Buli
Sat, 25 Dec 2004 - 23:31
Witam,mam pytanie do znawców tematu,byłe w sobote na hamowaniu autka(sc 900) u Maćka Grabowskiego.Wynik jaki uzyskało moje prawie seryjne auto(54,5 km przy 6568rpm i 76,7nm przy 3585rpm)wprawił mnie w wielki szok,modyfikacje to Wydech El-Tec`a,brak katalizatora i stożek i zmieniona kopułka wtrysku na tą z Tempry.Czy może się ktoś wypowiedzieć na temat tej hamowni???.Podobno Bulitt się tam hamował........Dużo osób ode mnie z forum podważa wyniki z tej hamowni.Prosze o wypowiedzi na ten temat.Z góry dzięki i pozdrawiam
MARCIN--Ibiza
Sat, 25 Dec 2004 - 23:54
przekłamania mogą byc ale znikowe ktore mogą byc widoczne przy duzych mocach
ale nie przy takiej
wiec trzeba sie tylko cieszyc z wyniku i dlubac dalej
gratulacje efektu modow.
ps. nie wiedzialem, ze taki silnik kreci sie do 7000 obrotow
Buli
Sun, 26 Dec 2004 - 00:12
no właśnie,poczekam jeszcze na opinie innych userów forum,pomiar robiliśmy dwa razy i wyszło tak samo..............
Leo
Sun, 26 Dec 2004 - 02:56
pomiar jak pomiar, zmierz się ze serią SC 1100 i będziesz wiedział.
MARCIN--Ibiza
Sun, 26 Dec 2004 - 03:09
moc podobna, ale pojemność jednak inna
zmierz sie z seryjnym SC 900 i będzie wszystko jasne
Leo
Sun, 26 Dec 2004 - 03:43
Dyno tego SC 900:
A tu dyno serii SC 1100
Róznica jest trochę w Nm, ale podejrzewam, że likwiduje ją skrzynia biegów, ze względu na krótsze przełożenia, więc sądzę, że porównanie jest jak najbardziej prawidłowe.
A no i oczywiście, zmierzenie ze serią 900 też dużo powie
Grzegscvan
Sun, 26 Dec 2004 - 11:02
dostanie z serią 1,1 bo niutki mu spadaja na łeb na szyje jak w kazdej 0.9
seria kreci sie do 6800rpm
ade
Sun, 26 Dec 2004 - 13:30
CYTAT("Grzegscvan":2rcp9xwy)
dostanie z serią 1,1 bo niutki mu spadaja na łeb na szyje jak w kazdej 0.9
seria kreci sie do 6800rpm
poza tym nie widzialem jeszcze serii 1100 ktora miala by 54km... (znaczy jedna co miala fabryczny gaz ze zwezka)... 1,1 raczej zawsze ma bonusy... (albo ja mam takjei szczescie i tylko takie widuje)
Maxxx
Sun, 26 Dec 2004 - 14:01
Wydaje mi sie, ze ta moc jest nak najbardziej prawdopodobna. Trafiles poprostu na "podatyny" egzemplarza silnika ja mialem to samo na N/A samym wydechm i dolotem przybylo mi 17 KM Zaznaczam ze pomiary mialy miejsce na jednej i tej samej hamowni
WASyL
Sun, 26 Dec 2004 - 19:58
Ta moc jest do bani, moment jest ok. Jusz tłumacze o co biega, bo dokładnie to samo mi wyszło u pana Poniedziałka w 9-setce SC.
Osoba hamująca samochód ustawiła przełożenie skrzyni z 1.1 które się różni od tego w 9-setce, a to z tego powodu, że nikt sie nie kłopotał z wprowadzaniem danych z 9-setki do baz danych programów obsługujących hamownie i tak źle liczą moc, a moment prawidłowo. Choć u ciebie chyba cały pomiar skopsany bo powinno sie dokręcić do 6250 i koniec a tu jakiś kfiatek na 7 tyś
pzdr
Leo
Sun, 26 Dec 2004 - 21:01
no , jest to możliwe, sam widziałem, jakie kwiatki wychodziły, gdy hamowano hondę ze złymi wskaźnikami, wyszło wtedy że ma kosmiczny moment 180 Nm ale kręci się do 7000 co było nieprawdą, bo kręciła się rzeczywiście do 8400 rpm. Po skorygowaniu wykresu na komputerze hamowni, jego "rozciągnięciu", było poprawnie.
Buli
Mon, 27 Dec 2004 - 00:29
No to jade we wtorek z reklamacją,niech zrobi korekte i zobaczymy co wyjdzie.....Dzięki za wypowiedzi.Pozdro sześćset
Kubek
Mon, 27 Dec 2004 - 01:17
Moze bys jeszcze sprawdzil ile masz na 400 metrow?
Artic
Mon, 27 Dec 2004 - 10:53
CYTAT("WASyL":3nhe4qs3)
Ta moc jest do bani, moment jest ok. Jusz tłumacze o co biega, bo dokładnie to samo mi wyszło u pana Poniedziałka w 9-setce SC.
Osoba hamująca samochód ustawiła przełożenie skrzyni z 1.1 które się różni od tego w 9-setce, a to z tego powodu, że nikt sie nie kłopotał z wprowadzaniem danych z 9-setki do baz danych programów obsługujących hamownie i tak źle liczą moc, a moment prawidłowo. Choć u ciebie chyba cały pomiar skopsany bo powinno sie dokręcić do 6250 i koniec a tu jakiś kfiatek na 7 tyś
pzdr
jak miales ustawione te przelozenia, nie byly one szczytywane z obrotow i predkosci na rolkach? tylko recznie wklepane w kompie?
Art
Marlon
Mon, 27 Dec 2004 - 11:32
Nie rozumiem: jeśli dobrze pokazuje moment, a źle moc, to by były przekłamania w rpm, to znaczy odcinka by wypadała na 8000rpm zamiast na 7000rpm (przykładowo)
Nie wiem gdzie jest odcinka w sc900? Jeśli odcina, tam gdzie powinno, to przełozenie jest dobrze wpisane
Buli
Mon, 27 Dec 2004 - 12:00
CYTAT("Kubek":2w8hypjj)
Moze bys jeszcze sprawdzil ile masz na 400 metrow?
niestety nie mam g-tech`a
AUTO-LIDER
Tue, 28 Dec 2004 - 01:20
Jak by źle wpisali bądź ustalili przełożenie całkowite, to moc powinna być zmierzona PRAWIDŁOWO, a zafałszowany by został przebieg momentu, bo to on jest mierzony na kołach, moc jest posrednio wyliczana, czyli maksymalna będzie, ale przesunięta na osi obrotów.
najprosciej podjechać na hamownie i sprawdzic czy poprawnie ustalono przełożenie.
Buli
Tue, 28 Dec 2004 - 20:43
CYTAT("AUTO-LIDER":1mouw4em)
Jak by źle wpisali bądź ustalili przełożenie całkowite, to moc powinna być zmierzona PRAWIDŁOWO, a zafałszowany by został przebieg momentu, bo to on jest mierzony na kołach, moc jest posrednio wyliczana, czyli maksymalna będzie, ale przesunięta na osi obrotów.
najprosciej podjechać na hamownie i sprawdzic czy poprawnie ustalono przełożenie.
kolejne dwa wykresy których nie zabrałem w piątek
1.odcinka przy 6600rpm
2.odcinka przy 6250rpm
i co teraz
AUTO-LIDER
Wed, 29 Dec 2004 - 02:00
Z czego i w jaki sposób ustalaliście obroty silnika do ustalenia przełożenia?
Leo
Wed, 29 Dec 2004 - 03:25
kurde, nie powinno być aż takich różnic...
MASS
Wed, 29 Dec 2004 - 08:20
Ja mam 54KM 76Nm, Seicento Sporting 1.1, i najprawdopodobniej bede w Warszawie po nowym roku, moze staniemy na krescie?
Jezdziłem z SC 900 41KM, to ok 6-7 długości, a to SC 41KM łoiło zwykłe SC 900 z 1-2 długości, ciekawe jakby to było gdybym pojechał z Tobą...
Pzdr.
ładny wykres.
WASyL
Wed, 29 Dec 2004 - 10:25
CYTAT("Artic":mw6fk8fg)
CYTAT("WASyL":mw6fk8fg)
Ta moc jest do bani, moment jest ok. Jusz tłumacze o co biega, bo dokładnie to samo mi wyszło u pana Poniedziałka w 9-setce SC.
Osoba hamująca samochód ustawiła przełożenie skrzyni z 1.1 które się różni od tego w 9-setce, a to z tego powodu, że nikt sie nie kłopotał z wprowadzaniem danych z 9-setki do baz danych programów obsługujących hamownie i tak źle liczą moc, a moment prawidłowo. Choć u ciebie chyba cały pomiar skopsany bo powinno sie dokręcić do 6250 i koniec a tu jakiś kfiatek na 7 tyś
pzdr
jak miales ustawione te przelozenia, nie byly one szczytywane z obrotow i predkosci na rolkach? tylko recznie wklepane w kompie?
Art
Jakoś tak bo obrotka nie miałem, więc pan Poniedziałek wzioł to śmioeszne użądzonko do sprawdzania obrotów i... źle podpioł do cewki co spowodowało zły odczyt obrotów a skutkiem był nieprawidłowy pomiar (+to złe ustawienie skrzyni) i wyszło 55KM w SC900
Dopisano po 4 minutach: CYTAT("MASS":mw6fk8fg)
Ja mam 54KM 76Nm, Seicento Sporting 1.1, i najprawdopodobniej bede w Warszawie po nowym roku, moze staniemy na krescie?
Jezdziłem z SC 900 41KM, to ok 6-7 długości, a to SC 41KM łoiło zwykłe SC 900 z 1-2 długości, ciekawe jakby to było gdybym pojechał z Tobą...
Pzdr.
ładny wykres.
To jak będziesz w wawie to sie możemy ustawić, mój ma teraz ok 41KM i łoje wszystkie 9-setki (i coniektóre CC/SS 1.1 LPG) jakie dotej pory spotkałem, czas na 400 masz w podpisie
pzdr
Buli
Thu, 30 Dec 2004 - 01:42
CYTAT("MASS":3b7gx159)
Ja mam 54KM 76Nm, Seicento Sporting 1.1, i najprawdopodobniej bede w Warszawie po nowym roku, moze staniemy na krescie?
Jezdziłem z SC 900 41KM, to ok 6-7 długości, a to SC 41KM łoiło zwykłe SC 900 z 1-2 długości, ciekawe jakby to było gdybym pojechał z Tobą...
Pzdr.
ładny wykres.
daj znać to siem chwycimy na kresce
alchemmik
Thu, 20 Jan 2005 - 23:29
Mam fiata sc900 i jak dotad jego tuning obejmowal wylacznie wyglad zemnetrzny i wewnetrzny natomiat nic nie zostalo leszcze zrobione w srodku...chetnie poznal bym dokladniejsze szczegoly tej przerobki aby osiagnac podobne wyniki. prosze o kontak. Pozdrawiam Alchemmik
Added after 23 minutes:
Rezultat naprawde dobry, ciekaw jestem czy moje sc tez da rade tyle wycisnac po przerobkach....hi hi. Jeli mozna to prosze o w miare dokladny opis. Bede wdzieczy.
Buli
Fri, 21 Jan 2005 - 19:53
[quote="alchemmik"]Mam fiata sc900 i jak dotad jego tuning obejmowal wylacznie wyglad zemnetrzny i wewnetrzny natomiat nic nie zostalo leszcze zrobione w srodku...chetnie poznal bym dokladniejsze szczegoly tej przerobki aby osiagnac podobne wyniki. prosze o kontak. Pozdrawiam Alchemmik
Added after 23 minutes:
Rezultat naprawde dobry, ciekaw jestem czy moje sc tez da rade tyle wycisnac po przerobkach....hi hi. Jeli mozna to prosze o w miare dokladny opis. Bede wdzieczy.[/quote
zarejstruj się na
http://www.centomania.pl tam chłopaki Ci poradzą co i jak a co do mnie to zapraszam na gg........
croma1
Fri, 21 Jan 2005 - 22:03
witam.
ludzie o czym wy mówicie ,jakie przełożenia?
wklepywanie w kompa hamowni. to przecierz mozna w ten sposób ustawić pomiar pod klienta.
poszukajcie w wawie serwis fiata który ma hamownie obciązeniowa MAHA i która ma certyfikat iso to zrobi prawidłowy pomiar wg. normy DIN.
tą hamownie nie interesują przelożenia skrzyni i nie wklepuje się parametrów do kompa bo ona to wszystko czyta.
jeśli kogoś interesuje adres to podam w poniedziałek.
albo dzwonić na numer kom. 0608333560 pan kędzia z firmy wsop gliwice bo oni ją tam montowali.
Leo
Fri, 21 Jan 2005 - 22:46
taa.. a na jakiej podstawie to czyta? z jakich urządzeń pomiarowych korzysta?
croma1
Sat, 22 Jan 2005 - 09:27
witam.
jest odpowiedni sprzęt który czyta i ciśnienie atmosferyczne, wilgotność powietrza, temp. powietrza otoczenia i zasysanego. temp. oleju,i jeszcze inne parametry oraz ma odpowiednie oprogramowanie , ma certyfikaty ISO i TUV,
a najważniejszym pomiarem jest moc na kołach . ta hamownia jest ok. tylko MAHA
rennen
Sun, 23 Jan 2005 - 15:08
CYTAT("croma1":2m7idffd)
witam.
jest odpowiedni sprzęt który czyta i ciśnienie atmosferyczne, wilgotność powietrza, temp. powietrza otoczenia i zasysanego. temp. oleju,i jeszcze inne parametry oraz ma odpowiednie oprogramowanie , ma certyfikaty ISO i TUV,
a najważniejszym pomiarem jest moc na kołach . ta hamownia jest ok. tylko MAHA
Ale skąd zna przełożenia skrzyni biegów. Certyfikat nie pomoże jak obsługa np źle podepnie auto albo właśnie pomiesza coś przy komputerze.
alchemmik
Sun, 23 Jan 2005 - 23:44
Buli na GG bardzo chętnie ale z twoim linkiem GG cos nie tak jest. Lub poprostu nie reaguje na moje GG ktore jest połączone z Tlenem (i to chyba przeszkadza). Podaj mi nr GG lub odezwij sie na mój 3661049. Dzięki i do spotkania na GG.
jabi
Mon, 24 Jan 2005 - 01:48
Zawsze jeden prosty sposob zeby takie wyniki sprawdzic. ustaw sie z seryjnym 1.1 spi. Jak bedziesz rowno szedl to masz ponad 50 koni jak zostaniesz w tyle to ktos nabil cie w butelke. Jestes z centomani plus z wawy z tego co ja wiem tam regularnie sie zjezdza centowiara;) wiec masz duuzo roznych aut do pomiaru.
IMO nie mozliwe zeby 900cc po takich remiksach mialo tyle koni. 40 no 45 uwierze ale ponad 50 sorki nie kupuje tego
dzik
Mon, 24 Jan 2005 - 09:49
Hamownia u Grabowskiego jest jak najbardziej w porzadku.
Hamowalem sie u Mastersa, vtg na obciazeniowce i chyba zrobilem z 10 pomiarow u Grabowskiego i wszedzie wynik co do konia ten sam.
Moment waha sie o kilka N ale wiadomo ze zalezy od trafienia w obroty.
Wiec jego hamownia jest na 100% w porzadku.
Kuner
Sat, 12 Feb 2005 - 09:37
Witam... RZadko u Was psize i nawet rzadk owas czytam ale ten temat podeslal mi moj kolega i jakos mnie zaintereresował. Mianowicie mierzyłem całkiem niedawno swojego malca w diagtronicu i wyszło dość dużo. A jedyna rzecz jaka jest zrobiona to przelotowy wydech, ktory z racji tego ze to w maluchu jest niezwykle krotki. I dobrze... moment spadł (przelot) ale zeby moc tak wzrosła... W moj wykresik tez nei chce mi sie wierzyc.. aha.. a silnior to seicento 2002r - jakies 10 tys przebiegu
Azrael
Sat, 12 Feb 2005 - 10:06
Ten maluch tonie czasem jakaś A grupa?? :twisted: :twisted:
KIVI
Sat, 12 Feb 2005 - 10:09
CYTAT("Kuner":3ve934ga)
aha.. a silnior to seicento 2002r - jakies 10 tys przebiegu
Azrael-czytaj uważnie!
Azrael
Sat, 12 Feb 2005 - 10:12
CYTAT("RedKivi":h387voy0)
Azrael-czytaj uważnie!
:oops: :oops:
A już myślałem że ktoś jest geniuszem w dłubaniu maluchów ;-)
Mav309
Wed, 16 Feb 2005 - 10:39
ale i tak sporo jak na niedlubana 900ccm (ten maluch).
A przelozenia malca byly wpisane dobrze?
WASyL
Wed, 16 Feb 2005 - 11:07
to jest wykrez z kolejnej hamowni która nie potrafi zhamować 9-setki bo wpisuje przełożenia z 1,1
pzdr
RUfi
Wed, 16 Feb 2005 - 11:27
CYTAT("WASyL":25oywj39)
to jest wykrez z kolejnej hamowni która nie potrafi zhamować 9-setki bo wpisuje przełożenia z 1,1
pzdr
Jakie wpisywanie przełożeń?????
NIe wiem, czy kiedys kolwiek byłeś przy hamowaniu jakiegos samochodu, ale, zadnych przełożen sie tam nie wpisuje.
Na hamowi V-techu jedyne co sie wpisuje to prędkość przy 2000obr/min na biegu na którym samochód sie hamuje.i robi sie do kazdorazowo dla każdego samochodu, wiec nie ma mowy o wpisaniu jakis przełożeń skrzyni biegow z 1,1.
Kuner
Wed, 16 Feb 2005 - 11:30
CYTAT
Na hamowi V-techu jedyne co sie wpisuje to prędkość przy 2000obr/min na biegu na którym samochód sie hamuje.i robi sie do kazdorazowo dla każdego samochodu, wiec nie ma mowy o wpisaniu jakis przełożeń skrzyni biegow z 1,1.
Własnie to hccilaem powiedziec wiec dlatego byly przełożenia malca
WASyL
Wed, 16 Feb 2005 - 12:38
CYTAT("RUfi":17308b3q)
Jakie wpisywanie przełożeń?????
NIe wiem, czy kiedys kolwiek byłeś przy hamowaniu jakiegos samochodu, ale, zadnych przełożen sie tam nie wpisuje.
Na hamowi V-techu jedyne co sie wpisuje to prędkość przy 2000obr/min na biegu na którym samochód sie hamuje.i robi sie do kazdorazowo dla każdego samochodu, wiec nie ma mowy o wpisaniu jakis przełożeń skrzyni biegow z 1,1.
Byłem na hamowaniu samochodu i to nie jednego, i odziwo wszystkie 9-setki shamowane u pana EX oraz pare u pana Grabowskiego legitymowały sie mocą zbliżoną do 1.1
a wykres tego malca z silnikiem 9-sety tylko to potwierdza
Potrafisz to jakoś logicznie wyjaśnić
pzdr
AUTO-LIDER
Wed, 16 Feb 2005 - 14:00
Jak źle będą czytać obroty silnika np. z oryginalnego obrotomierza, który przekłamuje, to też wyjdzie nie Ok.
WASyL
Wed, 16 Feb 2005 - 15:33
Pamiętam że obroty były przez nich sprawdzane i dodatkowo porównywane z obrotkiem i ogólnie all było ok a wyniki i tak z du*y
pzdr
AUTO-LIDER
Wed, 16 Feb 2005 - 16:07
OK że sprawdzane, tylko czy dobrze???, jak dobrze pamiętamm CC/SC 900 ma ukł zapł z traconą iskra, czyli na kazdy obrót wału ma iskrę na danym cylindrze (podwójna cewka), może z tąd jest jakiś błąd pomiaru,
niestety u mine na hamowni nie była nigdy 900-tka tak więc nie mam porównania i są to tylko moje domysły.
WASyL
Wed, 16 Feb 2005 - 17:41
Nio wszystko co piszesz to racja, tylko czemu ci wszyscy spece od hamowania i modów nie moga sobie poradzić z najprostszym silnikiem na rynku :wow:
Ja będe w okolicy to wpadne do ciebie na hamowanie, może wkońcu dostane żetelny wynik
pzdr
dzik
Thu, 17 Feb 2005 - 12:59
Kilka osob napisalo tutaj glupoty. Mianowicie mozna zle odczytac obroty silnika ale efekt uboczny to bedzie zly moment, moc zawsze bedzie taka sama. Inna sprawa to ciezko zbudowac hamownie ktora bedzie dokladnie mierzyla moce od 40 do 400 koni. Im moc wikesza tym blad mniejszy.
AUTO-LIDER
Thu, 17 Feb 2005 - 22:18
Przeczytaj jeszcze raz swoją wypowiedź i się zastanów, kto napisał głupoty, niestety nie moge sie z Tobą zgodzić, a wiem to nie tylko z teorii, ale i z praktyki.
no offence.
FilipN
Thu, 17 Feb 2005 - 23:39
CYTAT("dzik":32q4qs4z)
Mianowicie mozna zle odczytac obroty silnika ale efekt uboczny to bedzie zly moment, moc zawsze bedzie taka sama.
no po prostu miszcz....
a wiesz, że MOC jest pochodną momentu?? i że oblicza się ją z prostego wzoru??
MOC=MOMENTxOBROTY/7120
dzik
Fri, 18 Feb 2005 - 00:24
CYTAT("FilipN":225sc8p0)
no po prostu miszcz....
a wiesz, że MOC jest pochodną momentu?? i że oblicza się ją z prostego wzoru??
MOC=MOMENTxOBROTY/7120
Doskonale to wiem tylko ze hamownia musi wiedziec jakie sa wlasnie te obroty.
Mierzymy moment na kolach czy na silniku? Jesli na kolach to nie ma problemu, tylko ze nas zapewne interesuje na silniku. Wiec mozna albo poprzez urzadzenie wpinane w zapalniczke ktore robi to automagicznie albo tak jak na wiekoszosci wskazujesz kiedy jest 2krpm.
I nie mow do mnie MISZCZ bo dokladnie wiem jak dziala hamownia i teraz mi powiedz co bedzie zle zmierzone moc czy moment jesli te 2krpm zle wskazemy?
AUTO-LIDER
Fri, 18 Feb 2005 - 00:41
Hamownia mierzy moment na kołach-posrednio znajac masę rolek i ich czas rozpędzania wylicza moment, bynajmniej inercyjna i przy dostatecznie częstym próbkowaniu i odpowiedniej masie , jest tob ardzo dokładna metoda pomiaru, przynajmniej dla aut wolnossąch.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.