zepsuć niz normalną bo sprzęgło jest automatyczne.
PGS
Rozumiem, że Aniołek raczej nie będzie się bawił w street, coś bowiem przebąkiwał o profi przygotowanej M3. A więc drag. I tu trzeba wziąć pod uwagę, że obciążenia skrzyni będą kilkukrotnie większe, i pewnie, prędzej czy później jakaś skrzynia się zmieli (czy to manual, czy SMG), a manuala łatwiej/taniej potem znaleźć. Wogóle, najlepiej od razu montować dragową skrzynię od podstaw Jak profi to profi
BTW: Kadzio poszedł w odstawkę?
bobik
Jeździłem M3 E36 z SMG I auto to cabrio zmierzone 319ps niestety zmiana biegów jest dość powolna wyczywalna jest wyraźna zwłoka zdecydowanie szybciej mozna to zrobić w manualu, jako że te cabrio było mocna załadowane przez audio +dodatkowe wzmocnienia tej wersji moje odczucia mogły być odrobinę "otumanione", właściciel zrobił z tą skrzynią około 60tyś i nie było z nią zadnych przygód, myślę że do miasta i do lansu tak, ale do streetu to pomyłka przynajmniej w tej wersji(I)
shafter
CYTAT("Krystian":olcbx94c)
Boże Shafter nie zaczynaj teraz znów od nowa tutaj
Juz kiedyś na TDI Racing ustaliliśmy że SMG jest decydowani gorszym pomysłem w M3 niż manual co potwierdzili Maros i Mateush, a oni chyba wiedza co mówią bo mają i manuala i SMG.


Kucze Krystek, no powtorze tutaj to co napisalem tam, jezeli jestes fanem palenia laka,i wazniejszy jest dla ciebie lepszy o 0,1 czas na 1/4 to fakt, manual jest lepszy.
Jezeli jestes fanem szybkiej i precyzyjnej jazdy po zakretach/torze/autostradzie to SMGII jest dla ciebie. Innych argumentow nie przyjmuje, M/// z SMG da sie tak samo ladnie driftowac jak manualem

Nie pisz mi prosze o Z4 SMG bo to SMG to szajs i podejrzewam ze takie samo siedzi w M/// E36 (jezeli tak to odradzam).

Natomiast SMG z M5/M6 to wuhaha, nie zamienilbym tego na manual za zadne pieniadze ! A jezeli ktos tak jak clarkson nie potrafi sobie poradzic z ustawieniem auta to sorki
slawo
smg z e46 m3 jest swietne! kilka trybow pracy itd itp
jest naprawde szybkie (oczywiscie jesli ja tam ustawimy)

ale malo ma wspolnego z smg w e36

bierz MT
Aniołek
Jelen
Jak w takim razie nazwac MP. w 1/4mili jesli nie wyscigi yyyyy gonitwa czy co?

PGS
Kadzio ma sie dobże,silnik niedawno wykonczył kolejna skrzynie biegów,cycki mi juz opadły i chce sie scigac innym autem,kadzio jest na sprzedaz.

Ok skutecznie wybiliscie mi SMG z głowy.
ade
na bemowie startowalo kilka m3 e46, przy starcie jednej z nich komentator informowal, ze ma skrzynie smg...

i wyraznie wolniej zmieniala biegi ta niz inna z manualem kazda zmaina byla widoczna z zewnatrz, przy recznej zmienia raczej nie ma szans zauwazyc zmian biegow..
AS...
Aniołku a gdzie znalazłeść zdrową M3 smg>?

-bo znalezienie normalnej zdrowej (prostej ) to jest
Aniołek
Narazie to nie znalazłem , chce poprostu dokładnie przemyslec zakup które jest mozliwie najbardziej rozwojowe przy zachowaniu jakiejs rozsadnej ceny.
jakub
Skrzynia SMG jest rewelacyjna ale dopiero ta która wychodziła w E46. Jezdziłem SMG w E36 M3 3.2 litra i to była straszna porażka...

A jesli chodzi o szybkośc zmiany biegów w SMGII to zawsze można to poprawić kupując program u jakiegoś tunera w Niemczech.
ade
przepraszam za odgrzewanie starego tematu...

http://www.youtube.com/watch?v=85WTyi6e ... Audi%20BMW

ale w tym filmiku okolo 2,05 minuty jest pokazana zmiana biegu m3 smg podczas wyscigu z s4....

straznie dlugo trwa moment zmiany biegu... tak samo bylo wlasnie na bemowie (pisalem o tym kilka postow wczesniej...)

rozumie, ze reczna skrzynia w bmw m3 zmienia sie bieg jeszcze wolniej??
keyser
hehe... jak będziesz tak oceniał prędkość zmiany biegów na podstawie filmiku z internetu (z którego zresztą ciężko jest mi wychwycić to co mówisz) to do niczego nie dojdziesz

napisało kilka osób, że SMGII jest ok i że zmienia biegi naprawdę szybko i mówią to na podstawie własnych DOŚWIADCZEŃ, a nie filmików, chyba, że sugerujesz, że nie umiemy jeździć... to sorry
ade
CYTAT("keyser":5pyr00m8)
hehe... jak będziesz tak oceniał prędkość zmiany biegów na podstawie filmiku z internetu (z którego zresztą ciężko jest mi wychwycić to co mówisz) to do niczego nie dojdziesz

napisało kilka osób, że SMGII jest ok i że zmienia biegi naprawdę szybko i mówią to na podstawie własnych DOŚWIADCZEŃ, a nie filmików, chyba, że sugerujesz, że nie umiemy jeździć... to sorry



nie o to chodzi... tylko na bemowie zaskoczylo mnie jak jechaly 2 e46, ze jedna przyspieszala plynnie a druga miala takie zawachania... i ta druga wlasnie miala smg...

poprostu mnie zastanawia czy smg rzeczywiscie jest szybsza od machania reka...
mateush
CYTAT("ade":2al1ack4)
CYTAT("keyser":2al1ack4)
hehe... jak będziesz tak oceniał prędkość zmiany biegów na podstawie filmiku z internetu (z którego zresztą ciężko jest mi wychwycić to co mówisz) to do niczego nie dojdziesz

napisało kilka osób, że SMGII jest ok i że zmienia biegi naprawdę szybko i mówią to na podstawie własnych DOŚWIADCZEŃ, a nie filmików, chyba, że sugerujesz, że nie umiemy jeździć... to sorry



nie o to chodzi... tylko na bemowie zaskoczylo mnie jak jechaly 2 e46, ze jedna przyspieszala plynnie a druga miala takie zawachania... i ta druga wlasnie miala smg...

poprostu mnie zastanawia czy smg rzeczywiscie jest szybsza od machania reka...


W trybie S6 jest bardzo szybka, ciezko powiedziec czy szybsza czy nie, przeciez to sa jakies wartosci ponizej 1sek, jak to zmierzyc?
W SMG nie odrywamy rak od kierownicy i nogi od gazu.

O ktorej M3 z Bemowa piszesz? Byly 2 SMG - Carbon Black i Titanium Silver.
toho
CYTAT("ade":c0l108ct)
nie o to chodzi... tylko na bemowie zaskoczylo mnie jak jechaly 2 e46, ze jedna przyspieszala plynnie a druga miala takie zawachania... i ta druga wlasnie miala smg...

poprostu mnie zastanawia czy smg rzeczywiscie jest szybsza od machania reka...


Mimo najszczerszych chęci na dwóch najszybszych programach nie odczuwam żadnego "zawahania" w momencie zmiany biegów przez SMG. Niższe programy rzeczywiście sa wolne, szczególnie program 1, który przypomina mi jazde Ikarusem .
Tak jak pisano wyżej, aby docenic SMG, trzeba sie takim autem przejechac bo rozważania teoretyczne nic nie wniosą.
Juras325
CYTAT("mateush":r548vbcp)
przeciez to sa jakies wartosci ponizej 1sek


e46 m3 SMG II zmienia biegi w ok. 0,05 sek. Jak Ferrari skonstruowalo sekwencje do (chyba...) 430stki szczycilo sie wynikiem 0,125, czyli ponad 2razy dluzszym. SMG w bmw jest najszybsza sekwencyjna skrzynia swiata w produkcji seryjnej.
Łukasz
Suche dane z google.com:

Volkswagen DSG (Golf GTI) 8 ms
BMW SMG II (M3 E46) 80 ms
Ferrari F1 (Maserati 4200GT) 80 ms
Ferrari F1 (360 F1) 150 ms
Ferrari F1 (Enzo) 150 ms
Ferrari F1 (575M) 220 ms
BMW SMG (M3 E36) 220 ms
Aston Martin Vanquish 250 ms
BMW SSG (3-series) 250ms (150ms for 1st to 2nd)
Alfa Selespeed (156 Selespeed) 700 ms
zbychu_m3
Mam e36 SMG. Jeśli chodzi o przyspieszenie ze startu to myśle że jest podobnie lub lepiej niż w manualu. Na Bemowie w 2004 miałem 13.2. Według mnie wadą tej skrzyni jest program który w pewnych warunkach zbyt szybko zużywa sprzęgło.
godmode
Chcialbym dolaczyc sie do dyskusji i mam nadzieje wniesc inny punkt widzenia.
Delikatnie podsumowujac SMG to brak sprzegla, szybkie zmiany biegow ze wzgledu na przygotowany bieg nastepny (wyzszy lub nizszy) i dobry software do hardware'u, jedna reka wolna czyli wieksze bezpieczenstwo o ile trzymamy ja na kierownicy, a nie na telefonie.
Wszystko super dla osoby, ktora sie sciga w 1/4 mili lub para sie rajdami -szutry, asfalty itp. i tu sie chyba wszyscy zgodza ze taka porzadna smg jest idealem bo zalezy nam na czasie przejazdu.
Kazdy jezdzi sobie samochodem inaczej ja lubie sobie poleciec bokiem ale kocham tez krete odcinki na asfalcie czy szutrze (o ile dziury nie sa za duze), jednak ze wzgledu na o wiele mniejsza pojemnosc silnika od ///M3, nie bylbym w stanie wyciagnac maksimum z samochodu, przy moich umiejetnosciach, bez operowania sprzeglem.
Proboje sobie wyobrazic jak to jest miec ///M3 360KM + SMG. Pewnie w kazdym zakrecie wystarczy wcisnac do konca zeby efektownie wejsc w plynny poslizg.
Pewnie w takiej konfiguracji silnikowej SMG spelnia swoja role, ale co jesli mamy jakies nieznaczne ~230KM i probojemy bedac juz w zakrecie zgubic naped tylnej osi? Ja wciskajac i puszczajac szybko sprzeglo wchodze momentalnie, ale nie wydaje mi sie ze samo wcisniecie gazu przy tych ~230KM + SMG da tem sam efekt - bedzie to poprzedzone przyspieszaniem co nie jest zbyt fajne jesli chcemy sie zmiescic w ciasny zakret (ryzyko "pchania kol przedniej osi + Dopiero Pozniejsza Nadsterownosc").
Jednym slowem, wiele tu osob ma dylemat zwiazany z kupnem auta z SMG, chyba ze wzgledu na brak sprzegla czyli tej pewnej wolnosci i dowolnosci w prowadzeniu auta efektywnie jak i efektowanie (jesli nam na tym zalezy).

Czy wiec nie prawdziwe bedzie stwierdzenie ze jak SMG to z ogromnym silnikiem, bo gubimy naped praktycznie w kazdej chwili (mimo faktu ze max moment obrotowy w S54B32 to 365Nm dopiero przy 4900obr/min - jak tu nadrobic gazem nie zmienajac biegu-strata czasu i nie majac sprzegla, gdy silnik jest rozkrecony na 2500obr/min -wiem ze splycam bo i tak sporo momentu na nizszych obrotach - ale to silnik ///M3!!),
natomiast w mniejszych silnikach jednak ta skrzynia manualna?


Ktos zapyta czemu gubic naped - wpadac w poslizg, gdy chodzi nam o rajdy?
Na szutrze pokonywanie zakretu w kontrolowanym poslizgu daje wieksze mozliwosci - czyt. szybciej pokonywac zakret (chyba nikt nie oczekiwal ze w WRC jazda bokiem jest dla szpanu!).

ps. sory za dlugi post :/



hwojtek
Chłopie, nie wiem czy sobie zdajesz z tego sprawę, ale popełniłeś właśnie na przywitanie posta, który w swojej bardziej sensownej połowie jest powtarzaniem banalnych truizmów, a w tej mniej sensownej - delikatnie mówiąc bluźnierstwem.
k11
CYTAT(godmode @ Wed, 02 Sep 2009 - 20:58) *
Na szutrze pokonywanie zakretu w kontrolowanym poslizgu daje wieksze mozliwosci - czyt. szybciej pokonywac zakret (chyba nikt nie oczekiwal ze w WRC jazda bokiem jest dla szpanu!).


A kiedy ostatnio widziałeś jakieś konkretne boki w wykonaniu WRC? Dziesięć lat temu?

r.
godmode
A jakies konkrety? Bo widze tylko jadowite teksty dwoch goscii, ktorzy nawet nie uczestniczyli w dyskusji i dyskutowac chyba nie potrafia.
Moze powinniscie przeczytac od poczatku i skontrastowac sobie w jaki zajadly sposob Wy piszecie, a jak reszta dyskutuje.

Co do WRC i ogolnie pokonywania pewnych zakretow w kontrolowanym poslizgu na nawierzchni sypkiej (szuter, piach, snieg), to ja sobie nie przypominam dlaczego kierowcy rajdowi mieliby przestac to robic skoro pewne zakrety mozna lepiej pokonac w ten wlasnie sposob.
Nie bede sie tu rozpisywal i kalal sztuki jazdy samochodem tylko polece obejrzenie ponizszych filmow z rajdow WRC z 2009 r., lub zasiegniecie wiedzy w jednej z wielu ksiazek dotyczacych sportowej jazdy samochodem.
Dosc latwo znalezc na sieci "Sportowa jazda samochodem" dwoch bylych rosyjskich rajdowcow O.A.Bogdanow, E.S.Cygankow. Jesli ktos chetny to moge ja wyslac jak i inne, ktore gdzies mam.

(snieg) http://www.youtube.com/watch?v=7eI2tXQmPk0
(dirt) http://www.youtube.com/watch?v=uQpioyZtV9M
--------------

Przypominam ze rozmowa dotyczy skrzyn SMG, a Wy nic nie wnosicie do tematu. Bylem po prostu ciekaw opinii ludzi, ktorzy mieli szanse jechac samochodem z SMG, zarowno takim z malym jak i duzym silnikiem.
makaveli
ja tam sie nie znam,ale loeb raczej bokami nie smiga,a jest chyba najlepszym kierowca wrc od kilku lat.
poslizg to zazwyczaj strata predkosci.

k11
Chcesz zobaczyć jazdę bokiem? To się cofnij lat 30, jak jeździły Gp4, a potem Bgrupy, gdzie do byle łuku auto było ustawiane bokiem: http://www.youtube.com/watch?v=yyVHj3sHVHQ. Dziś, w dobie aktywnych dyfrów, innych zawieszeń i opon, jeździ się na okrągło: http://www.youtube.com/watch?v=m1QmzO0ZhZ0

Widzisz różnicę?

Bogdankowa i Cygankowa możesz sobie w portki wsadzić [1], dziś w rajdach, poza HS-ami, klasami RWD i GT, tylny napęd nie istnieje.

r.

[1] -- to dobra książka, ale do dzisiejszego rajdowania ma się jak pięść do nosa.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.