LUKAS_E30
Mon, 27 Sep 2004 - 22:24
Czy w BMW 325i E30 była monatowana szpera na zamówienie Jeśli tak, to jaka
Wiem że w 323i E21, oraz w 328i E36 na zamówienie można było mieć szperę. Dlatego ciekawi mnie, czy najmocniejszy model z E30, również miał taką mozliwość
Pozdrawiam
Wysłany Wto Wrz 28, 2004 08:14 am:
Naprawdę nikt nie wie...
Z tego co się zdążyłem wczoraj dowiedzieć, to w 325i E30 była montowana szpera, ale tylko i wyłącznie na zamówienie. Miała ona 25%.
Niewiem jeszcze tylko jednej rzeczy, jakie miała ona przełożenie
Z tego co wiem, to były dwa rodzaje tego dyfra montowane w 325i E30 i nie był to ten sam dyfer co w M3 E30. Rózniły się one ilością śrub mocujących wał.
Tak więc, jakie przełożenie miał zeszperowany dyfer w 325i E30
Pozdro
budyn
Tue, 28 Sep 2004 - 13:20
Byly:male szpery i duze szpery..mialem u siebie tąi tą:pierwsza miala 3,73 a dtuga 3,25 roznily sie od siebie wagą i wielkoscią....niby to,ze ta ciezsza hjest wzmocniona i ciezko ja urwac:)
nic wiecej nie wiem.......ale nie zakladaj czasem tej 3,25 bo auto bedzie bardzo wolno przyspieszac......no chyba ze dolozysz turbu by GMS to bedzie latac:)
LUKAS_E30
Tue, 28 Sep 2004 - 14:02
Dzięki Ci za odpowiedź
CYTAT("budyn @ ,,,,":2cvvgf0x)
roznily sie od siebie wagą i wielkoscią....niby to,ze ta ciezsza hjest wzmocniona i ciezko ja urwac:)
1) Która jest cięższa Ta 3,25
2) Na czym polega jej wzmocnienie
3) Która jest większa
Wiem że sporo pytań naraz ale wierzę że otrzymam odpowiedź
CYTAT("budyn @ ,,,,":2cvvgf0x)
ale nie zakladaj czasem tej 3,25 bo auto bedzie bardzo wolno przyspieszac
Obecnie mam przełożenie 3,64 i jak już będę szukał szpery to tylko z przełożeniem 3,73 żeby zachować w miarę te same osiągi (lubię piszczeć na 3jce ) Poza tym w Polsce nie ma gdzie sięzabardzo rozpędzać, żeby wkładać 3,25
CYTAT("budyn @ ,,,,":2cvvgf0x)
no chyba ze dolozysz turbu by GMS to bedzie latac
Nie, nie, to to nie [img]{SMILIES_PATH}/icon_smile.gif[/img]
Jestem zwolennikiem motorków wolnossących [img]{SMILIES_PATH}/icon_wink.gif[/img]
Pozdrawiam [img]{SMILIES_PATH}/icon_exclaim.gif[/img]
budyn
Tue, 28 Sep 2004 - 14:44
3,25 byla ciezsza i to wlasnie ta byla wzmocniona.....wyciagnieta byla z Diesla.....a ta 3,73 byla wyciagnieta z 325i.Na czym polega wzmocnienie to nie wiem,nie bede pisal bajek......ja tylko udzielam odpowiedzi odnosnie Polonezów z gazem:):)jak cos to na prv....
LUKAS_E30
Tue, 28 Sep 2004 - 15:02
Oki dzięki
CYTAT("budyn @ ,,,,":ww8v4o1l)
3,25 byla ciezsza i to wlasnie ta byla wzmocniona.....wyciagnieta byla z Diesla.....
Zaraz, zaraz... Diesel miał szperę... Bo się już pogubiłem
Pawel-E30
Mon, 04 Oct 2004 - 07:14
Podłącze się do tematu
Czy dyfer od E-36 będzie pasował do E-30?
budyn
Mon, 04 Oct 2004 - 17:52
Nie nie bedzie pasował!
kaprys
Thu, 07 Oct 2004 - 20:52
CYTAT("Pawel-E30":1jjryhut)
Podłącze się do tematu
Czy dyfer od E-36 będzie pasował do E-30?
z e36 nie będzie pasował chyba że od compacta...
bo compact ma tył zawiechy od e30 , polecam dyfry bo są mniej zajeżdzone w stosunku do e30
ja za to mam pytanko : czy dyfer mpower e36 ma 2 poduszki ? i jeśli tak to jak są one rozmieszczone ?
Pawel-E30
Thu, 07 Oct 2004 - 21:51
dzięki za info
m-powerek
Mon, 11 Oct 2004 - 12:43
Dodam że w 320iS była 25% blokada w dyfrze 3,46.
Smasher E30
Sat, 16 Oct 2004 - 00:03
Mam wazne pytanie,czy od e34 88 rok da sie zapakowac dyfer ze szpera do e30?
budyn
Mon, 18 Oct 2004 - 08:27
SmasherE30,widzialem taki dyfer jak mowisz za 200zl ze szperą,facet powiedzial ze do E30 nie pasuje.Wyglądał na takiego"co sie zna".Więc ja myśle,ze nie pasuje!
czarny325
Sun, 02 Jan 2005 - 16:45
a co myślicie o szperze dla ubogich tzn zaspawany most w e-30 325i
jankes
Sun, 02 Jan 2005 - 17:47
dług to nie polata, dyfry w E36 są słabsze niż w E30, jeden znajomy juz 13 dyfrów zajechał w e36 , budyn coś tu pokręciłes z tym dieslem, duża głowka była w 325i i ma ona 1,7 litra oleju pojemnosci i jest mocniejsza w stosunku do małej (0,9litra)
knightrider
Sun, 02 Jan 2005 - 17:47
ale tylko do zabawy na ulice na codzien to poroniony pomysł.
jak już spawać to dużą głowe.
LUKAS_E30
Sat, 05 Mar 2005 - 12:20
Sorka że odgrzebałem temat, ale mam pytanie które mnie dość długo nurtuje, a chcę mieć w tej kwesti jasność
1) Czy dyfry 3,64 i 3,73 można stosować zamiennie bez żadnych przeróbke i problemów z przedkładaniem (3,64 z i bez szpery, tak samo 3,73)
2) Jaką główkę mają te dyfry
Pozdrawiam
X_E_O_N
Sun, 06 Mar 2005 - 15:05
ja mam pytanko bo sie na tym nieznam chyba jaka jest roznica jak u mnie jest symbol
S3,73
a u kolegi jest
3,91
jaka jest ruznica miedzy tymi dyframi
zork
Sun, 06 Mar 2005 - 15:09
Twój jest ze szperą i ma przełożenie 3,73; kolegi nie ma szpery, przełożenie 3,91
LUKAS_E30
Sun, 06 Mar 2005 - 15:09
CYTAT("X_E_O_N":2oqnn0y8)
S3,73
a u kolegi jest
3,91
Literka "S" oznacza szperę. Jeśli jej niema, to szpery też niema.
jankes
Sun, 06 Mar 2005 - 22:02
dokładnie w Tisie jest to opisane wszystkie szpery miały na tabliczce znamionowej przed przełożeniem walnieta literke "S"
LUKAS_E30
Sun, 06 Mar 2005 - 22:06
1) Czy dyfry 3,64 i 3,73 można stosować zamiennie bez żadnych przeróbek i problemów z przedkładaniem (3,64 z i bez szpery, tak samo 3,73)
2) Jaką główkę mają te dyfry
Pozdrawiam
jankes
Sun, 06 Mar 2005 - 22:15
mosty w e30 mozesz sobie zamieniac jak chcesz,a główki mogą być różne zależy do jakiego auta były robione,jedynie jak włożysz z innym przełożeniem to bedzie różnica w predkościach na poszczególnych biegach i innych sprawach z tym związanych,ale powiem ci ze 3,64 a 3,73 to baaardzo mała różnica.
LUKAS_E30
Sun, 06 Mar 2005 - 22:18
Jeśli chodzi o różnice w przełożeniu, to to dobrze wiem.
Chodzi mi tylko o to czy nie ma problemów technicznych przy przekładaniu. Ale z tego co napisałeś wnioskuję że przy 3,64 i 3,73 to jest jeden ciort
jankes
Sun, 06 Mar 2005 - 22:20
rzadnych problemów niebedzie,no chyba ze z zardzewiałymi śrubami
LUKAS_E30
Sun, 06 Mar 2005 - 22:25
Dzięki!
X_E_O_N
Wed, 09 Mar 2005 - 21:06
dzieki chlopaki za odpowiedz
Pancin_KTP
Wed, 09 Mar 2005 - 22:49
Założenie mostu z "małą główką" do mocnego silnika może się skończyć jego zniszczeniem. Może nie wytrzymać obciążeń przy katowaniu.
Arczi
Thu, 10 Mar 2005 - 08:31
może ktoś sprawdzał zachowanie mostu od automatycznej skrzyni z BMW e30 m10 1,8i, przy włozeniu go np. do 325i....co by sie moglo wtedy dziac z predkosciami na poszczegolnych buegach i v-maksie?
jankes
Thu, 10 Mar 2005 - 20:59
Czy w E30 występowała seryjnie robiona przez BMW szpera Torsena?? czy tylko płytkowa i wisko??
Pancin_KTP
Sun, 13 Mar 2005 - 01:05
Mam pytanie dotyczące przełożenia. Wpadł mi zeszperowany dyfer z 325i o przełożeniu 3,91. Czy nie będę się musiał zaprzyjaźnić za bardzo z lewarkiem zmiany biegów? W tych modelach szły inne szpery niż 25%?
Arczi
Sun, 13 Mar 2005 - 07:41
nie szły tylko 25%, tylko Alpina wkładała dyfer zeszperowany 40%...ale to do motoru 3,5l, nie jestem pewny czy tez nie do 2,8...
LUKAS_E30
Sun, 13 Mar 2005 - 08:23
W Beemkach oryginalnie były tylko i wyłącznie 25% szpery!
To czy zaprzyjaźnisz sięz lewarkirem zależy od tego jakie masz przełożenie teraz. Napewno biegi będziesz miał krótsze.
Miałem w tym tygodniu w kupnie szperę 3,15 z której zrezygnowałem, ponieważmam przełożenie 3,64. Jeśli założyłbym 3,15 to znacząco wydłużybym przełożenia, a Bejka stałaby się trochę wołowata Żeby to wyrównać musiałbym założyć krótką skrzynię, najlepiej z zawijanąjedynką, a o takąskrzynie strasznie ciężko...
Arczi
Sun, 13 Mar 2005 - 10:09
czyli jaki most ze szpera a jaki bez szpery był by najodpowiedniejszy jesli chodzi o przyspiesznie w aucie BMW e30 325i....
LUKAS_E30
Sun, 13 Mar 2005 - 10:23
Fabryka do wersji z napędem na tył (nie iX) najktórszy dyfer dawała o przełożeniu 3,91. Wnioskuję z tego że z tym dyfrem miałbyś najoptymalniejszy sprint. Możesz oczywiście założyć dyfer 4,10, ale wtedy wachlujesz biegami i stoisz w miejscu...
Dużo również zależy od skrzyni...
Te od 325i są dłuższe niż w 325e.
Pamiętaj tylko że jeśli za często zmieniasz biegi (masz za krótkie przełożenie) to możesz nawet wydłużyć sprint...
CYTAT("Arczi":1vo9vu4n)
jaki most ze szpera a jaki bez szpery był by najodpowiedniejszy
Oczywiście że most ze szperą będzie lepszy. Zawsze złapią Ci dwa koła, a nie jedno.
Pancin_KTP
Sun, 13 Mar 2005 - 14:37
CYTAT
Te od 325i są dłuższe niż w 325e.
Hmmm, to tego nie wiedziałem. Ja mam właśnie 325e. Zobaczymy co będzie się działo jak założę ten dyfer 3.91. Może być za krótko.
LUKAS_E30
Sun, 13 Mar 2005 - 15:10
Zwróć uwagę choćby na to że ETA ma przełożenia 2,79 2,93 i 3,25.
Natomiast 325i miało 3,46 3,64 3,73 i 3,91
Skrzynia był inne
michal_e30
Fri, 23 Oct 2009 - 19:06
potrzebuje dyfer ze szperą do e30 1991 2.0L.....prosze o jakieś rady co kupić najlepiej
Don Pablo
Fri, 23 Oct 2009 - 22:21
CYTAT(michal_e30 @ Fri, 23 Oct 2009 - 19:06)
potrzebuje dyfer ze szperą do e30 1991 2.0L.....prosze o jakieś rady co kupić najlepiej
S4.10
przem49
Tue, 27 Oct 2009 - 21:49
S4.45 lub coś podobnego, moje 320 taką miało i latało bardzo fajnie, moim zdaniem jest to idealne przełożenie do tego silnika
szukaj takowej na dużej głowie, jest sporo wytrzymalsza, możesz szukać od e34 z M20b20, trzeba tylko dekiel zamienić, chyba w e28 były tez takie, tylko tak jak w e34 dekiel inny
jendrek e-30
Wed, 28 Oct 2009 - 20:32
Troszkę prawdy w tym co piszecie jest, ale szpera do e34 to jest grubsza robota bo trzeba półośki wymienić, flansze przy piastach i w nie których wał jest na innym łączniku i od e30 ani e36 nie pasuje do e34 ewentualnie od e32 do e34 założysz szpere ale problem z półośkami. W e30 prawie każde przełożenie występowło w szperze z różnicą kilku ząbków w środku, ostatnio w małej głowie widziałem 4.27 były montowane w IS jak masz 2.5 l to 3.64 lub 3.73 będzie odpowiednie a żeby piszczeć na 3 (mówię piszcząc ma na myśli nie pisk przy zmianie biegu tylko konkretny pisk) to masz troszkę mało pod maską, a co do turbo to zapraszam to cię przewiozę e30 z m30b35 turbo i zobaczysz jak auto powinno piszczeć na 3 i 4. Elektro szpera nie jest dla ubogich bo chłopaki z czołówki polskiego driftu jeżdżą nie dlatego że ich nie stać tyko że więcej znosi. Ja też się poruszam na e szperce 3.45 i nie zamienił bym jej na żadną fabryczną bo by spuchła szybko przy takiej mocy, jankes co on ma za silnik w tej e36 że zajechał 13 dyfrów, kolega ma e36 z m50b25 330km i 458nm i ma jeden dyfer od 1,5 roku. Nie ma pojęcia wzmocniony dyfer duża głowa różni się że elementy w środku są masywniejsze kosz satelit, i cały atak jest większy solidniejszy, i dlatego nie ma po niżej pewnego przełożenia bo by w pewnym momencie już nie było większe i solidniejsze. Od e36 pasuje środek ze szpery do główki od e30 (w dużej głowie) środki są takie same.
POZDRO
slawo
Wed, 28 Oct 2009 - 22:06
nie od kazdej e36 pasuje srodek do e30, rozne sa odsadzenia
jendrek e-30
Wed, 28 Oct 2009 - 23:07
większości przypadków pasuje nie każdy środek od e30 pasuje do innej głowy z e30
POZDRO
slawo
Wed, 28 Oct 2009 - 23:34
generalnie temat ciezki jest, poki nie rozbierzesz dwoch dyfrow, stwierdzenie ze pasuje jest wrecz niemozliwe
przytocze post daniela z forum beemka:
nie zgodzę się z tobą jeżeli przeszczepiasz szperę w danej obudowie bez przełożenia to fakt
musisz znaleźć dawce w tej samej obudowie ale i z takim samym przełożeniem ponieważ tylko w tedy masz 90% pewność że wszystko bedzie pasowało ( jest kilka wersji różniących się odsadzeniem "kołnierza kolor czerwony " do którego mocuje sie wieniec główny )
[ [b]Dodano: 2008-03-19, 08:33 ]
jest tak np. jeżeli chcesz przeszczepić szpere o ori przełozeniu 4,XX a nawet 3,4X na 2,91 i w wielu innych przypadkach[/b]
Misior
Thu, 29 Oct 2009 - 08:58
slawo masz racje bo ja jak u siebie w dyfrze zmienialem przelozenie to musialem dawac dystans metalowy (taki pierscien) bo wlasnie odsadzenie tych elementow sie roznilo.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.