Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Gt1749 z 1.9dci do 1.5dci
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
mike123
siemka,

Chciałbym załozyć gt1749 (120KM z 1.9dci ) do k9k 1.5dci - BV39 już brakuje powietrza a paliwa jeszcze jest.
Nie wiem czy ktoś w Polsce robił taki swap i zastanawiam się co by trzeba było dorobić customowego - trzeba flansze dorobić i dokręcić albo kolektorwa wydechowego i dp też zrobić oddzielnie ? Czy smarowanie olejem i spływ oleju łatwo dorobi się ?

Wiem też z forum tureckiego i później sam porównałem , że turbo z 1.6dci 130KM też ma to samo połączenie z kolektorem co 1.5dci tylko trzeba brać kolektor wydechowy z euro5 z 1.5dci bo trochę się różni włąśnie tą flanszą do turbo. Teoretycznie pozostałoby też może wyspawanie dp i zasilanie olejem do turbo i spływ ?
done4
Pewnie jest jakaś przyczyna dlaczego jedyne mody w tym silniku to lekki chiptuning.
kontrolm
CYTAT(done4 @ Wed, 07 Jun 2023 - 23:55) *
Pewnie jest jakaś przyczyna dlaczego jedyne mody w tym silniku to lekki chiptuning.

kiedyś to samo mówili o 1.6 HDI a potem był wysyp mocarnych 180-240KM na tym niby plastelinowym motorze laugh.gif


Mike123 nie widziałem tego na oczy ale ja pewnie przerabiał bym kolektor pod to turbp. Cała reszta do dorobienia.
done4
Ja bym powiedział że mocno tuningowane 1.6 HDI to ciekawostka a nie wysyp.
Jedna osoba z forum modyfikowała ten silnik.
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=131099
kontrolm
No na przykład. Zaraz zrobię odkop roku i zapytam czy coś jeszcze się działo laugh.gif
mike123
kontrolm, modyfikowałbyś mój euro4 kolektor do gt1749 z 1.9dci czy zmieniał jednak kolektor na ten nowszy i montował 1.6dci z traffica ? Nie wiem jak to zrobić czy da się jakiś adapter zrobić (przejściówkę) na demontowalną turbinę ( Kiedyś rozmawiałem z pewnym gościem i podobno obcieli i przyspawali do żeliwa tą gt1749, do tego też wywalili EGR z chłodnicą spalin żeby mieć więcej miejsca. ) Ale nie wiem czym to spawać i jak (nigdy nie spawałem ) i Downpipe potrzebny też będzie.

Wiem , że do logana dla checy jako świnkę doświadczalną, założyli tą z 1.9dci (gt1749) , podobno zasilanie olejem turbiny jest takie samo jak w k9k i to smiga aż miło to w warsztacie ponad 100tys przebiegu na 147KM i ponad 340Nm i do tego dobry olej 5w50 co 8tys km. Wiem , że pakowali tam nawet 2.8bara i 64mg/str i to wytrzymuje to logan i skrzynia ( sprzegło na kevlarze ), plus do tego popcorny i kręcenie do 5350rpm , przy 6krpm trochę już poddymiał olejem itd smile.gif

PS. Odnośnie 1.6hdi to polecam zobaczyć stronę hdi-tuning.co.uk -> wyniki z hamowni i modyfikacje robione na różne stage : https://pl.hdi-tuning.co.uk/dyno-results/
albo np na youtube kanał Adrian Maduta ( 206 1.6hdi 16V -> 230HP i prawie 500Nm)
kontrolm
musiałbym to zobaczyć żeby coś więcej powiedzieć o tych kolektorach
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.