Cześć,
BMW 130i mojej żony nie jedzie w środkowym zakresie obrotów, załączam wykres. Błędów żadnych nie sypie, moc maksymalna też jest raczej OK. Moje pierwsze skojarzenie to DISA.
Poczytałem trochę o DISAch w N52 na amerykańskich forach, jeśli prawdę tam piszą to pierwsza, "mała" DISA otwiera się przy 3000 obr/min, a "duża" przy 4300 obr/min. No i czy jeżeli DISA jest popsuta, to po prostu zostaje otwarta? Jak włączam zapłon to słyszę jak zamyka się duża DISA, odnośnie małej to głowy nie dam, ale wydaje mi się że się nie rusza. Poprzedni właściciel rok/dwa temu wymieniał małą disę na jakiś tani zamiennik (NTY), więc tym bardziej pasuje żeby ta mała nie działała, ale... Problem realnie jest między 3000 a ok. 4500 obr/min, a tak naprawdę od 3000 mała DISA i tak powinna być otwarta, więc nawet jeśli jest niesprawna i stale otwarta to nie powinna nic zmieniać.
Czy ktoś z Was, kto ma większe doświadczenie z N52 jest w stanie coś więcej powiedzieć po tym wykresie, że np. to na pewno któraś konkretna DISA, albo coś innego?