Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 1.8t do a4 b5
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Audi Sport
Wroter
Witam,
pisałem juz kilkakrotnie temat odnośnie zmiany silnika w mojej rajdówce. Padł wybór na 1.8t do tego oczywiście skrzynia quattro. Moje pytanie brzmi jakie polecalibyście oznaczenie silnika 1.8t montowanego wzdłużnie którego można dostać w przystępnych cenach. Moce w które celuje do 300-350 km. Orientuje się ktoś jakie to są koszty?

Edit:
czy takie moce można uzyskać bez problemu w silnikach o oznaczeniach:
ANB,
APU,
ARK,
AWT

pozdrawiam i dziekuję
done4
Nie ten dział.
A4 z płużącym przodem to nie auto do rajdów.
Wroter
nie pytam czy to auto do rajdów, tylko o silnik. Autem startuje już trzeci sezon z silnikiem 2.8 i kilka pucharów stoi na półce smile.gif
zmoświ
Tak z 30k trzeba liczyć jak robisz po zakładach.
Wroter
Jeżeli chodzi o złożenie to sam potrafię to zrobić, bardziej mi chodzi o koszty części, wiadomo że wszystkiego samemu nie da się zrobić
Mis
Trzymaj się AWT, bo ma szerokopasmową sondę i w ten sposób lepsze ecu od ANB/APU staroci.
Wroter
Okej dzięki, a jak z tymi kosztami? Bo za dużo przeróbek tam chyba nie ma oprócz zakucia silnika.
Mis
Strojenie pewnie z2,5-3k, korby kute, szpilki arp na czapę, śruby arp na korby, jakaś porządna turbosprężarka za kilka tysi wstająca/reagująca.
Tymekk_C
Cześć wszystkim , widzę że tematyka dotycząca A4 B5 quattro . Mam 1.8T AJL skrzynia 5 biegów , chciałbym zmienić na 6 biegów z 2.5 TDI . Na forach pisza że tylko DQT ale ich jest mało albo ceny zaporowe w porównaniu do innych skrzyń 2.5 TDI ona ma inne przełożenie ? I wyczytałem że AJL ma grubsze półośki i w tym przypadku one zostają ? Wymieniam tylko skrzynie wybierak wał i dyfer no i sprzegło ?
Kamikadze
DQT polecają dlatego że ma najmocniejsze bebechy, drugi bieg ma szeroką zębatkę. Ale ma cholernie długie przełożenia. Niektóre mają szósty bieg taki jak w tej jest piąty. Do 1.8 nie polecam.
Co do półosi.. to były chyba w a4 tylko dwa rodzaje. Przegub wewnętrzny na łożysko kulowe lub przegub na krzyżak.
Ale flansze pod przeguby są zamienne w skrzyniach 6b więc można zakłądać różne półosie.
Zo do tylnego dyfra... jeśli przełożenia będzie miał takie same jak skrzynia którą montujesz, to nie musisz go zmieniać.
Wroter
A jak z modyfikacja silnika avj?
_adams_
Bardzo dobrze, miałem taki na 300KM. Nie był zakuty, bez awarii zrobił 150k km i kolejny user ma frajdę cool.gif
Wroter
Ile gdzieś wyniosl cie taki Set up? I co zmieniałeś?
_adams_
Nic, kupiłem takie cool.gif

Ale w czasie eksploatacji regenerowałem głowicę i kupiłem nowy rdzeń do Garretta. Teraz są lepsze turbiny, nie znam się na nich więc nie pomogę ile to kosztuje.

Przepis na 350 z 1.8T jest ogólnie znany, zmieniasz/poprawiasz wszystko poza słupkiem, więc nic odkrywczego tu nie znajdziesz. Przygotuj z 15, a finalnie może 20k (zależy ile zrobisz sam), zrób i ujeżdżaj.
Wroter
No oprócz softu to wszystko sam bede robił
Wroter
Z racji tego, że już parę sztuk obejrzałem i nie kupiłem to mam pytanko. Jeżeli kupilbym np a3 1.8t quattro na haldexie to czy da radę jakimś tanim sposobem ogarnąć żeby ciągle ciągnął 50% na 50%? Albo jakąś regulacja płynna tych procentów ale żeby auto miało spięte te osie, bo dołączany napęd mnie nie zadawała, muszę mieć auto ciągnące na 2 osie bo w zakrętach będzie lipa. Bo jeżeli chodzi o sterownik od ecumastera za ok 1000 zł to za dużo informacji nie ma jak to sprawdzałoby się na torze.

Jest jeszcze opcja kupienia a4 2.5 tdi, wyrzucenie silnika i wstawienie v8 albo v10 ale chciałabym żeby to chodziło w manualu, pytanie tylko czy z tą skrzynia silnik 4.2 z a6 po lifcie ok 400 km pojedzie z tą skrzynia?
zmoświ
Sterownik spina 50%-50% ale słabym ogniwem może być sam haldex, który fabrycznie nie działa powyżej 40km/h.
z tego co się orientowałem to po zastosowaniu sterownika sam regulujesz procent spięcia i nie może się załączać automatycznie jak zostało auto wypuszczone z fabryki bo nie czyta prędkości obrotowych kół zczujników abs.
Mis
Jak nie działa powyżej 40km/h fabrycznie?
Te 400hp wozy na 2 biegu mają pełną trakcję, a przy fwd i tak krótkiej fabrycznej skrzyni to niezbyt możliwe.
zmoświ
Czytałem w serwisówce vw, że gen 1 powyżej jakiejś prędkości haldex i tak się nie włączy, z pamięci wyszło mi 40 km/h.
Mis
Pewno masz rację tak na logikę i jest jakaś graniczna prędkość działania ori haldexia 1gen, ale 40km/h wątpię mocno, bo bez przeróbek 3 bieg ciosem idą te wozy na big turbo na mokrym nawet, gdyby tył był niedopięty to matko bosko. smile.gif
_adams_
CYTAT(Wroter @ Sun, 21 Nov 2021 - 22:11) *
Jeżeli kupilbym np a3 1.8t quattro na haldexie to czy da radę jakimś tanim sposobem ogarnąć żeby ciągle ciągnął 50% na 50%? Albo jakąś regulacja płynna tych procentów ale żeby auto miało spięte te osie,



User racesuport ma w dziale projekty opisane takie S3 do rajdowania - czytałeś wątek?
Wroter
Niestety nie, muszę poszukać
Wroter
pytanie mam jeszcze odnośnie silnika 1.8t AEB, ponieważ są tanie zastanawiam się, czy kupując całą wiązkę sterownika ME 7.5 i przepustnice dałoby się coś z tego silnika uciułać ? a konkretnie +300 ? przyznam się, że rozglądam się cały czas za autami ale mówiąc szczerze budżet +20k na dobra sztuke w quattro to troche przesada tym bardziej, że auto i tak idzie całe do rozebrania. A silnik musi być montowany wzdłużnie bo jak wiadomo są dosyć spore problemy z haldexem ;/
Mis
Tak, ale me7.5.5 na szerokiej sondzie jedynie.
Wroter
czyli rozumiem ze wiazka od np bexa,bfb albo avj i rozumiem ze tak jak napisalem, wiązka, przepustnica i dwie sondy. Coś jeszcze jest potrzebne ? wiązka jest P&P ?
zmoświ
Miś w innym wątku pisał, że na sterowniku ME3.8.3 jest w stanie ogarnąć okolice 300, może tędy droga jak budżet się nie spina?

do swapa wiązki potrzebujesz poza wiązką wink.gif
ecu
przepustnica
przeplywka
map sensor
sondy lambda (co najmniej szerokopasmówkę)
pedał gazu
czujnik stuku
cewki
mate96
Mało

Czujniki stuku (2 sztuki)
czujnik wału
kawałek wiązki do rozrusznika
pedalierę z mocowaniem pedału gazu
wiązkę do pedału gazu i kawałek wiązki kabinowej od podszybi ado pedału gazu
immo off, chyba ze wsadzasz szafe z CANem i nowe kluczyki ????(a to dodatkow pinologia)
dobre schematy z autodaty, bo brakuje jednego zasilania na sterownik i trzeba tak zorbić aby nie wyskakiwał bład przekaźnika sterownika silnika
ECU
włączni św stop na 4 piny
czujnik położęnia pedału sprzęgła

Generalnie kupiłem zestaw prawie kompletny za 800 i drugie tyle dokupiłem, Jesli robisz to pierwszy raz to wiedz, że nie zajmie to dwóch dni.
EDIT:
MAPa nie masz gdzie wsadzić więc trzeba modzić jakieś orurowanie od FMIC
Kostka zaworu par paliwa jest inna. chyba że go wywalasz
I jak już mówimy o wywalaniu to oprócz immo dobrze jeszcze byłoby wyłaczyć błedy od brakujących elementów jak SAI, duga lambda, może EVAP, zmienna faza, diagnostyka kata. Uzbiera się tego trochę więc może wartko kupić Ktaga od skośnokokich i samemu odczytaywać i grzebać immo i wyłaczenie DTC. Chociaż to ostatnie można pominąć bo zostawiając stary zesta wskaźników i tak żegnasz się z kontrolką silnika.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.