Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Lotus Elise by Walenda Motrsport
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
AdamWalenda
Świniak jeszcze nie gotowy, ale korciło mnie żeby pojeździć, więc pojechałem rozdziewiczyć mojego daily dostawczaka.
Były by ze 2 dzbanki ale odpadła mi dźwignia zmiany biegów przez co nie ukończyłem jednej próby.
Na szczęście szybko udało się naprawić usterkę. Auto nawet daje się pobawić. Silnik (1ZR).
Jeszcze w tym sezonie może nim gdzieś jeszcze wystartuje smile.gif

piwo
bedzie seria czy cos robione?
AdamWalenda
CYTAT(piwo @ Wed, 24 Aug 2022 - 06:01) *
bedzie seria czy cos robione?


Coś tam pewnie podłubie... Na razie muszę Porschaki pokończyć bo mam 4 rozgrzebane projekty na finiszu wink.gif








AdamWalenda
5 Runda Classicauto Cup Autodrom Słomczyn. Pojechałem na cywilnych oponach ...i spadł deszcz.
Było ślisko, mokro, zimno... ale fajnie smile.gif




piwo
Milo sie oglada. Fajnie miec nieporobione seryjne autko. Elise to super zabawka.
AdamWalenda
W sumie to nie ma co przy nim za bardzo dłubać.
Fajne uniwersale auto, na daily służy mi jako dostawczak, a w weekend można pobawić się na torze.
Założyłem gwinty Bilstein. Wywalę może tylko z niego miękki dach.
Z Elise Shop zamówię do niego trochę karbonowych gratów i aero.. i chyba nie ma co dłubać więcej bo fajnie się to zbiera smile.gif
Co najwyżej drugi komplet kół ze slickami smile.gif
Yaca
świetny wóz! marzenie od zawsze! zazdro
AdamWalenda
Kilka fotek z CA Cup od Quby Żołędowskiego z Kroniki Polskich Rajdów smile.gif
Jazda w deszcz po Torze Słomczyn na cywilnych oponach była całkiem ciekawa...
...ale zapewne ciekawiej było na tegorocznym Rajdzie Wisły (kto oglądał ten wie co mam na myśli) smile.gif










Andrzejsr
Drogowe opony na takie warunki chyba całkiem ok no chyba że wobec dedykowanych deszczowych niedrogowych. Ale one jak przeschnie to znikają w oczach.
Fajny ten Lotus smile.gif jak to Lotus smile.gif jak porównasz "ergonomię" kierowcy wzgl Tigerow jakimi jeździłeś ? Pamiętasz ile one miały szerokości w kokpicie?
Jak jest z miejscem na głowe w kasku?
AdamWalenda
Nie no, Tiger był ponad 300 kg lżejszy i mniejszy.
W Lotusie ciasno, ale więcej miejsca niż w Tigerze.
Jak ktoś ma 2 metry wzrostu to z kaskiem może się nie zmieścić biggrin.gif
Po 10 latach jazdy "7"kami mi się znudziło. Wolę jazdę Lotusem niż Tigerem.
Choć kusi mnie Atom, może w przyszłym roku zamówię jak mnie pokręci do reszty smile.gif
Te Nomady są ciekawe: https://ariel-motors.pl/


Andrzejsr
Oo , tak dużo ciekawych konstrukcji , życia nie starczy na wypróbowanie wszystkiego, a nie tylko samochody istnieją wink.gif

No ja w kabinie karoseryjnego lotusa się trochę klaustrofobiznie czułem, ale tylko na chwilę wsiadłem, dlatego pytam, kask to w ogóle, może fotel jakiś niesportowy wysoki był.
Mnie póki co zachwyca otwartość lekkość i stylistyka 7-pochodnych.
Tiger ile miał w kokpicie w centymetrach szer ? 40cm ? Westfield "szeroki" ma 42,5cm , tak na styk z fotelem, "wąski 39,5 tu już jak dla mnie piankowy "fotel" by trzeba" , , MK indy i GBS są z tego wiem najszersze, i MNR ale to rzadkość.

bielawa
https://photos.app.goo.gl/3HsXFVtkfatW11do6

Widziałem ostatnio Nomada na żywo. Ariel Atom i Ariel Nomad to majstersztyki przy całej reszcie konstrukcji. Inżynieryjne igły. Jakość spawów na każdym z elementów robi olbrzymie wrażenie.
Z nomada osoba pod 2m nie wystawała jeszcze ;-)
Andrzejsr
I całkiem konkretną szybkę ma. No ale to jak dla mnie nie gra z tym że ma być tanio, zamieniając euro na złotówki to owszem, ale ile to- ze 300 tys plus ? "za tyle to nie " wink.gif

Widziałem gdzieś na YT najnowszą konstrukcję Ariela - elektryczną, z opcją doładowania silnikiem odrzutowym jak dobrze zrozumialem, dopuszczoną do ruchu, z lotkami jak noże , mają rozmach... smile.gif
AdamWalenda
...No dobra sezon 2023 zaraz się zaczyna biggrin.gif
Zrobiłem spis kilku ciekawszych imprez...
...ale byłoby fajnie we wszystkich wystartować, ale trzeba by jakiegoś sponsora chyba znaleźć smile.gif

01.04 Drive Cup – Tor Poznań
15.04 Classicauto Cup - Silesiaring (sobota)
22.04 I Eliminacja Pucharu PCP + Turystyka - Tor Kielce (sobota)
23.04 Liga Transaxle - Tor Poznań (niedziela)
20.05 Classicuto Cup - Tor Kielce (sobota)
03.05 Drive Cup – Tor Kielce
13.05 Race Cup - Ułęż
03.06 Drive Cup – Motopark Ułęż
04.06 Race Cup - Silesiaring
04.06 II Eliminacja Pucharu PCP + Liga transaxli - Silesia Ring (niedziela)
17.06 Classicuauto Cup Ułęż (sobota)
08.07 III Eliminacja Pucharu PCP + Liga Transaxle - Tor Poznań (sobota)
22.07 Classicuto Cup - Tor Poznań (sobota)
22.07 Race Cup – Tor Poznań
19.08 Race Cup – Tor Jastrząb
??.09 Liga transaxli + PCP - (???)
03.09 Race Cup - Ułęż
09.09 Drive Cup – Tor Kielce
24.09 Liga Transaxle – Tor Poznań
07.10 Drive Cup – Tor Modlin
14.10 Classicuto Cup - Tor Kielce (sobota)
28.10 Race Cup – Tor Poznań
05.11 Drive Cup – Silesia Ring


piwo
Duzo tego poznania. Jeden poznan to tak lekka reka 2000zl w plecy.
Alex_R53
CYTAT(piwo @ Fri, 24 Feb 2023 - 17:57) *
Duzo tego poznania. Jeden poznan to tak lekka reka 2000zl w plecy.


Dlatego proponuję jeździć w Trackmasters.EU biggrin.gif

RUNDA 1 – 15.04.2023 – MOST (CZ) 320€
RUNDA 2 – 19.05.2023 – LAUSITZRING (DE) 360€
RUNDA 3 – 02.06.2023 – SLOVAKIA RING (SK) 300€
RUNDA 4 – 23.07.2023 – SILESIA RING (PL) 190€
RUNDA 5 – 20.08.2023 – BRNO (CZ) 360€
RUNDA 6 – 16.09.2023 – TOR POZNAŃ (PL) 190€
RUNDA 7 – 13.10.2023 – MOST (CZ) 300€
EXTRA RUNDA F1 – 30.06.2023 – HUNGARORING 400€ – ZMIANA TERMINU
Andrzejsr
Race Cup ... a ja się zastanawiałem co się dzieje z RaceDay że strona nie działa , a tu Race Cup. Fajnie jednoznacznie piszą że każde auto byle miało gaśnicę może startować.

BTW jeszcze HHC i TMC i MiataCC i pewnie hoho. No ciekawe jak z frekwencjami będzie.
piwo
CYTAT(Alex_R53 @ Fri, 24 Feb 2023 - 18:57) *
Dlatego proponuję jeździć w Trackmasters.EU biggrin.gif

RUNDA 1 – 15.04.2023 – MOST (CZ) 320€
RUNDA 2 – 19.05.2023 – LAUSITZRING (DE) 360€
RUNDA 3 – 02.06.2023 – SLOVAKIA RING (SK) 300€
RUNDA 4 – 23.07.2023 – SILESIA RING (PL) 190€
RUNDA 5 – 20.08.2023 – BRNO (CZ) 360€
RUNDA 6 – 16.09.2023 – TOR POZNAŃ (PL) 190€
RUNDA 7 – 13.10.2023 – MOST (CZ) 300€
EXTRA RUNDA F1 – 30.06.2023 – HUNGARORING 400€ – ZMIANA TERMINU


Hehe. Ten most to masz sam wstep 1800zl. Dolicz dojazd w jedna w druga winiety spanie jedxenie itd i masz za dzien.przyjemnosci z 4 tys zl. Kosmos. I jeszcze dolicz jakies chore obowiazki typu hans ktory tez kosztuje kupe siana i tylko wkurwia.
Domowe tory pod domem sa najlepsze. Mnie taka lodz czy modlin to lacznie makx 500zl na pojezdzawke na paliwo na dojazd i na torze, zuzycie klockow i opon. Zupelnie inny poziom kosztow ale i emocji pewnie tez.
Andrzejsr
Hans jest całkiem wygodny prawdę mówiąc. No tylko na boki nie działa więc ten simpson hybryda chyba lepsza, ale tam to już sporo rozpinania żeby się z kombinezonu rozebrać.

A co do kosztów to fakt, chyba że to praca (przyjemna ale ) czy jakieś spsooby na "optymalizacje" podatkowe tych kosztów ktoś ma . Lub po prostu dla niego to 5tys czy 500 zł to bez różnicy.
Tak czy siak do wyboru trochę jest.
Jeszcze nie ma u nas wciąż jeszcze tańszych typu AutoTest , czy jakiegoś mini-hillclimb dla amatorów.

To wątek Lotusa to moze nie wszyscy wiedzą skąd się 7ka (wiec i reszta) zaczęła :

https://www.youtube.com/watch?v=v1KYdc_cQFY&t=491s
[Yossarian]
CYTAT(piwo @ Fri, 24 Feb 2023 - 19:23) *
typu hans ktory tez kosztuje kupe siana i tylko wkurwia.


Jeździłeś kiedykolwiek, czy tak tylko gadasz? Osobiście śmigam z Simpsonem już kolejny sezon (od 2019) czy jest wymagany czy nie i serio on w niczym nie przeszkadza podczas jazdy sportowej. W ogóle go nie czuję na sobie kiedy jadę. Zaś co sie może stać z nieprzypiętą głową i szyją jeśli reszta ciała jest zapięta na sztywno w kuble to dość łatwo sobie wyobrazić. Na tak szybkich torach na jakich imprezy organizuje Track Masters to zupełnie mnie nie dziwi wymóg HANS/Simpson
[Yossarian]
Co do Lotusa - mam nadzieję obejrzeć na Race Cup którymś, powodzenia w planach startów! smile.gif

CYTAT(piwo @ Fri, 24 Feb 2023 - 19:23) *
typu hans ktory tez kosztuje kupe siana i tylko wkurwia.


Jeździłeś kiedykolwiek, czy tak tylko gadasz? Osobiście śmigam z Simpsonem już kolejny sezon (od 2019) czy jest wymagany czy nie i serio on w niczym nie przeszkadza podczas jazdy sportowej. W ogóle go nie czuję na sobie kiedy jadę. Zaś co sie może stać podczas wypadku z nieprzypiętą głową i szyją jeśli reszta ciała jest zapięta na sztywno w kuble to dość łatwo sobie wyobrazić. Na tak szybkich torach na jakich imprezy organizuje Track Masters to zupełnie mnie nie dziwi wymóg HANS/Simpson.

CYTAT(Andrzejsr @ Fri, 24 Feb 2023 - 19:59) *
Hans jest całkiem wygodny prawdę mówiąc. No tylko na boki nie działa więc ten simpson hybryda chyba lepsza, ale tam to już sporo rozpinania żeby się z kombinezonu rozebrać.


Rozpinasz klamrę centralną, wyjmujesz ręce jak z szelek i zdejmujesz wszystko razem z kaskiem. Po kilku razach przychodzi to naturalnie. Można ewentualnie klipsy dokupić takie szybkorozłączne to wtedy łątwiej kask oddzielnie zdjąć.
Andrzejsr
Dzięki fajnie że opisujesz ! Przyjrzę się bo to chyba prostsze niż kombinowanie z bocznymi siatkami czy ograniczeniami na boczne ruchy głowy , a na amatorskich imprezach niewyscigowych tylko timeattackowych raczej łatwiej o boczne uderzenie niż tył przód .

Co do kosztów to jedno i drugie pikuś przy tym wszystkim. A kręgosłup szyjny delikatny jest naprawdę.
Alex_R53
CYTAT([Yossarian] @ Sat, 25 Feb 2023 - 00:33) *

Jeździłeś kiedykolwiek, czy tak tylko gadasz? Osobiście śmigam z Simpsonem już kolejny sezon (od 2019) czy jest wymagany czy nie i serio on w niczym nie przeszkadza podczas jazdy sportowej. W ogóle go nie czuję na sobie kiedy jadę. Zaś co sie może stać z nieprzypiętą głową i szyją jeśli reszta ciała jest zapięta na sztywno w kuble to dość łatwo sobie wyobrazić. Na tak szybkich torach na jakich imprezy organizuje Track Masters to zupełnie mnie nie dziwi wymóg HANS/Simpson


+1
piwo
wiesz. mozna cos zachwalac jak cos jest dobrowolne i wtedy haans ma zalety. kiedy staje sie obowiazkowy wszelkie zalety znikaja i staje sie to tylko ucisk i zos zlego.
[Yossarian]
CYTAT(piwo @ Sat, 25 Feb 2023 - 12:26) *
kiedy staje sie obowiazkowy wszelkie zalety znikaja i staje sie to tylko ucisk i zos zlego.


Dawno bardziej pokrętnego argumentu nie widziałem. No ale dajesz, tłumacz jak zaleta, jaką jest ochrona szyi znika przez to, że ten system jest wymagany w regulaminie?
opornick
"they can take our lives but never our freedom"
Widzę naleciałości z tematów o elektrykach, wjazdach do miast itd wink.gif
MadeInPoland
piwo szanuję Twoje wolnościowe podejście, ale trudno znaleźć jakieś wady HANS i tutaj proponuję przemyśleć kwestię i zapoznać się z nim, a chłopaki niech jedzą i piją szukając innych atrakcji w sieci. Jedyne co możesz zrobić w temacie brnąć w niego dalej jak wyżej to dać im sporo radości smile.gif

P.S. OK, jedyna wada HANS to konieczność posiadania pasów i foteli, ja np w jednym wozie mam kubeł, ale pasy seria i co wówczas nie pojadę TM?
Doczytałem, że jak kubeł to pasy i hans
piwo
CYTAT(MadeInPoland @ Sat, 25 Feb 2023 - 13:17) *
piwo szanuję Twoje wolnościowe podejście, ale trudno znaleźć jakieś wady HANS

Tak.samo ciezko znalesc wady kombinezpnu z nomexu, rekawiczek, butow, systemow gasniczych itd.
Wszystko jest piekne jak montuje to ktos kto chce bo tak sobie zazyczyl. Jesli to wymog oznacza to jedno tyranie z ktora trzeba walczyc.
MadeInPoland
Patrzysz na jedną strone medalu. Druga jest taka, ze nikt nie chce atrakcji w stylu media prasa po jakims 'powaznym' wypadku, ale tez kazdy chce żebyśmy z imprez wracali cali i zdrowi, a sport jak wiemy jest wyjatkowy.
Jestem ostatnim gosciem do mycia brudnej buzi haslem bezpieczeństwo, ale hans zdecydowanie znajduje sie po dobrej stronie mocy i to nie podlega raczej dyskusji. A z pewnością taka dyskusja nie bedzie powazna i tak bym chciał zebys zrozumial po co zabralem glos.
Ten drivecup to ma dobry kalendarz i regtech

Czacza
1. Proponuję wydzielić wątek o HANSach i wolności wyboru, bo trochę to odeszło od Lotusa

2. Nie rozumiem lamentu. Organizator określa wymagania i już. Hobby (bo te ligi to jednak nie jest motorsport w pełnym znaczeniu, nikt tam nie jeździ zawodowo) związane z modyfikacjami i upalaniem aut to jeden z najskuteczniejszych sposobów na przepalanie hajsu. Ile z tych aut, które startują, nadaje się do używania na co dzień? Raczej niewiele. Więc trzeba kupić zabawkę. Ile to kasy? 50k? Niech będzie 20k. Za tyle można mieć coś, co nadaje się do przebudowy. 30kzł i 1000rbh później można tym pojechac na tor. Ale wiadomo, na kołach niekoniecznie. Wypożyczamy lawetę, na daily kupujemy auto, które ją uciągnie. Jedziemy. Wywalamy kilka tysi na dzień zabawy. Super, tak trzymać, naprawdę popieram. I w tym wszystkim HANS, który kosztuje 1339zł (za tyle znalazłem, nowy w polskim e-shopie) to jest problem? Jasne, do tego kask i pasy odpowiednie. Ale i kask i pasy wypada mieć, nie? Więc naprawdę - o czym ta cała dyskusja?
AdamWalenda
Całkiem fajnie na tym Poznaniu.
Lewa przednia opona mocno dostaje smile.gif
Niestety nie skończyłem Porsche i pojechałem na Transaxle League Lotusem smile.gif
Continetal UltraContact daje radę.



Liga Transaxle:
Mis
Ale fajne wydarzenie retro, muszę kiedyś wpaść odwiedzić taki event na torze jako widz. smile.gif
AdamWalenda
CYTAT(Mis @ Fri, 05 May 2023 - 11:30) *
Ale fajne wydarzenie retro, muszę kiedyś wpaść odwiedzić taki event na torze jako widz. smile.gif


4 czerwca Liga Transaxli na Silesia Ring będzie wink.gif

https://transaxleleague.com/
Andrzejsr
To będzie połączone z RaceCup i Toyota Cup . 20 aut w sesji... ciasno ciut .
Ile było jednoczasowo na Poznaniu na sesji?
AdamWalenda
CYTAT(Andrzejsr @ Tue, 09 May 2023 - 01:15) *
To będzie połączone z RaceCup i Toyota Cup . 20 aut w sesji... ciasno ciut .
Ile było jednoczasowo na Poznaniu na sesji?


Tak, RaceCup & Liga Transaxli & Toyota Cup... będzie ciasno, ale chyba nie dam rady na 4 czerwca tam pojechać.
Porsche jeszcze nie gotowe... wiec przewietrzyłem "Czarnego Potwora" 1,6L ...i całe 136 KM biggrin.gif ...ale daje się pobawić smile.gif


AdamWalenda
Na nowy sezon wjechały nowe hamulce i odszczurzony dyfuzor smile.gif
Zastanawiam się nad hardtopem, bo mnie ten szmaciany wnerwia.

piwo
czyli idziemy w strone performance. slusznie.
a co ciebie wnerwia w plociennym dachu? 13 lat takie na dachu i poki co nic sie nie dzieje wielkiego z tym. dosc lekkie, jak trzeba to sie wubrzuszy pod kaskiem. no jedyna wada to podwijanie przodu pod wplywem wiatru ale to juz kwestia tych dwoch linek dachowych ktore dorabiaja w autolince. ale odkad dorobili mi z nierdzewki zyja.
AdamWalenda
...No właśnie to podwijanie. Musze nowe linki zakuć, na dniach chce się tym zająć, na Kordeckiego w Warszawie i na Karczewskiej mi dorabiają, ale chodzi mi po głowie hardtop finalnie.

Pzdr,
AW
Gusiew
CYTAT(piwo @ Sat, 25 Feb 2023 - 14:26) *
Tak.samo ciezko znalesc wady kombinezpnu z nomexu, rekawiczek, butow, systemow gasniczych itd.
Wszystko jest piekne jak montuje to ktos kto chce bo tak sobie zazyczyl. Jesli to wymog oznacza to jedno tyranie z ktora trzeba walczyc.


Z takim podejsciem do zycia niedlugo nie pokorzystasz z niego w ogole. Ale patrzac na ilosc rzeczy ktore sa dla Ciebie nie do zniesienia bo Cie ktos do czegos zmusza to chyba to po prostu lubisz. Korzystam z Hansa od 4 lat i nie wiem jak mozna twierdzic ze z czyms takim trzeba walczyc. Napewno lepiej bylo by zeby ludzie gineli albo byli warzywami do konca zycia biggrin.gif Pewnie odpowiesz Mi ze dokladnie tak bo chociaz maja wolnosc i wybór. Dziwne ze z pasow w samochodzie korzystasz... chociaz wroc pewnie zapinasz tylko na widok policji.
piwo
Dokladnie tak
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.