Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Szpera w E30...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
LUKAS_E30
Czy w BMW 325i E30 była monatowana szpera na zamówienie Jeśli tak, to jaka

Wiem że w 323i E21, oraz w 328i E36 na zamówienie można było mieć szperę. Dlatego ciekawi mnie, czy najmocniejszy model z E30, również miał taką mozliwość

Pozdrawiam

Wysłany Wto Wrz 28, 2004 08:14 am:

Naprawdę nikt nie wie...

Z tego co się zdążyłem wczoraj dowiedzieć, to w 325i E30 była montowana szpera, ale tylko i wyłącznie na zamówienie. Miała ona 25%.

Niewiem jeszcze tylko jednej rzeczy, jakie miała ona przełożenie
Z tego co wiem, to były dwa rodzaje tego dyfra montowane w 325i E30 i nie był to ten sam dyfer co w M3 E30. Rózniły się one ilością śrub mocujących wał.

Tak więc, jakie przełożenie miał zeszperowany dyfer w 325i E30

Pozdro
budyn
Byly:male szpery i duze szpery..mialem u siebie tąi tą:pierwsza miala 3,73 a dtuga 3,25 roznily sie od siebie wagą i wielkoscią....niby to,ze ta ciezsza hjest wzmocniona i ciezko ja urwac:)smile.gifsmile.gif nic wiecej nie wiem.......ale nie zakladaj czasem tej 3,25 bo auto bedzie bardzo wolno przyspieszac......no chyba ze dolozysz turbu by GMS to bedzie latac:)smile.gif
LUKAS_E30
Dzięki Ci za odpowiedź
CYTAT("budyn @ ,,,,":2cvvgf0x)
roznily sie od siebie wagą i wielkoscią....niby to,ze ta ciezsza hjest wzmocniona i ciezko ja urwac:)smile.gifsmile.gif

1) Która jest cięższa Ta 3,25
2) Na czym polega jej wzmocnienie
3) Która jest większa

Wiem że sporo pytań naraz ale wierzę że otrzymam odpowiedź


CYTAT("budyn @ ,,,,":2cvvgf0x)
ale nie zakladaj czasem tej 3,25 bo auto bedzie bardzo wolno przyspieszac

Obecnie mam przełożenie 3,64 i jak już będę szukał szpery to tylko z przełożeniem 3,73 żeby zachować w miarę te same osiągi (lubię piszczeć na 3jce ) Poza tym w Polsce nie ma gdzie sięzabardzo rozpędzać, żeby wkładać 3,25


CYTAT("budyn @ ,,,,":2cvvgf0x)
no chyba ze dolozysz turbu by GMS to bedzie latac

Nie, nie, to to nie [img]{SMILIES_PATH}/icon_smile.gif[/img]
Jestem zwolennikiem motorków wolnossących [img]{SMILIES_PATH}/icon_wink.gif[/img]

Pozdrawiam [img]{SMILIES_PATH}/icon_exclaim.gif[/img]
budyn
3,25 byla ciezsza i to wlasnie ta byla wzmocniona.....wyciagnieta byla z Diesla.....a ta 3,73 byla wyciagnieta z 325i.Na czym polega wzmocnienie to nie wiem,nie bede pisal bajek......ja tylko udzielam odpowiedzi odnosnie Polonezów z gazem:):)jak cos to na prv....
LUKAS_E30
Oki dzięki
CYTAT("budyn @ ,,,,":ww8v4o1l)
3,25 byla ciezsza i to wlasnie ta byla wzmocniona.....wyciagnieta byla z Diesla.....

Zaraz, zaraz... Diesel miał szperę... Bo się już pogubiłem
Pawel-E30
Podłącze się do tematu

Czy dyfer od E-36 będzie pasował do E-30?
budyn
Nie nie bedzie pasował!
kaprys
CYTAT("Pawel-E30":1jjryhut)
Podłącze się do tematu

Czy dyfer od E-36 będzie pasował do E-30?


z e36 nie będzie pasował chyba że od compacta...
bo compact ma tył zawiechy od e30 , polecam dyfry bo są mniej zajeżdzone w stosunku do e30

ja za to mam pytanko : czy dyfer mpower e36 ma 2 poduszki ? i jeśli tak to jak są one rozmieszczone ?
Pawel-E30
dzięki za info
m-powerek
Dodam że w 320iS była 25% blokada w dyfrze 3,46.
Smasher E30
Mam wazne pytanie,czy od e34 88 rok da sie zapakowac dyfer ze szpera do e30?
budyn
SmasherE30,widzialem taki dyfer jak mowisz za 200zl ze szperą,facet powiedzial ze do E30 nie pasuje.Wyglądał na takiego"co sie zna".Więc ja myśle,ze nie pasuje!
czarny325
a co myślicie o szperze dla ubogich tzn zaspawany most w e-30 325i
jankes
dług to nie polata, dyfry w E36 są słabsze niż w E30, jeden znajomy juz 13 dyfrów zajechał w e36 , budyn coś tu pokręciłes z tym dieslem, duża głowka była w 325i i ma ona 1,7 litra oleju pojemnosci i jest mocniejsza w stosunku do małej (0,9litra)
knightrider
ale tylko do zabawy na ulice na codzien to poroniony pomysł.

jak już spawać to dużą głowe.
LUKAS_E30
Sorka że odgrzebałem temat, ale mam pytanie które mnie dość długo nurtuje, a chcę mieć w tej kwesti jasność

1) Czy dyfry 3,64 i 3,73 można stosować zamiennie bez żadnych przeróbke i problemów z przedkładaniem (3,64 z i bez szpery, tak samo 3,73)

2) Jaką główkę mają te dyfry


Pozdrawiam
X_E_O_N
ja mam pytanko bo sie na tym nieznam chyba jaka jest roznica jak u mnie jest symbol

S3,73
a u kolegi jest
3,91

jaka jest ruznica miedzy tymi dyframi
zork
Twój jest ze szperą i ma przełożenie 3,73; kolegi nie ma szpery, przełożenie 3,91
LUKAS_E30
CYTAT("X_E_O_N":2oqnn0y8)
S3,73
a u kolegi jest
3,91


Literka "S" oznacza szperę. Jeśli jej niema, to szpery też niema.
jankes
dokładnie w Tisie jest to opisane wszystkie szpery miały na tabliczce znamionowej przed przełożeniem walnieta literke "S"
LUKAS_E30
1) Czy dyfry 3,64 i 3,73 można stosować zamiennie bez żadnych przeróbek i problemów z przedkładaniem (3,64 z i bez szpery, tak samo 3,73)

2) Jaką główkę mają te dyfry


Pozdrawiam
jankes
mosty w e30 mozesz sobie zamieniac jak chcesz,a główki mogą być różne zależy do jakiego auta były robione,jedynie jak włożysz z innym przełożeniem to bedzie różnica w predkościach na poszczególnych biegach i innych sprawach z tym związanych,ale powiem ci ze 3,64 a 3,73 to baaardzo mała różnica.
LUKAS_E30
Jeśli chodzi o różnice w przełożeniu, to to dobrze wiem.
Chodzi mi tylko o to czy nie ma problemów technicznych przy przekładaniu. Ale z tego co napisałeś wnioskuję że przy 3,64 i 3,73 to jest jeden ciort
jankes
rzadnych problemów niebedzie,no chyba ze z zardzewiałymi śrubami
LUKAS_E30
Dzięki!
X_E_O_N
dzieki chlopaki za odpowiedz
Pancin_KTP
Założenie mostu z "małą główką" do mocnego silnika może się skończyć jego zniszczeniem. Może nie wytrzymać obciążeń przy katowaniu.
Arczi
może ktoś sprawdzał zachowanie mostu od automatycznej skrzyni z BMW e30 m10 1,8i, przy włozeniu go np. do 325i....co by sie moglo wtedy dziac z predkosciami na poszczegolnych buegach i v-maksie?
jankes
Czy w E30 występowała seryjnie robiona przez BMW szpera Torsena?? czy tylko płytkowa i wisko??
Pancin_KTP
Mam pytanie dotyczące przełożenia. Wpadł mi zeszperowany dyfer z 325i o przełożeniu 3,91. Czy nie będę się musiał zaprzyjaźnić za bardzo z lewarkiem zmiany biegów? W tych modelach szły inne szpery niż 25%?
Arczi
nie szły tylko 25%, tylko Alpina wkładała dyfer zeszperowany 40%...ale to do motoru 3,5l, nie jestem pewny czy tez nie do 2,8...
LUKAS_E30
W Beemkach oryginalnie były tylko i wyłącznie 25% szpery!

To czy zaprzyjaźnisz sięz lewarkirem zależy od tego jakie masz przełożenie teraz. Napewno biegi będziesz miał krótsze.

Miałem w tym tygodniu w kupnie szperę 3,15 z której zrezygnowałem, ponieważmam przełożenie 3,64. Jeśli założyłbym 3,15 to znacząco wydłużybym przełożenia, a Bejka stałaby się trochę wołowata Żeby to wyrównać musiałbym założyć krótką skrzynię, najlepiej z zawijanąjedynką, a o takąskrzynie strasznie ciężko...
Arczi
czyli jaki most ze szpera a jaki bez szpery był by najodpowiedniejszy jesli chodzi o przyspiesznie w aucie BMW e30 325i....
LUKAS_E30
Fabryka do wersji z napędem na tył (nie iX) najktórszy dyfer dawała o przełożeniu 3,91. Wnioskuję z tego że z tym dyfrem miałbyś najoptymalniejszy sprint. Możesz oczywiście założyć dyfer 4,10, ale wtedy wachlujesz biegami i stoisz w miejscu...
Dużo również zależy od skrzyni...
Te od 325i są dłuższe niż w 325e.
Pamiętaj tylko że jeśli za często zmieniasz biegi (masz za krótkie przełożenie) to możesz nawet wydłużyć sprint...
CYTAT("Arczi":1vo9vu4n)
jaki most ze szpera a jaki bez szpery był by najodpowiedniejszy

Oczywiście że most ze szperą będzie lepszy. Zawsze złapią Ci dwa koła, a nie jedno.
Pancin_KTP
CYTAT
Te od 325i są dłuższe niż w 325e.


Hmmm, to tego nie wiedziałem. Ja mam właśnie 325e. Zobaczymy co będzie się działo jak założę ten dyfer 3.91. Może być za krótko.
LUKAS_E30
Zwróć uwagę choćby na to że ETA ma przełożenia 2,79 2,93 i 3,25.
Natomiast 325i miało 3,46 3,64 3,73 i 3,91

Skrzynia był inne
michal_e30
potrzebuje dyfer ze szperą do e30 1991 2.0L.....prosze o jakieś rady co kupić najlepiej
Don Pablo
CYTAT(michal_e30 @ Fri, 23 Oct 2009 - 19:06) *
potrzebuje dyfer ze szperą do e30 1991 2.0L.....prosze o jakieś rady co kupić najlepiej


S4.10
przem49
S4.45 lub coś podobnego, moje 320 taką miało i latało bardzo fajnie, moim zdaniem jest to idealne przełożenie do tego silnika
szukaj takowej na dużej głowie, jest sporo wytrzymalsza, możesz szukać od e34 z M20b20, trzeba tylko dekiel zamienić, chyba w e28 były tez takie, tylko tak jak w e34 dekiel inny
jendrek e-30
Troszkę prawdy w tym co piszecie jest, ale szpera do e34 to jest grubsza robota bo trzeba półośki wymienić, flansze przy piastach i w nie których wał jest na innym łączniku i od e30 ani e36 nie pasuje do e34 ewentualnie od e32 do e34 założysz szpere ale problem z półośkami. W e30 prawie każde przełożenie występowło w szperze z różnicą kilku ząbków w środku, ostatnio w małej głowie widziałem 4.27 były montowane w IS jak masz 2.5 l to 3.64 lub 3.73 będzie odpowiednie a żeby piszczeć na 3 (mówię piszcząc ma na myśli nie pisk przy zmianie biegu tylko konkretny pisk) to masz troszkę mało pod maską, a co do turbo to zapraszam to cię przewiozę e30 z m30b35 turbo i zobaczysz jak auto powinno piszczeć na 3 i 4. Elektro szpera nie jest dla ubogich bo chłopaki z czołówki polskiego driftu jeżdżą nie dlatego że ich nie stać tyko że więcej znosi. Ja też się poruszam na e szperce 3.45 i nie zamienił bym jej na żadną fabryczną bo by spuchła szybko przy takiej mocy, jankes co on ma za silnik w tej e36 że zajechał 13 dyfrów, kolega ma e36 z m50b25 330km i 458nm i ma jeden dyfer od 1,5 roku. Nie ma pojęcia wzmocniony dyfer duża głowa różni się że elementy w środku są masywniejsze kosz satelit, i cały atak jest większy solidniejszy, i dlatego nie ma po niżej pewnego przełożenia bo by w pewnym momencie już nie było większe i solidniejsze. Od e36 pasuje środek ze szpery do główki od e30 (w dużej głowie) środki są takie same.




POZDRO ph34r.gif
slawo
nie od kazdej e36 pasuje srodek do e30, rozne sa odsadzenia
jendrek e-30
większości przypadków pasuje nie każdy środek od e30 pasuje do innej głowy z e30




POZDRO ph34r.gif
slawo
generalnie temat ciezki jest, poki nie rozbierzesz dwoch dyfrow, stwierdzenie ze pasuje jest wrecz niemozliwe
przytocze post daniela z forum beemka:


nie zgodzę się z tobą jeżeli przeszczepiasz szperę w danej obudowie bez przełożenia to fakt
musisz znaleźć dawce w tej samej obudowie ale i z takim samym przełożeniem ponieważ tylko w tedy masz 90% pewność że wszystko bedzie pasowało ( jest kilka wersji różniących się odsadzeniem "kołnierza kolor czerwony " do którego mocuje sie wieniec główny )



[ [b]Dodano
: 2008-03-19, 08:33 ]
jest tak np. jeżeli chcesz przeszczepić szpere o ori przełozeniu 4,XX a nawet 3,4X na 2,91 i w wielu innych przypadkach[/b]
Misior
slawo masz racje bo ja jak u siebie w dyfrze zmienialem przelozenie to musialem dawac dystans metalowy (taki pierscien) bo wlasnie odsadzenie tych elementow sie roznilo.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.