Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Toyota Aygo Citroen C1 albo Peugeot 107 swap
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
remapecu
Hej
Pytanie ktoś z was może próbował pakować 1.6 HDi motor do tej budy? Myślę tutaj o 9HZ albo 9HX. Najbardziej zastanawiam się nad skrzynia biegów i cała reszta z nią związana. Orginalna w Aygo to ta sama skrzynia co stosowana jest benzyniaku w dieslu ma 130nm wydaje się że to już jest sporo a docelowo ma być 400nm więc już patrząc na nią przekonany jestem ze się szybko podda . Każdy kto chciałby się podzielić swoimi doświadczeniami to zapraszam do pisania
done4
Są na rynku seryjne małe auta z mocnymi dieslami, dość popularny jest swap Lupo z 1,9TDi.
Nie wiem po co wyważać otwarte drzwi.
remapecu
CYTAT(done4 @ Sun, 27 Nov 2022 - 17:47) *
Są na rynku seryjne małe auta z mocnymi dieslami, dość popularny jest swap Lupo z 1,9TDi.
Nie wiem po co wyważać otwarte drzwi.

Ano właśnie po to aby co drugi mocny mały samochód z dieslem to nie był Lupo z 1.9tdi....
Mis
Toyota może być problemem ze względu na szynę CAN i niezgodności.

Wybrałbym już Peugeota, ale pomysł nadal brzmi średnio, bo Peugeot 208 jest mały, zgrabny i fabrycznie miał 1.6bluehdi 120hp, którego można dłubnąć i masz prosty przepis na małe/szybkie auto i przede wszystkim działające...
remapecu
CYTAT(Mis @ Mon, 28 Nov 2022 - 10:53) *
Toyota może być problemem ze względu na szynę CAN i niezgodności.

Wybrałbym już Peugeota, ale pomysł nadal brzmi średnio, bo Peugeot 208 jest mały, zgrabny i fabrycznie miał 1.6bluehdi 120hp, którego można dłubnąć i masz prosty przepis na małe/szybkie auto i przede wszystkim działające...


Wszystkie trzy modele C1, 107 czy Aygo to tak naprawde te same auta rozniace sie tylko wizualnie. Elektrycznie to nie bedzie zaden problem... Ogolnie widze ze nikt do tej pory takiego projektu nie robil wiec bede pierwszy ... Na koniec wrzuce relacje ...
The Driver
107 a 208 to okolo 300-400 kilo różnicy, to bedzie przepaść w osiągach przy podobnej mocy.
Mis
Niestety nie ma takiej różnicy w masie, a jak przełożysz 1.6hdi do 107 z klamotami to też będzie ciężej (chcesz sporo koksu w 1.6 to pasuje skrzynię 6stkę przeszczepić).

U mnie 5-drzwiowy 208 1.6bluehdi waży na wadze 1180kg z połową baku+pełną ekologią (fap, egr, scr), sam sprawdzałem.

Według neta 107 1.4hdi waży około 950kg, każdy kto waży auta i mniej więcej orientuje się ile jaki wóz waży to wie, że taki wozik nie będzie wagowo w okolicach 800kg, więc Twoje obliczenia są z dupy na to wygląda.

A dodatkowo nadal pozostaje kwestia prowadzenia, bezpieczeństwa, swapa, opłacalności i elektroniki.
The Driver
Szacowałem na oko ze 208 bedzie ważyć między 1200kg a 1300kg, a 107 okolo 900kg, jeśli sie pomyliłem to zwracam honor, ale trochę nie potrzebne te uszczypliwości o obliczeniach z dupy wink.gif
To zakładając ze jest różnicy w masie między 200 a 300kg to nadal spora różnica i w przyspieszeniu i prowadzeniu. Cenowo tez jest jednak przepaść między tymi autami. Kwestie bezpieczeństwa pominę bo to bardzo indywidualna sprawa, zwłaszcza na tego typu forum wink.gif Ja wiem ze teraz jest trend zeby kupić serie, zrobic program i koniec tuningu biggrin.gif Ale z takim podejściem to można zamknąć forum no bo nic nie ma sensu i nic sie nie opłaca. Z całym szacunkiem dla ciebie Miś, bo wiem jaki masz wkład w forum i jesteś często pomocny, ale fajnie jak by na forum jeszcze było trochę miejsca na te bez sensu projekty i wyważanie otwartych drzwi biggrin.gif bez napinki, pozdrawiam smile.gif
MisioLBN
CYTAT(The Driver @ Tue, 29 Nov 2022 - 23:32) *
Szacowałem na oko ze 208 bedzie ważyć między 1200kg a 1300kg, a 107 okolo 900kg, jeśli sie pomyliłem to zwracam honor, ale trochę nie potrzebne te uszczypliwości o obliczeniach z dupy wink.gif
To zakładając ze jest różnicy w masie między 200 a 300kg to nadal spora różnica i w przyspieszeniu i prowadzeniu. Cenowo tez jest jednak przepaść między tymi autami. Kwestie bezpieczeństwa pominę bo to bardzo indywidualna sprawa, zwłaszcza na tego typu forum wink.gif Ja wiem ze teraz jest trend zeby kupić serie, zrobic program i koniec tuningu biggrin.gif Ale z takim podejściem to można zamknąć forum no bo nic nie ma sensu i nic sie nie opłaca. Z całym szacunkiem dla ciebie Miś, bo wiem jaki masz wkład w forum i jesteś często pomocny, ale fajnie jak by na forum jeszcze było trochę miejsca na te bez sensu projekty i wyważanie otwartych drzwi biggrin.gif bez napinki, pozdrawiam smile.gif

Nie zauważyłeś że dział projekty już dawno umarł? Tak jak piszesz teraz robi sie program i przykleja splittery smile.gif
deejey!
Generalnie miałem przez chwilę pomysł na Aygo 1.0 + kompresor. Zbudować dla jaj. Ale zacząłem liczyć i rozpisywać co z serii nie nadaję się do takich mocy i szybko wyszło, że to będzie przebudowa która pochłonie masę czasu... Wystarczy przejechać się tym autem w serii by to zrozumieć wink.gif

Ale jak jest hajs, jest czas i jest wizja to czemu nie. Ja bym zaczął od pomierzenia miejsca ile jest w dawcy a ile w biorcy. Bo tam przerobić jakieś mocowania to pryszcz, ale jak wyjdzie, że braknie miejsca to tam za bardzo nie ma gdzie uciekać.

Tylko należy pamiętać, że użyteczność tego wozu i skuteczność jaki i osiągi względem obecnie jeżdżących aut... No to musi być budowa z pasji dla pasji wink.gif
Dziku
Hdi 1.6 po 2008(czyli 8v a nie 16). Ma ten sam gabaryt co 1.4, więc tu bez problemów i przyrostu masy, gożej ze skrzynią, która w serii nie grzeszy trwałością, a jak jej potroisz moment może być krucho… a żeby tam weszło chociaż MA, to trzeba by soę pozbyć 3/4 lewej podłużnicy….
remapecu
Dorzucam jeszcze kilka małych faktów Aygo zostało zważone przed rozpoczęciem dłubania i wynik 940kg jest bardzo obiecujący zważywszy na to że jeszcze kilka elementów jak klima egry itp. które zostaną usunięte w późniejszy etapie . Zatem utrzymanie wagi 950kg będzie celem ale jak wyjdzie to się okaże. Na początek na zmielenie idzie orginalna skrzynia z Aygo zdaję sobie sprawę że jej trwałość przy 350nm zostanie drastycznie zmniejszona ale też pozwoli ocenić jej faktyczną żywotność. Hamulce w Aygo są dość mocne więc na początek zostają seryjne. Ogólnie to ma być miejski sleeper który nie jedną osobę zaskoczy za nie duże pieniądze ale jak wyjdzie to z czasem się dowiecie.
scorpio_24
Ale to Aygo II?

Citroen C1 I generacji mial masę poniżej 800kg. Seryjnie wychodził z 1,4hdi więc swap nie wydawałby sie trudny w takiej wersji
remapecu
CYTAT(scorpio_24 @ Thu, 01 Dec 2022 - 12:19) *
Ale to Aygo II?

Citroen C1 I generacji mial masę poniżej 800kg. Seryjnie wychodził z 1,4hdi więc swap nie wydawałby sie trudny w takiej wersji


Nie to jest pierwszą generacja 2006 rok ...I na początek wylatuje tylko silnik...
Dziku
Klimy bym się nie pozbywał, chyba że nie zamierzasz w tym samochodzie spędzać więcej niż 15min na dobę. Po wuju ciężkie jak na taką pipkę małą…
Masz kogoś kto ci to ogarnie elektronicznie? Zostaje seryjny sterownik?
remapecu
CYTAT(Dziku @ Fri, 02 Dec 2022 - 16:21) *
Klimy bym się nie pozbywał, chyba że nie zamierzasz w tym samochodzie spędzać więcej niż 15min na dobę. Po wuju ciężkie jak na taką pipkę małą…
Masz kogoś kto ci to ogarnie elektronicznie? Zostaje seryjny sterownik?

Tak klima egr tylne kanapy wszystko co będzie generować niepotrzebna masę wylatuje.Nie będę w tym aucie pokonywał długich dystansów więc stawiam na prostotę i brak wygód typu Aircon. Elektrycznie będzie ogarniany przeze mnie. Oryginalnie sid805 będzie zastąpiony edc16c34. Silnik 9hx z Citroena C4 już czeka. Na początek zostaje orginalne 90 kucy i będziemy badać wytrzymałość orginalne skrzyni potem wlatują wtryski turbo wydech i celujemy na 160ps i 350nm. Jak ogarnę temat przeszczepu mocniejszej skrzyni półosi i sprzęgła to myślę o cyferkach powyżej 200ps i ponad 400nm. Domyślam się że wtedy pojawią się kolejne problemy takie jak brak trakcji ale na razie to daleka droga.
deejey!
CYTAT(remapecu @ Thu, 01 Dec 2022 - 09:39) *
Hamulce w Aygo są dość mocne więc na początek zostają seryjne. Ogólnie to ma być miejski sleeper który nie jedną osobę zaskoczy za nie duże pieniądze ale jak wyjdzie to z czasem się dowiecie.


Seryjne mocne? Przecież to ma miro tarcze z przodu na malutkim klocku a z tyłu bębny dla ozdoby. Jak rozpędzisz to do 150-170km/h to możesz się mocno zaskoczyć. Kolejny punkt to zawieszenie. A sleeper... No cóż, mało kto podejmie próbę wyścigu z takim autem. Chyba, że będziesz wysiadał im w szybę zapukać i proponować wyścig... :V
remapecu
CYTAT(deejey! @ Sun, 04 Dec 2022 - 15:47) *
Seryjne mocne? Przecież to ma miro tarcze z przodu na malutkim klocku a z tyłu bębny dla ozdoby. Jak rozpędzisz to do 150-170km/h to możesz się mocno zaskoczyć. Kolejny punkt to zawieszenie. A sleeper... No cóż, mało kto podejmie próbę wyścigu z takim autem. Chyba, że będziesz wysiadał im w szybę zapukać i proponować wyścig... :V


Te mikro tarcze to 247mm wentylowana przy masie poniżej tony myślę że nie powinno być tak strasznie źle aczkolwiek nie będę polemizować bo narazie wóz nie pojeżdżony i nie przetestowany. Co do zawieszenia to tutaj już problemu nie ma żadnego, można przebierać. Ostatni aspekt i chyba najbardziej intrygujący czy ktoś będzie chciał pomierzyć się z takim maluchem no cóż poniżej wstawiam zdjęcia 107 za sprawą której w ogóle zakiełkował pomysł o budowie tego dziwaka a odpowiedź nasuwa się automatycznie ...Wiem że może nie do końca to będzie sleeper aczkolwiek jestem przekonany że sporo osób podejdzie do tematu w ten sam sposób jak ty mały to mało może ...
https://images.app.goo.gl/d9UXyvuKxcCeqNMj6
Yaca
jak masz tylko czas i chęci to buduj, nawet jak nic z tego nie wyjdzie to będzie miał doświadczenie na przyszłość,


ciekawe jak sobie te hamulce radzą z dobrym klockiem
https://www.youtube.com/watch?v=3_hBLLA6GCM
Dziku
Mam 247 wentylowane w aucie ważącym koło tony i to stanowczo nie jest dobry hebel. Bez ~280mm bym nie podchodził jak chcesz zahamować zw 150 więcej niż dwa razy, pierwszy i ostatni…
Czy po zmianie na edc16 przewidujesz działanie wodotrysków w stylu zegary, trip comp itp?
zmoświ
CYTAT(remapecu @ Sat, 03 Dec 2022 - 13:03) *
Tak klima egr tylne kanapy wszystko co będzie generować niepotrzebna masę wylatuje.Nie będę w tym aucie pokonywał długich dystansów więc stawiam na prostotę i brak wygód typu Aircon. Elektrycznie będzie ogarniany przeze mnie. Oryginalnie sid805 będzie zastąpiony edc16c34. Silnik 9hx z Citroena C4 już czeka. Na początek zostaje orginalne 90 kucy i będziemy badać wytrzymałość orginalne skrzyni potem wlatują wtryski turbo wydech i celujemy na 160ps i 350nm. Jak ogarnę temat przeszczepu mocniejszej skrzyni półosi i sprzęgła to myślę o cyferkach powyżej 200ps i ponad 400nm. Domyślam się że wtedy pojawią się kolejne problemy takie jak brak trakcji ale na razie to daleka droga.

tutaj masz wątek o tuningu tego hdi http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=131099
remapecu
CYTAT(Dziku @ Mon, 05 Dec 2022 - 10:33) *
Mam 247 wentylowane w aucie ważącym koło tony i to stanowczo nie jest dobry hebel. Bez ~280mm bym nie podchodził jak chcesz zahamować zw 150 więcej niż dwa razy, pierwszy i ostatni…
Czy po zmianie na edc16 przewidujesz działanie wodotrysków w stylu zegary, trip comp itp?


Z hamulcami wytrzymuje się do momentu aż przetestuję je na drodze sam bo opinie są mocno podzielone. Co do zegarków no jasne musi to działać do tego spróbuję dostawić obrotomierz z C4 bo jest mega
remapecu
CYTAT(zmoświ @ Mon, 05 Dec 2022 - 14:03) *
tutaj masz wątek o tuningu tego hdi http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=131099

Dzięki..Wiem ze swoich doświadczeń że to dobra jednostka i zupełnie wystarczy sam program aby wygenerować 150ps i 350 niutkow z 9hz...
remapecu
Po prawie dwumiesięcznej przerwie wracamy do tematu. No to tak buda jest już przygotowana do przeszczepu orginalny silnik 1.4 i skrzynia wyleciały a dawca jest już przygotowany . Od poniedziałku pierwsze przymiarki zestawu . Po stronie silnika sprawa jest dość prosta mocowanie plug and play po stronie skrzyni biegów będzie napewno rzeźba . Jak już silnik z skrzynią zawiśnie to zaczynam ogarniać kabelki czyli wlatuje inny sterownik silnika i kolejna rzeźba z kabelkami.... Największa przeprawa będzie z półosiami więc jak znacie jakieś firmy godne polecenia gdzie będzie można zmodyfikować połośki z dawcy to dajcie znać ...







Dziku
Z 8v byłoby zdecydowanie łatwiej, a różnica w cenie słupków nie jest chyba taka ogromna… z jaką skrynią to wlatuje? Ma, be? Bo fordowy mtx to kloc wielki i nie wlezie…
remapecu
CYTAT(Dziku @ Sun, 12 Feb 2023 - 10:53) *
Z 8v byłoby zdecydowanie łatwiej, a różnica w cenie słupków nie jest chyba taka ogromna… z jaką skrynią to wlatuje? Ma, be? Bo fordowy mtx to kloc wielki i nie wlezie…


No właśnie pojawiły się pierwsze problemy ze skrzynią która miała zagościć na pokładzie mowa o 20dp72 niby mała a okazuje się że jest za duża albo inaczej za szeroka o jakiś 3cm i wadzi o podłużnice....
Dziku
Nic mi ten numer nie mówi, jaki to jest typ skrzyni?
remapecu
CYTAT(Dziku @ Wed, 15 Feb 2023 - 05:08) *
Nic mi ten numer nie mówi, jaki to jest typ skrzyni?


Skrzynia pochodzi z C4 5 biegowa do tego sztywne koło i sprzęgło 228mm . Decyzja zapadła tniemy trochę podłużnicy aby luźno wskoczyła na koniec wzmocni się to miejsce pokiereszowane...
Dziku
Czyli raczej be, ma jest mniejsza, a daje radę przy turbionych tu5 upalanych non stop…
kontrolm
to kompa z czego ładujesz ?
Jak jesteś z mazowieckiego lub zachodnie ościenne to mój kolega z dwóch półosi robi jedną, sporo od niego poszło do amatorskiego motorsportu i nigdy jeszcze nie miał reklamacji.
Zresztą jak sam pomierzysz i dotniesz na aucie to wysyłkowo też zrobi bez problemu.
Dziku
Ciekawe czy ma5 z tud3/5 by weszła bez cięcia podłużnicy.
Jesteś w stanie zmierzyć długość obecnej skrzyni od przylgni bloku do końca? I orginalnej? I odległość od przylgni bloku do podłużnicy?
kontrolm
A można mieć też 6b BE laugh.gif i wcale nie jest dłuższa...
Dziku
CYTAT(kontrolm @ Tue, 21 Feb 2023 - 09:05) *
A można mieć też 6b BE laugh.gif i wcale nie jest dłuższa...

No właśnie nie wiem jak się mają fizyczne wymiary ma do be i skrzyni z aygo…
kontrolm
CYTAT(Dziku @ Tue, 21 Feb 2023 - 12:01) *
No właśnie nie wiem jak się mają fizyczne wymiary ma do be i skrzyni z aygo…

Pomierzyłem, no i to jest ciekawostka bo MA długość 38cm, BE 6biegów 38cm laugh.gif
Dziku
CYTAT(kontrolm @ Tue, 21 Feb 2023 - 19:13) *
Pomierzyłem, no i to jest ciekawostka bo MA długość 38cm, BE 6biegów 38cm laugh.gif

To teraz jeszcze ile ma aygo, be 5biegów i ile jest miejsca od silnika do podłużnicy…
kontrolm
CYTAT(Dziku @ Tue, 21 Feb 2023 - 20:16) *
To teraz jeszcze ile ma aygo, be 5biegów i ile jest miejsca od silnika do podłużnicy…

Nie mam aygo nie powiem. BE 5 b praktycznie ta sama długość co 6b.
Dziku
CYTAT(kontrolm @ Tue, 21 Feb 2023 - 23:08) *
Nie mam aygo nie powiem. BE 5 b praktycznie ta sama długość co 6b.

Może autor zmierzy. To jego to be? Bo prawdę powiedziawszy tylko ma miałem w rękach ze skrzyń psa…
remapecu
CYTAT(kontrolm @ Tue, 21 Feb 2023 - 19:13) *
Pomierzyłem, no i to jest ciekawostka bo MA długość 38cm, BE 6biegów 38cm laugh.gif


Zgadzam się w zupełności 38 cm . Poniżej zdjęcie z przymiarek zanim zapadła decyzja że tniemy podłużnice...



CYTAT(Dziku @ Tue, 21 Feb 2023 - 20:16) *
To teraz jeszcze ile ma aygo, be 5biegów i ile jest miejsca od silnika do podłużnicy…


Tego akurat nie mierzyliśmy ale różnica między skrzyniami to tylko i aż 3cm ...

Silnik i skrzynia już praktycznie wisi jest wszystko spasowane. Teraz zostało osadzenie linek do wybieraka biegów no i pompka hydrauliczna do sprzęgła. Jak i w jednym tak i w drugim będzie niestety rzeźba... Na koniec zostawiłem sobie wisienkę na torcie czyli kabelki. Poniżej jeszcze wstawiam kilka fotek z pasowania zestawu do budy...







remapecu
CYTAT(kontrolm @ Mon, 20 Feb 2023 - 20:57) *
to kompa z czego ładujesz ?
Jak jesteś z mazowieckiego lub zachodnie ościenne to mój kolega z dwóch półosi robi jedną, sporo od niego poszło do amatorskiego motorsportu i nigdy jeszcze nie miał reklamacji.
Zresztą jak sam pomierzysz i dotniesz na aucie to wysyłkowo też zrobi bez problemu.


Będzie to latać na edc16c34 .Super jak masz jakieś info kontaktowe to pisz...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.