Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wykresik serii SC900
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2
Buli
Witam,mam pytanie do znawców tematu,byłe w sobote na hamowaniu autka(sc 900) u Maćka Grabowskiego.Wynik jaki uzyskało moje prawie seryjne auto(54,5 km przy 6568rpm i 76,7nm przy 3585rpm)wprawił mnie w wielki szok,modyfikacje to Wydech El-Tec`a,brak katalizatora i stożek i zmieniona kopułka wtrysku na tą z Tempry.Czy może się ktoś wypowiedzieć na temat tej hamowni???.Podobno Bulitt się tam hamował........Dużo osób ode mnie z forum podważa wyniki z tej hamowni.Prosze o wypowiedzi na ten temat.Z góry dzięki i pozdrawiam
MARCIN--Ibiza
przekłamania mogą byc ale znikowe ktore mogą byc widoczne przy duzych mocach
ale nie przy takiej
wiec trzeba sie tylko cieszyc z wyniku i dlubac dalej
gratulacje efektu modow.

ps. nie wiedzialem, ze taki silnik kreci sie do 7000 obrotow
Buli
no właśnie,poczekam jeszcze na opinie innych userów forum,pomiar robiliśmy dwa razy i wyszło tak samo..............
Leo
pomiar jak pomiar, zmierz się ze serią SC 1100 i będziesz wiedział.
MARCIN--Ibiza
moc podobna, ale pojemność jednak inna

zmierz sie z seryjnym SC 900 i będzie wszystko jasne
Leo
Dyno tego SC 900:


A tu dyno serii SC 1100


Róznica jest trochę w Nm, ale podejrzewam, że likwiduje ją skrzynia biegów, ze względu na krótsze przełożenia, więc sądzę, że porównanie jest jak najbardziej prawidłowe.

A no i oczywiście, zmierzenie ze serią 900 też dużo powie
Grzegscvan
dostanie z serią 1,1 bo niutki mu spadaja na łeb na szyje jak w kazdej 0.9
seria kreci sie do 6800rpm
ade
CYTAT("Grzegscvan":2rcp9xwy)
dostanie z serią 1,1 bo niutki mu spadaja na łeb na szyje jak w kazdej 0.9
seria kreci sie do 6800rpm


poza tym nie widzialem jeszcze serii 1100 ktora miala by 54km... (znaczy jedna co miala fabryczny gaz ze zwezka)... 1,1 raczej zawsze ma bonusy... (albo ja mam takjei szczescie i tylko takie widuje)
Maxxx
Wydaje mi sie, ze ta moc jest nak najbardziej prawdopodobna. Trafiles poprostu na "podatyny" egzemplarza silnika ja mialem to samo na N/A samym wydechm i dolotem przybylo mi 17 KM Zaznaczam ze pomiary mialy miejsce na jednej i tej samej hamowni
WASyL
Ta moc jest do bani, moment jest ok. Jusz tłumacze o co biega, bo dokładnie to samo mi wyszło u pana Poniedziałka w 9-setce SC.
Osoba hamująca samochód ustawiła przełożenie skrzyni z 1.1 które się różni od tego w 9-setce, a to z tego powodu, że nikt sie nie kłopotał z wprowadzaniem danych z 9-setki do baz danych programów obsługujących hamownie i tak źle liczą moc, a moment prawidłowo. Choć u ciebie chyba cały pomiar skopsany bo powinno sie dokręcić do 6250 i koniec a tu jakiś kfiatek na 7 tyś

pzdr
Leo
no , jest to możliwe, sam widziałem, jakie kwiatki wychodziły, gdy hamowano hondę ze złymi wskaźnikami, wyszło wtedy że ma kosmiczny moment 180 Nm ale kręci się do 7000 co było nieprawdą, bo kręciła się rzeczywiście do 8400 rpm. Po skorygowaniu wykresu na komputerze hamowni, jego "rozciągnięciu", było poprawnie.
Buli
No to jade we wtorek z reklamacją,niech zrobi korekte i zobaczymy co wyjdzie.....Dzięki za wypowiedzi.Pozdro sześćset
Kubek
Moze bys jeszcze sprawdzil ile masz na 400 metrow?
Artic
CYTAT("WASyL":3nhe4qs3)
Ta moc jest do bani, moment jest ok. Jusz tłumacze o co biega, bo dokładnie to samo mi wyszło u pana Poniedziałka w 9-setce SC.
Osoba hamująca samochód ustawiła przełożenie skrzyni z 1.1 które się różni od tego w 9-setce, a to z tego powodu, że nikt sie nie kłopotał z wprowadzaniem danych z 9-setki do baz danych programów obsługujących hamownie i tak źle liczą moc, a moment prawidłowo. Choć u ciebie chyba cały pomiar skopsany bo powinno sie dokręcić do 6250 i koniec a tu jakiś kfiatek na 7 tyś

pzdr


jak miales ustawione te przelozenia, nie byly one szczytywane z obrotow i predkosci na rolkach? tylko recznie wklepane w kompie?

Art
Marlon
Nie rozumiem: jeśli dobrze pokazuje moment, a źle moc, to by były przekłamania w rpm, to znaczy odcinka by wypadała na 8000rpm zamiast na 7000rpm (przykładowo)

Nie wiem gdzie jest odcinka w sc900? Jeśli odcina, tam gdzie powinno, to przełozenie jest dobrze wpisane
Buli
CYTAT("Kubek":2w8hypjj)
Moze bys jeszcze sprawdzil ile masz na 400 metrow?

niestety nie mam g-tech`a
AUTO-LIDER
Jak by źle wpisali bądź ustalili przełożenie całkowite, to moc powinna być zmierzona PRAWIDŁOWO, a zafałszowany by został przebieg momentu, bo to on jest mierzony na kołach, moc jest posrednio wyliczana, czyli maksymalna będzie, ale przesunięta na osi obrotów.
najprosciej podjechać na hamownie i sprawdzic czy poprawnie ustalono przełożenie.
Buli
CYTAT("AUTO-LIDER":1mouw4em)
Jak by źle wpisali bądź ustalili przełożenie całkowite, to moc powinna być zmierzona PRAWIDŁOWO, a zafałszowany by został przebieg momentu, bo to on jest mierzony na kołach, moc jest posrednio wyliczana, czyli maksymalna będzie, ale przesunięta na osi obrotów.
najprosciej podjechać na hamownie i sprawdzic czy poprawnie ustalono przełożenie.


kolejne dwa wykresy których nie zabrałem w piątek
1.odcinka przy 6600rpm



2.odcinka przy 6250rpm




i co teraz
AUTO-LIDER
Z czego i w jaki sposób ustalaliście obroty silnika do ustalenia przełożenia?
Leo
kurde, nie powinno być aż takich różnic...
MASS
Ja mam 54KM 76Nm, Seicento Sporting 1.1, i najprawdopodobniej bede w Warszawie po nowym roku, moze staniemy na krescie?
Jezdziłem z SC 900 41KM, to ok 6-7 długości, a to SC 41KM łoiło zwykłe SC 900 z 1-2 długości, ciekawe jakby to było gdybym pojechał z Tobą...
Pzdr.
ładny wykres.
WASyL
CYTAT("Artic":mw6fk8fg)
CYTAT("WASyL":mw6fk8fg)
Ta moc jest do bani, moment jest ok. Jusz tłumacze o co biega, bo dokładnie to samo mi wyszło u pana Poniedziałka w 9-setce SC.
Osoba hamująca samochód ustawiła przełożenie skrzyni z 1.1 które się różni od tego w 9-setce, a to z tego powodu, że nikt sie nie kłopotał z wprowadzaniem danych z 9-setki do baz danych programów obsługujących hamownie i tak źle liczą moc, a moment prawidłowo. Choć u ciebie chyba cały pomiar skopsany bo powinno sie dokręcić do 6250 i koniec a tu jakiś kfiatek na 7 tyś

pzdr


jak miales ustawione te przelozenia, nie byly one szczytywane z obrotow i predkosci na rolkach? tylko recznie wklepane w kompie?

Art


Jakoś tak bo obrotka nie miałem, więc pan Poniedziałek wzioł to śmioeszne użądzonko do sprawdzania obrotów i... źle podpioł do cewki co spowodowało zły odczyt obrotów a skutkiem był nieprawidłowy pomiar (+to złe ustawienie skrzyni) i wyszło 55KM w SC900

Dopisano po 4 minutach:

CYTAT("MASS":mw6fk8fg)
Ja mam 54KM 76Nm, Seicento Sporting 1.1, i najprawdopodobniej bede w Warszawie po nowym roku, moze staniemy na krescie?
Jezdziłem z SC 900 41KM, to ok 6-7 długości, a to SC 41KM łoiło zwykłe SC 900 z 1-2 długości, ciekawe jakby to było gdybym pojechał z Tobą...
Pzdr.
ładny wykres.


To jak będziesz w wawie to sie możemy ustawić, mój ma teraz ok 41KM i łoje wszystkie 9-setki (i coniektóre CC/SS 1.1 LPG) jakie dotej pory spotkałem, czas na 400 masz w podpisie

pzdr
Buli
CYTAT("MASS":3b7gx159)
Ja mam 54KM 76Nm, Seicento Sporting 1.1, i najprawdopodobniej bede w Warszawie po nowym roku, moze staniemy na krescie?
Jezdziłem z SC 900 41KM, to ok 6-7 długości, a to SC 41KM łoiło zwykłe SC 900 z 1-2 długości, ciekawe jakby to było gdybym pojechał z Tobą...
Pzdr.
ładny wykres.

daj znać to siem chwycimy na kresce
alchemmik
Mam fiata sc900 i jak dotad jego tuning obejmowal wylacznie wyglad zemnetrzny i wewnetrzny natomiat nic nie zostalo leszcze zrobione w srodku...chetnie poznal bym dokladniejsze szczegoly tej przerobki aby osiagnac podobne wyniki. prosze o kontak. Pozdrawiam Alchemmik

Added after 23 minutes:

Rezultat naprawde dobry, ciekaw jestem czy moje sc tez da rade tyle wycisnac po przerobkach....hi hi. Jeli mozna to prosze o w miare dokladny opis. Bede wdzieczy.
Buli
[quote="alchemmik"]Mam fiata sc900 i jak dotad jego tuning obejmowal wylacznie wyglad zemnetrzny i wewnetrzny natomiat nic nie zostalo leszcze zrobione w srodku...chetnie poznal bym dokladniejsze szczegoly tej przerobki aby osiagnac podobne wyniki. prosze o kontak. Pozdrawiam Alchemmik

Added after 23 minutes:

Rezultat naprawde dobry, ciekaw jestem czy moje sc tez da rade tyle wycisnac po przerobkach....hi hi. Jeli mozna to prosze o w miare dokladny opis. Bede wdzieczy.[/quote

zarejstruj się na http://www.centomania.pl tam chłopaki Ci poradzą co i jak a co do mnie to zapraszam na gg........
croma1
witam.
ludzie o czym wy mówicie ,jakie przełożenia?
wklepywanie w kompa hamowni. to przecierz mozna w ten sposób ustawić pomiar pod klienta.
poszukajcie w wawie serwis fiata który ma hamownie obciązeniowa MAHA i która ma certyfikat iso to zrobi prawidłowy pomiar wg. normy DIN.
tą hamownie nie interesują przelożenia skrzyni i nie wklepuje się parametrów do kompa bo ona to wszystko czyta.
jeśli kogoś interesuje adres to podam w poniedziałek.
albo dzwonić na numer kom. 0608333560 pan kędzia z firmy wsop gliwice bo oni ją tam montowali.
Leo
taa.. a na jakiej podstawie to czyta? z jakich urządzeń pomiarowych korzysta?
croma1
witam.
jest odpowiedni sprzęt który czyta i ciśnienie atmosferyczne, wilgotność powietrza, temp. powietrza otoczenia i zasysanego. temp. oleju,i jeszcze inne parametry oraz ma odpowiednie oprogramowanie , ma certyfikaty ISO i TUV,
a najważniejszym pomiarem jest moc na kołach . ta hamownia jest ok. tylko MAHA
rennen
CYTAT("croma1":2m7idffd)
witam.
jest odpowiedni sprzęt który czyta i ciśnienie atmosferyczne, wilgotność powietrza, temp. powietrza otoczenia i zasysanego. temp. oleju,i jeszcze inne parametry oraz ma odpowiednie oprogramowanie , ma certyfikaty ISO i TUV,
a najważniejszym pomiarem jest moc na kołach . ta hamownia jest ok. tylko MAHA


Ale skąd zna przełożenia skrzyni biegów. Certyfikat nie pomoże jak obsługa np źle podepnie auto albo właśnie pomiesza coś przy komputerze.
alchemmik
Buli na GG bardzo chętnie ale z twoim linkiem GG cos nie tak jest. Lub poprostu nie reaguje na moje GG ktore jest połączone z Tlenem (i to chyba przeszkadza). Podaj mi nr GG lub odezwij sie na mój 3661049. Dzięki i do spotkania na GG.
jabi
Zawsze jeden prosty sposob zeby takie wyniki sprawdzic. ustaw sie z seryjnym 1.1 spi. Jak bedziesz rowno szedl to masz ponad 50 koni jak zostaniesz w tyle to ktos nabil cie w butelke. Jestes z centomani plus z wawy z tego co ja wiem tam regularnie sie zjezdza centowiara;) wiec masz duuzo roznych aut do pomiaru.

IMO nie mozliwe zeby 900cc po takich remiksach mialo tyle koni. 40 no 45 uwierze ale ponad 50 sorki nie kupuje tego
dzik
Hamownia u Grabowskiego jest jak najbardziej w porzadku.
Hamowalem sie u Mastersa, vtg na obciazeniowce i chyba zrobilem z 10 pomiarow u Grabowskiego i wszedzie wynik co do konia ten sam.
Moment waha sie o kilka N ale wiadomo ze zalezy od trafienia w obroty.
Wiec jego hamownia jest na 100% w porzadku.
Kuner
Witam... RZadko u Was psize i nawet rzadk owas czytam ale ten temat podeslal mi moj kolega i jakos mnie zaintereresował. Mianowicie mierzyłem całkiem niedawno swojego malca w diagtronicu i wyszło dość dużo. A jedyna rzecz jaka jest zrobiona to przelotowy wydech, ktory z racji tego ze to w maluchu jest niezwykle krotki. I dobrze... moment spadł (przelot) ale zeby moc tak wzrosła... W moj wykresik tez nei chce mi sie wierzyc.. aha.. a silnior to seicento 2002r - jakies 10 tys przebiegu
Azrael
Ten maluch tonie czasem jakaś A grupa?? :twisted: :twisted:
KIVI
CYTAT("Kuner":3ve934ga)
aha.. a silnior to seicento 2002r - jakies 10 tys przebiegu

Azrael-czytaj uważnie!
Azrael
CYTAT("RedKivi":h387voy0)
Azrael-czytaj uważnie!



:oops: :oops:


A już myślałem że ktoś jest geniuszem w dłubaniu maluchów ;-)
Mav309
ale i tak sporo jak na niedlubana 900ccm (ten maluch).
A przelozenia malca byly wpisane dobrze?
WASyL
to jest wykrez z kolejnej hamowni która nie potrafi zhamować 9-setki bo wpisuje przełożenia z 1,1

pzdr
RUfi
CYTAT("WASyL":25oywj39)
to jest wykrez z kolejnej hamowni która nie potrafi zhamować 9-setki bo wpisuje przełożenia z 1,1

pzdr


Jakie wpisywanie przełożeń?????


NIe wiem, czy kiedys kolwiek byłeś przy hamowaniu jakiegos samochodu, ale, zadnych przełożen sie tam nie wpisuje.

Na hamowi V-techu jedyne co sie wpisuje to prędkość przy 2000obr/min na biegu na którym samochód sie hamuje.i robi sie do kazdorazowo dla każdego samochodu, wiec nie ma mowy o wpisaniu jakis przełożeń skrzyni biegow z 1,1.
Kuner
CYTAT
Na hamowi V-techu jedyne co sie wpisuje to prędkość przy 2000obr/min na biegu na którym samochód sie hamuje.i robi sie do kazdorazowo dla każdego samochodu, wiec nie ma mowy o wpisaniu jakis przełożeń skrzyni biegow z 1,1.

Własnie to hccilaem powiedziec wiec dlatego byly przełożenia malca
WASyL
CYTAT("RUfi":17308b3q)
Jakie wpisywanie przełożeń?????

NIe wiem, czy kiedys kolwiek byłeś przy hamowaniu jakiegos samochodu, ale, zadnych przełożen sie tam nie wpisuje.

Na hamowi V-techu jedyne co sie wpisuje to prędkość przy 2000obr/min na biegu na którym samochód sie hamuje.i robi sie do kazdorazowo dla każdego samochodu, wiec nie ma mowy o wpisaniu jakis przełożeń skrzyni biegow z 1,1.


Byłem na hamowaniu samochodu i to nie jednego, i odziwo wszystkie 9-setki shamowane u pana EX oraz pare u pana Grabowskiego legitymowały sie mocą zbliżoną do 1.1
a wykres tego malca z silnikiem 9-sety tylko to potwierdza

Potrafisz to jakoś logicznie wyjaśnić

pzdr
AUTO-LIDER
Jak źle będą czytać obroty silnika np. z oryginalnego obrotomierza, który przekłamuje, to też wyjdzie nie Ok.
WASyL
Pamiętam że obroty były przez nich sprawdzane i dodatkowo porównywane z obrotkiem i ogólnie all było ok a wyniki i tak z du*y

pzdr
AUTO-LIDER
OK że sprawdzane, tylko czy dobrze???, jak dobrze pamiętamm CC/SC 900 ma ukł zapł z traconą iskra, czyli na kazdy obrót wału ma iskrę na danym cylindrze (podwójna cewka), może z tąd jest jakiś błąd pomiaru,
niestety u mine na hamowni nie była nigdy 900-tka tak więc nie mam porównania i są to tylko moje domysły.
WASyL
Nio wszystko co piszesz to racja, tylko czemu ci wszyscy spece od hamowania i modów nie moga sobie poradzić z najprostszym silnikiem na rynku :wow:

Ja będe w okolicy to wpadne do ciebie na hamowanie, może wkońcu dostane żetelny wynik

pzdr
dzik
Kilka osob napisalo tutaj glupoty. Mianowicie mozna zle odczytac obroty silnika ale efekt uboczny to bedzie zly moment, moc zawsze bedzie taka sama. Inna sprawa to ciezko zbudowac hamownie ktora bedzie dokladnie mierzyla moce od 40 do 400 koni. Im moc wikesza tym blad mniejszy.
AUTO-LIDER
Przeczytaj jeszcze raz swoją wypowiedź i się zastanów, kto napisał głupoty, niestety nie moge sie z Tobą zgodzić, a wiem to nie tylko z teorii, ale i z praktyki.
no offence.
FilipN
CYTAT("dzik":32q4qs4z)
Mianowicie mozna zle odczytac obroty silnika ale efekt uboczny to bedzie zly moment, moc zawsze bedzie taka sama.


no po prostu miszcz....
a wiesz, że MOC jest pochodną momentu?? i że oblicza się ją z prostego wzoru??
MOC=MOMENTxOBROTY/7120
dzik
CYTAT("FilipN":225sc8p0)
no po prostu miszcz....
a wiesz, że MOC jest pochodną momentu?? i że oblicza się ją z prostego wzoru??
MOC=MOMENTxOBROTY/7120


Doskonale to wiem tylko ze hamownia musi wiedziec jakie sa wlasnie te obroty.
Mierzymy moment na kolach czy na silniku? Jesli na kolach to nie ma problemu, tylko ze nas zapewne interesuje na silniku. Wiec mozna albo poprzez urzadzenie wpinane w zapalniczke ktore robi to automagicznie albo tak jak na wiekoszosci wskazujesz kiedy jest 2krpm.
I nie mow do mnie MISZCZ bo dokladnie wiem jak dziala hamownia i teraz mi powiedz co bedzie zle zmierzone moc czy moment jesli te 2krpm zle wskazemy?
AUTO-LIDER
Hamownia mierzy moment na kołach-posrednio znajac masę rolek i ich czas rozpędzania wylicza moment, bynajmniej inercyjna i przy dostatecznie częstym próbkowaniu i odpowiedniej masie , jest tob ardzo dokładna metoda pomiaru, przynajmniej dla aut wolnossąch.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.