Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Formula Predator pc010
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
kreweta
Cześć!
Czy ktoś z forumowiczy jest w posiadaniu badz zetknął się z formula predator pc010 ? Przymierzam się do zakupu jako autko na track day i poszukuje opini. Ewentualnie może ktos zna jakieś ciekawe projekty na wyjazdy na tor w stylu formuly predator.

Pzdr !
jackkpl
A to już jest dopuszczone do ruchu? Na szybko widzę, że planowali wersję hybrydową i elektryczną. Jak to teraz wygląda?
Jest jakaś strona producenta?
kreweta
Chomologacji do ruchu drogowego niestety nie posiada.
Andrzejsr
Tak dla przeglądu co jest i w jakich cenach to racecarsdirect.com i tam w wyszukiwarkę Formula ford, formula bmw, formula renault , formula jedi , i pewnie pełnio innych .

Albo tam gdzie ja Westfielda znalazłem , też kilka formuł często wisi :

http://www.raceautotekoop.nl/

U jednego dostawcy kitcarów jakiś czas temu taką ciekawostkę zauważyłem

https://www.kitcarcollection.com/kitcarsite...sions_edgedevil

U nas na torach to się Formula Alfa pojawiała w zeszłym roku i Formula Renault na trackday;ach z takich aut. Może jeszcze jakieś ? pewnie na Poznaniu częściej ?
jackkpl
Formuła renault to już konkret sprzęt. Póki co chłopaki 1.33 jeżdżą na Poznaniu i jakieś 55 na Łodzi.
sophisty
https://www.youtube.com/c/AlbertoNaska

Polecam obejrzeć kanał Naski. PC010 to bardzo udana konstrukcja czego nie można powiedzieć o PC015 która pod kątem awaryjności jest totalnym niewypałem.
kontrolm
CYTAT(jackkpl @ Tue, 19 Oct 2021 - 10:58) *
Formuła renault to już konkret sprzęt. Póki co chłopaki 1.33 jeżdżą na Poznaniu i jakieś 55 na Łodzi.

a która Formula Renault ? 1.6, 2.0 czy 3.5 ?
jackkpl
CYTAT(kontrolm @ Thu, 21 Oct 2021 - 11:20) *
a która Formula Renault ? 1.6, 2.0 czy 3.5 ?

190 hp to chyba 2.0. podobno 55 na łodzi.
kontrolm
CYTAT(jackkpl @ Thu, 21 Oct 2021 - 11:24) *
190 hp to chyba 2.0. podobno 55 na łodzi.

Czyli jednak te marne 190KM może namieszać nawet w Poznaniu laugh.gif
jackkpl
CYTAT(kontrolm @ Thu, 21 Oct 2021 - 11:28) *
Czyli jednak te marne 190KM może namieszać nawet w Poznaniu laugh.gif

Tak, przy masie 500kg i mocnym aero. Ale to wiemy od paru ładnych lat , co formuła 3 jedzie.
kontrolm
CYTAT(jackkpl @ Thu, 21 Oct 2021 - 11:33) *
Tak, przy masie 500kg i mocnym aero. Ale to wiemy od paru ładnych lat , co formuła 3 jedzie.

ale mocne aero potrzebuje mocy....a tu jej nie ma. A mimo tego 1:33 póki co totalnie poza zasięgiem amatorskich potworów.
Taki Szkopek motocyklem zrobił 1:32 gdzie on na prostej przy depo ma pod 300kmh a to Reno jedzie maks 240 i nie sądzę żeby było w stanie je osiągnąć na tej prostej.
Także to nie tylko moc, nie tylko aero ale również ogólna przyczepność mechaniczna uwarunkowana jak dla mnie bardzo niskim środkiem ciężkości.

Tak patrzę w net że bardzo fajny filigraowy pojazd ten Predator, nawet w Łodzi nie wyglądałby jak słoń w składzie porcelany i wygląda na to że ma homo:

Tu na zdjęciach z "moimi" Avonami ACB10 - najlżejsze opony jakie miałem w ręku.
jackkpl
CYTAT(kontrolm @ Thu, 21 Oct 2021 - 11:54) *
ale mocne aero potrzebuje mocy....a tu jej nie ma. A mimo tego 1:33 póki co totalnie poza zasięgiem amatorskich potworów.
Taki Szkopek motocyklem zrobił 1:32 gdzie on na prostej przy depo ma pod 300kmh a to Reno jedzie maks 240 i nie sądzę żeby było w stanie je osiągnąć na tej prostej.
Także to nie tylko moc, nie tylko aero ale również ogólna przyczepność mechaniczna uwarunkowana jak dla mnie bardzo niskim środkiem ciężkości.

Tak patrzę w net że bardzo fajny filigraowy pojazd ten Predator, nawet w Łodzi nie wyglądałby jak słoń w składzie porcelany i wygląda na to że ma homo:

Tu na zdjęciach z "moimi" Avonami ACB10 - najlżejsze opony jakie miałem w ręku.

Mocne aero w stosunku do masy. Pokaż mi cywilny wóz, który przy 200hp pojedzie 240km/h smile.gif.
Moto ma cios,ale nie ma aero.
kontrolm
CYTAT(jackkpl @ Thu, 21 Oct 2021 - 15:05) *
Mocne aero w stosunku do masy. Pokaż mi cywilny wóz, który przy 200hp pojedzie 240km/h smile.gif.
Moto ma cios,ale nie ma aero.

Sekret tkwi w małej powierzchni czołowej co nie zmienia faktu że pewnie więcej niż 2g w zakręcie toto nie robi o ile tyle.
miałem Xsarę która mając seryjne niegrzebane 167 KM jeździła 230 GPSowe i ponad 240 licznikowe. Ze zmian tylko dosyć mocno zglebiona.
Niemniej wiem że to rzadkość bo teraz mam 206 RC 187KM które nawet do 220 nie chce się rozpędzić laugh.gif

Bardzo fajnie prosty ten Predator - z przodu jeden amor, z tyłu sztywna ale resorowana oś, do tego niezniszczalny silnik od Horneta, całość 360kg
Ciekawe że następca mając już niezależny tył zbiera gorsze recenzje.
Tu widać więcej:
https://www.autobelle.it/en/a/For_sale_Pred...la_291814.xhtml

Edit:
Chciałeś masz - Calibra Turbo 204 KM 245 Vmax
Calibra V6 170KM - 233kmh
Vectra B z tymi motorami 5kmh wolniejsza.
I autko którego nikt tu nie zna a poiwnien:
Swift z 2018 roku 1.4 TUrbo 140 KM po roczniku 2020 - 220kmh i waży tylko 975kg w wersjach do 2020r.

No i Mercedesy mające znakomite aero czyli CLA.
Już 184KM wystarczą mu żeby jechać 240, przy 224 jedzie 250 i tu już zaczyna działać elektroniczy ogranicznik. Itd itd:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_CLA-Class
Andrzejsr
CYTAT(kontrolm @ Thu, 21 Oct 2021 - 15:12) *
...

Bardzo fajnie prosty ten Predator ..


I właściwa wyścigówka / race car - niektórzy mówią że na to miano zaslugują tylko auta z fotelem piankowym ukształtowanym pod siebie i mogące być podnoszone quick liftem wink.gif
jackkpl
CYTAT(kontrolm @ Thu, 21 Oct 2021 - 15:12) *
Edit:
Chciałeś masz - Calibra Turbo 204 KM 245 Vmax
Calibra V6 170KM - 233kmh
Vectra B z tymi motorami 5kmh wolniejsza.
I autko którego nikt tu nie zna a poiwnien:
Swift z 2018 roku 1.4 TUrbo 140 KM po roczniku 2020 - 220kmh i waży tylko 975kg w wersjach do 2020r.

No i Mercedesy mające znakomite aero czyli CLA.
Już 184KM wystarczą mu żeby jechać 240, przy 224 jedzie 250 i tu już zaczyna działać elektroniczy ogranicznik. Itd itd:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_CLA-Class

Skąd ty bierzesz te dane?
https://zeperfs.com/en/fiche7137-suzuki-swi...-boosterjet.htm
kontrolm
CYTAT(jackkpl @ Thu, 21 Oct 2021 - 16:37) *

no widać tam masę deklarowaną 970kg według normy DIN
A od roku 2020 weszła wersja hybrid cięższa ale też szybsza mimo jednak niższej deklarowanej mocy 129KM
https://autokult.pl/38962,suzuki-swift-spor...e-spalanie-cena

wedug zeperfsa francuskia limuzyn w automaciie 180KM diesel 230 kmh laugh.gif
https://zeperfs.com/en/fiche5512-peugeot-50...luehdi-eat6.htm
jackkpl
CYTAT(kontrolm @ Thu, 21 Oct 2021 - 18:56) *
no widać tam masę deklarowaną 970kg według normy DIN
A od roku 2020 weszła wersja hybrid cięższa ale też szybsza mimo jednak niższej deklarowanej mocy 129KM
https://autokult.pl/38962,suzuki-swift-spor...e-spalanie-cena

wedug zeperfsa francuskia limuzyn w automaciie 180KM diesel 230 kmh laugh.gif
https://zeperfs.com/en/fiche5512-peugeot-50...luehdi-eat6.htm

To co se zadeklaruje producent to jedno.A co wychodzi w testach to drugie.

Czyli limuzyna super opływowa 180koni (pewnie z bonusem) ma prędkość niższa niż 190 wolnossące w formule,która ma skrzydła i odsłonięte koła smile.gif.

To jeszcze inżynierowie cywilnych wozów muszą popracować.
240 z hakiem leci F3 240 konnez, które ma już mocniejsze skrzydła i Poznań robi sub 1:30
kompot
CYTAT(jackkpl @ Thu, 21 Oct 2021 - 18:26) *
Czyli limuzyna super opływowa 180koni (pewnie z bonusem) ma prędkość niższa niż 190 wolnossące w formule,która ma skrzydła i odsłonięte koła smile.gif.
To jeszcze inżynierowie cywilnych wozów muszą popracować.
240 z hakiem leci F3 240 konnez, które ma już mocniejsze skrzydła i Poznań robi sub 1:30

Trochę trollujesz wink.gif
Powierzchnia czołowa ot co, ale swoją drogą jestem ciekaw jakie ma Cd taka formuła.
kontrolm

Słowo klucz: powierzchnia czołowa (frontal area):
- malutki Citroen Ax - 1,77m2
- Honda Jajko - 1,84m2
- Peugeot 508 - ok 2,2m2
- Formula Ford - 0,8m2
- F1 zestrojona na tor Monza - 1,1m2

To jeżeli wielki bolid F1 z ogromnymi spoilerami ma na Monzie 1,1 to ile powierzchni ma taka Formuła Renaut dużo mniejszy bolid z malutkimi w porównaniu do F1 spoilerami ? Tego zysku nie zniwelują nawet odkryte koła.

Przyjmijmy Cx na poziomie 0,5 x dajmy na to Frontal Area 1 = CdA na poziomie 0,5 gdzie ten Peugeot ma 2,2m x 0,27 = 0,594.
Jak widzisz ten bolid stawia mniejszy opór niż superopływowa limuzyna i plasuje się właśnie na poziomie Mercedesa CLA co by się pokruwało z jego Vmaxem i mocą.
Misior
CYTAT(kontrolm @ Thu, 21 Oct 2021 - 15:12) *
Bardzo fajnie prosty ten Predator - z przodu jeden amor, z tyłu sztywna ale resorowana oś, do tego niezniszczalny silnik od Horneta, całość 360kg
Ciekawe że następca mając już niezależny tył zbiera gorsze recenzje.
Tu widać więcej:
https://www.autobelle.it/en/a/For_sale_Pred...la_291814.xhtml

I tylko 10000e za taki wózek? Można wsiąść, nic nie przerabiać i jeździć szybko.
jackkpl
CYTAT(kompot @ Thu, 21 Oct 2021 - 21:18) *
Trochę trollujesz wink.gif
Powierzchnia czołowa ot co, ale swoją drogą jestem ciekaw jakie ma Cd taka formuła.

Dobra ,kończę smile.gif.

Co do tego predatora to jakiś spec po angielsku jest?
Serwis ,części zamienne?
Bo taka formuła renault używka stoi ok 20-25k euro.
done4
Do tego Predatora wstyd by mi było usiąść, taka formuła zdjęta z karuzeli odpustowej, wygląda jak garażowa samoróbka i pewnie taką jest.
Formuła Renault 2.0 to konstrukcja rozwijana przez teamy na całym świecie i raczej w tej cenie nie da się kupić nic szybszego.

https://m.facebook.com/silesiaring/posts/79...1?locale2=pl_PL
kontrolm
wstyd to jest wtedy jak CIę taki predator objeżdża a Ty w furze z wypasioną kierownicą laugh.gif
Wtedy zazwyczaj gadają coś w stylu "no nie mogę się wjeździć, ku...wa nie mogę się wjeździć"...i potem "wiesz ile to waży ? pewnie z 200 kilo (to przez tą lekką kierę)...a mocy to ma pewnie z 500KM to niby jak mam być szybszy ???"

Jack jeżeli tego Predatora nowego masz za 10 kafli to ile kosztuje używka tam gdzie one są popularne ? Pewnie ułamek ceny Reni. Wiadomo nie ma się co z nim mierzyć na osiągi ale nie każdy śpi na kasie i nie każdemu jest to potrzebne.
jackkpl
CYTAT(kontrolm @ Fri, 22 Oct 2021 - 19:59) *
wstyd to jest wtedy jak CIę taki predator objeżdża a Ty w furze z wypasioną kierownicą laugh.gif
Wtedy zazwyczaj gadają coś w stylu "no nie mogę się wjeździć, ku...wa nie mogę się wjeździć"...i potem "wiesz ile to waży ? pewnie z 200 kilo (to przez tą lekką kierę)...a mocy to ma pewnie z 500KM to niby jak mam być szybszy ???"

Jack jeżeli tego Predatora nowego masz za 10 kafli to ile kosztuje używka tam gdzie one są popularne ? Pewnie ułamek ceny Reni. Wiadomo nie ma się co z nim mierzyć na osiągi ale nie każdy śpi na kasie i nie każdemu jest to potrzebne.

Trzebaby trochę poszperać o awaryjnosci, dostępności części itp.
Jaki tam silnik siedzi?
Jakaś specyfikacja jest dostępna?

Ja póki co skupiam się na samochodach z legalizacja drogowa, ale za jakiś czas trzeba będzie iść bez kompromisów.
Andrzejsr
Jeśli dobrze zrozumiałem a raczej tak, to te Predatory zaczął budować gość będący kierowcą (i może budowniczym?) gokartów torowych. Celem było stworzenie jednakowych, _TANICH_ wozów do ścigania się - pewnie na wynajem bo po to filmy instruktarzowe jak zmieniać biegi jak się przyzwyczać do hamulca bez wspomagania , mówi też o tym że w pamięci komputera (licznika?) zostają obroty - jakby ktoś zredukował za bardzo i przekręcił silnik itp. Prostota i to co najpotrzebniejsze . Czy nie jesteśmy i w tym za zachodem? pewnie kiedyś ktoś i to skopiuje .
Jeszcze pewnie tańsze uczestnictwo niż w tym Niederlandzkim pucharze Westfieldów (tam też takie uproszczone ale bez aero robili do pucharowego wyścigu - Avenger.
Jeden model jest ze zautomatyzowaną zmianą biegów łopatkami (podbicie gazu przy redukcji i odcięcie przy w górę) a drugi tylko z lewarkiem . Silniki 100 -103 konie Honda motocyklowe 600cm.
Więc raczej nie do rekordów, ale w sensie wrażeń / ceny to pobijają pewnie sporo rekordów smile.gif Westfield to przy tym strasznie skomplikowana konstrukcja.
To wnętrze to o co chodzi? - normalne wyścigówkowe przecież.

https://www.youtube.com/channel/UCnzp4eIy0LJaXdSwR24hS9w


jackkpl
Tylko ciekawe czy takim wozem można w oficjalnych zawodach startować. F3 czy F renault można, bo mają homo fia.
Andrzejsr
Skoro są to wyścigi tylko predatorów to czemu nie ? (tzn w tych wyścigach predatorów po co w innych jak auto bedzie znacząco inne niż te inne? ) pewnie wynajmują tory kolejne dla siebie albo wspóldzielone z pucharami innych klas i się ścigają, na yt pełno relacji , onboardów.
jackkpl
To z tyłu ma sztywny pręt jako os, bez wahaczy itp. jest jakaś regulacja cambwra czy zbieżności?
kontrolm
garść słów od gościa który stworzył model do simracing:

READ CAREFULLY: THE CAR WAS MANUFACTURED FOR VERY SHORT TRACKS, in real life Italian tracks like Varano, Cremona, Cervesina that unfortunately aren't yet available in rFactor2. I strongly suggest to use tracks like Mores, Adria and similar karting style tracks for feeling how the real car behaves, in fact the car hasn't differential, nor traditional left and right rear suspensions and axles, so, in few words, the car turns more or less increasing or decreasing the front ARB; there is also only one central spring in front and the steering wheel is VERY VERY LIGHT! The typical behaviour of the real car is that the perfect path in "fast" corners (fast for that car, lol) means to feel the car "floating" on the surface. To achieve this perfect behaviour you need to push the throttle in the right moment and right rpm, to avoid the under steer and, on the contrary, controlling the over steer to have the "floating" effect. It needs few time to well understand how doing it. Another "feature" is that you must drive the car in a dirty way entering the corners, to be faster... and you MUST WORK A LOT WITH THE STEERING WHEEL. All these are peculiarities of the Predator's PC010, no faults. If you want to use the mod in "normal" tracks, you could find useful to add 1 or 2 degrees to the wings and increase stiffness of front ARB, otherwise you will have only mechanical grip. Be careful vs. AIs: they are very aggressive but perfectly tuned for short tracks... to fight at Mores is very very awesome!
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.