Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 318 is turbo??
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Stron: 1, 2
SenSei
Witam od pewnego czasu zastanawiam się nad uturbieniem mojego autka a mianowicie BMW E36 coupe 318is. Silnik oczywiście przed tym zabiegiem przejdzie remont generalny.
Skłaniam się w stronę TURBO ponieważ bardzo odpowiada mi jak się prowadzi taki samochód z tym silnikiem a podczas jazdy 2.5 jest odczuwalna znaczna różnica w prowadzeniu.
Rozumiem, ze jest to pewnego rodzaju sztuka dla sztuki, ale miejmy nadzieję że się uda;)

I teraz kilka pytań: jaka turbina? Ja myślałem nad Garrett T25 lub większym bracie T28bb?
Kolektor mam zamiar wykonać w jakiejś z firm, która tym się zajmuje
Do wysterowania hmm smt6 ??
IC myśle, że od jakiejś ciężarówki
A co z pompą paliwa??(wymienić na większą, bardziej wydajniejszą a jak tak to na jaką?)
Do montażu to jeszcze nie wiem bo to na razie daleka droga ale na pewno jakaś firma która się tym zajmuje.

Jak myślicie ile taki silnik jest w stanie wytrzymać na seryjnych „gratach”
Nie mam zamiaru pompować niewiadomo ile jednak myśle o granicach 0.4-0.7 bara??

Zaniecha, hamulce na pewno zostaną wzmocnione.

http://home.att.net/~jroal/jay/bmw.htm

Tu macie link do e30 z silnikiem 1.8, która naprawdę ładnie sie zbiera(filmiki do sciągnięcia z stock i po modach)

Jak myślicie o czym zapomniałęm i czy ma to sens?? Może już ktoś przerabiał ten temat, wybaczcie amatorszczyznę ale dotychczas interesowało mnie tylko N/A

Pozdrawiam.
PiotrekM5
Chyba się nada kolektor i turbinka od BMW 318TDS i myśle
że napompuje takie ciśnienie co cię interesuje.
można coś takiego znaleźć używane ale w dobrym stanie
i za dobrą kase.
Poszukaj też tutaj na forum z tego co pamiętam była już o tym mowa.
Pozdrawiam
SenSei
Tak była mowa o tym, że niestety nie pasuje do ie'sa kolektor od tds'a
keyser
pytanie podstawowe, to jaka MOC cię interesuje
i coś postaram się podpowiedzieć
SenSei
Moc hmm wyznacznikiem mocy w tym wypadku myśle, ze jest bezpieczna granica wytrzymałosci seryjnego silnika.
Ale nie ukrywam, ze byłbym bardzo zadowolony gdybym takim is'em turbo objeżdzał 2.5 vanos
keyser
takim 318is TURBO, spokojnie objedziesz 2.5Vanos
poziom bezpiecznej mocy, to jakieś 0.5bara i jakieś 210KM-220KM

najlepiej użyć KKK K04, łatwo dostępna i dobra turbina do tej pojemności
występuje w Audi TT 225KM
SenSei
Jednak sama turbina to pijuś w porównaiu przy modyfikacjach turbo;)

A czy przy takim "niskim" doladowaniu musiałbym to stroić smt6 i dodawać większe wydajniejsze wtryski bo pompe paliwa to raczej na 100% będe musiał wymienić na wydajniejszą.
keyser
pompa powinna spokojnie wytrzymać
natomiast wtryski to na 99% większe...

mówię, na 99% bo nie uturbiałem jeszcze 1.8IS'a
chociaż był taki pomysł... ale odpadł na rzecz swap'a 3.0D
budyn
Swap 3.0 D drogi?tzn. o cenach się nie gada,ale w jakiej sumie by się zmieścił?Jestem bardzo ciekaw...Sorry za OT-ale to mnie intersuje i kogoś jeszcze.
keyser
powienien się zmieścić w 12 z chipem już
budyn
SenSei na Twoim miejscu wybrał bym swap na 3.0 D,bo znając keysera to druciarstwo to żadne nie będzie(żeby nie było ,że reklamuje)
SenSei
Hhehe reklamować zabardzo nie ma co bo każdy zna keyser'a.

Jednak mnie nie interesują "klekoty" i chcem zostać przy tym silniku a jeśli miałbym wybierać to wybrałbym 2.5
Jednak narazie zbieram informacje o turbo
keyser
heh... no dzięki

i jestem w stanie zrozumieć, ja też wolę benzynkę
akurat tamten kolega chciał DIESEL'a

w każdym razie, poszukaj tu na forum BMW był temat o uturbianiu, i co jest do tego potrzebne,
były też liczone koszty

ja polecam KKK K04, bo jest to idealna turbinka do takich silników
SenSei
A o jakiej wydajnosci wtryski polecacie?? (może pasuje od jakiegoś innego samochodu?)
DRACK
kolesie którzy kiedys na bemowie podjechali replika lotusa mieli pod maską 1.8 is odpręrzony przez firme SUN-CAR turbiny nie pamietam,ale wtryskiwacze pochodziły od audi s2 a tym wszystkim zarządzało smt6,szkoda tylko,ze panowe nie dotarli silnika (niecałe 100 kilosów)zanim zaczeli pompowac mu ponad 1bar i silniczek się poddał
keyser
o tym silniku mówię...

ja bym nie odprężał
BAUR
he he, chcieli mi ten silniczek sprzedać ostatnio za 2 tys razem z turbinka itd, tylko bez smt 6. Niby jest dobry

MK Motorsport robiła w 99 roku Z3 1.8, czyli w jakimś sensie is-a, na tyrbinie marki mitsubishi, ta sama co w volvo V50 T5, i NIE INGERUJĄC W SOLNIK, ANI NAWET OSPRZĘT, UZYSKALI 210 KM. tak przynajmniej deklaruja. Ciśnienie było 0,4 bara, i uznali ze nie trzeba wymieniać nawet uszczelek. pięknie to chodziło, i objezdzało seryjne Z3 2.8.

Taki projekt jest miom zdaniem sensowny do jazdy na co dzień.

Ktoś się wypowie czy to rzeczywiście możliwe i ile to by kosztowało ?
DRACK
kolesie chcieli aby był odpręrzony wiec zmienione zostały tłoki i korby,potem okazało sie,że dodatowo panowie włorzyli 2 uszczelki pod głowice nie jestem pewnien ale arek dał jeszcze natrysk oleju na denko tloka od 200sx
SenSei
A ja jednak myśle o delikatnym odprezeniu poprzez uszczelke, tłoki i korby se odpusze bo nie dość, ze jest to drogie jak dla mnie a po drugie nie planuje jakiegoś hardcore turbo;)

A może wiecie jakie seryjnie siedzą wtryski w silniku m42??
keyser
nie odprężaj uszczelką, bo ci będzie ją wydmuchiwać,

najlepiej i najtaniej będzie go nie ruszać,
i tylko uturbić, w porządny sposób, tak aby wszystko miało ręce i nogi i nie było żadnych fuck'upów, typu, za wąski dolot, albo rozszczelniające się rury, czy pierdzący kolektor wydechowy...
BAUR
Ci z bemowa dali najpierw miedziana grubą uszczelke, ale niby nie wytrzymała, i zastąpili dwoma seryjnymi. Turbina to garret, hybryda 02/03. Wtryski włozyli bodajże 360tki.

Jeśli powaznie podchodzisz do tematu, to warto to od nich kupić, maja juz pospawane kolektory. Turbina jest to regeneracji.

Added after 3 minutes:

Keyser, ile byś wziął za zrobienie takiego soft turbo np. 0,4 bara, bez rozkręcania i ingerowania w silnik. Zakładam że jest zdrowiutkie m42.
keyser
co do samej przeróbki, to byłoby w tym:
- turbo KKK K04
- kolektor pod turbo
- downpipe (kwasówka), owinięty termiczną taśmą
- wydech z kwasówki - kompletny wraz z nowym tłumikiem, dowolne końcówki (jedna lub dwie)
- intercooler wpasowany i dopasowany, nowy, wykonany na zamówienie pod twój samochód
- wtryski
- orurowanie z kwasówki polerowanej od filtra do turbo, od turbo do IC, IC do przepustnicy
- łączenia silikonowe niebieskie
- SMT6 wraz z montażem i strojeniem
- sprzęgło, które wytrzyma jeszcze więcej
- blow off
- zawór elektryczny N75 sterujący turbo
- zegar TURBO i temp.oleju
naklejki KSRmotorsport oraz wykres z hamowni

wszystko zgrabnie spawane TIG'iem, i wyglądające tak, aby nie trzeba było się wstydzić podnosząc maskę

a to wszystko za drobne 11500zł
to raptem 2800euro, zobaczcie ile coś takiego w Europie

pozdro


taką odpowiedź otrzymał SENSEI, na takie samo pytanie
BAUR
Dzięki.

Ok, teraz napisz mi Keyser, jak przewidujesz, ile taki IS moze mieć km/nm, na niskim ładowanie. Bo rozumiem nie ingerujesz mi wtedy w silnik. Jak wygląda trwałość na podstawie Waszego doświadczenia z podobnymi uturbionymi 4 cylindrówkami o tej pojemności. Mocno paliwożerne jest np. audi 1.8 turbo o podobnych osiagach ?
DRACK
koszt odpręrzenia tego is-a,nie był jakiś starszny,jesli ktoś chciałby się zapytać to na priva dam numer do arka,jednak doradziłbym powarznie podejśc do sprawy i wyliczyć czy swap nie wyjdzie taniej bo kupno osprzętu do turbiny nawet z drugiej ręki może wyjśc drogo
BAUR
Pod wzgledem kosztów uzyskania powiedzmy 210-220 KM zawsze taniej wyjdzie SWAP np m50. Ale warto wiedzieć co, jak i za ile.
SenSei
Ale nalezy pamiętać, że swap to też nie takie "hop-siup" i już wszystko gra.

Turbo hmm same głowne podzespoły nie są takie drogie tak bardzo ogólnie może to szybko podliczyć:

turbo- używane w dobrym stanie 1400-1600
kolektor wydechwy 1200-1500
Smt 6-bez strojenia 800-900zł
IC od jakiegoś diesla -300-600zł
wtryski - a tego to nawet nie wiem:]
orurowanie+ elemnty gumowe 1000zł

Reszta to strojenie i koszt montarzu jednak zeby to było takie proste to bym to zrobił sam jednka niestety takie nie jest
DRACK
tak czy siak min 5tys i to mniej więcej koszt włorzenia m50b25 juz z kupnem silnika
SenSei
CYTAT("DRACK":g11nzv84)
tak czy siak min 5tys i to mniej więcej koszt włorzenia m50b25 juz z kupnem silnika


Myśle jednak, że do tej sumki przydałoby się dodać jeszcze z tysiąca i by było całkime OK


Tylo, że takich samochodów jest całkime sporo a is turbo byłbym czymś nietypowym jednak za taką "nietypowośc" trzeba zapłacić niamałą kasęwink.gif
Jednak coś za coś
budyn
Wolałbym ten swap na 3.0 D...mogłoby to troche porobić na zawodach....
--orzech--
tak sobie dyskusja płynie spokojnie ale mam pytanko...
a gdyby go rozwiercić do 2,0 i dopiero wtedy uturbiać ?
nie było by lepszego efektu? ( i chyba nie drogo...)
i czy do turbo warto zmieniać wałki?

druga sprawa to co zrobić aby polepszyć trakcje i przyczepność przy takiej mocy?
aku na tył szersze koła i co dalej?
SenSei
Nie ma sensu zabawy w rozwieranie gdyby iść w N/A moim zdaniem miałoby to sen ale turbo..... szkoda zachodu a później nerwów.
A o trakcje przy takiej mocy nie ma co sie narazie martwić nawet powiem.............. że chętnie chaiłabym mieć te problemy.

Jednak długa droga do tego i kompromis między swapem a uturbieniem.
m@ciek
CYTAT("--orzech--":2nzlgwzs)
.
a gdyby go rozwiercić do 2,0 i dopiero wtedy uturbiać ?
nie było by lepszego efektu? ( i chyba nie drogo...)


Hmm... chłopaki zastanawią się czy odprężać , żeby sie nie ładować w koszty (bo może nie potrzeba) , a ty twierdzisz, że rozwiert bloku, kupienie nowych tłoków, pasowanie itp. jest nie drogim rozwiązaniem...

Imo bez sensu... to już lepiej po prostu kupić kute tłoki ...
240Z
CYTAT("--orzech--":74kuz67u)
a gdyby go rozwiercić do 2,0 i dopiero wtedy uturbiać ?

Jest to jakiś pomysł, ale po 1) będziesz potrzebował nowych tłoków, i po 2) krzywa momentu przesunie ci się nieco w górę.
CYTAT("--orzech--":74kuz67u)
i czy do turbo warto zmieniać wałki?

Warto, tylko przeważnie z wyższym wzniosem i krótszym czasem otwarcia niż w NA.
CYTAT("--orzech--":74kuz67u)
aku na tył szersze koła i co dalej?

Odpowiednio ustawione zawieszenie... Ogólnie mówiąc, chodzi o siadanie dupy, ale jeżeli przesadzisz, to ci tył w ogóle nie będzie skręcał. W drugą stronę - jeżeli przesadzisz z twardością z tyłu, to dupa ci wyleci z zakrętu szybciej niż się obejrzysz.
--orzech--
m@aciek ja nie twierdze Tylko się pytam...
zaraz mnie zabijesz za to...

ja nie twierdze ze to będzie tańsze od czegoś innego tylko zastanawia mnie dlaczego nie trzeba go oprężać... ( ciekawość, niewiedza )
po drugie chyba było by bezpieczniej z kutymi tłokami i korbowodami?

i przypominam ja tylko się pytam...
a jak cie to drażni to nie czytaj...
m@ciek
CYTAT("--orzech--":l8j78q97)
m@aciek ja nie twierdze Tylko się pytam...
zaraz mnie zabijesz za to...

ja nie twierdze ze to będzie tańsze od czegoś innego tylko zastanawia mnie dlaczego nie trzeba go oprężać... ( ciekawość, niewiedza )
po drugie chyba było by bezpieczniej z kutymi tłokami i korbowodami?

i przypominam ja tylko się pytam...
a jak cie to drażni to nie czytaj...


No offence... tak tylko napisałem...

Rzeczywiście, jeżeli by nie martwić się o koszty, to można by coś takiego zrobić... ale to bardzo droga i kłopotliwa zabawa. Sztuka dla sztuki.

Po prostu wydaje mi się, że nie ma co rzeźbić, skoro sa inne rozwiązania które wiadomo, że działają

A jeżeli ktoś na prawde chce pójść w mega ekstemum, to też można ( i daleko szukać nie trzeba )

http://www.ksrmotorsport.pl

I swap jest i kuty dół i turbo i jeszcze ze sto rzeczy o których nie wiemy .
keyser
są dwie drogi...

można to zrobić dobrze, ale za na pierwszy rzut oka, spore pieniądze

i można to zrobić TANIO, tylko potem jak się coś schrzani, to będzie jeszcze drożej niż w pierwszym przypadku, a to jest smutne...

a najgorsze w tym wszystkim jest to, że potem się zniechęca człowiek... a moim zdaniem 318isTurbo, to trzy razy fajniejsza frajda, niż 325, czy 328...

których jest po pierwsze dziesiątki, po drugie nigdy nie będą miały tak przebiegającego momentu

nie mówiąc o tssssyttt... wydawanym przez blow-off hehe

pozdro
keyser
--orzech--
a jak wygląda sprawa z kompresorem?
czym sie rożnił by efekt od turbo?
240Z
Zanim zaczniesz zadawać tego typu pytania, użyj szukajki i Google... Nie wiem ile razy było to już powiedziane. Wszystko zależy od typu kompresora, IC (lub jego braku) i innych rzeczy. SEARCH!
SenSei
Kiedys przez przypadek szukając info o silniku is natrafiłęm na is turbo jednak było to sporo czasu a podczas poszukiwań nie udało mi sie znaleźć ponownie tej stronki a szkoda:/

Jednak jak dla mnie turbo to nie mały koszt a co dopiero kompresor
m@ciek
CYTAT("keyser":2uup5hks)
moim zdaniem 318isTurbo, to trzy razy fajniejsza frajda, niż 325, czy 328...których jest po pierwsze dziesiątki, po drugie nigdy nie będą miały tak przebiegającego momentu;)
nie mówiąc o tssssyttt... wydawanym przez blow-off


Pewnie, że tak

Turbo to inna bajka
Poza tym jak już się w to wejdzie, to można się bawić dalej... a to większe wtryski, a to większe turbo gdzieś wpadnie w ręce , a nagle się okaże, że wpłynęła okaźna sumka z premii na konto i kute graty właśnie płyną z USA .

Kupa frajdy (to tak w teorii, bo mój samochód jeszcze się robi i jak się okaże, że zaraz po odpaleniu coś zmielę, to nie wiem, czy tak będę śpiewał )
--orzech--
CYTAT("Darkstar":368extoe)
Zanim zaczniesz zadawać tego typu pytania, użyj szukajki i Google... Nie wiem ile razy było to już powiedziane. Wszystko zależy od typu kompresora, IC (lub jego braku) i innych rzeczy. SEARCH!

jak zauważyłeś nie otwirałem nowego topicu tylko zapytałem
tak o przy okazji...
ale next time użyje szukaja
keyser
czekam na ten twój samochodzik
piękna sztuka
m@ciek
CYTAT("keyser":3b2vz417)
biggrin.gif czekam na ten twój samochodzik
piękna sztuka


ehh... bez przesady Taki kundel coby chciał być M3

Ale już chyba bliżej niż dalej

Nowe tłoki i korby już są na miejscu, głowica dokręcona, spiek i docisk z podwójną sprężyną założone, turbo siedzi, DP jest, intercooler już pospawany leży i czeka na półce, rurki się polerują, spływ oleju się robi.

I przesiadamy się z MAF na MAP - bo przepływka sie nie zmieści
keyser
czyli niezłe zaawansowanie
trzymam kciuki
Allrad
SenSei, nie wiem czy znasz tą storonkę, ale polecam. W pełni oddaje temat, który Cię interesuje.
http://www.ticco.com
keyser
tylko, że to nie 318isT, tylko swapik na 6cylindrówkę

rozmawiałem z gościem, miał wiele problemów, dziury w tłokach itd...

ale stronka wypasik
jankes
na początku miał isa turbo a dopiero później był swap.
SenSei
jankes=> może wiesz coś wiecej o tym uturbionym iesie??
Lub ktoś z Forumowiczów wie na temat jego byłego autka??
jankes
niewiem nic więcej,tylko stronke jakiś czas temu prześwieciłem
m@ciek
CYTAT("SenSei":2ql444qk)
jankes=> może wiesz coś wiecej o tym uturbionym iesie??
Lub ktoś z Forumowiczów wie na temat jego byłego autka??


Na temat tego nie. Jeżeli nie znasz tego forum - http://www.bimmerforums.com , to odwiedź je koniecznie. Nie raz widziałem tam różne info o is turbo.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.