Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Alfa Romeo Tonale - nowy crossover
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Filmy i Zdjęcia
Stron: 1, 2
Honada
Oficjalnie pokazano Tonale, nowego crossovera Alfy Romeo. Napędy ma dziwne, ale w sumie kilka ciekawostek się znalazło w tym samochodzie. Nowy silnik 1.5 Turbo 160 KM ze zmienna geometria kierownic, hybryda plug-in na bazie 1.3 Fiata o mocy 275 KM (!), certyfikat NFT, Alexa od Amazona, reflektory matrycowe (w końcu). W Polsce ma być nawet mały diesel, ale najfajniejszy silnik z Giulii czyli 2.0 GME 256 KM niedostępny będzie w Europie.

https://dailydriver.pl/nowosci/premiery/now...poro-innowacji/



exocet
Kurcze co za czasy, że na racingforum mamy post o suv'ie alfy, a nie o Caymanie GT4 RS, Nissanie 400Z, GR86 tongue.gif

piwo
najgorsze ze to popierdolka jakas a nie samochod. to chyba z dwie klasy mniejsze od stelvio. na bazie punto?
Honada
Niebawem to wydarzeniem będzie nie zrobienie kolejnego SUV-a przez daną firmę. Ale prawda jest taka, że Giulia choć moim zdaniem absolutnie genialna pod kątem technicznym, prowadzenia, funu z jazdy i uniwersalności, to sprzedaje sie słabo. A ten Tonale choć zapowiada się jako zmodernizowany Fiat/Jeep ma szansę sprzedawać się dobrze. Kwestia ceny. Takie czasy. Jeśli nie będzie się sprzedawał. to nie ma szans, że w przyszłości powstaną jakiekolwiek Alfy Romeo dla purystów.

Według pierwszych danych rozstaw osi 2636 mm moim zdaniem wskazuje na Jeepa Compassa. I to mniej więcej takiej wielkości będzie auto.
specnaz14
CYTAT(piwo @ Wed, 09 Feb 2022 - 10:52) *
najgorsze ze to popierdolka jakas a nie samochod. to chyba z dwie klasy mniejsze od stelvio. na bazie punto?

Teraz wszyscy "muszą" mieć SUV-a pierdółkę. Przypomnę tylko ze toyota robi jeszcze bardziej pierdolkowate auto w postaci yarisa crossa.
Nanab
Wjeżdża na krawężnik bez urwania czegoś? Wjeżdża. Mieszczą się zakupy? Mieszczą się. Wchodzi fotelik z tyłu? Wchodzi. Jak do tego łatwo się parkuje to idealny miejski suv, ludzie takich samochodów chcą.
piwo
Zle sie prowadzi na szybkich lukach przez wysoki srodek ciezkosci? Zle. Duzo pali przez wysoki cp? Duzo. Ideal
kylo
Miejski suv sporadycznie jeździ na szybkich łukach, a w mieście i opór powietrza nie ma takiego znaczenia.
nomad66
Piwo, dobry SUV źle skręca dopiero na torze (przez masę 2t+). W normalnym codziennym użytkowaniu nie ma co narzekać, łuki autostradowe lecę 200 na tempomacie i się nie przejmuję. Poza większym spalaniem (4x4, duża powierzchnia czołowa, spora masa) na prawdę do jazdy na co dzień jest ok. To nie auto dla każdego, ale daj żyć i wybierać co chcą innym wink.gif

Taka alfa do wożenia dzieci do przedszkola przez lepszą połowę to fajny wybór biggrin.gif Z zaznaczeniem, że to crossover a nie SUV
Honada
Producenci dzielą SUV-y na klasy wg wielkości np. Peugeot 2008 to SUV-B, Honda CR-V to SUV-C itd.
exocet
Zanim po raz kolejny na dobre rozkręci się bitwa czy suv'y są ok czy nie, to chciałem powiedzieć, że zadziwiające jest jak niektóre marki silnie oddziałują na ludzką wyobraźnię i jak dużo się od nich oczekuje. Wyobrażacie sobie, że ktoś wrzuciłby tu posta o nowej corolli czy jakimś suvie toyoty, bo może jak ludzie ją będą licznie kupować, to wtedy toyota wypuści coś dla purystów - nowe mr2, lepszą suprę, nowe lfa? No właśnie smile.gif A tu podjarka, że nowy dzieciowóz z silnikiem 1.3 za to z kultowym znaczkiem smile.gif Jednocześnie cisza na forum gdy na rynku pojawiają się takie auta jak Nissan 400Z czy Cayman GT4 RS.

CYTAT(nomad66 @ Wed, 09 Feb 2022 - 19:28) *
Taka alfa do wożenia dzieci do przedszkola przez lepszą połowę to fajny wybór biggrin.gif Z zaznaczeniem, że to crossover a nie SUV

Jest jakaś definicja co jest suvem a co crossoverem? Przecież to jedno i to samo.
piwo
ok czyli suv A rozumiem cos malenkiego w srodku jak audi q3 czy yaris cross. suv B to pewnie to cos ala corolla cross merc qlb czy te tonale.
Czyli do przewozenia dzieci cos dopiero od suv c ma racje bytu czyli taki wiekszy hatchback.
ale nie mowcie ze masa 2 tony i to zawieszona nie na przeswicie 14cm a od 18cm w gore nie powoduje gorszego skrecania czy ze tego na codzien sie nie odczuwa. glupi zjazd serpentyna na autostrade wjezdzamy stowke zamiast 50 i jep wypad na pobocze. a kazdym glupim punto da sie to spokojnie pojechac.
mystek
Mnie suvy nie denerwują. Denerwują mnie najczęściej kobiety, które albo same sobie kupują, albo mężowie im kupują największe suvy na rynku. Ledwo głowa wystaje zza kierownicy. Kompletny brak umiejętności parkowania takim wielkim autem. Na ulicy też takim suvem źle się wyczuwa odległość od zaparkowanego samochodu wg mnie.
Maciek1234
CYTAT(Honada @ Wed, 09 Feb 2022 - 13:04) *
Niebawem to wydarzeniem będzie nie zrobienie kolejnego SUV-a przez daną firmę. Ale prawda jest taka, że Giulia choć moim zdaniem absolutnie genialna pod kątem technicznym, prowadzenia, funu z jazdy i uniwersalności, to sprzedaje sie słabo.
właśnie miałem napisać do narzekaczy, że tylko "suvy i suvy". No to trzeba było z 10-15 lat temu kupować obniżone sedany, coupe, czy roadstery, gdy były jako nowe. Tyle, że zamiast 370Z, klienci woleli Kaszkaja, zamiast Scirocco, ludzie kupowali Tiguana i tak dalej.

Po pierwsze, ludzie są mniej sprawni - co z tego, że masz świetnie trzymające się auto, jeśli fotel ma tak nisko, że nie jesteś w stanie do niego wsiąść. Do SUVa wchodzisz na pełnym komforcie.

Po drugie, co z tego, że masz fajne, sportowe autko, jak na drodze jesteś przytłoczony, masz nos na wysokości koła ciężarówki. Do tego wszystkie Ducata cię tak oślepiają, że odechciawa się nocnych jazd. Jazda coupe to coś, jak jazda motocyklem. Jak od młodego jesteś do niej przyzwyczajony, to się nie boisz. Jak po 15-letniej przerwie masz zamienić pół metra maski i dach na kask, to człowiek czuje się niekomfortowo. Tak samo jest z coupe. Siedzisz nisko, masz mały samochód, jesteś motoryzacyjnym planktonem.

I w zasadzie to wszystkie zalety SUVów, które skutecznie wyleczyły ludzi od kupowania innych nadwozi. Chwilowo mam SUVa i właśnie do takich wniosków doszedłem. Na trasie auto jest głośne, mułowate, podatne na wiatr boczny, siedzi się jak na krześle, no i cream de la creme - pali ze 40% więcej niż coupe z mocniejszym silnikiem laugh.gif

90% ludzi jeździ autem z przymusu, więc po co mają sobie utrudniać życie, zamiast ułatwiać. Jak ktoś chce odwrócić trend, to powinien sam kupować sobie, żonie, dzieciom auta "płaskie". Jak ludzie zaczną się pytać i KUPOWAĆ płaskie, to za 10-15 lat powinniśmy powrócić do "starych, dobrych czasów". Dlaczego Porsche trzyma w swojej ofercie 911, czy Caymana, a ich elektryk jest sportowym sedanem? Bo klienci takie auta KUPUJĄ. Jakby klienci VW kupowali Scirocco, to takie auto zostałoby w ofercie.

Chyba ostatnim odważnym był Fiat, z modelem 124. Ludzie nie kupowali, bo nisko, twardo, głośno, niewygodnie. No to jest zamiast tego 500X i teraz Tonale. Sprzedawać się będzie jak świeże bułeczki, nawet z silnikiem 1,0/130KM biggrin.gif Włosi się na taką Alfę rzucą.
piwo
ale czemu porownujesz suva do sportowych aut. porownaj suwa do kombi segmentu d jak np passat kombi, mondeo kombi, insignia kombi czy talisman kombi. i porownaj wygode jazdy, spalanie, przyjemnosc prowadzenia, koszty zakupu i utrzymania.
Maciek1234
CYTAT(piwo @ Thu, 10 Feb 2022 - 10:24) *
ale czemu porownujesz suva do sportowych aut. porownaj suwa do kombi segmentu d jak np passat kombi, mondeo kombi, insignia kombi czy talisman kombi. i porownaj wygode jazdy, spalanie, przyjemnosc prowadzenia, koszty zakupu i utrzymania.

dokładnie to samo. Do segmentu D tak samo musisz się wczołgiwać i tak samo wqurwiają źle ustawione lampy Fiatów Ducatów. Odkąd jeżdżę SUVem (na szczęście tylko chwilowo, na zastępstwo), to nie przypominam sobie swojego utysku na źle ustawione światła u innych - w płaskich autach dla mnie to codzienność biggrin.gif

Poza tym napiszą jeszcze raz - to ludzie wybrali SUVy. Segment D/E już się zwinął, nikt tego nie chce.
Honada
CYTAT(piwo @ Thu, 10 Feb 2022 - 05:20) *
ok czyli suv A rozumiem cos malenkiego w srodku jak audi q3 czy yaris cross. suv B to pewnie to cos ala corolla cross merc qlb czy te tonale.
Czyli do przewozenia dzieci cos dopiero od suv c ma racje bytu czyli taki wiekszy hatchback.
ale nie mowcie ze masa 2 tony i to zawieszona nie na przeswicie 14cm a od 18cm w gore nie powoduje gorszego skrecania czy ze tego na codzien sie nie odczuwa. glupi zjazd serpentyna na autostrade wjezdzamy stowke zamiast 50 i jep wypad na pobocze. a kazdym glupim punto da sie to spokojnie pojechac.


W pełni Cię rozumiem, mnie jazda Suvami nie rajcuje. Ale popyt na nie jest tak duży, że firmy muszą je mieć. Swoja drogą, tak jak uwielbiam limuzyny D/E tak są dwa SUV-y, które łamią pewne standardy. W Peugeoie 3008 pozycja w fotelu jest lepsza niż Peugeocie 508, a Stelvio 2.0 GME z Q4 waży 1660 kg czyli mniej niż BMW 3 xDrive. Oczywiście jeśli porównamy Stelvio do Giulii to prowadzenie jest gorsze ale akurat w przypadku AR to i tak jest poziom nieosiągalny dla SUV-ów pokroju Rav4, CR-V czy jakiejś Ooo Sportage.
Moim zdaniem koncerny robią co mogą aby zachować też inne wersje nadwoziowe, bo jaki projektant chciałby kreslic tylko SUV-y. Ale trzeba na czymś zarabiać. Dlatego też wrzuciłem tu post o Tonale, bo moim zdaniem to jest ostatnia szansa dla AR żeby przetrwać. Może zarobi dzięki temu na to, by w przyszłości zrobić jeszcze nowe GTV czy godna nastepczynie Giulii.
siewcu
CYTAT(specnaz14 @ Wed, 09 Feb 2022 - 16:14) *
Teraz wszyscy "muszą" mieć SUV-a pierdółkę. Przypomnę tylko ze toyota robi jeszcze bardziej pierdolkowate auto w postaci yarisa crossa.

yaris? to popatrz na aygo cross...
specnaz14
CYTAT(siewcu @ Thu, 10 Feb 2022 - 13:04) *
yaris? to popatrz na aygo cross...

O kurcze, nie wiedziałem ze aż takie badziewie też robią.
piwo
CYTAT(Honada @ Thu, 10 Feb 2022 - 11:28) *
W pełni Cię rozumiem, mnie jazda Suvami nie rajcuje. Ale popyt na nie jest tak duży, że firmy muszą je mieć. Swoja drogą, tak jak uwielbiam limuzyny D/E tak są dwa SUV-y, które łamią pewne standardy. W Peugeoie 3008 pozycja w fotelu jest lepsza niż Peugeocie 508, a Stelvio 2.0 GME z Q4 waży 1660 kg czyli mniej niż BMW 3 xDrive. Oczywiście jeśli porównamy Stelvio do Giulii to prowadzenie jest gorsze ale akurat w przypadku AR to i tak jest poziom nieosiągalny dla SUV-ów pokroju Rav4, CR-V czy jakiejś Ooo Sportage.
Moim zdaniem koncerny robią co mogą aby zachować też inne wersje nadwoziowe, bo jaki projektant chciałby kreslic tylko SUV-y. Ale trzeba na czymś zarabiać. Dlatego też wrzuciłem tu post o Tonale, bo moim zdaniem to jest ostatnia szansa dla AR żeby przetrwać. Może zarobi dzięki temu na to, by w przyszłości zrobić jeszcze nowe GTV czy godna nastepczynie Giulii.

Gulia to spieprzone auto bo mimo wymiarow klasy d w srodku jest miejsca jak w ciasnym kompakcie. Ktos zle rozplanowal kabine stad malo sie aut sprzedaje. Jakby alfa miala miejsca tyle co mondeo sam bym ja kupil.
Dwa ja nie neguje faktu ze suvy sie dobrze sprzedaja. Choc nie rozumiem powodu dlaczego. Chyba tylko po to by wojsko mialo co przejmowac.
A co do kombi klasy d to wiekszosc aut ma duzo powyzej 1,5m wysokosci wiec z wsiadaniem jest podobnie jak w suvach. Jedyna roznica ze nie ma bezsensownego przeswitu 20cm przez co mniej szumi w czasie jazdy, lepsza aerodynamika i docisk lepsze prowadzenie i mniejsze spalanie. A i koszty utrzymania duzo nizsze bo zawieszenie, opony, silnik, skrzynia, heble przez nizsza mase zuzywaja sie wolniej a i opony sa w normalnych tanich rozmiarowkach.
radzio_gsi
fajne!!! ciekawe ile będzie na haku
Maciek1234
CYTAT(piwo @ Thu, 10 Feb 2022 - 15:38) *
Gulia to spieprzone auto bo mimo wymiarow klasy d w srodku jest miejsca jak w ciasnym kompakcie.
przecież Gulia to kompakt biggrin.gif wymiary te same, co Astra w sedanie, Megane w sedanie, czy BMW 3 laugh.gif
piwo
Moze i fakt. Ale mimo wszystko miejsca jak w ciasnym kompakcie. Wlosi totalnie olali praktycznosc. C..j ze nie ma miejsca na lokiec czy glowe czy ze bagazu nie ma jak wlozyc przez ten waziutki wlazik. Wazne ze ladna i dobrze sie prowadzi. Tylko na c..j robic to w segmencie d? Mogli zostac na alfie 4c i niewiele by sie zmienilo.
Honada
CYTAT(piwo @ Thu, 10 Feb 2022 - 14:38) *
Gulia to spieprzone auto bo mimo wymiarow klasy d w srodku jest miejsca jak w ciasnym kompakcie. Ktos zle rozplanowal kabine stad malo sie aut sprzedaje. Jakby alfa miala miejsca tyle co mondeo sam bym ja kupil.


Ostatnio testowałem Giulię Quadrifoglio i pierwszy raz od dłuższego czasu zmieściłem się za fotelem kierowcy ustawionym pod siebie. Mierzę 185 cm. nie było tam na pewno tyle miejsca co w Mondeo czy Octavii, ale wiecej niż w Pugu 508. Poza tym, w Audi A4 jest podobnie symboliczna ilość miejsca, a się sprzedaje o wiele lepiej. W klasie Premium segment D nie wymaga ogromu miejsca, wystarczy dopłacić trochę i zamiast klasą C wyjeżdza się Klasą E. Inny przykład - teraz mam pod domem DS9. Auto wielkie w środku, zwłaszcza z tyłu. Ma super materiały, fajne wyciszenie i niezłe zawieszenie. Ale to się nie sprzeda. Choć jest gigantyczny na tle Puga 508 z którym dzieli wiele części. DS9 to będzie biały kruk. Choć jest wielki i wygodny, a do tego mozna go mieć w czystej benzynie.
piwo
Tylko ds9 jest drogie i podejrzewam ze utrzymanie tez bedzie drogie. Jakby kosztowalo 140 tys zl za hybrydke a koszty serwisu byly po tysiaka to czemu nie
roswell89
Że się tak podepnę,

orientujecie się które wersje Giulii posiadają fabryczne LSD?

Dzięki
Honada
CYTAT(roswell89 @ Thu, 10 Feb 2022 - 16:44) *
Że się tak podepnę,

orientujecie się które wersje Giulii posiadają fabryczne LSD?

Dzięki

Domawiasz pakiet Performance i masz nawet w dieslu.
roswell89
Dzięki!

I w RWD i w Q4 tak jest?
Honada
CYTAT(piwo @ Thu, 10 Feb 2022 - 16:37) *
Tylko ds9 jest drogie i podejrzewam ze utrzymanie tez bedzie drogie. Jakby kosztowalo 140 tys zl za hybrydke a koszty serwisu byly po tysiaka to czemu nie

No za 140 tys. zł nie da się kupić niczego poza Camry. Passat czy Superb to jakieś 180 tys. zł, a kolega ostatnio brał Passata za 220 tys. zl i jeszcze nie był to full. Czy DS9 jest drogi? jak na silnik 1.6 225 KM to tak, ale 308 Hybrid 225 kosztuje jakieś 180-190 tys. zł. DS9 jakieś 216-255 tys. zł z wszystkim dodatkami jak testowany egzemplarz. Bez rabatów.
Honada
CYTAT(roswell89 @ Thu, 10 Feb 2022 - 16:52) *
Dzięki!

I w RWD i w Q4 tak jest?


Obecnie (jest nowy cennik) w nowych modelach 2022 LSD jest dostępne tylko w Veloce, ale w standardzie. Wcześniejsze roczniki (nawet poliftingowe 2021) musiały mieć pakiet Performance, ale on dotyczył z tego co pamiętam Veloce, Sprint oraz TI.
Nanab
CYTAT(piwo @ Thu, 10 Feb 2022 - 14:38) *
A i koszty utrzymania duzo nizsze bo zawieszenie, opony, silnik, skrzynia, heble przez nizsza mase zuzywaja sie wolniej a i opony sa w normalnych tanich rozmiarowkach.

Wyższe koszty utrzymania to też zaleta dla niektórych-można pokazać somsiadowi "stać mnie" biggrin.gif Na tej samej zasadzie co działa hejt na lpg.
piwo
Tyle ze lpg ma wiele wad. Jezdzilem ponad 200tys km na tym dziadostwie i jakosc orlenowskiego gazu tragiczna. Co tankowqnie auto inaczej sie zbiera. Wiecznie zajebane flitry, uszkodzone wtryski co 50tys km, wieczne regulacje luzow zaworowych, glowica wypalona, czeste i dlugie tankowania, smierdzace rece. Jakby w zbiornikach mieli dobry czysty gaz zlego slowa bym nie powiedzial a tak lotetia ze moze sie uda zatankowac bez szlamu...
exocet
CYTAT(piwo @ Thu, 10 Feb 2022 - 17:48) *
Tyle ze lpg ma wiele wad. Jezdzilem ponad 200tys km na tym dziadostwie i jakosc orlenowskiego gazu tragiczna. Co tankowqnie auto inaczej sie zbiera. Wiecznie zajebane flitry, uszkodzone wtryski co 50tys km, wieczne regulacje luzow zaworowych, glowica wypalona, czeste i dlugie tankowania, smierdzace rece. Jakby w zbiornikach mieli dobry czysty gaz zlego slowa bym nie powiedzial a tak lotetia ze moze sie uda zatankowac bez szlamu...

Gaz na stacjach jest z różnych źródeł. Są takie stacje, które przyjmują "zlewki" z cystern wracających do rozlewni i potem różnie bywa, tylko to niekoniecznie wina orlenu.
Nanab
CYTAT(piwo @ Thu, 10 Feb 2022 - 17:48) *
Tyle ze lpg ma wiele wad. Jezdzilem ponad 200tys km na tym dziadostwie i jakosc orlenowskiego gazu tragiczna. Co tankowqnie auto inaczej sie zbiera. Wiecznie zajebane flitry, uszkodzone wtryski co 50tys km, wieczne regulacje luzow zaworowych, glowica wypalona, czeste i dlugie tankowania, smierdzace rece. Jakby w zbiornikach mieli dobry czysty gaz zlego slowa bym nie powiedzial a tak lotetia ze moze sie uda zatankowac bez szlamu...

Jak tankujesz na orlenie to się nie dziwię. Tankuję na auchanie i nigdy nie miałem problemów, filtry czyste, samochód działa zawsze tak samo, wtryski i reduktor od 80 tys. km te same. Tankowanie raz na pół tys. km tak nie boli jak się nie robi tras po kilka krajów naraz, jak wielozawór sprawny i instalacja nie zrobiona na rurkach 3mm to tankowanie idzie porównywalnie z tankowaniem benzyny. Benzyna też śmierdzi, o ON nie wspominając. Luzy zaworowe reguluje się tak samo często co na benzynie, żeby wypalić zawory trzeba się mocno postarać.
Andrzejsr
LPG i Alfa Romeo wpadły we wspólne skojarzenia ...
Czyżby tanio ale godząc się z masą minusów- to ich wspólny mianownik?

Tonale.. Łaziłem dziś z psem i mijałem Sandero jakiś obecny model. Czymś to się różni? Wsiadanie , wysokość świateł itd? Ja wiem dusza i te rzeczy ale w naszym kraju dacia chyba więcej duszy ma.
Zabieg krótkiej maglownicy latami przez AR utrzymywany, nazywany przez laików "prowadzeniem" pewnie kilku zwiedzie i coś tam się sprzeda. Ale jakie gtv jaka Alfa, z jakim pomysłem? Kupionym od lepszych-japoncow znów jak 124? Oby, byle produkowane w Japonii.
Stary alfisti , ale z tych dwóch zdecydowanie wolałbym Sandero sory. Przynajmniej nic nie udaje i nie jest pozorantem a serwisy to nie byłe polmozbyty z bandą kombinatorów z nawykami z tych czasów tolerowanym i przez kierownictwo (w końcu autoryzowane).
Jesteśmy od czasu stelvio i giulii z tym wejściem tragicznym, opóźniamym latami ( tonale ta sama tradycja a jakże) brakiem wow jakiegokolwiek, co charakteryzowało AR kiedyś, silnikiem z glosniczkow i masą wtop świadkami upadku potężnego potencjału niestety.
Honada
Andrzeju, czasem lepiej się nie wypowiadać, żeby się nie ośmieszać. Krótka maglownica to sekret zachwytów nad prowadzeniem Giulii? Ty widziałeś konstrukcję przedniego zawieszenia i zwrotnicy? Pomijam już takie aspekty techniczne jak konstrukcja karoserii, która ma wpływa na zachowanie auta w zakrętach czy inne rozwiązanie jakie AR wprowadziła do Giulii, a których nie ma konkurencja.

Swoją drogą nie wiem czym się można podniecać w starych Alfach poza Busso. Auta nie nadające się do życia, których wytrzymałość mechaniczna nie pozwalała przeprowadzić 5 testów redakcyjnych bez poważnej awarii. Dziś Quadrifoglio o mocy ponad 500 KM jeździ 50 tys. km w warunkach testowych i działa bez zająknięcia, a BMW sprzedaje M4 po 15 tys. km robiąc po drodze tylny dyfer, panewki i wymieniając pękniętą głowice. Do tego taka 500-konna Alfa pali przy spokojnej jeździe 8-9 l/100 km w trasie i 13-15 l/100 km w mieście. Jak ktoś nie dostrzega postępu w tym modelu, to chyba po prostu nie chce tego zrobić.
exocet
CYTAT(Honada @ Fri, 11 Feb 2022 - 06:25) *
Andrzeju, czasem lepiej się nie wypowiadać, żeby się nie ośmieszać. Krótka maglownica to sekret zachwytów nad prowadzeniem Giulii? Ty widziałeś konstrukcję przedniego zawieszenia i zwrotnicy? Pomijam już takie aspekty techniczne jak konstrukcja karoserii, która ma wpływa na zachowanie auta w zakrętach czy inne rozwiązanie jakie AR wprowadziła do Giulii, a których nie ma konkurencja.

Swoją drogą nie wiem czym się można podniecać w starych Alfach poza Busso. Auta nie nadające się do życia, których wytrzymałość mechaniczna nie pozwalała przeprowadzić 5 testów redakcyjnych bez poważnej awarii. Dziś Quadrifoglio o mocy ponad 500 KM jeździ 50 tys. km w warunkach testowych i działa bez zająknięcia, a BMW sprzedaje M4 po 15 tys. km robiąc po drodze tylny dyfer, panewki i wymieniając pękniętą głowice. Do tego taka 500-konna Alfa pali przy spokojnej jeździe 8-9 l/100 km w trasie i 13-15 l/100 km w mieście. Jak ktoś nie dostrzega postępu w tym modelu, to chyba po prostu nie chce tego zrobić.

Wszystko prawda zapewne, dlatego wiele osób kiwa głową, a potem idzie do bmw, merca i audi i kupuje kolejnego suva, którego nie będzie problemu sprzedać. Tak samo będzie z Tonale, mnóstwo ludzi będzię mówiło, że ładny itd, a potem kupi kolejnego suva od vaga. To samo jest z JLR czy Lexem.

Napisz jakie to rozwiazania są w AR, których nie ma konkurencja, bo jestem ciekaw.
piwo
wal napedowy np z karbonu? podwojny wahacz z przodu a nie mcpherson badziewny?
https://blog.pgd.pl/dlaczego-samochody-alfa...wieszenie-cz-1/
Honada
CYTAT(exocet @ Fri, 11 Feb 2022 - 07:22) *
Wszystko prawda zapewne, dlatego wiele osób kiwa głową, a potem idzie do bmw, merca i audi i kupuje kolejnego suva, którego nie będzie problemu sprzedać. Tak samo będzie z Tonale, mnóstwo ludzi będzię mówiło, że ładny itd, a potem kupi kolejnego suva od vaga. To samo jest z JLR czy Lexem.

Napisz jakie to rozwiazania są w AR, których nie ma konkurencja, bo jestem ciekaw.


Uzbrójcie się w cierpliwość, bo przygotowujemy wiekszy materiał o Giulii i nie chce uprzedzać faktów. Ale w niej to nawet układ hamulcowy jest z zupełnie innej bajki (sposób działania, kontrukcja)

PS. żebyśmy się dobrze zrozumieli - Tonale może się sprzedawać lepiej, bo Włochom ktoś wyjaśnił, że dziś poziom zaawansowania technicznego i ta sportowa koncepcja nie ma znaczenia dla klienta. Wystarczy marketing sportowy, a auto może nie mieć nic wspólnego ze sportem. Ważniejsze są multimedia, Android auto, bajery, masaże w fotelach i renomowane logo. A do tego świetne warunki leasingowe. Dlatego Tonale właśnie może osiągnąć sukces, bo technicznie jest zmodyfikowanym Fiatem ale ma np. Alexę wiec bajer przedni i to się liczy, a nie jakieś tam wały napędowe z włókna albo idealny rozkład mas. Tacy są dziś klienci. I dlatego badziewie w postaci BMW 2 gran coupe z M pakietem, wnętrzem gorzej wykonanym niż Peugeot i z silnikiem 1.5 na 3 cylindrach tak świetnie się sprzedaje, mimo że to auto nie ma nic wspólnego z BMW ani z filozofią marki. Ale jest design, marka, marketing i dobra cena.
Andrzejsr
Alexa i leasing... To będzie to alfowe Wow , jak to nie jest upadek to sory.
Świadomie pisze o przełożeniu bo to jest to co przeciętny kierowca czuje, nie czy i jak się katy zmieniają w zakręcie bo i tak do limitów nie dochodzi.
Co do testów to ja z innymi relacjami się spotkałem check enginy zatrzymywania się auta na skrzyżowaniu itp. ale znam tą śpiewkę "teraz jest lepiej".
Toto Tonale to już resztki nadziei odbiera na Alfę.
Crossover z Alexa i dobrym leasingiem... Kwintesencja po prpstu Alfy Romeo.
Honada
CYTAT(Andrzejsr @ Fri, 11 Feb 2022 - 11:10) *
Crossover z Alexa i dobrym leasingiem... Kwintesencja po prpstu Alfy Romeo.


Giulia jest kwintesencją Alfy Romeo pod każdym względem. Kwintesencją, na którą wydano 1,5 miliarda euro. I ta kwintesencja niestety się nie sprzedaje. Czemu? Bo jest dla takich purystów jak ja, dla osób, które oczekują sportowego auta w nadwoziu limuzyny. Dlatego w Tonale, które kompletnie mnie nie przekonuje, widzę właśnie szansę. Bo nie jest kwintesencją Alfy Romeo.
piwo
dla mnie kwintesencja jest alfa 4c.
roswell89
Honada bardzo dobrze mówi,
dobrych parę lat sprzedawałem auta w salonie, przekrój klientów był spory, ale naprawdę na pewnie paru tysięcy klientów którzy się przewinęli pytanie czy zawias to belka czy wielowahacz padło chyba dwa razy, raz klient zapytał czy wtrysk jest bezpośredni. NIKT nie zapytał o CX

Nie 99, a 99,9% kupujących nowe auta w salonie ma w dupie konstrukcje zawieszenia, podobny odsetek ma gdzieś szybką jazdę w ciasnych łukach, za to łatwość zaparkowania na krawężniku już jest bardzo istotna.
Design, wyświetlacze, multimedia, asystenci - takie rzeczy ich interesują.

Nie chcę nikogo tu urazić, ale mam wrażenie Panowie, że co niektórzy wskutek przebywania na Trackdayach, etc, wśród pasjonatów, zapominają, że jesteśmy znikomym, z resztą ciągle malejącym odsetkiem klientów i naprawdę oczekiwania ogółu są diametralnie inne niż lansowane tu na forum

Honada, sam fakt że Giulia jest sedanem już jest w obecnych czasach bardzo poważnym minusem.
Andrzejsr
Nie zapominamy, tylko Alfa Romeo jest w pułapce samowytworzonej. Latami slogany o sporcie , prowadzeniu, wyprzedzających czy odważnych w porównaniu do konkurencji rozwiązaniach wbijane do głów klientom, pozorowanie na tej bazie wyjątkowości, zmieniając modele co 10 lat, latami przekłądając premiery, nie kapnęli się że tryndy się trochę zmieniły i teraz dopiero kopiują pomysł szkopów z głosowymi komendami czy leasingami? rychło w czas.
A marka teraz sama pokazuje dotychczasowym klientom, że ten sport, emocje i dusze to mają w d. bo liczy się krawężnik, alexa i dobry leasing.
Wiec jest ani sportowa, ani użytkowa, ani uniwersalna, za to wciąż z nieciakwą opinią klientów o serwisach czy sprzedaży, worka awaryjności nie będę otwierał, bo zawsze jest "teraz to już nie".
I teraz mamy z tej sportowej marki jednego sedana, balon-sedana tego samego i raczkujące Tonale nijakie zupełnie. Ciekaw jestem jakie będą dominujące reklamy Tonale - sportowy podjazd mamy z dziećmi pod przedszkole ?
Honada
CYTAT(roswell89 @ Fri, 11 Feb 2022 - 12:03) *
Honada, sam fakt że Giulia jest sedanem już jest w obecnych czasach bardzo poważnym minusem.


Na pewno, bo jest moda na SUV-y. Chociaż z drugiej strony, są modele, które się dobrze sprzedają jako sedany. W BMW poza SUV-ami sprzedają się całkiem dobrze sedany jak seria 5, seria 3 i seria 2 Gran Coupe (to jest sedan z dorzuconym marketingiem).


CYTAT(Andrzejsr @ Fri, 11 Feb 2022 - 12:22) *
Nie zapominamy, tylko Alfa Romeo jest w pułapce samowytworzonej. Latami slogany o sporcie , prowadzeniu, wyprzedzających czy odważnych w porównaniu do konkurencji rozwiązaniach wbijane do głów klientom, pozorowanie na tej bazie wyjątkowości, zmieniając modele co 10 lat, latami przekłądając premiery, nie kapnęli się że tryndy się trochę zmieniły i teraz dopiero kopiują pomysł szkopów z głosowymi komendami czy leasingami? rychło w czas.
A marka teraz sama pokazuje dotychczasowym klientom, że ten sport, emocje i dusze to mają w d. bo liczy się krawężnik, alexa i dobry leasing.
Wiec jest ani sportowa, ani użytkowa, ani uniwersalna, za to wciąż z nieciakwą opinią klientów o serwisach czy sprzedaży, worka awaryjności nie będę otwierał, bo zawsze jest "teraz to już nie".
I teraz mamy z tej sportowej marki jednego sedana, balon-sedana tego samego i raczkujące Tonale nijakie zupełnie. Ciekaw jestem jakie będą dominujące reklamy Tonale - sportowy podjazd mamy z dziećmi pod przedszkole ?


od 2016 roku Alfa ma więcej sportu w tych swoich samochodach niż auta stricte sportowe konkurencji. Problemem jest fakt, że sport się nie sprzedaje. Sprzedają się auta "dla ludzi aktywnych, dynamicznych, nowoczesnych" którzy za żadne skarby nie chcą sportowego auta. Czemu? Bo są twarde, niewygodne, kosztowne w utrzymaniu. A klient chce być tylko postrzegany jako dynamiczny czy sportowy przez otoczenie, a tak naprawdę chce siedzieć wygodnie na dupie. Coś jak te chłopaczki z brodami, którzy chcą być męscy i brutalni, a jak przychodzi co do czego, to płaczą pod pierzyną. Jeśli ktoś jeszcze tego nie rozumie, to niech zobaczy co odwaliła Toyota - wprowadziła hybrydowe Corollki z pakietami GR Sport, które NIC ze sportem nie mają wspólnego, za to wyglądają na sportowe, są ładne, oszczędne i się sprzedają.
roswell89
Alfa działa za późno, już nie mówię, że nie kształtuje trendów, ale ona za nimi nawet nie nadąża.
Tak czy inaczej jak Tonale jej nie pomoże to już nic jej pomoże.
Opinię o awaryjności ciężko będzie wymazać, choć szcześliwie dla niej coraz mniejsze ma to znaczenie dla klientów i np w BMW ogólny wzrost awaryjności specjalnie wpływu na słupki nie ma.

W BMW model 3 się bardzo dobrze sprzedaje, bo poszli zgodnie z oczekiwaniami klientów - atrakcyjne finansowania, najmy, często trójka wychodziła niżej w racie niż Superb. A że "prestiż" to BMW nierzadko wygrywało. Zmniejszyli silniki, 6cyl stały się mniejszością, myslę że nawet jakby było FWD to by sprzedaż na tym nie ucierpiała.

Z resztą jest przecież marka jeszcze bardziej sportowa niż Alfa - Porsche. I co - gdyby dalej było tylko sport, legenda, wyniki na torze już by tej marki nie było.
Cayenne je uratowało, a Macan przypieczętował sukces.
"W 2019 roku Porsche wyprodukowała 280 880 samochodów, z czego największy udział przypadł modelowi Macan (prawie 100 tys.) oraz Cayenne (ponad 92 tys. pojazdów), legendarny model Porsche 911 zyskał prawie 40 tys. nabywców

I ani spalanie, ani gorsze prowadzenie i osiągi ani niższa stabilność klientom nie przeszkodziła.
Andrzejsr
CYTAT(Honada @ Fri, 11 Feb 2022 - 12:48) *
... co odwaliła Toyota - wprowadziła hybrydowe Corollki z pakietami GR Sport, które NIC ze sportem nie mają wspólnego, za to wyglądają na sportowe, są ładne, oszczędne i się sprzedają.


To chyba z kolei uczą się od Włochów - takie praktyki tam od zawsze przecież stosowano, z paradoksami włącznie typu odelżnona (Alleggerita w wydaniu 156) będąca cięższą od nieodelżonej wersji danego modelu , to jest mistrzostwo dopiero wciskania kitu smile.gif Tylko już się lud nauczył na to nie łapać.
Za to w Toyocie widocznie jak to u Japończyków- coś skopiują i poprawią , tak że działa i robi swoje jak należy.
Tommo
Nie wiem o co się sprzeczacie ale Alfa od wieków była niszową marką, poza rodzimym rynkiem sprzedawała się słabo i tak jest nadal niezmiennie. I bardzo dobrze. To jest samochód dla indywidualisty, kogoś kto już rzyga na widok oklepanych BMW, Audi czy Toyot. Nie boi się ryzyka jakie niesie posiadanie egzotycznej (na Polskie warunki) marki. I niech tak pozostanie. Dla mnie jako pasjonata motoryzacji najważniejsze żeby rynek był bogaty i różnorodny. Jakby Alfa, czy francuzy poszły kopią aut niemieckich byłby dramat. Zrozumcie że nie wszystko musi być najlepsze, idealne do bólu, dla najszerszej masy odbiorców. Powiem więcej. Jeśli Alfa pójdzie drogą popularnych, oklepanych marek, wbije sobie sama gwóźdź do trumny.
nomad66
Crossover to mix pojazdów dla mnie, taki ni pies ni wydra, za to jak najdalej od sportu (przynajmniej konstrukcyjnie) fejk dodatki sportowe muszą być, żeby się sprzedawało
Te wszystkie "suv"-y A, B, C to taki crossover z marketingiem.

SUV to inna sprawa: podwozie jest zrobione tak, żeby miało sportowe nastawy, stabilne przy wysokich prędkościach, fajnie prowadzące się po zakrętach, dużo większe niż kombi (zwłaszcza dookoła głowy), mocny silnik pod maską (żadne dychawiczne 1.6). Rowery mają wchodzić do bagażnika z rozłożoną kanapą bez rozkręcania wink.gif Czyli jak sama nazwa wskazuje ma to być sportowy samochód użytkowy.

Mając porównanie BMW e53 (3.0d) do e36 (3.0i m54) w codziennym użytkowaniu nie widzę dużych różnic w prędkościach na co dzień. E53 jest stabilniejsze przy bocznym wietrze czy deszczu na autostradzie (prędkości około 160). Bagażnik: W e53 zwykle wożę około 200kg bagażu w trasy. I nie czuć tego. Zapnę przyczepę 2,5tony i jadę, dopiero przy 120km/h robi się mniej stabilnie. Łuki, zakręty? Spokojnie idę ogniem jakbym jechał e36, dopiero ciasne nawroty to około 10km/h mniej zrobię, ale i tak samemu bo pasażerowie wtedy już mają nudności.
Siedzę wysoko, w dużym wygodnym fotelu, na wszystko patrzę z góry dzięki czemu wszystko widzę. W nocy na długich trasach nieocenione.
Andrzejsr
CYTAT(Tommo @ Fri, 11 Feb 2022 - 15:28) *
..Jeśli Alfa pójdzie drogą popularnych, oklepanych marek, wbije sobie sama gwóźdź do trumny.


No przecież właśnie idzie. Tylko spóźniona i z niedorobkami .
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.