Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: wydech w 328?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
kostos
zakladam nowy temat bo w innym nikt mi nie odpowiada,z gory przepraszam za zasmiecanie...mam problem,mianowicie miesiac temu zalozylem kolektorr wydechowy nie od m3 tylko jakis tam pewnie dorabiany,ale wygladal ok,no i od tamtej pory autko wogole nie ma dolu i na niskich obrotach ogolnie jakos dziwnie chodzi,dopiero od 4 tysi tak jakby turbo mu sie wlacza...dopiero wtedy zaczyna isc,wymienialem juz chyba wszystko co mozliwe wlacznie z sondami,pytanie jest takie czy to mozliwe ze ten kolektor jest zly?czasami na wolnych obrotach szczegolnie na jedynce czuje takie pukniecie,jakby strzal w okolicach kolektora...jutro zamierzam zmienic rury w wydechu bo mozliwe ze trzeba przy tym kolektorze rozprezyc silnik i zalozyc rury o wiekszych srednicach..i pytanie 2 rury czy jedna? i jakie srednice? jesli jedna to chyba 2,5 cala?? a jesli dwie?..z gory bardzo dziekuje
v40bartek
nie wiem czy ci to cos pomoze ale w 328 przy 4 tys otwiera sie zapatka w koncowym tłumiku a jak było na seryjnym kolektorze ?
krzysztof325
Witam.
Jeśli konstruktorzy w BMW, zaprojektowali wydech na 2 rurkach, to niech tak zostanie, oni lepiej wiedzą jak jest najlepiej. Wywaliłem trochę kasy w wydech (w błoto) i teraz wiem co jest dobre. Miałem wydech na 1 rurze, czuć było spadek mocy. Teraz mam spowrotem dwururkę z końcowym od M3, bo juz miałem dosyć tego hałasu. Ja zrobiłbym tak, albo cały wydech w El-tec lub KSRmotorsport, albo jakieś dedykowane elementy. BMW to nie Polonez, że tu wstawisz rurkę, tam wstawisz rurkę i będzie dobrze, takie jest moje zdanie na ten temat. A co do braku mocy, może to być kolektor, źle zaprojektowany może wiele zepsuć.
Pozdrawiam.
m52owner
Nie chcę otwierać nowego tamatu więc piszę tutaj.Prawdopodobnie mam już zapchane katy (nie pytajcie skąd to wiem)Auto to e36 m52b28 + kolektor m50+zimny dolot-zchamowane 212ps 269NM .Niedługo jadę na "program" i boję się że te katalizatory mogą zepsuć wynik.I teraz takie pytanie:
-podobno wycięcie katalizatorów zmniejsza osiągi w b28 ale czy tak samo jest wtedy gdy do tego dodamy program?
Patrząc na zagraniczne fora internetowe to większość osób wywala katalizatory (+program) więc czy robili by to kosztem spadku mocy???
N anecie jest mnóstwo zestawów do bmw i w 90% są one bez katalizatorów np:
http://cgi.ebay.pl/BMW-E36-6CYL-328i-STAIN...=item27ac49052f

Więc mam pomysł aby do mego wydechu dodać kolektor(barany) z M3 oraz wyciąć katalizatory i zastapić je np: drugim ori środkowym (przelotowym) tłumikiem BMW ,aby zbytnio nie odetkać wydechu oraz aby nie było zbyt głośno.Przypominam że pod to wszystko będzie pisany program i że niemam 5000zł na jakiś firmowy wydech happy.gif
Dobrze zrobię wkładając barany i wycinając katalizatory czy te katy są naprawdę takie niezbędne w m52? Może ktoś ma jakieś inne niedrogie patenty bądź doświadczenia?
Sultan of spin
Wiele ludzi wycinało katy i to nie jest najlepszy pomysł (może oni nie robili pod to programu).

Lepiej się chyba zastanowić nad całym wydechem z M3 lub dorobić katalizator pod konkretny silnik (400zł) i wywalić środkowy tłumik i założyć ostatni tłumik od M3.
Co do kolektorów wydechowych z M3 to mogą one za bardzo odprężyć silnik i też nie będzie dobrze ale musiał byś zapytać kogoś kto już coś takiego robił.
m52owner
Możesz wyjaśnic co rozumiesz pod pojęciem "dorobić katalizatory pod konkretny silnik" tzn co ?gdzie? jak?
A co do wydechu z m3 to niestety chodzą grubo ponad 2tyś
Mario
Wykonanie lekkiego,cichego i w pełni przelotowego wydechu ze stali kwasoodpornej do M3 czy 328 gdzie idą 2 rury jest dość pracochłonne a co idzie za tym nie jest zbyt tanie
Katalizatory oczywiście że trzeba dobrać odpowienio pod auto (mowa o pojedynczym wydechu) ale sportowe katalizatory są na tyle wydajne że obojętnie jaki założymy to uzyskamy efekt bo tak jak pisałem wydech jest podwójny więc idą 2 katalizatory.
Założenie samych kolektorów wydechowych od M3 nie poprawia osiągów, bardziej uzyskamy efekt akustyczny.
Ale... jeżeli mamy już nieco rozluźniony wydech to musimy zadbać również o układ dolotowy oraz głowicę i wtedy dopiero przeprowadzone modyfikacje dadzą zamierzony przyrost mocy.
Jeżeli jesteś zainteresowany kompletnym wydechem, samymi tłumikami czy sportowymi katalizatorami to mogę pomóc.
Jak coś to pisz na priv
Sultan of spin
Mariusz, czy dobrze rozumiem, że masz w ofercie własnoręcznie wykonane katalizatory?
Jeśli tak, to czy masz jakieś tego zdjęcia?
m52owner
Znalazłem takie coś http://moto.allegro.pl/item1002740600_spor...m_nowe_f_v.html co o tym myślicie?Dwa takie powinny zdać egzamin. Mario -twoje katy są w podobnych cenach??
Mario
Źle sie wyraziłem.
Wszystko robimy własnoręcznie oprócz katalizaorów które mozna u nas kupić.
Ceny są niestety wyższe ze wzdlędu na kwasoodporną obudowe i dochodzą do 450zł
Sultan of spin
CYTAT(Mario @ Thu, 22 Apr 2010 - 17:39) *
Źle sie wyraziłem.
Wszystko robimy własnoręcznie oprócz katalizaorów które mozna u nas kupić.
Ceny są niestety wyższe ze wzdlędu na kwasoodporną obudowe i dochodzą do 450zł


No właśnie nie wiedziałem jak mam Cię rozumieć.

Co do tego katalizatora z linka to może jest odpowiedni dla jakiegoś silnika do 3l ale na pewno nie do wszystkich, więc najlepiej będzie dorobić pod konkretny silnik i resztę modyfikacji tak jak i cały wydech.
Najlepiej zapytaj Mariusza co ma sens w twoim przypadku, bo on wie co robi.
Świr
W 328 bo sam takowe posiadam masz katalizatory zwykłe metalowe nie ceramiczne i wyrzucenie ich nic nie daje sprawdzone, wręcz pogarsza.

Pewnie wrzuciłeś kolektor ssący z M50B25 przerobiony tzn góra z kolektora z M52B28 przeżucona do M50B25 tak aby odma, zawór krokowy i podciśnienia było gdzie wpiąc. Jest z tym kolektorem czasem problem z powodu nieszczelności tzn łapie lewe powietrze i strzeli w kolektor plus falowanie obrotów. Musisz pozbyc się nieszczelności ale też zwyczajnie podczas zmiany mogło coś wysiąśc jak było u mnie tzn zawór krokowy.
Możesz jeszcze usunąć ten element z rysunku i zaślepic go zaraz przy puszcze


Można bawic się w regulator paliwa np. 5 Bar ale podobno zero efektów, wrzucenie kolektora z M3 oczywiscie wydechowego tzw baranów w M52 pogorszy sprawę chyba że pójdziesz jeszcze w cały kompletny wydech plus strojenie ale na samym dobrze złożonym kolektorze ssącym z M50B25 możesz z mocą dojśc do 220KM jedynie moment troszkę spadnie ale różnica KM w górnym zakresie to wynagradza.
m52owner
Haha Te zdjęcie co wkleiłeś jest mego autorstwa i ten rezonator jest już dawno wycięty i nic on niedaje w przypadku puszki od BMW,no może dźwięk delikatnie rolleyes.gif Nie wiem o co chodzi?Czy ja gdzieś napisałem że mam nieszczelny kolektor dolotowy unsure.gif ? Chodzi mi tylko o to jak polepszyć wydech właśnie przed strojeniem.Co do katów to właśnie słyszałem że są metalowe ale czy to znaczy że wcale się nie zapychają??? Co do kolektorów równoległościowych to wydaje mi się że niema opcji aby mogły pogorszyć parametry.Wydaje mi się że w każdym aucie taki kolektor sie sprawdza-kwestia tylko dobrania średnicy.Myślę że kolektor m3 +program musi dać jakiś efekt.Tylko wydaje mi się (nie jestem pewien) że barany z m3 b30 mają nieco mniejszą średnicę niz te od b32.Więc może tu tkwi problem że barany z b32 za bardzo "udrażniają" wydech-nie wiem ,może się mylę z tymi średnicami baranów w m3 .
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.