Świniak jeszcze nie gotowy, ale korciło mnie żeby pojeździć, więc pojechałem rozdziewiczyć mojego daily dostawczaka. Były by ze 2 dzbanki ale odpadła mi dźwignia zmiany biegów przez co nie ukończyłem jednej próby. Na szczęście szybko udało się naprawić usterkę. Auto nawet daje się pobawić. Silnik (1ZR). Jeszcze w tym sezonie może nim gdzieś jeszcze wystartuje
piwo
Wed, 24 Aug 2022 - 06:01
bedzie seria czy cos robione?
AdamWalenda
Wed, 24 Aug 2022 - 12:41
CYTAT(piwo @ Wed, 24 Aug 2022 - 06:01)
bedzie seria czy cos robione?
Coś tam pewnie podłubie... Na razie muszę Porschaki pokończyć bo mam 4 rozgrzebane projekty na finiszu
AdamWalenda
Wed, 21 Sep 2022 - 17:07
5 Runda Classicauto Cup Autodrom Słomczyn. Pojechałem na cywilnych oponach ...i spadł deszcz. Było ślisko, mokro, zimno... ale fajnie
piwo
Wed, 21 Sep 2022 - 18:41
Milo sie oglada. Fajnie miec nieporobione seryjne autko. Elise to super zabawka.
AdamWalenda
Thu, 22 Sep 2022 - 13:22
W sumie to nie ma co przy nim za bardzo dłubać. Fajne uniwersale auto, na daily służy mi jako dostawczak, a w weekend można pobawić się na torze. Założyłem gwinty Bilstein. Wywalę może tylko z niego miękki dach. Z Elise Shop zamówię do niego trochę karbonowych gratów i aero.. i chyba nie ma co dłubać więcej bo fajnie się to zbiera Co najwyżej drugi komplet kół ze slickami
Yaca
Thu, 22 Sep 2022 - 20:14
świetny wóz! marzenie od zawsze! zazdro
AdamWalenda
Sun, 09 Oct 2022 - 17:38
Kilka fotek z CA Cup od Quby Żołędowskiego z Kroniki Polskich Rajdów Jazda w deszcz po Torze Słomczyn na cywilnych oponach była całkiem ciekawa... ...ale zapewne ciekawiej było na tegorocznym Rajdzie Wisły (kto oglądał ten wie co mam na myśli)
Andrzejsr
Sun, 09 Oct 2022 - 22:51
Drogowe opony na takie warunki chyba całkiem ok no chyba że wobec dedykowanych deszczowych niedrogowych. Ale one jak przeschnie to znikają w oczach. Fajny ten Lotus jak to Lotus jak porównasz "ergonomię" kierowcy wzgl Tigerow jakimi jeździłeś ? Pamiętasz ile one miały szerokości w kokpicie? Jak jest z miejscem na głowe w kasku?
AdamWalenda
Mon, 10 Oct 2022 - 10:28
Nie no, Tiger był ponad 300 kg lżejszy i mniejszy. W Lotusie ciasno, ale więcej miejsca niż w Tigerze. Jak ktoś ma 2 metry wzrostu to z kaskiem może się nie zmieścić Po 10 latach jazdy "7"kami mi się znudziło. Wolę jazdę Lotusem niż Tigerem. Choć kusi mnie Atom, może w przyszłym roku zamówię jak mnie pokręci do reszty Te Nomady są ciekawe: https://ariel-motors.pl/
Andrzejsr
Mon, 10 Oct 2022 - 10:39
Oo , tak dużo ciekawych konstrukcji , życia nie starczy na wypróbowanie wszystkiego, a nie tylko samochody istnieją
No ja w kabinie karoseryjnego lotusa się trochę klaustrofobiznie czułem, ale tylko na chwilę wsiadłem, dlatego pytam, kask to w ogóle, może fotel jakiś niesportowy wysoki był. Mnie póki co zachwyca otwartość lekkość i stylistyka 7-pochodnych. Tiger ile miał w kokpicie w centymetrach szer ? 40cm ? Westfield "szeroki" ma 42,5cm , tak na styk z fotelem, "wąski 39,5 tu już jak dla mnie piankowy "fotel" by trzeba" , , MK indy i GBS są z tego wiem najszersze, i MNR ale to rzadkość.
Widziałem ostatnio Nomada na żywo. Ariel Atom i Ariel Nomad to majstersztyki przy całej reszcie konstrukcji. Inżynieryjne igły. Jakość spawów na każdym z elementów robi olbrzymie wrażenie. Z nomada osoba pod 2m nie wystawała jeszcze ;-)
Andrzejsr
Mon, 10 Oct 2022 - 11:00
I całkiem konkretną szybkę ma. No ale to jak dla mnie nie gra z tym że ma być tanio, zamieniając euro na złotówki to owszem, ale ile to- ze 300 tys plus ? "za tyle to nie "
Widziałem gdzieś na YT najnowszą konstrukcję Ariela - elektryczną, z opcją doładowania silnikiem odrzutowym jak dobrze zrozumialem, dopuszczoną do ruchu, z lotkami jak noże , mają rozmach...
AdamWalenda
Fri, 24 Feb 2023 - 15:50
...No dobra sezon 2023 zaraz się zaczyna Zrobiłem spis kilku ciekawszych imprez... ...ale byłoby fajnie we wszystkich wystartować, ale trzeba by jakiegoś sponsora chyba znaleźć
01.04 Drive Cup – Tor Poznań 15.04 Classicauto Cup - Silesiaring (sobota) 22.04 I Eliminacja Pucharu PCP + Turystyka - Tor Kielce (sobota) 23.04 Liga Transaxle - Tor Poznań (niedziela) 20.05 Classicuto Cup - Tor Kielce (sobota) 03.05 Drive Cup – Tor Kielce 13.05 Race Cup - Ułęż 03.06 Drive Cup – Motopark Ułęż 04.06 Race Cup - Silesiaring 04.06 II Eliminacja Pucharu PCP + Liga transaxli - Silesia Ring (niedziela) 17.06 Classicuauto Cup Ułęż (sobota) 08.07 III Eliminacja Pucharu PCP + Liga Transaxle - Tor Poznań (sobota) 22.07 Classicuto Cup - Tor Poznań (sobota) 22.07 Race Cup – Tor Poznań 19.08 Race Cup – Tor Jastrząb ??.09 Liga transaxli + PCP - (???) 03.09 Race Cup - Ułęż 09.09 Drive Cup – Tor Kielce 24.09 Liga Transaxle – Tor Poznań 07.10 Drive Cup – Tor Modlin 14.10 Classicuto Cup - Tor Kielce (sobota) 28.10 Race Cup – Tor Poznań 05.11 Drive Cup – Silesia Ring
piwo
Fri, 24 Feb 2023 - 17:57
Duzo tego poznania. Jeden poznan to tak lekka reka 2000zl w plecy.
Alex_R53
Fri, 24 Feb 2023 - 18:57
CYTAT(piwo @ Fri, 24 Feb 2023 - 17:57)
Duzo tego poznania. Jeden poznan to tak lekka reka 2000zl w plecy.
Dlatego proponuję jeździć w Trackmasters.EU
RUNDA 1 – 15.04.2023 – MOST (CZ) 320€ RUNDA 2 – 19.05.2023 – LAUSITZRING (DE) 360€ RUNDA 3 – 02.06.2023 – SLOVAKIA RING (SK) 300€ RUNDA 4 – 23.07.2023 – SILESIA RING (PL) 190€ RUNDA 5 – 20.08.2023 – BRNO (CZ) 360€ RUNDA 6 – 16.09.2023 – TOR POZNAŃ (PL) 190€ RUNDA 7 – 13.10.2023 – MOST (CZ) 300€ EXTRA RUNDA F1 – 30.06.2023 – HUNGARORING 400€ – ZMIANA TERMINU
Andrzejsr
Fri, 24 Feb 2023 - 19:07
Race Cup ... a ja się zastanawiałem co się dzieje z RaceDay że strona nie działa , a tu Race Cup. Fajnie jednoznacznie piszą że każde auto byle miało gaśnicę może startować.
BTW jeszcze HHC i TMC i MiataCC i pewnie hoho. No ciekawe jak z frekwencjami będzie.
piwo
Fri, 24 Feb 2023 - 19:23
CYTAT(Alex_R53 @ Fri, 24 Feb 2023 - 18:57)
Dlatego proponuję jeździć w Trackmasters.EU
RUNDA 1 – 15.04.2023 – MOST (CZ) 320€ RUNDA 2 – 19.05.2023 – LAUSITZRING (DE) 360€ RUNDA 3 – 02.06.2023 – SLOVAKIA RING (SK) 300€ RUNDA 4 – 23.07.2023 – SILESIA RING (PL) 190€ RUNDA 5 – 20.08.2023 – BRNO (CZ) 360€ RUNDA 6 – 16.09.2023 – TOR POZNAŃ (PL) 190€ RUNDA 7 – 13.10.2023 – MOST (CZ) 300€ EXTRA RUNDA F1 – 30.06.2023 – HUNGARORING 400€ – ZMIANA TERMINU
Hehe. Ten most to masz sam wstep 1800zl. Dolicz dojazd w jedna w druga winiety spanie jedxenie itd i masz za dzien.przyjemnosci z 4 tys zl. Kosmos. I jeszcze dolicz jakies chore obowiazki typu hans ktory tez kosztuje kupe siana i tylko wkurwia. Domowe tory pod domem sa najlepsze. Mnie taka lodz czy modlin to lacznie makx 500zl na pojezdzawke na paliwo na dojazd i na torze, zuzycie klockow i opon. Zupelnie inny poziom kosztow ale i emocji pewnie tez.
Andrzejsr
Fri, 24 Feb 2023 - 19:59
Hans jest całkiem wygodny prawdę mówiąc. No tylko na boki nie działa więc ten simpson hybryda chyba lepsza, ale tam to już sporo rozpinania żeby się z kombinezonu rozebrać.
A co do kosztów to fakt, chyba że to praca (przyjemna ale ) czy jakieś spsooby na "optymalizacje" podatkowe tych kosztów ktoś ma . Lub po prostu dla niego to 5tys czy 500 zł to bez różnicy. Tak czy siak do wyboru trochę jest. Jeszcze nie ma u nas wciąż jeszcze tańszych typu AutoTest , czy jakiegoś mini-hillclimb dla amatorów.
To wątek Lotusa to moze nie wszyscy wiedzą skąd się 7ka (wiec i reszta) zaczęła :
typu hans ktory tez kosztuje kupe siana i tylko wkurwia.
Jeździłeś kiedykolwiek, czy tak tylko gadasz? Osobiście śmigam z Simpsonem już kolejny sezon (od 2019) czy jest wymagany czy nie i serio on w niczym nie przeszkadza podczas jazdy sportowej. W ogóle go nie czuję na sobie kiedy jadę. Zaś co sie może stać z nieprzypiętą głową i szyją jeśli reszta ciała jest zapięta na sztywno w kuble to dość łatwo sobie wyobrazić. Na tak szybkich torach na jakich imprezy organizuje Track Masters to zupełnie mnie nie dziwi wymóg HANS/Simpson
[Yossarian]
Sat, 25 Feb 2023 - 00:36
Co do Lotusa - mam nadzieję obejrzeć na Race Cup którymś, powodzenia w planach startów!
CYTAT(piwo @ Fri, 24 Feb 2023 - 19:23)
typu hans ktory tez kosztuje kupe siana i tylko wkurwia.
Jeździłeś kiedykolwiek, czy tak tylko gadasz? Osobiście śmigam z Simpsonem już kolejny sezon (od 2019) czy jest wymagany czy nie i serio on w niczym nie przeszkadza podczas jazdy sportowej. W ogóle go nie czuję na sobie kiedy jadę. Zaś co sie może stać podczas wypadku z nieprzypiętą głową i szyją jeśli reszta ciała jest zapięta na sztywno w kuble to dość łatwo sobie wyobrazić. Na tak szybkich torach na jakich imprezy organizuje Track Masters to zupełnie mnie nie dziwi wymóg HANS/Simpson.
CYTAT(Andrzejsr @ Fri, 24 Feb 2023 - 19:59)
Hans jest całkiem wygodny prawdę mówiąc. No tylko na boki nie działa więc ten simpson hybryda chyba lepsza, ale tam to już sporo rozpinania żeby się z kombinezonu rozebrać.
Rozpinasz klamrę centralną, wyjmujesz ręce jak z szelek i zdejmujesz wszystko razem z kaskiem. Po kilku razach przychodzi to naturalnie. Można ewentualnie klipsy dokupić takie szybkorozłączne to wtedy łątwiej kask oddzielnie zdjąć.
Andrzejsr
Sat, 25 Feb 2023 - 01:21
Dzięki fajnie że opisujesz ! Przyjrzę się bo to chyba prostsze niż kombinowanie z bocznymi siatkami czy ograniczeniami na boczne ruchy głowy , a na amatorskich imprezach niewyscigowych tylko timeattackowych raczej łatwiej o boczne uderzenie niż tył przód .
Co do kosztów to jedno i drugie pikuś przy tym wszystkim. A kręgosłup szyjny delikatny jest naprawdę.
Alex_R53
Sat, 25 Feb 2023 - 10:36
CYTAT([Yossarian] @ Sat, 25 Feb 2023 - 00:33)
Jeździłeś kiedykolwiek, czy tak tylko gadasz? Osobiście śmigam z Simpsonem już kolejny sezon (od 2019) czy jest wymagany czy nie i serio on w niczym nie przeszkadza podczas jazdy sportowej. W ogóle go nie czuję na sobie kiedy jadę. Zaś co sie może stać z nieprzypiętą głową i szyją jeśli reszta ciała jest zapięta na sztywno w kuble to dość łatwo sobie wyobrazić. Na tak szybkich torach na jakich imprezy organizuje Track Masters to zupełnie mnie nie dziwi wymóg HANS/Simpson
+1
piwo
Sat, 25 Feb 2023 - 12:26
wiesz. mozna cos zachwalac jak cos jest dobrowolne i wtedy haans ma zalety. kiedy staje sie obowiazkowy wszelkie zalety znikaja i staje sie to tylko ucisk i zos zlego.
[Yossarian]
Sat, 25 Feb 2023 - 13:09
CYTAT(piwo @ Sat, 25 Feb 2023 - 12:26)
kiedy staje sie obowiazkowy wszelkie zalety znikaja i staje sie to tylko ucisk i zos zlego.
Dawno bardziej pokrętnego argumentu nie widziałem. No ale dajesz, tłumacz jak zaleta, jaką jest ochrona szyi znika przez to, że ten system jest wymagany w regulaminie?
opornick
Sat, 25 Feb 2023 - 13:14
"they can take our lives but never our freedom" Widzę naleciałości z tematów o elektrykach, wjazdach do miast itd
MadeInPoland
Sat, 25 Feb 2023 - 13:17
piwo szanuję Twoje wolnościowe podejście, ale trudno znaleźć jakieś wady HANS i tutaj proponuję przemyśleć kwestię i zapoznać się z nim, a chłopaki niech jedzą i piją szukając innych atrakcji w sieci. Jedyne co możesz zrobić w temacie brnąć w niego dalej jak wyżej to dać im sporo radości
P.S. OK, jedyna wada HANS to konieczność posiadania pasów i foteli, ja np w jednym wozie mam kubeł, ale pasy seria i co wówczas nie pojadę TM? Doczytałem, że jak kubeł to pasy i hans
piwo
Sat, 25 Feb 2023 - 14:26
CYTAT(MadeInPoland @ Sat, 25 Feb 2023 - 13:17)
piwo szanuję Twoje wolnościowe podejście, ale trudno znaleźć jakieś wady HANS
Tak.samo ciezko znalesc wady kombinezpnu z nomexu, rekawiczek, butow, systemow gasniczych itd. Wszystko jest piekne jak montuje to ktos kto chce bo tak sobie zazyczyl. Jesli to wymog oznacza to jedno tyranie z ktora trzeba walczyc.
MadeInPoland
Sat, 25 Feb 2023 - 15:44
Patrzysz na jedną strone medalu. Druga jest taka, ze nikt nie chce atrakcji w stylu media prasa po jakims 'powaznym' wypadku, ale tez kazdy chce żebyśmy z imprez wracali cali i zdrowi, a sport jak wiemy jest wyjatkowy. Jestem ostatnim gosciem do mycia brudnej buzi haslem bezpieczeństwo, ale hans zdecydowanie znajduje sie po dobrej stronie mocy i to nie podlega raczej dyskusji. A z pewnością taka dyskusja nie bedzie powazna i tak bym chciał zebys zrozumial po co zabralem glos. Ten drivecup to ma dobry kalendarz i regtech
Czacza
Tue, 28 Feb 2023 - 09:38
1. Proponuję wydzielić wątek o HANSach i wolności wyboru, bo trochę to odeszło od Lotusa
2. Nie rozumiem lamentu. Organizator określa wymagania i już. Hobby (bo te ligi to jednak nie jest motorsport w pełnym znaczeniu, nikt tam nie jeździ zawodowo) związane z modyfikacjami i upalaniem aut to jeden z najskuteczniejszych sposobów na przepalanie hajsu. Ile z tych aut, które startują, nadaje się do używania na co dzień? Raczej niewiele. Więc trzeba kupić zabawkę. Ile to kasy? 50k? Niech będzie 20k. Za tyle można mieć coś, co nadaje się do przebudowy. 30kzł i 1000rbh później można tym pojechac na tor. Ale wiadomo, na kołach niekoniecznie. Wypożyczamy lawetę, na daily kupujemy auto, które ją uciągnie. Jedziemy. Wywalamy kilka tysi na dzień zabawy. Super, tak trzymać, naprawdę popieram. I w tym wszystkim HANS, który kosztuje 1339zł (za tyle znalazłem, nowy w polskim e-shopie) to jest problem? Jasne, do tego kask i pasy odpowiednie. Ale i kask i pasy wypada mieć, nie? Więc naprawdę - o czym ta cała dyskusja?
AdamWalenda
Fri, 05 May 2023 - 10:29
Całkiem fajnie na tym Poznaniu. Lewa przednia opona mocno dostaje Niestety nie skończyłem Porsche i pojechałem na Transaxle League Lotusem Continetal UltraContact daje radę.
Liga Transaxle:
Mis
Fri, 05 May 2023 - 11:30
Ale fajne wydarzenie retro, muszę kiedyś wpaść odwiedzić taki event na torze jako widz.
AdamWalenda
Fri, 05 May 2023 - 11:35
CYTAT(Mis @ Fri, 05 May 2023 - 11:30)
Ale fajne wydarzenie retro, muszę kiedyś wpaść odwiedzić taki event na torze jako widz.
To będzie połączone z RaceCup i Toyota Cup . 20 aut w sesji... ciasno ciut . Ile było jednoczasowo na Poznaniu na sesji?
AdamWalenda
Tue, 16 May 2023 - 15:20
CYTAT(Andrzejsr @ Tue, 09 May 2023 - 01:15)
To będzie połączone z RaceCup i Toyota Cup . 20 aut w sesji... ciasno ciut . Ile było jednoczasowo na Poznaniu na sesji?
Tak, RaceCup & Liga Transaxli & Toyota Cup... będzie ciasno, ale chyba nie dam rady na 4 czerwca tam pojechać. Porsche jeszcze nie gotowe... wiec przewietrzyłem "Czarnego Potwora" 1,6L ...i całe 136 KM ...ale daje się pobawić
AdamWalenda
Sat, 03 Feb 2024 - 12:06
Na nowy sezon wjechały nowe hamulce i odszczurzony dyfuzor Zastanawiam się nad hardtopem, bo mnie ten szmaciany wnerwia.
piwo
Sat, 03 Feb 2024 - 15:43
czyli idziemy w strone performance. slusznie. a co ciebie wnerwia w plociennym dachu? 13 lat takie na dachu i poki co nic sie nie dzieje wielkiego z tym. dosc lekkie, jak trzeba to sie wubrzuszy pod kaskiem. no jedyna wada to podwijanie przodu pod wplywem wiatru ale to juz kwestia tych dwoch linek dachowych ktore dorabiaja w autolince. ale odkad dorobili mi z nierdzewki zyja.
AdamWalenda
Mon, 05 Feb 2024 - 09:33
...No właśnie to podwijanie. Musze nowe linki zakuć, na dniach chce się tym zająć, na Kordeckiego w Warszawie i na Karczewskiej mi dorabiają, ale chodzi mi po głowie hardtop finalnie.
Pzdr, AW
Gusiew
Tue, 06 Feb 2024 - 14:44
CYTAT(piwo @ Sat, 25 Feb 2023 - 14:26)
Tak.samo ciezko znalesc wady kombinezpnu z nomexu, rekawiczek, butow, systemow gasniczych itd. Wszystko jest piekne jak montuje to ktos kto chce bo tak sobie zazyczyl. Jesli to wymog oznacza to jedno tyranie z ktora trzeba walczyc.
Z takim podejsciem do zycia niedlugo nie pokorzystasz z niego w ogole. Ale patrzac na ilosc rzeczy ktore sa dla Ciebie nie do zniesienia bo Cie ktos do czegos zmusza to chyba to po prostu lubisz. Korzystam z Hansa od 4 lat i nie wiem jak mozna twierdzic ze z czyms takim trzeba walczyc. Napewno lepiej bylo by zeby ludzie gineli albo byli warzywami do konca zycia Pewnie odpowiesz Mi ze dokladnie tak bo chociaz maja wolnosc i wybór. Dziwne ze z pasow w samochodzie korzystasz... chociaz wroc pewnie zapinasz tylko na widok policji.
piwo
Tue, 06 Feb 2024 - 15:45
Dokladnie tak
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.