Bahn stormer podałem przykład jak wygląda IC, który mozna zastosować do przedstawionego przez Dan41 schematu.
To czy IC jest efektywny bardziej zalezy od tego jak ma ukształtowane "End tank'i" i czy ich kształt pozwala korzystać z całej powierzchni rdzenia.
Co z tego, że załozysz sobie rdzeń niczym z Tir'a jak poprzez zły przepływ powietrza pracowac bedzie tylko np połowa jego powierzchni. End tanki muszą być tak zaprojektowane by zoptymalizować przepływ powietrza pod katem spadku ciśnienia oraz wykorzystania całej powierzchni rdzenia i to jest najwiekszy problem. BY dobrac wszystko tak by było akurat, a nie np za duże co czyni bardzo dużo osób.
Jak juz wsponiałeś wcześniej montujesz dwie turbiny i zalezy ci na szybkiej reakcji na gaz. Stosujac takie rozwiazanie jak w ibizie cuprze, unikasz kolejnych metrów rurek i kolanek, które tylko powiększają laga.
Kolejna sprawa jest taka, że nie podchodził bym sceptycznie do IC montowanych w silnikach 1.9 TDI. Wiem ,ze masz potezny silnik itp, ale prawa fizyki w obu układach działają tak samo.
IC ma za zadanie obnizyc temperature powietrza, które rozgrzewasie w wyniku sprężania. NIe wiem czy wiesz, ale seryjne doładowanie w silniku 1.9TDI BPX jest na poziomie 1.5 Bar'a, co jest wystarczajacą wartościa by odpowiednio zagrzać sprężane powietrze. Wiec IC ten posiada całkiem niezłą sprawność.
Tutaj masz moim zdaniem bardzo ciekawie napisane wszystko co moze sie tyczyć IC włącznie z ukształtowaniem lamelek a jego efektywnością itp.
Naprawe polecamd
http://www.are.com.au/techtalk/intecool ... 0or%20Ribs.
NIe mówię, ze masz zamontowac akurat ten IC, ale zanim podejdziesz do tego na zasadzie to od diesla to sie nie nadaje, przyjrzyj mu sie dokłądnie bo mały nie jest, zarówno pod względem wielkości rdzenia jak i średnicy rur wlot/wylot.
Zawsze można przecioeż zrobić cos na wzór, a oszczędzisz wtedy kilka metrów rurek.
Pozdrawiam