Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jaka skrzynia do b207/z20NEx
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > GM Power Corner
Dziku
Jak w tytule, b207 ma inny bolt pattern niż stare ople, więc skrzynie c/x/z20 ozpadają(czyli te z v i małych r4 też) 1.9 też odpada bo fiat, czy diesle 2.2 i 1.7 miały taki sambolt pattern jak stare benzyny?
Do wyboru zostaje chyba tylko f23 i f40(f5 chyba też), ale czy jest coś na tyle pokrewnego do f/d16/20 żeby nie trzeba było się bawić w dorabianie półosi, wszystkich łap, itp?
Dziku
Nikt nic nie wie? Opel ma tyle posranych połączeń, jak ls z f40 bez flanszy, 4x4 na torsenach z alfy, a tu nic?
InnyLogin
2,2 dti w Oplu, Saabie to F35 przełożenie 3,63 lub 3,82 zresztą taka była u ciebie? Miałeś przełożenie zależnie od liftu.
Seria skrzyń F w większości ma takie same umiejscowienie śrub, wolne miejsca na śruby które pasują do różnych silników. Jak się nie mylę od F16 do F40 zamiennie. D to po prostu dla Daewoo więc tak samo. W niektórych V6 też były z serii F więc też będzie pasować.
Jaki masz moc, moment? Jak rozumiem B207 czyli Z20NET, LK9 więc identyczne wyjście na skrzynie.

Najbardziej rozsądna, najmocniejsza z łatwiejszych do wsadzenia to F40 jak miałeś wcześniej F35. Jedna półoś, linki, mechanizm zmiany biegów (stary też powinien pasować ale 5>6), możliwe że czujnik prędkości jeśli miałeś na skrzyni ale u ciebie raczej nie. Zależnie czy wybierak linki czy wodzik. U ciebie powinna być pierwsza opcja aczkolwiek była duża dowolność ale to nie problem.
F23 ponoć też dużo wytrzymuję. Zapewne przez to że Getrag je robił a nie GM jak resztę z tej serii ale więcej badziewia do wymiany.

Twoja F35 jak zdechła?
Dziku
Nie zdechła, bo nie miałem. Chciałem to włożyć do lanosa, ale temat półosi na zamówienie(niezależnie czy do f23, f35, czy f40) mnie odpycha, bo wedle katalogów nie ma nic co pasuje długością(do f23 prawie) i nie ma też takich przegubów do f40 żeby siadły patyki z lanosa.
F35 mija się z celem, bo rąbania tyle co z f40 a efekt żaden. Więc póki co temat umarł.
Co do bolt patternów to właśnie jest tak, że był "stary" czyli od małych r4, większych i v6, a potem pojawiło się b207 które ma inny, stąd ograniczenie do ciężkich wielkich skrzyń które nie zawsze(m32) dają radę. Tyle mi się udało wygrzebać. To żeskrzyniami ze starym patternem można żąglować prawie do woli to wiem, z nowym jednak jest mało różowo...
InnyLogin
CYTAT(Dziku @ Thu, 14 Apr 2022 - 05:41) *
Co do bolt patternów to właśnie jest tak, że był "stary" czyli od małych r4, większych i v6, a potem pojawiło się b207 które ma inny, stąd ograniczenie do ciężkich wielkich skrzyń które nie zawsze(m32) dają radę. Tyle mi się udało wygrzebać. To żeskrzyniami ze starym patternem można żąglować prawie do woli to wiem, z nowym jednak jest mało różowo...

Przeceniasz inżynierów z GM.
Twój silnik był z F35 więc bez problemu połączysz z silnik z F23 i F40, a resztę wiesz co zrobić.
Lincoln e30ix
Niektóre skrzynie takie same tylko "dzwon" jest inny, więc zamienny (tak było w f23 i f35)
Dziku
No o dzwon się rozchodzi, chciałem do stosunkowo lekkiego silnika jak@ś w miafrę lekką skrzynię jaf f20 albo f/d16, zwłaszcza że tanie i mogę sobie pożąglować przełorzeniami, bo przy ciężkich skrzyniach tracę wszystkie zalety b207....
Mjecio
F23 z vb 2.2, m32 z vc 2.2 direct, przelozen w jednej i drugiej od groma.
Dziku
F23 dalej wymaga w moim przypadku custom półosi, a jakbym miał wkłasać m32 to już wole pieniądze do kałuży wysypać, taki sam efekt będzie...
kiler313
CYTAT(Dziku @ Fri, 22 Apr 2022 - 12:46) *
F23 dalej wymaga w moim przypadku custom półosi, a jakbym miał wkłasać m32 to już wole pieniądze do kałuży wysypać, taki sam efekt będzie...


Dziuku jaką masz u siebie aktualnie konfigurację półosi i piast.

Ja u siebie Z20LET + F23 z astry G przeszczepiłem do Corsy C półosie wjechały z Calibry z przegubami i piasty też Calibry wpasowane w inne zwrotnice.

W drugą stronę Calibra z AF22 na mocnej glebie dostała półosie od AG 2.0 16v bo są dłuższe niż orginały i tak nie siadają przeguby.
Dziku
Mam d16, z pó♣łosiami różnej długości i piasty seria lanos 16v, czyli to samo co vectra b w edycji 4 śruby.
Czekaj, z której clibry półosie do f23?
kiler313
CYTAT(Dziku @ Wed, 27 Apr 2022 - 08:22) *
Mam d16, z pó♣łosiami różnej długości i piasty seria lanos 16v, czyli to samo co vectra b w edycji 4 śruby.
Czekaj, z której clibry półosie do f23?


Jak masz D16 i piasty te co VB to połosie pasują z Calibry C20NE,X20XEV długie bez podpory.
Aktualnie jedna z Calibr z X20XEV pod maską miała D16 pod maską wsadziłem tam F20 i te same półosie podchodzą do Swapa F23 w Corsie
Dziku
To wszędzie piszą że f23 ma inne przeguby...
kiler313
CYTAT(Dziku @ Wed, 27 Apr 2022 - 08:34) *
To wszędzie piszą że f23 ma inne przeguby...



Zasadnicza różnica tkwi w pręcie z frezem rozpiszę to poniżej

Chodzi o to że F23 dla silników

ASTRA G (1998 –2008)

2.0 16V - X20XEV –( 100kW,136KM)
2.0 16V - X20XER –( 118kW,160KM) tylko lewa strona
2.2 16V - Z22SE –( 108kW,147KM)
2.0 DI - X20DTL, Y20DTL –( 60kW,82KM)
2.0 DTI - Y20DTH – (74kW,101KM)

ZAFIRA A (1998 –2004)

2.0 16V - X20XEV –( 100kW,136KM)
2.0 16V - X20XER –( 118kW,160KM) tylko lewa strona
2.2 16V - Z22SE –( 108kW,147KM)
2.0 DI - X20DTL, Y20DTL –( 60kW,82KM)
2.0 DTI - Y20DTH – (74kW,101KM)

VECTRA B (1996 –2002)

1.8 16V - X18XE –( 85kW,115KM)
2.0 8V - C20SEL –( 85kW,115KM)
2.0 16V - X20XEV –( 100kW,136KM)
2.2 16V - Z22SE –( 108kW,147KM)
2.0 DI - X20DTL, Y20DTL –( 60kW,82KM)
2.0 DTI - Y20DTH , X20DTH – (74kW,101KM)
VECTRA C (2002 –2008)
( Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW F23 )

2.2 16V - Z22SE –( 108kW,147KM)
2.2 16V - Z22YH –( 114kW,155KM)
2.0 DTI - Y20DTH – (74kW,101KM)

SIGNUM (2003 –2008)
( Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW F23 )
2.2 16V - Z22YH –( 114kW,155KM)
2.0 DTI - Y20DTH – (74kW,101KM)

-ASTRA F (1992 –1998)
1.8 16V - X18XE , C18XE , C18XEL
2.0 8V - C20NE
2.0 16V - X20XEV , C20XE

-CALIBRA (1989 –1997)
2.0 8V - C20NE
2.0 16V - X20XEV , C20LET
2.5 V6 - X25XE


Ilość zębów zewnętrznych - 34
Ilość zębów wewnętrznych - 25




A mocniejsze silniki spięte z F23 takie jak

OPEL ASTRA G coupe (F07_) 2.0 16V Turbo 09.2000 ->08.2001 190 PS 140 KW
OPEL ASTRA G coupe (F07_) 2.0 16V Turbo 11.2002 ->05.2005 200 PS 147 KW
OPEL ASTRA G coupe (F07_) 2.0 16V Turbo 08.2001 ->05.2005 192 PS 141 KW
OPEL ASTRA G hatchback (F48_, F08_) 2.0 OPC 11.2002 ->01.2005 200 PS 147 KW
OPEL ASTRA G hatchback (F48_, F08_) 2.0 OPC 09.2002 ->01.2005 192 PS 141 KW
OPEL ASTRA G kabriolet 2.0 16V Turbo 11.2002 ->10.2005 200 PS 147 KW
OPEL ASTRA G kabriolet 2.0 OPC 03.2002 ->10.2005 192 PS 141 KW
OPEL ASTRA G kombi (F35_) 2.0 OPC 11.2002 ->07.2004 200 PS 147 KW
OPEL ASTRA G kombi (F35_) 2.0 OPC 09.2002 ->07.2004 192 PS 141 KW
OPEL ZAFIRA (F75_) 2.0 OPC 09.2001 ->06.2005 192 PS 141 KW
OPEL ZAFIRA (F75_) 2.0 OPC 11.2002 ->06.2005 200 PS 147 KW

Czyli wszystkie z silnikiem Z20LET

Ilość zębów zewnętrznych - 34
Ilość zębów wewnętrznych - 35



jackkpl
Podepne się pod temat. Jakaś długa skrzynia do b207 się znajdzie? Docelowo tak 2000rpm/150kmh na najwyższym biegu by było pożądane.
Fajnie gdyby jakieś długie FD podpasowalo do tej skrzyni. Ja mam seryjny 5 biegowy manual, 100kmh to 2000rpm i silnik całą trasę leci na podciśnieniu. Nawet przy 180 na tempomacie nie wchodzi na boost (na równej drodze). Jadąc z laweta 100-110 też na atmosferycznym ciśnieniu jedzie, marnotrawstwo smile.gif.
Dziku
CYTAT(jackkpl @ Fri, 17 Jun 2022 - 08:46) *
Podepne się pod temat. Jakaś długa skrzynia do b207 się znajdzie? Docelowo tak 2000rpm/150kmh na najwyższym biegu by było pożądane.
Fajnie gdyby jakieś długie FD podpasowalo do tej skrzyni. Ja mam seryjny 5 biegowy manual, 100kmh to 2000rpm i silnik całą trasę leci na podciśnieniu. Nawet przy 180 na tempomacie nie wchodzi na boost (na równej drodze). Jadąc z laweta 100-110 też na atmosferycznym ciśnieniu jedzie, marnotrawstwo smile.gif.

W jakim aucie, jakie koło?
F40 z fd 3.09 było w 2.0jtd, np w insignii, tylko nie wiem czy z wide ratio, żeby 6. Była 0.62...
jackkpl
CYTAT(Dziku @ Tue, 21 Jun 2022 - 18:59) *
W jakim aucie, jakie koło?
F40 z fd 3.09 było w 2.0jtd, np w insignii, tylko nie wiem czy z wide ratio, żeby 6. Była 0.62...

Saab 9-3 2006r. jest jakas 6-tka do benzyny, ma przelozenie calkowite 2.52 i chyba 2.29. W dieselu bylo 2.09 i pytanie,czy te skrzynie F40 mają zamienne wnętrzności.
Generalnie to na 5-tce moja fura od 90km/h spokojnie wjeżdża pod największą górkę na A1 z lawetą na haku smile.gif.
srbenda
Ile tam jest Nm? ohmy.gif
jackkpl
CYTAT(srbenda @ Tue, 21 Jun 2022 - 23:09) *
Ile tam jest Nm? ohmy.gif

450 bo sprzęgło ma już ze 150tys nalatane. Jak było nowe to 500 znosiło smile.gif.
Dziku
No dobra, wracając do tematu lanosa, czy istnieją takie patyki żebym na nie założył zewnętrzne przeguby lanosa, wewnętrzne pasujące do f40 i żeby długością były ok?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.