Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Czy zakładać większy intercooler ?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Menio24
Witam wszystkich

Mam pytanko - zastanawiam sie czy zakladac wiekszy intercooler do mojego golfa IV GTI - przeróbki na dzień dzisiejszy to - Chip i wydech 2,5 cala !!!! Moc ok 190KM !!!! A moze jak narazie wysatrczy ten oryginalny przy takiej mocy. Jeżeli tak to czy intercoolery z IVECI zdaja egzamin bo slyszalem takie opinie i nie wiem czy moge na nich polegac a wolał by je potwierdzić. Wypadaja stosunkowo taniej do innych intercooler`ow !!! Za porady z góry dzieki !!!! [img]{SMILIES_PATH}/icon_smile.gif[/img] [img]{SMILIES_PATH}/icon_smile.gif[/img] [img]{SMILIES_PATH}/icon_smile.gif[/img] [img]{SMILIES_PATH}/icon_smile.gif[/img] [img]{SMILIES_PATH}/icon_smile.gif[/img]
pavel
Fabryczny IC ktory masz schowany w prawym nadkolu to w/g mnie bardzo kiepskie rozwiazanie- tu kazdy FMIC bedzie duzo lepszym rozwiazaniem. Mocy pewnie juz nie przybedzie (190KM to raczej gorna granica przy K03) ale momentu powinno troche przybyc a takze powinno byc go wiecej przy nizszych obrotach.

Generalnie: zakladac wiekszy intercooler pod warunkiem, ze bedzie to fmic
Menio24
Dzieki pawel za odpowiedz na moje pytanie. Po szczegółach ktore w niej zawarłeś widze ze znasz sie na rzeczy i podchodze do niej z dużym szacunkiem. A wiesz może cos na temat intercooler`ow IVECO - czy mozna by bylo zamontowac jeden z nich czy szukac czegoś lepszego ?
No i namiary na podkarpaciu mile widziane
pavel
Niestety co do intercooler'ow z Iveco to nie bede pomocny bo zadnego nigdy nie trzymalem w reku. Upychalem w moim audi tt (1.8Tk03) dwa intercooler'y z mercedesow slk i c-klasy cdi (centralnie jeden nad drugim w kratkach tetetki- i sporo to dało) oraz w mojej rajdowce (1.8Tk04 z avatara) upchnąlem fmic z LT/Sprintera i na tym moje doswiadczenia z IC sie konczą. w golfie4 masz napewno wiecej miejsca niz w tt ale zapewne mniej niz w golfie2 (jezeli nie masz klimy to w tej materii masz spory handicap)
DeviLL
Od czego jest skrot FMIC ? IC od iveco powinien Ci spasowac , a jak nie to szukaj z dowolnego dostawczaka 2.5-3 tdi (fiat,mercedes,itp) , w poblizu masz http://www.viga.of.pl
pavel
od "front montage...." ??
Fawor
front mounted intercooler
Ictus
to ja sie podczepie z pytaniem pod ten watek... znajomemu rozszcelnil sie IC (czipowany 2.0TDCI) wymiana poszla na gwarancji wiec luzik tylko ze gosc ktory mu czipowal powiedzial ze to moze byc przez wieksze cisnienie powietrza w ukladzie i ten tez moze pasc
mial racje czy po prostu kiespki sie trafil???
a jezeli mial to czy montarz wiekszego pojemnosciowo IC pomoze???
Fawor
Wątpie, aby seryjny IC był tak szajsowy, zeby nie wytrzymał lekko podniesionego cisnienia na seryjnej turbinie. Bo na duże ciśnienia tam raczej liczyc nie mozna
Ictus
z pamiecia u mnie kiepsko ale cos kojaze ze tam dosc duze cisnienie bylo
DeviLL
Hmm skoro juz o cisnieniu , jesli seryjne jest powiedzmy 0.7 bara a zwiekszymy do 1.2 to nie bedzie problemow z IC ?
klonek78
CYTAT("DeviLL":170f0mej)
Hmm skoro juz o cisnieniu , jesli seryjne jest powiedzmy 0.7 bara a zwiekszymy do 1.2 to nie bedzie problemow z IC ?


Ktoś już tu pisał na forum o plastikowo-aluminiowych IC że przy wyższych ciśnieniach blisko 1,5bar się rozszczelniają.
Fawor
To wszystko zalezy jaki IC. Wrózenie z fusów...
Menio24
Ja u wigi robilem juz wydech (jak najbardziej polecam) wszystko ok - ale wiga powiedzialmi zebym rzucil temat na streetracing.pl (pdobno ludzie sie tu znaja ) i wtedy moze bedziemy wiedziec wiecej jaki i czy jest sens. Tak jak pisaliscie moze sprobuje uzyc intercooler od mercedesa albo fiata. Ale reasumujac - w moim przypadku jest jak bardzeiej sens w montarzu wiekszego FMIC ? Jak TAK to biore sie do poszukiwan intercooler`a i do dzieła
DeviLL
CYTAT("Menio24":wvfrlnxf)
Ja u wigi robilem juz wydech (jak najbardziej polecam) wszystko ok - ale wiga powiedzialmi zebym rzucil temat na streetracing.pl (pdobno ludzie sie tu znaja ) i wtedy moze bedziemy wiedziec wiecej jaki i czy jest sens. Tak jak pisaliscie moze sprobuje uzyc intercooler od mercedesa albo fiata. Ale reasumujac - w moim przypadku jest jak bardzeiej sens w montarzu wiekszego FMIC ? Jak TAK to biore sie do poszukiwan intercooler`a i do dzieła


Jest sens , najlepiej z koncowkami metalowymi (nie plastik). Ja obadam u siebie czy przy 1-1.2 bara IC popusci czy nie (bo mam konce plastykowe niestety)
Ictus
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=104199798
taki IC jest w samochodzie znajomka... wlasnie z plastikowymi koncowkami...
czyli plastik tutaj jest przyczyna??
Menio24
Devill - viga u siebi robi z koncowkami metalowy, wiec by wszystko gralo tylko musze intercooler znaleźć i do dziela. Poszukam czegos tak jak pisaliscie i moze cos do konca tygodnia znajde. Mam jeszcze pare pytan ale to moze jutro rzuce jakis nowy temat bo dzisiaj byl moj debiut - pierwszy temat !!!! Z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi
pavel
CYTAT("Ictus":3v24vm5d)
z pamiecia u mnie kiepsko ale cos kojaze ze tam dosc duze cisnienie bylo


Jezeli guma wytrzymuje cisnienie 3-4 bar to aluminiowy IC (nawet jezeli boczki ma plastikowe) musi wytrzymac 1,5 a nawet 2,0 bara cisnienia powietrza
Menio24
I z tym co pisze pavel bym sie jak najbardziej zgodził !!!
paweł ~~
a jakie ty masz oznaczenie silnika
Menio24
AGU
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.