Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Mechanizm Torsena i firmy które to modyfikują...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3
Bullitt
No własnie, czy ktoś z szanownego grona znawców tej technologii, wie czy gdzieś na świecie tego nie modyfikują?

Juz spieszę z wyjasnieniami.... Jak wiecie naped w Audi Quattro jest przekazywany pomiedzy przednią i tylnią osią w sposób płynny w zakresie pomiędzy 30 a 70%. Czasami bywa tak że 70% ma przód a czasami tył, a czasami jest np 50/50. Wszystko w zalezniosci od tego która oś ma lepsza przyczepność ta ma więcej momentu.

No i teraz pytanie....

Czy ktoś na świecie przerobi mi transfer na STAŁE 50/50 albo jeszcze lepiej 40/60 (35/65)?

Wszelkie byle sensowne sugestie sa mile widziane.....
Albert
mogę ci załatwić torsen centralny który spina się na stałe do 80% na konkretną oś

LSD 60% lub więcej na tył
Torsen 70% na tył
Azrael
Panowie coś strasznie mieszacie. Jak torsen to nic się nie blokuje bo to nie jest klasyczna szpera w której się ma co blokować. Poza tym tez nie iwem ską te 70%. Z tego co pamiętma o TorSenie to on przekazuje wielokrotność momentu przekazywanego na koło o mniejszym oporze, tylko nie wiem ile razy maks.

Na pewno natmiast możliwa jest konwersja Audi na centralny mechanizm róznicowy innego typu niż TorSen tylko nie wiem czy i jakie firmy coś takiego robią. (Zamaist Haldexa robią Quaife ATB a to samo prawie co TorSen tylko uchodzi za mniej awaryjne hmm)

Added after 3 minutes:

Swoją drogą - Bullit - co Ty rozmiesz przez stały rozdział 40/60? Bo moim zdaniem to takich aut nie ma, ale może ja się nie znam.
pele
CYTAT("Azrael":qb59nvbo)
Panowie coś strasznie mieszacie. Jak torsen to nic się nie blokuje bo to nie jest klasyczna szpera w której się ma co blokować. Poza tym tez nie iwem ską te 70%. Z tego co pamiętma o TorSenie to on przekazuje wielokrotność momentu przekazywanego na koło o mniejszym oporze, tylko nie wiem ile razy maks.

Swoją drogą - Bullit - co Ty rozmiesz przez stały rozdział 40/60? Bo moim zdaniem to takich aut nie ma, ale może ja się nie znam.

Wlasnie te wielokrotnosc podaje sie w %, 70% stad, ze masz rozklad przod/tyl od 30/70 do 70/30, czyli na twoj jezyk jak masz rozklad 33%/67% to na tyl przekazywany jest 2krotnie wiekszy moment...

a co do stalych dyfrow, to naturalnie sa takie auta i sie sprawdzaja...
Jedna z zalet jest przeznaczenie poszczegolnych elementow napedu pod konkretne przeciazenia/konkretny moment...
Np. przy 500Nm wiadomo ze na przod nie pojdzie wiecej niz 200Nm, a na tyl wiecej niz 300Nm (przy rozkladzie 40/60)

Ale np Lancia Sweda byla na aktywnych dyfrach jak w WuRCowkach...
Azrael
CYTAT("pele":nbmuf90u)
a co do stalych dyfrow, to naturalnie sa takie auta i sie sprawdzaja...
Jedna z zalet jest przeznaczenie poszczegolnych elementow napedu pod konkretne przeciazenia/konkretny moment...
Np. przy 500Nm wiadomo ze na przod nie pojdzie wiecej niz 200Nm, a na tyl wiecej niz 300Nm (przy rozkladzie 40/60)



Nie więcej niż - OK to rozumiem ale niby jak chcesz na stałe rozdzielić moment między osiami? Musiałbyś mieć otwarty dyfer - wtedy masz stały rozkład. Przy dowolnej szperze moż ebyć tak że jedna oś w ogóle nie dostaje żadnego momentu bo jets w poślizgu - własnie szpera temu słuzy żeby druga oś w tym czaseid ostawała jeszcze jakiś moment.

Jedną przyczyn kłótni o dyfryest to że ludzie nie rozumieją pojęcia omomentu obrotowego i szpery oraz otwartego dyfra. Otwarty dyfer zawsze przekazuje dokładnie równy moment (z dokładnością do oporów wewnętrznych) na swoje obie strony. Oczywiiście implikuje to że gdy do jednej strony możemy przylozyć w przybliżeniu ~0Nm (koło na lodzie lub w powietrzu) to druga storna dostaje dokłądnie ttyle samo mimo że ma przyczepność. Szpera ma temu jakoś przeciwdziałać. Jedną z wad TorSena jest to że na bardzo śliskiej nawierzchni sobie nie radzi bo właśnie nadal 0*cokolwiek = 0 :-(
Kubek
To moze skrzynia od STI z DCCD, moment mozna regulowac recznie pomiedzy 50/50 i 35/65.
Bullitt
myslałem o tym szczerze powiedziawszy... heheheh Silnik Audi, Auto Audi skrzynia i dyfer subaru...
Azrael
CYTAT("Kubek":2fdcxsxc)
To moze skrzynia od STI z DCCD, moment mozna regulowac recznie pomiedzy 50/50 i 35/65.



To też nie tak :-/ Geez. DCCD-A działa tak że ma epicykliczny centrlany mechanizm różnicowy o inicjalnym rozdziale momentu 35/65 i zmienny stopień zblokowania regulowany elektorniką a wykonywany zapomocą hydraulicznie sterowane sprzęgła lepkościowego. Tam nie ma regulacji rozkłądu momentu tylko stopnia zblokownaia dlatgeo w pełnym poslizgu takie będa proporcje jak podajesz. Podczas jazdy z 4 kołami mającymi pełną przyczpepnośc oczywiście będzie zawsze 50/50.
KIVI
CYTAT("Azrael":8emotlee)
Swoją drogą - Bullit - co Ty rozmiesz przez stały rozdział 40/60? Bo moim zdaniem to takich aut nie ma, ale może ja się nie znam.

E tam, duzo terenówek ma stały rozdział po 50%,bo nie występuje żadny mechanizm miedzyosiowy np Terrano.tylko na włączonym 4WD nie daje się tym skręcać.
Azrael
CYTAT("RedKivi":257p5c3z)
CYTAT("Azrael":257p5c3z)

Swoją drogą - Bullit - co Ty rozmiesz przez stały rozdział 40/60? Bo moim zdaniem to takich aut nie ma, ale może ja się nie znam.

E tam, duzo terenówek ma stały rozdział po 50%,bo nie występuje żadny mechanizm miedzyosiowy np Terrano.tylko na włączonym 4WD nie daje się tym skręcać.



Ehhhhhhhhhhhhhhhhh

Przecież gdy podniesiesz/postawisz na lodzie jedną oś to w takiej terenówce tak samo będzie 100% momentu przenoszone na jedną oś :-/ Tylko dyfer otwarty rozdziela moment zawsze w stałym stosunku!!!! Szpery właśnie się tym charakteryzują że umieją go rozdzielać nie równo. Moment to takie coś co można przyłozyć tam gdzie jest opór. Już mnie męczy tłumaczneie tego na kolejnych forach przecież to dość podstawowa fizyka :-(
Bullitt
Niezniechecaj się tak łatwo...
czyli upraszczając.... możemy potraktowac centralny mechanizm jako rozdizeleacz pomiędzy osiami.... w płaszczyżnie przód tył tak?

Bo w dyfrach mechanizmy rozdzielają prawo lewo..... Ale tak na prawdę ten centralny jest taki sam jak te w dyfrach.....

I teraz cały pikuś jest w tym, żeby PRZYNAJMNIEJ ten centralny wymienić z otwartego na taki zeszperowany.... No i da to tyle, że bedzie równiejszy rozkład napędu na obie osie (mówię o Quattro) tak? No to juz cos załatwia...

Ale dlaczego modyfikując ten mechanizm centralny nie mozna zachwiać jego z góry wymuszonym rozdziałem 50/50?
Azrael
CYTAT("Bullitt":1rbqrnoi)
Niezniechecaj się tak łatwo...
czyli upraszczając.... możemy potraktowac centralny mechanizm jako rozdizeleacz pomiędzy osiami.... w płaszczyżnie przód tył tak?


Nie wiem co rozumiesz przez "rozdzielacz" ale chyba tak.


CYTAT
Bo w dyfrach mechanizmy rozdzielają prawo lewo..... Ale tak na prawdę ten centralny jest taki sam jak te w dyfrach.....


W prawdziwych AWD tak.


CYTAT
I teraz cały pikuś jest w tym, żeby PRZYNAJMNIEJ ten centralny wymienić z otwartego na taki zeszperowany.... No i da to tyle, że bedzie równiejszy rozkład napędu na obie osie (mówię o Quattro) tak? No to juz cos załatwia...



Ty już masz cetralny zeszperowany - tylko że TorSen to trochęnitypowa szpera z przekładniami ślimakowymi zamaist planetarncyh - zasady działania nie wytlumacze bo nigdy czegos takiego w częściach nie widzialem. Niemniej Torsen podobnie jak Quaife ATB należy do szper czy LSD z grupy "torque-sensitive" Przekazuje więcej momentu tak gdzie większy opór. Większośc innych szpery - wiskozy, płytki i inne jest "speed - sensitive" - dąży do wyrównania prędkosci.


CYTAT
Ale dlaczego modyfikując ten mechanizm centralny nie mozna zachwiać jego z góry wymuszonym rozdziałem 50/50?


Inicjalny rozdział momentu zalezy po prostu od iloci zebów w odpowiednich kołach napędzających. Zebymieć neirówny rozdział przy Torsenie byś potrzebował jakieś piekielnie skomplikwanej konstrukcji i nie wiem czy by to działało z innym rodzajem szpery musisz mieć inną ilość żebów na wyjściu na jedną ze strn i szperę wpiętą w ten ukłąd tak żeby dla niej prędkości obu osi były równe- tak jak w Cosworthie np. Inny sposób na obejście tematu to orsche/Skyline gdzie w ogóle niema mechanicznego mechanizmu różnicowego tylko jest napęd na jedną oś i na druga dopięty przez mokre sprzęgło sterowane elektroniką ale coś takiego wsadzić może być awykonalne.



Po raz kolejny mówię (i to całkiem nic osobistego ani nie mającego na celu urażenia kogokolwiek) - wiele sporów o napędach bieże się z niezrozumienia pojęć momentu, mechanizmu różnicowego, systemów LSD i ich działania i tego 0po co się to wszystko robi.
Bullitt
Dobra....
To teraz kolejne pytanie.... i od razu wyjasnienie....

Wyjasnienie: temat powstał bo mój Audistroop prowadzi się zbyt "przednionapedowo" a odkąd mam BMW zamarzyłem sobie aby stroop jezdził trochę bardziej tylnionapedowo.

I teraz pytanie:
Czy w takim razie poprawi mi prowadzenie założenie szpery na tylnią oś? a może na przenią? a może na obydwie? Ja obstawiam w takim układzie, że musze założyć na tył...
MarcinMK
Odnosnie pierwszego pytania moze to pomoze: T-3

TORSEN T-3 Traction Differentials are available with a locking capability range of 20-30% and a nominal split from 65:35 and 35:65, front to rear. The T-3 can be designed to fit most transmissions or transaxles with no modifications required. In addition, it is fully compatible with ABS, Traction Control Systems, and Stability Control Systems, providing the ultimate traction management systems.

A wiecej tutaj

http://www.torsen.com/products/T-3.htm
Azrael
CYTAT("Bullitt":11ic43g3)
Dobra....
To teraz kolejne pytanie.... i od razu wyjasnienie....


I znowu wyjdzie że robię z siebei eksperta którym nie jestem :-/

CYTAT
Wyjasnienie: temat powstał bo mój Audistroop prowadzi się zbyt "przednionapedowo" a odkąd mam BMW zamarzyłem sobie aby stroop jezdził trochę bardziej tylnionapedowo.


Audi z TorSenem tak się prowadzą z tego co wiem w cześci winne są "bezpieczne" nastawy zawiasu w sporej czesci, ale też dyfry, otwarty dyfer z tyłu to skandal, a z przodu cóż starożytność.

CYTAT
I teraz pytanie:
Czy w takim razie poprawi mi prowadzenie założenie szpery na tylnią oś? a może na przenią? a może na obydwie? Ja obstawiam w takim układzie, że musze założyć na tył...



To dość złożona sprawa i zależy jakie się dyfry zastosuje. Generalnie tylny powinien umożliwić wywoływanie nadsterowności gazem a przedni zmniejszyć efekt rycia przodem po dodaniu gazu i również przyspieszyć prostowanie się auta z poslizgu.

Stały napęd na 4 koła nie będzie się jednak nigdy prowadził jak RWD. Jedyne takie rozwiązanie to zaspawać dyfer i wyjąć przednie półosie...
Marlon
CYTAT("Azrael":24xbgptc)
Stały napęd na 4 koła nie będzie się jednak nigdy prowadził jak RWD. Jedyne takie rozwiązanie to zaspawać dyfer i wyjąć przednie półosie...


Jeśli dobrze pamiętam, to Hans "zepsuł" torsena tak, że miał tylko tylny napęd Ale to może niech on się wypowie żebym nie pomieszał...
KIVI
CYTAT("Azrael":ki7pllg6)
Przecież gdy podniesiesz/postawisz na lodzie jedną oś to w takiej terenówce tak samo będzie 100% momentu przenoszone na jedną oś :-/

Właśnie ze nie! W terenówce nie ma żadnego, centralnego dyfra, tylko sie na stałe spina przód z tyłem.Jak masz załaczony naped na 4 koła to nawet na rękawie nie mozna zawrócić bo blokując tył poprzez spiety naped blokujesz też przód.(terrano pajero itp)[/url]
Albert
dokładnie tak samo jest w quattro z torsenem, rekaw blokuje terz przód, chyba ze zapniemy sprzęgło

temat sie sporo rozwinol

o centralnym tosenie producent pisze tak "Zmiana z 2:1 do 4:1 pozwala na zwiększnie przeniesienia momentu obrotowego z 66% do 80%."
Azrael
CYTAT("RedKivi":afboa8ww)
CYTAT("Azrael":afboa8ww)

Przecież gdy podniesiesz/postawisz na lodzie jedną oś to w takiej terenówce tak samo będzie 100% momentu przenoszone na jedną oś :-/

Właśnie ze nie! W terenówce nie ma żadnego, centralnego dyfra, tylko sie na stałe spina przód z tyłem.Jak masz załaczony naped na 4 koła to nawet na rękawie nie mozna zawrócić bo blokując tył poprzez spiety naped blokujesz też przód.(terrano pajero itp)[/url]



Geeezas.... Red Kivi weź usiądź i pomyśl ile momentu otrzymuje oś na której nie ma oporu. Żeby uprościć pozbądźmy się napędu na 4 koła w ogóle niech sobie będzie jedno koło. Podłączone do silnika.... Silnik powiedzmy jest w stanie wygenerować 100Nm, jedziemy tym kołem po asfalcie i dostarczamy do niego 100Nm, teraz podnosimy koło w powietrze - ile teraz przykładamy do niego Nm? ~0Nm!!!!!

Sorry ale nie umiem tego łatwiej wytłumaczyć, nie jestem fizykiem :-( Właśnie taka terenówka to jest świetny przykład do zrozumienai czym jest rozkład momentu w aucie czteronapędowym - w niej też jest bardzo zmienny!

Added after 2 minutes:

Blokowanie 4 kół przez rękaw to też dość zlożona sprawa - Albert próbowałeś kiedyś bez ręcznego ale tez bez gazu?
Albert
Azrael: nie, nie chciałem tego sprawdzać na mojej skrzyni.

A wiec patent jest taki rozmawiałem z Maciejem Polodym i przekazał mi ze do driftowania lepiej jest miec szpere "ślimakową" niż "płytkową". Jakie są rożnice napisał Azrael.

Ja zamowielm sobie juz szpere "slimakową" na tył, wyszło połowe tego co Quaife. Szukam teraz alternatywy na przód. Może jakieś podpowiedzi ?
KIVI
Po prostu taka terenówka nie ma w ogóle rozdziału mocy przód-tył.Na sztywno idzie moc na obie osie, i zawsze jest co najmniej taka sytuacja że naped dostaja dwa koła ale jedno z przodu i jedno z tyłu(to juz z zaszdy działania mostu otwartego).
Nawet w instrukcji obsługi nie zalecają jazdy z napędem na 4 koła po asfalcie a to z powodu że nie ma tego czegos co wyrówna drogi obu osi w zakręcie.
hwojtek
Z przodu do S2 to chyba płytkowa tylko wejdzie. I swoją drogą dobrze, bo z Torsenem na kierowanej osi to może być dziwnie i niebezpiecznie.
Azrael
CYTAT("Albert":8ayfph1z)
Azrael: nie, nie chciałem tego sprawdzać na mojej skrzyni.


Albert walisz stzreły ze sprzęgła na 400KM a nie chcesz szarpnąć brechy bez gazu? Co możesz zrobić? zgasić silnik?


CYTAT
A wiec patent jest taki rozmawiałem z Maciejem Polodym i przekazał mi ze do driftowania lepiej jest miec szpere "ślimakową" niż "płytkową". Jakie są rożnice napisał Azrael.


Lepiej bo działa płynniej ale goólnie nie mam jakośprzekonania do tej teorii, jaks ię przejade jakimś autem z takim setupem z tyłu to może mzienię zdanie. Jakos dotąd wierzyłem zawsze w ustawienia tylu wiskoza/płytki w cetralnym, wiskoza/płytki w tylnym i jakieś "ślimaki" (ATB) z przodu. Ale obadamy ja może zupgraduję dyfry za chwil parę.


CYTAT
Ja zamowielm sobie juz szpere "slimakową" na tył, wyszło połowe tego co Quaife. Szukam teraz alternatywy na przód. Może jakieś podpowiedzi ?



A jakiej firmy zamówiłeś? Ja szczerze mówiąc do Audi to nie znam firm. Zobacz co Audi Sport stosowało. Generalnie ja to znam Quaife, Gripper + różne japońskie firmy.
Jak chcesz dobrej porady to http://www.gearboxman.co.uk
Albert
rozwiązanie do skrzyni 01E ma Quaife ATB. Płytkowych rozwiązań nie widziałem.

Dlaczego miało by być dziwnie ?
Azrael
CYTAT("hwojtek":2v6jglza)
Z przodu do S2 to chyba płytkowa tylko wejdzie. I swoją drogą dobrze, bo z Torsenem na kierowanej osi to może być dziwnie i niebezpiecznie.


Oj Wojtek - własnie szpery typu torque-sensitive stosuje się częściej w przednich dyfrach. Płytki mogą powodować problemy z kierowalnością.
Albert
Tył to wydumka made in USA.

AudiSport w rajdach miało jeszcze poprzednika Torsena w skrzyni 016, tam były na sztywno bokowane mosty.

----

Napisze więcej bo potem bedą niedomowienia. W skrzyni 016 istnieje możliwość zblokowania na sztywno centralnej szpery i tylnego mostu. Przodu nie. Takie auto stoi u mnie na placu. Myślałem nad adaptacją centralnego mechanizmu do mnie ale się rozmyśliłem.
Azrael
CYTAT("RedKivi":34kbs609)
Po prostu taka terenówka nie ma w ogóle rozdziału mocy przód-tył.Na sztywno idzie moc na obie osie, i zawsze jest co najmniej taka sytuacja że naped dostaja dwa koła ale jedno z przodu i jedno z tyłu(to juz z zaszdy działania mostu otwartego).
Nawet w instrukcji obsługi nie zalecają jazdy z napędem na 4 koła po asfalcie a to z powodu że nie ma tego czegos co wyrówna drogi obu osi w zakręcie.



Słuchaj ja Cię naprawdę lubię ale piszesz od rzeczy tutaj :-(

I zdecyduj o czym piszesz o rozdziale momentu/mocy?

Zastanów się jeszcze raz nad tym gdzie idzie cały moment silnika kiedyjedna oś terenówki bez centalnego dyfra stoi na lodzie. Więcej CI nie potrafię napisać żeby to wyjaśnić.
KIVI
CYTAT("Albert":ap8ovito)
Ja zamowielm sobie juz szpere "slimakową" na tył, wyszło połowe tego co Quaife. Szukam teraz alternatywy na przód. Może jakieś podpowiedzi ?

A zdradź gdzie to zamówiłeś?
Albert
A potrzebujesz ? moge załatwić więcej ale tylko do Audi
Azrael
CYTAT("Albert":14uu923m)
Tył to wydumka made in USA.


Nieźle się zapowiada :-)
RafalW
Widzę, że Azrael tu rządzi.
Ale fakt faktem niewiele po jego postach mogę dodać. Jak ktoś ma problem to proponuję przeczytać je jeszcze raz albo się dopytać.
Auto z 50/50 zawsze będzie wykazywało cechy FWD. Dodatkowo Rozkład masy w Audi i ustawienia zawiasu jeszcze to pogłębiają. Lekarstwem niekoniecznie jest zmiana rozkładu momentu a raczej najpierw zawieszenia. Dobrać należy lepszy stosunek twardości sprężyn przód / tył (tył jest zawsze za twardy w sedanach bo jest przygotowany na pełne obciążenie bagażnika i trzy osoby na tylnym siedzeniu). Na ostre jeżdżenie po asfalcie może okazać się lepszym otwarty dyfer centralny z przewagą momentu na tył. Jest to rozwiązanie nieraz stosowane w Subaru robionym na tor.
Azrael
Ja bym się nie zgodził. Do ostej jazdy po asfalcie najlepiej dyfer który rzeczywiście ma przewagę tyłu ale lepiej żeby w razie poslizgu jednak się dość mocno blokował żeby mozna było się ratować - po to Ci przecież 4WD żeby dało się wyprostować furę jak jest za szybko. ATB/TorSen nie jest tu takie glupie do końca mam wrażenie.
Bullitt
oki czyli zmiękczyć tył.... dasc szperę do tylniego dyfra i ustawic z tyłu trochę mniejszy negatyw? Powinno byc oki?
Azrael
CYTAT("Bullitt":3rhw0zw5)
oki czyli zmiękczyć tył.... dasc szperę do tylniego dyfra i ustawic z tyłu trochę mniejszy negatyw? Powinno byc oki?


Raczej z przodu większy, możesz też dać mniejszy kąt wyprzedzenia z przodu jak się da. Szperę na tyl jak najbaridzje jak masz kasę to na przód też. Powinno byc nieporównywalnie lepiej. Szczerze mówiąc nigdy niejechałem Audi więc nie wiem jak to się naprawde prowadzi ale powinno pomóc.
ChEsTeR_N
Torsen i ATB nie jest glupie do ratowania ale bokami to tym nie pojezdzisz z racji tego ze rozdzial dziala w obie stronoy. Tak jak napisales tylko zastosowanie ze skylina daje namistke wurca. nie dosc ze naped jest prawie nie do rozwalenia bo nie ma walniecia w centralny dyfer przy strzale ze sprzegla. To jeszcze nie zabraknie nigdy mometu na tylnej osi.
Azrael
CYTAT("ChEsTeR_N":18o9cru5)
Torsen i ATB nie jest glupie do ratowania ale bokami to tym nie pojezdzisz z racji tego ze rozdzial dziala w obie stronoy.


Możesz to rozwinąć używając rzeczowych argumentów? Znam conajmniej 3 czy 4 auta które mają kilkaset koni mają ATB z przodu i z tyłu, wiskozę w środku i chodzą bokami że aż miło.

CYTAT
Tak jak napisales tylko zastosowanie ze skylina daje namistke wurca. nie dosc ze naped jest prawie nie do rozwalenia bo nie ma walniecia w centralny dyfer przy strzale ze sprzegla. To jeszcze nie zabraknie nigdy mometu na tylnej osi.


System Porsche jest prawie identyczny w zasadzie działania.

O co chodzi z braknięciem momentu na tylnej osi?
RafalW
CYTAT("Azrael":3iycf18c)
Ja bym się nie zgodził. Do ostej jazdy po asfalcie najlepiej dyfer który rzeczywiście ma przewagę tyłu ale lepiej żeby w razie poslizgu jednak się dość mocno blokował żeby mozna było się ratować - po to Ci przecież 4WD żeby dało się wyprostować furę jak jest za szybko. ATB/TorSen nie jest tu takie glupie do końca mam wrażenie.


http://www.rallispec.com/sub_drivelsd.htm

CYTAT
Cusco Tarmac Gear Center Diff.
  CU-1200 Subaru 5MT (1999 to current) $1438
The Cusco Tarmac Gear is a planetary gear arrangement providing a 65% rear torque bias similar to the DCCD but without the electronic LSD. Changes the handling characteristics toward that of a rear drive car. Excellent for drift, autocross, and track use. Since the tarmac gear does not provide slip limiting fuctions it is important that it be used with a good front & rear LSD for optimum traction.


Na asfalcie raczej masz trakcję na każdej osi.

Added after 2 minutes:

CYTAT("Bullitt":3iycf18c)
oki czyli zmiękczyć tył.... dasc szperę do tylniego dyfra i ustawic z tyłu trochę mniejszy negatyw? Powinno byc oki?

Jak ma być lepiej to raczej utwardzić przód a jak będzie za mało to może dodać więcej negatywu z przodu. No i jak się da zwiększyć castor.
Azrael
CYTAT("RafalW":34vpl8qm)
Na asfalcie raczej masz trakcję na każdej osi.



Masz ale jak Ci popłynie np tył to przy takim dyfrze musisz ująć. Wolę jednak auto które się torchę chociaz samo prostuję. Takie coś + wiskoza choćby jak u mnie :-) Bo przecież ja mam podobny setup.
ChEsTeR_N
Ja nei mialem na mysli sperowanie osi a centralnego dyferencjalu. Jak masz atb albo torsena to moc jest przekazywana nierownomiernie jak w zaleznosci od tego co sie wczesniej poslizgnie. Jak najpierw tyl to wiecej mocy pojdzie na przod , tyl sie przestanie slizgac i koniec poslizgu(wylaczajac samochody ponad 400 koni bo jak sobie latwo policzyc przy rozkaladzie 70:30 i na odwrot zawsze ninimum 150 kucy jest na ktorejs z osi wiec to sie musi slizgac). W rozwiazaniu porsze naped na przod jest tylko dolaczany i nie zdazy sie tak ze tyl przestanie ciagnac a przod zacznie.
Bullitt
CYTAT("RafalW":2s9jls31)
No i jak się da zwiększyć castor.


Tylko że nie wiem co to takiego?
hwojtek
Bo poprawny spelling to "caster angle".

http://www.absoluteastronomy.com/encycl ... _angle.htm

Po polsku kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
Bullitt
Nie to żebym nie umiał po angilesku...
ale prosze o dokładne wyjasnienie szczególnie w kontekście wielowahacza u mnie w Audi....
hwojtek
Oznacza jak bardzo koło się kładzie do środka gdy jest skręcone.
Bullitt
teraz kumam...
na 99% nie da się tego u mnie przeregulowac...
Kubek
To trzeba cos zakupic, np [url:c2xtwj8k]http://www.kompressorkanada.ca/pages/audi/cppcrtl-audi.htm[/url:c2xtwj8k]
Albert
a mają takie zabawki do audi 80 ?
Kubek
Napewno, w koncu to tylko kawalek metalowego preta. W google wpisalem "Audi A4 adjustable caster" i wyszlo takie cos. Z tego co widze to mozna to jeszcze przestawiac poprzez asymetryczne lozyska do zawiasu, ale to chyba jest najgorsze rozwiazanie bo moga sie latwo przestawic. Mozna to tez regolowac przez specjalne mocowania amortyzatorow.
http://www.purems.com/products/page.php?pageKey=25
RafalW
CYTAT("Azrael":16dwio2w)
Masz ale jak Ci popłynie np tył to przy takim dyfrze musisz ująć. Wolę jednak auto które się torchę chociaz samo prostuję. Takie coś + wiskoza choćby jak u mnie Bo przecież ja mam podobny setup.

Cały bajer jazdy RWD to właśnie kontrolowanie gazem skrętu auta. To jest zaleta a nie wada. Napęd gloryfikowanego Skyline ma kupę elektroniki by coś takiego osiągnąć a dobry kierowca otwarty dyfer będzie potrafił naprawdęświetnie wykorzystać. Tylko, że do tego potrzeba minimalnie więcej od zdolności małpy.
Azrael
CYTAT("RafalW":2m3nt11o)
CYTAT("Azrael":2m3nt11o)

Masz ale jak Ci popłynie np tył to przy takim dyfrze musisz ująć. Wolę jednak auto które się torchę chociaz samo prostuję. Takie coś + wiskoza choćby jak u mnie :-) Bo przecież ja mam podobny setup.

Cały bajer jazdy RWD to właśnie kontrolowanie gazem skrętu auta. To jest zaleta a nie wada. Napęd gloryfikowanego Skyline ma kupę elektroniki by coś takiego osiągnąć a dobry kierowca otwarty dyfer będzie potrafił naprawdęświetnie wykorzystać. Tylko, że do tego potrzeba minimalnie więcej od zdolności małpy. ;-)



Rafał jak się chce RWD to się kupuje RWD a nie Impreze - jaki sens kupowania auta 4x4 i wożenia tych wszystkich gratów pod spodem? To tylko zbędna masa. Jeżeli już ktoś musi to sa skrzynie RWD to Imprezy. Będize znacznie lżejsza....
RafalW
CYTAT("ChEsTeR_N":f9co2k1k)
Ja nei mialem na mysli sperowanie osi a centralnego dyferencjalu. Jak masz atb albo torsena to moc jest przekazywana nierownomiernie jak w zaleznosci od tego co sie wczesniej poslizgnie. Jak najpierw tyl to wiecej mocy pojdzie na przod , tyl sie przestanie slizgac i koniec poslizgu(wylaczajac samochody ponad 400 koni bo jak sobie latwo policzyc przy rozkaladzie 70:30 i na odwrot zawsze ninimum 150 kucy jest na ktorejs z osi wiec to sie musi slizgac).

Trochę łapiesz ale nie tak do końca.
CYTAT
W rozwiazaniu porsze naped na przod jest tylko dolaczany i nie zdazy sie tak ze tyl przestanie ciagnac a przod zacznie.

W Porsche szpera nie jast 100% i dlatego zawsze tył ma napęd.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.