Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Gaźniki dla początkujących
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Classic rally, race & sportscars
240Z
Witam,
zastanawia mnie pewna kwestia dotycząca sportowych gaźników, takich jak Weber DCOE czy Dellorto DHLA. Często można się spotkać z zupełnie seryjnymi samochodami z lat 60-tych i 70-tych, do których owe gaźniki są montowane. Jeśli motor nie ma podwyższonego CR, ostrych wałków ani nie dochodzi do jakichś chorych obrotów, to po co takowy sprzęt montować? Rozumiem że trochę więcej wachy + trochę więcej powietrza = nieco więcej mocy, ale z tego co wiem taki wolno oddychający dolot sprawdza się najlepiej w silnikach nieco zmodyfikowanych. Załóżmy że mamy seryjne bździdło które chcemy podrasować - jakich efektów możemy się spodziewać w przeciętnym cztero/sześcio/cylindrowcu, oczywiście poza trudnościami w eksploatacji? Czy mając na uwadze koszty zmiany fabrycznego gaźnika na sportowy takie coś się opłaca w porównaniu z innymi modami?
Pozdrawiam.
Allrad
Jakiś czas temu miałem dwa podwójne gaźniki DELORTO 40 DHLA w BMW 316 E21 silnik 18 4V C. W porównaniu z Pirburgem 2B4, silnik z DELORTO żwawiej reagował na gaz, miał większą moc, palił nie wiem ile, bo nie sprawdzałem. Co do walorów estetycznych, to oczywiście wiadomo, wygląd na silniku i charakterystyczne buczenie przy gwałtownym nacisnięciu na gaz, co dodatkowo podkreślone było tym, że zastosowałem tylko filtry siatkowe, czyli tak jakby ich wcale nie było.
Koszta: Gaźniki od Alfy-Romeo(ze szrotu)-cena 200zł.
Kolektor ssący do silnika M10-cena 0zł.(sam dorobiłem)
Filtry siatkowe-cena 0zł.(zdobyczne)
ADC
Napisz mi prosze jakie miales w nim dysze bo sam przymierzam sie do zalozenia Weber 40 IDF do silnika 1.6.A wlasciwie chodzi mi o wszystkie dane-dysze,rurki emulsyjne zwezki itp.Dzieki i pozdrawiam
Frank
Hej, takie gaźniki bez żadnych zmian w starych oplowskich silnikach 2.0 o mocy 100 koni dodawały podobno (według zapewnień różnych firm takich jak np. dbilas, lexmaul ,imotec itp.) do 22 koni mechanicznych (wlot gaźnika zbliżony do średnicy zaworu, w tym wypadku gaźniki 40mm dcoe a zawór ssący 42mm). W silnikach 16V efekty są podobo mniej spektakularne.
Pio
CYTAT("Allrad":2n293kp2)
Jakiś czas temu miałem dwa podwójne gaźniki DELORTO 40 DHLA w BMW 316 E21 silnik 18 4V C. W porównaniu z Pirburgem 2B4, silnik z DELORTO żwawiej reagował na gaz, miał większą moc, palił nie wiem ile, bo nie sprawdzałem. Co do walorów estetycznych, to oczywiście wiadomo, wygląd na silniku i charakterystyczne buczenie przy gwałtownym nacisnięciu na gaz, co dodatkowo podkreślone było tym, że zastosowałem tylko filtry siatkowe, czyli tak jakby ich wcale nie było.
Koszta: Gaźniki od Alfy-Romeo(ze szrotu)-cena 200zł.
Kolektor ssący do silnika M10-cena 0zł.(sam dorobiłem)
Filtry siatkowe-cena 0zł.(zdobyczne)



Swego czasu na sam mialem bmw na pireburgu 2be i myslalem nad zalozeniem innego, jednak i z tego gaznika dalo sie wykrzesac troche. Rozwiercenie gardzieli i polerka, rurka emulsyjna wymieniona na wlasnego pomyslu, wywalenie membrany sterowania 2 przepustnica i zastapnie jej dosc twarda sprezyna, oraz zwiekszenie fi dysz jak oamietam o 0,1 dalo efkety bardzo dobre.
grzybu
to może i ja zapytam przy okazii topicu...mam silniczek E18NVR (seryjnie na pojedynczym gaźniczku)i zakupiłem do niego dwa podwójne gaźniki WEBER 40 DCOE,kolektor itp....Ma już może ktoś z Was doświadczenie przy takich przeróbkach???
Problem polega na tym iż seryjnie w aucie miałem silniczek 1,5 sohc na pełnym wtrysku.Martwię się o to jak rozwiązać problem zapłonu po wsadzeniu tego silnika 1,8 (aparat zapłonowy z modułem beż przyspieszania podciśnieniowego) i pewnie jeszcze kilku innych problemów na które się natknę.Jakie ciśnieniem paliwa powinienem zasilić te gaźniki itp........hmmmm...może Ktoś z Was podpowie ??
natenczas
CYTAT("grzybu":yzasdqk8)
to może i ja zapytam przy okazii topicu...mam silniczek E18NVR (seryjnie na pojedynczym gaźniczku)i zakupiłem do niego dwa podwójne gaźniki WEBER 40 DCOE,kolektor itp....Ma już może ktoś z Was doświadczenie przy takich przeróbkach???
Problem polega na tym iż seryjnie w aucie miałem silniczek 1,5 sohc na pełnym wtrysku.Martwię się o to jak rozwiązać problem zapłonu po wsadzeniu tego silnika 1,8 (aparat zapłonowy z modułem beż przyspieszania podciśnieniowego) i pewnie jeszcze kilku innych problemów na które się natknę.Jakie ciśnieniem paliwa powinienem zasilić te gaźniki itp........hmmmm...może Ktoś z Was podpowie ??

Ciśnienie paliwa dla Weberów DCOE, to 0,4 bar.
Aparat zapłonowy nie musi mieć przyspieszacza zapłonu podcisnieniowego, tym bardziej, że Webery DCOE nia maja wyjścia podciśnienia. Do regulacji wystarczy odśrodkowy wyprzedzacz zapłonu.
.
Pio
Dla zainteresowanych kumpel zalozyl 2 poziome gazniki do nissana primery 2.0 na monowtrysku. Mozna go znalesc na stronie nissan klubu polska. Jest pokazane jak to wyglada itd.
grzybu
ja wiem jak to wygląda...a kolega z nissana niestety nie ogarnoł tematu i je zdemontował.....a jak wygląda sprawa układu paliwowego? w przypadku gaźników wykonuje się powrót paliwa do zbiornika??
Allrad
CYTAT("grzybu":5vf71b0i)
ja wiem jak to wygląda...a kolega z nissana niestety nie ogarnoł tematu i je zdemontował.....a jak wygląda sprawa układu paliwowego? w przypadku gaźników wykonuje się powrót paliwa do zbiornika??

Jeżeli zasilane są pompą mechaniczną nie ma takiej potrzeby, żeby robić powrót. W przypadku elektrycznej, która jest bardziej wydajna to tak.
Moje gaźniki zasilane były mechaniczną pompą bez powrotu i było ok.
Pająk
ja założyłem 2 dellroto dhla 40 do dziobaka 1300, z jednego gaźnika miałem wyjście- podciśnienie do aparatu zapłonowego, wszystko to napędza pompka mechaniczna (wyrabia) bez powrotu, jeżeli się stosuje pompki elektryczne TRZEBA dać trójnik z powrotem do zbiornika w innym przypadku gaźniki szybko ulegną uszkodzeniu.
grzybu
dzięki ...tak właśnie myślałem! U mnie jest dużo wydajniejsza pompa paliwowa w zbiorniku więc odpływ w takim razie będzie mile widziany.A mam ktos może obrys płyty do której przykręca się układ dolotowy przy gaźnikach 40DCOE?


A powiedzcie czy do zmniejszenia ciśnienia paliwa można użyć jakiegoś popularnego regulatora czy tylko specjalnego dedykowanego do gaźników??
insane_painkiller
Witam,
odgrzebuję strasznie stary temat ale chyba nie ma sensu zakładać nowego. Mam problem z zaworem iglicowym w 40 dcoe. Nie otwiera się i nie przepływa paliwo. Czy można go jakoś próbować zreanimować, czy tylko wymiana pozostaje?
Żeby wykręcić ten zawór, muszę odgiąć 1 blaszkę przy pływaku? Nie uszkodzę pływaka?
PZDR
flapjck1
wybijasz oske pływaka, potem wykręcasz oprawke zaworka ( jeśli potrzeba )
sam zaworek jest do kupienia, podejrzewam ze eter-mot w dziekanowie będzie miał od reki

jeżeli zaworek jest typu stożkowego to możesz stożek oszlifować drobnym papierem sciernym ( trzeba usunąć wcięcie w stozku ) ale możesz zrobić taki myk tylko wtedy jak masz jeden gaznik na silniku - jak masz więcej to będziesz miał spore problemy z regulacja poziomu paliwa


jeżeli gaznik długo był niuzywany to prawdopodobnie nie tylko zaworek jest zarosniety ale tez dysze kanaly paliwowe w korpusie i inne drobniejsze elementy ( nie mowiac o "soli" na dnie komory plywakowej )
|Joteusz|
eter-mot jak kolega wskazał bądź Re5pect też chyba mają ewentualnie tam gdzie ja kupuję Webcon osobiście polecam ;-) pływak i tak musisz póżniej zweryfikować (poziom) .
flapjck1
ja najczęściej w uk kupuje www.fastroadcars.co.uk tongue.gif
|Joteusz|
Znam właściciela bardzo solidny człowiek jak na Bryta też polecam ;-)
insane_painkiller
CYTAT(flapjck1 @ Mon, 07 Apr 2014 - 23:21) *
jeżeli gaznik długo był niuzywany to prawdopodobnie nie tylko zaworek jest zarosniety ale tez dysze kanaly paliwowe w korpusie i inne drobniejsze elementy ( nie mowiac o "soli" na dnie komory plywakowej )


Zaworek zmieniony, paliwo jest a silnik dalej nie chce zagadać. Pracuje na 2, czasem 3 garach. Strzela w gaźnik, przez przepustnicę na 1 cylindrze wydobywa się biały dymek. Stawiacie, że to gaźnik jest do przeczyszczenia? Świece i przewody zmienione... Uszczlka pod głowicą też niedawno wymieniana.
flapjck1
CYTAT(insane_painkiller @ Wed, 09 Apr 2014 - 23:09) *
Zaworek zmieniony, paliwo jest a silnik dalej nie chce zagadać. Pracuje na 2, czasem 3 garach. Strzela w gaźnik, przez przepustnicę na 1 cylindrze wydobywa się biały dymek. Stawiacie, że to gaźnik jest do przeczyszczenia? Świece i przewody zmienione... Uszczlka pod głowicą też niedawno wymieniana.


na początek wykręć dysze i zobacz czy nie sa zarosniete, zwłaszcza paliwowe, na każdych obrotach masz takie objawy?
flapjck1
CYTAT(|Joteusz| @ Tue, 08 Apr 2014 - 07:06) *
Znam właściciela bardzo solidny człowiek jak na Bryta też polecam ;-)



taaaak, Anthony robi to czego nie robi większość angoli, odpisuje na wszystkie maile skladnie i kompleksowo biggrin.gif
insane_painkiller
CYTAT(flapjck1 @ Thu, 10 Apr 2014 - 01:52) *
na początek wykręć dysze i zobacz czy nie sa zarosniete, zwłaszcza paliwowe, na każdych obrotach masz takie objawy?

Na obroty się w ogóle nie wkręca wink.gif Gaśnie od razu
flapjck1
a ten gaznior wogole wystrojony do tego silnika? jaki to silnik i jakie masz nastawy?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.