BMWood
Wed, 15 Mar 2023 - 09:53
Cześć, ostatnio szukałem sobie silnika do swapa M54B25 i znalazłem temat o silniku na rynek amerykański o oznaczeniu M56B25, który jest odpowiednikiem właśnie M54, czy macie o nim jakieś informacje lub miał ktoś już z nim styczność ? Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób osiągnięto tam mniejszą moc bo 184km, ale prawie 280nm jak w 2.8. Bo ogólnie miałem ochotę przy okazji swapa dorzucić jakieś bajery do tego M54B25 aby trochę z niego wykrzesać, ale bardziej by mi pasowało więcej nm osiągnąć niż km.
nomad66
Wed, 15 Mar 2023 - 10:31
Mis
Wed, 15 Mar 2023 - 11:00
M56B25 ma 237NM według oficjalnego pdf BMW.
Dabrowsky94
Wed, 15 Mar 2023 - 14:39
Jedyna zaleta M56 to aluminiowa pokrywa zaworów z wbudowana odma, która wystarczy połączyć z grzebieniem w kolektorze ssącym i zapomnieć o sprawie w M54.
280Nm z 2.5 to tak jak 350Nm z 3.0 po tych wszystkich cudownych tuningach w firmie na R...
Nierealne.
BMWood
Wed, 15 Mar 2023 - 22:57
Brałem pod uwagę informację z wiki oraz danych technicznych w których pisało 279nm, ale jak ma faktycznie 237 to szkoda się zagłębiać w temat. Myślałem zrobić coś niestandardowego i zamiast montować lżejsze sprzęgło to wrzucić cięższe i wypróbować czy elastyczność w dolnych partiach obrotów się polepszy kosztem góry.
Dabrowsky94
Thu, 16 Mar 2023 - 14:30
Kup 2.8 albo 3.0 i daj sobie spokój z wyważaniem otwartych drzwi.
Mis
Thu, 16 Mar 2023 - 15:14
CYTAT(Dabrowsky94 @ Thu, 16 Mar 2023 - 14:30)
Kup 2.8 albo 3.0 i daj sobie spokój z wyważaniem otwartych drzwi.
+1
BMWood
Fri, 17 Mar 2023 - 10:12
Nie chce 2.8 czy 3.0 bo w cenie kompletnego swapa 3.0 można kupić praktycznie całego dawce z silnikiem 2.5. A mi nie trzeba zbytnio super osiągów tylko dostosować samochód do moich potrzeb, swap idzie do mocno dociążonego touringa, dotychczas był w nim N42 i nawet sobie radził, ale jako że brakuje mi dźwięku i odczuć z jazdy R6 to postanowiłem wrzucić taki pośredni 2.5
Mis
Fri, 17 Mar 2023 - 22:42
No to wstawiaj m54b25 albo m52b25tu, ewentualnie m56b25 jak zdobędziesz.
BMWood
Sat, 25 Mar 2023 - 16:32
No jestem właśnie na poszukiwaniu jakiegoś w miarę fajnego i pewnego dawcy bo do silników z palety jakoś nie jestem przekonany. Przy okazji jakieś dodatkowe wyposażenie bym wrzucił.
nomad66
Sat, 25 Mar 2023 - 22:14
i tak w m54 pasuje w panewki zaglądnąć, seryjne jakieś lipne były i często są przytarte. Kolbenshmidt rozwiązuje problem na długo
BMWood
Sun, 09 Apr 2023 - 13:53
Jak silnik będzie na wierzchu to przy okazji można wrzucić pierścienie od M52 oraz kolektor wydechowy wymienić, zawsze to kilka km więcej małym kosztem. Podejrzewam, że M54 bez remontu i uszczelnienia nie będzie nawet chciało serii trzymać.
Dabrowsky94
Mon, 10 Apr 2023 - 16:42
Bzdura. W M54 problemem jest 20 letni, nieserwisowany osprzęt, a nie sam silnik i uszczelnienie tłok-cylinder. Pierścienie olejowe to bolączka głównie przez LL.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.