mirk
Thu, 29 Dec 2005 - 12:36
Jakie sa plusy i minusy zalozenia stozkowe filtru powietrza.
mam samochod z silnikiem 106 KM , Pojemność skokowa: 1600 cm3, benzyna
Wombat
Thu, 29 Dec 2005 - 12:42
zanim cie za to pytanie zjedzą żywcem ( i słusznie) proponujesz użyć wyszukiwarki forum i sobie odpowiedź na to pytanie znaleźć milion razy.
szaba
Thu, 29 Dec 2005 - 13:23
lepiej kup zamiast tego filtra z oprzyrządowaniem lepszego paliwa i już masz lepsze osiągi
Leo
Thu, 29 Dec 2005 - 13:28
a ja sądze, że większy pożytek z tej kwoty wydanej na filtr byłby gdyby ją przeznaczyć na żubrówkę
pavoolon
Thu, 29 Dec 2005 - 13:45
z tymi stozkami to roznie bywa, ja na przyklad mocno sie zdziwilem po jego zalozeniu. zmiany zaczely sie od kolektora 4-2-1, wycieciu katow, grubszej rury i przyspieszonego zaplonu (srodkowy tlumik w pelni przelotowy). g-tech pokazywal czasy 8 sek. potem wywalilem wszystko co jest przed przeplywomierzem lacznie z puszka rezonansowa i zalozylem spory stozek z oslona termiczna. nie liczylem na nic ale subiektywnie auto lepiej rwalo. potem przyszedl czas na g-techa: 7,5 sek. wszystkie wyniki sa powtarzalne. moze poprostu mialem szczescie. ale jedno jest pewne - jezeli stozek ma byc jedyna modyfikacja to chyba poza halasem nic nie zmieni
szaba
Thu, 29 Dec 2005 - 13:45
Ale tutaj chodzi o większą moc pewno nie o gorsze zamopoczucie .
Albert
Thu, 29 Dec 2005 - 13:52
wkładka k&n sportowa
storzek absolutnie nie potrzebny
szaba
Thu, 29 Dec 2005 - 14:24
@ pavoolon
a jak autko ziera sie na niskich obrotach i wysokim biegu???
GRE
Thu, 29 Dec 2005 - 14:28
DOBRA , SKORZYSTAM Z TEMATU....jak duzy powinien być stożek w aucie turbo??okazuje sie ze mam za mały, i sie troche pofalował
czy trzeba ponownie stroić auto po założeniu wiekszego stożka??
pytania jakie są takie są ale prosiłbym o sensowną odpowiedz
THX
Albert
Thu, 29 Dec 2005 - 14:30
w autach turbo storzek moze odetkac dolot co poprawia moc w aucie
W autach N/A tez moze być ok, jednak proponuje robic stozek ktory zasysa zimne powietrze. Np tak:
wtedy efekt moze byc pozytywny
GRE
Thu, 29 Dec 2005 - 14:34
CYTAT("Albert":akrv58pa)
w autach turbo storzek moze odetkac dolot co poprawia moc w aucie
W autach N/A tez moze być ok, jednak proponuje robic stozek ktory zasysa zimne powietrze. Np tak:
wtedy efekt moze byc pozytywny
NO OK, ja mam takowe miejsce....tylko jak wielki on musi być??
i co ze strojeniem....?wiecej powietrza bedzie(tak mi sie wydaje) wiec AFR sie pogorszy?? .dobrze rozumuje?
pavoolon
Thu, 29 Dec 2005 - 14:36
CYTAT("szaba":37ny7iob)
@ pavoolon
a jak autko ziera sie na niskich obrotach i wysokim biegu???
na elastycznosci mi specjalnie nie zalezy, subiektywnie nie czuc zadnej roznicy ale niewykluczone ze jak bedzie goraco na dworze to sie pogorszy, dlatego musze poprawic nawew spod zderzaka na wiosne. jak narazie od 2500 obrotow mozna swobodnie wyprzedzac, elastycznosc sie dopiero pogorszy bo po nowym roku beda walki GT Swiatka
Albert
Thu, 29 Dec 2005 - 14:37
auta seryjne sa strojone bardzo bogato, po odetkaniu go teoretycznie spada afr bo jest wiecej powietrza co powoduje podniesinie mocy. Ale dolot w N/A to nie sam storzek to efekty falowe i inne. Samemu zrobić dobry dolot by dał wiecej KM wcale nie jest tak prosto.
W turbo jest łatwiej, storzek z dostepem do zimnego powietrza, rura do turbo lub przepływki.
pavoolon
Thu, 29 Dec 2005 - 14:48
co do N/A to przynajmniej w przypadku nissana dobrze spisuje sie krotszy dolot zarowno w primerze i almerze, mozna oslonic stozek od goraca i dociagnac nawiew powietrza, czyszcczenie filtra wtedy jest mniej klopotliwe. w poprzednim aucie mialem cos takiego:
teraz wyglada tak, niedlugo tez bedzie jakas rura z powietrzem
Thomas_HDi
Thu, 29 Dec 2005 - 15:14
Albert
Thu, 29 Dec 2005 - 15:16
ten stozek łapie ciepłe powietrze z komory silnika
Marlon
Thu, 29 Dec 2005 - 15:18
CYTAT("Albert":31q6o6kw)
auta seryjne sa strojone bardzo bogato, po odetkaniu go teoretycznie spada afr bo jest wiecej powietrza co powoduje podniesinie mocy.
robi się ubogo, czyli AFR rośnie
np. 11 to bogato, 17 to ubogo
Zresztą - przecież po coś są MAF/MAP sensory, więc nie do końca tak się dzieje.
takie tam nieistotne 0,03pln
Przesada mówić że są strojone bardzo bogato, bo ekolodzy by zjedli producentów. są strojone na tyle bogato żeby było bezpiecznie.
Albert
Thu, 29 Dec 2005 - 15:20
CYTAT("Marlon":vz7zc2nb)
robi się ubogo, czyli AFR rośnie
tak jest
pavoolon
Thu, 29 Dec 2005 - 15:22
CYTAT("Albert":38xs0rdu)
ten stozek łapie ciepłe powietrze z komory silnika
ktore auto masz na mysli, moje czy peugeota?
ade
Thu, 29 Dec 2005 - 15:26
generalnei to stozki sa chyba po to, ze po zmianie dolotu latwiej jest zamontowac stozek niz jakas puszke...
wiec moc nei daje stozek tylko dolot, a stozek jest tylko po to zeby nie lapal silnik syfu;]
to takie moje zdanie...
Wombat
Thu, 29 Dec 2005 - 15:48
CYTAT
Albert napisał: < Zaznacz >
ten stozek łapie ciepłe powietrze z komory silnika
ktore auto masz na mysli, moje czy peugeota?
pewnie to
Jeden z sabszych pomysłów jakie widziałem. Nie dosc ze stożek 80% powierzchni zasysa rozgrzane powietrze z komory silnik (chyba właściciel nie wierzy że mu ssie selektywnie z tej rurki pod spodem?)
to jeszcze ta rurka jest umieszczona poza linią zderzaka pod spodem - a znając zasady konstrukcji aerodynamicznej nadwozia w większości wypadków - jest to wymyślone tak że pod podwoziem jest PODCIŚNIENIE m.in wysysające gorące powietrze z komory silnika pod samochód.
Tam już nie ma "wiatru z całym impetem wpadającego w tą rure".
Przy odrobinie szczęscia ledwo tam dmucha.
(tam gdzie czerwone - tam warto instalowac wlot)
Jak dla mnie to jest do poprawienia.
Ale ten wątek już był.
mirk
Thu, 29 Dec 2005 - 17:21
a jak ze spalanie czy samochod z zamontowanym filterem stozkowym wiecej pali
Feluke
Thu, 29 Dec 2005 - 18:03
CYTAT("mirk":y5a99z4k)
a jak ze spalanie czy samochod z zamontowanym filterem stozkowym wiecej pali
Pali jak smok bo lepiej ciagnie i az chce sie wciskac pedal gazu.
Jezeli stozek cos polepszy w osiagach auta to spalanie nie powinno sie zmienic no chyba ze sie caly czas jezdzi na odcieciu a przez to ze jest wiecej powietrza to komputer podlewa wiecej paliwa i tak sie dzieje.
LuiG
Thu, 29 Dec 2005 - 18:45
Ja mam w wolnossaku stożek umieszczony obok chłodnicy, można też umieścić go przed nią, w tym miejscu fabryka napewno pomyślała o nadmuchu powietrza:
Pozatym sprawdzałem gtechem kiedyś seryjne pnto 1.2 z normalnym dolotem i ze stożkeim zamontowanym bezpośrednio na kalanku na przepustnicy... myślałem że ze stożkiem bedzie gorzej a tu gtech po kilku pomiarach obu rozwiązań pokazał różnice 0,5s (ok 13s i 12.5s do 100kmh średnie) na korzyść stożka
pavoolon
Thu, 29 Dec 2005 - 18:55
u ciebie to jest sporo miejca kolo chlodnicy, u mnie jest wszystko tak nabite ze nawet nei ma gdzie poprowadzic rurki z nawiewem, jedynie pod zderzak
mirk
Thu, 29 Dec 2005 - 18:58
a jeszcze mam jedno pytanie czy jak jest instalacja gazowa to stozek moze byc montowany
szaba
Thu, 29 Dec 2005 - 19:02
jeszcze nam powiedz że to instalacja starego typu z przesłoną i już wszystko jasne. i na pewno moc będzie po wsadzeniu stożka, ja myśle, że auto nie będzie miało mocy wogóle.
mirk
Thu, 29 Dec 2005 - 19:04
nie instalacja gazowa jest nowa ma 1,5 roku
szaba
Thu, 29 Dec 2005 - 19:43
Nowa w Twoim aucie, ale to jest wtrysk sekwencyjny gazu?? której generacji to jest instalacja?? i najważniejsze, nie doczytałem w jakim samochodzie ma być ten stożek i ta instalacja??
mirk
Thu, 29 Dec 2005 - 20:11
samochod to Nubira co do instalacji duzo nie powiem bo zbardzo na nije sie nie znam wiem ze ma 1,5 roku i sie dobrze spisuje
szaba
Thu, 29 Dec 2005 - 20:18
Czyli na pewno na mocy nie straci w połączeniu stożka i instalacji gazowej. Załóż i zobacz co będzie. Ale moim zdaniem więcej mocy nie będzie.
mirk
Thu, 29 Dec 2005 - 20:30
OKI dzieki wszystkim za pomoc w tym temacie.
Cavaas
Thu, 29 Dec 2005 - 20:46
CYTAT("Thomas_HDi":2l2cvll1)
takiej rzeźby dawno nie widziałem, aż dziw że to auto nie osłabło..
kanap4
Thu, 29 Dec 2005 - 23:44
W silnikach turbo lepiej jest montowac krotki dolot (short ram), czy dlugi (CAI)?
szaba
Fri, 30 Dec 2005 - 08:58
Czym krótszy dolot tym lepiej gdyż zmniejsza sie jego pojemność a co za tym idzie znika efekt dziury, auto lepiej reaguje na dodanie gazu
Hubeeert
Fri, 30 Dec 2005 - 10:18
CYTAT("kanap4":18luzyl7)
W silnikach turbo lepiej jest montowac krotki dolot (short ram), czy dlugi (CAI)?
CAI to Cold air Intake - raczej nie dolot tylko doprowadzenie zimnego powietrza do filtra a to zawsze warto zrobić.
Maxxx
Fri, 30 Dec 2005 - 10:47
CYTAT("Hubeeert":2s68ikn1)
CAI to Cold air Intake - raczej nie dolot tylko doprowadzenie zimnego powietrza do filtra a to zawsze warto zrobić.
Mylisz się. Short ram to dolot krótki a CAI długi
To jest short
A to CAI
CAI jest zazwyczaj sporo dłuższy, a filtr nie znajduje się bezpośrednio w komorze silnika.
Thomas_HDi
Fri, 30 Dec 2005 - 11:05
CYTAT("Cavaas":3odaaefi)
takiej rzeźby dawno nie widziałem, aż dziw że to auto nie osłabło..
Czemu?? Teraz stozek jest jeszcze oddzielony od silnika blacha polerowana na lustro. Wszystko dziala jak nalezy, auto nie oslablo a nawet jak twierdzi wlasciciel cos sie dalo urwac z przyspieszenia.
A na tym zdjeciu widac ze lapie powietrze pod spodem i taka rura spelnia swoje zadanie
Nie wiem czy kogos przekonalem, ale taka "rzezba" napewno taniej wychodzi niz kit za 1000 zl A efekt zblizony wg. wlasciciela.
Cavaas
Fri, 30 Dec 2005 - 11:25
foty nie chodzą..
blacha sie nagrzewa, profesjonalne doloty nie są izolowane blachą
to co podaje dupohamownia ma na ogół niewiele wspólnego z realiami przy takich modach
jeśli rura jest tak ułożona jak pokazują pierwsze zdjęcia, które podałeś - to tak jak kolega Wombat powiedział - jest to kompletnie złe rozwiązanie - powinna brać powietrze z któregoś z wlotów w zderzaku..aha no i montaż na tych aluminiowych bodajże kątownikach to taki sobie pomysł...
warp9
Fri, 30 Dec 2005 - 11:50
CYTAT("Cavaas":2ds2me7s)
blacha sie nagrzewa, profesjonalne doloty nie są izolowane blachą.
Czym w takim razie izolowac np. short ram ? Kumpel mial niedawno zrobiony w Tomaracing i wlasnie odizolowano blacha od reszty komory i zalozono podobne wyprowadzenie jak to pokazane powyzej.
Jak zrobic to lepiej?
Wombat
Fri, 30 Dec 2005 - 11:50
ja to trenowałem na własnym tyłku (ale na końcu roboty priorytetm była cisza. I tak:
seria
SAR (Shor Air RAM).
Słaby dół, od groma hałasu. Kobita mi zieleniała na twarzy.
EVo 1 . Na dole OK ale na górze Totalny Bezsens. Cos a'la to w pugu. Tylko że u mnie to była przejściówka
Zabrałem sie więc z zapałem za rezanie dziur.
Przymiarki.
Operacja na żywym organizmie.
Silicon dobry i w cycki i w dolot. Wybrałem czarny bo jest elegancki
[img]http://www.altech.com.pl/wbt/_poradnik/_zdj_poradnik/bmp_12_fil.jpg[/img]
[img]http://www.altech.com.pl/wbt/_poradnik/_zdj_poradnik/bmp_13_fil.jpg[/img]
Jest dobrze
[img]http://www.altech.com.pl/wbt/_poradnik/_zdj_poradnik/bmp_14_fil.jpg[/img]
[img]http://www.altech.com.pl/wbt/_poradnik/_zdj_poradnik/bmp_15_fil.jpg[/img]
Kosmetyka ryja (wstawienie kratki żeby sie tam szczury nie szczały)
[img]http://www.altech.com.pl/wbt/_poradnik/_zdj_poradnik/bmp_3_caly.jpg[/img]
Wyleciała cała ta część z dwoma dolotami i rezonarorem oraz zaworem sterującym tętnieniami. Pokazane strzałkami
[img]http://www.altech.com.pl/wbt/_poradnik/_zdj_poradnik/dolotfabwskaz.jpg[/img]
Dół obrotów o dziwo praktycznie bez zmian. Skutki "ładowania" powietrza w ten wlot zaczynały byc wyczuwalne tyłkiem od około 110-120km/h lub generalnie w chwili kiedy w kolektorze dolotym otwierały sie 4 dodatkowe przepustnice (IAB) - czyli jakieś 4500 obr w tym silniku. Choc na niższych biegach nie było tego czuć. Efekty były ale roboty w zasadzie nie skończyłem bo gdyby rozwiązanie sie sprawdziło to ten alu karbowany z kominka miał zostać zastąpiony rurą z nierdzewki. Dlatego odwalałem taką prowizore. A przejeździłem na tym 2 lata. Lenistwo zjadło taki ładny projekt [img]{SMILIES_PATH}/icon_biggrin.gif[/img]
No i pozostało stosunkowo cicho z racji pozostawienia filtra w obudowie.
[list]
Cavaas
Fri, 30 Dec 2005 - 12:32
CYTAT("warp9":1d8qbc10)
CYTAT("Cavaas":1d8qbc10)
blacha sie nagrzewa, profesjonalne doloty nie są izolowane blachą.
Czym w takim razie izolowac np. short ram ? Kumpel mial niedawno zrobiony w Tomaracing i wlasnie odizolowano blacha od reszty komory i zalozono podobne wyprowadzenie jak to pokazane powyzej.
Jak zrobic to lepiej?
Wombat dobrze to wykombinował
najlepszym rozwiązaniem w n/a jest CAI - niech za przykład posłuży AEM, z resztą user o nicku Wojtrek o ile sie nie myle tetstował róznej długośći doloty na hamowni.. i właśnie CAI zerżnięty z aem'a był debeściak.
Czy Twój kolega ma turbo czy n/a?
pozostaje jeszcze kwestia odległości od źródła ciepła..
Maxxx
Fri, 30 Dec 2005 - 12:49
Też u siebie nwywa;liłem rezonator, i została mi ta gumowa rurka... do czego ona służy/z kąd odchodzi ??? Trzeba ją jakoś zaślepić
Wombat
Fri, 30 Dec 2005 - 12:55
CYTAT
i została mi ta gumowa rurka
TA rurka idzie stąd do tamtąd.
A możesz napisac którą częsc masz na myśli pisząc TA RURKA?
A najlepiej wejdź sobie do mnie na stronke w Poradnik i zobacz jak sie montuje różne doloty w tych silnikach. Może i TĄ rurke odnajdziesz.
gondoljerzy
Fri, 30 Dec 2005 - 13:03
CYTAT("Thomas_HDi":6w0lyvrd)
Moj znajomy montowal stożek do 206 GT.
Tak wygląda jakby zupełnie niczym nie został nasączony.
klonek78
Fri, 30 Dec 2005 - 13:27
CYTAT("mirk":2x7b7i9k)
samochod to Nubira co do instalacji duzo nie powiem bo zbardzo na nije sie nie znam wiem ze ma 1,5 roku i sie dobrze spisuje
Ta Nubirka to model I czy II??
Jeżeli I to proponuje założyć komplenty dolot z nubiry II. różnica niesamowita....
Sorki ale zapomniałem że masz silnik 1,6. W takim przypadku czytałem że po przeróbce dolotu trzeba troche z VGISem pokombinować (poustawiać)...
Zamiana dolotu w nubirach I i II dotyczy silinków 2.0.
Thomas_HDi
Fri, 30 Dec 2005 - 15:19
Ale sie przyje........ do tego stozka w 206 GT IMO zrobione jest to bardzo fajnie i spelnia swoje zadanie. A ze komus sie nie podoba to...
To co pokazal Wombat to jest dopiero rzezba nie z tej ziemii Ja sobie juz daje spokoj z topiciem... Kazdy ma swoje metody
Woytas
Fri, 30 Dec 2005 - 15:22
mam prosbe: powedzice mi jak moge zrobic sobie ladny dolot w Renault Megane Coupe 1.6e 1996 ?
dziekowa
Cavaas
Fri, 30 Dec 2005 - 15:41
CYTAT("Thomas_HDi":3bgrkfv5)
Ale sie przyje........ do tego stozka w 206 GT IMO zrobione jest to bardzo fajnie i spelnia swoje zadanie. A ze komus sie nie podoba to...
To co pokazal Wombat to jest dopiero rzezba nie z tej ziemii Ja sobie juz daje spokoj z topiciem... Kazdy ma swoje metody
jedne z nich są skuteczne a drugie mniej
nikomu przecież nie zależy na tym aby Cie przekonywać za wszelką cenę
mirk
Fri, 30 Dec 2005 - 16:13
CYTAT("klonek78":22frk081)
CYTAT("mirk":22frk081)
samochod to Nubira co do instalacji duzo nie powiem bo zbardzo na nije sie nie znam wiem ze ma 1,5 roku i sie dobrze spisuje
Ta Nubirka to model I czy II??
Jeżeli I to proponuje założyć komplenty dolot z nubiry II. różnica niesamowita....
Sorki ale zapomniałem że masz silnik 1,6. W takim przypadku czytałem że po przeróbce dolotu trzeba troche z VGISem pokombinować (poustawiać)...
Zamiana dolotu w nubirach I i II dotyczy silinków 2.0.
samochod to Nubira I czy mozna jeszcze cos w tym zdzialac zeby podniesc jego moc jak to sie ma do zalozonej instalcji gazowej
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.