Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: BMW 330xd
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
wojciech32
Witam
Mam okazję kupić 330xd, rocznik 2001, 130 tys. przebiegu.
Czy ktoś tu jeździł czymś takim ? Na co zwracać uwagę przy zakupie, czy ma jakieś typowe usterki ? Jeśli ktoś coś wie, to proszę, niech napisze.
Pozdrawiam.
_robi_
Uwage zwracac szczegolnie na bezwypadkowa historie auta i stan techniczny samochodu bo serwis do najtanszych raczej nienalezy. Nie ma chyba typowych usterek konkretnie dla tego modelu. Przyspieszenie od 0-100km/h na poziomie 7.7sek czyli nienajgorzej biorac pod uwage ze srednie spalanie w cyklu mieszanym to ok. 7.5 litra na 100km. Ogolnie autko ladne i godne polecenia chociaz osobiscie nie bral bym wersji z napedem na 4 kola.

Ogolnie o autku:


Silnik diesla DOHC z wtryskiem bezposrednim, turbodoladowanny, 6 cylindrow, 4 zawory na cylinder, pojemnosc: 2993 cm³.



Moc w KM (obr/min) 204/4000
Maks moment obrotowy (obr/min) 410/1500
Hamulce przód/tył Tarcza wentylowana/ tarcza wentylowana
Ciężar własny (kg) 1725
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 2150
Pojemność zbiornika paliwa w (l) 63
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 7,7
Prędkość maksymalna (km/h) 234
Średnie zużycie paliwa (l/100km) 7,6

Added after 5 minutes:

P.S nie myslales o 530D, wg mnie bardziej konwencjonalne, nieco wieksze, osobiscie z tych 2 postawil bym na E39 jesli chodzi ci o diesla.
wojciech32
Tak, myślałem o E 39, samochód z pewnością większy, bardziej funkcjonalny i chyba też ładniejszy. Ale właśnie rzecz się rozbija o napęd na obie osie, miałem kiedyś "przygodę" na drodze, jeszcze z E 36, trochę się zraziłem do tylnego napędu, ale nie do marki
A E 39 z napędem na obie osie nie spotkałem, chyba wogóle nie były produkowane.
Ale dzięki za informację !
Olsen
2001 to jeszcze silnik ktory ma 184 kucyki a nie 204.
wroobel
Witajcie

Nie chce zakładać nowego tematu więc postanowiłem odkopać ten. Uzyłem również szukajki, ale niczego co mnie interesuje nie znlazłem. Mam pytanie czy napęd w 330xd jest spięty non-stop czy tylko w momencie uslizgu kół tylnej osi??
hwojtek
Coś się nie naszukałeś ;-)

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=68590

Temat wprawdzie o xi, ale napęd ten sam.
mihau_dst
dżizas

http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_xDrive

http://wap.4x4.pl/artykul/1387_System_nape...BMW_xDrive.html

łatwiej się nie da

edit: hwojtek był szybszy smile.gif
wroobel
Dzięki Panowie za szybkie odpowiedzi!! Poprostu wpisałem w szukajce 330xd i tam niczego nie znalazałe. Szukam jakiegos dupowozu, ale w linku od Wojtka jest napisane że wąskim gardłem jest automatyczna skrzynia wystepujaca w tym modelu. Czy sądzicie, że automat w tym aucie to nie jest dobry pomysł? Czytałem, ze jest w stanie znieść chipsa podwyższajęcego moment o max 10%. Jak to wyglada w praktyce??
hwojtek
W praktyce jeszcze się nie znalazł odważny, który by zachipował 330xd i doniósł o sukcesie na forum. Sam bym to zrobił, ale żona chce mieć niezawodne auto, niekoniecznie urwać sekundę do 100 km/h. Znam zachipowane 330d z tym samym silnikiem i skrzynią w wersji RWD - przy 480 Nm i nalotach ~30 tys rocznie, skrzynia klęka raz na rok.

@michau - E46 nie ma jeszcze xDrive wink.gif - to wcześniejszy napęd, xDrive wg opisu z wiki zaczął się w E60 xi/d.
k64
mysle ze automat w dieslu i to 3.0 to najlepsza opcja jaka istnieje.
moj manual 330D mnie juz wkurza ciagle zucanie biegow itd bo kto kreci na codzien do 4tys diesla?
lagadula
To prawda automat to najlepsza opcja biggrin.gif Ale też najdroższa tongue.gif
wroobel
Z drugiej strony manuala można zczipować i spokojnie jeździć bez obaw, że skrzynia klęknie. Czy zawsze musi byc coś za coś angry.gif
hwojtek
I tak najpierw klęknie dwumas tongue.gif
wroobel
QUOTE (hwojtek @ Fri, 16 Oct 2009 - 15:03) *
I tak najpierw klęknie dwumas tongue.gif



A jakie wartości uważasz za bezpieczne dla seryjnego sprzęgła XD w manualu?? rolleyes.gif
hwojtek
240/470 to góra dla serii. Parę razy już się to pojawiło. 260/500 uznano za zbyt dużo dla dwumasu.
k64
co znaczy ze kosztowna sprawa z automatem? manuale sa nieco drozsze raczej, wiele wiecej spotyka sie automatow, ja mam manuala i zaluje. sprzeglo z 330D do 240KM da rade? przeciez wkladaja to do M50 turbo i jakos sobie radzi a niektorzy maja po 300KM , jak tym jest? komu padlo ?
Patee
kolego problemem jest super-hiper skrzynia automatyczna produkcji GM ktora w 330d ledwo co serie wytrzymuje

w dodatku BMW mowi ze olej w skrzyni life-time a kazdy ogarniety w temacie powie ci ze max 60-70 tysiecy km

pozdrawiam
rennen
CYTAT(k64 @ Sun, 18 Oct 2009 - 22:06) *
co znaczy ze kosztowna sprawa z automatem? manuale sa nieco drozsze raczej, wiele wiecej spotyka sie automatow, ja mam manuala i zaluje. sprzeglo z 330D do 240KM da rade? przeciez wkladaja to do M50 turbo i jakos sobie radzi a niektorzy maja po 300KM , jak tym jest? komu padlo ?


Hint -> Sprzęgło pada od niutów, nie od mocy tongue.gif
SYLWEK28
.. a moc to nic innego jak niuton w górze.. tongue.gif
hwojtek
A sprawdziłeś już ile to jest tych Nm kiedy 300 KM osiągane jest przy 7000 rpm a ile to jest Nm kiedy 300 KM wypada przy 4000 rpm, czy tylko informujesz nas, że nie znasz prostego wzoru?
lagadula
CYTAT(SYLWEK28 @ Mon, 19 Oct 2009 - 22:10) *
.. a moc to nic innego jak niuton w górze.. tongue.gif


Mój konwerter narzeka na 515 NM @ 2000 RPM....
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.