Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 330i czyli m54b30 - recepta na prawie 285km/350nm na seryjnym słupku
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Maciej.W
Witam, projekt za słaby do działu projekty więc wymyśliłem żeby go opisać tutaj, sporo pytań jest o kolektory m50b25,n54 do b30 i tego typu.

Projekt jest budżetowy bez otwierania silnika narazie, chciałem zobaczyć co da się zrobić ze zdrowego m54b30. Seria na hamowni wypluła 229koni/301nm.
Silnik jest po remoncie ok 30kkm temu, pierścienie, panewki, głowica, rozrząd. Tak więc był wynik normatywny jak na serie.

Pierwsze mody to były kolektory wydechowe z m52b25 zamiast seryjnych restrykcyjnych katów, po zabawie vanosami i ustaleniu afr na 12.6 (najlepsze efekty wychodziły nam przy 12.6-12.7) i dostrojeniu vanosow dodaliśmy 1 zapłonu na górze i 247km/320nm udało się uzyskac. To już nie był zły wynik bo e46 z dyfrem 3.38 już nawet fajnie jechało na tym na pierwszych 2biegach, 13.8s na ćwiartkę jak na prawie seryjny 20 letni wóz nie było złym wynikiem, szczególnie ze tuning kosztował polowe wartości sprzedanych katalizatorów smile.gif

Oczywiście za chwile to było mało, a w internecie pojawiały się projekty na kolektorach b25/n54, jakoś ze bardziej przemawial do mnie przepływami kolektor n54 to wybór padł ma niego. Do tego adapter racemode, pasowało to naprawdę plug and play. Do tego wleciała przepustnica z n62b48 (89mm) i dolot 100mm ze stożkiem. Strojone w alpha n bo nie mogłem
znaleść przeplywki która mi by pasowała. Wynik był taki sobie 267koni/330nm, liczyłem na więcej, ale stozek słabo odgrodzony, iat był wysoki, pół zimy myślałem jak to poprawić.

Tak więc wpadły barany schmiedmann dedykowane do m54 oraz zbudowałem stozek w seryjnym air boxie z 330i, do tego mała korekta softu ( w sumie to tylko paliwo w środku i górą bo się zubożyło na 13.7 po montażu kolektorów i jest wynik finalny 283/350nm smile.gif


https://ibb.co/9bR7tTx
https://ibb.co/rHKtm3v
https://ibb.co/vYRpsXm
https://ibb.co/82GMz36 wykres

Z dodatkowych rzeczy jakie doszły to wzmocniony wałek pompy oleju i pokrycie kolektora inconelem z wełna z fmica.
piwo
fajne wyniki. powodzenia na torze smile.gif
maaaad
Świetny wynik smile.gif
lubie_tosty
Fajny wynik! Gdzie strojenie?
Maciej.W
Dzięki, a strojenie to https://www.facebook.com/Profi-Soft-227293234524605 ,
Borek123
Super wynik, aż sam mam ochotę, żeby to samo zrobić u siebie w M54. Schmiednamnny ostatnio właśnie kupiłem. Powiedz ile kosztuje teraz adapter z racemode? 3k czy więcej? Przepustnica siada p&p czy potrzebne jakieś przeróbki? DISA w kolektorze z N54?
Mis
Tam nie ma DISY w n54b30 kolektorze ssącym.
Gusiew
Na czym strojone?
Dabrowsky94
Na oryginalnym MS43.
Lincoln e30ix
350nm z 3l bez iTB, mocno optymistyczny wynik.
Dabrowsky94
ITB raczej momentu nie doda, ewentualnie raczej go dłużej utrzyma, ale to już raczej zakres nie osiągalny dla M54, szczególnie B30. Chociaż fakt, też wydaje mi się ciut dużo, sprawdziłbym to na jakiejś drugiej hamowni.
Maciej.W
Powiem szczerze ze mam zaufanie do tej hamowni, mierzymy zawsze w tym samym miejscu, i wyniki się pokrywają ze stacjonarna (+/- 2 konie). A czuć ze doszło tych nm, 3000 i auto naprawdę jedzie. Inna kwestia ze jest seryjny cr, po doprezeniu te silnika tracą nm, jest trochę m54 na seryjnym cr co i po 360 nm pokazują. Tutaj tez kluczowa sprawa jest dobry lat, udało mi się naprawdę fajny dolot zbudować, gdzie 5-6 stopni powyżej otoczenia mam lat (czujnik w kolektorze więc tez jest bezwładność) i co najważniejsze im więcej buta tym lat szybciej spada.
Borek123
CYTAT(Mis @ Fri, 25 Mar 2022 - 15:39) *
Tam nie ma DISY w n54b30 kolektorze ssącym.

No tak, musiałem z N52 pomylić.
CYTAT(Maciej.W @ Sun, 27 Mar 2022 - 21:16) *
Powiem szczerze ze mam zaufanie do tej hamowni, mierzymy zawsze w tym samym miejscu, i wyniki się pokrywają ze stacjonarna (+/- 2 konie). A czuć ze doszło tych nm, 3000 i auto naprawdę jedzie. Inna kwestia ze jest seryjny cr, po doprezeniu te silnika tracą nm, jest trochę m54 na seryjnym cr co i po 360 nm pokazują. Tutaj tez kluczowa sprawa jest dobry lat, udało mi się naprawdę fajny dolot zbudować, gdzie 5-6 stopni powyżej otoczenia mam lat (czujnik w kolektorze więc tez jest bezwładność) i co najważniejsze im więcej buta tym lat szybciej spada.

A podpowiesz może ile teraz racemode sobie życzy za adapter do kolektora? I czy przepustnica z N62 siada p&p?
Dzięki smile.gif.
Lincoln e30ix
120Nm z litra w NA na niezbyt wysokim seryjnym CR - według mnie bardzo mało realne, wykres wygląda na przerysowany o minimum 30nm, albo z silnika o pojemności 3.5l, bo powyżej 6krpm leci na łeb...
Mis
CYTAT(Lincoln e30ix @ Mon, 28 Mar 2022 - 16:33) *
120Nm z litra w NA na niezbyt wysokim seryjnym CR - według mnie bardzo mało realne, wykres wygląda na przerysowany o minimum 30nm, albo z silnika o pojemności 3.5l, bo powyżej 6krpm leci na łeb...

Brakuje chyba masy na wykresie w trakcie pomiaru.

Autor może zawsze pojechać na inne rolki, najlepiej jakieś sprawdzone w okolicy stacjonarne.

Nie ma się co czepiać chłopaki biorą w Polsce tu i tam s54b32 używane, stawiają na EMU i bum 380KM i 400Nm, także wszystko jest możliwe.
Maciej.W
Waga była wprowadzana, w sumie nie wiem czemu na screenie nie ma. Co do momentu to jest kilka projektów m54 na n54 i one właśnie tak chętnie generują moment, na seryjnym cr z ostrymi walkami to i 370nm widziałem na itp, a moc podobna. Dopiero po zwiększeniu cr moment spada, znajomy ma doprezony m54, walki itp i wyszło 345nm ale za to 315 koni mocy.
Lincoln e30ix
Seryjne walki, seryjne cr, fabryczny sterownik i +50ps, 60Nm na kolektorze ssącym i wydechowym - no nie widzę tego nadal. Chyba że bmw nie umie i po co się z s50b30 tak męczyli...
Mis
M54B30, seryjny CR, benzyna i 370Nm?
Chłopaki czas wrócić do rzeczywistości raczej.
Maciej.W
Miś : tak , kms taki wóz robiło nawet, walki, itb, ale seria cr i właśnie 370nm mieli

Lincoln : tak to wychodzi, to nie tylko mój wykres, ale jest kilka projektów które z podobnymi modami po 350nm zrobili, wszystkie hamownie nie mogą kłamać smile.gif
Mis
A no tak, zapomniałem, rzeczywiście, zwracam honor.

Cieszę się szczęściem wszystkich, którzy mają 125NM z litra na wykresie w zwykłych silnikach nieotwieranych z lat 90tych.
robcar
Jak to możliwe 120% napełnienia w N/A ?

To nawet Alpina e46 B3s 305 km z pojemności 3346 cm ma tylko 362nm
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.