wojciech32
Tue, 02 May 2006 - 00:18
Witam
Mam okazję kupić 330xd, rocznik 2001, 130 tys. przebiegu.
Czy ktoś tu jeździł czymś takim ? Na co zwracać uwagę przy zakupie, czy ma jakieś typowe usterki ? Jeśli ktoś coś wie, to proszę, niech napisze.
Pozdrawiam.
_robi_
Wed, 03 May 2006 - 18:27
Uwage zwracac szczegolnie na bezwypadkowa historie auta i stan techniczny samochodu bo serwis do najtanszych raczej nienalezy. Nie ma chyba typowych usterek konkretnie dla tego modelu. Przyspieszenie od 0-100km/h na poziomie 7.7sek czyli nienajgorzej biorac pod uwage ze srednie spalanie w cyklu mieszanym to ok. 7.5 litra na 100km. Ogolnie autko ladne i godne polecenia chociaz osobiscie nie bral bym wersji z napedem na 4 kola.
Ogolnie o autku:
Silnik diesla DOHC z wtryskiem bezposrednim, turbodoladowanny, 6 cylindrow, 4 zawory na cylinder, pojemnosc: 2993 cm³.
Moc w KM (obr/min) 204/4000
Maks moment obrotowy (obr/min) 410/1500
Hamulce przód/tył Tarcza wentylowana/ tarcza wentylowana
Ciężar własny (kg) 1725
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 2150
Pojemność zbiornika paliwa w (l) 63
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 7,7
Prędkość maksymalna (km/h) 234
Średnie zużycie paliwa (l/100km) 7,6
Added after 5 minutes:
P.S nie myslales o 530D, wg mnie bardziej konwencjonalne, nieco wieksze, osobiscie z tych 2 postawil bym na E39 jesli chodzi ci o diesla.
wojciech32
Thu, 04 May 2006 - 16:53
Tak, myślałem o E 39, samochód z pewnością większy, bardziej funkcjonalny i chyba też ładniejszy. Ale właśnie rzecz się rozbija o napęd na obie osie, miałem kiedyś "przygodę" na drodze, jeszcze z E 36, trochę się zraziłem do tylnego napędu, ale nie do marki
A E 39 z napędem na obie osie nie spotkałem, chyba wogóle nie były produkowane.
Ale dzięki za informację !
Olsen
Thu, 04 May 2006 - 17:38
2001 to jeszcze silnik ktory ma 184 kucyki a nie 204.
wroobel
Thu, 08 Oct 2009 - 15:25
Witajcie
Nie chce zakładać nowego tematu więc postanowiłem odkopać ten. Uzyłem również szukajki, ale niczego co mnie interesuje nie znlazłem. Mam pytanie czy napęd w 330xd jest spięty non-stop czy tylko w momencie uslizgu kół tylnej osi??
hwojtek
Thu, 08 Oct 2009 - 15:50
Coś się nie naszukałeś ;-)
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=68590Temat wprawdzie o xi, ale napęd ten sam.
mihau_dst
Thu, 08 Oct 2009 - 16:02
wroobel
Thu, 08 Oct 2009 - 17:12
Dzięki Panowie za szybkie odpowiedzi!! Poprostu wpisałem w szukajce 330xd i tam niczego nie znalazałe. Szukam jakiegos dupowozu, ale w linku od Wojtka jest napisane że wąskim gardłem jest automatyczna skrzynia wystepujaca w tym modelu. Czy sądzicie, że automat w tym aucie to nie jest dobry pomysł? Czytałem, ze jest w stanie znieść chipsa podwyższajęcego moment o max 10%. Jak to wyglada w praktyce??
hwojtek
Thu, 08 Oct 2009 - 19:56
W praktyce jeszcze się nie znalazł odważny, który by zachipował 330xd i doniósł o sukcesie na forum. Sam bym to zrobił, ale żona chce mieć niezawodne auto, niekoniecznie urwać sekundę do 100 km/h. Znam zachipowane 330d z tym samym silnikiem i skrzynią w wersji RWD - przy 480 Nm i nalotach ~30 tys rocznie, skrzynia klęka raz na rok.
@michau - E46 nie ma jeszcze xDrive
- to wcześniejszy napęd, xDrive wg opisu z wiki zaczął się w E60 xi/d.
k64
Thu, 08 Oct 2009 - 21:44
mysle ze automat w dieslu i to 3.0 to najlepsza opcja jaka istnieje.
moj manual 330D mnie juz wkurza ciagle zucanie biegow itd bo kto kreci na codzien do 4tys diesla?
lagadula
Fri, 16 Oct 2009 - 12:27
To prawda automat to najlepsza opcja
Ale też najdroższa
wroobel
Fri, 16 Oct 2009 - 14:21
Z drugiej strony manuala można zczipować i spokojnie jeździć bez obaw, że skrzynia klęknie. Czy zawsze musi byc coś za coś
hwojtek
Fri, 16 Oct 2009 - 15:03
I tak najpierw klęknie dwumas
wroobel
Sun, 18 Oct 2009 - 13:28
QUOTE (hwojtek @ Fri, 16 Oct 2009 - 15:03)
I tak najpierw klęknie dwumas
A jakie wartości uważasz za bezpieczne dla seryjnego sprzęgła XD w manualu??
hwojtek
Sun, 18 Oct 2009 - 21:29
240/470 to góra dla serii. Parę razy już się to pojawiło. 260/500 uznano za zbyt dużo dla dwumasu.
k64
Sun, 18 Oct 2009 - 22:06
co znaczy ze kosztowna sprawa z automatem? manuale sa nieco drozsze raczej, wiele wiecej spotyka sie automatow, ja mam manuala i zaluje. sprzeglo z 330D do 240KM da rade? przeciez wkladaja to do M50 turbo i jakos sobie radzi a niektorzy maja po 300KM , jak tym jest? komu padlo ?
Patee
Sun, 18 Oct 2009 - 23:23
kolego problemem jest super-hiper skrzynia automatyczna produkcji GM ktora w 330d ledwo co serie wytrzymuje
w dodatku BMW mowi ze olej w skrzyni life-time a kazdy ogarniety w temacie powie ci ze max 60-70 tysiecy km
pozdrawiam
rennen
Mon, 19 Oct 2009 - 01:01
CYTAT(k64 @ Sun, 18 Oct 2009 - 22:06)
co znaczy ze kosztowna sprawa z automatem? manuale sa nieco drozsze raczej, wiele wiecej spotyka sie automatow, ja mam manuala i zaluje. sprzeglo z 330D do 240KM da rade? przeciez wkladaja to do M50 turbo i jakos sobie radzi a niektorzy maja po 300KM , jak tym jest? komu padlo ?
Hint -> Sprzęgło pada od niutów, nie od mocy
SYLWEK28
Mon, 19 Oct 2009 - 22:10
.. a moc to nic innego jak niuton w górze..
hwojtek
Mon, 19 Oct 2009 - 23:07
A sprawdziłeś już ile to jest tych Nm kiedy 300 KM osiągane jest przy 7000 rpm a ile to jest Nm kiedy 300 KM wypada przy 4000 rpm, czy tylko informujesz nas, że nie znasz prostego wzoru?
lagadula
Tue, 20 Oct 2009 - 08:13
CYTAT(SYLWEK28 @ Mon, 19 Oct 2009 - 22:10)
.. a moc to nic innego jak niuton w górze..
Mój konwerter narzeka na 515 NM @ 2000 RPM....
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.