Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Mocny SUV, następca X5M
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Stron: 1, 2
Marcin J
Czwarty rok już jeżdżę X5M F85 więc czas na zmiany.

Budżet to 400 000
Auto na około 3 lata, roczny przebieg 15 000 km. Zależy mi na ładnym bulgocie V8 dobrych osiągach, rozsądnej awaryjności i łatwości późniejszej odsprzedaży.

1/ Porsche Cayenne Turbo / GTS III Generacja
Znalazłem fajny egzemplarz na ceramice 2018 r ale z przebiegiem 140 000 km i teoretycznie roczną gwarancją. Bać się takiego przebiegu, są jakieś słabości?

2/ Maserati Levante GTS / Trofeo
Jest GTS do kupienia z małym przebiegiem, 2019 r., ale z USA po niedużej szkodzie, natomiast wiadomo bez gwarancji. Jest to trochę egzotyk, nie wiem jak z awaryjnością, warto się nad nim pochylić?

3/ Range Rover SVR
Jest jeden w budżecie z przebiegiem 80 000 km ale 2016. Znowu trochę egzotyk, nie mam pojęcia jak z awaryjnością.

4/ Porsche Macan GTS
Mam na oku egzemplarz z 2021r. z gwarancją i minimalnym przebiegiem. Trochę przymały ale do przełknięcia bo zapewne najlepiej się prowadzi. Na minus tylko V6

ElXen
Sorry za mały off-top, ale jak z perspektywy 4 lat oceniasz X5M? Jakieś dolegliwe awarie? Pytam głównie w kontekście problemów z silnikiem. w F85 siedzi już chyba trzecia wersja S63 po kolejnych poprawkach, ale fajnie byłoby usłyszeć opinię kogoś, kto użytkował taki samochód. Czy spalanie w trasie przy przepisowej jeździe (120/130 km/h) jest na w miarę rozsądnym poziomie? Przez w miarę rozsądny poziom rozumiem bliżej 15 niż 20 litrów.

Co do dylematu, to RR z 2016 r. to będzie jeszcze przedlift i wg. mnie widać już, że to nie jest nowe auto. Lift zmienił sporo w środku i na zewnątrz i polifty wyglądają dużo bardziej świeżo. Za 3 lata to będzie 10 letnie auto, a jak Land Rover trzyma ceny po 10 latach to możesz sam sprawdzić. Jeżeli możesz zaakceptować odrobinę mniejszą moc, to w tym budżecie dostaniesz polifta z V8 i 525 koni z PL salonu.

Cayenne / Macan będą na pewno lepiej trzymać cenę. Przy 140k przebiegu zweryfikowałbym tylko, czy ktoś trzymał się fabrycznych interwałów wymiany oleju (co 30k km). Silnik w Cayenne to chyba 4.0TT z Audi, które robione jest już od dekady i poza problemami z sitkami oleju od turbo w pierwszych egzemplarzach, to wydaje się być w miarę udaną jednostką.
Marcin J
Co do X5M obecnie mam przebieg 89000 km. Ja przejechałem nim 50000 km. Co do awarii jest bardzo dobrze. Wymieniane były tylne miechy w zawieszeniu i zrobione uszczelnienie silnika (lekko pocił) obie rzeczy jeszcze na gwarancji, oraz odmy. Poza tym nic się nie dzieje. Teraz myślę o profilaktycznej wymianie panewek ale jeszcze się zastanawiam bo auto nie dostaje za dużo ognia a olej jest zmieniany często.
Co do spalania to przy 150 km/h pali 14-15 l, przy 120 12-13. Miasto bez korków 18-19.
prnit
te wszystkie auta ktore wymieniles to chyba krok wstecz oprocz cayenne, moze poszukaj nowszego X5M albo jesli moze byc cos mniejszego to kozak jest X3M z silnikiem 3.0 od M3 i napędem 4x4, mega to wygląda i podobno świetnie jezdzi aczkolwiek dość twardawe. Maserati czy Range to pakowanie się w kłopoty, fajne są jeszcze te merole GLC albo GLE w wersji AMG 4.0TT to też są kozackie fury. Bardziej bym szedł w coś niemieckiego, przejechac sie wszystkim i zdecydować.
Marcin J
CYTAT(prnit @ Fri, 03 Mar 2023 - 16:01) *
te wszystkie auta ktore wymieniles to chyba krok wstecz oprocz cayenne, moze poszukaj nowszego X5M albo jesli moze byc cos mniejszego to kozak jest X3M z silnikiem 3.0 od M3 i napędem 4x4, mega to wygląda i podobno świetnie jezdzi aczkolwiek dość twardawe. Maserati czy Range to pakowanie się w kłopoty, fajne są jeszcze te merole GLC albo GLE w wersji AMG 4.0TT to też są kozackie fury. Bardziej bym szedł w coś niemieckiego, przejechac sie wszystkim i zdecydować.


Zdaje sobie z tego sprawę. X5M nie bo chcę coś innego jednak. X3M rozważam ale to znowu BMW. GLC też biorę pod uwagę ze względu na świetny, pięknie brzmiący motor tylko to wnetrze mi jakoś nie leży. GLE są jakoś wyjątkowo drogie i nieładne zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz.
nomad66
Sporo klientów BMW przesiada się na Porsche: jako auto dające fun jest lepsze od BMW - takie info widzę na grupach BMW. W prestiżu jeżeli to ważne to też Porsche jest wyżej niż reszta.

Jeżeli chodzi o odsprzedaż to każda egzotyka będzie się trudniej sprzedawać: lepiej brać pewniaka nowsze X5M lub Cayenne. Levante o ile fajne auto to z odsprzedażą może być trudniej - każdy włoskiego się boi, Range rover też ma łatkę studni bez dna
Mis
Poszedłbym w MB właśnie. wink.gif
Stander_M
Może warto trochę dołożyć i poszukać sq8. RRS to fajne klimatyczne auto ale problemowe serwisowo, jak masz blisko serwis który się specjalizuje i ogarnia to można rozważyć, jest tam sporo patentów i autorskich rozwiązań które pokonują przeciętny serwis a w aso ceny są odjechane nawet jak na ten segment. Modele przed 2017 są archaiczne w środku i czuć wiek. Cayenne z takim przebiegiem to będzie skarbonka, skończyły się czasy bezawaryjnych porsche.
prnit
sq7 fajne auto, ale chyba wersja rs z benzynowym silnikiem to juz wiecej niz 400tysi, mozna kupic Sq7 z silnkiem 4.0tdi ale pewnie nie o to chodzi...co do porsche to jest jeden problem z tymi autami...koszta serwisu i czesci są masakryczne..wiem bo mam i to starawe porsche a z nowymi to jest jeszcze gorzej...
srbenda
Stelvio QV? W tym budżecie dostaniesz nówkę.
Wprawdzie V6 ale na dźwięk nie można narzekać.
As_
Stelvio niby fajne ale jaki jest sens zamieniać x5 na alfę?
srbenda
Skoro w grę wchodzi Macan, to niby czemu nie?
bamboocha
Jeżeli nie musi być premium może przejedź się Grand Cherokee Trackhawkiem? Niby fiat ale 700KM i ponad 800NM
nomad66
sq7 z dieslem to skarbonka też, przez chwilę pojeździ a potem się zaczną problemy z wieloma bardzo rozbudowanymi ekosystemami
kinko
Według mnie X3M rozjeżdża wszystkie te proponowane auta i byłoby najlepszym wyborem.
As_
CYTAT(kinko @ Fri, 03 Mar 2023 - 22:03) *
Według mnie X3M rozjeżdża wszystkie te proponowane auta i byłoby najlepszym wyborem.


SUV który w serii robi 100-200 poniżej 10s.
swiat się kończy ohmy.gif

do tego nie wywraca się na zakręcie w przeciwieństwie do jeepa wink.gif
KrisC
SVR od razu wykreśl, awaryjny śmietnik, fajny jak działa a co to za sens jechać gdziekolwiek z wieczną perspektywą lawety?
Stander_M
CYTAT(KrisC @ Sat, 04 Mar 2023 - 16:06) *
SVR od razu wykreśl, awaryjny śmietnik, fajny jak działa a co to za sens jechać gdziekolwiek z wieczną perspektywą lawety?


Mocne stwierdzenie, co Ci się sypało w SVR ?
KrisC
Sam silnik potrafi paść, często ma problemy z elektryką przez co skrzynia szaleje, albo napęd robi się permanentne RWD i bez serwisówki nie chce dołączać przodu, losowe tryby awaryjne bez większego powodu, litania... znam egzemplarze co przy 50-60k juz miały trzeci motor. O tych co robią przebiegi bezawaryjnie czytałem tylko w internecie smile.gif
Stander_M
CYTAT(KrisC @ Sun, 05 Mar 2023 - 06:16) *
Sam silnik potrafi paść, często ma problemy z elektryką przez co skrzynia szaleje, albo napęd robi się permanentne RWD i bez serwisówki nie chce dołączać przodu, losowe tryby awaryjne bez większego powodu, litania... znam egzemplarze co przy 50-60k juz miały trzeci motor. O tych co robią przebiegi bezawaryjnie czytałem tylko w internecie smile.gif


Ciekawe co piszesz, tam jest stały napęd 4x4 z centralnym dyferencjałem żeby stracić napęd na przód musiałby się urwać wał, mam wrażenie że faktycznie "czytałeś w internecie"
Type-R
Mój wspólnik miał 5.0 Supercharged Autobiography przez 3 lata, zepsuło się podgrzewanie foteli i jeszcze jakieś elektroniczne drobnostki.
Marcin J
CYTAT(prnit @ Fri, 03 Mar 2023 - 17:38) *
sq7 fajne auto, ale chyba wersja rs z benzynowym silnikiem to juz wiecej niz 400tysi, mozna kupic Sq7 z silnkiem 4.0tdi ale pewnie nie o to chodzi...co do porsche to jest jeden problem z tymi autami...koszta serwisu i czesci są masakryczne..wiem bo mam i to starawe porsche a z nowymi to jest jeszcze gorzej...


Benzyna poza budżetem, diesla nie chcę


CYTAT(srbenda @ Fri, 03 Mar 2023 - 18:46) *
Stelvio QV? W tym budżecie dostaniesz nówkę.
Wprawdzie V6 ale na dźwięk nie można narzekać.


Przez kilka dni miałem QV do jazdy i jakoś mnie nie porwał.


CYTAT(bamboocha @ Fri, 03 Mar 2023 - 21:18) *
Jeżeli nie musi być premium może przejedź się Grand Cherokee Trackhawkiem? Niby fiat ale 700KM i ponad 800NM



3 lata jeździłem SRT8 więc chciałbym coś innego.

CYTAT(kinko @ Fri, 03 Mar 2023 - 22:03) *
Według mnie X3M rozjeżdża wszystkie te proponowane auta i byłoby najlepszym wyborem.


Tylko to BMW a chciałbym odmiany. Chociaż stoi jedno ładne. Może się przekonam.
Marcin J
CYTAT(Type-R @ Sun, 05 Mar 2023 - 10:21) *
Mój wspólnik miał 5.0 Supercharged Autobiography przez 3 lata, zepsuło się podgrzewanie foteli i jeszcze jakieś elektroniczne drobnostki.



Czyli w sumie bezawaryjne auto.

W budżecie mieści się Velar SVA. 550 KM. Dużo nowocześniejszy i nowszy od Sporta.
Marcin J
CYTAT(Mis @ Fri, 03 Mar 2023 - 16:43) *
Poszedłbym w MB właśnie. wink.gif



GLC 63 S jest ich sporo w zasięgu. Rozważam.
prnit
Miałem GLC tyle ze nie AMG wink.gif i bardzo dobrze wspominam to auto, fajne, wygodne, w miarę nowoczesne w środku, w amg petarda, fajne auto.
Mis
Ja osobiście poszedłbym w mniejsze AMG czyli 43/53, bo cena/komfort/utrzymanie spoko, dźwięk motorku i osiągi spoko, a można w tej samej kasie świeższe auto kupić względem topowego 63. wink.gif
WaldekRS
Jakby nie zależało na dźwięku V8 to tesla model Y performance- około 300k pln, śmieszne koszty użytkowania i jest to spora odmiana od ww modeli.
prnit
na tym forum to nie przejdzie laugh.gif laugh.gif laugh.gif
roswell89
Propozycja przesiadki z X5M na Tesle Y na racingforum
No jest grubo...

Wracając do tematu to w wypadku Porsche brałbym tylko pod uwagę egzemplarze z możliwością zakupu/ aktywną gwarancja Porsche Approved, w innym wypadku w żadnym razie
Marcin J
CYTAT(WaldekRS @ Mon, 06 Mar 2023 - 15:10) *
Jakby nie zależało na dźwięku V8 to tesla model Y performance- około 300k pln, śmieszne koszty użytkowania i jest to spora odmiana od ww modeli.


Ma warczeć, prychać, strzelać smile.gif


CYTAT(roswell89 @ Tue, 07 Mar 2023 - 01:55) *
Propozycja przesiadki z X5M na Tesle Y na racingforum
No jest grubo...

Wracając do tematu to w wypadku Porsche brałbym tylko pod uwagę egzemplarze z możliwością zakupu/ aktywną gwarancja Porsche Approved, w innym wypadku w żadnym razie


Czy jest jakiś limit kilometrów czy wieku w którym już nie można przedłużyć gwarancji? Cena jest stała dla wszystkich Porsche?
prnit
porsche approved to nie tak łatwo dostać, auto musi być w idealnym stanie technicznym, mieć nawet czasem specjalne opony które są porsche approved itd, do tego przedłużanie porsche approved to kilkanascie do kilkudziesieciu tysi rocznie, czasem sie to nie opłaca, zalezy jakie auto..
KrisC
CYTAT(Stander_M @ Sun, 05 Mar 2023 - 06:58) *
Ciekawe co piszesz, tam jest stały napęd 4x4 z centralnym dyferencjałem żeby stracić napęd na przód musiałby się urwać wał, mam wrażenie że faktycznie "czytałeś w internecie"


gdybym nie jechał takim egzemplarzem to może też pomyślałbym że to głupie, ale niestety to prawda smile.gif
Honada
wszystko zależy od preferencji. rozmawiałem ostatnio z chłopakami od elektryków i dla nich Tesle są bardzo sportowe. Mowią że przesiedli się np. z Audi S8 i że Tesla jednak bardziej sportowa laugh.gif Wiec być może jesteśmy chorymi "poje....mi" i przesadzamy. Ale skoro S8 było dla kogoś sportowe, a dla mnie RS6 Performance autem sportowym nie jest, to jednak może faktycznie z nami jest coś nie tak wink.gif
prnit
tesla nie ma żadnego związku ze sportem, pogadaj z tymi chłopakami jeszcze raz bo cos ci się pomyliło..tak samo jak S8 nie jest sportowe tylko szybkie na prostej, zacznij czytać albo rozzmawiać ze zrozumieniem, a co do sportowego suva to też jedno z drugim jest oksymoronem bo nie ma czegoś takiego, mocny suv i szybki na prostej to tak.
Honada
Nie, no mówię poważnie. Gość szukał sportowego elektryka, wypowiadali się właściciele elektryków, którzy wcześniej jeździli "sportowymi benzynami" typu Audi S8, Jaguar F-Type 5.0 itd. Co mnie zdziwiło, ale i otworzyło oczy, dziś dla większości sportowe auto to szybkie auto na wprost. O żadnym torze czy jeździe po zakrętach nie ma mowy. Wręcz wyszedłem na debila jak wspomniałem o weekendowym wypadzie na tor wink.gif
prnit
tesla 3 performance jest szybka i przez wielu moze byc uwazana za nawet w miare sportowa, jak pokazało kilku gosciu na torze taka 3 performance łoi wiele prawdziwie sportowych aut ale to tylko jeden model tesli, reszta czyli taka S,X czy Y to sie do zakretów nie nadaje, czuć ciężar auta, układ kierowniczy jest bardziej nastawiony na komfort niż precyzje do bmw to tym autom bardzo dużo brakuje.
Stander_M
Jak na samochody cywilne nie do motorsportu, moje odczucia są takie, że Ska prowadzi się jak typowa duża limuzyna typu BMW 5 a model 3 jest bardzo bezpośredni, znacznie twardszy, sztywniejszy i daje dużo "sportowego" odczucia bardziej jak BMW 3 a nawet M3, po rondach jeździ jak gokart i w połączeniu z precyzją dozowania "gazu" można iść zaskakującą bombą, w mieście funfactor jest bardzo duży.
kompot
CYTAT(Marcin J @ Sun, 05 Mar 2023 - 13:48) *
Czyli w sumie bezawaryjne auto.

W budżecie mieści się Velar SVA. 550 KM. Dużo nowocześniejszy i nowszy od Sporta.

Jak wyżej, albo F-Pace SVR, alternatywnie Cayenne.
X3M żwawe (jezdzilem Comp), ale to 'tylko X3'.
Levante nie jeździłem, ale ludzie narzekają na słaby środek jak za te kasę.
Dużymi mercami AMG nie jeździłem, też jakaś opcja.
exocet
Czy to na pewno dobry dział dla tego tematu? rolleyes.gif
Mis
Szczerze? Tak.
As_
i tak forum przymiera głodem, więc jak już jest w miarę ciekawy temat to chyba lepiej żeby był tutaj niż poddziale do offtopica
piwo
ja tam widze ze jak temat zyje i jest dyskusja to jest zamykany natychmiast wiec raczej nikt tu nie chce zycia na forum a pilnuje by za duzo nie pisac.
prnit
może jakby poziom dyskusji był wyższy to by nie zamykali...ja niestety też nie jestem bez winy, czasem za dużo emocji i dyskusja idzie w złym kierunku.
piwo
Im poziom nizszy tym wiecej chetnych do.pisania. norma.
Honada
F-pace SVR, da się wyrwać w tej cenie. Wygodny, super wykończony, absolutnie najlepiej brzmiący z tych wszystkich wymienionych. Tylko trudno powiedzieć jak Ci się będzie sprawował. To loteria. A jak ma też skręcać To Quadrifoglio. Alfa jest bardzo idiotoodporna, super się prowadzi, jest lekka, świetnie hamuje itd. Tylko że nie ma takiego wyposażenia i wykończenia jak JAG. Ja bym brał Alfę bo Jaga się boję pod kątem awaryności no i ciężki jest w zakrętach.
prnit
CYTAT(piwo @ Tue, 14 Mar 2023 - 06:48) *
Im poziom nizszy tym wiecej chetnych do.pisania. norma.


Wystarczy założyć temat o elektrykach laugh.gif
piwo
Fajne zestawionko ze spokojnej jazdy po miescie
https://docs.google.com/spreadsheets/u/0/d/...ReivGE/htmlview
prnit
drogo to wychodzi ta jazda samochodem spalinowym, ja po miescie jezdze za darmo a w trasy ostatnio nad morze i spowrotem 1100km za ok 300zł, auto 525KM, duza limuzyna. Nie narzekam.
powk
CYTAT(piwo @ Tue, 14 Mar 2023 - 16:18) *
Fajne zestawionko ze spokojnej jazdy po miescie
https://docs.google.com/spreadsheets/u/0/d/...ReivGE/htmlview


Uważam to za brednie, przykładowy Auris ts hybryda spalanie 3,3.. mam hatchbacka i jak próbowałem ostro po mieście powalczyć o każdą krople z ciekawości to i tak realnie nigdy nie udało się zejść poniżej realnego spalania 4l, a nie to co wskazuje komputer. Ale to już nie była normalna jazda, u mnie jest raczej płaski teren, może ktoś ma wszędzie z górki.
yotomeczek
CYTAT(prnit @ Tue, 14 Mar 2023 - 19:46) *
drogo to wychodzi ta jazda samochodem spalinowym, ja po miescie jezdze za darmo a w trasy ostatnio nad morze i spowrotem 1100km za ok 300zł, auto 525KM, duza limuzyna. Nie narzekam.


Znowu się zaczyna...
To nie jest za darmo - ktoś za to płaci... dopóki elektryków jest stosunkowo niewiele.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.