Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Ciekawy samochód na co dzień 60k+
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Stron: 1, 2
M4C13K
Witam Panowie, zachęcam do teoretycznych rozważań. Nie potrzebuję, ale chce zmienić mondeo mk4 z 2.0eb 260/380 na coś innego. Nie wiem sam czego szukam, ale biorąc pod uwagę, że auta nie używam w mieście i pokonuję nim 10k rocznie (i to już z górką powiedziałem;)) to pewnie coś z v8, byle nie 4 garnki. Jedyne co mnie interesuję jeżeli chodzi o osiągi to przyśpieszenie na prostej - taki to ze mnie prostak motoryzacyjny smile.gif Budżet w miare elastyczny, ale nie chciałabym przekraczać tych 70k - wiadomo, że po zakupie i tak sporo jeszcze trzeba dołożyć na pakiet/odszczurzenie.

Moje typy na ten moment:
GS460/LS460 - Auta wielkości ls nie potrzebuje, gs aktualnie jest jeden na portalach ogłoszeniowych więc podaż żadna. Wolnossak, 8 biegowy automat, osiągi gs byłby wystarczające. LS to opasly kloc, może brakować ciosu

Jaguar XJ x350 - czaje się na jedno auto w wesji super v8 i to w krótkiej budzie. Baaardzo mi sie to podoba, tam jest pancerne 4.2 z kompresorem + 6hp - raczej rozsądne połączenie. Aczkolwiek teraz mam 6 biegowy automat i marzę o 7 biegu. Może ta jest inaczej zestopniowana, może przełożenie dyfra inne i bedzie lepiej, nie wiem.

Myślałem jeszcze o jaguarze XF, tam też jest 4.2 doładowane (prawie ten sam pancerny motór co w xj), wolnossące 5.0 v8 - tylko jakoś zawiewaja mi te auta "kiepskością"

S80 v8/t6 - kiedyś mi sie podobały teraz przestały mi leżeć - odpada.

Infinity m37s - bardzo mi sie podoba, nie wiem dlaczego wmawiam sobie, że będzie odczuwalnie słabe, mam uraz do wolnossaków po Accordzie type-erze wink.gif

Do glowy przychodzi pomysł czegoś młodszego typu a6c7 z 3.0tfsi ale jakoś nudne wydaje mi sie to auto. Pewnie robi wszystko czego potrzebuje niz wyżej wymienione ale no cóż. Teraz mam poprawne auto, czas na zmianę. Gnojówe raczej odrzucam, chyba, że są jakieś godne uwagi.

pszczelaszkov
A S60 T6 R-design po liftingu rozważałeś? W sumie też Ford biggrin.gif
Miałem podobny dylemat ale na końcu budżet większy zrobiłem i wziąłem RC 300 AWD.
M4C13K
S60 tak bardzo nie ma bagażnika, że odpada, jedynie v60, ale też raczej nie dla mnie. Z tych samych powodów odrzuciłem gs450h, który byłby spoko opcją
ledziu
CYTAT(M4C13K @ Wed, 24 Aug 2022 - 21:20) *
S60 tak bardzo nie ma bagażnika, że odpada, jedynie v60, ale też raczej nie dla mnie. Z tych samych powodów odrzuciłem gs450h, który byłby spoko opcją

To zamień 460/450h na 430.

Słabszy, wolniejszy od 460 ale daje radę.
kinko
Musi być takie duże? Nie lepiej jakieś v6/r6 coupé rwd z LSD?
InnyLogin
Jak Mondeo było ok to może Focus IV wybierz jakąś magiczną wersję. To będzie znacznie fajniejsze od Mondeo a dalej dość rozsądne a będzie się prowadzić, ale ty wolisz proste...
Jak chcesz mniej rozsądnie to amcarów do wyboru do koloru. Germanów i Japońców też nie brakuję ale te trochę bardziej rozsądne. CL, S były fajne i mega komfortowe, szybkie (względnie) na prostych.

Ewentualnie jako imiennik innego forumowego kolegi odpowiedź jest tylko jedna - Insignia!

Ogólnie co jakiś czas zakładasz taki temat i ...nic się nie dzieję.
M4C13K
Muszą być 4 drzwi - koniecznie. Wszelkiej maści kompakty odpadają, bo jest głośno w środku. Tak jak pisałem nie chcę 4 cylindrów, jeżeli bym rozważał takie silniki otwiera się mnóstwo możliwość. Insignia odpada.


scorpio_24
Jak a6 jest nudne to może a7?
Jak nie lubię tej marki, to ma ten wóz cos w sobie.
M4C13K
CYTAT(scorpio_24 @ Thu, 25 Aug 2022 - 08:55) *
Jak a6 jest nudne to może a7?
Jak nie lubię tej marki, to ma ten wóz cos w sobie.

Ciekawe - obadam temat. 3.0tfsi jest spoko jak najbardziej. To prawda, że na usa wychodził 8 biegowy zwykły automat a na Europę stronic? Wolałbym ten pierwszy pewnie
CaliforniaKid
A6 C6 lift, 3.0tfsi gdzie lekką ręką zrobisz solidne +400KM/+500NM
M4C13K
CYTAT(CaliforniaKid @ Thu, 25 Aug 2022 - 09:01) *
A6 C6 lift, 3.0tfsi gdzie lekką ręką zrobisz solidne +400KM/+500NM

Jeszcze z 3 msc temu rozważałem - z racji tego, że auto używam dość sporadycznie, odrzuciłem - stwierdziłem, ze spróbuję czegoś "ciekawszego". Mimo, że to nie koniecznie będzie rozsądna decyzja. Jakbym kupił cos mocnego/ciekawego ( np. ten xj) to może bym sobie to zostawił już a potem dokupił inne auto.
nomad66
XJ 350 jak dla mnie petarda, nie ma tego na ulicach i ciężko będzie znaleźć gdzieś taki specyficzny klimat jak w tym brytolu.
Czasem warto kupić sercem, nie rozumem
CaliforniaKid
Z Jagów to jeszcze na XFa warto popatrzeć, były V6 z kompresorem, były V8
As_
ostatnio modne jest uturbianie VR6
Takie paserati albo superb zrobione na 600 koni musi robić robotę.
Wiem że obie budy to przeciwieństwo "ciekowości" ale może szóstka z przodu to nadrobi?
Zobacz "R36 turbo" na FB masa projektów opisana
ledziu
CYTAT(As_ @ Thu, 25 Aug 2022 - 22:58) *
ostatnio modne jest uturbianie VR6
Takie paserati albo superb zrobione na 600 koni musi robić robotę.
Wiem że obie budy to przeciwieństwo "ciekowości" ale może szóstka z przodu to nadrobi?
Zobacz "R36 turbo" na FB masa projektów opisana

Lubię to masę projektów tuningowych wszystkie proste i łatwe a budżet w sam raz na vrt biggrin.gif
[Yossarian]
pojęcia "na co dzień" i "uturbione" nie powinny być obok siebie w jednym zdaniu
M4C13K
Ehhh no 6 z przodu to zapewne byłoby coś, ale tak jak powyżej - zdarza mi się pojechać na wakacje gdzies w Europe, tak średnio raz/dwa razy do roku - trochę bym się cykał wink.gif To przez jakiś czas będzie jedyne auto. W przyszłym tygodniu jadę obadać xj z 2004 4.2sc. Mam nadzieję, że mimo to, że starszy od Mondeo, segment nadrobi i będzie miło wewnątrz przy wyższych prędkościach.
As_
pełnoletni jagi też chyba mistrzem bezawaryjności nie jest.
Nie namawiam bo prowizji od tego nie mam.
Napiszę tylko że ostatnio wrzucali superba III po swapie z 2.0
Sądząć po ludziach którzy za tym stoją druta tam raczej nie ma

M4C13K
Oczywiście, że może się pojawić awaria, biorę to pod uwagę i wybierając takie a nie inne auto, z takiego nie innego segmentu, wiem ile może kosztować naprawa. Wole wrzucić 10k w naprawe jaguara niż 5 w swapowanego vaga (no offence).
rwtnt
Co do vrt to sam mam takie i użytkuję je jako daily wink.gif więc się da. Autko dobrze zrobione z skrzynią dq500 to świetna sprawa na trasę 2 tys obrotów 110km/h 3tys to 165+- 800nm całkiem żwawo napędza audi tt ważace +- 1500kg pewnie trochę mniej. W takim jaguarze 10tys to jest na waciki wink.gif
ledziu
CYTAT(rwtnt @ Fri, 26 Aug 2022 - 22:33) *
Co do vrt to sam mam takie i użytkuję je jako daily wink.gif więc się da. Autko dobrze zrobione z skrzynią dq500 to świetna sprawa na trasę 2 tys obrotów 110km/h 3tys to 165+- 800nm całkiem żwawo napędza audi tt ważace +- 1500kg pewnie trochę mniej. W takim jaguarze 10tys to jest na waciki wink.gif


Użyłeś słowa klucz "dobrze zrobione" vrt to fajna sprawa biggrin.gif
W jagu 10k to nic ale potem auto można sprzedać za normalną kasę natomiast tuningowe wynalazki zazwyczaj kończą swój żywot w dziale "części" albo za 1/3 włożonej kasy biggrin.gif

P.s.

Moje autko bez tuningu (grubego) ma 2,4k.rpm.przy około 200kmh wink.gif
ledziu
CYTAT(As_ @ Sat, 27 Aug 2022 - 08:17) *

Gruby filmik, wpisuje się w oczekiwania autora laugh.gif
Dobrze że jest YT wink.gif
Teraz powinien wskoczyć temat camry laugh.gif
As_
Wpisuje się ciekawy samochód do 70k z dobrym brzmieniem 6 cylindrów i robiącym przeciąg na wprost.
Autor już pisał że woli Jaga
ledziu
CYTAT(As_ @ Sat, 27 Aug 2022 - 09:40) *
Wpisuje się ciekawy samochód do 70k z dobrym brzmieniem 6 cylindrów i robiącym przeciąg na wprost.
Autor już pisał że woli Jaga

Tak do 70k na 100% złoży się jeżdżące vrt laugh.gif
KRT
https://www.olx.pl/d/oferta/volkswagen-pass...D5-IDKjPsN.html

Nooo za 70000 to akurat będzie początek przygody laugh.gif
As_
Zakładam 35k baza + 35k turbo.
Stage light bez zmiany skrzyni na dq500.
Chyba że w dobie inflacji bardziej trzeba 40k+40k. Nie wiem można napisać do Witka po wycenę.
Nadal jest to ciekawa opcja.
[Yossarian]
kupić tanie, stare, auto, włożyć w nie kasy co najmniej drugie tyle ile wyniósł zakup, rzeźbić cholera wie ile czasu, użerać z tunerami tylko po to żeby mieć ciekawego ulepa

vs

kupić coś co seryjnie ma jakąś tam większą moc i jest spójnie zaprojektowane jako limuzyna do wygodnego tłuczenia kilometrów, zrobić mu serwis podstawowych przypadłości danego modelu i jeździć.


Sam oceń, która opcja ma więcej sensu i daje większą nadzieję na przyjemność z jazdy
As_
Czyli co konkretnie?
_adams_
Pierwsze jest ekonomicznie bez sensu, zgoda.

Ale drugie też, bo serwis starej, luksusowej limuzyny typu Jag, Aston czy Prosie kosztuje chore pieniądze . I tego wkładu też się nigdy nie odzyska.

Zostaje kupić A6, zrobić program i przestać kombinować.
M4C13K
Tak, jasne - nie ma to sensu. Aczkolwiek w mojej sytuacji, ta druga opcja - czyli auto szybkie (dość) w serii ma większy. Przypominam, robię do 10k rocznie, jeżeli będę potrzebował robić większe przebiegi to jasne, młodsze auto bedzie znacznie rozsądniejsze. Tylko pytanie czy teraz musze się "męczyć" ze "zwykłym" autem. Jeżeli kupię coś w stylu jaga xjr/super v8 (te modele aktualnie najbardziej chodzą mi po głowie) to może zostawię go sobie już i niech stoi. Uważam, że za powiedzmy 10 lat, rwd z doładowanym v8 też będzie spoko - chociażby jako weekendowe auto. A teraz przez jakiś czas bez problemu posłuży na daily.
As_
A jakies Maserati znajdzie się w tym budzecie?
M4C13K
CYTAT(As_ @ Sat, 27 Aug 2022 - 19:39) *
A Maserati Ghibli ile teraz kosztuje?

Za krótki budżet niestety, na quatroporte z zfem też - a takie bym baardzo chętnie przyjął.
ledziu
CYTAT(M4C13K @ Sat, 27 Aug 2022 - 19:44) *
Za krótki budżet niestety, na quatroporte z zfem też - a takie bym baardzo chętnie przyjął.

A nie myślałeś o 300c v8?
M4C13K
Myślałem bardziej o 300s, ale powiedzmy, że to to samo. 3.6 wychodziło z fajnym 8 biegowym automatem, ale jakbym rozważał wolnossące v6 to m37s ma pierwszeństwo. Boję się, że moment dwulitrowego gnoju będzie przyjemniejszy w jeździe niż cos takiego:( 5.7 ciężko trafić to raz a dwa - strasznie to auto agresywne wizualnie, chyba nie dla mnie - w każdym razie obadam temat.
bamboocha
Dodge Charger 5.7? Wygląda dużo lepiej niż 300c
Frolik
Sprawdź sobie tego Infiniti M37. Bardzo fajne, przyjemne auto. Trwałe i tanie w eksploatacji, raczej bezawaryjne. Na dupowóz na trasy wg mnie dużo lepsze niż jakikolwiek Jaguar czy tym bardziej tuningowany VW. Oczywiście zależy na czym nabywcy najbardziej zależy, może pod względem osiagów nie jest pierwszy ze świateł zawsze, ale trwałość i bezawaryjność bije wszystkie inne ktore wymieniłeś. Może poza lexem, ktory natomiast jest raczej bezpłciowy i frajdy z jazdy nie daje raczej. Choć na pewno wygodny i trwały.
Frolik
CYTAT(KRT @ Sat, 27 Aug 2022 - 10:32) *
https://www.olx.pl/d/oferta/volkswagen-pass...D5-IDKjPsN.html

Nooo za 70000 to akurat będzie początek przygody laugh.gif

Passat B6 za 70 tysięcy? Jakiego by nie miał silnika, choby miał napęd odrzutowy od f16 czy Miga29 to raczej absurdalna propozycja. Z całym szacunkiem dla tego 6 cylindrowego silnika, ale to auto nie jest i nigdy nie bedzie M3 czy M5....
To już lepiej sobie kupić passata B5 4motion włożyć tam jakiś konkretny silnik i ma się lepsze auto od podłubanego b6. Z silnikiem wzdłuznym, prawdziwym quattro, niepozornym wygladem. Nawet jakieś V8 rodem z audi i uturbić.
scorpio_24
Halo, A7 z 3.0 tfsi w serii.
Blaid
Wymienione auta trochę to sugerują, ale w sumie wprost nie jest napisane - musi być czterodrzwiowe?

Budżet już się trochę ociera o CLS55, a przynajmniej o 550, to są auta warte zainteresowania?
ledziu
CYTAT(Blaid @ Mon, 29 Aug 2022 - 21:43) *
Wymienione auta trochę to sugerują, ale w sumie wprost nie jest napisane - musi być czterodrzwiowe?

Budżet już się trochę ociera o CLS55, a przynajmniej o 550, to są auta warte zainteresowania?

550kę trzeba rozkminić bo ma trochę za pazurami ale fajnie jedzie.
M4C13K
A m278? Widzę, że w okolicach 70k czasami pojawiają sie w212
InnyLogin
Znajomy ma w CLu 30k zrobił z 170k. Nic mu się nie dzieje z silnikiem tylko olej, filtry, coś w zawieszeniu. Zrobiłem tym samochodem z 700km. Czuć moment obrotowy. Automat przy zdecydowanym nadepnięciu dość żwawo reaguję. Zdziwiłem się że ma zalecaną 95. O prowadzeniu raczej nie ma sensu się wypowiadać bo jednak inny model cię interesuję ale w skrócie komfortowa, szybka, kolubryna znaczy limuzyna. Napęd 4x4 na PS3 powodował brak jakichkolwiek problemów z trakcją. Ze względu na występowanie wolnossących V8 w tym modelu odradzałem doładowany ale jak na razie zadowolony.
dany_47
CYTAT(Frolik @ Mon, 29 Aug 2022 - 13:23) *
Passat B6 za 70 tysięcy? Jakiego by nie miał silnika, choby miał napęd odrzutowy od f16 czy Miga29 to raczej absurdalna propozycja. Z całym szacunkiem dla tego 6 cylindrowego silnika, ale to auto nie jest i nigdy nie bedzie M3 czy M5....
To już lepiej sobie kupić passata B5 4motion włożyć tam jakiś konkretny silnik i ma się lepsze auto od podłubanego b6. Z silnikiem wzdłuznym, prawdziwym quattro, niepozornym wygladem. Nawet jakieś V8 rodem z audi i uturbić.


Potwierdzam biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
B5 4motion robi robotę haha.
Murphy
W tym budżecie to ja bym chciał Boxstera lub Caymana jako autko dla funu ale na co dzień? Hmmm...
Driftman
Mam czarnego CLS550 w pakiecie AMG w dobrym stanie jak chcesz zobaczyć

cena 65tyś bez negocjacji
M4C13K
CYTAT(Driftman @ Wed, 07 Sep 2022 - 06:19) *
Mam czarnego CLS550 w pakiecie AMG w dobrym stanie jak chcesz zobaczyć

cena 65tyś bez negocjacji

4 miejsca to ma - nie bardzo mi to pasuje.

Miałem okazję jeździć xj super v8, który mnie interesuje, generalnie super - pneumatyczne zawieszenie bajka, mimo 20 cali było bardzo komfortowo. 6hp w tym aucie ma 3k obrotów przy 210 - też super. Auto jest bardzo zadbane, oczywiście jest parę rzeczy do porobienia, ale to kosmetyka. Tylko to jest auto raczej niesprzedawalne, musiałbym założyć, że je kupuje i zostawiam. Nie wiem za bardzo co robić. Drugim najpoważniejszym kandydatem jest w212 z m273.
M4C13K
Dobra tylko dam znać, bo potem mi tu piszą, że wątki zakładam a nie kupuje aut wink.gif Kupiłem w211 z e500 w sedanie z 7g, na razie jestem zadowolony, sporo pary z dołu - przyjemnie się jeździ wink.gif Chciałbym zrobić wydech i to wystroić, na razie szukam kolektorów. Nic nie ma wink.gif Pozdrawiam
brokbaju
Spoko że nie 5g tronic, bo nie pasuje do charakteru tego auta. Krótko jeździłem, ale przyjemnie wspominam kombi z 7g. Faktycznie nie brzmi, ale jak trzeba to całkiem szybko mija się krajobraz biggrin.gif
GIB
5.0 czy 5.5?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.