Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Syrena 105 Lux 2.0 16V (150KM)
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2
pieszy
To i ja się pochwalę.
Zacząłem od kupienia Syreny 105 w wersji LUX. kosztowała mnie całe 50 zł ale za to jej stan był beznadziejny. Pierwotnie miała być kabrioletem z jakimś silnikiem 1.4l ale w miarę postępu prac stwierdziłem, że jak już wkładam tyle kasy to zrobię to porządnie.

Pierwotnie syrena stała na dwóch resorach poprzecznych. Usunąłem je i zastąpiłem PcPhersonami z przodu i belką wleczoną z tyłu. Poniżej kilka zdjęć z prac - na fotce widać auto już na nowym zawieszeniu ale częsciowo ze starymi blachami - łatwo sobie wyobrazić jak wyglądała cała.





Trochę tajników nowego zawieszenia:


I pierwszy silnik (C20NE by GM - 115KM)


Oryginalne hamulce bębnowe zastąpiłem hamulcami tarczowymi. Większość części pochodzi z Opla (Vectra/Calibra)


Prace trwały 3 lata i 2 tygodnie. Oto ich efekt.





Trochę się ścigałm
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S4.jpg[/img]
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S5.jpg[/img]
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S6.jpg[/img]
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S7.jpg[/img]
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S8.jpg[/img]
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S9.jpg[/img]
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S10.jpg[/img]
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S11.jpg[/img]
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S12.jpg[/img]
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S13.jpg[/img]
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S14.jpg[/img]
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S15.jpg[/img]

Wyniki jakie wtedy osiągałem to tak pomiędzy Vectrą A 2.0i a 2.0 16V [img]{SMILIES_PATH}/icon_wink.gif[/img] - silnik miał tylko 115 KM

Tutaj są filmiki z wyścigów:
http://pieszy.jagodno.pl/Filmy/skarbimierzCPR.avi (150MB)
http://pieszy.jagodno.pl/Filmy/Syrena_vs_VectraA_1.mpeg (2MB)
http://pieszy.jagodno.pl/Filmy/Syrena_vs_VectraA_2.mpeg (2MB)

Pod koniec zeszłego roku kupiłem C20XE (150KM w serii) w stanie agonii. Silnik Przeszedł kapitalny remont u Krzyśka Kazuły
http://www.kazula-tuning.pl/glowna.html
W styczniu był swap, później docieranie a już za kilka dni będzie hamowany. Już wiem, że czegoś brakuje na dole. Zapewne jest to problem dolotu i wydechu - daleko im do orginału.

Opis (trochę mechaniki i stylistyki - stan na koniec kwietnia 06'):
- 2.0 16V 150KM,
- skrzynia 5,
- zawieszenie: KONI - żółte z przodu i czerwone z tyłu,
- hamulce: tarcza wentylowana z przodu i tarcza + bęben z tyłu,
- wspomaganie układu kierowniczego,
- Gumy: 205/55/R15 przód i 225/55/R15 tył,
- Elektrycznie ogrzewane i regulowane lusterka boczne (B3),
- Kierownica MOMO Corse,
- Fotele SPARCO,
- Dalekosięgi CIEBIE Oscar Racing,

Jest bardzo twarda. Prowadzi bardzo dobrze - jest lekko nadsterowna w zakrętach ale jest to łatwe do kontrolowania.

Jak będę miał wykres z hamowni to nie omieszkam się pochwalić.

Co do kolejnych kroków, to stoję na rozdrożu i wacham się - Turbo czy mocne N/A [img]{SMILIES_PATH}/icon_rolleyes.gif[/img] [img]{SMILIES_PATH}/icon_confused.gif[/img] [img]{SMILIES_PATH}/icon_question.gif[/img]
radar
super sprawa.. naprawdę fajne auto, bardzo mi się podoba..

masz może jakieś fotki silnika (C20XE) w aucie?? ciekawi mnie jak to wszytko zostało tam upchnięte..

wzmacniałeś jakoś specjalnie budę czy została seria??
pHej
Ekstra projekt!
ile cała syrena waży?
piechur
CYTAT("pieszy":37b909ti)


Heheh, widze ze kopci jak na Skarpete przystalo

bardzo szerokie masz gumy, zwlaszcza z tylu
to po to zeby niwelowac ta nadsterownosc?

masz jakies fotki wnetrza?
hwojtek
Mega, mega, mega respekt.
Czendler
R e w e l a c j a Zarowno idea jak i wykonanie !! Godne podziwu !!

P.S. Turbo
Lelon
Tylko jedno: wypas ! Napęd został na tył??

Stawiam na turbo

Pozdrawiam
radar
CYTAT("Lelon":gh3qj9em)
Tylko jedno: wypas ! Napęd został na tył??

Stawiam na turbo

Pozdrawiam


WTF??
albo o czymś nie wiem albo ci się trochę po...
bo z tego co wiem nie było syreny z napędem na tył..
wielki
super projekt
czas prac jak dla mnie powalajacy teraz strach na ulice wyjechac, aby ci nikt w tylek nie wjechal
ps. pamietam ze chyba sam narzekales kiedys ze 'opor powietrza zabija ci osiagi ' w takim wypadku tylko turbo
pozdr
Lelon
CYTAT("radar":3tgw8cri)
CYTAT("Lelon":3tgw8cri)
Tylko jedno: wypas ! Napęd został na tył??

Stawiam na turbo

Pozdrawiam


WTF??
albo o czymś nie wiem albo ci się trochę po...
bo z tego co wiem nie było syreny z napędem na tył..


W takim razie przepraszam za mój laicyzm, nigdy nie interesowałem się Syrenami(nie moja epoka), tak mi sie skojarzyło że to RWD
TMs
ziom totany respekt wogole szacun za poświęcony czas i jeszcze PSSS PSSS do szczęścia

Jakie przyspieszenie 0-100km/h oraz czas na 1/4 po modach szacujesz
cibor
Masta! projekt jest obłędny.
i niech ktoś powie, że polska motoryzacja to dno... przecież ta syrena wygląda jak rasowy hot rod.
czekam na wyniki!smile.gif
Sputnik
Witam!Gratuluje projektu,dosyć często Cie widuje,mieszkamy blisko


PS

Szkoda ze silnik nie został zamontowany centralnie
skunplusbibulka
cibior myśle ze troche zapędziłeś sie z tym hot rodem. Pamiętacie syrene z silnikiem od porsche? Twoja podoba mi sie dużo bardziej. Wsadzaj turbo i niech wszyscy zazdroszczą.
Jaqo
Super wydumka! Podziwiam i gratuluje.
Ktos wie co sie stalo z ta skarpeta - porsche?
pieszy
Dzięki za słowa uznania.

[quote="radar":2qj8rzqu]...masz może jakieś fotki silnika (C20XE) w aucie?? ciekawi mnie jak to wszytko zostało tam upchnięte...[/quote]
Postaram się zrobić kilka w ciągu weekendu.

[quote="radar":2qj8rzqu]...wzmacniałeś jakoś specjalnie budę czy została seria??[/quote]
Seria to rama + zgrzewana i... lutowana buda. Teraz to jest konstrukcja hybrydowa: ramowo-samonośna

[quote="pHej":2qj8rzqu]...ile cała syrena waży?[/quote]1050 kg w pełnym rynsztunku (koło zapasowe itp).

[quote="piechur":2qj8rzqu]Heheh, widze ze kopci jak na Skarpete przystalo [/quote]To nie z wydechu

[quote="piechur":2qj8rzqu]...bardzo szerokie masz gumy, zwlaszcza z tylu
to po to zeby niwelowac ta nadsterownosc?...[/quote]Nie myślałem o tym. To raczej wynika z tego, że z rozpędu tylne nadkola "zrobiły się" trochę za szerokie a opona schowana zbyt głęboko w takie nadkole szpeci auto. Dystans 10mm okazał się tutaj za mały

[quote="piechur":2qj8rzqu]...masz jakies fotki wnetrza?[/quote]Obiecuję, że zrobie.

[quote="Lelon":2qj8rzqu]...Napęd został na tył??...[/quote] napęd został tam gdzie był - na przodzie

[quote="wielki":2qj8rzqu]...czas prac jak dla mnie powalajacy...[/quote]Dało by się to zrobić w mniej jak rok, gdyby tylko można było się temu poświęcić w 100 %. Poza lakierowaniem, wszystko jest home made.

[quote="wielki":2qj8rzqu]...ps. pamietam ze chyba sam narzekales kiedys ze 'opor powietrza zabija ci osiagi ' w takim wypadku tylko turbo
pozdr[/quote]Dokładnie tak. Po zmianie silnika prawie nic się nie zmieniło- ~150KM pod maską a Vmax to 180km/h

[quote="TMs":2qj8rzqu]...Jakie przyspieszenie 0-100km/h oraz czas na 1/4 po modach szacujesz [img]{SMILIES_PATH}/icon_question.gif[/img][/quote]Czuję, że jest zdecydowanie lepiej niż z 8V. Przy okazji remontu delikatnie dłubnięto kanały w głowicy. Powyżej 4-5 tyś rpm silnik wkręca się jak wiertarka udarowa [img]{SMILIES_PATH}/icon_wink.gif[/img] . Niestety, martwi mnie dół. Wcześniej nie jeździłem autem z tym motorem więc i moje doświadczenia są raczej małe ale coś mi podpowiada, że będę musiał pogrzebać przy dolocie/wydechu. Zrobię fotki to sami zobaczycie jaka tam jest wydumka.

[quote="Sputnik":2qj8rzqu]...Szkoda ze silnik nie został zamontowany centralnie[/quote]Projekt ewoluował w trakcie prac - niestety/stety w innym kierunku. Czasami sam myślę, jak by to było [img]{SMILIES_PATH}/icon_rolleyes.gif[/img] .
W głowie mam nawet pomysł na podobne auto ale już nie jestem studentem i muszę się oddawać innym czynnościom.

[quote="Jaqo":2qj8rzqu]...Ktos wie co sie stalo z ta skarpeta - porsche?[/quote]Słyszałem, że objeła jakieś drzewo [img]{SMILIES_PATH}/icon_cry.gif[/img]
Sane
no z tym dołem to rzeczywiście dziwne, bo te silniki ciągną ładnie od dołu... a może to tylko subiektywne wrażenie po przesiadce z 8V... bo c20ne ma 170 Nm przy 2600, a c20xe 196 Nm, ale dopiero przy 4600...
Gotti_
Projekt MEGA, wielce podziwiam autora którego miałem okazję poznać i stanąć w skarbim kilka razy na kresce

Pozdrawiam!
piechur
CYTAT("pieszy":s748gnw4)
Czuję, że jest zdecydowanie lepiej niż z 8V. Przy okazji remontu delikatnie dłubnięto kanały w głowicy. Powyżej 4-5 tyś rpm silnik wkręca się jak wiertarka udarowa . Niestety, martwi mnie dół. Wcześniej nie jeździłem autem z tym motorem więc i moje doświadczenia są raczej małe ale coś mi podpowiada, że będę musiał pogrzebać przy dolocie/wydechu. Zrobię fotki to sami zobaczycie jaka tam jest wydumka.

Mysle ze slusznie podejzewasz wydech. Ja ostatnio pogrzebalem przy wydechu w c20xe i stracilem troche dol.
Japoniec
Swietny projekcik pełen respekt
dwaku
Kozaczek nie ma co. Ja bym jednak poszedł w hardcore. Syrena 350kucy z turbo. Jak starczy hajsu to iść w turbo. Gratuluje projektu.
gucior
efekt wart tylu lat pracy - wizualnie wyglada mega , ma cos w sobie z old school'owego stylu amerykanskich aut

dalej zakladajac ze bedzie budzet poszedl bym w turbo - auto jedno z orginalniejszych na tym forum i mysle wogole mistrz projekt - szacuneczek
tr4b33r
Hardcore!! Widać, ze wykonane z pasją. Gratulacje. Adela przynajmniej ma wiecej z oryginalu niz osławiona syrena porsche
Ale nie ma to jak dzwiek dweitakta
hwojtek
Zawsze można nawiercić tłumik
Kabal
autko warte włożonej pracy, wiem bo widziałem na żywo. Wielkie gratki i respect.
Kabul
fajna sprawa
w wiazownie pod wraszawa robili democara pewnej firmy (nie wiem czy juz skonczyli ale z tego co pamietam to zostala kosmetyka) z silnikiem i zawiasem z polo g40
pieszy
CYTAT("Kabul":3s8pz3cj)
fajna sprawa
w wiazownie pod wraszawa robili democara pewnej firmy (nie wiem czy juz skonczyli ale z tego co pamietam to zostala kosmetyka) z silnikiem i zawiasem z polo g40
Już chyba z rok temu (a może i więcej) miałem telefon od kogoś, kto był zainteresowany kupnem lub zrobieniem takiego auta. Podobno chciał z tego zrobić demo-car sprzętu audio.
Może to ci sami ludzie
Kabul
ta syrena o ktorej ja mowie to bosto z obnizanym dachem i miala byc democarem firmy ats display ktora o ile sie nie myle produkuje jakies standy reklamowe stojaki na cole i takie tam
kupili tez warszawe i duzego fiata w kombi(w fiacie mialbyc 2.0 z audi b4)co z tych planow wyszlo nie wiem
moj kolega tam pracuje to jak go zobacze to zapytam
Spawos
Super ale ja bym dal jakis inny kolor taki szary grafitowy cos takiego
powodzenia w dalszym dlubaniu
ade
CYTAT("Sane":3826a0yk)
no z tym dołem to rzeczywiście dziwne, bo te silniki ciągną ładnie od dołu... a może to tylko subiektywne wrażenie po przesiadce z 8V... bo c20ne ma 170 Nm przy 2600, a c20xe 196 Nm, ale dopiero przy 4600...


a c20xe przy 2600 ma 180nm....

c20xe w calym zakresie powinno lepiej ciagnac od c20ne...
cichy78
CYTAT("Sane":3r6lr7i7)
no z tym dołem to rzeczywiście dziwne, bo te silniki ciągną ładnie od dołu... a może to tylko subiektywne wrażenie po przesiadce z 8V... bo c20ne ma 170 Nm przy 2600, a c20xe 196 Nm, ale dopiero przy 4600...
na pewno tylko subiektywne wrazenie, tym bardziej jak sie przesiadasz z NE na XE, Ne jedzie do 4tys a XE od 4tys tym bardziej jak pieszy ma wydech jakis nie halo to moze jeszcze wyzej
pieszy
Ten wydech to kolektor z XE. Jest ucięty 150mm za sondą lambda i połączony 400mm łącznikiem elastycznym (2') z rurą z nierdzewki (2'). Dalej to już prosta rura z małym zawijasem nad tylną belką i tłumikiem końcowym.

Większa rzeźba jest przy dolocie. Wieczorem powinienem mieć fotki to zobaczycie.
piechur
u mnie wyproznienie kata objawilo sie utrata dolu
andre2000
CYTAT("pieszy":14qnmpww)
Ten wydech to kolektor z XE. Jest ucięty 150mm za sondą lambda i połączony 400mm łącznikiem elastycznym (2') z rurą z nierdzewki (2'). Dalej to już prosta rura z małym zawijasem nad tylną belką i tłumikiem końcowym.

Większa rzeźba jest przy dolocie. Wieczorem powinienem mieć fotki to zobaczycie.


proponuje wstawic maly przelotowy tlumik dodatkowo... a jak jest z glosnoscia???pokazuj te foty zobaczymy co tam ztym dolotem...
pieszy
Później niż obiecałem, ale mam fotki
Niestety, trochę za ciemne - na zewnątrz padał deszcz i sesja musiała się odbyć w garażu.

Na początek komora silnika:


I bliżej:


A to jest ten wydumany dolot:


i z innej strony:


Podczas wyjazdu na majowy weekend, zj...ła mi się poduszka pod silnikiem. Nie wiem kiedy znajdę czas na jej wymianę więc i sprawa hamowania pozostaje przełożona. Zdążyłem jedynie zrobić próbę z "przebudową" tego dolotu - wywaliłem wszystko poza kolankiem nad przepustnicą. Przepływka była zaraz za kolankiem. Wydawało mi się, że dół był jeszcze gorszy. Może za dużo oczekuję od tego silnika


Na koniec kilka fotek wnętrza:




[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/2006/Wnetrze5.JPG[/img]
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/2006/Wnetrze6.JPG[/img]
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/2006/Wnetrze7.JPG[/img]
noorec
qrde super jest ta twoja syrenka:)

naprawde wielkie gratki:)
Starr
Piękna sprawa, naprawde gratuluje włożonego czasu, pasji i końcowego wyniku.
Silnik pięknie się zmieścił, ale ten dolot to na pierwszy rzut oka dziwnie wygląda. Napewno ktoś mądrzejszy tu pomoze i będzie dobrze.
Ja jedynie widze możliwośc pociagnięcia go w strone chłodnicy prawą stroną (tak jak zdjęcie) i przez to dodatkowego wlotu w masce. Może jest sensowniejsze wyjście ...
andre2000
jak wydluzysz dolot to bedzie dol lepszy a jak skrocicsz to gora... malo miejsca masz bo przydaloby sie jakos go prosciej poprowadzic bez tych zakretow... a w masce masz jakis wlot na stozek?bo jzu niepamietam jak tam to bylo....
pieszy
Wlot powietrza wygląda tak:
viewtopic.php?t=21977&highlight=wlot
(wtedy jeszcze C20NE)
jackthenipper
Masz może fotki przebudowy ramy do nowego zawieszenia i silnika?
K47
CYTAT("noorec":1eb0k1kx)
qrde super jest ta twoja syrenka:)

naprawde wielkie gratki:)


Również przyłączam się do gratulacji.
k-meal
super wygladaja te przelaczniki wewnatrz:)
ogolnie rewelacyjny projekt.
pieszy
CYTAT("jackthenipper":1bf4o2gq)
Masz może fotki przebudowy ramy do nowego zawieszenia i silnika?

Nie.

Wyprzedzając inne pytania:
Rysunków też nie mam. Cały know-how jest w mojej głowie i rękach mojego ojca.
Elberoth
Ale czad projekt ! Respect !
-=nOx=-
extra bardzo mi sie podoba projekt postaw ja na jakis BBS 3 częściowych i będzie full rispekta
Młodzian
Na pierwszej focie bez błotników wygląda jak prawdziwy hot-rod
Bardzo fajny projekt, mogłby ktoś zrobić coś podobnego z garbusem w PL...
pieszy
CYTAT("Młodzian":330dutx8)
Na pierwszej focie bez błotników wygląda jak prawdziwy hot-rod
Bardzo fajny projekt, mogłby ktoś zrobić coś podobnego z garbusem w PL...
Już zrobił. Mieszka we Wrocławiu - w tej samej dzielnicy. Wsadził do Garba 1.8 od VW. Wiem, że w planach miał zmianę na 1.8T
rallyfan
Swietne auto , bardzo ladnie wykonane .Silnik wyglada jakby fabrycznie byl tam umieszczony .Fajny pomysl z deska rozdzielcza .Zdradzisz ile Cie kosztowal ten projekt .Aha nie byles Syrenka czasem na tegorocznym rajdzie elmot , bo widzialem podobna w jakies galeri z rajdu .
pieszy
Dzięki.
Koszt projektu to około 26 tyś. - same części + remont silnika + lakierowanie. Praca nie jest policzona bo wszystko zostało wykonane we własnym zakresie

Rzeczywiście, byłem na Elmocie. Jesteś w stanie sobie przypomnieć galerię, w której mnie widziałeś Szukałem w kilku, ale nic nie znalazłem
Zdjęcia były statyczne, czy w ruchu Pytam, bo po zakończeniu 2 pętli sobotniej zjechałem OS'em i... na nawrocie przejechanym "na pełnym ogniu" dostałem owacje od publiki czekającej na kolejną pętlę
rallyfan
Poszukam tych zdiec . Wiem ze zdiecia byly statyczne . Jesli zrobiles show to pusc temat na forum autoklub.pl mysle ze ktos moze miec to nagrane .

Uptade
Znalazlem jedno na rallyonline wydawalo mi sie ze byly jeszcze inne .

http://rallyonline.pl/ft.php?idg=1510&pg_[go]=41
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.