Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E36 96r. M52B25 2.5 170KM zamiast 1.8 115KM Obrotomierz i ekonomizer
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
bolekf22222
Witam, mam problem z E36 96r. Compact'em. W samochodzie przełożony został silnik z 1.8 115KM na 2.5 170KM M52B25.
Wszystko jest podpięte i działa jedynie nie ma sygnału obrotów. Sprawdzałem, że w M52B25 sygnał obrotów wychodzi z pinu 36 ECU silnika, na pin 20 (biała wtyczka) licznika.
Po sprawdzeniu wiązki wszystko wydaje się w porządku, jest przejście. Dla pewności przewód został całkiem odcięty i podłączone zostało obejście i dalej obrotomierz nie drgnie. Podmieniłem licznik z 6 cylindrówki (ma wyskalowany prędkościomierz do 260, 4-cylindry ma do 240), po podmianie licznika obrotomierz nadal nie działa.
Podłączony został komputer, podczas diagnostyki obroty sę jak najbardziej widoczne.
Czy ktoś mógłby sprawdzić, czy w M52B25 za obroty odpowiedzialny jest pin 36 i powinien być podłączony do 20 w liczniku?
Można jakoś sprawdzić sygnał obrotów, czy wychodzi z ECU? Może jest możliwość wzięcia sygnału obrotów z innego miejsca niż ECU silnika?
Numer sterownika silnika to Siemens 1 429 861, 5WK9 0322, DME MS41.0
Mis
MS41.0 36pin obrotomierz, 9pin ekonomizer.

Zegary w e36 mają 3 zasilania, jak Ci jakiegokolwiek brakuje to część zegarów nie będzie żyć. wink.gif
bolekf22222
Sprawdziłem zasilania:
Biała kostka:
22 - +12V (30)
23 - +12V (15)
24 - GND

Niebieska kostka:
3 - GND
4 - +12V (15)
5 - +12V (15)
16 - +12V
Wszystkie zasilania, oraz masy są ok
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.