zetemte
Tue, 14 Dec 2004 - 21:48
Na wstepie zaznaczam, ze samochod nie jest z Polski, tylko z Rumunii!
MODEL: Seat Leon 4x4 TDI
Silnik: TDI 150 KM
Modyfikacje
Garrett turbo VNT 20
Zmieniony kolektor ssacy
Wydech od kolektora by Borla
Intercooler 600x300x75mm
Sport Air Filter
Elektronika DimSport -
Wynik: 210 KM, 4000 Rpm, 404 Nm, 2000 Rpm (Momentu nie jest pewnien! Moze byc wiecej!)
Sprzeglo SPEC z odchudzonym kolem zamachowym (disk stage 3)
Rozporki Wieckers z przodu (gorna i dolna)
H&R rozporka tylnia
16-stki OZ.
Do lata bedzie 250 KM!
Wiecej informacji i zdjec na http://www.insomniaracing.org
[url:3b4dcpt5]http://www.insomniaracing.org/Members/ceky/ceky.avi[/url:3b4dcpt5] - Krotki filmik (1.4 MB)
Cavaas
Tue, 14 Dec 2004 - 22:48
niezła rzeźba ten kolektor...
tomp
Wed, 15 Dec 2004 - 12:45
CYTAT("zetemte":1az0pyrn)
Do lata bedzie 250 KM!
Skoro jest taki plan, to pewnie mówi on także co ma byc jeszcze zmodyfikowane. Czy możesz nam zdradzić co ma byc zrobione aby osiągnąć tę magiczną wartość?
Tommi
Wed, 15 Dec 2004 - 12:54
CYTAT("tomp":248skh8p)
CYTAT("zetemte":248skh8p)
Do lata bedzie 250 KM!
Skoro jest taki plan, to pewnie mówi on także co ma byc jeszcze zmodyfikowane. Czy możesz nam zdradzić co ma byc zrobione aby osiągnąć tę magiczną wartość?
Pewnie dobry kolektor wydechowy, i dolot poprawiony
Tonny S
Wed, 15 Dec 2004 - 14:15
No na te parametry co ma teraz to wystarczy b. dobry soft + delikany mod mechaniczny.
zetemte
Wed, 15 Dec 2004 - 14:40
Bedzie inny soft (turbo ma pompowac 3-4 bary, ale wlasciciel jest sceptycznie nastawiony), to fakt i beda jakis mody mechanicze, ale nie wiem dokladnie co i jak. 250 ma byc tylko na zawody. To nie moj samochod. Postaram sie dowiedziec.
Fawor
Wed, 15 Dec 2004 - 14:55
3-4 bary czy silnik takie cos wytrzyma
tomp
Wed, 15 Dec 2004 - 14:56
CYTAT("zetemte":3c2208f4)
turbo ma pompowac 3-4 bary
Po pierwsze - że ile?
Po drugie - mysle ze jest spora różnica między 3 a 4
zetemte
Wed, 15 Dec 2004 - 15:02
Mysle, ze blizej 3 Tez zrobilem takie oczy. Silnik raczej nie wytrzyma, chociaz ludzie, ktorzy przeslali mu wszystkie czesci i sie tym zajmuja (nie pamietam co to za firma jest) mowia, ze wytrzyma.
On mowi, ze sprobuje ... i zobaczymy.
Dopisano po 51 sekundach:
Mysle, ze blizej 3 Tez zrobilem takie oczy. Silnik raczej nie wytrzyma, chociaz ludzie, ktorzy przeslali mu wszystkie czesci i sie tym zajmuja (nie pamietam co to za firma jest) mowia, ze wytrzyma.
On mowi, ze sprobuje ... i zobaczymy.
Juz raz cos mu tam wywalilo w silniku, jak sie bawil cisnieniem
RUfi
Wed, 15 Dec 2004 - 15:20
Ile obecnie pompuje sprężarka???
Jaki jest kolektor wydechowy????
Jaka panuje obecnie temperatura w dolocie, czyzby seryjny IC ze ARL nie wystarczał????
Sczerze??? Jakos te wyniki co do mocy i momentu niezby mnie przekonuja. Bardzo żadko sie zdarza, a raczej przewaznie jest to przypadek, że akurat w tych miejscach wypadaja te wratosci, nawet w seryjnych silnikach. Na jakiej hamowni to było mierzone???? Może jakiś wykres???
W jaki sposób będzie te 250KM?????
Sory, ale pomiędzy 2 Bary i 3 Bary juz jest duza różnica, nie mówiac , że pomiędzy 3 a 4 bary to sa lata świetlne.
Co z Haldexem
szymic
Wed, 15 Dec 2004 - 16:10
CYTAT("RUfi":husyo925)
Sczerze??? Jakos te wyniki co do mocy i momentu niezby mnie przekonuja. Bardzo żadko sie zdarza, a raczej przewaznie jest to przypadek, że akurat w tych miejscach wypadaja te wratosci, nawet w seryjnych silnikach. Na jakiej hamowni to było mierzone????
Akurat w to jestem w stanie uwieżyć. Jest możliwe wystrojenie samochodu w ten sposób chociaż osobiście wolę mieć max moment przy 2500 a nawet trochę później.
Chyba mówimy tu o wartościach na vag'u. Bo jak w 3 to jeszcze uwierze to 4 to chyba taki pomyłkowy tekst Ciekawe na jakiej sprężarce???
Tak pozatym to pare godzin temu było 204km
DUNCZYK
Wed, 15 Dec 2004 - 16:29
Bardzo ciekawe tylko szkoda,ze zadnego wykresiku nie ma..???
No i moze dobrze by bylo odpowiedziec na pytania Rufie-go???
bzyq2001
Wed, 15 Dec 2004 - 16:59
chyba 2.5 bara to juz max nie mowiac o 4?
Artic
Wed, 15 Dec 2004 - 17:01
kolega chyba, srednio sie orientuje jak dluga i kosztowna jest droga zeby z 1.9tdi wyciagnac te 250KM. Bo wyliczyc sobie ze przy 3 albo 4 barach bedzie tyle a tyle KM nie jest trudno.
RUfi
Wed, 15 Dec 2004 - 17:24
CYTAT("szymic":7rhxkw40)
CYTAT("RUfi":7rhxkw40)
Sczerze??? Jakos te wyniki co do mocy i momentu niezby mnie przekonuja. Bardzo żadko sie zdarza, a raczej przewaznie jest to przypadek, że akurat w tych miejscach wypadaja te wratosci, nawet w seryjnych silnikach. Na jakiej hamowni to było mierzone????
Akurat w to jestem w stanie uwieżyć. Jest możliwe wystrojenie samochodu w ten sposób chociaż osobiście wolę mieć max moment przy 2500 a nawet trochę później.
Prawie wszystko jest możliwe, tylko wątpię by ktoś specjalnie stroił samochód by miał akurat maksymalne wartości przy tych obortach.
Chyba zgodzisz sie ze mną , że w wkiększosci modyfikacji nie wypda to
równo w tych "miejscach", na ogół sa przesunięcia, min głównie z checi przesunięcia maksymalnego momentu obrotowego w wyższe partie obrotów.
MI się wydaje, że tak zostało podane, bo w katalogu jest napisane, że maksymalny moment obrotowy przy 2000 i moc przy 4000
Ale mozę sie myle.
Wykres wiele by wyjasnił
Cavaas
Wed, 15 Dec 2004 - 19:16
o a gdzie jest zdjęcie pięknego kolektora?
zniknęło?
250 km - dobre, dobre
no ale biorąc pod uwagę, że któryś z tamtych leonów na samym sofcie wyciągnął 240km (1,8t k03) to wszystko jest możliwe..
Cavaas
Wed, 15 Dec 2004 - 22:34
na widok tego cudo łza się w oku kręci poprostu...
chyba pojade do Rumunii i tam poprawie soft i będę miał ze 300 koni..
Artic
Wed, 15 Dec 2004 - 22:40
nie no faktycznie te moce troche poprzeginane, choc na k03s 230KM jest do osiagniecia ale ciut innymi metodami anizeli tylko wymiana tlumika koncowego...
Art
Cavaas
Wed, 15 Dec 2004 - 22:59
jakimi?
oprócz dolotu, wydechu i softu oczywiscie.
szymic
Wed, 15 Dec 2004 - 23:55
to jest watek o leonie TDI wiec dajcie spokoj z tymi 1,8t.
pozatym wynik jest wiarygodny i mozliwy do osiagniecia!
zetemte
Thu, 16 Dec 2004 - 13:48
W tej chwili na hamowni wyszlo 210 KM (po zmianie turba). Co do Nm napisalem, ze nie jestem pewien.
250 nie wiem, czy jest mozliwe. Napisalem tylko, ze beda probowac. Nigdzie nie jest powiedziane, ze ma 250 Ale kazdy widzi co chce. to samo z:
OT
Dla tych, ktorzy mnie od idiotow wyzywaja: Nie z 150 KM, tylko z 180 KM, nie 250, tylko ~240 i nie samym softem. To tylko raz wyszlo. Normalnie 1.8 turbo po modach (nie tylko soft!) wychodzi okolo 220 KM. S3 jest napisane okolo po nigdy nie bylo na hamowni i nie wiedzieli ile moze miec.
Topic jest o Leonie TDI, i prosilbym o pisanie o tym samochodzie. Jak ktos ma jakies pytania do mnie/badz chce sie troche od idiotow powyzywac, zapraszam na priv. W tym temacie wiecej nie odpowiem na posty nie dotyczace tego Leona..
Pzdr,
RUfi
Thu, 16 Dec 2004 - 14:35
A ja nadal nie widze wykresu, a z tego co zauwazyłem na stronce Dimsportu w Ruminii to posiadają taka.
180KM w serii???? Strasznie duzo, pozatym nie wiem czy wiesz, ąle to ile samochód ma w serii ma niewielki wpływ ile będzie miał po modyfikacji, czesto samochody słabsze w serii po modzie osiągają wieksze wartosci niz te mocniejsze.
zetemte
Thu, 16 Dec 2004 - 15:09
Wykres postaram sie zalatwic.
Tutaj to sa dopiero POCZATKI. To jak Polska kilka lat temu! Dopiero raczkujemy, jezeli chodzi tuning
Ten Seat jest jednym z pierwszym "osiaginec". Moze to nie jest jeszcze poziom Polski, ale zawsze cos. Od czegos trzeba zaczac.
Kazda krytyke z checia przyjmie, bo pomoze na przylosc (chociaz ja nie mam nic do DimSportu, tzn nie pracuje tam etc). Byleby byla w normalnym tonie napisana.
Cavaas
Thu, 16 Dec 2004 - 19:59
Z. nie denerwuj się poprostu przyrosty jakie podajesz po samych programach są ciężkie do uwierzenia i tyle..
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.