Jedenasty
Sun, 17 Oct 2021 - 11:02
Witam,
Gdzie teraz oddaje się półosie na przeróbki ?
Mam zawieszenie z E39 kombi ale dyfer będzie z Forda 8.8 IRS, potrzebuję dorobić półosie by znosiły ok 800Nm.
No chyba że są fabryczne dyfry BMW i półosie które zniosą taki moment, mają szperę i przełożenie w okolicach 3.7-4.1
Pzdr
zwinnyzz
Sun, 17 Oct 2021 - 13:19
Półosie dorabia się nowe i wykonuje to dobrze Motomax Toruń. Żeby półosie były wytrzymałe musisz dobrać przeguby pod jak możliwie największą średnicę wałka plus odpowiedni materiał. Mi wykonali, jak to tłumaczyli przez telefon, ze stali sprężynowej. Nie znam się na materiałach, ale póki co znoszą moc gdzie seria ukręcała się co chwilę.
Jedenasty
Sun, 17 Oct 2021 - 13:28
Dzięki, tą firmę w sumie znam, wiele lat nie potrzebowałem takich usług to zapomniałem o ich istnieniu.
pzdr
nomad66
Sun, 17 Oct 2021 - 15:59
Dyfer BMW M3 E92 o numerze 2283005 i przełożeniu 3.85, tylko nie wiem jak z półosiami, teoretycznie da się kupić półosie na 1000km ale nie seryjne
Jedenasty
Sun, 17 Oct 2021 - 18:21
I ma zwykłą szperę helikalną lub LSD?
Bugalon
Sun, 17 Oct 2021 - 19:33
CYTAT(zwinnyzz @ Sun, 17 Oct 2021 - 13:19)
Półosie dorabia się nowe i wykonuje to dobrze Motomax Toruń. Żeby półosie były wytrzymałe musisz dobrać przeguby pod jak możliwie największą średnicę wałka plus odpowiedni materiał. Mi wykonali, jak to tłumaczyli przez telefon, ze stali sprężynowej. Nie znam się na materiałach, ale póki co znoszą moc gdzie seria ukręcała się co chwilę.
Potwierdzam, nigdy sie na motomaxie nie zawiodłem. Dorabiałem u nich kilka razy juz. Niestety tak ostatnio mnie zabili cenowo że zacząłem ich omijać. Jak masz kasę to polecam z czystym sumieniem.
nomad66
Sun, 17 Oct 2021 - 20:46
tak, e9x ma zwykłe LSD
https://www.youtube.com/watch?v=Bwtnud_ObwMnawet z całym serwisem
Lincoln e30ix
Sun, 17 Oct 2021 - 20:54
A najmocniejszy dyfer i półosie z e39? Nawiększe przełożenie jakie można włożyć do dużego dyfra z M5 to 3.64, półosie i przeguby solidne, możliwości modyfikacji seryjnej szpery spore, tylko nie wiem jaki budżet, bo ceny od jakiegoś czasu atrakcyjne już nie są.
Jedenasty
Sun, 17 Oct 2021 - 21:13
No właśnie E39 tylko w M5 miało szperę, a to kosztuje majątek i trudno znaleźć, dlatego wolę włożyć 8.8 Forda bo mam, 800Nm znosi na miękkim, remont w razie W kosztuje grosze, a półosie dorabiane nawet jak będą kosztować 2k to tanio wychodzi. Atakuję Toruń. Dzięki za pomoc i przypomnienie o tej firmie :-)
Misiek1394
Sun, 17 Oct 2021 - 21:33
Ford 8.8 to dyfry z mustanga? Wszystkie miały szpere?
Lincoln e30ix
Sun, 17 Oct 2021 - 21:41
Dlatego pytam o budżet, bo to niestety tanie rzeczy nie są, za to solidne i P&P do wózka z e39.
Misiek1394
Sun, 17 Oct 2021 - 21:49
Dyfer tańszy niż do e36 ze szpera.
Jedenasty
Sun, 17 Oct 2021 - 22:18
CYTAT(Misiek1394 @ Sun, 17 Oct 2021 - 21:33)
Ford 8.8 to dyfry z mustanga? Wszystkie miały szpere?
8.8 to rozmiar mostu, Mustang miał sztywny most, Ford Thunderbird i Ford Explorerm miały IRS w tym rozmiarze więc był sam dyfer. Nie nie wszystkie miały szperę, to zależało od wersji. Ale ja akurat mam dwie sztuki że szperą.
Pzdr
Jedenasty
Sun, 17 Oct 2021 - 22:25
CYTAT(Lincoln e30ix @ Sun, 17 Oct 2021 - 21:41)
Dlatego pytam o budżet, bo to niestety tanie rzeczy nie są, za to solidne i P&P do wózka z e39.
Nie mam jakiegoś limitu ale nie chcę przepłacać w zakupie i późniejszych kosztach naprawy przy awarii. A 8.8 Forda ciężko zabić, fabryczne znosi ponad 750KM, części tanie a i sam dyfer kompletny można mieć za parę stów. Teraz patrzyłem na alledrogo to sam dyfer BMW ponad 2500 i raczej mniejsza wytrzymałość.
wojti RAYLLE
Mon, 18 Oct 2021 - 07:49
Toruń wcale nie robi mocnych półosi jedne te normalne oraz potem te niby sprezynowe się posypały i to w Dizlu na ćwiare przy starcie
Misiek1394
Mon, 18 Oct 2021 - 18:32
Mnie tez śmieszą ceny dyfrów ze szperą po 5,6 tyś, a szukałem do e36 i ostatecznie wsadziłem dyfer ASD z w124 [cena smieszna] włazi prawie plug and play
Lincoln e30ix
Tue, 19 Oct 2021 - 21:32
CYTAT(Misiek1394 @ Mon, 18 Oct 2021 - 18:32)
Mnie tez śmieszą ceny dyfrów ze szperą po 5,6 tyś, a szukałem do e36 i ostatecznie wsadziłem dyfer ASD z w124 [cena smieszna] włazi prawie plug and play
Hmm, przecież kolega sam napisał, że to okolice 2.5k, a nie 6k, a w dodatku to najmocniejszy wówczas dyfer BMW ze szperą.
Co do wytrzymałości to się nie wypowiem, bo kupiłem lata temu drugi na zapas z półosiami, wałem i kurde nie ma potrzeby nic podmieniać, a lekko nie ma;-)
nomad66
Wed, 20 Oct 2021 - 07:13
Lincoln, ceny ori dyfrów do e36 ze szperą to jakaś patologia dziś, one 2 lata temu były po 2,5k, teraz każdy wystawia po 4tyś +.. Dyfer z nowszej M kupisz taniej, niż szperę z zwykłej wersji e36
luckash
Wed, 20 Oct 2021 - 07:48
Mocne patyki robi sellholm ale to i cena.
Misiek1394
Wed, 20 Oct 2021 - 18:55
Nie dziwi mnie ze ludzie wsadzają inne dyfry jak ceny wyjebało w kosmos.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.