Witam, projekt za słaby do działu projekty więc wymyśliłem żeby go opisać tutaj, sporo pytań jest o kolektory m50b25,n54 do b30 i tego typu.
Projekt jest budżetowy bez otwierania silnika narazie, chciałem zobaczyć co da się zrobić ze zdrowego m54b30. Seria na hamowni wypluła 229koni/301nm.
Silnik jest po remoncie ok 30kkm temu, pierścienie, panewki, głowica, rozrząd. Tak więc był wynik normatywny jak na serie.
Pierwsze mody to były kolektory wydechowe z m52b25 zamiast seryjnych restrykcyjnych katów, po zabawie vanosami i ustaleniu afr na 12.6 (najlepsze efekty wychodziły nam przy 12.6-12.7) i dostrojeniu vanosow dodaliśmy 1 zapłonu na górze i 247km/320nm udało się uzyskac. To już nie był zły wynik bo e46 z dyfrem 3.38 już nawet fajnie jechało na tym na pierwszych 2biegach, 13.8s na ćwiartkę jak na prawie seryjny 20 letni wóz nie było złym wynikiem, szczególnie ze tuning kosztował polowe wartości sprzedanych katalizatorów
Oczywiście za chwile to było mało, a w internecie pojawiały się projekty na kolektorach b25/n54, jakoś ze bardziej przemawial do mnie przepływami kolektor n54 to wybór padł ma niego. Do tego adapter racemode, pasowało to naprawdę plug and play. Do tego wleciała przepustnica z n62b48 (89mm) i dolot 100mm ze stożkiem. Strojone w alpha n bo nie mogłem
znaleść przeplywki która mi by pasowała. Wynik był taki sobie 267koni/330nm, liczyłem na więcej, ale stozek słabo odgrodzony, iat był wysoki, pół zimy myślałem jak to poprawić.
Tak więc wpadły barany schmiedmann dedykowane do m54 oraz zbudowałem stozek w seryjnym air boxie z 330i, do tego mała korekta softu ( w sumie to tylko paliwo w środku i górą bo się zubożyło na 13.7 po montażu kolektorów i jest wynik finalny 283/350nm
https://ibb.co/9bR7tTx
https://ibb.co/rHKtm3v
https://ibb.co/vYRpsXm
https://ibb.co/82GMz36 wykres
Z dodatkowych rzeczy jakie doszły to wzmocniony wałek pompy oleju i pokrycie kolektora inconelem z wełna z fmica.