Piotrus
Thu, 31 Oct 2002 - 16:34
Witam
Zobaczcie jak wygląda kolektor dolotowy w silniku TDI po 100 000km :
Sam byłem w gdy to zobaczyłem.
pawelo
Thu, 31 Oct 2002 - 16:39
przepraszam to Twój???
ja też jestem już po 100kkm
Piotrus
Thu, 31 Oct 2002 - 16:51
Tak to mój
Taka "czystość" jest spowodowana:
-odmą
-zaworem EGR
Teraz mam odmę puszczoną do jakieś buteleczki, zobaczymy czy się znowu nazbiera...
roos
Thu, 31 Oct 2002 - 17:15
To wyglada jak srajaca olejem turbosprezarka...
Piotrus
Thu, 31 Oct 2002 - 17:20
Też tak na początku myślałem, ale ślady oleju zaczynały się dokładnie w miejscu gdzie odma wchodzi do dolotu (czyli jeszcze przed sprężarką) więc niemożliwe jest żeby "srała pod wiatr"
Teraz jest już "sucho"
RUfi
Thu, 31 Oct 2002 - 17:34
Tylko mam nadzieję, że dobrze uszczelniłeś tą odmęponieważ podobno jak siejąodłączy to smród z niej daje straszny
Piotrus
Thu, 31 Oct 2002 - 17:42
Na razie nic nie czuję, ale zobaczymy w lato
pawelo
Thu, 31 Oct 2002 - 23:54
Rozumiem , że teraz dolot jest "czysty", autko lepiej jeździ???
Piotrus
Fri, 01 Nov 2002 - 14:33
Dupometrem ciężko to stwierdzić, ale napewno nie jeździ gorzej .Najgorzej wyglądał zawór EGR, był tak zalepiony sadzą i olejem że jego przekrój zmniejszył się o jakieś 30-40%.
Za jakiś czas znowu tam zajrzę, ciekawe czy coś się zebrało.
P.S. Co do odmy to mam już pomysł jak zrobić układ zamknięty, przez który nie będzie ciągnięty olej.Zobaczymy co z tego wyjdzie
Master/s
Mon, 11 Nov 2002 - 22:25
Piotrus---we wszystkich tdi-kach taka smoła jest. Kiedys zdjełem kolektor ssący w starym Audi B4 silnik 1Z. Srednice otworów miały grubość palca wskazującego. Co dziwne autko miało power i nic mu specjalnego nie dolegało. Gdyby nie przedmuchana uszczelka kolektora wydechowego i głośna praca związana z tym, zapewne do dzisiaj by gostek jeździł w nieświadomości
Piotrus
Tue, 12 Nov 2002 - 11:40
Master/s, a jak jest z odłączaniem EGR za pomocą VAG'a? Chodzi mi o adaptację, blok 3?
BTW co powoduje błąd 17958 (czy jakoś tak-charge pressure deviation)?
Master/s
Tue, 12 Nov 2002 - 21:50
Taka adaptacja jest możliwa w kanale 3 ale najpierw musisz wprowadzić odpowiedni Login. Po wprowadzeniu funkcje te są aktywne i tak:w kanale 01 zmiana dawki paliwa;
02 zmiana obrotów biegu jałowego--funkcja aktywna bez procedury login
03 zmiany dotyczące egr
04 zmiany kąta wtrysku i tak dalej
05.......................
012 zmiana czasu grzania świec żarowych
Presure= ciśnienie
czyli ciśnienie doładowania---uchyb regulacji---jest taki feller ale nie jest on powodowanu egr--em.
Jego występowanie spowodowane jest innymi przyczynami To moje ulubione uszkodzenie
Master's
Simon
Wed, 13 Nov 2002 - 21:38
Master/s może ty będziesz wiedział jaki rodzaj napędu 4x4 jest w moim aucie? - do tej pory nikt nie był w stanie powiedzieć co to jest - haldex czy coś innego?
Master/s
Wed, 13 Nov 2002 - 22:02
A co ja jestem --jasnowidzem. Musiałbym wiedzieć wszystko o autku rocznik, numery i takie tam a potem w elsie wytypować. Ja Twojego autka na oczy nie widziałem-- słyszałem tylko ze ma power nieziemski i 4motion
Master's
T&N
Mon, 25 Nov 2002 - 00:39
haldex jest w audi tak zrobiony aby bylo prawie qatro
ty masz paska syncro to masz na sprzegle wiskotycznym torsena
bez elektroniki, ale to dziala prawda!!!
Simon
Mon, 25 Nov 2002 - 07:05
No to jest jaśniej - masz może jakiś link do stronki z opisem tego?
hans
Mon, 25 Nov 2002 - 09:22
Simon i reszta ... w 98 roku firma Haldex zrobila dla VW sprzeglo ... i od tamtego czasu to sprzeglo robi za centralny mechanizm roznicowy , a w zaleznosci jak jest oprogramowane to albo nazywan sie quattro , albo syncro albo 4motin ... a Torsen to skrot od Torque Sending i raczej ma to zwiazek tylko z wynalazkiem firmy Gleason z polowy lat 80tych - legendarny Torsen w Audi S1 i wszystkich pozniejszych quattro produkowanych do dzis oprocz TT i A3 ktore maja wlasnie Haldex ... sprzeglo wiskotyczne bylo stosowane wczesniej przez wiekszosc producentow samochodow i bylo sterowane elektrycznie ale mialo tendencje do zuzywania sie podczas ostrych startow ... co do Haldexa to jest taka fajna stronka ktora bardzo duzo wyjasnia
http://www.haldex-traction.com/
T&N
Mon, 25 Nov 2002 - 23:37
jestem pod wrażeniem
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.