Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Przerabianie półosi
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Jedenasty
Witam,

Gdzie teraz oddaje się półosie na przeróbki ?
Mam zawieszenie z E39 kombi ale dyfer będzie z Forda 8.8 IRS, potrzebuję dorobić półosie by znosiły ok 800Nm.
No chyba że są fabryczne dyfry BMW i półosie które zniosą taki moment, mają szperę i przełożenie w okolicach 3.7-4.1

Pzdr
zwinnyzz
Półosie dorabia się nowe i wykonuje to dobrze Motomax Toruń. Żeby półosie były wytrzymałe musisz dobrać przeguby pod jak możliwie największą średnicę wałka plus odpowiedni materiał. Mi wykonali, jak to tłumaczyli przez telefon, ze stali sprężynowej. Nie znam się na materiałach, ale póki co znoszą moc gdzie seria ukręcała się co chwilę.
Jedenasty
Dzięki, tą firmę w sumie znam, wiele lat nie potrzebowałem takich usług to zapomniałem o ich istnieniu.

pzdr
nomad66
Dyfer BMW M3 E92 o numerze 2283005 i przełożeniu 3.85, tylko nie wiem jak z półosiami, teoretycznie da się kupić półosie na 1000km ale nie seryjne
Jedenasty
I ma zwykłą szperę helikalną lub LSD?
Bugalon
CYTAT(zwinnyzz @ Sun, 17 Oct 2021 - 13:19) *
Półosie dorabia się nowe i wykonuje to dobrze Motomax Toruń. Żeby półosie były wytrzymałe musisz dobrać przeguby pod jak możliwie największą średnicę wałka plus odpowiedni materiał. Mi wykonali, jak to tłumaczyli przez telefon, ze stali sprężynowej. Nie znam się na materiałach, ale póki co znoszą moc gdzie seria ukręcała się co chwilę.


Potwierdzam, nigdy sie na motomaxie nie zawiodłem. Dorabiałem u nich kilka razy juz. Niestety tak ostatnio mnie zabili cenowo że zacząłem ich omijać. Jak masz kasę to polecam z czystym sumieniem.
nomad66
tak, e9x ma zwykłe LSD
https://www.youtube.com/watch?v=Bwtnud_ObwM
nawet z całym serwisem smile.gif
Lincoln e30ix
A najmocniejszy dyfer i półosie z e39? Nawiększe przełożenie jakie można włożyć do dużego dyfra z M5 to 3.64, półosie i przeguby solidne, możliwości modyfikacji seryjnej szpery spore, tylko nie wiem jaki budżet, bo ceny od jakiegoś czasu atrakcyjne już nie są.
Jedenasty
No właśnie E39 tylko w M5 miało szperę, a to kosztuje majątek i trudno znaleźć, dlatego wolę włożyć 8.8 Forda bo mam, 800Nm znosi na miękkim, remont w razie W kosztuje grosze, a półosie dorabiane nawet jak będą kosztować 2k to tanio wychodzi. Atakuję Toruń. Dzięki za pomoc i przypomnienie o tej firmie :-)
Misiek1394
Ford 8.8 to dyfry z mustanga? Wszystkie miały szpere?
Lincoln e30ix
Dlatego pytam o budżet, bo to niestety tanie rzeczy nie są, za to solidne i P&P do wózka z e39.
Misiek1394
Dyfer tańszy niż do e36 ze szpera.
Jedenasty
CYTAT(Misiek1394 @ Sun, 17 Oct 2021 - 21:33) *
Ford 8.8 to dyfry z mustanga? Wszystkie miały szpere?


8.8 to rozmiar mostu, Mustang miał sztywny most, Ford Thunderbird i Ford Explorerm miały IRS w tym rozmiarze więc był sam dyfer. Nie nie wszystkie miały szperę, to zależało od wersji. Ale ja akurat mam dwie sztuki że szperą.

Pzdr
Jedenasty
CYTAT(Lincoln e30ix @ Sun, 17 Oct 2021 - 21:41) *
Dlatego pytam o budżet, bo to niestety tanie rzeczy nie są, za to solidne i P&P do wózka z e39.


Nie mam jakiegoś limitu ale nie chcę przepłacać w zakupie i późniejszych kosztach naprawy przy awarii. A 8.8 Forda ciężko zabić, fabryczne znosi ponad 750KM, części tanie a i sam dyfer kompletny można mieć za parę stów. Teraz patrzyłem na alledrogo to sam dyfer BMW ponad 2500 i raczej mniejsza wytrzymałość.
wojti RAYLLE
Toruń wcale nie robi mocnych półosi jedne te normalne oraz potem te niby sprezynowe się posypały i to w Dizlu na ćwiare przy starcie
Misiek1394
Mnie tez śmieszą ceny dyfrów ze szperą po 5,6 tyś, a szukałem do e36 i ostatecznie wsadziłem dyfer ASD z w124 [cena smieszna] włazi prawie plug and play
Lincoln e30ix
CYTAT(Misiek1394 @ Mon, 18 Oct 2021 - 18:32) *
Mnie tez śmieszą ceny dyfrów ze szperą po 5,6 tyś, a szukałem do e36 i ostatecznie wsadziłem dyfer ASD z w124 [cena smieszna] włazi prawie plug and play


Hmm, przecież kolega sam napisał, że to okolice 2.5k, a nie 6k, a w dodatku to najmocniejszy wówczas dyfer BMW ze szperą.

Co do wytrzymałości to się nie wypowiem, bo kupiłem lata temu drugi na zapas z półosiami, wałem i kurde nie ma potrzeby nic podmieniać, a lekko nie ma;-)
nomad66
Lincoln, ceny ori dyfrów do e36 ze szperą to jakaś patologia dziś, one 2 lata temu były po 2,5k, teraz każdy wystawia po 4tyś +.. Dyfer z nowszej M kupisz taniej, niż szperę z zwykłej wersji e36
luckash
Mocne patyki robi sellholm ale to i cena.
Misiek1394
Nie dziwi mnie ze ludzie wsadzają inne dyfry jak ceny wyjebało w kosmos.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.