To i ja się pochwalę.
Zacząłem od kupienia Syreny 105 w wersji LUX. kosztowała mnie całe 50 zł ale za to jej stan był beznadziejny. Pierwotnie miała być kabrioletem z jakimś silnikiem 1.4l ale w miarę postępu prac stwierdziłem, że jak już wkładam tyle kasy to zrobię to porządnie.
Pierwotnie syrena stała na dwóch resorach poprzecznych. Usunąłem je i zastąpiłem PcPhersonami z przodu i belką wleczoną z tyłu. Poniżej kilka zdjęć z prac - na fotce widać auto już na nowym zawieszeniu ale częsciowo ze starymi blachami - łatwo sobie wyobrazić jak wyglądała cała.
Trochę tajników nowego zawieszenia:
I pierwszy silnik (C20NE by GM - 115KM)
Oryginalne hamulce bębnowe zastąpiłem hamulcami tarczowymi. Większość części pochodzi z Opla (Vectra/Calibra)
Prace trwały 3 lata i 2 tygodnie. Oto ich efekt.
Trochę się ścigałm
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S4.jpg[/img]
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S5.jpg[/img]
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S6.jpg[/img]
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S7.jpg[/img]
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S8.jpg[/img]
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S9.jpg[/img]
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S10.jpg[/img]
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S11.jpg[/img]
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S12.jpg[/img]
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S13.jpg[/img]
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S14.jpg[/img]
[img]http://pieszy.jagodno.pl/Foty/Syrena/S15.jpg[/img]
Wyniki jakie wtedy osiągałem to tak pomiędzy Vectrą A 2.0i a 2.0 16V [img]{SMILIES_PATH}/icon_wink.gif[/img] - silnik miał tylko 115 KM
Tutaj są filmiki z wyścigów:
http://pieszy.jagodno.pl/Filmy/skarbimierzCPR.avi (150MB)
http://pieszy.jagodno.pl/Filmy/Syrena_vs_VectraA_1.mpeg (2MB)
http://pieszy.jagodno.pl/Filmy/Syrena_vs_VectraA_2.mpeg (2MB)
Pod koniec zeszłego roku kupiłem C20XE (150KM w serii) w stanie agonii. Silnik Przeszedł kapitalny remont u Krzyśka Kazuły
http://www.kazula-tuning.pl/glowna.html
W styczniu był swap, później docieranie a już za kilka dni będzie hamowany. Już wiem, że czegoś brakuje na dole. Zapewne jest to problem dolotu i wydechu - daleko im do orginału.
Opis (trochę mechaniki i stylistyki - stan na koniec kwietnia 06'):
- 2.0 16V 150KM,
- skrzynia 5,
- zawieszenie: KONI - żółte z przodu i czerwone z tyłu,
- hamulce: tarcza wentylowana z przodu i tarcza + bęben z tyłu,
- wspomaganie układu kierowniczego,
- Gumy: 205/55/R15 przód i 225/55/R15 tył,
- Elektrycznie ogrzewane i regulowane lusterka boczne (B3),
- Kierownica MOMO Corse,
- Fotele SPARCO,
- Dalekosięgi CIEBIE Oscar Racing,
Jest bardzo twarda. Prowadzi bardzo dobrze - jest lekko nadsterowna w zakrętach ale jest to łatwe do kontrolowania.
Jak będę miał wykres z hamowni to nie omieszkam się pochwalić.
Co do kolejnych kroków, to stoję na rozdrożu i wacham się - Turbo czy mocne N/A [img]{SMILIES_PATH}/icon_rolleyes.gif[/img] [img]{SMILIES_PATH}/icon_confused.gif[/img] [img]{SMILIES_PATH}/icon_question.gif[/img]